آب معدنی دماوند ۳۷ مشکل داشت

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تحقق واکسیناسیون همزمان تزریقی و خوراکی فلج اطفال در ایران نسبت به دلایل توقف خط تولید آب معدنی‌ها از جمله آب معدنی دماوند توضیحاتی را ارائه کرد.
رسول دیناروند در حاشیه امضای تفاهمنامه دارویی کمپانی نووو نوردیسک با ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره چگونگی توقف تولید آب معدنی‌ از جمله دماوند اظهار کرد: در نمونه گیری‌ها از آب معدنی‌ها با 37 مورد مشکل برخورد کردیم که 11 مورد از این آب معدنی‌ها خط تولیدشان متوقف شد و به آنها اخطار دادیم با تولید و توزیع محصولات‌شان را متوقف کنند.

وی صرفاً در توضیح توقف تولید آب معدنی دماوند گفت: متاسفانه شرکت آب معدنی دماوند نسبت به جمع‌آوری و توقف خط تولید خود اقدامی نکرد و با توجه به ابلاغیه پلمب و جمع‌آوری محصولات بار دیگر به تولید محصول خود ادامه داد و در نهایت مجبور شدیم به مردم در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم. کما اینکه اصلا علاقه‌مند نیستیم که صنعت تولید داخل دچار مشکل شود.

رئیس سازمان غذا دارو در توضیح بیشتر علت توقف تولید آب معدنی دماوند توضیح داد: بر روی بطری‌های آب معدنی دماوند واژه آب آشامیدی درج شده بود در حالی که آنها از سال گذشته آب معدنی تولید نکرده بودند. بنابر این چنین آبهایی نباید آلودگی میکروبی و یا فلزات سنگین داشته باشند. براین اساس یکی از علت‌های توقف خط تولید آب معدنی‌ها میزان نیترات بیش از حد مجاز بود.

دیناروند با اشاره به اینکه شرکت آب معدنی دماوند یک چهارم آبهای بسته‌بندین کشور را تولید می‌کند و این متاسفانه با سازمانهای نظارتی رفتار مناسبی داشت و باعث ضرر به سلامت مردم شده بود براین اساس باید طبق ضوابط مقررات را رعایت می‌کرد، افزود: براین اساس این شرکت و شرکتهای دیگر می‌توانند پس از رعایت مقررات و دستورالعمل‌هایی که به آنها ارائه شده است و پس از بازرسی‌های مجدد سطح تولید خود را شروع به کار کنند.

* واکسیناسیون تزریقی و خوراکی همزمان فلج اطفال در ایران

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص فلج اطفال نیز گفت: فلج اطفال در همه کشورها به جز سه کشور ریشه‌کن شده است که متاسفانه دو کشور آن در همسایگی ایران قرار دارند. براین اساس سازمان جهانی بهداشت تلاش می‌کند فلج اطفال را ریشه کند کند.

وی ادامه داد: در سال 2015 واکسیناسیون فلج اطفال از شکل خوراکی به نوع تزریقی تغییراتی داشت بنابر این امسال در ایران به طور همزمان واکسیناسیون تزریقی و خوارکی صورت می‌گیرد و برآورد می‌شود 6 تا 7 سال نوع تزریقی واکسیناسیون فلج اطفال دیگر صورت نپذیرد و این بیماری ریشه کن شود کما اینکه نمونه بومی فلج اطفال را در ایران نداریم اما واکسیناسیون‌ها باید تا زمانی که جهان عاری از فلج اطفال شود صورت پذیرد.

منبع: تسنیم


 

Similar threads

بالا