آبیاری و روش های آن - آبیاری کرتی

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

برای آشنایی بیشتر با این روش به تصاویر زیر دقت کنید .






زمین آماده ی آبیاری کرتی می باشد و باغبان در اولین فرصت شروع به آبیاری کرتی خواهد کرد . به خاک زیر پای درخت دقت کنید . عاری از علف هرز . ولی بعد از آبیاری و گذشت چند روز خاک پای این درخت دیدنی خواهد شد ...!!!







این یکی از کرت های پیشرفته می باشد که به علت آبگیری زمین از روش کرتی استفاده می شود . دقت کنید که در روش کرتی به هیچ وجه نباید طوقه درخت با آب تماس پیدا کند چون در صورت تماس پوسیدگی و بیماری های قارچی درانتظار درخت خواهند بود .







این باغ با روتیواتور در حال شخم زدن و آماده شدن برای آبیاری مرحله ی بعد است . دقت کنید که در این شیوه این گونه شخم زدن ها یک کار معمولی به حساب می آید !!! ( به علت علف های هرز )







در این شکل که مشاهده می کنید آبیاری شروع شده و زمین چندان مسطح نمی باشد . به سیفون های نصب شده برای انتقال عکس دقت کنید . حداقل 10 سیفون برای 3 ردیف درخت استفاده شده که طاقت فرسا بودن و هزینه بردار بودن آبیاری را نشان می دهد .







در کرت های بالا طوقه درخت با آب تماس پیدا کرده که زنگ خطر بزرگی برای درختان محسوب می شود . به مرز های بین کرت ها بیشتر دقت کنید .













این هم باغی که بر اثر آبیاری کرتی آب مانداب ها در روی زمین درختان را به نابودی کشانده است . دقت کنید که این آب در مدت کوتاهی می تواند آثار مخربی بر روی درخت بگذارد .







در این تصویر باغبان هیچ گونه مرزی بین کرت ها قرار نداده و شروع به آبیاری کرده است . آب به طوقه ها برخورد کرده و به طرز ناجوری در زمین پراکنده شده است .








باغ غرق در آب شده و آبیاری در مرحله ی دوم می باشد و آب در حال نفوذ به زمین می باشد . مشاهده می کنید چه حجم عظیمی از آب به باغ وارد شده است .







باغی در کالیفرنیا را مشاهده می کنید که با استفاده از سیفون در حال آبیاری است . قطر سیفون زیاد بوده و در نتیجه می تواند آب مورد نیاز درختان را تامین کند . حتما از عکس متوجه شدید که درختان ابتدایی آب بسیار زیاد و بیش از حد دریافت می کنند ولی درختان انتهایی آب بسیار کمتری دریافت می کنند که از مشکلات دیگر این روش آبیاری است .








این هم آبیاری شبه کرتی ...!!!







این هم از آثار این نوع آبیاری است . میبینید که در خلال علف های هرز گیاه جدیدی از جنس مرکبات رشد کرده که بسیار خطرناک است . یکی از خطر ها بیماری های متعدد این نوع جوانه های تازه روییده است . معمولاً بسیاری از بیماری ها به سرعت در این جوانه ها شروع به رشد می کند .






به نحوه ورود آب دقت کنید . آب از یک نهر وارد زمین می شود و به درختان می رسد و درختان آبیاری می شود و از سیفون استفاده نمی شود .



 

Similar threads

بالا