¸¸▂▃▅▆█ اتاق فکر تالار█▆▅▃▂

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
همان طور که تو پست ها مدیر عزیز گفتن، دوره کار های مجانی به سر اومده! کسی وقت اضافه نداره واسه دیگری کار مجانی بکنه! از وقتی هم که خود باشگاه مهندسان، در اون بالا شروع به گذاشتن تبلیغات کرد، باید تبلیغات رو واسه اعضا آزاد می کرد! حداقل واسه اعضایی که یک درجه ای، پستی یا دانشی دارن.

قوانین سخت گیرانه گذاشتن هم احتمال کمی داره که جواب بده. من به شخصه وقتی وارد فرومی می شم که از این جور محدودیت های پستی و دیدن پست ها داره می بینم، اگه نتونم به سرعت مشکل خودم رو برطرف کنم و هیچ محیطی واسه سوال کردنم نباشه، سریعا از اون فروم خارج می شم، چون الان تا دلت بخواد فروم های فعال وجود داره. فرد تازه وارد، سریعا به یک فروم دیگه می ره.

پیدا کردن یک گروه متخصص برای تالار کاملا غیر ممکنه! هیچ آدمی که انقد که شما نیاز دارید تو یه بخشی تخصص داشته باشه، وقت و حوصله رسیدگی به این تالار و نداره! در ضمن سوال های درست حسابیی هم مطرح نمی شه که اون فرد متخصص حس کنه که اینجا افرادی بهش نیاز دارند.

به نظر من تا محیطی که اعضا بتونن توش منفعتی ببرن (چه مالی، چه علمی، چه احساسی، چه تجربی و چه ...) بوجود نیاد، تالار فعال نخواهد شد. حالا چه به صورت مستقیم، چه غیر مستقیم. شاید این پست رو با عنوان (شما به چه چیز احتیاج دارید؟) می زدی بهتر می بود! منظور احتیاجات اصلی است تا سوال های ساده و انجام پروژه ها! امیدوارم بگیرید منظورم چیه! شاید با عنوان (شما به دنبال چه چیزی هستید در این تالار؟) یا (شما منفعت خود را در چه می بینید؟) ایده های بهتری مطرح می شد. شاید هم اگر تدبیری دیده بشه تا چنین سوالی از افرادی که در حال ثبت نام اولیه واسه باشگاه هستند پرسیده بشه، از توش ایده های عالیی استخراج بشه.

من پیشنهادم اینه که این مجموعه به نحوی از صرف مجازی بودن خارج بشه! می شه با سمینار های یک روزه نرم افزاری شروع بشه! نه به صورت مجازی! بلکه به طور حضوری! هزینه هم از حضار گرفته بشه! من یک شرکت الکترونیکی رو می شناسم که به طور ماهیانه سمینار هایی مثلا در مورد سنسورهای مختلف و کار با اونا (هر سمینار، یک سنسور همراه با کار عملی) با تعداد کم حتی مجانی برای افرادی که ثبت نام می کنند برگزار می کنه! فرومی می شناسم که به طور تخصصی روی ECU کار می کنه و تا به حال دو دوره 2 یا 3 روزه در زمینه ECU برای کاربراش با دریافت هزینه نسبتا بالا برگزار کرده!

برای تالار ما هم، می شه با دوره های نرم افزاری شروع کرد! سمینار های چند روزه یا حتی چند ساعته. افرادی هستند که توانایی های بالایی دارند در کار های نرم افزاری همان طور که در بخش نرم افزار های مکانیکی می بینیم! به طوری که برای برگزار کننده و استاد کلاس هم سود داشته باشه. و یا دعوت از اعضای فعال دیگر تالار ها برای برگزاری کلاس های مرتبط و تکمیلی برای رشته مکانیک! (مثلا الکترونیک یا رباتیک)

یا گروه های تحقیقاتی که با هم در تماس بوده (نه فقط مجازی) که روی پروژه های تحقیقاتی با هم کار می کنند و به مقاله ای منجر بشه! می تونه اسم باشگاه هم در انتها مقاله آورده بشه! این جون می ده واسه دانشجو ها!

برای این کارها لازمه که بخشی بوجود بیاد که همشهری های تالار هم دیگه رو بشناسن! ایمیل و تلفن همدیگر و اگه خواستن بگیرن و از این حرفا!

اگه شروع بشه، می شه اهداف بزرگتری رو واسه تالار در نظر گرفت! شاید یک شرکت مشاوره فنی مهندسی! که در کل ایران شعبه هایی داره و برای اعضاش چند وقت یکبار به طور حضوری دوره های لازم رو برگزار می کنه! شاید دوره های بازرسی جوش هم برای شروع خوب باشه!

مثلا یک دپارتمان مکانیک در شهر تبریز هست که بچه های دانشگاه آزاد تبریز اند بیشتر! تا اونجا که من خبر دارم کارش شده فقط برگزاری دوره های مختلف و از طرفی هم certificate های بین الملی ارائه می ده. از طرفی هم در شهر تبریز از پارک علم و فناوری اونجا، دفتری گرفتن.

یا فروم دیگری رو می شناسم که اعضا شروع به انتشار مجله به طور دیجیتالی در سطح نت کردند. برای مجله هم میشه صفحات تبلیغاتی در نظر گرفت و درآمد اون صفحات متعلق به نویسندگان، مترجمان، گرافیست ها و کسانی که برای آن شماره زحمت کشیدند، خواهد بود.



انقد دنبال یک قهرمان نباشید تا بیاد همه چیز رو درست کنه و بره! شما هم می تونید!

در ضمن یه نکته دیگه هم بگم! من به شخصه از مدیر تالار انتظار خلاقیت ندارم! چون انقدر کار روتین سر ایشون ریخته و از طرفی هم متاسفانه خیلی ها غیر محترمانه و یا با لحن بد با ایشون صحبت می کنن و مطمئنا چنین رفتار هایی دیگه اعصاب واسه آدم نمی زاره که بخواد خلاقیتی و یا ایده ای جهت بهتر شدن تالار داشته باشه. لطفا کمی دوستانه تر برخورد کنید! ممنون می شم.
و از طرفی هم ایده دادن و کار کردن وظیفه ی اعضای تالار ه و نه وظیفه مدیر تالار! من تا به حال مدیر نبودم ولی از استعفاهایی که تو این مدت دیدم، می فهمم که مدیر تالار بودن و مرتب منظم کردن تالار، انقدر وقت الکی از آدم می گیره که جایی برای دیگر فعالیت ها نمی زاره.

البته بعد از این همه حرف! یه نکته اصلی هست! که باید اعضا تو خودشون تغییر ایجاد کنند. انگیزه ایجاد کنند. هر کسی تو مکانیک از یه چیزی خوشش می اد. اونو بیاد اینجا به اشتراک بزاره! به دنبال این هم نباشه که بقیه دوست داشته باشن یا نه! تو بحث کمکش می کنن یانه! اصلا کسی باهاش بحث می کنه یا نه! فقط واسه دل خودش یه سری مطالب واقعا علمی بزاره اینجا! کپی پیست هم بود هیچ اشکالی نداره!
و فعالیت های فوق نیاز به چند چیز داره! اول از همه افراد باید کاملا امیدوار باشن که کارهاشون به جای خوبی می رسه! اگه کسی پروژه ای تعریف کرد تو گوشش آیه نحص نخونن که اینجا این جور کارا نمی گیره. از طرفی هم تعریف کننده پروژه باید بتونه روی حرف اعضا حساب کنه و باید به کار خودش تنهایی ادامه بده و مطمئنا بعد از مدتی کمک واقعی از راه خواهد رسید.
و دوم اینکه اعضا روحیه کاری داشته باشن و قدر چنین موقعیت هایی برای کار گروهی رو بدونن. برای چنین پروژه هایی گاهی وجود بخش های خصوصی که دیگر اعضا به آن دسترسی نداشته باشن، شاید لازم و مفید باشه. خلاصه این که اعضا باید خودشونو کمی تغییر بدن.

به علاوه، سعی بشه که تو لقب دادن به اعضا سخت گیری نشه! و همچنین تو دکمه تشکر اون پایین زدن هم بخیل نباشید! اینها چیزهایی است که می تونه خیلی ساده به اعضا انگیزه و روحیه بده. مهمترین موضوع برای رونق، انگیزه دادن به اعضاست! چه روش هایی رو می شناسید برای انگیزه بخشی به اعضا؟

خدمتتون عرض کردم که:
پیدا کردن یک گروه متخصص برای تالار کاملا غیر ممکنه! هیچ آدمی با اون تخصصی که شما نیاز دارید، وقت و حوصله رسیدگی به این تالار و نداره! در ضمن سوال های درست حسابیی هم مطرح نمی شه که اون فرد متخصص حس کنه که اینجا افرادی بهش نیاز دارند. تنها راه جذب چنین افرادی، اینه که سطح تالار انقدر بره بالا که اون ها هم احساس نیاز به اینجا کنند! که در این شرایط دیگه نیازی بهشون نیست!

به نظر من همین تعدادی که فعال هستند با یک روشی منسجم تر و علمی تر فعالیت کنند، به طور خودکار اعضا اضافه خواهند شد! نیازی به گشتن به دنبال اعضای جدید نیست! اگه حس کنند اینجا براشون مفیده، خودشون اضافه می شند! پیشنهاد من اینه که تو تاپیک های تحقیقاتی شرکت کنید! مثلا به تازگی تاپیک
تشکیل گروه مطالعه و تحقیقات توربینهای گازی بعد از مدتها دوباره شروع به فعالیت کرده! فعالیتی که اگه حمایت بشه، 100 درصد مفید، جذاب و پر نتیجه خواهد بود! به طور علمی در این تاپیک نقش داشته باشید. برای زدن پست جدید مطالعه کنید. هم برای شما مفید است و هم برای تالار.

هم اکنون باشگاه اعضای خوبی داره! دیدم خودتون در حال فرستادن مقاله ای هستید! پس از چاپش می تونید اینجا پستی بزنید و در موردش برا همه توضیح بدید! هر کسی که پروژه نسبتا خوبی انجام داد، بعد از اینکه خودش استفاده شو برد می تونه به طور کامل یا خلاصه فقط جهت ایده دادن اینجا بزاره! می تونه خلاصه باشه و اگر کسی مشتاق به آشنایی بیشتر و یا کامل با کار بود و یا شاید خواستار انجام پروژه مشابهی بود می تونید براش انجام بدید و در قبالش حق الزحمه خود را بگیرید! چی از این بهتر؟​
من اینا رو دوباره به صورت نقل قول آوردم، شاید یک سری از دوستان نخونده باشنش!

به نظر من حذف تاپیک و این جور چیزا می تونه نتیجه ش فقط مرتب شدن تالار باشه! نه فعالیت بیشتر اعضا! باید فکرهای اساسی تر کرد!

در ضمن همون طور که گفتم با هر گونه اعمال محدودیت در زمینه پرسش و پاسخ اعضا چه جدید چه قدیمی مخالفم!

به نظر من یک نفر از اعضا که ترجیحا دانشجو باشه (وقت داشته باشه) و ترجیحا ساکن تهران باشه! (یا ساکن شهری که بیشتر اعضا ساکن اون هستند باشه) و همین طور خوش سخن و دارای روابط عمومی قوی، در نظر گرفته بشه به عنوان هماهنگ کننده پروژه های تالار! یه سری پروژه تعریف بشه! این فرد کارای هماهنگی این امور بپردازه! از قبیل:
  • شناسایی استعدادهای اعضای تالار
  • دعوت دوباره از اعضای ارزشمند، فعال و متخصص قدیمی تالار که دیگر فعالیت نمی کنند و حتی اخراجی هایی که بدلیل بحث های مزخرف در تالار های دیگر باشگاه اخراج شده اند.
  • برقراری ارتباط سازنده با فروم های تخصصی فعال دیگر و زمینه سازی جهت همکاری دو طرفه
  • شناسایی تخصص های اعضای تالار و میزان تمایل آنها جهت همکاری در گروه های کاری و آموزشی تالار
  • پیدا کردن پروژه های صنعتی مرتبط با تخصص تالار
  • پیدا کردن اسپانسر جهت فعالیت های ممکن نظیر انتشار مجله الکترونیکی
  • کارهایی نظیر رسمی تر کردن تالار در جوامع صنعتی و آکادمیک مثلا با ثبت شرکت و بررسی امکانات موجود در کشور و جلب حمایت مثلا از پارک های علمی و فناوری
  • تشکیل تیم هایی برای شرکت در مسابقات مختلف نظیر رباتیک، طراحی خودرو و ...
  • تشکیل گروه های کاری
  • هماهنگی های لازم جهت برگزاری سمینارها و کلاس های آموزشی (مثلا به نظر خیلی از اعضا در مقاطع مختلف، چه لیسانس و فوق لیسانس نیاز به دوره های آموزشی نرم افزار متلب دارند که می تونه در دوره هایی که توسط همین تالار برگزار می شه نیازشون برطرف می شه! و سودش هم تو جیب خود اعضای تالار بره! و اگر شرکتی نیز ثبت شده باشه، می تون مدرک حتی قابل ترجمه هم ارائه بشه.) ( من به شخصه از اتومایسون صنعتی خوشم میاد و دوس دارم دوره های PLC رو بگزرونم، ولی متاسفانه بیرون خیلی گرونن یا خیلی مجبور می کنن آدم و که پیشنیاز های الکی بگذرونه، با یه هماهنگی ساده و استفاده از خبره ها در این زمیه در تالار برق می شه یک دوره این چنینی در حد مقدماتی و آشنایی و تئوری برگزار کرد و طبیعتا با دریافت هزینه)
  • برگزاری تورهای تفریحی و یا دوره همی های تفریحی برای اعضای تالار (حتی مثلا هماهنگی های لازم برای بازی های گروهی جذاب نظیر پینت بال، فوتبال، والیبال و گرفتن سالن و بررسی میزان تمایل اعضا در این راستا)
  • ایجاد فرصت های شغلی برای اعضای تالار مثلا ترجمه تخصصی در رشته مکانیک! انجام پروژه های دانشجویی در شهرهای مختلف با ارائه تاییده و مثلا گواهی مهارت توسط تالار به اعضا در شهر های مختلف در ارتباط با تخصص شناخته شده اعضا!
  • استفاده از تجربیات اعضا در زمینه های مختلف و مفید برای تالار مثلا ادامه تحصیل در خارج (نظیر کاری که آقا تورج می کنه الان، دستشم درد نکنه) پیدا کردن موقعیت شغلی، پیدا کردن موقعیت امریه سربازی، پیدا کردن کارگاه های صنعتی جهت انجام پروژه های متفاوت و پیدا کردن موضوعات داغ علمی برای کار و نوشتن مقاله و ...
  • ارتباط با دانشگاه های مخلتف و استفاده از منابع آنها!
  • ....
که منجر به خروجی مفید در تالار بشه! سهم بندی عواید حاصل از این پروژه ها نیز دست ایشون باشه! البته در همه این امور می تونه از اعضای تالار مشورت بگیره! می شه حتی بیشتر از یک نفر برای چنین اموری در نظر گرفت! مثلا یک نفر در هر زیر تالار! و یا حتی یک گروه مثلا با عنوان هیئت مدیره!
 
آخرین ویرایش:

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
سلام

دوستان ی طرحی دارم ولی با کمک شما عملی میشه . من خودم برای خودم اجرایش کردم گفتم بیام اینجا هم بذارمش . شاید بشه ی کمکی و ی دعایی برای خودم از طرف شما
دوستان نرم افزار زیادی در مکانیک هست که باید هر کسی بخوندش ولی متاسفانه در دانشگاه دریس نمیشن و کلاسهای بیرون هم رقم نجومی درخواست میکنن . ولی میشه خودمون یاد بگیرم و به صورت یک امتحان بیرون بدیم و مدرک رو بگیرم . ( من که پرسیدم گفن حتی مدرک هم نیاز نیست داشته باشی ولی داشته باشیم بهتره )
نرم افزاری که میدونم خیلی از شماها دنبالشید یاد بگرید متلبه . من فایلهایی به صورت فیلم فارسی دارم که خیلی روان و اسون این نرم افزار رو یاد میدن . اگر دوستان مایل هستن با هم به پیش بریم ( نه اینکه هر کی برای خودش فقط با هم و از هم چیزهایی یاد بگیرم ) امادگی خودشونو اعلام کنن تا تاپیکی برای این نرم افزار بزنیم . در ضمن بقیه رشته های باشگاه نیز میتونن خیلی راحت از این تاپیک استفاده کنن

لطفا اول خوب فکر کنید و بعد امادگی خودتونو اعلام کنید چون اصلا دوس ندارم هر کی برای خودش کار کنه . میخایم توی این تاپیک از اطلاعات شماها و یا اگر مثلای تمرینی چیزی بهش برخورید و براتون ی نکته بود و حل مشکلی بود به کمک هم حلش کنیم

دوستان کی حاضره ؟؟؟؟
 

M.ARIABOY

عضو جدید
فکر خوبیه
من تو سایت فکر کنم دانشجو بود ک همچین برنامه ای دیدم درمورد 3dmax ک یکی اومد تاپیک زد و گفت ک من میخوام اموزش بدم،هرکی میخواد اعلام امادگی کنه، ایمیلشو بده شروع کنیم
35-40تایی اسم نوشتن،هرکی ک 3 تاتمرینو متوالی انجام نمیداد حذف میشد،بنظرم میشه اینجا هم ی تاپیک زد
اونجا اموزش میداد بعد توی هرسری ک اموزش جدید و تمرین میداد ب اون افراد ایمیل میومد ک بیان بخونن، بعد تمریناشونو توی همون تاپیک قرار میدادن و مشکلاتشونم باهم حل میکردن و درنهایت استاد میمومد و مشکلو حل میکرد
نظرتون چیه؟؟
بنظر من ک خیلی خوبه
 

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
فکر خوبیه
من تو سایت فکر کنم دانشجو بود ک همچین برنامه ای دیدم درمورد 3dmax ک یکی اومد تاپیک زد و گفت ک من میخوام اموزش بدم،هرکی میخواد اعلام امادگی کنه، ایمیلشو بده شروع کنیم
35-40تایی اسم نوشتن،هرکی ک 3 تاتمرینو متوالی انجام نمیداد حذف میشد،بنظرم میشه اینجا هم ی تاپیک زد
اونجا اموزش میداد بعد توی هرسری ک اموزش جدید و تمرین میداد ب اون افراد ایمیل میومد ک بیان بخونن، بعد تمریناشونو توی همون تاپیک قرار میدادن و مشکلاتشونم باهم حل میکردن و درنهایت استاد میمومد و مشکلو حل میکرد
نظرتون چیه؟؟
بنظر من ک خیلی خوبه

فکری ک شما هم دارید خیلی خوبه . ببنید دوستم این روندی ک ما میخایم بریم جلو هیچ استادی نداره و به صورت گروهی درست میشه . مثلا یکی از دوستان به چندتا تمرین برمیخوره میتونه این تمرینا رو برای بقیه دوستان بذاره و به این روند .
من اموزش تمامی ملب رو میذارم ولی بقیه دوستان و یا خود من تمرینای زیادتری که پیدا میشه رو در اختیار بقیه میذاریم .
به نظرم اولین تاپیکی میشه ک در سایت به این صورت میشه .
حتی میشه از بقیه تالار ها هم در این طرح شرکت کنن
منم با نظر شما موافقم
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
فکری ک شما هم دارید خیلی خوبه . ببنید دوستم این روندی ک ما میخایم بریم جلو هیچ استادی نداره و به صورت گروهی درست میشه . مثلا یکی از دوستان به چندتا تمرین برمیخوره میتونه این تمرینا رو برای بقیه دوستان بذاره و به این روند .
من اموزش تمامی ملب رو میذارم ولی بقیه دوستان و یا خود من تمرینای زیادتری که پیدا میشه رو در اختیار بقیه میذاریم .
به نظرم اولین تاپیکی میشه ک در سایت به این صورت میشه .
حتی میشه از بقیه تالار ها هم در این طرح شرکت کنن
منم با نظر شما موافقم

سر فصل های فایلهای آموزشی تون رو بزارید تا بقیه بتونن بهتر نظر بدن! افرادی هم داریم که در بخش های مختلف متلب نسبتا وارد باشن! من خودم تو یه زمینه هایی یه چیزایی بلدم! ما می تونیم به بقیه کمک کنیم! تو حل تمرین ها اگر با سر فصل ها آشنایی داشته باشیم!
از طرفی هم به لینک زیر هم سری بزنید:

http://www.www.www.iran-eng.ir/show...مهندس-مکانیک?p=7136599&viewfull=1#post7136599
 
آخرین ویرایش:

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
این اموزش شامل 43 سر فصل هستش . که 21 سرفصل معرفی همه متلب به صورت ریز به ریز هستش . و بقیه سرفصلها تخصصی میشه
من 22 سرفصل تخصصیشو اسماشونو میذارم

[h=3] نحوه استفاده از دستور if
[/h] [h=3] نحوه استفاده از دستور switch
[/h] [h=3] نحوه استفاده از دستور for
[/h] [h=3] استفاده از While
[/h] [h=3]-نکاتی در مورد حلقه for
[/h] [h=3]استفاده از عملگر های منطقی در شرط
[/h] [h=3]استفاده از تابع formt
[/h] [h=3]نوشتن توابع چند جمله ای در Matlab
[/h] [h=3]بدست آوردن ریشه یک چند جمله ای ها
[/h] [h=3]بدست آوردن مقدار یک چند جمله ای ها
[/h] [h=3]محاسبه ضرب و تقسیم در چند جمله ای ها
[/h] [h=3]محاسبه مشتق در چند جمله ای ها
[/h] [h=3]محاسبه انتگرال در چند جمله ای ها
[/h] [h=3] ایجاد توابع چند متغیره
[/h] [h=3] مقدار دهی به توابع چند متغیره
[/h] [h=3]محاسبه حد در توابع چند متغیره
[/h] [h=3]محاسبه مشتق در توابع چند متغیره
[/h] [h=3] محاسبه انتگرال در توابع چند متغیره
[/h] [h=3] نحوه محاسبه ماتریس ژاکوبین
[/h] [h=3]ترسیم توابع دو بعدی
[/h] [h=3] ترسیم توابع سه بعدی
[/h]
 

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
سر فصل های فایلهای آموزشی تون رو بزارید تا بقیه بتونن بهتر نظر بدن! افرادی هم داریم که در بخش های مختلف متلب نسبتا وارد باشن! من خودم تو یه زمینه هایی یه چیزایی بلدم! ما می تونیم به بقیه کمک کنیم! تو حل تمرین ها اگر با سر فصل ها آشنایی داشته باشیم!
از طرفی هم به لینک زیر هم سری بزنید:

http://www.www.www.iran-eng.ir/show...مهندس-مکانیک?p=7136599&viewfull=1#post7136599

این تاپیکی ک معرفی کردید رو پیگیرش بودم از قبل ولی مشکل اینجاست که به زبان انگلیسیه . همه به قدر کافی مسلط بر این زبان نیستن که بتونن در این کلاسا شرکتت کنن
شهریه این کلاسا رو به چ طریقی باید واریز کنیم ؟؟؟

لطفا در این موردها هم توضیح بدید
 

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام

دوستان ی طرحی دارم ولی با کمک شما عملی میشه . من خودم برای خودم اجرایش کردم گفتم بیام اینجا هم بذارمش . شاید بشه ی کمکی و ی دعایی برای خودم از طرف شما
دوستان نرم افزار زیادی در مکانیک هست که باید هر کسی بخوندش ولی متاسفانه در دانشگاه دریس نمیشن و کلاسهای بیرون هم رقم نجومی درخواست میکنن . ولی میشه خودمون یاد بگیرم و به صورت یک امتحان بیرون بدیم و مدرک رو بگیرم . ( من که پرسیدم گفن حتی مدرک هم نیاز نیست داشته باشی ولی داشته باشیم بهتره )
نرم افزاری که میدونم خیلی از شماها دنبالشید یاد بگرید متلبه . من فایلهایی به صورت فیلم فارسی دارم که خیلی روان و اسون این نرم افزار رو یاد میدن . اگر دوستان مایل هستن با هم به پیش بریم ( نه اینکه هر کی برای خودش فقط با هم و از هم چیزهایی یاد بگیرم ) امادگی خودشونو اعلام کنن تا تاپیکی برای این نرم افزار بزنیم . در ضمن بقیه رشته های باشگاه نیز میتونن خیلی راحت از این تاپیک استفاده کنن

لطفا اول خوب فکر کنید و بعد امادگی خودتونو اعلام کنید چون اصلا دوس ندارم هر کی برای خودش کار کنه . میخایم توی این تاپیک از اطلاعات شماها و یا اگر مثلای تمرینی چیزی بهش برخورید و براتون ی نکته بود و حل مشکلی بود به کمک هم حلش کنیم

دوستان کی حاضره ؟؟؟؟

سلام،ایده خوبی هست

من در حد خودم با این گروه همراه میشم و از هم یاد میگیریم،اعلام امادگی میکنم.

یاعلی
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
این تاپیکی ک معرفی کردید رو پیگیرش بودم از قبل ولی مشکل اینجاست که به زبان انگلیسیه . همه به قدر کافی مسلط بر این زبان نیستن که بتونن در این کلاسا شرکتت کنن
شهریه این کلاسا رو به چ طریقی باید واریز کنیم ؟؟؟

لطفا در این موردها هم توضیح بدید

همه کلاس هایی که اونجا معرفی شده به طور کامل مجانی است! شهریه ای در کار نیست و مدرکی با امضای استاد ارائه می شه! که استاد هم از دانشگاه های معتبر جهان است! سر فصلهایی که اونجا هست خیلی جذاب و مفید است! سر فصل ها به شرح زیر است:
Part A – Interdisciplinary Introduction to modelling and simulation

  • Modelling
  • Simulation
  • Introduction to MATLAB concepts
  • Building a business case
  • Methods to solve formal problems
  • Knowledge management
Part B – Selectable Applications of modelling and simulation (MOOClets)
You can choose three to five applications according to your preference and knowledge from the following catalogue:


  • Introduction to Simulink
  • Simulation of a water treatment plant
  • Application 'modelling a business base'
  • Application 'knowledge management'
  • Control engineering I – 'controlling Lego® NXT robots'
  • Control engineering II – 'line tracking with Lego® Segway'
  • Control engineering III – 'a Segway – how does it work?'
  • Image processing I – ‘statistics for image processing and machine learning’
  • Image processing II – 'a brief introduction to image processing'
  • Image processing III – ‘application of machine learning algorithms in a nutshell'
  • Quality measurement of video cameras (lenses and sensors)
  • Acoustic simulation of musical instruments
  • … (further chapters are planned)

در مورد سر فصل هایی که گفتید من با 60 درصدش آشنایی دارم و بقیه رو هم از هلپ خود متلب می تونم به راحتی در بیارم (قبلا بلد بودم) اگه مشکل جدی برخورد کردید می تونم کمک کنم!
 
آخرین ویرایش:

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
من دوست دارم شركت كنم و فيلماشو داشته باشم ولي وقتشو تا ٢بهمن ندارم

سلام .

فعلا که دوستان میان تمایل نشون میدن . ایشالله شماهم میتونید شرکت کنید . چون هر وقت کسی بیاد میتونه از فیلما استفاده کنه . فقط همکاری میخاد .
 
آخرین ویرایش:

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
آقا بهزاد فکر خیلی خوبیه به شرطی که تا آخرش رو بریم من هم باهاتون هستم در حدی که توان دارم
و ای کاش در قسمت نرم افزار ها یه تاپیک جدا برای این بخش بزنیم و بهتر بهزاد خان خودشون اینکارو بکنن و فقط آموزشها و سوالات باشه و هماهنگی ها هم در یه تاپیک مجزای دیگه که بعدها هم بشه ازش استفاده کرد و یه کار خوب از آب در بیاد
نظرتون چیه؟
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
فکر کنم بعد از امتحانات بچه ها تاپیک رو بزنیم خوبه نظرتون چیه؟
 

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
دوستان انشالله تا چند روز آینده تاپیکو میزنم .




تاپیک زده شده در انتظار تایید مدیریته
 
آخرین ویرایش:

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
در خصوص تاپیک آموزش متلب باید بگم که انگار بچه ها علاقه ی که داشتن فروکش کرده
 

M.ARIABOY

عضو جدید
بچه ها من اکثرا آن میشم و میخونم ولی با گوشیم نمیتونم پست بذارم،نمیدونم چرا،شاید اپرا با این ویبولیتین مشکل داره
اکثرا فقط دان میکنن، تشکر نمیکنن
توی آموزشش میتونی رو منم حساب کنی
اگه بچه ها استقبال نکردن،من روششو بلدم، توی فرومای دیگه تجربشو داشتم
 
آخرین ویرایش:

chego

کاربر فعال
دردناک ترین درد تالار همینه...

باسلام وخسته نباشید
این روزا بچه ها اکثرا درگیر یا امتحان ارشدن یا پایان نامه ای چیزی یکیش خود من تا امروز درگیر ارشد بودم من 4سال پیش کارشناسی گرفتم و چیزی از مطلب هم بلد نیستم ولی در حد توانم کمک میکنم.کم کم بچه ها هم میان
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
باسلام وخسته نباشید
این روزا بچه ها اکثرا درگیر یا امتحان ارشدن یا پایان نامه ای چیزی یکیش خود من تا امروز درگیر ارشد بودم من 4سال پیش کارشناسی گرفتم و چیزی از مطلب هم بلد نیستم ولی در حد توانم کمک میکنم.کم کم بچه ها هم میان
سلام دوست عزیز
حرف شما درسته اما اگه بچه هایی که این هفته نمیتونن بیان یه پیام بذارن مشخص میشه که تاپیک بی استقبال نیست و استارتر هم انگیزش رو برای ادامه ی کار از دست نمیده
امیدوارم در امتحان ارشد هم موفق باشید:gol:
 

M.ARIABOY

عضو جدید
خب آقا بهزاد دستت درد نکنه
منم دارم رو پردازش تصویر کار میکنم و بحث شبکه عصبی، برای تابستون میتونم تو این بخش ادامه تاپیکو برم اگه خواستی
 

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
خب آقا بهزاد دستت درد نکنه
منم دارم رو پردازش تصویر کار میکنم و بحث شبکه عصبی، برای تابستون میتونم تو این بخش ادامه تاپیکو برم اگه خواستی

بله چرا ک نخوایم . منتظریم :smile:
 

mech.shima

دستیار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
سلام
ارشد 94 رو راه نمیندازین؟؟؟؟;)
 
بالا