¸¸▂▃▅▆█زنگ تفریح - کپ خودمونی █▆▅▃▂¸¸

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] انصراف 20 داوطلب سفر به فضا در پی سقوط فضاپیمای توریستی آمریکا

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان

کد خبر: 93081707908
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷



به دنبال سقوط مرگبار هواپیمای فضایی «اسپیس‌شیپ 2» متعلق به شرکت ویرجین گالکتیک که منجر به کشته‌شدن یکی از خلبان‌های این پرواز و مجروح شدن دیگری شد، حدود 20 تن از 700 داوطلب گردشگری فضایی، سفرشان به اعماق فضا را لغو کردند.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، مقامات شرکت ویرجین گالکتیک تایید کردند حدود سه درصد از افرادی که برای این سفر فضایی ثبت‌نام کرده بودند، انصراف خود را اعلام کرده‌اند. هر یک از داوطلبان سفر به فضا حدود 250 هزار دلار به شرکت ویرجین گالکتیک پرداخت کرده بودند.

از جمله انصراف‌دهندگان این پرواز می‌توان به پرنسس بئاتریس، نوه ملکه انگلیس اشاره کرد.
هواپیمای فضایی اسپیس‌شیپ 2 در سی و پنجمین پرواز آزمایشی خود بر فراز صحرای موجاوه در کالیفرنیا سقوط کرد.
ریچارد برانسون، مالک ویرجین گالکتیک اعلام کرده که شرکتش به تلاش‌های خود برای اعزام توریست به فضا در آینده ادامه خواهد داد.
هنوز علت سقوط هواپیمای فضایی اسپیس‌شیپ 2 مشخص نیست.
اسپیس‌شیپ 2 یک هواپیمای فضایی شش سرنشینه با دو خلبان است که قرار است اولین سفرهای فضایی خصوصی به زیر مدار را انجام دهد.
چندی پیش از آن نیز موشک آنتارس شرکت اوربیتال ساینس تنها 15 ثانیه پس از پرتاب از پایگاهی در ویرجینیا سقوط کرد که در جریان آن، یک فضاپیمای باری به ارزش 200 میلیون دلار به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی از بین رفت.
 

jimmi

عضو جدید
سلام بر دوستان عزیز، رفقای قدیمی، جوانان جویای علم و اساتید بزرگوار
از اینطرفا رد میشدم گفتم بیام سلامی عرض کنم خدمتتون و پیشاپیش فرارسیدن نوروز و رویش سبز طبیعت رو به همه ی شما دوستای گلم تبریک بگم.
شاد باشید و سربلند
فعلاً :smile: :gol:
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام بر دوستان عزیز، رفقای قدیمی، جوانان جویای علم و اساتید بزرگوار
از اینطرفا رد میشدم گفتم بیام سلامی عرض کنم خدمتتون و پیشاپیش فرارسیدن نوروز و رویش سبز طبیعت رو به همه ی شما دوستای گلم تبریک بگم.
شاد باشید و سربلند
فعلاً :smile: :gol:

سلام خوش امدی
سال نو شما و همه دوستان مبارککککککک
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز


یک سال دیگر گذشت. سالی که برای هر کدام از ما خاطرات تلخ و شیرین زیادی را بهمراه داشته است. سال 93 هم همچون سالهای دیگر ناگزیر است که به تاریخ بپیوندد چراکه فصل زیبا و دل‌انگیز بهار در آستانه در ایستاده و منتظر خوشآمدگویی ماست. همه ما برای رسیدن این مهمان عزیز ذوق‌زده‌ایم و منتظریم تا ببینیم این بار قرار است سال نو چه اتفاقات شیرین و متفاوتی را برای ما به ارمغان بیاورد.

تقویم ما ایرانیان، بهترین مطلع را در تنظیمات خود دارد و سال نو را با فصل زیبای بهار آغاز می‌کند. همگام با تحول زمان، گل‌های رنگارنگ می‌شکفند، درختان از خواب زمستانی بیدار می‌شوند و جوانه‌هایی ریز و سبزرنگ بر شاخه‌هایشان نقش می‌بندد، باران‌های شدید و کوتاه بهاری زمین را سیراب می‌کند و به پاکیزگی هوا یاری می‌رساند، نغمه خوش بلبلان و قناری‌ها از هر کوی و برزن شنیده می‌شود، پروانگان پرنقش و نگار دور و بر گل‌ها به رقص درمی‌آیند و بدین ترتیب، زمین و زمان سرشار از رایحه خوش امید و زندگی می‌شود. در این راستا، سنت‌های خوب ما ایرانی‌ها هم از جمله خانه‌تکانی و دید و بازدید، افسون بهار را دوچندان می کند.

هفت سین، هفت واژه كه با حروف "سین" شروع می شوند از سنت های جالب و ارزشمند نوروز است و هر كدام مشخصاً معانی استعاره ای خاص خود را دارد، بدین معنی كه سیب، سنجد، سبزی، سكه، سركه، سیر، سمنو و همچنین تخم مرغ های رنگین، ماهی قرمز در تنگ آب، گلاب، طلا، آینه، شمع و … كه هر یك از این موارد سمبل و نماد زایش و تولد مجدد زندگی در سایه ی بهار دلنواز است.



و حالا در واپسین روزهای این سال، در جشن رویش و سرسبزی و در تجسم این دگرگونی عظیم طبیعت و اینك كه سال نو سوار بر مرکب آذین شده با شكوفه های بهاری، می تازد تا تازگی و شادمانی را بر سر سفره های هفت سین مان بنشاند، بار دیگر تمام امیدهایمان را گره خواهیم زد به دعای تحویــل سال و با ایمان به اینكه وجود ما لبریز شود از وجود خداوند، اندیشه هایمان نیز از این تاثیرپذیری متحول خواهد شد …
 

♥shima♥

عضو جدید
کتاب هایی که گذاشتید بیشتر به درد دانشجو های نجوم می خوره چند تا کتاب فارسی هم بد نیست قرار بدهید برای مبتدی ها
یادگیری نجوم برای کسی که با اصطلاحات نجوم ناآشناست به فارسی هم به راحتی نیست تا چه برسه به استفاده از کتب انگلیسی پر از کلمات غریب
بهتره مقصود از این تالار ابتدا باید جذب علاقه مندان باشه و بعد ارائه مفاهیم پیشرفته تر...مثل فلسفه در نجوم;)
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کتاب هایی که گذاشتید بیشتر به درد دانشجو های نجوم می خوره چند تا کتاب فارسی هم بد نیست قرار بدهید برای مبتدی ها
یادگیری نجوم برای کسی که با اصطلاحات نجوم ناآشناست به فارسی هم به راحتی نیست تا چه برسه به استفاده از کتب انگلیسی پر از کلمات غریب
بهتره مقصود از این تالار ابتدا باید جذب علاقه مندان باشه و بعد ارائه مفاهیم پیشرفته تر...مثل فلسفه در نجوم;)

سلام خوبید
کتاب نجوم به زبان ساده مخصوص دوستان مبتدی در همه کتابفروشی ها هست
میتونید به راحتی مبانی اولیه نجوم رو مطاله کنید موفق باشین
 

SHM.IT

عضو جدید
کاربر ممتاز
ناسا : تا سال ۲۰۲۵ حیات بیگانه را کشف خواهیم کرد !

ناسا : تا سال ۲۰۲۵ حیات بیگانه را کشف خواهیم کرد !

این روزها موسسات و سازمان های کوچک و بزرگ بسیاری در پی کشف اولین نشانه ها از حیات فرازمینی هستند و تقریبا تمام افرادی که در این سازمان ها مشغول کار بر روی این موضوع هستند ایمان دارند که گونه های دیگری از حیات خارج از کره خاکی ما وجود دارد.حالا دانشمندان ارشد بزرگترین سازمان فضایی جهان یعنی ناسا اعلام کرده اند که انسان در یک قدمی کشف حیات بیگانه قرار گرفته و و احتمالا تا سال ۲۰۲۵، نشانه‌ای از این حیات کشف خواهد شد.«الن استوفان»، دانشمند ارشد ناسا، در طول بحثی که بر روی تلاش‌های آژانس فضایی آمریکا برای جستجوی کرات زیست‌پذیر و حیات بیگانه متمرکز بود، گفت :

به نظرم ظرف یک دهه آینده، نشانه‌های قوی دال بر وجود حیات فرازمینی در دست خواهیم داشت و ظرف ۲۰ تا ۳۰ سال آینده، شواهد قطعی از این موضوع حاصل می‌شود. ما می‌دانیم به دنبال چه هستیم و این که چگونه به دنبال آن بگردیم؛ در بسیاری از جنبه‌ها، فناوری لازم را در اختیار داریم و در مسیر استفاده از آن‌ها هستیم، بنابراین مطمئنم قطعا در مسیر درست قرار گرفته‌ایم.


همچنین «جان گرونسفلد»، فضانورد اسبق و معاون برنامه مأموریت علمی ناسا نیز پیش‌بینی کرد که علائم حیات فرازمینی به زودی در منظومه شمسی و فراتر از آن پیدا خواهد شد. وی خاطر نشان کرد :

به عقیده من ما یک نسل با منظومه شمسی و حیات در آن فاصله داریم؛ چه مکان کشف آن یک قمر یخی، چه مریخ باشد. کشفیات اخیر نشان می‌دهد، منظومه شمسی و کهکشان راه شیری دارای محیط‌هایی است که می‌توانند از حیات فرازمینی پشتیبانی کنند. به طور مثال، اقیانوس‌های آب مایع در زیر پوسته‌های یخی قمرهای اروپا و گانیمد مشتری و همچنین قمر انسلادوس زحل قرار دارند. اقیانوس‌ها بخش عظمیی از سطح مریخ را در دوران باستان پوشانده بودند؛ همچنین رگه‌های تاریک فصلی که بر روی سطح امروزی مریخ مشاهده شده‌اند، می‌توانند ناشی از آب مریخ شور باشد.

افزون بر این، کاوشگر کنجکاوی ناسا مولکول‌های آلی حاوی کربن و نیتروژن را بر روی مریخ کشف کرده که این عناصر برای وجود حیات زمین‌مانند بر روی سیاره سرخ ضروری هستند. تلسکوپ فضایی کپلر ناسا نیز نشان می‌دهد، هر ستاره‌ای در آسمان میزبان سیاراتی است و بسیاری از این سیارات می‌توانند زیست‌پذیر باشند. در واقع، پروژه کپلر نشان داد، سیارات صخره‌ای مانند زمین و مریخ در سراسر کهکشان، احتمالا در مقایسه با سیارات گازی مانند زحل و مشتری بیشتر رایج هستند.


«پاول هرتز» مدیر بخش فیزیک نجومی ناسا اعلام کرد:

ما می‌توانیم آب را در ابرهای بین‌ستاره‌ای مشاهده کنیم که سیستم‌های سیاره‌ای و ستاره‌ای از آن شکل می‌گیرند. ما می‌توانیم آب را در دیسک‌های پسماندی ببینیم که قرار است حول ستاره‌ها، به سیستم‌های سیاره‌ای تبدیل شوند. همچنین می‌توانیم آب را در دنباله‌دارهایی بیینیم که در منظومه‌های شمسی دیگر با بخارشدن ستارگانشان، در حال پراکنده‌ شدن هستند. استوفان و همکارانشان معتقدند، شکار شواهدی از حیات بیگانه در مقایسه با شناسایی محیط‌های زیست‌پذیر بالقوه، ماموریتی دشوارتر است، اما محققان به طور مستمر در تلاش برای تحقق‌ بخشیدن به این هدف بلندپروازانه هستند.





به طور مثال، مریخ‌نورد بعدی ناسا که قرار است سال ۲۰۲۰ راهی سیاره سرخ شود، به دنبال علائمی از حیات گذشته و نمونه‌هایی از خاک مریخ برای بازگرداندن احتمالی آن به زمین برای بررسی دقیق‌تر است. ناسا همچنین به دنبال فرود آوردن فضانوردان بر روی مریخ در دهه ۲۰۳۰ است؛ گامی که استوفان آن را به عنوان کلیدی برای جستجوی حیات در مریخ عنوان می‌کند.


ناسا در عین حال به دنبال انجام مأموریت به قمر اروپا است که این هدف احتمالا در سال ۲۰۲۲ عملی خواهد شد؛ هدف اصلی این مأموریت ۲٫۱ میلیارد دلاری، بررسی زیست‌پذیری بالقوه بر روی این قمر یخی و همچنین کشف شواهدی مناسب از حیات است. محققان به دنبال راه‌هایی برای نمونه‌گیری و بررسی انبوه بخار آبی هستند که ظاهرا از ناحیه قطب جنوب اروپا فوران می‌کند. در حوزه سیارات فرا خورشیدی، تلسکوپ فضایی ۸٫۸ میلیارد دلاری جیمز وب ناسا در سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب می‌شود؛ این تلسکوپ، جو سیارات خارجی ابر زمینی را رصد کرده و به دنبال گازهایی خواهد بود که احتمالا حامی حیات میباشند

منبع:http://gadgetnews.ir/
 
بالا