·▪•●سوالات و درخواست های مهندسی پلیمر فقط در اینجا مطرح شود●•▪·

reyhaneh88

عضو جدید
سلام دوستان
من یه سری مطلب و مقاله درباره ی رزین های پلی یورتان می خوام،مثلا سنتزشون با پلی ال های مختلف،واسه پروژم میخوام
ممنون میشم
 

nader_parker

عضو جدید
درخواست کمک از مهندسین پلیمر

درخواست کمک از مهندسین پلیمر

سلام بچه ها.
خسته نباشین
ممنون میشم اگه مطلبی در مورد (ازتاریخچه گرفته تا جدید ترین کاربردهاش و روشهای تولید)برام بفرسید
email:nader_parker@yahoo.com
مرسی
 

reyhaneh88

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان:
اینجانب علی رضا دشتی زاده نیازمند یک سری اطلاعات در مورد ساخت رزین های اوره- فرمالینو دیگر رزین ها با با پایه مواد اولیه فرمالین و پارا فرمالین و هگزامین هستم.
لطفا در صورت دارا بودن این اطلاعات آنها را به ایمیل زیر ارسال فرمایید.
با تشکر از لطف شما
alirdashti@gmail.com

سلام.من چند تا مقاله براتون فرستادم،امیدوارم به دردتون بخوره!
 

esi331

عضو جدید
تولید پلی پروپیلن؟؟؟؟؟؟؟

تولید پلی پروپیلن؟؟؟؟؟؟؟

سلام قراره یه کنفرانس برای درس فرایندهای پتروشیمی با موضوع فرایند تولید پلی پروپیلن داشته باشیم.لطفا با تمام جزئیات بفرستید.(pfdو یا p and IDهم داشته باشه بهتره)
با تشکر فراوان-اسماعیل
 

HAMED A

عضو جدید
كمك

كمك

با سلام خدمت دوستان خوب پليمري
اطلاعات كاملي در مورد پلي استايرن(PS) و مشتقات آن (ABS,..) لازم است.اگر كسي فايل و يا آدرسي سراغ دارد لطفا" مرا راهنمايي كند.با تشكر:gol:
 

dw.m

عضو جدید
سلام دوستان
درباره فرایندتولید،دستگاههای مورد نیاز وهمچنین مواد اولیه لازم برای تولید لوله های pvc اگه اطلاعاتی دارید در این جا قرار بدهید
ممنون
 

masimemahdi

عضو جدید
لوله های PVC

لوله های PVC

سلام دوستان
درباره فرایندتولید،دستگاههای مورد نیاز وهمچنین مواد اولیه لازم برای تولید لوله های pvc اگه اطلاعاتی دارید در این جا قرار بدهید
ممنون

سلام
یک فایل ورد گذاشتم که در مورد فرآیند تولید وخواص لوله های PVC هست و فایل PDF هم مربوط به مقاومت شیمیایی است
مشاهده پیوست pvc.doc
مشاهده پیوست Chemical Resistance.pdf
امیدوارم مفید باشه
یاحق
 

sanam_el

عضو جدید
کاربرد فناوری نانو در مهندسی شیمی چیست؟

کاربرد فناوری نانو در مهندسی شیمی چیست؟

سلام
لطفا هر کی میدونه باذکر منبع و اگه میتونه مثال جواب بده.
ممنون میشم
 

peymanfarashi

عضو جدید
سلام
لطفا هر کی میدونه باذکر منبع و اگه میتونه مثال جواب بده.
ممنون میشم
سلام خدمت شما.


می‌توان موردهای زیر را شاخه‌های بنیادین دانش نانوفناوری دانست:
((کاربردهای نانو)) فناوری نانو کاربردهای گسترده‌ای در دانش‌های گوناگون دارد که از موردهای مهم آن می‌توان به کاربردهایش در پزشکی برای ساخت داروهای بدون اثرهای جانبی اشاره کرد که تنها بر یک بافت ویژه تأثیر می‌گذارند. از انواع کاربردها می‌توان در ساخت نانو جوراب‌ها ، نانو لوله‌های کربنی ،داروسازی هوشمند و ... اشاره کرد. البته قابل ذکر است که یکی از شاخه های جدید برای این فناوری نانو مورال یا نانو اخلاق است که تا چند سال آینده رونمایی میشود.
کاربرد نانو تکنولوژی در صنعت نفت
مقدمه

هنگامی که ریچارد اسملی ( Richard Smally ) برندة جایزة نوبل، بالک مینسترفلورسنس را در سال 1985 در دانشگاه رایس کشف نمود،‌ انتظار اندکی داشت که تحقیق او بتواند صنعت نفت را متأثر سازد. سازمان انرژی آمریکا ( DOE ) سرمایه‌گذاری خود را در قسمت فناوری نانو با 62 درصد افزایش داد تا مطالعات لازم در زمینة‌ موادی با نام‌های بالکی‌بال‌ها ( Bulky Balls ) و بالکی‌تیوب‌ها ( Bulky Tubes ) استوانه‌های کربنی که دارای قطر متر می‌باشند صورت گیرد. نانولوله‌های کربنی با وزنی در حدود وزن فولاد، صد برابر مستحکم تر از آن بوده، دارای رسانش الکتریکی معادل با مس و رسانی گرمایی هم ارز با الماس می‌باشند. نانو*****ها می‌توانند به جداسازی مواد در میدان‌های نفتی کمک کنند و کاتالیست‌های نانو می‌توانند تأثیر چندین میلیارد دلاری در فرآیند پالایش به‌دنبال داشته باشند. از سایر مزایای نانولوله‌های کربنی می‌توان به کاربرد آن‌ها در تکنولوژی اطلاعات ( IT ) نظیر ساخت پوشش‌های مقاوم در مقابل تداخل‌های الکترومغناطیسی، صفحه‌های نمایش مسطح، مواد مرکب جدید و تجهیزات الکترونیکی با کارآیی زیاد اشاره نمود.

علم نانو یک تحول بزرگ در مقیاس بسیار کوچک
بسیاری از محققان و سیاستمداران جهان معتقدند که علم نانو می‌تواند تحولات اساسی در صنعت جهانی ایجاد نماید صنعت نفت نیز از پیشرفت این تکنولوژی بهره‌مند خواهد گشت.
علم نانو می‌تواند به بهبود تولید نفت و گاز با تسهیل جدایش نفت وگاز در داخل مخزن کمک نماید. این کار با درک بهتر فرآیندها در سطوح مولکولی امکانپذیر می‌باشد. با توجه به اینکه نانو مربوط به ابعادی در حدود متر می‌باشد، نانوتکنولوژی به مفهوم ساخت مواد و ساختارهای جدید توسط مولکول‌ها و اتم‌ها در این مقیاس می‌باشد.


خوشبختانه کاربردهای عملی نانو در صنعت نفت جایگاه‌ ویژه‌ای دارند. نانوتکنولوژی دیدگاه‌های جدید جهت استخراج بهبودیافتة نفت فراهم کرده است. این تکنولوژی به جدایش موثرتر نفت و آب کمک می‌کند . با افزودن موادی در مقیاس نانو به مخزن می‌توان نفت بیشتری آزاد نمود. همچنین می‌توان با گسترش تکنیک‌های اندازه‌گیری توسط سنسورهای کوچک،‌ اطلاعات بهتری دربارة مخزن بدست آورد.

مواد نانو
صنعت نفت تقریباً در تمام فرآیندها احتیاج به موادی مستحکم و مطمئن دارد. با ساخت موادی در مقیاس نانو می‌توان تجهیزاتی سبکتر، مقاومتر و محکم‌تر از محصولات امروزی تولید نمود. شرکت نانوتکنولوژی GP در هنگ‌کنگ یکی از پیشگامان توسعة کربید سیلیکون، یک پودر سرامیکی در ابعاد نانو می‌باشد.


با استفاده از این پودرها می‌توان مواد بسیار سختی تولید نمود. این شرکت در حال حاضر مشغول مطالعه و تحقیق بر روی سایر مواد مرکب می‌باشد و معتقد است که می‌توان با نانوکریستال‌ها تجهیزات حفاری بادوامتر و مستحکم‌تری تولید کرد. همچنین متخصصان این شرکت یک سیال جدید حاوی ذرات و نانوپودرهای بسیار ریز تولید نموده‌اند که به‌طور قابل توجهی سرعت حفاری را بهبود می‌بخشد. این مخلوط آسیب‌های وارده به دیوارة مخزن در چاه را حذف نموده و قابلیت استخراج نفت را افزایش می‌بخشد.

آلودگی
آلودگی توسط مواد شیمیایی و یا گازهای آلاینده یک مبحث بسیار دشوار در تولید نفت و گاز می‌باشد. نتایج بدست‌آمده از تحقیقات دانشمندان حاکی از آن است که نانوتکنولوژی می‌تواند تا حد مطلوبی به کاهش آلودگی کمک کند. در حال حاضر *****ها و ذراتی با ساختار نانو در حال توسعه می‌باشند که می‌توانند ترکیبات آلی را از بخار نفت جدا سازند. این نمونه‌ها علیرغم اینکه اندازه‌ای در حدود چند نانومتر دارند، دارای سطح بیرونی وسیعی بوده و قادر به کنترل نوع سیال گذرنده از خود می‌باشند. همچنین کاتالیست‌هایی با ساختار نانو جهت تسهیل در جداسازی سولفید هیدروژن، آب، مونوکسیدکربن، و دی‌اکسید کربن از گاز‌طبیعی در صنعت نفت بکار گرفته می‌شوند. در حال حاضر مطالعاتی بر روی نمونه‌هایی از خاک رس در ابعاد نانو و جهت ترکیب با پلیمرهایی صورت می‌پذیرد که بتوانند هیدروکربن‌ها را جذب نمایند. بنابراین می‌توان باقیمانده‌های نفت را از گل حفاری جدا نمود.


سنسورهای هیدروژن خود تمیز کننده
خواص فوتوکاتالیستی نانوتیوب‌های تیتانیا در مقایسه با هر فرمی از تیتانیا بارزتر می‌باشد، بطوری‌که آلودگی‌های ایجادشده تحت تابش اشعة ماوراء بنفش به‌طور قابل توجهی از بین می‌روند. تا اینکه سنسورها بتوانند حساسیت اصلی خود نسبت به هیدروژن را حفظ نماید. تحقیقات انجام‌گرفته در این زمینه حاکی از آن است که نانوتیوب‌های تیتانیا دارای یک مقاومت الکتریکی برگشت‌پذیر می‌باشند، بطوری‌که اگر هزار قطعه از آن‌ها در مقابل یک میلیون‌ اتم هیدروژن قرار بگیرند، مقاومت الکتریکی آن در حدود یکصد میلیون درصد افزایش می‌یابد.


سنسورهای هیدروژن بطور گسترده‌ای در صنایع شیمیایی، نفت و نیمه‌رساناها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنها جهت شناسایی انواع خاصی از باکتری‌های عفونت‌زا استفاده می‌گردد. به‌ هر حال محیط‌هایی نظیر تأسیسات و پالایشگاه‌های نفتی که سنسورهای هیدروژن از کاربردهای ویژه‌ای برخوردار می‌باشند، می‌توانند بسیار آلوده و کثیف باشند این سنسورهای هیدروژن نانوتیوب‌های تیتانیا هستند که توسط یک لایة غیرپیوسته‌ای از پالادیم پوشانده شده‌اند.



محققان این سنسورها را به مواد مختلفی نظیر اسید استریک ( یک نوع اسید چرب )، دود سیگار و روغن‌های مختلفی آلوده نمودند و سپس مشاهده کردند که تمام این آلوده‌کننده‌ها در اثر خاصیت فوتوکاتالیستی نانوتیوب‌ها از بین می‌روند. حد نهایی آلودگی‌ها زمانی بود که دانشمندان این سنسورها را در روغن‌های مختلفی غوطه‌ور ساخته و سنسورها توانستند خواص خود را بازیابند. محققان سنسورها را در دمای اتاق به مقدار هزار قطعه در مقابل یک میلیون ‌اتم هیدروژن در معرض این گاز قرار دادند و مشاهده نمودند که در طرح‌های اولیة سنسور مقاومت الکتریکی آن به میزان 175000 درصد تغییر می‌کند. سپس سنسورها را توسط لایه‌ای به ضخامت چندین میکرون از روغن موتور پوشاندند تا بطور کلی حساسیت آن‌ها نسبت به هیدروژن از بین برود. سپس این سنسورها را در هوای عادی به ‌مدت 10 ساعت در معرض نور ماوراء بنفش قرار دادند و پس از یک ساعت مشاهده نمودند که سنسورها مقدار قابل توجهی از حساسیت خود را بدست آورده‌ و پس از گذشت 10 ساعت تقریباً بطور کامل به وضعیت عادی خود بازگشتند.


علیرغم قابلیت بازگشتی بسیار مناسب این سنسورها نمی‌توانند پس از آلودگی به انواع خاصی از آلوده‌کننده‌ها حساسیت خود را باز یابند برای مثال روغن WQ -40 به علت دارابودن مقداری نمک خاصیت فوتوکاتالسیتی نانوتیوب‌ها را تا حد زیادی از بین می‌برد.


با افزودن مقدار اندکی از فلزات مختلف نظیر قلع، طلا، نقره، مس و نایوبیم، یک گروه متنوعی از سنسورهای شیمیایی بدست می‌آیند. این فلزات خاصیت فوتوکاتالیستی نانوتیوب‌های تیتانیا را تغییر می‌دهند. به هر حال سنسورها در یک محیط غیرقابل کنترل در دنیای واقعی توسط مواد گوناگونی نظیر بخار‌های آلی فرار، دودة کربن و بخارهای نفت و همچنین گرد و غبار آلوده می‌گردند. قابلیت خودپاک‌کنندگی این سنسورها طول عمر آن‌ها را افزایش و از همه مهمتر خطای آنها را کاهش می‌دهد.

سنسورهای جدید در خدمت بهبود استخراج نفت
براساس آخرین اطلاعات چاپ شده توسط سازمان انرژی آمریکا، استخراج نفت در حدود دو سوم از چاه‌های نفت آمریکا اقتصادی نمی‌باشد. با توجه به دما و فشار زیاد در محیط‌های سخت زیرزمینی، سنسورهای قدیمی الکتریکی و الکترونیکی و سایر لوازم اندازه‌گیری قابل اعتماد نمی‌باشند و در نتیجه شرکت‌های استخراج‌ کنندة‌ نفت در تهیة ‌اطلاعات لازم و حساس جهت استخراج کامل و مؤثر نفت از مخازن با برخی مشکلات مواجه می‌باشند.


در حال حاضر محققان در آزمایشگاه فوتونیک دانشگاه صنعتی ویرجینیا در حال توسعة یک‌سری سنسورهای قابل اعتماد و ارزان از فیبرهای نوری جهت اندازه‌گیری فشار، دما، جریان نفت و امواج آکوستیک در چاه‌های نفت می‌باشند. این سنسورها به‌علت مزایایی نظیر اندازة کوچک ،‌ایمنی در قبال تداخل الکترومغناطیسی ، قابلیت کارآیی در فشار و دمای بالا و همچنین محیط‌های دشوار، مورد توجه بسیار قرار گرفته‌اند. از همه مهم‌تر اینکه امکان جایگزینی و تعویض این سنسورها بدون دخالت در فرآیند تولید نفت و باهزینة‌ مناسب فراهم می‌باشد. در حال حاضر عمل جایگزینی و تعویض سنسورهای قدیمی در چاه‌های نفت میلیون‌ها دلار هزینه در پی دارد. سنسورهای جدید از نظر تولید بسیار مقرون ‌به صرفه بوده و اندازه‌گیری‌های دقیق‌تری ارائه می‌دهند.


انتظار می‌رود که تکنولوژی این سنسورها تولید نفت را با ارائه اندازه‌گیری‌های دقیق و قابل اعتماد و کاهش ریسک‌های همراه با اکتشاف و حفاری نفت بهبود بخشد. همچنین سنسورهای جدید به‌علت برخی کاربردهای ویژه نظیر استخراج دریایی و افقی نفت، جایی که بکاربستن سنسورهای قدیمی در چنین شرایطی بسیار مشکل می‌باشد، از توجه ویژه‌ای برخوردارند.

منبع: سايت توسعه فناوري صنعت نفت ايران
برگرفته از : وبسایت مهندسان شیمی ایران www.irche.com

منبع اینترنت
 

bilesan singer

عضو جدید
تحقیق داردم در مورد لاستیک طبیعی منبع می خوام

تحقیق داردم در مورد لاستیک طبیعی منبع می خوام

سلام خدمت دوستان

من در مورد لاستیک طبیعی تحقیق باید انجام بدم ممنون می شم غیر از مطالب وی کی پدیا

منبع یا مطلب بیشتری به من معرفی کنید ;)
 

sepideh101

عضو جدید
کمیکار

کمیکار

:gol:سلام دوستان عزیز
لطفا اگه در مورد مکانیسم کمیکار اطلاعات (مقاله)دارین برام بذارین.مرسی:gol:
 

human

عضو جدید
چه جوری میشه یه مقاله ی استاندارد نوشت؟
چون مطلب و تحقیق زیاد دارم، ولی بلد نیستم مقالشون کنم.
ممنون میشم اگه فایلی در این زمنه دارید واسم ایمیل کنید.
human_19m@yahoo.com
 

nima4395

عضو جدید
شرح مختصر فرايند واحد PP
مقدمه :
واحد پلي پروپيلن(PP) يكي از پنج واحد پليمري پتروشيمي بسپاران مي باشد. اين واحد با ظرفيت طراحي 50000 تن پلي پروپيلن در
سال1373 تحت ليسانس ميتسوئي و تواتوسو از ژاپن طراحي و نصب گرديده است .
كاتاليست مورد استفاده در اين واحد در حال حاضر LYNX1000 مي باشد كه در شركت ENGELHARD توليد مي شود.اين كاتاليست
سوپر اكتيو Ti-Mg همراه با تري اتيل آلومينيوم به عنوان فعال كننده و سيلان به عنوان تعيين كننده Isotactic index و توسط
سازنده جهت توليد گريدهاي Impact copolymer و Random پيشنهاد شده كه در واحد پلي پروپيلن جهت توليد گريد
PI0800 استفاده مي شود. از كاتاليست LYNX1030 نيز در اين واحد براي توليد پلي پروپيلن گريد PY0400 استفاده مي شود.
موارد مصرف گريد PI0800 : استفاده لوازم مصرفي در داخل منزل از قبيل وسايل غذا خوري و ميز غذا خوري،وسايل آشپزخانه ،حمام
و وسايل شستشوي،لوازم تحرير ،اسباب بازي و وسايل بيمارستاني و محفظه هاي مورد استفاده در بسته بندي مواد غذايي موارد مصرف
گريد PY0400 : بافت كيسه هاي مقاوم براي حمل برنج ،غله،پشم وتوليد طناب ،همچنين استفاده براي نخ هاي تابيده و ريسمان اختلاف
ا اصلي ميان گريدهاي مختلف ،مربوط به وزن مولكولي آنها مي باشد. شرايط پليمريزاسون براي هر كدام از اين گريدها فقط دردبي خوراك
و گاز هيدروژن كه براي اصلاح و كنترل وزن مولكولي استفاده مي شود ،متفاوت است.

شرح مختصري از فرايند :
واكنش پليمريزاسيون در پنج راكتور ودر فاز دوغابي (Slurry) با تزريق پروپيلن ،هيدروژن در فاز گاز و كاتاليستTiCl4،كوكاتاليست تري
اتيل آلومينيوم و موديفاير Silane و هپتان در فاز مايع به راكتورها تزريق مي گردد و با شروع واكنش ،فاز پليمر به صورت جامد تشكيل
مي شود.كاتاليست به صورت ناپيوسته تهيه شده و به صورت پيوسته به راكتورها تزريق مي شود.
اولين مرحله پليمريزاسيون در راكتور اول انجام مي شود. كه حدود 80% از كل C3P خوراك به آن وارد شده و تقريباﹰ60% از كل پليمر
در آن تشكيل مي شود و مابقي خوراك به راكتور دوم تزريق مي گردد.در راكتور پنجم منومرهاي واكنش نداده تبخير ناگهاني مي شوند
و بوسيله كمپرسور منومرهاي بازيابي به راكتور دوم برگشت داده مي شوند.
پليمر تشكيل شده به همراه حلال هپتان پس از خروج از راكتور پنجم براي جداسازي مايعات از پودر به سانتريفوژ فرستاده مي شود.
در اين بخش، قسمت اعظم هپتان كه AP (اتكتيك پليمر)در آن حل شده است ،جداسازي شده و به بخش خالص سازي هپتان ارسال
مي گردد.پودر خيس (Wet Cake) پس از خروج از سانتريفوژ به خشك كن هاي با بستر سيال شده ( Fluidizebed Dryers ) و
( HT&Crubber) فرستاده مي شود.پليمر خشك شده با پايدار كننده و آنتي اكسيدانت هاي خاصي مخلوط و بوسيله اكسترودرها
به گرانول تبديل مي شود.گرانولهاي آماده شده پس از هموژناسيون در سيلوها در كيسه هاي 25 كيلوگرمي بسته بندي مي شود.
در قسمت بازيافت هپتان ،AP جدا شده در تانك تبخير ناگهاني در بشكه هاي 200 ليتري تخليه و به عنوان محصول جانبي به فروش
رسيده ودر صنايع پشم شيشه و ايزوگام كاربرد دارد.هپتان خروجي از برجهاي خالص سازي ،پس از خشك شدن وجذب آب توسط
ملكولارسيو ،در مخزن هپتان خالص جمع آوري مي گردد.
در بخش خالص سازي پروپيلن و هيدروژن نيز ،پروپيلن كميكال گريد دريافتي از واحد الفين در دو برج تقطير و يك برج رطوبت گير
،رطوبت زدائي مي گردد.هيدروژن ناخالص دريافتي از واحد الفين ،تا درجه خلوص999/99 خالص سازي مي گردد.پروپيلن و هيدروژن
مازاد به واحدHDو مناطق ويژه و همچنين واحد CF جهت صادرات ارسال مي گردد.
 

reza8334

عضو جدید
درخواست کمک از مهندسین پلیمر

درخواست کمک از مهندسین پلیمر

با سلام اگه ممکنه ضریب دی الکتریک مواد پلیمری مخصوصا پلی اتیلن ها و پلی استایرن ها رو برام میل کنین. من رشته ام برقه و هیچ اطلاعی از این مواد ندارم . توی هر سایتی هم سرک کشیدم چیزی دستگیرم نشد. بهرحال اگه جدولی داره یا روشی برای بدست آوردنش هست ممنون میشم برام بفرستین. با تشکر......
reza4065@gmail.com
 

فرشته ام

متخصص کامسول
کاربر ممتاز
با سلام اگه ممکنه ضریب دی الکتریک مواد پلیمری مخصوصا پلی اتیلن ها و پلی استایرن ها رو برام میل کنین. من رشته ام برقه و هیچ اطلاعی از این مواد ندارم . توی هر سایتی هم سرک کشیدم چیزی دستگیرم نشد. بهرحال اگه جدولی داره یا روشی برای بدست آوردنش هست ممنون میشم برام بفرستین. با تشکر......
reza4065@gmail.com

ثابت دی الکتریک یا گذردهی خلا Vacuum permittivity یکی از خواص فیزیکی اساسی می باشد.
ثابت دی الکتریک عددی است که با توانایی یک ماده برای حمل جریان متناوب نسبت به توانایی خلا برای حمل جریان متناوب مرتبط می باشد. توان ایجاد شده بوسیله ی حضور این مستقیماً متناسب با ثابت دی الکتریک ماده می باشد.
فرمولهای لازم برای بدست آوردن این کمیت در سایت های زیر آمده است:


در سایت اولی ثابت دی الکتریک برخی از مواد رو ذکر کرده

دی الکتریکهای جامد
شیشه6 - 10 میکا5.6 - 6.6 کاغذ پارافینی2.1 - 2.3 پارافین (در Cْ 20)2.1 - 2.5
دی الکتریکهای مایع
الکل25 روغن2 - 2.2 آب80 - 83
دی الکتریکهای گازی
دی اکسید کربن1.00097 هوا1.00060 هیدروژن1.00026


ولی این موضوع برا رشته ی برق هم فکر کنم هست و بچه های برقم اینو میخونن

این هم فرمولشه

ظرفیت خازن دی الکتریک با صفحات موازی

C = Kε0A/d که
ε0 = 8.85X10-12 C²/Nm²
K به جنس ماده دی الکتریک بستگی دارد و برای هوا تقریبا 1 است.
A : سطح مقطع
d: قطر
 
آخرین ویرایش:

injection

عضو جدید
درخواست مقاله در مورد رفتار جريان پليمري در قالبهاي تزريق پلاستيك

درخواست مقاله در مورد رفتار جريان پليمري در قالبهاي تزريق پلاستيك

لطفا اگه مطلب ، نمودار ، جدول در مورد رفتار جريان پليمري داريد برام ايميل كنيد .
behnsm_eng67@yahoo.com
 

reza8334

عضو جدید
بابت راهنمایی ممنونم....
در مورد سخت پلی استایرن توسعه یافته هم اگه اطلاعاتی به من بدین در حق من خیلی لطف کردین...
میخوام ببینم آیا میشه در منزل آکاسیو ( که فکر کنم همون پلی استایرن باشه) رو با ضخامت و شکل دلخواه بسازم؟ مثلا نیمکره.....
 

diz-diz

عضو جدید
salam doooste man
hamoonjooori ke arash gofte pvc(Polyvinyl chloride) esmesh hast.va vaseye loole haye polika va digar looleha estefade mishe
az in made vasaey saakhte sofre ham estefade mikonan vali ba in tafavot ke dar morede loole az narm konanade estefade nemikonan va kheyli khoshk va sakht hast va li dar morede sofre az madie be name DOP(di octil fetalat) estefade mikonan ke yek narm konandast)
acid ke be onvane yek az avamele vakonesh dar polymerizasion estefaade mishe mese sakhte nylon6 6,6 9 va...
TIO2 ya di ocside titan ke be onvane ye rangdane estefade mishe va rango hamintori ke arash goft sefid mikone.
wax ham yek [polemer ba jerm molekooliye paien hast ke be hengame farayande polymer be bazi plymer ha ezafe mishe mese ye narm konande amal mikone bazi jaha va rooye khavase polymer emoon asar dare.
caco3 ke kalsiom karbonate va man khodam az in vaseye ye pelastic composite estefade kardam va be onvane porkonande ya filer amal mikone va khavaso taghir mide.
paydar konade ya (stabiliser) ke bazam baraye khavas estefade mishe mese paydar konadeye UV,HARARATI va chizaye dg ke polymer o dar barabare in avamel ghavi mikone va ya takkhrib nemishan ya dir takhrib mishan.

man mohandes polymer hastam khosh hal misham ke betoonam komaket konam va chi ham khodam yad begiram

ipolymer2000@hotmail.com mail e man hast
 
  • Like
واکنش ها: dw.m

dw.m

عضو جدید
سلام
دوست عزیز کتاب pvcاز انتشارات انجمن پلیمر ایران می تونی تهیه کنید فکر میکنم به دردت بخورهhttp://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/images/smilies/icon_gol.gif
این کتاب درباره pvc و مواد افزودنی وکاربردهای آن است
لیست کتب و نحوه خریداری:
http://www.iranpolymerinstitute.org/...Ipublished.pdf
 

Similar threads

بالا