دانلود سخنرانی رائفی پور ذوالقرنین (روایت عهد 1)

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
رادیو بصیرت - استاد رائفی پور
سخنرانی آقای رائفی پور در مورد بحث ذوالقرنین (روایت عهد)


دانلود قسمت اول با حجم 14.6 مگابایت به مدت 1 ساعت و 25 دقیقه از لینک مستقیم

دانلود قسمت دوم با حجم 15 مگابایت به مدت1 ساعت و 25 دقیقه از لینک مستقیم

منبع : anti666
 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
استاد رائفی پور - ذوالقرنین کیست؟ (قسمت 2)
* زمان : 5:58 * حجم : MB 2.17 * کیفیت : 48 kbps
بسم الله الرحمن الرحیم​
ببینید خیلی این آیات پیچیدگی دارد و پر از سوال است. اول اینکه می گوید از تو در مورد ذوالقرنین می پرسند."یسئلونک عن ذی القرنین" از تو در مورد ذوالقرنین می پرسند. "قل ساتلوا علیکم منه ذکرا" . "ساتلوا" ، بگو بعدا به شما می گویم. یعنی وعده آینده می دهد. اما بلافاصله آیاتش را می آورد. خیلی عجیب است. یعنی با اینکه می گوید در آینده می گویم، اما بلافاصله آیاتش را می آورد. یک سری مباحث مطرح شد گفتند چون پیامبر نگفت ان شاءالله من جوابش را می دهم ماند برای 40 روز دیگر. خب این ها واقعا شان پیامبر را پایین آوردن است. یعنی خداوند متعال می خواهد شان پیامبرش را اینقدر پایین بیاورد، جلوی مشرکین و کفار پیامبر را خرد کند که چرا مثلا نگفتی ان شاءالله؟ خب این از شان پیامبر ما که اشرف مخلوقاته واقعا دور هست. یک خرده توی این مباحث دقت کنیم. گفت در آینده در مورد آن صحبت خواهم کرد یا تلاوت خواهم کرد."انا مکنا له فی الارض و آتیناه من کل شیء سببا".آیه بسیار عجیبی است. قدرتی را برای این ذوالقرنین مطرح می کند که برخی از پیامبران ندارند. می گوید ما به او تمکن در زمین را داده بودیم."فی الارض" و "وآتیناه" "به او داده بودیم" "من کل شیء سببا". یعنی سبب هر چیزی را به او داده بودیم. همه چیز را. هر چیزی که به ذهن شما برسد. "من کل شیء" استثنا ندارد. سبب همه چیز دست این آقای ذوالقرنین است.خب این جناب ذوالقرنین که سبب همه امور در دست اوست و سبب همه چیز در دست اوست، از یکی از همین سبب ها استفاده می کند. "فاتبع سببا" "حتی اذا بلغ مغرب الشمس". به محل غروب خورشید می رسد.بنده در مورد این اقا بحث دارم.محل غروب خورشید کجاست؟ شما میتوانید روی کره زمین یک جایی را معرفی بفرمایید که محل غروب خورشید است؟ مغرب اصلا یعنی کجا؟ محل غروب. محل غروب یعنی از چه نظر؟ کره زمین همه جای آن گرد است و همه جای آن میتواند مغرب باشد. مگر ما در قرآن نداریم رب المشرقین و رب المغربین؟ رب المشارق و المغارب. اصلا ما این را معجزه قرآن اشاره می کنیم در مبحث فیزیک و زمین شناسی که خدا اشاره کرده که زمین یک شکلی دارد که پر از مشرق و و مغرب است که این در کره پیش می آید. از معجزات قرآن است. به مغرب شمس رسید یعنی چه؟ کجاست مغرب؟ الان آمریکا برای ما مغرب است. درست است؟ ژاپن برای ما مشرق است. اما خود ژاپن برای آمریکا مغرب است.مطلب جالب این است که {آیه} می گوید اینجا خورشید را دید. "وجدها". "یافت آن را". آن چیست؟ خود خورشید است. یعنی این سفر اول اصل موضوع خود خورشید است که ببینیم خورشید کجا غروب می کند. بر مبنای اینکه کجا غروب کرد چه بلایی سر این خورشید آمد؟ بعد چه شد؟ چه مردمی را پیدا کرد؟ اصل خورشید است. آن را دید که غروب می کند در چشمه اب تیره ای."فی عین حمئه". برخی برای اینکه این را بتوانند در لجن فرو می رود و یا همچین چیزی ترجمه کنند، آمدند حتی لفظ قرائت قرآن را تغییر دادن و گفتند حمئه نبوده، حامیه بوده است. خب خیلی عجیب است واقعا. یعنی به خاطر این بحث و پیش انگاره ای که در ذهنشان هست قطعیش بکنند. در آنجا یک قومی را پیدا می کند. در زمانی که قوم را پیدا کرد، خیلی جالب است. اینجا خدا با ذوالقرنین صحبت می کند. "قلنا یا ذا القرنین". پس خدا هم با او صحبت می کرده است. به واسطه ای هم اشاره نمی شود. {مثلا} ما به این پیغمبر می گفتیم که به او بگوید. برخی برای اینکه بتوانند توجیه کنند ذوالقرنین چه طور حرف خدا را می شنیده است و اینقدر ارتباطات وسیعی داشته است، گفتند پیغمبری هم حتما با او بوده است. مثلا اسکندر بوده که خضر پیامبر با او می رفته است و وحی را می گرفته است.پس خدا دارد با ذوالقرنین صحبت می کند. "قلنا یا ذا القرنین اما ان تعذب و اما ان تتخذ فیهم حسنا". دوست داری این ها را عذاب کن و دوست داری این ها را ببخش. عجب قدرتی دارد آقای ذوالقرنین! هم می تواند ببخشد و هم می تواند عذاب کند. یعنی قدرتی که حضرت یونس پیامبر ندارد. حضرت یونس یک اجتهاد غلط می کند برای امتش و خدا او را در شکم نهنگ می اندازد. اما اینجا {به ذوالقرنین} می گوید دست خودت است.دوست داری این ها را عذاب کن و دوست داری این ها را ببخش.به راستی مگر در محل غروب یا زمان غروب است؟ نمی دانیم که بر مبنای خورشید معرفی شده است. مگر قوم بدی آن جا وجود دارند که باید عذاب بشوند؟ بعد ببینیم چه می شود؟ "قال". ذوالقرنین گفت."اما من ظلم فسوف نعذبه". آن هایی که ظلم کردند ما در آینده عذابشان می کنیم. عجب! چرا همان جا عذاب نکرد؟ وعده چه داد؟ وعده سر خرمن داد به قولی. وعده آینده داد. خب همان جا عذابشان میکردی. نه! حالا بعدا عذابشان می کنیم. "ثم یرد الی ربه فیعذبه عذابا نکرا". بعد از عذاب ما تازه می رود آن دنیا هم یک دور دیگر عذابشان می کنند و کلا اگر من عذاب بکنم یا نکنم بالاخره عذاب الهی سر جایش هست یا نه؟ چرا ذوالقرنین همان جا عذاب نکرد؟ چرا ذوالقرنین عذاب خودش را در راستای عذاب الهی معرفی می کند؟ یعنی اگر ذوالقرنین عذاب کند، همان عذاب الهی است. یعنی انگار نماینده خدا روی زمین است.پایان قسمت دومتهیه و تنظیم متن: امیرفرشید شرفی فرد/وبلاگ جنبش بیداری سایبری​
http://cybery-awakening.blogfa.com
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ ِسرِّ الْمُستَوْدِعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِهِ عِلْمُکَ​
 
بالا