ترفندهای ویندوز و ریجستری و ...

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
نحوه تغییر اطلاعات نام و کمپانی بعد از نصب ویندوز:
توسط اين ترفند شما ميتوانيد نام شركت و خريدار ويندوز XP خود را به دلخواه تغيير دهيد. مراحل زير را دنبال كنيد :
ابتدا از طريق قسمت RUN تايپ كنيد regedit و Enter بزنيد، بعد از اين كه وارد رجيستري شديد اين كليد را بيابيد :
HKEY_LOCAL_MACHINSOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersion
در صفحه سمت راست بر روي RegisteredOrganization دوبار كليك كنيد و در قسمت Value data اسمي را كه مي خواهيد تايپ كنيد. سپس OK بزنيد. براي تغيير نام شركت يا همان كمپاني سازنده در صفحه سمت راست بروي RegisteredOwner كليك كنيد و بعد نامي كه مي خواهيد بگذاريد و Ok را بزنيد.
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
تغییر مدت زمان مشاهده لیست Startup:
اين تنظيمات به شما امکان مي دهد تا تنظيمات پيش فرض Startup List را که 30 ثانيه مي باشد و امکان تغيير منو را در اين مدت به کاربران مي دهدرا تغيير دهيد. ويژگي فقط خواندني فايل BOOT.INI را غير فعال کنيد . اين فايل بطور معمول در مسير: C قرار دارد. سپس آن را در يک ويرايشگر متني باز کنيد . در قسمت [boot loader] مقدار گزينه '=timeout' را برابر مقادير زير قرار دهيد : مدت زمان را بين 1 تا 999 ثانيه در نظر بگيريد . براي آنکه ويندوز فورا بوت شود مقدار آن را برابر '0' قرار دهيد براي آنکه سيستم تا زماني که شما تعيين نکرده ايد در همان وضعيت منو باقي بماند مقدار را برابر '1-' قرار دهيد. تغييرات در مرحله بعدي راه اندازي به سيستم شما اعمال مي شوند.
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
نمايش زمان در دسترس بودن ويندوز
شما يک مدير سيستم هستيد و نگهداری از سرور يکی از مهمترين وظايف شماست. آيا برای شما جالب نخواهد بود که بدانيد از زمان راه اندازی سرور تا اين لحظه زمانی که سرور در دسترسی بوده (Uptime) به روز/ساعت/دقیقه/ثانيه مجموعاً چقدر است و همينطور زمانی که در دسترس نبوده (Downtime) و نسبت اين دو، که تشکيل دهنده درصد در دسترس بودن را نمايش ميدهد. جالب است، نه؟! شايد جالب تر هم باشد اگر بدانيد سرور در چه تاريخ ها و زمانهايی دوباره راه اندازی شده (Boot) و فاصله زمانی بين هر Boot چقدر بوده و باز شايد جالب باشد که بدانيد چه تاريخ و زمانهايی دستور Shutdown صادر شده! و قبل از هر Shutdown سرور چه زمانی Up بوده؟ و اينکه تعداد BlueScreenها تا اين لحظه چه مقدار است!؟
همه آنچه گفته شد با Uptime Tool و دستور uptime.exe در ويندوز NT،2000 و XP امکان پذير است و فقط بايد ابتدا آن را از سايت مايکروسافت که در بالا به آن لينک دادم دريافت کنيد. (اگر آدرس تغيير کرده بود در سايت مايکروسافت uptime.exe را جستجو کنيد.)
روش کار با اين فرمان بسيار ساده است و اگر بعد از استخراج فايل uptime.exe آن را در systemroot که در ويندوز 2000 بنام WINNT و در ويندوز XP بنام Windows ايجاد ميگردد قرار دهيد از هر نقطه از Command Prompt مي توانيد به راحتی با اجرای دستور بدون پارامتر خاصی يک گزارش کلی از آخرين بار که سيستم بوت شده ببينيد.
با دستور uptime /s مي توانيد اطلاعات ريزتری را نيز نمايش دهيد.
اما يک نکته مهم که بايد به آن توجه داشته باشيد استفاده از پارامتر Hearbeat است. برای اينکه سرور قادر باشد اطلاعات مربوط به مدت Shutdown بودن را زمانيکه به درستی نتوانسته پروسه Shutdown را طی کند ذخيره سازد بايد با استفاده از uptime /heartbeat آن را فعال کنيم (اگر از اين دستور بر روی سرور استفاده ميکنيد حتماً Heartbeat را فعال کنيد). بايد توجه داشت که با فعال کردن اين گزينه uptime هر پنج دقيقه اطلاعاتی را بر روی Registry ثبت ميکند لذا برنامه پيشنهاد ميکند از فعال کردن اين گزينه بر روی سيستم عاملهايی که بر روی Notebook نصب شده خودداری کنيد تا اختلالی در Power Management ايجاد نگردد.برای آگاهی از پارامترهای مختلف اين دستور از ?/ Uptime استفاده کنيد.
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
محدود کردن دسترسی به Control Panel و اجزای آن
شايد محدود کردن کاربر در اعمال تغييرات در سيستم يکی از روشهای مناسب برای جلوگيری از از کار افتادگی سيستم در اثر تغييرات غير لازم ميباشد. بسيار ديده شده که کاربران از تغيير محيط، شرايط و يا نحوه کار سيستم نسبت به قبل گلايه دارند و مدعی هم هستند که هيج تغييری اعمال نکرده اند. اين مساله ای است که اغلب سرپرستان سيستمها با آن مواجه هستند و مايکرسافت در ويندوز 2000 و XP امکانی را بنام Group Policy در ويندوز گنجانده که بتوان دسترسی یه سيستم را به طرق مختلف محدود کرد.Group Policy اين امکان را فراهم ميکند تا بتوان Control Panel را به روشهای مختلف کنترل کرد:
1- دسترسی به Control Panel و اجزای آن را به طور کل از کار بيندازيد.
2- فقط گزينه های خاصی در Control Panel نمايش داده شوند.
3- گزينه های خاصی را از ديد کاربر مخفی کند.
برای آغاز کار ابتدا بايد وارد کنترل Group Plolicy بشويد که يکی از روشهای دسترسی به آن اجرا gpedit.msc از گزينه RUN در منوی Start مي باشد.
جهت از کار انداختن Control Panel مراحل زير را طی کنيد:
1- از منوی Start گزينه Run را انتخاب کنيد و بعد از نوشتن gpedit.msc با زدن دکمه OK آن را تاييد کنيد.
2- در قسمت User Configuration به Administrative Templates برويد و با زدن علامت + کنار آن به گزينه های آن دسترسی پيدا کنيد و Control Panel را انتخاب کنيد.
3- اگر از ويندوز 2000 استفاده ميکنيد بر روی Disable Control Panel و اگر از XP استفاده ميکنيد بر روی Prohibit access to the Control Panel دوبار کليک کنيد.
4- گزينه Enable را انتخاب کنيد و OK را بزنيد
حالا ديگر هيج يک از کاربرها قادر به دسترسی به Control Panel نيستند حتی شما Administrator عزيز!!!
متاسفانه در يک سيستم Workgroup محدوديت به تمامی کاربرهای سيستم اعمال ميشود حتی Administrator و برای رهايی از اين مشکل بايد از يک سيستم مبتنی بر Domain استفاده کرد تا بتوان با استفاده از OU ها تغييرات را به کاربرها و گروههای خاص اعمال کرد.
نمايش و عدم نمايش گزينه های مورد نظر:
شما مي توانيد جهت دور کردن کاربر از گزينه های خاص در Control Panel اقدام به مخفی کردن گزينه های خاص بکنيد و يا اگر قصد مخفی کردن اغلب کنترلها را داريد مي توانيد از گزينه ديگری استفاده کنيد که به شما اجازه مي دهد به فقط گزينه هايی که مايليد را نمايش دهد:
1- مراحل 1 و 2 حالت قبل را دنبال کنيد.
2- بر روی Hide Specified Control Panel Applets دو بار کليک کنيد و Enable را انتخاب کنيد.
3-بر روی Show کليد کنيد و در پنجره جديد دکمه Add را بزنيد.
4- حالا در پنجره جديد نام کنترل مورد نظر خود را بنويسيد. نامی که وارد ميکنيد بايد عيناً نام کنترل مورد نظر در Control Panel باشد. در اين مثال ما قصد داريم کنترل System را که کاربر در صورت دسترسی به آن ميتواند بسياری از تنظيمات حساس سيستم را تغيير دهد از ديد خارج کنيم لذا بنويسيد system و همه پنجره ها را OK کنيد.
حالا در صورت مراجعه به Control Panel ديگر System را در آن نمي بينيد. به ياد داشته باشيد که فقط قادر به ديدن آن نيستيد و اين به معنی محدود کردن دسترسی به اين کنترل نيست و يک کاربر حرفه ای ميتواند هنوز با نوشتن sysdm.cpl در خط فرمان آن را فرا بخواند.
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
نمايش شماره ساخت ويندوز بر روی Desktop
با اعمال يک تغيير کوچک در Registry ويندوز 2000 و XP بر روی قسمت پايين سمت راست صفحه نمايش شماره ساخت ويندوز به نمايش در مي آيد:
1- Run را از منوی Start انتخاب کنيد.
2- بنويسيد regedit و OK را بزنيد.
3- به HKEY_CURRENT_USERCONTROL PANELDESKTOP برويد.
4- در قسمت سمت راست صفحه بر روی PaintDesktopVersion دوبار Click کنيد.
5- مقدار Hexadecimal را برابر 1 قرار دهيد و پنجره را ببنديد.
6- Log off کنيد و مجددا وارد سيستم بشويد.
در ويندوز XP علاوه بر شماره ساخت شماره Service Pack نصب شده بر روی سيستم هم نمايش داده مي شود.
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
قفل کردن کامپيوتر توسط يک Shortcut
شايد تا به حال به فکر يافتن راهی بوده ايد که کامپيوتر خود را راحت تر از آنچه متداول است در حالت Lock قرار دهيد. اين کار بسيار ساده است و با طی کردن مراحل زير شما ميتوانيد یک Icon به صفحه نمايش یا Quick Launch اضافه کنيد که با يک ضربه ماوس بر روی آن سيستم شما در حالت Lock قرار مي گیرد.
1- بر روی صفحه نمايش خود Right-Click کنيد و از Shortcut، New را انتخاب کنيد
2- در پنجرهای که ظاهر شده در قسمت Type the location of the item فرمان زير را بنويسيد:
user32.dll,LockWorkStation rundll32.exe
3- Next را بزنيد و نام Shortcut را وارد کنيد و کليد Finish را بزنيد.
جهت راحتي بيشتر پيشنهاد مي توانید ميانبر (Shortcut) ايجاد شده را با ماوس به یک قسمت از فضای خالی Quick Launch بکشيد تا از اين پس در هنگام نياز با زدن يک کليد دستگاه شما در حالت Lock قرار گيرد.
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
مسير هاي مهم ريجيستري
1)مسيرهايHkey_Current_User
1.Control Panel\Colors
در اين مسير رنگ قسمت هاي مختلف ويندوز:منو ، پنچره و… مشخص شده است.كه مي توان از 0 تا 255 مي توان آن را تغيير داد كه اولين رقم از سمت راست آبي و دومين رقم سبز وسومين رقم قرمزاست كه ميتوان آنها را از 0 تا255 تغيير داد.
2.Control Panel\Desktop
در اين مسيردستوراتي قرار داده ميشود كه در Desktop به طور مستقيم اعمال مي شود يا در مورد منوهاي است كه به نوعي درآن ظاهر مي شوند يا به نوعي يا آن ارتباط دارند.
3. Control Panel\Desktop\WindowMetrics
در اين مسير دستوراتي قرار شده است كه شما مي توانيد به صورت گرافيكي در برگه‌يappearance از پنجره Display آنها را تغيير دهيد و تنظيم كنيد و اين مقادير به صورت عددي و دستوري ثبت مي شوند.
4. Control Panel\Desktop\don’tload
هر يك آيكونهاي در Contorol Panel توسط يك فايل CPL اجرا مي شوند
كه اگر نام آن فابل را همراه با مقدار No به كار ببريم آن پنجره‌يcontrol ظاهر نخواهدنشد.
5. Control Panel\Internation
در اين مسير دستوراتي قرار دارد كه شما مي توانيد به صورت گرافيكي در برگه‌ي Regional Options از پنجره‌ي Regional Options در Control آنها را تغيير دهيد و تنظيم كنيد و اين مقادير به صورت عددي و دستوري ثبت مي شوند.
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
بستن پورت USB برای Coll Disk یا Flash Memory


همه شما تاکنون USB Storage را ديده ايد :
اين وسيله را Flash Memory يا Cool Disk هم می نامند.اين وسيله برای ذخيره کردن اطلاعات از طريق پورت USB روی کيس شما بکار می رود.با توجه به ظرفيتهای متفاوت آن از قبيل 32MB-64MB-128MB-...-1GiG و بالاتر باعث شده خيلی از کاربران به اين وسيله کوچک روی بياورند.
از ويژگيهای اين وسيله کوچک انتقال اطلاعات از يک کامپيوتر به کامپيوتر ديگر بدون داشتن وسيله ای اضافی است.در حقيقت فلاپی ديسکها با توجه به ظرفيت محدودشان و احتمال خرابی آ‌نها در جابجايی و همچنين نداشتن CD-writer و امکانات ديگر اغلب کاربران سعی می کنند از اين وسيله استفاده کنند.
حالا مشکلی که برای خيلی از شرکتها پيش می آيد اين است که هر کسی می تواند اطلاعات محرمانه شرکت را از اين طريق بدزدد.پس بايد جلوی اين کاربران را گرفت.
با اين روش هر کسی فقط می تواند اطلاعات مورد نظر را فقط بخواند ولی نمی تواند روی Cool Disk چيزی بنويسد.
مراحل کار بدين صورت است:
۱-برای اينکار وارد ريجستری شويد:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contor l\StorageDevicePolicies
(در صورتيکه کليد StorageDevicePolicies را در مسير بالا نمی بينيد بايد آن را بسازيد)
۲- متغير WriteProtect از نوع متغير Dword بسازيد
۳-مقدار اين کليد را ۱ قرار دهيد.
۴- کامپيوتر را reset نماييد.
حالا اگر کسی بخواهد روی Cool Disk چيزی بنويسد با پيغام خطاروبرو می شود.
نکته:
اگر بخواهيد به حالت اول برگردانيد و بتوانيد روی Coo Disk بنويسيد مقدار اين متغير را صفر قرار دهيد يا متغير WriteProtect را حذف نماييد
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
کامپیوتر روشن هنگام رفتن برق

ممکن است شما هم گاهی مشغول کار با کامپیوتر بوده اید که ناگهان برق میرود و کار شما نیمه کاره میماند ، حتی ممکن است بر روی یک پروژه بزرگ کار میکردید و اطلاعات را ذخیره نکرده بودید اما با این اتفاق تمامی زحمات شما از دست می رود. پس باید چاره ای بیاندیشید ، قصد داریم به شما ترفندی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون خریداری دستگاه خاصی کاریک نید که با رفتن برق دستگاه شما خاموش نشود!

روی دسکتاپ یا صفحه اصلی راست کلیک کنید.سپس گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب کنید.
بعد به قسمت Settings میرویم. و بعد به گزینه advanced مراجعه کنید.بعد بهadaptar میرویم و properties را میزنیم ، سپس بهrescoures میرویم وmemory range رو انتخاب میکنید.و بعدok کنید.
حالا اگر برق رفت دستگاه شما خاموش نمی شود میتوانید با زدن فیوض امتحان کنید. (لازم به ذکر است ممکن است این ترفند بر روی بعضی از دستگاه ها جواب ندهد)
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
یک ترفند در Volume control ویندوز

مطمئنأ همگی شما آیکون کوچک کنار ساعت در Taskbar را که به شکل یک بلندگو است دیده اید. این آیکون که مربوط به Volume Control و یا همان قسمت تنظیمات صدای ویندوز است ظاهری دارد که با افزودن گزینه های مختلف به حالب نه چندان خوش آیندی در می آید. با بهره گیری از این ترفند میتوانید Volume Control را به شکلی کوچکتر و آراسته تر تبدیل کنید.

بدین منظور:
بر روی آیکون بلندگو در تسکبار دوبار کلیک کنید تا پنجره Volume Control باز شود (میتوان از طریق Control Panel نیز اقدام کرد).
حال کافی است که در داخل این بخش کلیدCtrl را نگه داشته و کلید S را بفشارید. خواهید دید که صفحه به ظاهری کوچکتر تبدیل میشود.
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
مدیریت حافظه و بالا بردن سرعت سیستم

برای بدست آودن عملکرد بهتراز کامپیوتری که حداقل دارای 32 مگابایت حافظه RAM است می توان آن را بهینه کرد تا هم کامپیوتر دستورات را به راحتی انجام دهد و هم سرعت و کارایی سیستم بالا رود. اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که میتوانید این کارها را انجام دهید و به نوعی حافظه سیستم خود را مدیریت کنید.

بدین منظور:
1- بر روی My Computer راست کلیک کنید و به Properties بروید.
2- به قسمت Proformance رفته ودکمه File System رابزنید (در ویندوز XP باید به تب Advance رفته و در قسمت Proformance دکمه Settings را بزنید).
3- در قسمت Hard Disc ودر ناحیه Setting از لیست کشویی گزینه Network Server را انتخاب کنید (در ویندوز XP از پنجره Proformance Options گزینه Adjust for best performance را انتخاب کنید).
بدین ترتیب به شکلی بهینه تر ار حافظه استفاده می کنید وسرعت سیستم شما بالا تر میرود.

اما در نگارشهای جدید ویندوز بهتراست پس از تنظیمات فوق مراحل زیر نیز طی شوند:
از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را تایپ کنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
حال به مسیر زیر بروید:
HEKY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/FSTemplates
روی Server کلیک کنید و در ناحیه راست پنجره Regedit دو داده با عنوان NameCache و PathCache به چشم میخورند.
برای این دوداده مقادیر زیر را وارد کنید :
NameCache = 40000000
PathCache = a90a0000
در پایان سیستم را مجددأ راه اندازی کنید
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
غیر فعال کردن تنظیمات System Restore
اگر ميخواهيد دسترسي به تنظيمات System restore را در Control Panel غير فعال کنيد رجيستري را باز و به مسير زير برويد .
HKEY-LOCAL-MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/SyetemRestore
در اين مسير مقداري با نام DisableConfig را بيابيد .اگر وجود ندارد آن را از نوع DWORD Value بسازيد . سپس مقدار آنرا به يک تغيير دهيد .
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
منوي Start کلاسيک
در ويندوز XP شکل منوي شروع تغيير کرده است . هر کاربري مي تواند آن را به حالت قبلي کلاسيک بر گرداند . اگر ميخواهيد اين منو هميشه در حالت کلاسيک بماند و نتوان آن را به شکل جديدش تغيير داد در رجیستری به مسیر زیر بروید.
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer
در اين مسير مقداري به نام NoSimpleStarMenu را بيابيد . آگر وجود ندارد آن را از نوع DWORD بسازيد و مقدار آن را به يک تغيير دهيد .
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
حذف برنامه هاي بيشتر اجرا شده از منوي Start
در ويندوز XP برنامه هايي که اخيرا اجرا شده اند در ستون سمت چپ آن قرار مي گيرد . اگر مي خواهيد اين برنامه ها را حذف کنيد به مسير زير برويد .
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer
در اين مسير مقداري به نام NoStartMenuMFUprogramsList را اگر وجود ندارد بسازيد . اين مقدار بايد از نوع DWORD باشد . سپس مقدار آنرا به يک تغيير دهيد .
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
مخفي کردن نام برنامه در ليست Add/Remove
اگر مي خواهيد يکي از برنامه هاي نصب شده روي ويندوز را از ليست Add/Remove Programs در Control Panel حذف کنيدرجيستري را اجرا و به مسير زير برويد .
HKEY-LOCAL-MACHINE/software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstall
در قسمت سمت چپ برنامه مورد نظر خود را پيدا کنيد و روي ان کليک کنيد . در قسمت سمت راست Display Name را بيابيد روي ان کليک راست کرده و Rename را انتخاب کنيد. به اول آن Quiet را اضافه کنيد . به اين ترتيب اين برنامه از ليست خارج شده است .
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
جلوگيري از تغيير تصوير Desktop
براي اينک تصوير دسکتاپ ثابت و بدون تغيير بماند و نتوان آن را تغيير داد رجيستري را اجرا وبه مسير زير برويد.
HKEY-CURRENT-USER/software/microsoft/windows/Policies/ActiveDesktop
مقداري به نام NoChangingWallpeper از نوع DWORD ايجاد کنيد و مقدار ان را به يک تغيير دهيد .
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
نمايش پيغام در شروع ويندوز
اگر ميخواهيد هنگامي که ويندوز بالا مي آيد يک پيغام در يک پنجره نمايش داده شود رجيستري را اجرا و به مسير زير برويد .
HKEY-LOCAL-MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/Winlogon
در اين قسمت legalnoticecaption را به مقدار دلخواه ( نام پنجره اي که پيغام در آن نمايش داده ميشود )تغيير دهيد.
همچنين مقدار legalnoticetext را به متن پيغامي که ميخواهيد نشان داده شود تغيير دهيد. ويندوز را دوباره راه اندازي کنيد تا تغييرات اعمال شوند.
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
حذف شاخه My Pictures از منوي شروع
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer
مقداری به نام NoSMMyPictures رابیابید و مقدار آن را به یک تغییر دهیید .
(اگر وجود نداشت آن را از نوع DWORD بسازید )
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
حذف ساعت ویندوز
اگر میخواهید زمان و تاریخ نشان داده شده در سمت راست پایین صفحه ویندوز حذف شوند به مسیر زیر در رجیستری بروید .
HKEY-LOCAL- MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer
در این مسیر مقداری به نام HideClock را بیابید اگر این مقدار وجود ندارد آن را از نوع DWORD بسازید . برای این کار در قسمت سمت راست کلیک راست کنید و New وسپس DWORDرا انتخاب نمایید .سپس این مقدار را به یک تغییر دهید .
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
تغییر عنوان INTERNET EXPLORER
اگر میخواهید عنوان بالای پنجره برنامه IE را تغییر دهید به مسیر زیر در رجیستری بروید.
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/InternetExplorer/Main
در این مسیر مقداری به نام Window Title را از نوع String Value بیابید .
اگر وجود نداشت آن را از نوع String بسازید .
سپس مقدار آن را به متنی که می خواهید در بالای پنجره IE نشان داده شود تغییر دهید .
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
روشن يا خاموش کردن NumLock
اگر ميخواهيد در هنگام ورود به ويندوز مشخص کنيد که numlock روشن يا خاموش باشد رجيستري را باز کنيد و به مسير زير برويد.
HKEY-CURRENT-USER/ControlPanel/Keyboard
در اين مسير مقداري به نامInitialKeyboardIndicators را بيابيد . اگر وجود ندارد ان را از نوع Dword بسازيد . براي ساختن مقدار جديد روي قسمت سمت راست کليک کنيد New وسپس dword را انتخاب کنيد . اگر اين مقدار را به صفر تغيير دهيد numlock غير فعال مشود.
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
فعال کردن Administrator در صفحه ورود
براي اينکه کاربر Administrator در صفحه اوليه ورود به ويندوز xp نمايش داده شود رجیستری را اجرا کنيد و به مسير زير برويد .
HKEY-LOCAL-MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/WinLogon/SpecialAccounts/UserList
سپس در قسمت سمت راست کليک راست کنيد و يک مقدار DWORD جديد بسازيد .
نام آن را همانند نام کابري که مي خواهيد نشان داده شود (Administrator) بگذاريد.
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
تغيير مسير فولدرهاي خاص
با استفاده از رجيستري مي توانيد مسير بعضی از فولدرهای خاص در ویندوز نظیر My Documents,My Pictures,… را تغییر دهید . برای این کار در منوی Run برنامه Regedit را اجرا کنید و به مسیر زیر بروید .
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/Current version/Explorer/Usershellfolders
بر روی هر مسیری که میخواهید تغییر دهید دو بار کلیک کنید و مسیر دلخواه خود را وارد کنید. برای اعمال تغییرات یا Logoff کنید و یا اینکه سیتم را Restart نمایید .
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
قفل كردن يك folder به وسيله خود ويندوز
كافيست كه در جلوي اسم فولدر كد مقابل را وارد كنيد: {0cf32aa1-7571-11d0-93c4-00aa00a3ddea}.
بيرون كروشه يه dot و نقطه اول داخل كروشه صفر هستش
تذكر : بهتر اول روي يه فولدر جديد اونو امتحان كنيد
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
پاك كردن يا تغيير رمز Internet Filter Password

مسير: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Ratings
نوع:string Value
دستور :Key
مقدار:كلمه عبور
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
جلو گيري از اجرا شدن پنجره اي Script Debugger
مسير: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
نوع:string Value
دستور:Disable Script Debugger
مقدار:Yes
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
پاك كردن برنامه هايي كه پاك نميشن
تا حالا حتما شده که بخواید یه برنامه رو از Add Remove Programs موجود در کنترل پنل حذف کنید ولی هر چی می کنید از اونجا حذف نمی شه !!!

خوب بازم مثل همیشه باید دست به دامن ریجستری ویندوز بشید تا بتونید برنامه رو از لیست موجود در Add Remove Programs حذف کنید .

برای اینکار رو Start کلیک کنید و آیکون Run رو انتخاب کنید و تو اون تایپ کنید Regedit و اینتر بزنید .

پس از اینکه پنجره ی ریجستری باز شد از سمت چپ پنجره به آدرس زیر برید :

HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Microsoft > Windows > CurrentVersion > Uninstall

برنامه های موجود در لیست Add Remove Programs در پوشه ی Uninstall موجود هستند که هر برنامه خودش یه پوشه داره . برای حذف هر برنامه از لیست Add Remove Programs باید فولدر اون برنامه رو حذف کنید .

مثلا من می خوام برنامه ی فتوشاپ رو حذف کنم . پس مثل عکس زیر روی فولدرش راست کلیک می کنم و حذفش می کنم :

بعدش یه سر بزنید به Add Remove Programs در کنترل پنل . می بینید که برنامه ی مورد نظر از لیست اونجا حذف شده .
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
ساخت يوزر مخفي در ويندوز xp
اگه دوست دارين تا يوزر شما هم مثل administrator در صفحه welcome screen نمايش داده نشه و مخفي باشه با ما همراه بشين .
به ريجستري بريد (در قسمت run بنويسيد regedit )
سپس به ادرس زير بريد
Hkeylocalmachine>software>microsoft>windowsnt>curr entversion>winlogon>specialaccounts>userlist
حالا به قسمت سمت راست نگاه كنيد . براي كاربري كه مي خواهيد انرا مخفي كنيد يك فايل dword با نام همان يوزر بسازيد . ودر قسمت valuedata به ان مقدار صفر بدهيد .
مثلا اگر مي خواهيد يوزر ali را مخفي كنيد بايد يك فايل dword به نام ali بسازيد و ارزش انرا در قسمت valuedata عدد صفر بدهيد .
سپس كليد F5 را بزنيد و سيستم را restart كنيد .
حال براي استفاده از اين يوزر مخفي بايد در صفحه welcome screen دو بار كليد هاي ctrl alt del را بزنيد
حالا در كادر جديد مي توانيد username و پسورد را وارد كنيد و وارد ويندوز شويد .
اين كار امنيت سيستم را بالا مي برد .
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
چگونه متن Internet Explorer را در نوار بالا تغيير دهيم؟

به منوی شروع کار ويندوز برويد.حالا بر روی RUN کليک کنيد.بنويسيد : regedit و بر روی OK فشار دهيد.حالا به اين صورت به قسمت مورد نظر برويد :
HKEY_CURRENT_USER-->Software-->MicrosoftInternet Explorer-->Main
سپس مقدار Window Title را به مقدار مورد علاقه خود تغيير دهيد.
 

Bahman Mehrdad

کاربر فعال
چگونه ظاهر Windows XP را تغيير دهيم؟

Control Panel را باز کنيد.
به قسمت System برويد.
بر روی Advanced کليک کنيد.
در قسمت Performance Options بر روی Settings کليک کنيد.
در اينجا می توانيد ظاهر Windows XP را تغيير دهيد
 

Similar threads

بالا