فایرفاکس ۴ :‌اولین نگاه

moji5

کاربر فعال كامپيوتر و اينترنت
مدت زمان زیادی نیست که فایرفاکس ۳.۵ پس از مدتها انتظار عرضه شده‌است. در همین مدت موزیلا اولین بروزرسانی امنیتی را هم برای این نسخه از مرورگرش ارائه کرد.اما این بنیاد برای آینده برنامه‌های زیادی دارد. در همین رابطه طی روزهای اخیر اولین تصاویر از چهارمین ویرایش این مرورگر در معرض دید عموم قرار گرفت که تغییرات ظاهری زیادی نسبت به نسخه فعلی در آن پیش‌بینی شده‌است.آنچه در این تصاویر به وضوح مشخص است تاکید زیاد طراحان رابط کاربری این مرورگر اینترنتی برای کاهش هرچه بیشتر المان‌های غیرضروری برنامه و اختصاص فضای بیشتر به نمایش صفحات وب می‌باشد.
به ظاهر فایرفاکس خود نگاه کنید. قسمت‌های زیادی وجود دارد که وجودشان ضروری نیست و شما استفاده زیادی از آنها نمی‌کنید.المان‌های دیگری هم وجود دارند که با وجود اهمیتشان فضای زیادی را اشغال کرده‌اند.اگر احساس می‌کنید که این قسمت‌ها فضای دید شما را کوچک و محدود کرده‌اند می‌توانید امیدوار باشید که چهارمین نسخه فایرفاکس شما را از شرشان راحت می‌کند.بر اساس تصاویر منتشر شده ، قسمت منوها به طور کامل حذف شده و به جای آن دو دکمه به نام‌های Bookmarks و Tools در گوشه‌ی بالای سمت راست مرورگر (بجای باکس جستجوی فعلی) قرار گرفته‌است.

همانگونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید ، دکمه‌‌های Stop ، Go و Refresh در هم ادغام شده‌اند و بسته به شرایط کارکرد دکمه به یکی از آنها تغییر می‌کند.همچنین نوار وضعیت لود شدن سایت که در حال حاضر در پایین قرار دارد بصورت یک خط باریک که در شکل به رنگ سبز دیده می‌شود در پایین نوار آدرس قرار گرفته‌است.به نظر می‌رسد طراحان فایرفاکس در این نسخه توجه زیادی به ظاهر گوگل کروم داشته‌اند.نظر شما چیست ؟ آیا این تغییرات را مثبت می‌دانید ؟
البته ناگفته نماند که این تصاویر طرح‌های اولیه هستند و امکان تغییر آن در آینده وجود دارد. باید منتظر ماند و دید …
 
بالا