نحوه شناسایی و بهینه‌سازی فرایندهای کلیدی

gandomnami

عضو جدید
[h=1]طرا[/h][h=1]در این مصاحبه بین Mathias Kirchmer، یکی از بنیان‌گذاران BPM-D و Peter Schooff سردبیر وب‌سایت BPM.com در ارتباط با چگونگی شناسایی و بهینه‌سازی فرایندهای با اهمیت بالا بحث می‌شود.[/h]
PETER: چگونه می‌توان فرایندهای مهم و با تاثیر بالا را در یک سازمان شناسایی کرد؟MATTHIAS: فرایندهای با تاثیر بالا آن فرایندهایی هستند که برای اجرای استراتژی‌های سازمان حیاتی هستند. برای شناسایی این فرایندها لازم است که شما شناخت خوبی از استراتژی‌ها داشته و بتوانید به نحوی آنها را ساختاردهی و اجرایی کنید که با فرایندها ارتباط پیدا کنند.روش کار به این صورت است که استراتژی‌ها به یک درخت ارزش محور تبدیل شوند درختی که نشان‌دهنده ارزش‌های کلیدی (key value drivers) استراتژی‌های کسب و کار شما باشد. عموما این موارد بین 6 تا 10 مورد هستند. سپس شما بایستی تمام فرایندهای کلیدی سازمانتان را که تقریبا بین 150 الی 200 مورد است، شناسایی کنید. این فرایندها یا به کمک شناخت شما از سازمان یا با استفاده از مدل‌های مرجع قابل استخراج هستند.وقتی که شما ارزش‌ها (value drivers) و فرایندها را در دست دارید می‌توانید تاثیر هر فرایند بر روی هر ارزش (که می‌توانید بدون تاثیر، تاثیر کم، معمولی و تاثیر بالا باشد) را تعریف کنید. حال می‌توانید تاثیر کلی هر فرایند کسب و کار را محاسبه نمایید.مطالعات نشان می‌دهد که سازمان‌ها تنها با 15 تا 20 درصد فرایندهایشان در بازار کنونی به رقابت می‌پردازند. بنابراین شما با محاسبه تاثیر کلی فرایندهایتان بر روی استراتژی‌ها، قادر خوهید شد این 15 تا 20 درصد از فرایندهایتان که نیاز به تمرکز جدی داشته و برای اجرای استراتژی‌های کسب و کارتان واقعا مهم هستند، شناسایی کنید.


PETER: حال که ما فرایندهای با تاثیر بالا را شناسایی کرده‌ایم چگونه می‌توانیم اینها را بهبود دهیم؟MATTHIAS: این فرایندها برای موفقیت سازمان حیاتی هستند پس ارزشمند است که تحلیل‌های دقیق‌تر و با جزئیات بیشتری برای تعیین اینکه کدام قسمت از فرایندها برای مشتری با اهمیت بوده و واقعا حاضر است برای بهبود کیفیت زیرفرایندها هزینه نماید، انجام شود. شما همچنین بخش هایی از زیرفرایندها که از جنس مدیریتی هستند و اهمیتی برای مشتری ندارد شناسایی می‌کنید. اجزای فرایندها بر اساس کارایی نظیر زمان و هزینه بهینه‌سازی می‌شوند. در نهایت شما فرایندی خلق می‌کنید که دارای بالاترین کیفیت در جایی است که کیفیت اهمیت دارد و دارای بالاترین کارایی در جایی است که کارایی مهم است.این فرایندهای با اهمیت بالا هدف بسیار عالی برای نوآوری در فرایند هستند. شما می‌توانید با کاربرد تکنیک‌هایی نظیر تفکر طراحی به بهترین نوآوری در فرایندها برسید. این بدین معنی است که شما از منظر مشتری و از بیرون از فرایند، به فرایند نگاه می‌کنید.همچنین شما سایر فرایندها، حتی فرایندهایی از صنایع دیگر که مشخصات مشابهی با فرایند شما دارند را بررسی می‌کنید تا از آنها یاد گرفته و نمونه‌های موفق را به فرایند خود منتقل کنید. می‌توانید نوآوری‌های خود را در مقیاس کوچکتر به اجرا در آورید تا هر چه سریع‌تر نتایج آن را مشاهده کرده و با اشتراک دانش بدست آمده با سایر افراد، آنها را نیز وارد موضوع نوآوری خود نمایید.

برای مطالعه این مطلب به صورت کامل اینجا را کلیک نمایید.

 

پیوست ها

  • Business-Process-Improvement.jpg
    Business-Process-Improvement.jpg
    45.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
A نحوه محاسبه آماده بکاری تجهیزات مهندسی صنایع 2

Similar threads

بالا