6 جادوگر سلامتی را می شناسید؟

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
6 جادوگر سلامتی را می شناسید؟



هر روز از ادویه های مختلف استفاده می کنیم ولی از خواص آن ها اطلاعات بسیار زیادی نداریم. این مواد به عنوان جادوهای غذا شناخته می شوند.

ادویه ها از جمله تخصص های هندی ها به شمار می رود و این کشور متخصصین بسیار زیادی در این عرصه دارد.

این متخصصین در مورد استفاده از ادویه ها دلایل بسیار زیادی دارند. این افراد می گویند افزودن اين چاشني ها به رژيم غذايي روزانه ضروري است. اين ادويه ها عبارتند از:

-زردچوبه كه به دليل دارا بودن ماده مفيد كوركومين از رشد سلول هاي سرطاني پروستات، ملانوم، سرطان سينه، تومور مغزي، سرطان لوزالمعده و سرطان خون جلوگيري مي كند. این ادویه که زادگاهی هندی دارد یکی از معجزه گرها در درمان آلزایمر است. این ادویه در مناطق گرم کشور بیشتر رشد می کند.









- زعفران نيز منبع اصلي يك اسيد طبيعي كاروتنوئيد دي كربوكسي ليك موسوم به «كروستين» است كه از تركيبات مهم ضدسرطاني موجود در اين چاشني خوراكي است. اين اسيد نه تنها از رشد سرطان در بدن جلوگيري مي كند بلكه همچنين اندازه تومور سرطاني را به ميزان قابل توجهي كاهش مي دهد. دیگر کمتر کسی را می توان پیدا کرئ که محل رشد این ادویه را نداند. زعفران از جمله سوغات اصلی خراسان است.






- زيره به عنوان ادويه اي براي كمك به دستگاه گوارش شناخته شده است. اما از سوي ديگر دانه هاي زيره علاوه بر خاصيت آنتي اكسيداني بالا حاوي ماده اي موسوم به «تيمو كوئينون» هستند كه اين ماده نيز به نوبه خود تكثير سلول هايي را كه در سرطان پروستات نقش دارند، كنترل مي كند. زیره یکی از محصولات اصلی در استان کرمان است که به نقاط مختلف دنیا نیز صادر می شود.





- دارچين هم از ادويه هاي بسيار مفيد و پرخاصيت است به طوري كه پزشكان معتقدند مصرف نصف قاشق چايخوري دارچين در روز سرطان را به طور كلي از شما دور مي كند. دارچين يك نگهدارنده غذاي طبيعي و منبع غني از آهن و كلسيم است و در عين حال رشد تومورهاي سرطاني را كاهش مي دهد. این ادویه به صورت بومی از منطقه سریلانکا است و در ایران زیاد کشت نمی شود.






- فلفل قرمز نيز يك ادويه پرخاصيت با خواص مسلم ضدسرطاني است اما البته از مصرف بي رويه آن بايد پرهيز كرد. مطالعات نشان داده است ماده كاسپايسين موجود در فلفل قرمز سلول هاي سرطاني را تخريب مي كند و اندازه تومورهاي سرطان خود را به ميزان چشمگيري كاهش مي دهد.

- زنجبيل نيز خواص درماني فوق العاده اي دارد از جمله اينكه كلسترول خون را پايين مي آورد، متابوليسم بدن را بهبود مي بخشد و به نابودي سلول هاي سرطاني كمك مي كند. این ادویه در گذشته از ایران به مناطق غربی سفر کرد و البته این روزها بیشتر در مناطق استوایی رشد می کند از آن به عنوان یک ادویه جادویی یاد می شود.


- مشرق


کلمات کليدی: ادویه-زردچوبه -زعفران-زيره -دارچين-فلفل قرمز

 

Similar threads

بالا