نقاشي 5صحنه معروف جام جهاني

Shahab

مدیر تالار عکس
مدیر تالار
کاربر ممتاز
در حالي‌که اين روزها تب فوتبال و جام جهاني سرتاسر جهان را فرا گرفته است هنرمنداني هستند که در اين بين آثاري مرتبط با موضوع فوتبال خلق مي‌کنند و اتقاقاً در نوع خود جالب و خاص هستند. پس از پايان مرحله گروهي جام بيستم در برزيل از نقاشي‌هاي خياباني رونمايي شد که مربوط به پنج صحنه معروف اين مرحله از اين تورنمنت بود.

1- کلينت دمپسي از آمريکا

با گلي که کلينت دمپسي، کاپيتان آمريکا در ثانيه 30 بازي اين تيم مقابل غنا به ثمر رساند شروعي رؤيايي را براي شاگردان يورگن کلينزمن رقم زد. آمريکايي‌ها با پيروزي 2 بر يک در اين بازي گامي بلند براي صعود از گروه G جام جهاني برداشتند.






2- روبين فن‌پرسي از هلند

فن‌پرسي، مهاجم تيم ملي هلند يکي از زيباترين گل‌هاي مرحله گروهي جام جهاني 2014 را مقابل اسپانيا، مدافع عنوان قهرماني با ضربه شيرجه‌وار وارد دروازه ايکر کاسياس کرد. شاگردان لوئيز فن‌خال اين بازي را در نهايت با پيروزي 5 بر يک به سود خود به پايان بردند.






3- گيلرمو اوچا از مکزيک

مکزيک در دومين بازي خود در مرحله گروهي جام جهاني 2014 به مصاف برزيلي رفت که در خاک خود از حمايت پرشور هوادارانش بهره مي‌برد ولي عملکرد خوب اوچا باعث شد تا «ال‌تري» يک امتياز از ميزبان مسابقات بگيرد. اوچا با مهار استثنايي ضربه نيمار سبب شد تا دو تيم با تساوي بدون گل زمين را ترک کنند.






4- ليونل مسي از آرژانتين

ليونل مسي، ستاره تيم ملي آرژانتين در مرحله گروهي جام جهاني 2014 برزيل نه‌تنها يک‌‌بار بلکه چندين مرتبه به داد تيمش رسيد. در سه بازي آلبي‌سلسته که با اختلاف يک‌گل به پيروزي رسيد مسي چهار گل به ثمر رساند ولي هيچکدام از گل‌هاي او در اين مرحله به اندازه گلي که در دقيقه 1+90 به ايران زد و قلب ايرانيان را شکست خاطره‌انگيز نبود.






5- نيمار از برزيل

نيمار، سوپراستار سلسائو در رقابت‌هاي جام بيستم است. او با دو گلي که مقابل کرواسي در بازي افتتاحيه به ثمر رساند، زمينه‌ساز پيروزي 3 بر يک تيمش در نخستين گام شد. پس از گل به خودي که مارسلو در دقيقه 11 به ثمر رساند برزيل با گلي که نيمار در دقيقه 27 به ثمر رساند به بازي برگشت و در ادامه اين بازيکن در دقيقه 71 از روي نقطه پنالتي ميزبان را پيش انداخت. در نهايت هم اسکار تير خلاص را بر پيکر کرواسي وارد کرد تا شاگردان فيليپه اسکولاري 3 بر يک پيروز ميدان شوند.






 

Similar threads

بالا