ایجاد چندین بخش جدید به تالار مکانیک

tsp.co

عضو جدید
دوستان عزیز خسته نباشید.

برای جلوگیری از پراکندگی تاپیکها و سهولت دسترسی اعضاء به اطلاعات مورد نیازشون به یاری خدا می خواهیم چند تا زیر مجموعه برای تالار مکانیک ایجاد کنیم . دوستان هم می تونن نظراتشون رو بیان کنن و مطمئن باشن که ترتیب اثر خواهیم داد . با توجه به گستردگی رشته مکانیک نمی تونیم خیلی وارد جزئیات بشیم چون تعداد زیر مجموعه ها خیلی زیاد میشن. من برای شروع این موارد رو در نظر گرفتم لطفا با نظراتون ما رو بهره مند کنید
1-مکانیک سیالات
2-مکانیک جامدات
3-ساخت و تولید
4-نرم افزارهای مکانیک
5-سامانه های تولید انرژی و قدرت
6-خودرو
7-بخش عمومی که دوستان در این قسمت می تونن نظرات خودشون رو بگن و بعضی تاپیکهایی که مربوط به اعضاء هستش ولی تخصصی نیست مثل آشناشدن با همدیگه و... رو اونجا ایجاد کنن.
بخش کتاب و مقاله ها هم که پابرجا خواهد بود.

منتظر نظرات شما برای ایجاد فضایی فعالتر و پویاتر هستیم
 
آخرین ویرایش:

Admin

مدیر کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیر کل سایت
پيشنهاد ميكنم حداكثر 4 يا 5 زيرتالار ايجاد بشه. تعداد زياد زيرتالار ها تالار اصلي رو غيرفعال ميكنه و زيرتالارها هم ممكنه فعاليت كمي داشته باشن و از ديد بعضي كاربران هم پوشيده بمونن.
 

tsp.co

عضو جدید
به نظر می یاد اگه از این تعداد کمتر بشه نتونیم به اون هدفی که دنبالش هستیم برسیم. اگه لازم دونستید می تونم کاملا شرح بدم که چرا این 7 آیتم رو در نظر گرفتم. ولی در کل تابع نظر جمع هستیم!
 

amirgb

اخراجی موقت
درود
رشته ی مکانیک دارای 32 زیر شاخه ی اصلی می باشد که هر یک از آنها دارای مباحث ویژه ی خویش است و از این حیث متفاوت با سایر رشته ها می باشد(مخصوصا با عمو برقی ها:biggrin:)
اما در ایران تنها چند شاخه از آن فعال است
1-جامدات
2-سیالات
3-ساخت و تولید
4-کشتی سازی
5-هوافضا
6-مکاترونیک
7-مکانیک هسته ای
8-مکانیک حالت جامد
9-مکانیک پزشکی
10-راه آهن
11-مکانیک خودرو
و.....
طبیعی است که کلیه ی مباحث مربوط به این رشته ها را نمی توان در یک جا مطرح کرد
این فارق از قسمت های مربوط به آموزش و نرم افزار و این هاست
بنا بر این نه تنها تقسیم بندی دقیق و مو شکافانه موجب بی رونقی نمی شود
بلکه اعضا راحت تر می توانند به مطالب مورد نظر خود دست یابند و این موجب رضایت بیشتر است
ممکن است در یک بخش مثلا مکاترونیک تا مدت ها مطلبی جدید قرار نگیرد اما این دلیلی بر ایجاد اختشاش نیست
وگرنه باز خواهیم گشت به همان وضع سابق
تالار مکاره ها:biggrin:
 

mahan57

مدیر بازنشسته
البته هوافضا و مکاترونیک و مهندسی پزشکی که برای خودشون تالار دارن و مهندسی هسته ای و کشتی سازی هم اونقدر گسترده هستن که دارای تالار بشن.

من با همون هفت تا که مدیرپیشنهاد دادن موافقم. شما اگه به تاپیکها نگاه کنین می بینین که بطور کلی یا سئوالهای درسی دوستان هستش که میشه تو سه زیر مجموعه اول جاسازی کردش یا مربوط به نرم افزارها هستش که برای اون هم زیر مجموعه ای در نظر گرفتن در مورد خودرو و متعلقاتش هم که ایشون پیش بینی های لازم رو کردن و یک زیر مجموعه براش در نظر گرفتن و تو زیر تالاری که برای سامانه های تولید و انتقال انرژی در نظر گرفتن می شه مباحث مربوط به نیروگاهها - توربینهای گازی - تاسیسات و... قرارداد. زیر تالار عمومی هم که برای تاپیکهای متفرقهای مثل آشنایی با همدیگه و آشنایی اهل صنعت و ... در نظر گرفته شده . تالار کتاب و مقاله هم که سرجاشه. من عیبی تو این تقسیم بندی نمیبینم!
 

amirgb

اخراجی موقت
پيشنهاد ميكنم حداكثر 4 يا 5 زيرتالار ايجاد بشه. تعداد زياد زيرتالار ها تالار اصلي رو غيرفعال ميكنه و زيرتالارها هم ممكنه فعاليت كمي داشته باشن و از ديد بعضي كاربران هم پوشيده بمونن.
بله :biggrin:
آخر اگر 7 تا بشود از برق که اکنون 6 تا زیر تالار دارد بیشتر می شود و این چه معنا دارد؟:biggrin:

البته هوافضا و مکاترونیک و مهندسی پزشکی که برای خودشون تالار دارن و مهندسی هسته ای و کشتی سازی هم اونقدر گسترده هستن که دارای تالار بشن.

من با همون هفت تا که مدیرپیشنهاد دادن موافقم. شما اگه به تاپیکها نگاه کنین می بینین که بطور کلی یا سئوالهای درسی دوستان هستش که میشه تو سه زیر مجموعه اول جاسازی کردش یا مربوط به نرم افزارها هستش که برای اون هم زیر مجموعه ای در نظر گرفتن در مورد خودرو و متعلقاتش هم که ایشون پیش بینی های لازم رو کردن و یک زیر مجموعه براش در نظر گرفتن و تو زیر تالاری که برای سامانه های تولید و انتقال انرژی در نظر گرفتن می شه مباحث مربوط به نیروگاهها - توربینهای گازی - تاسیسات و... قرارداد. زیر تالار عمومی هم که برای تاپیکهای متفرقهای مثل آشنایی با همدیگه و آشنایی اهل صنعت و ... در نظر گرفته شده . تالار کتاب و مقاله هم که سرجاشه. من عیبی تو این تقسیم بندی نمیبینم!
مکاترونیک تالار ندارد
من گفتم مکانیک پزشکی و نه مهندسی پزشکی و این 2 متفاوت است
مهندسی کشتی ,مکانیک حالت جامد,راه آهن,مکانیک ماشی های سنگین و کشاورزی.مکانیک هسته ای ,طراحی مکانیزم ها .مباحث آموزشی و..... در کجای این تقسیم بندی قرار می گیرد؟
بارها دیدم که بچه های رشته ی کشتی سازی و دریا درخواست تالار دادند اما مطابق معمول همیشه ادمین این درخواست ها را ........حساب کردند.خوب بدین منوال پستی هم در این راستا نداریم
شما زیر تالار را ایجاد کن ما خودمان مطالب ابتدایی را قرار می دهیم تا کم کم دوستان مربوط به این رشته هم جذب شوند
قبول دارم زیر تالار ها اگر از یک حدی (و نه 6-7 تا:biggrin:)بیشتر شود خود موجب آشفتگی است اما کمبود برخی از انها نیز موجب سر خوردگیست
 

saza

عضو جدید
- amirgb یه کمی بیشتر توضیح بده که مبنای این 30 و خورده ای تقسیم بندی چیه و از کجا میان؟
شاخه های بچه های کاردانی وفنی حرفه ای و ارشد هم توش گنجانده شده یا نه؟ الان بیشتر از 40 تا قسمت توی بخش مکانیک ایجاد شده پس به نظرمن بد نیست تفکیک از روی شاخه تحصیلی صورت بگیره اینطوری همه احساس استقلال و هویت میکنن
کلامن با هر تقسیم بندی که هم برمبنای فردیت هر گرایش شکل بگیره و هم به حوزه های مشترک اونها بپردازه، موافقم

-به نظرمن ایجاد یک بخش خاص مشترک برای طرح سوالات،ضروریه به دلایل زیر:
1. افرادی که از رشته های دیگه هستن و آشنایی به گرایشها ی ما ندارن بدونن سوالاشونو کجا مطرح کنن
2. همه بدونن که کجا بقیه به کمک احتیاج دارن واگرمیخوان کمک کنن باید کجا برن
3. اینطورنشه که یه بنده خدایی کلی التماس کنه، بعد چندهفته یکی سوالشو پیدا کنه بخونه که اونوقت دیگه کار از کار گذشته باشه

-داشتن 3بخش کتاب ، نرم افزار، مقاله بصورت جداگانه که بدیهیه

-بخش آموزش یا میتونه جداگانه تشکیل بشه یا در هر قسمتی بطور مجزا
مثلا قسمت نرم افزار خودش یه قسمت اموزش داشته باشه که به نظرمن راه دوم خیلی بهتره

-برای مباحث اشنایی و معرفی و... میشه یه قسمت به نام "بخش عمومی " در نظر گرفت یامثلا "گفت و گو" یا هر اسم مناسبی تا وقتی که لازم بنظر بیادبخش مستقلی برای یه عنوان خاص باید ایجاد کرد
 

tsp.co

عضو جدید
علاوه بر بخش خودرو چند تا زیرمجموعه نیز احتمالا برای زیرتالار سامانه های تولید انرژی و قدرت به زودی ایجاد خواهیم کرد . ولی بخش خودرو حتما به یاری خدا ایجاد میشه. :smile:
 

k.m.r.c

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مدیر جان...سلام...خسته نباشی بنده هم با ایجاد تالار اتومکانیک موافقم...خیلی نیازه
در ضمن امیدوارم در این راه همواره سربلند باشید.
 

moeed48

عضو جدید
مهندسی دریایی در کدام گروه جای دارد؟

مهندسی دریایی در کدام گروه جای دارد؟

مهندسی دریایی در کدام گروه جای دارد؟
 

tsp.co

عضو جدید
اگه منظور مهندسی کشتی باشه بخش اعظمی از مباحث اون مربوط به مهندسی مکانیک هستش.
 

moeed48

عضو جدید
اگه منظور مهندسی کشتی باشه بخش اعظمی از مباحث اون مربوط به مهندسی مکانیک هستش.

اينكه بژيم زير مجموعه مكانيك توضيح واضحاته مدير جان
اما مگه نه اينكه شما 4 بخش براي اين رشته درست كردين.هيچكدوم از اونها به اين شكلي كه كشتي و كشتي سازي به مسائل نگاه ميكنه توجه نميكنن.اونها اكثرا در مورد مسائل خاص خودشون بحث ميكنن اما مهندسي دريايي به صورت تركيبي اينكار را انجام ميده.
ما در مسائل تخصصي اين رشته همزمان از جامدات - سيالات- سازه كمك ميگيريم.
بعيد ميدونم يه مهندس مكانيك جامدات از نيروگاه بخار اطلاعي داشته باشه يا يه مهندس سيالات بتونه يه قاب كمپلكس رو تحليل كنه اونم تحت شرايط بارگذاري سيالاتي و جامداتي.

:)
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Zaneti نظرخواهی در مورد ایجاد زیر تالار ها مهندسی مکانیک 18

Similar threads

بالا