الگوریتم گوگل برای جلوگیری فرار مغزها

afa

عضو جدید
کاربر ممتاز
گوگل در پی نگرانی نسبت به ترک مدیران ارشد متعدد این شرکت، الگوریتمی طراحی کرده است تا کارمندانی را که ممکن است این شرکت را ترک کنند شناسایی کند.​
غول جست وجو و تبلیغات اینترنت به فورمولهای ریاضی متوسل شده زیرا نگران است فرار مغزها به توانایی دراز مدت این شرکت برای رقابت کردن لطمه بزند.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، این شرکت اطلاعات کارمندان و سوابق کاری آنها را بررسی می‌کند تا دریابد از میان ۲۰ هزار کارمند این شرکت کدام یک بیشتر احتمال دارد گوگل را ترک کنند.
به گزارش ایسنا، لازلو باک که منابع انسانی گوگل را اداره می‌کند به وال استریت ژورنال اظهار کرده این الگوریتم به شرکت کمک می‌کند به فکر افراد پی ببرد حتی پیش از این که آنها قصد ترک شرکت را داشته باشند.
طبق گزارش این نشریه آمریکایی، مقامات گوگل مایل نیستند جزییات این فورمول را که هنوز در مرحله‌ آزمایشی است تشریح کنند اما این الگوریتم کارمندانی که احساس می‌کنند بی مصرف مانده‌اند را شناسایی کرده است.
کارمندان فعلی و سابق گوگل در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال اظهار کرد‌ه‌اند این شرکت در حال از دست دادن شماری از کارمندان با استعداد خود است زیرا آنها احساس می‌کنند همچنانکه این شرکت تکامل می‌یابد آنها نمی‌توانند تاثیر سابق را داشته باشند.
 
بالا