برای دوست

dozd daryai

عضو جدید
به نام عشق
برای دوست
مدتهاست که فراموشت کردم اما نه دروغ است.عشق تو در ذره ذره ی وجودم است مگر می توان فراموشت کرد تو که همه چیز من هستی ولی انقدر لجبازم که حتی میل قلبی ام را سرکوب می کنم.اخر یکی نیست بگوید:رسوا چگونه می توانی فراموش کنی انچه را که با خون و گوشت و پوستت اجین شده است. امروز می خواهم برای تو بگویم برای تو که فراموشت کرده ام و می دانم فراموشم نکرده ای. قلبم سنگین تر از ان است که بغض شکسته ام و اشکهای سیلاب شده ام بتواند ارامش کند. نگاه مهربانت را از من دریغ مکن که خسته تر از انم که سنگینی نگاه پرسشگر تو را بتوانم تحمل کنم. از من مپرس که با خود چه کردم. در هیاهوی زندگی گم گشتم. من این دنیا و امدم های حسابگرش را نمی شناسم . من نمیفهمم وقتی انسان ها این همه تشنه ی محبت کردن هستند پس چرا برای ان میزان و ترازو قائل میشوند . بگذریم از خودم بگویم که این روزها مثل ماهی از اب بیرون افتاده ای میمانم که تقلا میزند شاید چاله ی ابی بیابد . من ... مثل کبوتر خسته ای گشته ام با بال های زخمی و ره گم کرده هر بار سویی می رود . چقدر احمق هستم ره تویی * مقصد توای . معشوق من می خواهم نجواهای اشک الود اما عاشقانه ام را فقط برای تو بخوانم برای تو که سرمقصد همه ی خوبی ها هستی . خوب من از چه بگویم؟از کجا؟از تو که سر منشاء همه ی خوبی ها هستی یا از خود که... نمی دانم خوبی هایت را شمارش کنم و یا اوصافت را بخوانم. نمی دانم غم هایم را گلایه کنم که نتیجه ی ندانم کاریهایم است و یا شادی هایم که همه از لطف توست
امروز پشیمان از قهر کودکانه ام امده ام که بگویم اگر چه من فاصله گرفتم از تو اما چقدر مهربانانه مراقبم بودی* مراقبم بودی که زمین نخورم و هربار که زمین خوردم چه دلسوزانه دستم را گرفتی و بلند کردی.
میخواهم بخوانم تو را به زبان قاصر خویش نه در حد اوصاف تو. می خواهم بخوانم تو را در حد بندگی خود نه در حد بنده نوازی تو . درحد کوچکی خویش نه درحد بزرگی تو . می خواهم بگویم که مهربانی و انقدر می فهمم که می بینم به اندازه ی دیدگاه محدودم نه به اندازه ی وسعت مهربانی بی کرانت.
تو را با کدامین نامت بخوانم که روی امدن به درگاهت را داشته باشم . با رحمانیتت که رحمم کنی و رهایم مکنی و یا غفاریتت که ببخشیم و سرزنشم مکنی .
ای خدای غفار من ببخش مرا که از هر انچه که تورا خشنود می کرد و به تو نزدیک می کرد فاصله گرفته ام و به هر انچه که از تو دورم می ساخت روی اورم .
معبود مهربانم من به امید آغوش مهربان تو برخواسته ام تا بازگردم به اصل خویش و رها سازم خویش را از همه ی ان تعلقاتی که دورم ساخت از تو.
تو خود گفته ای:بازآی *هر انچه هستی بازآی *گر کافر و بت پرستی بازآی ... تو خود گویی تو ای زیباترین مخلوق دنیایم*تو ای تنهاترین خورشید فردایم * بدان آغوش من باز است * شروع کن یک قدم با تو تمام گام های مانده اش با من

 

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
واقعا قشنگ بود
به آخراش که رسیدم خیلی لذت بردم-مرسیییی
 

dozd daryai

عضو جدید
به نام دوست که هر انچه دارم از ان اوست

خوب من سلام ....سلام به تو ای نهایت همه ی خوبی ها .
نمی دانم چرا هر وقت دلتنگ می شویم و از همه دل می بریم سراغ تو می اییم نمی دانم اصلا با کدامین روی پای به حریم کبریایی تو می نهیم....
وقتی تنها می شوی..وقتی با همه غریبه می شوی ...وقتی صدایی نیست که ارامت کند ...وقتی بغض گلویت را می فشارد و تو به نهایت عجز و درماندگی می رسی ...وقتی می خواهی فریاد بزنی اما زبانت همراییت نمی کند ویا کلمات در زهنت به هم ریخته هستند و بیشتر در وجودت بلوا به پا می کنند..وقتی احتیاج داری تا کسی باشد که فقط گوش کند و تو هر چرا که بر دلت سنگینی می کند بی پروا و شرم به زبان بیاوری و یا ان هنگام که نمی توانی گرمای دستی را که به سمتت دراز باشد تا از زمین بلند شوی حس کنی و یا شانه ی محکمی نیست تا با اطمینان به ان تکیه کنی تا بتوانی سختی ها را پشت سر بگذاری یا ان زمان که به دهر طرف نگاه می کنی و هر کس را که می بینی انقدر به خودت نزدیک نمی بینی تا بغض های گلویت را پیش او باز کنی درمانده و خسته از همه جا فقط فریاد می زنی خدا....خدا
حال ای خدای من امروز درمانده و شرمنده از خطاهایم با سری به زیر افکنده و دستانی به اسمان بلند شده پیش تو امده ام اخر تو خدای منی تو دردهایم را بهتر از هرکس می فهمی ...تو خدای منی ، خالق منی،اگر به تو نگویم پس به که گویم اگر به تو شکایت نکنم شکایتم را کجا برم پس ای خدای من فریاد می زنم تو را ..
ای خدایی که دیده ی بندگان از دیدار تو فرومانده و اندیشه ی ستایش گرانت در وصف تو عاجز . جهان را به قدرت بی مانندت افریدی و به هر جنبنده ای به فراخور نیازش زندگی دادی .خدایا من هرچه هستم مملوک تو هستم و تو مالک منی ، پس ای مالک من راضی مشو به ضعفم .خدایا من افریده ی تو هستم و تو خالق منی اگر تو کمکم نکنی و به من رحم نکنی با این همه ضعفم چه کنم؟ای مهربان ترین مهربانان
خدایا تو قوی هستی و من ضعیف ،خدایا تو غنی هستی من در نهایت فقر ،تو هستی که می مانی و منم که فانیم اگر به من فانی رحم نکنی چه کنم؟خدایا بی نیازان تنها به سبب فضل قدرت تو بی نیازند خدایا هر که را تو یاری دهی خار کردن دیگران او را زیانی نمی رساند ،تو رحمانی و من نیازمند ترحم تو .
خدایا تو که پرده ی تاریک شب را با روشنایی صبح شکافتی و ما را از روشنایی روز بهره مند ساختی راضی مشو که در تاریکی جهل خویش بمانم .
خدایا تو را به گواهی می گیرم که شهادت می دهم تو به حقیقت ان خدایی هستی که معبودی جز ان نیست به پا دارنده ی قست و عادل در حکم و مهربان به بندگانی پس ای معبود من مرا دریاب که هیچکس را یارای یاری رساندن به من نیست . معشوق من چه کسی جز تو سزاوار عشق بی پایان است و تنها عشق سزاوار توست .
حکم قضا و سرنوشت هر موجودی به قدرت تو جاریست و هر چیزی طبق اراده و خواست تو پدید می اید رحم بنمای به من در حد بزرگی خود نه به اندازه ی کوچکی من ببخش من را با غفاریتت نه با عذرخواهی من کمترین . تو را می خوانم در حد درک و فهم خود نه به اندازه ی وسعت بزرگواری تو ....
هر دری را که به رویم ببندی گشاینده ای نیست و اگر بگشایی کسی را یارای بستن ان نیست پس ای خدای مهربان من درهای رحمتت را به روی من مبند ....خدایا اگر بخواهی از من بگذری این گذشت نشانه ی فضل توست و اگر کیفر کنی نشانه ی عدل تو ،پس به رسم بخشندگی ات از من بگذر و در سایه ی مهربانی ات پناهم ده .خدایا...این منم که پیش رویت ایستاده ام و از همه ینیازمندان درگاهت نیازمندتر و نیازم برای بخشش از همه بیشتر .خدایا رشته ی امیدم را به تیغ دریغت مبر تا زمانی که امیدم به بخشندگی توست .
تو پاکی و بی نقصی این منم که درمانده ام .خدایا من همان رنج دیده و شکسته دلی هستم که تو رفع گرفتاریش را وعده داده ای امروز شکسته تر از هر زمانی به پیشگاهت امده ام ای کسی که یاد تو مایه ی ارامش است ای بهترین صدایت می کنم هرگاه صدایم خفته در سینه شباهنگام وقتی که تمام شهر در خواب است کنارم باش و با دستان مهربانت ارامم کن .
 

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
واقعا خوشم اومد-موفق باشی
 

rahakhanoomi

عضو جدید
وااااااییییییییی خیلی متنش ماه بود!
بسیار زیبا و آرامش بخش....ممنون خانمی...
 
بالا