تعمیرگاه تخصصی خودرو زیر نظر متخصصان باشگاه

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
امروز رفتم قیمتا رو پرسیدم

والئو ابی کره 55 تومن
seco 42 تومن
دایکن 68 تومن


هنوز دو به شک کدومو استفاده کنم.
حقوق کارمندی ادم می ترسه الکی پولشو تو جوب بریزه

بازم اگه کسی نظری داره کمک کنه:دی

چقدر گرون شده من خریدم 35 والءو

نظر من اگه واقعا والئوش اصله بگیر فقط شرط بذار که اصلی باشه

دیگه مطمئنی از دیسک و صفحست؟؟؟؟
 

شهرام 59

عضو جدید
کاربر ممتاز
چقدر گرون شده من خریدم 35 والءو

نظر من اگه واقعا والئوش اصله بگیر فقط شرط بذار که اصلی باشه

دیگه مطمئنی از دیسک و صفحست؟؟؟؟

والا می گفت اصله
ادم مطمئنیه تو شهر همه میشناسن به خوشنامی ولی بازم نمی دونم راست میگه یا نه

راهی داره که بشه فهمید؟

اره داداش چی تو این مملکت گرون نشده ؟


اره روش تستو زدم خاموش نشد تو دنده چهار با ترمز دستی بالا

بعدشم دیرزو دیگه ماشین اصلا راه نمی رفت گاز می خوورد ولی راه نمی رفت باز یه نفری خوبه چهار نفر میشیم دیگه راه نمیره


بعد از 13 عوضش میکنم.

توکل به خدا همون والئو ابی رو که شما فرمودی می ندازیم توکل به خدا
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

والا می گفت اصله
ادم مطمئنیه تو شهر همه میشناسن به خوشنامی ولی بازم نمی دونم راست میگه یا نه

راهی داره که بشه فهمید؟

اره داداش چی تو این مملکت گرون نشده ؟


اره روش تستو زدم خاموش نشد تو دنده چهار با ترمز دستی بالا

بعدشم دیرزو دیگه ماشین اصلا راه نمی رفت گاز می خوورد ولی راه نمی رفت باز یه نفری خوبه چهار نفر میشیم دیگه راه نمیره


بعد از 13 عوضش میکنم.

توکل به خدا همون والئو ابی رو که شما فرمودی می ندازیم توکل به خدا

خوبه دادا زیاد هم گیر نده بدتر میشه

رو موتورت فشار نیاری دادا

مواظبش باش

توکل بخدا
 

iust2699

عضو جدید
سلام دوستان عزیز
تحقیق وپروژه ای در مورد روش های ساخت رینگ ماشین_آلیاژهای مورد استفاده_ ریخته گری و روش ریخته گری_ قالب ریخته گری نیازمندم
واقعیت امر هرچه گشتم پیدا نکردم یعنی پیدا کردم ولی مطالب کلی ونه چندان علمی
از شما خواهشمندم در صورتی که اطلاعات ویا کتاب و یا مقاله ای ویا سایتی در مورد این مبحث دارید از ما دریغ نفرمایید
متشکرم
 

elnaz gol

عضو جدید
سلام.
يه سوال داشتم. ممنون ميشم جواب بديد:
توان موتور خودرو رو چطور محاسبه ميكنند؟
 

farhadk

عضو جدید
سلام دوستان
من یه پراید هیدرولیک مدل 85 خریدم توی شهر باهاش مشکلی نداشتم اما توی جاده که باهاش رفتم حس می کنم یه کم ناپایداره
روندنش توی یه مسیر صاف خیلی سخته و توی مسیر های پیچ دار باید فرمون رو دو دستی بچسبی تا بتونی هدایتش کنی
مثل این می مونه که می خواد لغ بخوره و از دستت خارج شه در ضمن توی سرعت یه کم هم فرمونش می زنه
لطفا در مورد سیستم فرمون پراید یه کم بهم اطلاعات بدین
ممنون
 

543210

اخراجی موقت
بهره برداری ، تعمیرات و پایش وضعیت ( Monitoring ) توربین بخار
مدل سازی ارتعاشات تصادفی سیستم تعلیق
بسته آموزشی کمپرسور (Compressor)
بسته آموزشی توربین های گازی (Gas Turbine)
بسته آموزشی پمپ ها (Pump)
بسته آموزشی شیر های صنعتی valves
بسته آموزشی عایق های الکتریکی شرکت پتروشیمی
پوشش دهی فلزات به روشهای مختلف
تحلیل عملکرد و عیب یابی پمپ های بزرگ صنعتی و نیروگاهی
کمپرسور نیروگاهای گازی و ناپایی های آن

کامل ترین مجموعه ی آموزش مهندسیSolidProfessor :SolidWorks
سیستم مالتی پلکس در خودرو

روغن , یاتاقان و روانکاری
خودرو های گازسوز NGV
روش های کاهش صدا و نویز در خودرو مطابق با استاندارد های طراحی
بررسی انواع سیستم های تعلیق خودرو
مطاله و برسی سیستم اگزوز
خودرو های گازسوز
بررسی پدیده جریان سوخت و هوا در سیستم سوخت رسانی
تکنولوژی پیل‏ های سوختی و کاربرد آن در خودرو
سیستم سوخت رسانی و احتراق خودرو
گیربکس اتوماتیک
شكل گیری مواد آلاینده وكنترل آن درموتورهای احتراق داخلی
بررسی پارامترهای مؤثر در فرآیند فرم دهی ورق‌های فلزی و عیوب آنها
شبیه سازی سیستم فرمان پراید توسط نرم افزار solidworks
بررسی و مقایسه سیستم های کنترل الکترونیکی سوخت و جرقه
گازسوزكردن خودرو به روش LPG وCNG
گیربوکس اتوماتیک
بررسی نقش پارامتر های هندسی تعلیق در پایداری خودرو و راحتی سرنشین
بررسی انواع سیستم های تعلیق و نقش آنها در پایداری خودرو
موتور های دیزل
جعبه دنده اتوماتیك با كنترل الكترونیكی (BMW)
بررسی سنسورهای موجود در خودرو
تاسیسات داخلی جایگاه سوخت CNG
بررسی سیستم های ترمز ضد قفل (ABS)
گاز سوز کردن خودروها به روش LPG و CNG
سوخترسانی انژکتوری بنزینی مدل motronic
بهینه سازی سوخت خودرو
بررسی و عیب یابی سیستم های بنزینی انژکتوری
سیستمهای انژكتوری بنزینی
بررسی سیستم های ایمنی در خودرو
بررسی و عیب یابی سیستم های بنزینی انژکتوری پژو 206
اصول مهندسی انواع سیستم های تعلیق و محرک

بررسی و تحلیل انواع سیستم های فرمان و کنترل در خودرو
مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید
اصول كار سنسورها و عملگرهای به كار رفته در موتورهای پراید ، پژو206 و پارس
روشهای كنترل و كاهش آلودگی در موتورهای احتراق داخلی بنزینی
مجموعه فیلم های اموزشی ونرم افزاری سدونیروگاههای ابی وسازه های بزرگ ایران
سیستم انژکتور و هیدرو پنوماتیک زانتیا
کاربرد نرم افزار MATLAB در خودرو
بررسی سیستم تعلیق بادی air suspension
فرآیند اسپینینگ و فلوفرمینگ
فرآیندهای اصلاح سازی سطح به کمک لیزر
سیستم‌های تعلیق
طبقه‌بندی فولادهای ابزار
کاربرد فنرهای کامپوزیتی در سیستم تعلیق خودرو
بررسی قابلیت ترک در فلزات تحت دمای بالا و تحلیل این قابلیت بر فلز جوش پایه نیکل
شکل دهی فلزات : ورق و صفحه
فرایندهای مختلف تولید مواد با اندازه دانه نانومتری
کاربرد فنرهای کامپوزیتی در سیستم تعلیق خودرو
آموزش کامل سالیدورکس solid works
نادرترین مجموعه آموزشی Solidwork با Solidprofessor Full Courses 2010
آموزش Autodesk Inventor
کاملترین بسته خودآموز تافل
خرید مجموعه بی نظیر How its made
گرانقیمت ترین خودرو های دنیا
فروش کاملترین مرجع آموزشی اتوکد 2011-2010
پروژه کارشناسی: کاربرد PLC در ماشین های تزریق پلاستیک
آموزش برنامه مهندسی Power Mill
آموزش جامع و آشنایی با دستگاه تراش و دستگاه فرز
پایان نامه:بررسی و تحلیل انواع سیستم های فرمان و کنترل در خودرو
پایان نامه:آشنایی با MATLAB و شبیه سازی مدل کامل خودرو با آن
پروژه: اصول مهندسی انواع سیستم های تعلیق و محرک
پروژه قید و بند: فیکسچر سوراخکاری قابلمه ای
آموزش بی نظیر نرم افزار مهندسی کتیا
آموزش تصویری کامل سیستم و اجزای خودرو ها
پایان نامه: نقش خودروهای هیبریدی در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا
پایان نامه مهندسی ساخت تولید: جوشکاری مقاومتی
پایان نامه: بررسی انواع سیستم های سوخت­رسانی تزریق مستقیم در موتورهای بنزینی
پروژه:طراحی، شبیه سازی و ساخت سیستم ضد لغزش چرخ(ASIS)
پایان نامه : بررسی سیستم های تعلیق (پژو 405 ) بوسیله نرم افزار MATLAB
پایان نامه:بررسی سیستم‏های تعلیق فعال و نیمه فعال
پروژه تخصصی:بررسی ضربه گیرها در تصادف خودرو
پایان نامه:تعویض دنده در گیر بکس ها
پایان نامه:تکنولوژیهای کاهش آلاینده ها در خودرو
پایان نامه:موتورهای پیستونی هیدروژنی و CNG
پایان نامه:سیستم خنک کاری موتور
پایان نامه:بررسی سوختهای جایگزین در خودرو
پایان نامه:خودروهای هیبریدی و فناوری پیل سوختی
پایان نامه:بررسی پارامترهای موثر بر طراحی چندراهه ورودی موتورخودرو
پایان نامه:راه اندازی توربین گازی بوسیلة موتور دیزل دیترویت

پایان نامه:تحلیل وبررسی دمپینگ های متداول در سازه ها وروتورها
نرم افزار همه چیز درباره پمپ ها
پایان نامه:برسی پارامتر های مؤثر درفرایند کشش عمیق ورق های فلزی وعیوب انها
پروژه درسی:دستگاه فلوفرمینگ (Flow forming)
پایان نامه ساخت و تولید فرآیند فرم‌دهی ورقهای فلزی
پایان نامه رشته ساخت و تولید: متالورژی پودر - میکرو *****
مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی برق قدرت PSC
پایان نامه:خودروهای هیبریدی
 

dragon4471

عضو جدید
سلام به همه مهندسان
بچه ها در مورد ارتباط خودرو ها با یکدیگر و نحوه کارکرد و عملکرد ان کسی مطلبی سایتی بلده کمک کنه هر چی میگردم چیزه خوبی پیدا نمیکنم لطفا کمک کنید فوریه
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ماشینم 60/000 کیلومتر راه رفت وقت تعویض تسمه تایمشه

زنگ زدم نمایندگی گفت 50/000 تومن منو میگیییییی:eek:
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام.
يه سوال داشتم. ممنون ميشم جواب بديد:
توان موتور خودرو رو چطور محاسبه ميكنند؟

سلام
به طور کلی حجم جارو شده سیلندر به وسیله پیستونها توان موتور رو شکل میده در واقع در مرحله انفجار وقتی که پیستون از نقطه مرگ بالا شروع به پایین آمدن میکنه تا موقعی که به نقطه مرگ پایین میرسه و باعث چرخش میلنگ میشه ...
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام به همه مهندسان
بچه ها در مورد ارتباط خودرو ها با یکدیگر و نحوه کارکرد و عملکرد ان کسی مطلبی سایتی بلده کمک کنه هر چی میگردم چیزه خوبی پیدا نمیکنم لطفا کمک کنید فوریه
منظورتون از ارتباط خودروها با یکدیگر چیه؟
امیدوارم اینجا جواب سوالتون رو بگیرین
http://khodroha.com/
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام دوستان
من یه پراید هیدرولیک مدل 85 خریدم توی شهر باهاش مشکلی نداشتم اما توی جاده که باهاش رفتم حس می کنم یه کم ناپایداره
روندنش توی یه مسیر صاف خیلی سخته و توی مسیر های پیچ دار باید فرمون رو دو دستی بچسبی تا بتونی هدایتش کنی
مثل این می مونه که می خواد لغ بخوره و از دستت خارج شه در ضمن توی سرعت یه کم هم فرمونش می زنه
لطفا در مورد سیستم فرمون پراید یه کم بهم اطلاعات بدین
ممنون


کاش میگفتی که تو چه سرعتی این حالتی میشه...
اگه در سرعت بالای 120فرمونش میزنه و یا ناپایداره باید عرض کنم که این حالت برای پراید تقریبا چیز عادیه و ناگزیره..
 

00123

عضو جدید
سلام
من رشته سیالات هستم
فیلمی در مورد خودروهای هیبریدی برای پروژه کارگاه اتومکانیک می خواستم چون جای دیگه ای پیدا نکردم.
با تشکر
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
من رشته سیالات هستم
فیلمی در مورد خودروهای هیبریدی برای پروژه کارگاه اتومکانیک می خواستم چون جای دیگه ای پیدا نکردم.
با تشکر

متاسفانه فیلمی رو سراغ ندارم اما مطالبی هست که شاید بتونه تا حدودی در این مبحث کمکتون کنه...
http://khodroha.com/khodro-hibridi.html
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=3]از موارد تعمیراتی که بر روی خودروهایی با عمر بالای 100 تا 120 هزار کیلومتر کارکرد پیش می آید از کار افتادن و سنسورهای پروپ اگزوز(سنسورهای اکسیژن) که دو عدد هستند یکی قبل از کاتالیزور و یکی بعد از آن روی لوله اگزوز است عمر مبدل های اگزوز معملا بین 110 تا 130 هزار کیلومتر است لازم به تذکر است که این مبدل های کاتالیزوری جزء قطعات مصرفی خودرو (مانند *****ها)هستند و تمام شدن عمر آنها دلیل بر خرابی موتور نیست. تعویض به موقع این قطعات نه تنها باعث کم شدن مصرف سوخت و دود نکردن خودرو می شوند بلکه از محیط زیست ما نیز محافظت می کنند.[/h]
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
چرا در سيستم تعويض دنده دستي دنده عقب صداي متفاوتي ايجاد مى كند؟
سيستم هاي انتقال قدرت دستي بيشتر از دنده هاي مارپيچ استفاده مى كنند. اما دنده عقب به دليل موقعيت خاص خود نياز به نوع ديگري از چرخ دنده ها دارد كه به چرخ دنده ساده معروف است.
دنده هايي كه نسبت دنده هاي جلو (مثبت) را ايجاد مى كنند همه مارپيچ هستند (دنده 1و2و3) . دندانه های چرخ دنده هاي مارپيچ به صورت مورب برش خورده اند.زماني كه 2 دنده در سيستم چرخ دنده مارپيچ با هم درگير مى شوند.تماس دندانه ها در پايان يك دندانه شروع مى شود و اين تماس به صورت تدريجي باعث چرخاندن 2 چرخدنده مى شود تا زماني كه دو دندانه به صورت كامل در حال درگيري هستند .اين درگيري تدريجي باعث مي شود كه چرخ دنده هاى مارپيچ ملايمتر و آرامتر از چرخ دنده هاى ساده عمل كنند.
به دليل وجود زاويه در دندانه هاي دنده هاي مارپيچ , بيش از يك دندانه در يك زمان در اين نوع چرخ دنده با هم درگير هستند كه اين نوع درگيري باعث مى شود كه اين نوع چرخ دنده ها قدرت بيشتري و تنش كمتري داشته باشند.
تنها مشكل در مورد چرخ دنده هاي مارپيچ اين است كه آنها به سختى در كنار هم و در خارج از درگيري به هم مى لغزند. در يك سيستم تعويض دنده دستي دنده اي جلو در حالت در گيري قرار دارند (در تمام زمانها) و حلقه ها توسط دكمه تعويض دنده كنترل شده و سرعت هاي متفاوتي را به محور خروجي منتقل مى كنند.
دنده عقب در سيستم تعويض دنده دستي به عنوان دنده هرزگرد مى چرخد(چرخدنده ساده بزرگ در سمت راست شكل زير) كه مى لغزد با دو چرخ دنده ساده ديگر در زماني كه نياز به تغيير جهت چرخش داشته باشيم.

بيشتر چرخ دنده هاي به كار رفته در سيستم هاي انتقال قدرت دستي از نوع مارپيچ هستند .3 چرخ دده كه براي دنده عقب هستند از نوع دندانه هاي ساده هستند.چرخ دنده ساده بزرگ سمت راست در شكل فوق براي دنده عقب است.
دنده هاي ساده با دندانه هاي مستقيم لغزش بيشتري نسبت به هم در مقايسه با چرخ دنده هاي مارپيچ دارند. هر زماني كه دندانه هاي چرخ دنده درگير با يك چرخ دنده ساده است دندانه ها با هم تصادم مي كنند به جاي اينكه به آرامي لغزش داشته باشند .اين حقيقت باعث ايجاد مقداري سر و صدا و نيز افزايش تنش بر روي دندانه ها مى شود . وقتي شما صداي بلندتري نسبت به درگيري ساير دنده هايتان مي شنويد .آن صداي دنده عقبتان است .صدايي كه مي شنويد صداي برخورد و درگيري دنده هاي ساده عقب با يكديگر است.
منبع انگلیسی : [url]http://auto.howstuffworks.com/question522.htm[/URL]
منبع ترجمه : : پارسی خودرو [url]http://www.parsikhodro.com[/URL]
(ترجمه: کاوه متمادی )
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]ذهنیتی از موتور پیکان و موتورهای قدیمی وجود دارد که اگر[/FONT][FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]دمای موتور از 80 درجه سانتیگراد بالاتر رود برای موتور خطر جدی دارد و[/FONT][FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]باید این دما کاهش یابد.این ذهنیت باعث شده رانندامروزیگان نیز برای خودروهای خود(از[/FONT][FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]سمند و پژو به بالا) در فصل گرما واستفاده از کولر و به تبع بالارفتن سریع دمای[/FONT][FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]موتور به بالای 90 درجه متوسل به انجام راههائی برای کاهش این دما گردند[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT] [FONT=&quot]متاسفانه تعمیرکاران نیز به مضرات ان توجه نمی نمایند وبا[/FONT][FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]انجام روشهائی نظیر حذف ترموسات از مدار سیستم خنک کاری؛اضافه کردن یک سنسور به[/FONT][FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]رادیاتور جهت فعال نمودن فن های خنک کننده در دماهای 75 درجه و یا یکسره کردن دور[/FONT][FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]فن ها جهت دور بالا؛سری کردن یک مقاومت نزدیک به 100 اهم با سنسور سیستم خنک کننده[/FONT][FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]تا فن ها در حدود 10 درجه پایین تر فعال گردند باعث می گردنند موتور در دمای پایین[/FONT][FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]مشغول بکار گردد و غافل از اینکه این روشها نه تنها هیچگونه سودی برای موتور ندارد[/FONT][FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]بلکه باعث صدمه جدی به موتور در درازمدت و مصرف سوخت با لا می گردد[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT] [FONT=&quot]خودروهای امروزی اصطلاحا به خودروهای گرما دوست معروف[/FONT][FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]هستند.موتور انها با توجه به طراحی و الیاژ خاص بکار رفته به راحتی توانائی تحمل[/FONT][FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]دماهای بالای 100 درجه رادارند[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT] [FONT=&quot]هدف از این طراحی علاوه بر جلوگیری از سائیدگی سیلندر و[/FONT][FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]بالا بردن توان موتور باعث کم شده مصرف سوخت بطور قابل ملاحضه می گردد.در دمای[/FONT][FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]یالا خام سوزی سوخت به حداقل ممکن خود می رسد[/FONT][FONT=&quot].
ECU[/FONT][FONT=&quot]های نصب شده دراین خودروها در دمای بالا به دلیل احتراق کامل سوخت به انژکتورها فرمان پاشش سوخت کمتر را می دهد.

[/FONT][FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]دمای موتور[/FONT][FONT=&quot](C)[/FONT]
[FONT=&quot]سائیدگی موتور([/FONT][FONT=&quot]MM[/FONT][FONT=&quot])[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]مصرف سوخت([/FONT][FONT=&quot]L/H[/FONT][FONT=&quot])[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]توان([/FONT][FONT=&quot]KW[/FONT][FONT=&quot])[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 4[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 0.2[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 14.3[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 19.4[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 38[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 0.051[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 13.2[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 20.3[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 60[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 0.025[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 12.1[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 21.3[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 70[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 0.013[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 11[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 21.6[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 82[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 0.008[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 10.6[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] 22[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] منبع جدول ذکر شده:کتاب توان موتور و تراکتور تالیف کارول اپی گورینگ

لذا توصیه می شود برای این خودروها بر اساس درجه نشاندهنده درجه حرارت اب توجه نماید که تا دمای 110 درجه موتور در دمای عادی خود فعال است.[/FONT]
[FONT=&quot] جالب اینجاست در این خودروها تا دمای 85 درجه ترموسات هنوز بسته مانده و بعد از این دماست که ترموسات شروع به باز شدن می کند.[/FONT]
[FONT=&quot] تا دمای حدود 90 فن ها خاموش هستند و بعد از این دماست که فن ها با دور پایین شروع بکار می کنند.و تا دمای نزدیک 105 درجه موتور با دور فن پایین خنک می گردد. از دمای مابین 100 تا 120 درجه موتور یا دور فن بالا خنک می گردد و بعد از این دماست که کلیه هشدار های سیستم ایمنی فعال می گردنند و لامپ [/FONT] [FONT=&quot]STOP [/FONT] [FONT=&quot]روشن می گردد.[/FONT]
[FONT=&quot] در زمانهائی که از کولر استفاده می کنید دور فن بالا زودتر فعال می گردد. در این حالت فشار گاز کولر تعیین کننده دور فن بالاست.[/FONT]
[FONT=&quot] http://tamiratchi.blogfa.com/post-51.aspx[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
 

pmyasaie

عضو جدید
سلام میخواستم بدونم آیا امکانش هست که موتور ماشین رو از جلو به وسط یا عقب ماشین انتقال داد لطفاً ساده توضیح بدین من چیز زیادی از مهندسی مکانیک نمیدونم
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام میخواستم بدونم آیا امکانش هست که موتور ماشین رو از جلو به وسط یا عقب ماشین انتقال داد لطفاً ساده توضیح بدین من چیز زیادی از مهندسی مکانیک نمیدونم

هرگز
مگر اینکه طراحی اون بر این منوال باشه یعنی از اول اینطور بخوان
چون مباحثی که ساده ترین اونها مرکز جرم خودرو هستش تغییر میکنه و واویلا
ولی برای خودرویی طراحی از بیس با فرض هزاران پارامتر ممکنه ولی جابه جایی موتور حتی چند میلیمتر!!! هم کاری بسیار اشتباس
 

pmyasaie

عضو جدید
هرگز
مگر اینکه طراحی اون بر این منوال باشه یعنی از اول اینطور بخوان
چون مباحثی که ساده ترین اونها مرکز جرم خودرو هستش تغییر میکنه و واویلا
ولی برای خودرویی طراحی از بیس با فرض هزاران پارامتر ممکنه ولی جابه جایی موتور حتی چند میلیمتر!!! هم کاری بسیار اشتباس
فرض کنیم من یه Body Kit لامبورگینی دارم و میخوام روی شاسی یه ماشین موتور جلو سوارش کنم
از اونجایی که اساساً لامبورگینی موتور وسط هستش میشه موتور رو اونجا نصب کرد؟ یا کلا نمیشه؟
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فرض کنیم من یه Body Kit لامبورگینی دارم و میخوام روی شاسی یه ماشین موتور جلو سوارش کنم
از اونجایی که اساساً لامبورگینی موتور وسط هستش میشه موتور رو اونجا نصب کرد؟ یا کلا نمیشه؟


طراحی یک خودرو تابع فرمولها و معیارهای خیلی زیادیه و ایجاد تغییرات هر چند کوچک میتونه موئلفه های اون رو دسخوش تغییر کنه و راندمان خودرو رو به طور چشم گیری کاهش بده
اما در مورد سوالتون باید عرض کنم که اینکه یک موتور در کجای خودرو استقرار داشته باشه هم تابع شرایط خیلی زیادیه مثلا توان خود موتوریا و نوع پلتفرم و موئلفه های خیلی زیاد دیگه و اگر شما قصد یه همچین تغییری رو دارین باید همه این آیتم هارو در نظر داشته باشین
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
در مورد برق خودرو اگر مطلبی عکسی و... داری لطف کن کمکم کن.

دوست عزیز در مورد مطلبی که خواستین باید عرض کنم که تاپیکی با همین عنوان(برق خودرو) در تالار خودرو وجود داره لطفا مطالعه کنید و اگر اطلاعات دیگه ای خواستین اعلام کنید تا در حد توان من و دیگر دوستان کمکتون کنیم
 
دوست عزیز در مورد مطلبی که خواستین باید عرض کنم که تاپیکی با همین عنوان(برق خودرو) در تالار خودرو وجود داره لطفا مطالعه کنید و اگر اطلاعات دیگه ای خواستین اعلام کنید تا در حد توان من و دیگر دوستان کمکتون کنیم
مرسی عزیزم الهی که فدات بشم که اینقدر پسر مهربونی هستی .
 

ma1370

عضو جدید
سلام
در مورد دیفرانسیل خودرو چند تا سوال داشتم

اینکه چرا دیفرانسیل دور کمتری را به چرخ داخل پیچ میده؟(منظورم این نیست که چه نیازی به این کار هست منطورم اینه که چه عاملی باعث میشه که توی پیچ این اتفاق بیوفته مگه توی پیچ چه فرقی بین چرخ ها وجود داره)(آیا بخاطر اینه که توی پیچ تقسیم وزن خودرو بهم میخوره) اگه ممکنه کامل توضیح بدین.

یه سوال دیگه :توی پیچ ، دیفرانسیل گشتاور متفاوتی رو به چرخ ها میده یا گشتاوری که به چرخ ها میده برابره؟

سوال آخر هم در مورد برعکس کردن ورودی و خروجی دیفرانسیل هست منطورم اینه که مثلا اگر یکی از چرخ ها را با سرعت 100 دور بر دقیقه و گشتاور 9 نیوتن متر بچرخانیم و چرخ دیگر را با سرعت 50 دور بر دقیقه و گشتاور 7 نیوتن متر بچرخانیم ورودی دیفرانسیل(که مثلا در اینجا میل گاردان است) با چه سرعت و گشتاوری به چرخش در میاد؟

ممنون از لطفت!
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
در مورد دیفرانسیل خودرو چند تا سوال داشتم

اینکه چرا دیفرانسیل دور کمتری را به چرخ داخل پیچ میده؟(منظورم این نیست که چه نیازی به این کار هست منطورم اینه که چه عاملی باعث میشه که توی پیچ این اتفاق بیوفته مگه توی پیچ چه فرقی بین چرخ ها وجود داره)(آیا بخاطر اینه که توی پیچ تقسیم وزن خودرو بهم میخوره) اگه ممکنه کامل توضیح بدین.

یه سوال دیگه :توی پیچ ، دیفرانسیل گشتاور متفاوتی رو به چرخ ها میده یا گشتاوری که به چرخ ها میده برابره؟

سوال آخر هم در مورد برعکس کردن ورودی و خروجی دیفرانسیل هست منطورم اینه که مثلا اگر یکی از چرخ ها را با سرعت 100 دور بر دقیقه و گشتاور 9 نیوتن متر بچرخانیم و چرخ دیگر را با سرعت 50 دور بر دقیقه و گشتاور 7 نیوتن متر بچرخانیم ورودی دیفرانسیل(که مثلا در اینجا میل گاردان است) با چه سرعت و گشتاوری به چرخش در میاد؟

ممنون از لطفت!

همانطور که میدونید دیفرانسیل وطیفه این رو داره که علاوه بر انتقال نیرو به چرخ ها اختلاف دور چرخ ها رو هم ایجاد کنه
جمع سرعت دو خروجی ثابت و متناسب با سرعت ورودی است و تورک هر دو خروجی مساویست.
هنگامیکه خودرو مسیر منحنی را طی میکند،چرخ بیرونی مسیر بزرگتری را در زمان یکسان طی میکند و سرعت چرخش ان بیشتر است،در صوریتکه کشش هردو برابر است.
وقتی که یک چرخ از زمین جدا شده یا روی محل کم اصطکاک مثل یخ قرار بگیرد که چون در این حالت کشش یک چرخ تقریبا صفر میشود،دیگری هم بدون کشش شده و خودرو حرکت نمیکند و چرخ ازاد با دوبرابر سرعت میچرخد.
در صمن هیچ فرقی بین چرخ ها داخل پیچ نیست این ویژگی دیفرانسیله که در همچین حالتی بین چرخ ها اختلاف دور ایجاد میکنه به صورتی که متناسب با سرعت خودرو دور چرخ بیرونی از چرخ داخل پیچ بیشتر می شه...
 
آخرین ویرایش:

ma1370

عضو جدید
ممنون از کمکت

در مورد سوال آخرم نطرت چیه؟ (البته میدونم شاید یخورده سوال ناجوره شایدم یه جورایی اشتباهه ولی در مورد این موضوع هم اگه کمک کنی ممنون میشم)
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ممنون از کمکت

در مورد سوال آخرم نطرت چیه؟ (البته میدونم شاید یخورده سوال ناجوره شایدم یه جورایی اشتباهه ولی در مورد این موضوع هم اگه کمک کنی ممنون میشم)

خب دوست عزیز وقتی ورودی مثلا 100 باشه این 100 رو دیفرانسیل بین 2تا چرخ تقسیم میکنه مثلا چرخ بیرونی75و چرخ داخلی 25 که برآیند 2تا نیرو میشه 100...
حالا همون 100و50 که شما میفرمایید مطمئنا 150بوده که دیفراسیل با تو جه به اختلاف دور چرخ ها بین آنها تقسیم کرده یعنی چرخی که داخل پیچ هست و دور کمتری داره 50و چرخ بیرونی که دور بیشتری داره 100...
در مورد گشتاور هم همین قاعده صدق میکنه
 

Similar threads

بالا