بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
پاسخ سوالات مطرح شده دور اول مسابقه و مشخص نمودن برنده این دوره وجایزه
1- تحلیل شما از این جمله چیست؟
"برای ظهور حضرت امام زمان (عج) جهان باید پر از ظلم و جور شود"
[تحلیلتون میتونه از
درست یا غلط بودن جمله آغاز بشه و ادامه ی ماجرا.]
پاسخ:#6 و
#8
2- مطابق آیات قرآن :
" در آخر الزمان عدّه ای از مسلمانان دچار بازگشت از اصول دینی می شوند؛
امّا خدا گروه دیگری از مؤمنین رو که در پایبندی به اصول دینی بهتر عمل می کنند، جایگزین اونها می کند."
ویژگی های این گروه چیست؟
پاسخ:
#1
یُحبّهم و يحبّونه: آنها خداوند متعال را دوست دارند و خداوند متعال هم ايشان را دوست دارند که يک پيوند عاطفي دو طرفه بين اين گروه از مؤمنين و خداوند و از طرف خداوند با اين افراد وجود دارد.
اذلّة علي المؤمنين: دربرابر مؤمنين انسان هاي متواضع و فروتني هستند.
أعزّة علي الکافرين: در برابر کساني که از نظر فکري انسان هاي سالمي نيستند و در حد کفر و نفاق هستند موضع گيري سخت دارند و هيچ نرمشي در برابر آنها نشان نمي دهند.
يجاهدون في سبيل الله: در مسير خداوند متعال از خودشان و از مال خودشان مايه مي گذارند. اينها روحيه جهادي و يا به عبارتي روحيه بسيجي دارند و در مسير خدا از همه موجودي هاي خودشان سعي مي کنند که مصرف کنند.
لايخافون لومة لائم: از سرزنش سرزنش کنندگان و ملامت ها، از هر سويي که باشد ترس و ابايي ندارند و در برابر جنگ رواني که از طرف دشمن به آنها اعمال مي شود مقاومت دارند.
3- مهمترین حکمت غیبت امام زمان (عج) چیست؟
پاسخ:
بارزترين حکمت غيبت و سرّ آشکارش در مورد امت ويژه (شيعه اهل بيت) دادن فرصتي به ميراث داران ائمه بود که مسئوليت فکري و علمي و سياسي خود را براساس فهم بشر غير معصوم، از قرآن اجرا کنند و ميراث فکري را که تجربه معصومانه پيامبر و امامان برجا گذاشته بود، بپرورند. انديشه بازگشت معصوم غايب در آخرالزمان و ظهور دوباره وي در صحنه اجتماعي و سياسي، براي ارزيابي تجارب گذشته غير معصومانه بشر و نيز کشف ميزان تأثير و صدق تعبير و درستي تجربه هاي بشر و تحقق وعده الهي [در برقراري عدالت کامل و حکومت صالحان] است.
4- پنج صفت از صفات عمومی مردمان آسیب دیده ی آخرالزمانی رو _به اختصار_ بیان کنید.
[از نظر گرایشهای سیاسی، اجتماعی، مذهبی و... . منظور ظاهر مردم آخر الزمان نیست.]
پاسخ:
#2
- اوّل ما يرفع من هذة الامة الحياء و الامانة: اولين خصلت اخلاقي که از بين امت من رخت بر مي بندد و دچار مشکل مي شود حيا و حس امانت داري است.
- استخفوا بالقرآن: قرآن از فرهنگ خاص مردم، چه در مقام تلاوت و چه در مقام عمل بيرون مي رود و يک مقدار کمرنگ مي شود.
- کانت مساجدهم معمورة بالاذان امّا قلوبهم خالية من الايمان: مساجد اينها به اذان آباد است يعني وقت نماز، اذان از آنها پخش مي شود؛ امّا دل آنها نشانه اي از آثار و علايم ايمان ندارد، نسبت به حق قرآن به حق تلاوت قرآن، به حق عمل به قرآن کوتاهي مي شود و از طرفي مساجد عمدتاً آباديشان در حدّ گفتن اذان و دلها خالي از آثار ايمان است.
- حرف ها، حرف هاي معقول و زيبا امّا اعمال، اعمال نازيبا و مشکل آفرين است.
- کساني به وجود مي آيند و در بين جوامع اسلامي حرکت مي کنند که با ارتکاب معصيت خود را بزرگ مي بينند و احساس بزرگي مي کنند. مباهات و افتخار آنها به معصيت است.
.
.
.
5- عدّه ای برای انکار وجود مبارک امام عصر (عج) به جملاتی از این دست متوسّل میشوند که :
" نام حضرت مهدی در قرآن نیامده" .
اگر قرار باشه شما در مقام پاسخ برایید، چطور به این شبهه پاسخ میدهید؟
پاسخ:
#29 و
#56