«مین» هنوز هم در مناطق مرزی شهید و مجروح می‌گیرد

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]

[/h]
» سرویس: سياسي - مجلس
کد خبر: 92042414769
دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی حوادث و تلفات جانی در مناطق آلوده به مین را ناشی از بی‌توجهی وزارت دفاع به پاکسازی مناطق آلوده دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصر شیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب در بخش‌هایی از یک سخنرانی گفت: پاکسازی عمومی مناطق آلوده به مین و گلوله‌های عمل نکرده از جمله مهم‌ترین وظایف قانونی وزارت دفاع است که خطرات ناشی از اهمال و بی‌توجهی در این حوزه می‌تواند جان و مال مردمی را مورد تهدید قرار دهد که بیشترین آسیب‌ها را از ویرانی‌های جنگ متحمل شده و در بالاترین سطح محرومیت قرار دارند.

وی با بیان این‌که «بعد از پیگیری‌های قانونی و سوالات مکرر اینجانب در کمیسیون امنیت ملی، وزیر دفاع متعهد شد تا پایان سال 90 عملیات پاکسازی این مناطق را به اتمام رساند» مدعی شد: وزیر دفاع برخلاف تعهدات خود این تاریخ را به پایان خرداد 91 موکول کرد و بعد نیز بدون بررسی کارشناسی و کسب اطمینان نسبت به پاکسازی کامل در یک اقدام تاسف‌برانگیز و فریبکارانه در تاریخ 91/11/19 جشن پاکسازی مناطق آلوده به مین و تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران را برگزار کرد.

وی ادامه داد: اینجانب قبل از برگزاری جشن در تاریخ 91/11/17 با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر دفاع ضمن تذکر در خصوص عدم پاکسازی کامل بسیاری از مناطق سرپل ذهاب قصر شیرین و گیلانغرب مسوولیت هرگونه حادثه‌ای که منجر به تلفات جانی مردم و یا ایراد خسارت به اهالی شود را متوجه شخص وزیر نمودم. متاسفانه و در عین ناباوری و علیرغم تذکر اینجانب این جشن در تاریخ یاد شده برگزار شد و مطابق گزارش‌های مبادی ذیربط بعد از برگزاری جشن پاکسازی مناطق آلوده به مین، با کمال تاسف تعدادی از هموطنان مظلوم مناطق مرزی بر اثر برخورد با مین‌های پاکسازی نشده شهید و مجروح شده‌اند و خساراتی به اموال اهالی منطقه وارد شد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی همچنین گفت: ضمن انعکاس این حوادث تاسف‌بار به شخص وزیر دفاع، ایشان با حضور در کمیسیون امنیت ملی متعهد شدند که ضمن بررسی این موضوع، با توجه به حساسیت آن شخصا ظرف دو هفته جهت رسیدگی به منطقه سفر نمایند. بنده نیز بر اساس رسالت نمایندگی مردم و اهمیت بسزای این موضوع شخصا در منطقه حضور یافته و قریب 20 روز در انتظار سفر وزیر محترم دفاع به منطقه جهت رسیدگی به این موضوع حیاتی ماندم، اما متاسفانه این تعهد جناب وزیر نیز بر زمین ماند و نه تنها به منطقه مراجعه نکردند بلکه هیچ تماسی مبنی بر تعویق و یا منتفی شدن سفر وزیر برقرار نشد.

وی با انتقاد شدید از ماهیت این قبیل جشن‌های نمادین آن را موجب «انحراف افکار عمومی و سرپوش نهادن بر اهمال و بی‌تدبیری‌ها و توهینی به مردم شریف و مظلوم منطقه» دانست و ابراز عقیده کرد: مسوولیت‌ خون‌های ریخته شده بر اثر غفلت و کوتاهی در انجام وظیفه مستقیما متوجه شخص وزیر دفاع می‌باشد. این در حالیست که اینجانب با آگاهی کامل از عدم پاکسازی مناطق آلوده به مین، بارها به ایشان و دستگاه متبوع‌شان تذکر جدی را داده‌ام که هر بار با بی‌توجهی مواجه شده است.

وی تاکید کرد: در حالی که انتظار می‌رفت سردار وحیدی که خود از نزدیک سال‌ها رنج و مصائب مردم این مناطق، ناشی از ویرانی‌های جنگ را لمس کرده بیشترین توجه و دلسوزی را نسبت به رفع مشکلات آن‌ها من جمله پاکسازی مناطق آلوده به مین معطوف نماید اما آن‌چه مشاهده شد متاسفانه اهمال و کوتاهی در عمل به وظایف قانونی بود.

انتهای پیام
 

Similar threads

بالا