تهیه آنزیم پلاسمین از خون برای درمان بیماریهای چشمی در زاهدان صورت گرفت

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2][/h]​





دكتر 'علیرضا مالكی' روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: موفقیت در اجرای درمان نوین بیماریهای شبكیه چشم در مركز فوق تخصصی چشم پزشكی الزهرا(س) زاهدان تحولی عظیم در درمان این نوع از بیماریها در ایران است.
وی اظهار داشت: محققان مركز فوق تخصصی چشم پزشكی زاهدان موفق شدند با روشی بسیار كم هزینه و بدون عوارض جانبی سایر درمانها، به درمان انواع مختلفی از بیماریهای شبكیه چشم از جمله بیماریهای چشمی دیابتی، افراد سالخورده و نوزادان نارس بپردازند.
سرپرست تیم تحقیقاتی و رییس بیمارستان چشم پزشكی الزهرا(س) زاهدان ادامه داد: این روش با موفقیت بر روی تعدادی از مردم سیستان و بلوچستان اجرا و در مدت زمان كوتاهی پس از انجام این درمان، آثار بهبودی در بیماران مشاهده شد.
دكتر مالكی افزود: محققان در این روش 'آنزیم پلاسمین' را از خون بیمار جداسازی و به چشم تزریق كردند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی زاهدان گفت: تاكنون جداسازی آنزیم از خون بیمار با همكاری واحد تحقیقات مركز انتقال خون كشور صورت می گرفت. وی افزود: به زودی با تجهیز آزمایشگاه در مركز فوق تخصصی چشم پزشكی الزهرا(س) زاهدان، تمامی مراحل در همین مركز انجام خواهد شد.
او گفت: تاكنون بیماریهای شبكیه چشم توسط عمل جراحی درمان می شد كه هزینه های سنگین داشت و در برخی موارد با عوارض جانبی همراه بود اما این درمان نوین با كمترین عارضه جانبی همراه است.
دكتر مالكی افزود: این روش نوین كه تا پیش از این در اختیار تعداد كمی از كشورهای پیشرفته دنیا قرار داشت، با اتمام مرحله تحقیقاتی صرفه جویی ارزی زیادی را برای كشورمان رقم می زند.
دكتر 'سیدرضا توحیدی' پزشك همكار در این تحقیقات نیز گفت: با اجرای این روش نوین، درمان بسیاری از بیماریهای شبكیه چشم از این پس دیگر نیازی به عمل جراحی ندارد.ك/۳
 

Similar threads

بالا