نخستین کاشت پمپ در بدن برای مبارزه با سرطان

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] نخستین کاشت پمپ در بدن برای مبارزه با سرطان

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علمي

کد خبر: 91110100585

یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹



یک بیمار انگلیسی مبتلا به سرطان به عنوان اولین فرد در جهان در فرآیندی که به باور پزشکان می‌تواند یک دستاورد بزرگ برای درمان این بیماری باشد، موفق به کاشت یک پمپ در بدن خود شد.


به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به ادعای متخصصان، این تجربه می‌تواند نقش مهمی را در زندگی هزاران بیمار سرطانی ایفا کند.


این پمپ برای خلاصی از مایع خطرناک ساخته شده در بسیاری از سرطانها طراحی شده که می‌تواند منجر به نیاز به مراجعه کمتر بیمار به بیمارستان شود.


در طولانی مدت امید است که این دستگاه بتواند پیگیری شیوه‌های تغییر سرطان را تسهیل کرده تا پزشکان بتوانند با درمانهای جدید واکنش نشان دهند.


این بیمار انگلیسی یک زن 62 ساله بود که طی یک عمل پیوند یک ساعته در بیمارستان هامراسمیت لندن این پمپ را در زیر پوست خود قرار داد.


سرطان تمدان باعث آزار این بیمار شده بود که مجبور بود هر سه هفته یکبار برای تخلیه چهار تا پنج لیتر از مایع ایجاد شده توسط این بیماری از بدن به بیمارستان مراجعه کند.


این مایع بدین معنی است که بیمار قادر به خوردن غذا نبود.


حدود یک سوم زنان مبتلا به سرطان تخمدان با مایع آسیت در بدن خود دست و پنجه نرم می‌کنند که یک تجمع مایع در شکم بوده و بیماران مبتلا به سرطانهای روده، پانکراس، رحم و پستان نیز ممکن است مشکلات مایع را تجربه کنند.


در حال حاضر بیماران باید به بیمارستان رفته و در فرآیندی که ممکن است چند روز به طول بینجامد، این مایع را تخلیه کنند. این امر می‌تواند منجر به مرگ شود.


یک کارآزمایی بالینی کامل قرار است به زودی آغاز شده و این کاشت فعلا بطور دائمی در دسترس نخواهد بود اما در صورت اثبات موفق بودن آن، می‌تواند درمان بسیاری از سرطانها را با تغییر مواجه کند.




دستگاه «alfapump»مایعات را از شکم بیمار به درون مثانه پمپاژ کرده تا از طریق ادرار از بدن خارج شود.


پزشکان سپس می‌توانند ادرار را برای ارزیابی پیشرفت سرطان و واکنش متعاقب بررسی کنند.


این رویکرد بر روی بیماران کبدی آزمایش شده اما این عمل جراحی پیشگامانه نشانگر اولین استفاده از این دستگاه برای درمان سرطان بوده است.
 
بالا