16 ساعت فيلم آموزشي برق خودرو آموزش نرم افزار اتوکد به صورت فیلم فارسی
آموزش تعمیرات خودرو پراید بسته جامع آموزش نرم افزار SolidWorks
بسته جامع آموزش نرم افزار SolidWorks آموزش نرم افزار کتیا Catia



نمايش نتايج 1 تا 9 از 9

تاپیک: فيلم ساخت بلبرينگ

  1. #1
    عضو
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2008/1
    امتیاز
    86
    پست ها
    65

    پيش فرض فيلم ساخت بلبرينگ

    در اين فلم تمام مراحل ساخت بلبرينگ به تصوير كشيده شده است . مدت زمان فيلم 4:49 دقيقه است


    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    ويرايش شده توسط irsme در 2008/1/29 در ساعت 07:56 PM
    دپارتمان مهندسی مکانیک ایران
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    Iranian Society Of Mechanical Engeenering
    دسترسي رايگان به سايت ژورنال ها همچون ساينس دايركت (Science Direct)
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    با امكانات بي نظير

  2. تشكر از اين پست


  3. #2
    عضو
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2008/5
    محل سكونت
    تبریز
    امتیاز
    71
    پست ها
    83

    Angry

    لینک مستفیم بزارین من که از سایت چیزی نفهمیدم

  4. #3
    تازه وارد آواتار babak hatami
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2008/5
    محل سكونت
    نوك برج ايفل
    امتیاز
    20
    پست ها
    22

    پيش فرض

    نشد كه بشه اينو داشته باشين:

    عمریک یاتاقان غلتشی به کل تعداد سیکل های تنش و بار هایی که به اجزای غلتشی وغلتک های یاتاقان وارد می شود بستگی دارد.روش استاندارد شده محاسبه تنش های دینامیکی یاتافان بر پایه ویژگی خستگی مواد تشکیل دهنده یاتاقان که با عث خرابی در یاتا قان میشود،می باشد. خستگی معمولی با پوست پوست شدن وورق ورق شدن در سطح یاتاقان آشکار خواهدشد.

    علل خرابی یاتاقان
    1-خرابی ناشی از جازدن
    خرابی محلی در شیار های یاتاقان ناشی از عیب جازدن یاتاقان می باشد.این خرابی برای نمونه زمانی رخ می دهد که رینگ داخلی یاتاقان غلتشی استوانه ای به خوبی در رینگ خارجی آن حا زده نشود و یا نیروی جا زدن یاتاقان در وسط اجزای یاتاقان وارد شود.
    حوزه بار رینگ یاتاقان، ناشی از بارهای خارجی اعمال شده وشرایط گردش یاتاقان است که این حوزه با کدر شدن شیار های یا تا قان مشخض میشود.
    شیار های غیر عادی روی یا تاقان،ناشی ازپیشبار مخربی است که از جا زدن خیلی محکم یا تاقان ویا تنظیم غیر دقیق یا تاقان روی محور ،می باشد.

    2-آلودگی
    ذرات خارجی که روی سطح یا تاقان قرار می گیرند موجب خستگی زودرس در یاتاقان می شوند.ذرات خارجی که دارای خاصیت سایندگی هستند خرابی یاتاقان را تسریع می بخشند وباعث خشن شدن سطوح و کند شدن یاتاقان می شوند.سایش زیاد موجب لقی بیش از اندازه در یاتاقان می شود.
    آلودگی ها:
    1-قطعات آلوده
    2-گرد وخاک
    3-درز گیری نا کافی
    4-روانساز های آلوده
    5-خرده فلز های قطعات دیگر که همراه روانساز ها به یاتاقان منتقل میشود.
    3-خوردگی
    خوردگی در یاتاقان های غلتشی ممکن است به شکل های مختلف وبه دلایل گوناگون رخ دهد. خراب
    ناشی از خوردگی با سر وصدایاتاقان هنگام کارکردن آشکار می شود.زنگ زدگی حاصل از خوردگی
    توسط اجزای یاتاقان ساییده می شوند وباعث سایش سطح یاتاقان می شود.
    عوامل خوردگی:
    1-آببندی نا کافی در برابر رطوبت و بخا ر آب
    2- روانساز هایی که حاوی اسید می باشند
    3-محیط نامناسب انبار نگهداری یاتاقان ها
    سایش ساچمه ها با شیار یاتاقان با خراش هایی در سطح غلتک یا تا قان ظا هر می شود. این خراش ها در مقایسه با دندانه شدن اجزای یاتاقان در اثر نصب نا مناسب دارای لبه های برآمده نیستند
    سایش میان ساچمه هاو شیار یاتاقان در اثر ارتعاشات در سطح هایی از یا تاقان که ساکن هستند باعث ساییدگی شدید می شوند.چنین خرابی در ماشین هایی که در حال سکون در معرض ارتعاشات هستند به وجو د خواهدآمد که راه بر طرف کردن آن ایجاد لبه های مناسب در یاتاقان ویااستفاده از ابزار مناسبی برای محافظت یا تاقان در هنگام دوران می باشد.
    خوردگی که سطح یاتاقان را از میان می برددر سطوحی رخ می دهد که انطباق آن ها با سایر اجزاء به صورت آزاد می باشد.حرکت های ریزی که در چنین سطوحی رخ می دهد با عث سایش زیادی می شود که حرکت یا تا قان را کند کرده وبه سطح محور آسیب می رساند. را ه حل بر طرف کردن این مشکل استفاده از انطباق محکم میان این سطوح می باشد.
    4- عبور جریان الکتریسیته
    عبور مداوم جریان الکتریسیته از یاتاقان باعث ایجاد خراش های قهوه ای رنگ موازی با محور در تمام محیط غلتک و سایر اجزای غلتشی یاتاقان می شود.



    5-روانسازی ناقص
    روانسازی ناقص در اثر تامین نا کافی روانساز ویا استفاده از روانسازهای نا مرغوب ایجاد می شود.
    اگر لایه روغن کافی میان سطوح تامین نشودکه حرکت لغزشی وسایش به وجود خواهد آمدکه علت تشکیل حفره های ریز و پوست پوست شدن سطح در غلتک های یاتا قان می باشد در مواردی که عمل روانسازی بیش از اندازه انجام می شود ،روانساز به دلیل حرکات شدید یاتاقان گرم شده وخاصیت خودرا از دست می دهند وبا عث خرابی شدید در یا تاقان می شوند .از نگهداشتن روانساز ها در یاتاقان به خصوص در سر عت های بالا بپر هیزید.
    علائم
    علت ها
    مثال
    حرکت نا موزون
    خراب شدن رینگ ها و ساچمه ها
    آلودگی
    لقی بیش از حد
    لنگ زدن چرخ در وسایل نقلیه
    افزایش ارتعاشات در فن ها
    ارتعاشات درمیل لنگ در موتور های احتراقی
    کاهش دقت
    سایش در اثر آلودگی یا روغنکاری نا کافی
    خراب شدن رینگ ها و ساچمه ها
    تکان های شدید آسیاب ها
    سر وصدا با فرکانس زیاد هنگام کار کردن
    لقی مجاز نا کافی
    سروصدا یاتاقان ها در گیر بکس موتورهای الکتریکی
    سر وصدا نا منظم
    لقی بیش از حد
    آلودگی
    روغنکاری نا کافی
    تغییرات منظم در سر وصدا
    تغییر لقی به علت تغییر دما
    خرابی غلتک ها

    بلبرینگ غلتشی
    بلبرینگ غلتشی
    بلبرینگ لغزشی ( در فضای بین دو جداره روغن می ریزند )

  5. تشكرها از اين پست


  6. #4
    تازه وارد
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2008/8
    امتیاز
    14
    پست ها
    6

    پيش فرض

    سلام
    فیلم ساخت بلبرینگ دانلود نمیشه .راه دیگه ای برای دریافت وجود نداره؟
    اگه ممکنه برام ای میل کنید.
    با تشکر

  7. #5
    عضو
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2008/5
    محل سكونت
    تبریز
    امتیاز
    71
    پست ها
    83

    پيش فرض 3 فیلم آموزشی در مورد بلبرینگ

    سلام دوستان
    3 تا فیلم آموزشی تهیه کردم .موضوعات فیلم ها به قرار زیر می باشد :

    موضوع فیلم اول : مراحل مختلف ساخت یک بلبرینگ (کیفیت خوب)
    موضوع فیلم دوم : آماده سازی مواد اولیه بلبرینگ ها (کیفیت خوب)
    موضوع فیلم سوم : معرفی اجزا و انواع بلبرینگ (کیفیت خوب)


    برای دانلود فیلم ها به لینک زیر مراجعه کنید

    كد:
    http://solid.blogfa.com/8706.aspx

  8. #6
    عضو
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2009/1
    امتیاز
    31
    پست ها
    54

    Thumbs up سلام

    با تشکر از همه شما عزیزان به خاطر مطالب خوبتون.

  9. #7
    تازه وارد آواتار hamlab
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2008/11
    امتیاز
    10
    پست ها
    9

    پيش فرض

    با تشکر از همه شما عزیزان به خاطر مطالب خوبتون

  10. #8
    تازه وارد
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2010/5
    محل سكونت
    سنندج
    امتیاز
    10
    پست ها
    2

    پيش فرض سپاسگذاری

    مرسی مهندسخدایت رحمت کناد

  11. #9
    تازه وارد
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2013/4
    امتیاز
    10
    پست ها
    3

    پيش فرض m

    salam doostan harki khast ye seri matalebe kamel az sakht bolbering daram,behem email bezanid ta behetoon begam sharayetesho
    inam email:ahrimanboy16@yahoo.com

تاپیک های مشابه

  1. روشهای ساخت بلبرینگ
    توسط xishma در تالار ساخت و تولید
    پاسخ ها: 3
    آخرین ارسال: 2010/9/17, 04:21 PM
  2. دانلود فیلم ساخت سددز
    توسط spow در تالار مهندسی برق
    پاسخ ها: 3
    آخرین ارسال: 2010/4/22, 10:52 AM
  3. دانلود فیلم ساخت سددز
    توسط spow در تالار فیلم ها و عکس های عمرانی
    پاسخ ها: 2
    آخرین ارسال: 2010/4/19, 02:18 PM
  4. دانلود فیلم ساخت سد دز
    توسط spow در تالار مهندسی مکانیک
    پاسخ ها: 0
    آخرین ارسال: 2010/4/19, 01:02 AM
  5. clip ساخت بلبرينگ به شيوه اتوماتيك
    توسط alzizou در تالار ساخت و تولید
    پاسخ ها: 0
    آخرین ارسال: 2008/2/16, 07:20 PM

عبارت‌های مرتبط

بلبرینگ

بلبرينگساخت بلبرینگروش ساخت بلبرینگمراحل ساخت بلبرینگفرایند تولید بلبرینگمراحل تولید بلبرینگساخت بلبرينگ

ثبت اين صفحه

ثبت اين صفحه

قوانين ارسال

  • شما نمی‌توانيد تاپيک جديد ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيد پاسخ ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانید فایل ضمیمه ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيدنوشته‌های خود را ويرايش كنيد
  •