کالاهایی برای دوباره استفاده کردن

sama1990

عضو جدید
اگر شما به دنبال راه حلی برای صرفه جویی در پولتان هستید و همچنین طرفدار محیط زیست نیز هستید این بهترین راه برای شماست،باور کنید استفاده مجدد از کالاها بسیار مهم و حیاتی است. بازیافت کالاها،هزینه های بسیار زیادی دارد به همین دلیل همیشه آخرین گزینه است. کاهش مصرف یک راه دیگر برای کمک به محیط زیست مان است.و در نتیجه بحث دوباره استفاده کردن ازکالاها،بهترین راه ممکن برای حفظ محیط زیست است و علاوه بر طبیعت،شما صرفه جویی اقتصادی نیز کرده اید.
نکات زیر را برای حفظ محیط زیست و ذخیره ی پولتان در نظر بگیرید:
1. استفاده مجدد از شلوار لی
شما می توانید با بریدن قسمت هایی از این شلوار به همراه چاشنی خلاقیت،آن را تبدیل به یک کیف زیبا و یا یک ساک دستی برای خریدهای روزانه تان کنید.
2. استفاده مجدد از دانه های قهوه
اگر شما از قهوه استفاده می کنید همیشه با دانه های باقی مانده بعد از درست کردن قهوه مشکل دارید؛ شما می توانید بعد از درست کردن قهوه آن ها را در خاک گلدان و یا باغچه ی خود بریزید. زیرا این ها حاوی مواد مغذی برای خاک است.
3.استفاده مجدد از جعبه های دستمال مرطوب
اگر شما از دستمال مرطوب استفاده می کنید نگران جعبه های پلاستیکی آن نباشید. این جعبه ها برای ذخیره کردن روبان و نخ و سوزن و .... بسیار مناسب است.و یا شما می توانید از آن برای ذخیره کردن تکه های پازل و یا اسباب بازی های کوچک استفاده کنید. انتخاب با شماست.
4.استفاده مجدد از قوطی های قهوه
پس از مصرف قهوه ی خریداری شده می توانید از ظرف آن مجددا استفاده کنید. میتوانید از آن برای نگهداری بعضی از مواد غذایی تان استفاده نمایید.
5.استفاده مجدد از خودکار و مدادهای قدیمی
در صورتی که مقدار زیادی از این کالاها را دارید می توانید آنها را به خیریه ببخشید، در خانه ی تان جستجو کنید بدون شک می توانید وسایل زیادی بیابید که می توانید آن را به خیریه بدهید.
6. استفاده مجدد از قطعات الکتریکی
شما می توانید این کالاها را در سایت های خرید و فروش آنلاین بفروشید، کالاهایی مثل تلفن همراه، دوربین های فیلمبرداری، کنسول بازی، کامپیوتر،mp3 و خیلی از کالاهای دیگر که شما با فروختن این اجناس در این سایت ها هم از محیط زیستان حفاظت کرده اید و هم مقداری پول بابت فروش آنها دریافت کرده اید.
اگر این وسایل نیاز به تعمیر دارند هرگز آنها را دور نیندازید. شما می توانید آن را تعمیر کنید و سپس بفروشید. یا این که آن را به کسی که می تواند آن را تعمیر کند بدهید تا پس از تعمیر از آن استفاده کند.
منبع : http://www.haminaa.com/article/2818
 

vergilangleos

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جالب بود ولی این دوره زمونه مردم کالاهای نو هم یکی دوبار بیشتر استفاده نمیکنن چه برسه به کهنه!!
 
بالا