مدرسه برنامه نويسي حضرت زهرا (س) - PHP

وضعیت
موضوع بسته شده است.

ناآشنا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بِسم رَبِّ الزَّهرا
سلام دوستان جسارت كردم و در محضر اساتيد برنامه نويسي اين مدرسه ي برنامه نويسي رو راه انداختم .
تمام تايپك ها رو كه دوستان براي آموزش قرار دادند رو مطالعه كردم و استفاده كردم.نميخوام كار تكراري اي انجام بدم .
تنها براي اينكه دوستان بتونند بهتر مطالب رو درك كنند و اشكالاتشون رو بهتر رفع كنند و همچنين دوستاني كه كاملا از صفر ميخواهند اين برنامه نويسي رو شروع كنندفكر مي كنم فرصت مناسبي باشه اين مدرسه تا به آنچه كه علاقه دارند برسند و با صرف هزينه ي تنها يك صلوات تقديم به ساحت مقدس بانوي بزرگوار حضرت زهرا (س)
دوستان من چيزهايي كه براي ابتداي كار لازم هست رو ميگم براي ادامه ي كار لطف كنيد ابتدا ثبت نام و حتما تمرينات رو انجام و تحويل بدهيد.
صلوات هم يادتان نرود.
با تشكر.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اللهم صل علي محمد و ال محمد (ص)
 

ناآشنا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اللهم صل علي محمد و ال محمد(ص)

به چه چيزي نياز داريد ؟

اگر سرورتون پي اچ پي رو پشتيباني ميكنه لازم نيست كاري بكنيد.
تنها برخي فايلهاي پي اچ پي رو بايد در دايركتوري وبتون ساخته شود و سرور اونها رو براي شما تجزيه مي كند.
چون رايگان است تقريبا بسياري از ميزبانان وب از آن پشتيباني مي كنند.
با این حال، اگر سرور شما از PHP پشتیبانی نمی کند، شما باید PHP را نصب کنید.
دانلود پي اچ پي
ابتدا پي اچ پي را از اينجا به رايگان دانلود و نصب كنيد:http://www.php.net/downloads.php
دانلود بانك اطلاعاتي mysql
بانك اطلاعاتي را از اينجا دانلود كنيد: http://www.mysql.com/downloads/
دانلود سرور آپاچي
آپاچي را از اينجا دانلود كنيد: http://httpd.apache.org/download.cgi

اين نرم افزارها تنها براي آشنايي است و براي آموزش اصلي تك تك مراحل نصب و كار ساده و راحت رو براي برنامه نويسي خدمتتون عرض مي كنم.
اللهم صل علي محمد و ال محمد(ص)

يا زهرا
 
آخرین ویرایش:

ناآشنا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آشنايي با ابزار

آشنايي با ابزار

اللهم صل علي محمد و ال محمد(ص)


خوب دوستان من تك به تك ابزار كار رو معرفي ميكنم بعد از آن ابزاري رو كه شما بايد نصب كنيد و با هم كار كنيم رو معرفي مي كنم و به اميد خدا شروع مي كنيم.
يكي از ابزاري كه در نوشته هاي قبلي معرفي كردم:
نرم افزارWamp server2.1e ( ومپ سرور ) کار را برای شما بسیار ساده کرده است تنها با چند کلیک می توانید سایتPHPخود را بر روی سرور مجازی برنامه نصب کنید . این برنامه با دارا بودن انواع نسخه هایPHP,MysQL می تواند تمای آپشن های PHP را برای شما ON , OFF کند . و به راحتی با این برنامه تمامی سیستم های مدیریت محتوی معروف را می توانید بر روی سیستم خود نصب کنید از جمله : Data life , Nuke , زیگورات ، جوملا و ...
از قابلیت های مهم این برنامه قدرتمند می توان موارد زیر را نام برد :

  • حجم کم
  • نصب آسان براحتی چند کلیک ساده
  • قابلیت سوئیچ بین تمامی نسخه هایPhp-MysQL-Apache
  • امکان مدیریت تمام سرویس های نصب شده
  • امکان سوئیچ بین حالت آنلاین و آفلاین
  • امکان دسترسی به تمام ماژول های php و قابلیت فعال یا غیر فعال سازی هر یک از آنها تنها با یک کلیک
  • امکان دسترسی به تنظیمات هر کدام از سرویس ها
  • قابلیت اسفاده از بانک اطلاعاتی sqlitemanager
  • قابلیت استفاده از phpmyadmin برای مدیریت بانک های اطلاعاتی
  • امکان تغییر زبان برنامه تنها با یک کلیک
  • امکان نصب تمامی سیستم ها مدیریت محتوا

توجه
در صورتی که قبلا نرم افزار Wamp5 روی سیستم شما نصب بوده قبل از اقدام به نصب باید آن را حذف کنید.
حجم فايل: [58MB] - [32MB]


لايسنس: اپن سورس | Open Source


دریافت نسخه 32بیتی ورژن 2.1e | دریافت نسخه 64 بیتی ورژن 2.1d


دوستان بازم ميگم ابتدا آشناييه بعد نصب نرم افزار ها و كاركردن باهاشون.
اللهم صل علي محمد و ال محمد(ص)
 

ناآشنا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آشنايي با ابزار

آشنايي با ابزار

اللهم صل علي محمد و ال محمد(ص)


يكي ديگر از ابزاري كه خدمت دوستان در مطالب اولي معرفي كردم 3.0 - easyphp 5 هست .
البته من با شما با اين ابزار كار خواهم كرد.
اين نرم افراز يك شبيه ساز وب سرور هست كه مي تونه بروي كامپيوتر شما بدون نياز به IIS و PWS برنامه هاي PHP رو با استفاده از كاوشگر اينترنت اجرا كنه.
همچنين اين نرم افزار امكان استفاده از بانك اطلاعاتي مورد استفاده در PHP رو به شما ميده ‚ در درسهاي بعدي بيشتر در مورد بانكهاي اطلاعاتي صحبت مي كنيم! براي نصب و پيكربندي Esay PHP ابتدا بايد اون رو از اينجا دريافت كنيد و بعد مراحل زير رو براي نصب طي كنيد!
با كليك كردن روي فايل اجرايي "easyphp1-6_setup" مي توانيد Wizard نصب رو اجرا كنيد. با اجراي فايل نصب پيغامي رو مشاهده خواهيد كرد كه در اون از شما براي نصب نرم افزار Esay PHP اجازه كسب مي كنه كه شما با زدن دكمه YES كادر رو تاييد كرده و كار نصب رو ادامه مي دهيد.

سپس اين پنجره باز خواهد شد كه به شما اطلاعاتي در مورد نرم افزار Esay PHP ميده كه شما مي تونيد با زدن دكمه Suivant (من خودم تو زبان Wizard نصب اين موندم اگه كسي ميدونه چه زباني هست به من هم بگه!!!)مي توانيد به مرحله بعد بريد.

سپس پنجره Accord de Licence باز خواهد شد كه شما با فشار دكمه Oui مي توانيد به مرحله بعدي برويد.
در اين مرحله از Wizard نصب مسيري كه فايل هاي Esay PHP قراره در اونجا كپي شوند رو به شما نشان خواهد داد كه شما مي توانيد اين مسير نصب رو عوض كنيد و با فشار دكمه Suivant > به كار خود ادامه دهيد.
در مرحله بعد محلي كه براي قرار گرفتن ميانبر هاي Esay PHP در Programes رو مشخص مي كند كه شما مي تونيد با فشار دكمه Suivant > به Wizard نصب ادامه دهيد و به مرحله بعدي برويد.

در اين مرحله از شما براي كپي كردن فايلهاي Esay PHP اجازه مي خواهد كه شما با فشار دكمه Installer اين كادر را تاييد مي كنيد.

حال شما شاهد كپي شدن فايلها در مسير تعيين شده هستيد و بايد اندكي صبر كنيد تا عمل كپي انجام شود. بعد از اتمام كپي فايل از شما مي خواهد كه سيستم را دوباره راه اندازي كنيد كه شما با فشار دكمه Terminer اجازه اين كار را به برنامه خواهيد داد.

حالا بعد از دوباره راه اندازي سيستم در قسمت كازينه سيستم شمايل Esay PHP نمايش خواهد داده شد و شما هم اكنون مي توانيد با استفاده از مرورگر خودتون برنامه هاي PHP رو اجرا كنيد!

اللهم صل علي محمد و ال محمد(ص)
 
آخرین ویرایش:

آشنایی با زبان پی اچ پی


پي اچ پي ( گرفته شده از ( Hypertext Preprocessorيک زبان تحت سرور است.
این زبان در سال ۱۹۹۴ توسط رسموس لردورف(Rasmus Lerdorf) ایجاد شد. نام ابتدایی این زبان Personal Home Page tools و به زبان C(سی) نوشته شده بود(در آن زمان جایگاه خصوصی داشت). در سال 1995 نگارش جدیدی(V2) از این زبان با نام PHP/FI روانه بازار شد و انقلاب PHP آغاز شد. رسموس لردورف، به موقع پشتیبانی از پایگاه داده MSQL(مخفف Mini SQL) را به PHPاضافه نمود. در طی زمان، نام PHP/FI به PHP تغییر یافت و توسط شرکت Zend، کارشناسان و برنامه‌نویسان خبره تکمیل تر گردید و نگارش 3 این زبان در اختیار همگان قرار گرفت.
ساختار این زبان بسیار شبیه زبان سی(C)، زبان پرل(PERL)، زبان جاوا(Java) و TCL می باشد. PHP امکان استفاده از انواع مختلفی از پایگاه‌های داده را با دستورهایی ساده فراهم می‌سازد. شکل پذیری فوق العاده آن و نیز همگونی با اغلب پایگاه های داده(Database) از جمله MySQL, MSQL, MsSQL, Postgree, Oracle, PDO, Db++, SQLite, Sybase, SeSAM, Ingres II, Informix, FrontBase, ODbC و... قدرت آن را افزایش داده است.
PHP روی بیشتر سیستم عامل‌های معروف از جمله لینوکس، یونیکس، ویندوز و میکینتاش و با اغلب کارگزارهای وب(Web server) معروف از جمله Apache, IIS, GWS, LightHTTP, Jigsaw, Netscape, Oreilly, Caudium, Sun Web Server, Zeus، قابل اجراست.
PHP تنها یک زبان برنامه نویسی تحت وب نیست! با استفاده از PHP-GTK می توان برای طراحی برنامه‌های سیستمی با چهره گرافیکی(GUI) و همچنین طراحی برنامه‌های خط فرمان(Console) از آن استفاده کرد. این زبان مثل دیگر زبانهای تحت وب، ورودی را میگیرد و تفسیر(تجزیه) می کند و سپس خروجی را بصورت ایستا(Client-side/Static) ایجاد می کند.
آموزش کدهای پی اچ پی(php)
در قدم اول باید یک محیط برای کار فراهم کنید و سپس به کار مشغول شوید. ترتیب کار این شکلی است : ویندوز XP یا ویندوز 2000 SERVER را باید بعنوان سیستم عامل خود انتخاب کنید . گرچه می توانید از ویندوز میله نیوم نیز استفاده کنید اما مراحل کار کمی فرق خواهد کرد .
مرحله دوم : باید یک سرور روی سیستم خود نصب کنید . در دو ویندوز ایکس پی و دوهزار یک سرور درون ساخت وجود دارد که باید آنرا به عنوان یکی از کامپوننت های ویندوز نصب کنید . به کنترل پنل بروید و در ADD/REMOVE سعی کنید که به قسمت تغییرات بخش های ویندوز بروید . بعد از آن باید Internet Information Server را که اختصارا IIS نامیده می شود تیک بزنید و نصب کنید . در ویندوز میله نیوم می توانید از PWS که آنهم از محصولات مایکروسافت است استفاده کنید . این نرم افزار یک سرور برای محیط میله نیوم می باشد . در مورد سرور یادم رفت که بگویم نرم افزار دیگری که بسیار محبوب است نیز وجود دارد و آنهم APPACHE می باشد که البته برای سکوهای *NIX طراحی شده است اما نمونه های ویندوزی آن نیز وجود دارند که میتوانید داونلود کنید .
مرحله سوم : باید خود سرور را برای سرویس دهی به فایل ها و اسکریپت های PHP آماده کنید . می توانید از سایت مربوطه یک فایل اجرایی و یا یک فایل حجیم فشرده (دومی بهتر است و اولی راحت تر) را داونلود کنید و پس از نصب آن سرورتان را برای اجرا آماده کنید .
مرحله چهارم : اگر برای کار با بانکهای داده می خواهید با PHP کار کنید باید خبر خوشی به شما بدهم و آنهم اینکه در این نرم افزار شما توانائی کار با بانکهای داده را دارید . برای این مسئله شما باید MY SQL را از سایت مربوطه داونلود کنید و آنرا نیز نصب کنید . در این جا همه آن چیز هایی که باید داشته باشید را فراهم کرده اید و می توانید به کار با این سکو بپردازید .
تمامی فایلهای پی اچ پی باید با پسوند PHP باشند . خوب شما می توانید از نوت پد برای نوشتن استفاده کنید ، با این توضیح که نرم افزار های زیادی برای کار با PHP وجود دارند که سایت ZEND یکی از سایت ها و شرکت های فعال در زمینه تولید محیط برای PHP می باشد . همه این اسکریپت ها این شکلی اند یعنی
اول و آخر آنها به این شکل است :

<?PHP
---
---
---
---
?>شما باید دستورات خود را بین این دو تگ بنویسید . حالا اولین دستور که کاربرد بسیار زیادی نیز دارد اینجا استفاده می کنیم . ECHO("hello, this is my first program");
این دستور را نوشته و اجرا کنید . اگر هر چیزی غیر از پیام درون گیومه ها دیدید بدانید که هنوز PHP را درست نصب نکرده اید . اگر می خواهید بدانید که درست نصب شده یا اینکه می خواهید بدانید که چه چیزی را به عنوان قطعات PHP نصب کرده اید این قطعه کد را درون یک فایل نوشته و آنرا اجرا کنید .(اگر باز هم نشد چک کنید که فایلهایتان را در کجا قرار می دهید . بعنوان مثال اگر ویندوز شما در پارتیشن اول نصب شده باشد مسیری که باید فایلهایتان را در آن قرار دهید باید این باشد : \C:\INETPUT\WWWROOT )
Phpinfo();?>
 
[h=2]آشنایی با جزئیات زبان برنامه نویسی پی اچ پی[/h]
  • سپهر خیری ۳ مرداد ۱۳۸۹
زبان برنامه نویسی PHP یکی از محبوبترین و قدرتمند ترین زبان های متن باز دنیاست که بیشتر در موارد وب و سرور ها استفاده میشود. این زبان که نام آن مخفف کلمه hypertext preprocessor میباشد در سال ۱۹۹۴ توسط آقای لردورف ساخته شد.

بعد از ساختن ابتدایی زبان PHP توسعه دهندگان به سراغ آن آمدند و تغییرات کوچک و بزرگی را در آن اعمال کردند ، البته زبان PHP شباهت زیادی به زبان های C و پرل دارد و این موجب شده هست تا برنامه نویسان بیشتر سراغ آن بروند و محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر زبان ها دارد.
بعد از انتشار نسخه اول یک سال بعد ورژن ۲ پی اچ پی منتشر شد و ورژن ۳ آن ۲ سال بعد و ورژن ۴ سال ۲۰۰۰ و در آخر ورژن ۵ آن ۴ سال بعد یعنی ۲۰۰۴ منتشر شد و تا به حال ورژن جدید دیگری منتشر نشده هست.
پیاچپی۵که آخرین ورژن این برنامه هست کهدارایویژگی‌هاییمانندپشتیبانیاززبانشیگرا (برایپایگاهداده) ووسعتبسیارزیادکاراییآنهست.
البته به گفته ی خود سازندگان کاربران ویژگی های بسیار مهمی را در ورژن ۶ خواهند دید.

این زبان برنامه نوسی خدمت زیادی به کاربران اینترنت کرده هست و از زمانی که این زبان متولد شد در جامعه مجازی تغییرات زیادی انجام شد ، همچنین نرم افزار های تحت وب بسیاری ساخته شد که محبوبترین و مشهور ترین آنها MyBB و مامبو هست که شما هم میتوانید آنها را به رایگان دانلود کنید و روی سایت خود نصب کنید. البته در قبل مقاله های در مورد نرم افزار تحت وب محبوب MyBB در سایت GooyaIT داشته ایم.
همانطور که در قبل گفتیم این زبان شباهت زیادی به زبان C دارد ولی از نسخه ۵ به بعد شباهت آن بیشتر به زبان جاوا اسکریپت کشیده شده هست و باز محبوبیت بیشتری در بین برنامه نویسان پیدا کرد و این باعث شده تا برنامه نویسان برنامه های قدرتمند خود را در کوتاه ترین زمان ممکن طراحی کنند.

برخی از ویژگی های این زبان:



-امکان تغییر نوع کاربردی از اسکریپت نویسی به گرافیک

- امکان استفاده و اتصال به انواع پایگاه ها مانند MySQL

- امکان اجرا بر روی اکثر سیستم عامل ها مانند ویندوز و لینوکس
آموزش
در این قسمت میخواهیم به آموزش ابتدایی این زبان بپردازیم

میشه گفت برای آموزش تمام زبان های دنیا ابتدا از آموزش Hello world استفاده میکنند! این نوع که ساده ترین نوع آموزش هست فقط نشان میدهد که شما چطور میتوانید یک متن را روی نمایشگر اجرا کنید.
خاصیت زبان PHP این است که میتواند تنها یک قسمت کوتاهی از زبان HTML را تشکیل دهد به طور مثال این اسکریپت را نگاه کنید:
<code>

<pre>
<html>
<head>
<title>Nomoone</title>
</head>
<body>
<?php echo “Hello world!”; ?>
</body>
</html>
</pre>
</code>

این کدی که در بالا هست HTML هست و فقط قسمت <?phpecho”Hello world!” ?> آن که کار اصلی را انجام میدهد با زبان PHP نوشته شده هست.

حال برای آزمایش این کد را در یک txt کپی کنید و نام آن را به test.php تغییر دهید سپس آن را داخلی یکی از فولدر های هاست خود کپی کنید و به آن آدرس بروید. بعد از بالا آمدن صفحه شما باید کلمه Hello world! را در سمت راست صفحه ببینید.
همین نوشته را میتوان به شیوه ای دیگر هم نوشت به طور مثال:
<?php
echo (“GooyaIT!”);
?>
که بعد از نوشتن و اجرای این کد شما باید مانند قبل یک کلمه در سمت راست صفحه ببینید.

البته این کد فرق زیادی با کد قبلی نداشت و فقط فرق آن این است که اولی را به کمک تگ های HTML نوشتیم و دومی را بدون زبان HTML
اضافه کردن توضیحات به کد
توضیحات از نام اش پیداست که چه کاری انجام میدهد ، به زبان ساده میتوان گفت یک دفترچه یاداشت و راهنما برایبرنامه نویسان و کسانی که میخواهند سورس ها را چک کنند. در زبان پی اچ پی مانند بقیه زبان های برنامه نویسی میتوان قسمتی را به عنوان توضیحات ایجاد کرد که در این زبان از // و # استفاده میشود. اگر میخواید بیشتر از یک خط توضیحات در کد خود بنویسید باید از /* استفاده کنید به طور مثال به کد زیر و تگ های /* و // و # توجه کنید:
//Gooyait
#Gooyait
/*line1 gooyait
Line2 gooyit site*/
ریاضی در PHP
اگر میخواهید در یک صفحه اعمال ریاضی را انجام دهید یا به هر صورت احتیاج به محاسبات ریاضی دارید میتوانید از این کد ها استفاده کنید:
برای جمع کردن ۲ عدد این کد را بنویسید:
$a + $b

حرف a میتواند عدد ۲ و حرف b عدد ۳ باشد که در نهایت جواب آن میشود ۵٫
و همینطور دیگر کد ها برای دیگر محاسبات ریاضی:

تفریق$a – $b
ضرب$a * $b
تقسیم$a / $b
باقیمانده$a % $b
متغیرهادرPHP

در این زبان برنامه نویسی باید قبل از هر متغیر یک علامت $ قرار گیرد چون زبان برنامه نویسی PHP فقط با علامت $ متوجه میشود که متغیر ها کدام هستند.
۲ نکته در مورد متغیر های PHP وجود دارد که اولین آن این است که نوع متغیر برای PHP مهم نیست و فقط کافی است متغیر را نام گذاری کنید و هر مقداری را که میخواهید به آن بدهید. نکته دوم این است که متغیر ها به بزرگی و کوچکی حروف حساس هستند به عنوان مثال متغیر Gooyait با متغیر gooyait متفاوت هست.
حال اینجا برای شما مثالی از PHP میزارم که در آن از متغیر ها استفاده شده هست:
<?php
$a=3;
$b=5;
echo($a+$b);
echo($a*$b);
?>
همانطور که در کد بالا میبینید ما مقدار متغیر a را ۳ و مقدار متغیر b را ۵ گذاشته ایم و بعد در پایین کد های :
echo($a+$b);
echo($a*$b);
را قرار داده ایم که از شکل آن میفهمید چه کاری انجام میدهد.
اولی مقدار a را + مقدار b میکند که جواب آن میشود ۸ و کد دومی مقدار a را ضرب مقدار b میکند که جواب آن میشود ۱۵
حال میتوان این کد را خودتان بزرگتر و پیچیده تر کنید ، البته این فقط تمام کار های که با متغیر ها کرد نیست و بعدا در مورد آن ها بیشتر صحبت میکنیم.
 
پی‌اچ‌پی (زبان برنامه‌نویسی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

PHP: Hypertext Preprocessor

آخرین نسخه پایدار 5.3.6

سیستم‌عامل لینوکس، مایکروسافت ویندوز، مک اواس

گونه زبان برنامه نویسی

اجازه‌نامه اجازه‌نامه پی‌اچ‌پی

وب‌گاه www.php.net

پی‌اچ‌پی (PHP) یکی از پر طرفدارترین زبان‌های پردازه‌نویسی (اسکریپتینگ) متن باز (Open Source) است که بیشتر برای طراحی برنامه‌های سمت سرور در وب‌گاه‌های پویا (Dynamic) مورد استفاده قرار می‌گیرد. PHP مخفف PHP: Hypertext Preprocessor (پیش‌پردازنده فرامتن) می‌باشد. پی‌اچ‌پی در سال ۱۹۹۴ ایجاد شد. رسموس لردورف (Rasmus Lerdorf) ایجاد کننده اولیه آن بوده است ولی در طی زمان این زبان برنامه‌سازی، توسط سایر کارشناسان و برنامه‌نویسان تکمیل گردیده و به شکل کنونی آن درآمده‌است.

پی‌اچ‌پی از زبان‌های پردازه‌نویسی تحت وب است. ساختار این زبان بسیار شبیه زبان سی (C) و زبان برنامه‌نویسی پرل (Perl) می‌باشد. شکل پذیری فوق العاده آن و نیز همگونی با اغلب بانک‌های اطلاعاتی از قبیل MySql قدرت آن را افزایش داده است.

مشهورترین نرم‌افزارهای(بسته های) ایجاد شده با پی‌اچ‌پی عبارت‌اند از phpBB ، SMF ، Mambo ، Joomla ، PHPNuke ، mybb و مدیاویکی (MediaWiki) (که این وب‌گاه با آن طراحی شده). پی‌اچ‌پی می‌تواند جایگزینی برای زبان‌های ASP.NET و JSP و Perl باشد. همچنین یکی از بهترین نمونه‌های برنامه‌نویسی php در سطح وسیع سایت فیس‌بوک[۱] است.

سادگی استفاده از پی‌اچ‌پی و شباهت آن به زبان سی و پرل (و از نسخه ۵ آن به جاوا) باعث شده که اغلب برنامه نویسان با تجربه در کوتاه‌ترین زمان ممکن برنامه‌های کاملی را ایجاد کنند.

پی‌اچ‌پی تنها یک زبان پردازه‌نویسی نیست و با استفاده از PHP-GTK می‌توان برای طراحی برنامه‌های با ظاهر گرافیکی (GUI) و همچنین طراحی برنامه‌های خط فرمان شبیه پرل یا پایتون (Python) از آن استفاده کرد.

پی‌اچ‌پی امکان استفاده از انواع مختلفی از پایگاه‌های داده را از جمله MySQL، اوراکل، IBM DB۲ ،Microsoft SQL Server ،PostgreSQL و SQLite با دستورهایی ساده فراهم می‌سازد.

پی‌اچ‌پی روی بیشتر سیستم‌عامل‌های معروف از جمله لینوکس، یونیکس، ویندوز و Mac OSX و با اغلب کارگزارهای وب (Web Server) معروف، قابل اجراست.


پیشینه

پی اچ پی در آغاز جایگاه شخصی داشت.در ابتدای سال ۱۹۹۴ عموما مانند زبان برنامه نویسی سی به صورت باینری توسط برنامه‌نویسان دانمارکی/گرینلندی به نام رسموس لردورف نوشته شد.لردروف در اصل این ابزار را ایجاد کرد تا یک مجموعه کوچکی از پردازه (اسکریپت) را جایگزین کند.او سعی می‌کرد که صفحات شخصی را حفظ کند. این ابزار برای این استفاده می‌شد که وظایفی مانند نمایش دادن خلاصه تجربیات و حفظ کردن اینکه چقدر از این صفحه مورد استفاده قرار می‌گیرد را انجام دهد. او این دو را با مفسرش ترکیب کرد تا پی اچ پی /اف آی را ایجاد کند چون بیشتر کاربرد داشت.پی اچ پی/اف آی شامل پیاده سازی برای زبان برنامه نویسی c بود و می‌توانست با پایگاه داده ارتباط یابد.قابلیت ساخت ساده و پویا برای کاربردهای وب .لردروف پی اچ پی رو در ۱۹۹۵ رها کرد تا کد آنرا بهبود ببخشد و اشکالات انرا برطرف کند.این واگذاری به نسخه دوم پی اچ پی منجر شد و هم اکنون استفاده می‌شود. پی اچ پی متشکل از شبیه سازی و دستکاری کردن متغیرها توانایی جاسازی HTML بود.ترکیب آن مانند پرل اما محدود تر ٬ساده تر و پایدار تر بود. زیو سوراسکی و اندی گاتمنز دو توسعه دهنده در فناوری IIT اسرائیلی بودند که پارسر را در سال ۱۹۹۷ دوباره نوشتند و اساس پی اچ پی ۳ را تشکیل دادند با تغییر دادن نام زبان به پی اچ پی بازگشتی : پیش پردازنده مافوق متن. گروه توسعه یافته رسما پی اچ پی /اف آی ۲ را در نوامبر ۱۹۹۷ بعد از دو ماه تجربه و آزمایش منتشر کرد. پس از آن آزمایش عمومی پی اچ پی ۳ آغاز شد و زبان رسمی در ژوئن ۱۹۹۸ تشکیل شد.سوراسکی و گاتمنز گروهی را برای باز نویسی پی اچ پی تشکیل دادند و ماشین Zend را در ۱۹۹۹ تولید کردند.آنها همچنین تکنولوژی آن را در اسرائیل تاسیس کردند. در۲۲ ماه مه۲۰۰۰ پی اچ پی ۴ که توسط ماشین Zend رو به کار آمده بود منتشر شد.در۱۳ ژوئیه ۲۰۰۴ پی اچ پی ۵ که توسط ماشین ۲Zend نیرو گرفته بود منتشر شد.پی اچ پی ۵ دارای ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از زبان شی گرا (برای پایگاه داده) و وسعت بسیار زیاد کارایی آن بود. پی اچ پی ای که اخیرا توسط گروه پی اچ پی منتشر شده نسخه ۴ ان است. در آگوست ۲۰۰۸ این نسخه به ۴٫۴.۹ توسعه یافت. در سال ۲۰۰۸ پی اچ پی ۵ تنه نسخه استوا و ثابت در دست توسعه بود .پی اچ پی ۶ در کنار پی اچ پی ۵ در دست توسعه‌است. تغییرات عمده آن شامل از بین بردن متغیرهای رجیستری است. پی اچ پی کاملا از یونیکد یا رشته‌های چند بایتی حمایت نکرد.یونیکد در پی اچ پی ۶ پشتیبانی خواهد شد. این نسخه در هر دو محیط ۳۲ و ۶۴ بیتی اجرا خواهد شد.

کاربرد

پی اچ پی یک زبان اسکریپت‌نویسی برای وب است.پی اچ پی عمدتا برروی سرور وب اجرا می‌شود. پی اچ پی کد برنامه را به عنوان ورودی می‌گیرد و صفحات وب را به عنوان خروجی ایجاد می‌کند. همچنین می‌تواند برای اسکریپت کردن خط فرمان استفاده شود.پی اچ پی می‌تواند بر روی صفحات وب و سیستم‌های عامل و یا پایگاه‌های داده مستقر شود. همچنین می‌تواند به عنوان سیستم مدیریتی پایگاه داده استفاده شود.پی اچ پی رایگان هست و گروه پی اچ پی منبع کاملی از کد آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.همچنین می‌توان از آن برای کاربردهای شخصی استفاده کرد. پی اچ پی عمدتا مانند یک ***** عمل می‌کند.به این صورت که ورودی را به صورت متن یا دستور العمل‌های پی اچ پی می‌گیرد و خروجی را تولید می‌کند.خروجی آن غالبا از نوع اچ تی ام ال می‌باشد.این زبان می‌تواند کد باینری را برای ماشین زند تولید کند. از پی اچ پی عمدتا در طراحی وب استفاده می‌شود.
میزان بهینه سازی

همزمان با اسکریپت کردن زبانها٬ساختار الگو گونه برای نمایش ترتیب حوادث PHP به طور طبیعی به صورت کد مرجع خوانا برای تولید سرورهای وب نگه داری می‌شود . بنابر این ساختار الگوگونه برای PHP در زمان اجرا توسط ماشین PHP کامپایل خواهد شد.کامپایل کردن در زمان اجرا دفعات اجرای فایل آغاز گر را افزایش می‌دهد.چون یک مرحله اضافه به زمان اجرا می افزاید. ساختار الگوگونه PHP می‌تواند قبل از زمان اجرا توسط مترجم هایی درست شبیه زبانهای برنامه نویسی همچون C ترجمه شود.( زبان برنامه سازی PHP برنامه دار است تا جائیکه برای تمدید کردن آن استفاده شود.) کد می‌تواند کیفیت کد کامپایل شده را با کم کردن اندازه آن و ایجاد کردن تغییراتی که بتواند زمان اجرا را کاهش دهد و کارایی را بهبود ببخشد بالا ببرد و بهینه نماید. نوع کامپایلر PHP آنچنان است که اغلب فرصت برای بهینه سازی کد آن وجود دارد.به طور مثال می‌توان برای بهینه سازی کد بهینه ساز Zend را نام برد. شتابگر PHP می‌تواند سطح کارایی را با ذخیره کردن نوع کامپایل شده‌ای از ساختار PHP در حافظه تسهیم شده بالا ببرد تا از هزینه‌های تجزیه و کامپایل کد در زمان اجرا جلوگیری شود. ایمنی: میزان ناامنی نرم‌افزار نوشتاری PHP که توسط نرم‌افزارهای رایج دیگر در معرض آسیب پذیری است به این صورت می‌باشد: ۱۲ درصد در سال۲۰۰۳، ۲۰ در صد در سال ۲۰۰۴، ۲۸ در صد در سال ۲۰۰۵، ۴۳ در صد در سال ۲۰۰۶، ۳۶ در صد در سال۲۰۰۷، و ۳۳ در صد در بخشی از سال ۲۰۰۸، بیشتر از یک سوم آسیب پذیری نرم‌افزار PHP به تازگی صورت گرفته .اغلب آسیب‌ها با پیروی نکردن از قوانین برنامه نویسی ایجاد می‌شود و این آسیب‌ها مرتبط با نسخه قدیمی PHP است. یکی از مهمترین این نا امنی‌ها متغیرهای رجیستری هستند که از سال ۲۰۰۲در PHP نسخه ۴٫۲ بدون استفاده شده اند.

ترکیب

یک برنامهٔ PHP می‌تواند قسمتی از یک برنامهٔ HTML باشد.PHP کد را بدون تعیین حدود کردن تجزیه می‌کند.هر چیزی خارج از این محدوده به طور مستقیم به خروجی فرستاده می‌شود و توسط PHP تعیین نمی‌شوند.حدود رایج و مشترک <? و php?> است که به ترتیب بسته کردن و باز کردن می‌باشد. علائم کوتاه می‌تواند برای شروع کد به کار روند: =?> یا ?> و علامتی که برای پایان کد به کار می‌رود:<? این علائم به طور رایج استفاده می‌شود.اما علائمی مانند <% و =% > یا %> کمتر مورد استفاده قرا می‌گیرند. به همین خاطر استفاده ازعلائم کوتاه و ASP کم شده است. هدف از این‌ها جدا کردن PHP و HTML می‌باشد. متغیر هایی که قبل از آن‌ها علامت $ به کار می‌رود لازم نیست مشخص شوند .بر خلاف نامها و توابع کلاس نام متغیرها به کوچک و بزرگ بودن حروف حساس است.PHP در حالت زبان form free با خط جدید و فاصله سرو کار دارد( به جز در رشته ها) و جمله‌ها با سمی کالن تمام می‌شوند.PHP دارای سه نوع روش برای توضیحات می‌باشد.از/* */ و // برای توضیحات استفاده می‌شود.همچنین از # برای توضیحات کوتاه استفاده می‌شود. PHP در واژگان مانند زبانهای سطح بالا همچون C است.if شرطی- حلقه‌های while و for و توابع بازگشتی شبیه به زبان C و ++C است.
شیوه کار برنامه

یک برنامهٔ پی‌اچ‌پی می‌تواند قسمتی از یک برنامهٔ اچ‌تی‌ام‌ال (HTML) باشد. مثلاً در برنامهٔ زیر تنها

<?php echo"Hello world!" ?>

به زبان پی‌اچ‌پی است و بقیهٔ برنامه به زبان HTML نوشته شده است. برای جداسازی برنامهٔ پی‌اچ‌پی و برنامهٔ اچ‌تی‌ام‌ال باید قسمت پی‌اچ‌پی را بین php?> و <? قرار داد. لازم به ذکر است که بجای تگ آغاز که همانا php?> است، می‌توان از حالت خلاصه شده آن که به صورت ?> است استفاده نمود، منتها این کار استاندارد نبوده و بستگی به تنظیمات هنگام نصب php دارد. بنابر این توصیه می‌شود که از همان حالت کامل استفاده شود.

<code>
<pre>
<html>
<head>
<title>Nomoone</title>
</head>
<body>
<?php echo "Hello world!"; ?>
</body>
</html>
</pre>
</code>

با صدا زدن صفحه‌ای با متن بالا از سرور به‌وسیله مرورگر در صفحه "!Hello world" را می‌بینیم.

نوع داده

PHP همه متغیرها را در یک محدوده مستقل ذخیره می‌کند .این محدوده به طور نمونه ۳۲ بیت اعداد علامتدار است. اعداد بدون علامت در حالتهای معینی به مقادیر علامتدار تبدیل می‌شوند: این رفتار در زبانهای برنامه نویسی متفاوت است.متغیرهای صحیح می‌توانند به صورت دهدهی(مثبت یا منفی) ٬هشت هشتی و شانزده شانزدهی مشخص شوند.

اعداد واقعی نیز در محدوده معینی ذخیره می‌شوند.آنها می‌توانند به دو صورت اعشاری و علمی استفاده شوند.PHP دارای نوع محلی به نام بولین می‌باشد که شبیه به بولین در زبان جاوا و ++C است.در نوع داده بولین مقدار غیر صفر به عنوان درست و مقدار صفر به عنوان نادرست استفاده می‌شود.همانطور که در پرل و ++C نیز همین طور است.

نوع داده null برای متغیرهایی که هیچ مقداری ندارند استفاده می‌شود.متغیرهایی با نوع مرجع به منابع خارجی اشاره می‌کنند.اینها نوعا توسط توابع ایجاد می‌شوند و تنها می‌توانند با همان تابع مورد استفاده قرار گیرند.مانند پوشه‌ها و عکسها و پایگاه داده.PHP آرایه‌ها و رشته‌ها را هم حمایت می‌کند.
کتابخانه استانداردPHP(SPL) به منظور حل مسائل استاندارد و دسترسی به داده‌های موثر و کلاس‌ها به کار می‌رود.

۵٫۲ و قدیمی تر :

توابع بهترین توابع نیستند و تنها می‌توانند با نامشان صدا زده شوند.توابع تعریف شده توسط کاربر می‌توانند بیرون از نمونه اولیه ایجاد شوند.توابع می‌توانند در درون بلوک‌ها تعریف شوند.توابع فراخوانی شده باید از پرانتز استفاده کنند.به جز آرگومان zero توابع سازنده کلاس با اپراتور new فراخوانده می‌شوند.در اینجا پرانتزها اختیاری هستند. PHP توابع بی نام را که توسط دستور function_ creat ایجاد می‌شوند را هم پشتیبانی می‌کند.اگر چه درست نیستند چون توابع بی نام از اسم بر خوردار نیستند و توابع تنها میتوانند توسط نامشان صدا زده شوند. ۵٫۳ وجدیدتر:

PHP از توابع درجه اول و توابع بی نام حمایت می‌کند که توسط ساختار زیر پشتیبانی می‌شوند:

function getAdder($x)
{
Return function ($y) use ($x) {
return $x + $y;
};
}

در اینجا تابع( )getAdder یک پارامتر x$ ایجاد می‌کند که آرگومان y$ اضافی را می‌گیرد و آنرا به صدا زننده بر می‌گرداند.

اشیا

برنامه نویسی شی گرا به 4PHP اضافه شد. اشیا در5 PHP به طور کامل دوباره نوشته می‌شود.در نسخه قبلی PHP اشیا مانند تایپ‌های اولیه به کار برده می‌شوند.اشکال این روش این بود که وقتی یک متغیر تعریف می‌شود تمام اشیا کپی می‌شوند.در روش جدید اشیا با handle بازگشت داده می‌شوند نه با مقدار.5PHP متغیرهای عضو خصوصی و حفاظت شده تعریف می‌کند.همچنین یک روش استاندارد برای معرفی سازنده و مخرب همانند زبان برنامه سازی ++C تعریف می‌کند. interfrace‌های خاصی وجود دارد که به اشیا اجازه می‌دهد بر روی زمان اجرا اثر بگذارد.اگر توسعه دهنده یک کپی از یک شی با استفاده از کلمه محفوظ clone ایجاد کند ماشین zendآنرا بررسی خواهد کرد که آیا روشی برای آن تعریف شده یا نه.اگر نشده بود یک clone پیش فرض را صدا خواهد زد که ویژگی‌های آن شی را کپی می‌کند.اگر تعریف شده بود برای ویژگی‌های لازم اشیا ایجاد شده معتبر است.برای سادگی ماشین تابعی را تولید می‌کند که مشخصات شی مرجع را وارد می‌کند که برنامه نویس می‌تواند با یک مقدار مشابه شی مرجع آغاز به کار کند و تنها ویژگی هایی را که نیاز دارد تغییر دهد.

روش نصب پی اچ پی

شما برای کار با پی اچ پی نیاز به یک سرور مجازی دارید که می‌توانید از IIS یا Apache استفاده کنید که ما آپاچی را توصیه می کنیم. همچنین به یک پایگاه داده نیاز دارید که برای این کار mysql بهترین گزینه است.

شما می‌توانید با نصب Wampserver به راحتی همه این گزینه‌ها را یکجا داشته باشید. Wampserver یک نرم‌افزار رایگان است که با نصب آپاچی، پی اپ پی، مای اسکیو ال و پی اچ پی مای ادمین شما را از نصب تک تک این برنامه‌ها آسوده می‌کند. Wampserver را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.
آسانی

به گفته بیشتر برنامه نویسان وب، پی اچ پی یک زبان تحت وب ساده به شمار می‌رود، زیرا نیاز به یادگیری هیچ پیش نیازی نیست، همچنین پی اچ پی، به زبان‌های دیگری وابسته نیست.اغلب دستورات آن مشابه زبانهای محاوره‌ای بوده و یادگیری آن ساده است. از ساختارهای دستوری پیچیده اثری در HTML دیده نمی‌شود.
 

ناآشنا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اللهم صل علي محمد و ال محمد(ص)

سلام دوستان عزيز

به خاطر تاخير زياد زودتر فيلم اول رو ميذارم.

فيلم جلسه ي اول به كدنويسي ساده با كدهاي پي اچ پي مي پردازه

لطفا با دقت فيلم رو نگاه كنيد و تمام مراحل كار رو انجام بديد صفحه اي كه در فيلم آموزش داده مي شود را ايجاد كنيد و در اين تايپك قرار دهيد تا اگر به اشكالي برخورد كرديد رفع شود. در جلسات آينده سعي ميشه تمريناتي اضافه داده بشه .

دوستان صلوات يادتون نره.



 
اللهم صل علي محمد و ال محمد(ص)


سلام دوستان عزيز

به خاطر تاخير زياد زودتر فيلم اول رو ميذارم.

فيلم جلسه ي اول به كدنويسي ساده با كدهاي پي اچ پي مي پردازه

لطفا با دقت فيلم رو نگاه كنيد و تمام مراحل كار رو انجام بديد صفحه اي كه در فيلم آموزش داده مي شود را ايجاد كنيد و در اين تايپك قرار دهيد تا اگر به اشكالي برخورد كرديد رفع شود. در جلسات آينده سعي ميشه تمريناتي اضافه داده بشه .

دوستان صلوات يادتون نره.





فیلم را از اول تا اخر به دقت نگاه کردم
تشکر نداشتم اینطوری ازت تشکر میکنم
ولی فیلم یک نکته کم داشت و ان اینکه درباره مباحث فنی ایزی پی اچ پی و اپاچی و مای اس کیو ال و غیره و نحوه اجرا و معماری سرور چیزی نگفته بود.

فقط بحث مربوط به برنامه نویسی بود.

اما در کل خوب بود مدرس مهارت خوبی در تسلط به مباحث اموزشی داشت.

تشکر پلاس پلاس
 

joghd123

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب من آموزش نصب دریم ویور و ومپ رو پیدا کردم.واستون میزارم.حالا هر کی خواست ازین طریق آموزش php رو دنبال کنه.چون مهم یاد گیری php هست نه نرم افزار مورد استفاده.و شاید این دو تا بهتر باشه.استفاده ازین نرم افزارا هیچ خللی تو یاد گیری این آموزش وارد نمیکنه.فقط کافیه آموزشارو یاد بگیریم و با اطلاعاتمون با این دو نرم افزار کار کنیم.انتخاب با خودتون.هر کدوم که راحترید.
توجه کنید تو این آموزش که البته توو سایتای دیگه بگردین پیدا میشه نصب این دو نرم افزار آموزش داده فقط میمونه طریقه وصل شدن از دریم ویور به ومپ سرور(صفحه لوکال هاست) که اینو خودم انجام میدم تو پست بعدی میزارم.
کد:
[URL]http://dondi.persiangig.com/video/instal%20dream&wamp/Setup.zip[/URL]
 

joghd123

عضو جدید
کاربر ممتاز
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
خوب این آموزشی که آماده کردم طریقه اتصال از دریم ویور به ومپ سروره.دیگه اگه جاییشو متوجه نشدید سوال کنید در خدمتیم.ضمنی که اساتید هستن.
فقط یه درخواست دارم.لطف کنید چون پستای آموزشیتون پیدا کردنش سخت نشه هر آموزشی که میزارید سرکار ناآشنا تو همون پست اولتون بزارید.ممنون
کد:
[URL]http://www.persiangig.com/pages/download/?dl=http://dondi.persiangig.com/video/instal%20dream%26wamp/learning.zip[/URL]
 

ناآشنا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اللهم صل علي محمد و ال محمد(ص)
سلام دوستان عزيز
اگه مايل به ادامه ي كار هستيد لطفا نظرتون رو بگيد

در صورت تمايل به دريافت تمرين لطفا در اينجا بنويسيد


لطف کنید چون پستای آموزشیتون پیدا کردنش سخت نشه هر آموزشی که میزارید سرکار ناآشنا تو همون پست اولتون بزارید.ممنون

سلام خدمت دوست عزيزمdondi
ميخوايد من ديگه تايپك نزنم هان چه طوره ؟(شوخي)
البته يه موضوعي هست اينكه محدوديت كاراكتري وجود داره و امكان اين نيست كه تمام آموزشها و نكات رو يك جا بنويسم دوست من.
دوست عزيز تشكر از همكاريتون و مطالبي كه گذاشتين. خوشحالم كرديد.

فكر مي كنم بهتر بود اول ثبت نام مي كردم بعد شروع مي كردم ديگه بي تجربگي بنده رو ببخشيد دوستان من فعلا ادامه نمي دم كساني كه تمايل به ادامه دارند ابتدا اينجا ثبت نام كنند و اين مشخصات رو بنويسند فكر مي كنم اينطوري مطالب نظم بيشتري پيدا ميكنه.
سن:
رشته:
سطح آشنايي با پي اچ پي:
دوستان نترسيد با اين ثبت نام مجبور به پذيرفتن هيچ مسئوليتي نيستيد تنها براي نظم كار و دريافت تمرينات هست.
اگه تمايل داريد بسم ا...:gol:
صلوات هم يادتون نره.
اللهم صل علي محمد و ال محمد(ص)
 

joghd123

عضو جدید
کاربر ممتاز
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
ظاهرن اولیش خودمم.
نام: محسن
سن:بهمن 21 سالم میشه(حالا هر چی خواستید حساب کنید)
آشنایی با پی اچ پی: یه چیزایی
**فقط یه نکته.حالا که یه کاریرو شروع کردید اونم با نام حضرت زهرا(س) به آمار بازدید زیاد توجه نکنید.تا آخرش ادامه بدید حتی اگر یک نفر شرکت کرد.پاداششو اون بالایی میرسونه.**
 
آخرین ویرایش:
اللهم صل علي محمد و ال محمد(ص) و عجل فرجهم و العن اعدائهم اجمعین

نام: محمد
سن: 37
رشته: سخت افزار کامپیوتر
سطح آشنائی با پی اچ پی: یه چیزائی
 

shoonisht

عضو جدید
کاربر ممتاز
اللهم صل علی محمد وآل محمد

سلام
اطلاعاتی که نیاز باشه رو دارید .
PHP در حال شروع
بابت دیشب معذرت
به امید موفقیت
 

Ghazal_joon

عضو جدید
کاربر ممتاز
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

نام:غزل
سن:30
رشته:مدیریت بازرگانی
سطح اشنایی:اصلا اشنایی ندارم با این برنامه،من واسه دانلود کردن برنامه هایی که دادی هم مشکل دارم،تونستم فقط phpدانلود کنم .
 

Taßa§om

عضو جدید
کاربر ممتاز
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

نام:تبسم
رشته:مهندسی کامپیوتر
آشنایی:ندارم
علاقه:دارم



میگم..
دوستان اگه لطف کنید یه چند روز دیرتر شروع کنید به آموزش فکر کنم خیلی عالی باشه!
البته این فقط یه درخواست بود
 

Sarp

مدیر بازنشسته
بابک
میم شیمی و مهندسی نرم افزار
تخصص برنامه نویسی : PHP و Perl
علاقه : فراوان
1363
 

!AnGel!

عضو جدید
کاربر ممتاز
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نام:الناز
رشته:نرم افزار
علاقه:نیدونم!!
آشنایی:ندارم
 

Aghrab Khatoon

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2][/h]
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نام: سمیرا
رشته: نساجی
آشنایی:ندارم

 

Ghazal_joon

عضو جدید
کاربر ممتاز
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


من با کمک دوستمون dondi تونستم انجام بدم برنامه php.



 

ناآشنا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام خدمت دوستان عزيزم در روزهاي آينده تغييراتي در اين تايپك به وجود مياد.
دوستان تا آخر آبان ماه فرصت دارن ثبت نام كنند. بعدش اساسي درس ها رو شروع مي كنيم در اين مدت هم بر روي ساختار مدرسه بيشتر كار مي كنم.
تشكر از همراهي دوستان عزيز.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
 

nice_Alice

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
الهم صل علی محمدوآل محمد
اسمم:آلیس خانوم!
رشته ام:ریاضی محض
یکم کوشولو آشنایی دارم خیلی کوشولوموشولو!:D
 

ناآشنا

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام خدمت دوستان عزيزم
از اين به بعد سوالات رو در بخشمدرسه برنامه نويسي حضرت زهرا (س) - PHP - پرسش و پاسخ بنويسيد در اين بخش تنها ثبت نام و آموزش قرار مي گيره در غير اينصورت نوشتتون يا پاك ميشه يا منتقل خواهد شد. تشكر از همكاريتون.
اللهم صل علي محمد و ال محمد
 
آخرین ویرایش:
با سلام خدمت دوستان عزيزم
از اين به بعد سوالات رو در بخشمدرسه برنامه نويسي حضرت زهرا (س) - PHP - پرسش و پاسخ بنويسيد در اين بخش تنها ثبت نام و آموزش قرار مي گيره در غير اينصورت نوشتتون يا اك ميشه يا منتقل خواهد شد. تشكر از همكاريتون.
اللهم صل علي محمد و ال محمد


یعنی اگر مطلب اموزشی پیدا کردیم میتونیم اینجا قرار بدیم؟
 

ناآشنا

عضو جدید
کاربر ممتاز
یعنی اگر مطلب اموزشی پیدا کردیم میتونیم اینجا قرار بدیم؟
سلام دوست من براي اينكه نظم مطالب حفظ بشه و كيفيت بالا بره صبر كنيد تا زمان ثبت نام كه تا آخر آبان هست تموم بشه بعد آموزش ها رو شروع مي كنيم. قبل از گذاشتن مطلب اگه با من هماهنگ كنيد ممنون ميشم. فقط براي اينكه دوستان براي آموزش ميان سر در گم نشن.
 
سلام دوست من براي اينكه نظم مطالب حفظ بشه و كيفيت بالا بره صبر كنيد تا زمان ثبت نام كه تا آخر آبان هست تموم بشه بعد آموزش ها رو شروع مي كنيم. قبل از گذاشتن مطلب اگه با من هماهنگ كنيد ممنون ميشم. فقط براي اينكه دوستان براي آموزش ميان سر در گم نشن.

من میخوام از بای بسم الله شروع کنم و اگر صلاح بدونید درباره فهرست زیر مطالبی بنویسم و اینجا قرار بدم:

1- تاریخچه پیدایش کامپیوتر
2- نسلهای تکاملی شبکه
3- مقدمه ای بر شبکه های کامپیوتری اینترنتی و پروتوکول اینترنت Internet Protocol
4- مقدمه ای بر سرویس دهنده های وب Web servers
5- مقدمه ای بر معماری سرویس دهنده و سرویس گیرنده Client Servers
6- مقدمه ای بر سرورهای نرم افزار تحت شبکه application servers
7- مقدمه ای بر سرورهای نرم افزار تحت وب Web Application Servers
8- مقدمه ای بر سرور نرم افزاری AMP
9- مقدمه ای بر تاریخچه پی اچ پی History
10- مقدمه ای بر تاریخچه آپاچی Apache
11- مقدمه ای بر تاریخچه Mysql
12- مقدمه ای بر نسلهای تکاملی پی اچ پی Versions

یک زمانی با یک دانشگاه خصوصی همکاری میکردم و در انجا یاد گرفتم که هنگام برگزاری و یا تدریس یک درس
معمولا ابتدا سیلابس یا سر فصل دروس طراحی شده و به سازمان دولتی ذیربط مثلا وزارت علوم میرود
سپس از انجا بررسی و تصویب شده و مجوز برگزاری دوره داده میشود.
تقریبا کلیه دانشگاههای دولتی و خصوصی و مادر و غیر مادر همگی باید برای برگزاری دوره های کاردانی و کارشناسی و ارشد وغیره
باید از وزارت علوم و یا شورای آموزش عالی کشور مجوز بگیرند.

بعد از اخذ مجوز اساتید لازم و کلاسها و برنامه ریزی اموزشی و ثبت نام انجام شده و سپس تدریس شروع میگردد.

حالا ما فرض میکنیم شما اینجا توی این تاپیک وزیر محترم علوم هستید :)
تعدادی هم استاد دانشگاه
و ثبت نام کنندگان هم دانشجو

و فهرست بالا هم سیلابس دوره آموزشی که البته میتواند خیلی بهتر و کامل تر شود.

امید وارم جسارت بنده را ببخشید خواستم فقط نظری داده باشم

در هر حال خوشحالم که در خدمت شما و سایر بزرگان هستم و دارم یاد میگیرم.
 

ناآشنا

عضو جدید
کاربر ممتاز
من میخوام از بای بسم الله شروع کنم و اگر صلاح بدونید درباره فهرست زیر مطالبی بنویسم و اینجا قرار بدم:

1- تاریخچه پیدایش کامپیوتر
2- نسلهای تکاملی شبکه
3- مقدمه ای بر شبکه های کامپیوتری اینترنتی و پروتوکول اینترنت Internet Protocol
4- مقدمه ای بر سرویس دهنده های وب Web servers
5- مقدمه ای بر معماری سرویس دهنده و سرویس گیرنده Client Servers
6- مقدمه ای بر سرورهای نرم افزار تحت شبکه application servers
7- مقدمه ای بر سرورهای نرم افزار تحت وب Web Application Servers
8- مقدمه ای بر سرور نرم افزاری AMP
9- مقدمه ای بر تاریخچه پی اچ پی History
10- مقدمه ای بر تاریخچه آپاچی Apache
11- مقدمه ای بر تاریخچه Mysql
12- مقدمه ای بر نسلهای تکاملی پی اچ پی Versions

یک زمانی با یک دانشگاه خصوصی همکاری میکردم و در انجا یاد گرفتم که هنگام برگزاری و یا تدریس یک درس
معمولا ابتدا سیلابس یا سر فصل دروس طراحی شده و به سازمان دولتی ذیربط مثلا وزارت علوم میرود
سپس از انجا بررسی و تصویب شده و مجوز برگزاری دوره داده میشود.
تقریبا کلیه دانشگاههای دولتی و خصوصی و مادر و غیر مادر همگی باید برای برگزاری دوره های کاردانی و کارشناسی و ارشد وغیره
باید از وزارت علوم و یا شورای آموزش عالی کشور مجوز بگیرند.

بعد از اخذ مجوز اساتید لازم و کلاسها و برنامه ریزی اموزشی و ثبت نام انجام شده و سپس تدریس شروع میگردد.

حالا ما فرض میکنیم شما اینجا توی این تاپیک وزیر محترم علوم هستید :)
تعدادی هم استاد دانشگاه
و ثبت نام کنندگان هم دانشجو

و فهرست بالا هم سیلابس دوره آموزشی که البته میتواند خیلی بهتر و کامل تر شود.

امید وارم جسارت بنده را ببخشید خواستم فقط نظری داده باشم

در هر حال خوشحالم که در خدمت شما و سایر بزرگان هستم و دارم یاد میگیرم.

خواهش ميكنم با توجه به چيزايي كه خدمتتون قبلا گفتم تا موقعي كه كاربران ديگه ميان براي ثبت نام بد نيست تاريخچه اي گفته بشه.
يا علي
اللهم صل علي محمد و ال محمد
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا