یائسگی چه تأثیری بر پوست دارد + راه حل

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

یائسگی یک بیماری نیست، تحولی عادی است، یک مرحله از زندگی هر زنی است که باید با آن مواجه شود.



البته خانم ها باید این نکته را بدانند که تغییراتی که به دنبال یائسگی ظاهر می‌شوند چندان خوشایند نیستند. خصوصاً، پوست به واسطۀ تغییرات هورمونی از این اتفاقات جدید در امان نیست.

پیرشدن طبیعی پوست
چه یائسگی شروع شود، چه نشود، پوست ما پیر خواهد شد. با گذشت زمان، و در صورت قرار داشتن پوست در معرض نور شدید خورشید یا وجود رادیکال های آزاد، پوست انعطاف پذیری و استحکامش را به تدریج از دست می‌دهد به علاوه کیفیت و کمیت فیبرهای کششی سطح پوست نیز کاهش می‌یابند. تا اینجا، فرد تحت تأثیر پیری طبیعی قرار دارد، یعنی همان پیر شدن و عوارضش که بین مردان و زنان مشترک است.


یائسگی: افزایش سن و کاهش هورمون ها
این تحول برای زنان با بروز یائسگی سرعت می‌گیرد، زیرا استروژن که در طول زندگی توسط تخمدان ها ترشح می‌شود، نقش مهمی در حفاظت از پوست دارد. به محض اینکه یائسگی تخمدان ها را به خواب می‌برد، این محافظت کننده ناپدید می‌شود. علاوه بر این، در روند طبیعی پیر شدن، زنان چربی داخل (در حالی که این "پرکننده" مانعی در پدید آمدن چین و چروک به شمار می‌رود) و روی پوست شان را نیز از دست می‌دهند (در حالی که سبوم، که خود عامل به وجود آمدن جوش است، نیز نقش مهمی در حفاظت از پوست بازی می‌کند).


عواقبی فراتر از چین و چروک
عواقبی که یائسگی برای پوست دارد، فقط همان پیر شدن قابل رؤیت پوست نیست. زیرا انعطاف پذیری اش کم می‌شود و شروع می‌کند به خاریدن. به خاطر تغییرات هورمونی و حساس شدن بسیار، احتمالاً پوست سرخ می‌شود و چون سبوم محافظت کننده کمتری وجود دارد، جراحت ها بقیه نقاط را آسان تر آلوده می‌کنند.


وقتی که یائسگی شروع می‌شود چه کار کنیم؟
شما می‌توانید روش های درمان هورمونی جایگزین را جانشین هورمون هایی که توسط تخمدان ها ساخته می‌شدند، بکنید، این هورمون های ترکیبی تحت نظارت پزشک تجویز شده اند، جذب بدن می‌شوند. اما فراموش نکنید که در وهلۀ اول، باید اصول مراقبت های زیبایی را به درستی رعایت کنید. بسیاری از زنان تصور می‌کنند که می‌توانند در تمام عمر همان محصولاتی را برای پوست شان استفاده کنند، که در سی سالگی استفاده می‌کردند ! امروزه، مارک های معتبر، کرم های بسیار غنی تری را پیشنهاد می‌دهند که برای پوست های حساس زنان یائسه کاملاً مناسب و مفید است.


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سلامت


 

Similar threads

بالا