مناظر زمین از فضا 3...

bahram3

عضو جدید
کاربر ممتاز


تصوير دهانه كوه كونديور در شرق سيبري روسيه به قطر 6 كيلومتر.تشكيل اين يك دهانه به دليل فعاليت يك آتش فشان قديمي نيست بلكه فشار پلاك هاي زيرزميني پوسته سخت در لايه هاي رسوبي موجب تشكيل آن شده است.



تصوير فيورد كالج، در قلب خليج كوچك پرنس ويليام در آلاسكا فيورد كالج در مسافتي به طول بيش از 40 كيلومتر ديواره صخره هاي كوهستان چوگاچ را مي شكافد. در اين فيورد 5 يخچال وجود دارند كه آب ناشي از آنها مستيما به دريا مي ريزد.



بازتاب نور خورشيد در هنگام غروب بر سطح آب هاي رودخانه آمازون در مركز تصوير و يكي از شاخه هاي آن به نام رود اوئاتوما در بالاي آن. اين بازي نور امكان مي دهد تا تفاوت ميان سطح آرام آمازون و آب هاي خروشان رود اوئاتوما كه مسيرش از ميان دره ها مي گذرد را تشخيص داد.



چندين درياچه و مرداب در قلب شمال قزاقستان وجود دارند. در سمت چپ تصوير مي توان درياچه آب شور تنگيز و دروسط درياچه هاي آب شيرين كواگاژينسكي و مرداب هايي كه آنها را احاطه كرده اند، مشاهده كرد.



تصوير گنبد ريشارت يا ساختار ريشارت و حفره ميان آن در صحراي موريتاني كه هنوز براي كليه دانشمندان يك معما است. قطر آن بيش از 40 كيلومتر است و احتمال مي رود تشكيل آن ناشي از يك فوران آتش فشاني باشد.

 

Similar threads

بالا