OpenGL

negin17h

مدیر تالارهای مهندسی کامپیوتر و رباتیکمتخصص #C
مدیر تالار
The OpenGLR Graphics System : A Specification
 

پیوست ها

  • glspec41.core.20100725.pdf
    3 مگایابت · بازدیدها: 2
آخرین ویرایش:

negin17h

مدیر تالارهای مهندسی کامپیوتر و رباتیکمتخصص #C
مدیر تالار
The OpenGL® Shading Language

The OpenGL® Shading Language

The OpenGL® Shading Language
 

پیوست ها

  • GLSLangSpec.Full.1.20.8.pdf
    591.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

negin17h

مدیر تالارهای مهندسی کامپیوتر و رباتیکمتخصص #C
مدیر تالار
OpenGL Addision Wisley

OpenGL Addision Wisley

OpenGL Addision Wisley
 

پیوست ها

  • OpenGL_Addison.pdf
    1.9 مگایابت · بازدیدها: 0

salome

عضو جدید
سلام به همه

این یه کتاب مفیده که اگه کسی بخواد openGL یاد بگیره خیلی کمکش میکنه چون قدم به قدم آموزش داده

OpenGL Programming Guide - Fifth Edition
 

psp2004

عضو جدید
دوستان من واسه رسم خط این کد را گیر آوردم
کد:
#include < gl/glut.h ><="">  [LEFT]void display(void)
{
/* clear all pixels  */
   glClear (GL_COLOR_BUFFER_BIT);[/LEFT] [LEFT]/* draw white polygon (rectangle) with corners at
 * (0.25, 0.25, 0.0) and (0.75, 0.75, 0.0)  */
   glColor3f (1.0, 1.0, 1.0);
   glBegin(GL_LINES);
      glVertex3f (0.25, 0.25, 0.0);
      glVertex3f (0.75, 0.25, 0.0);
      glVertex3f (0.75, 0.75, 0.0);
      glVertex3f (0.25, 0.75, 0.0);
   glEnd();[/LEFT] [LEFT]/* don't wait! start processing buffered OpenGL routines */
   glFlush ();
}[/LEFT] [LEFT]void init (void) 
{
/* select clearing color  */
   glClearColor (0.0, 0.0, 0.0, 0.0);[/LEFT] [LEFT]/* initialize viewing values  */
   glMatrixMode(GL_PROJECTION);
   glLoadIdentity();
   glOrtho(0.0, 1.0, 0.0, 1.0, -1.0, 1.0);
}[/LEFT] /* 
 * Declare initial window size, position, and display mode
 * (single buffer and RGBA).  Open window with "hello"
 * in its title bar.  Call initialization routines.
 * Register callback function to display graphics.
 * Enter main loop and process events.
 */
int main(int argc, char** argv)
{
   glutInit(&argc, argv);
   glutInitDisplayMode (GLUT_SINGLE | GLUT_RGB);
   glutInitWindowSize (250, 250); 
   glutInitWindowPosition (100, 100);
   glutCreateWindow ("hello");
   init ();
   glutDisplayFunc(display); 
   glutMainLoop();
   return 0;   /* ANSI C requires main to return int. */
}
تو این برنامه باید تو خود تابع display دو تا نقطه را داده باشیم تا رسم کنه .. حالا اگه من بخوام نقاطم رو به عنوان پارامتر بگیره و رسم کنه باید چی کار کنم ؟؟؟ ... مثلا اگه بخام تو یه حلقه هی دو نقطه بگیره و رسم کنه ؟؟؟ تابع خاصی داره؟؟ ...
 

Kaveh.Sadeghi

عضو جدید
دوستان سلام
احتیاج فوری به کمک شما دوستان عزیز دارم لطفا متن زیر رو با حوصله بخونید

salam.
yek tasvire voroodi ba format jpg ke shamele sheklhaye mosalas va dayere va yek chand zeli(polygon) k daraye pas zamineye sefid va dore ashkal range meshki bashad.karbar yeki az ashkale tasvir ra entekhab mikonad va ba mouse ruye yek noghteye delkhah az shekle entekhabi entekhab mikonad k an shekl shoroo be por shodan (rang shodan) mikonad va dar nahayat tasvire khorooji k namayesh dade mishavad an shekle entekhabi ra rangi (por shode) namayesh midahad.
b zabane c++ va ba Opengl bayad neveshte shavad.2ta algoritme por kardane ashkale hendesi boundery filled va scanline filled hastan. az tarighe poshte (stack) ham tashkhis midahad k shekl b range meshki reside k joze shekl nist va agar dar mohite sefid rang bashad joze shekl ast vabayad dar poshte gharar girad ta por shavad(rang shavad) albatte b jaye stack mishe az tabee bazgashty ham estefade kard.
y tamrine gerafikie. 2ta source code c++ ba opengl attach kardam (rasme bazi az ashkale hendesi va taghire range pas zamine)


rasme ashkale hendesi:

#include <glut.h>// also included gl.h, glu.h
void display() {
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); // Clear the color buffer
glBegin(GL_QUADS); // Each set of 4 vertices form a quad
glColor3f(0.4f, 0.4f, 0.4f); // Red
glVertex2f(-0.7f, -0.1f); // x, y
glVertex2f(-0.1f, -0.1f);
glVertex2f(-0.1f, 0.5f);
glVertex2f(-0.7f, 0.5f);
glEnd();
glBegin(GL_TRIANGLES); // Each set of 3 vertices form a triangle
glColor3f(0.0f, 1.0f, 0.0f); // Green
glVertex2f(0.2f, -0.3f);
glVertex2f(0.8f, -0.3f);
glVertex2f(0.5f, 0.2f);
glEnd();
glBegin(GL_POLYGON); // The vertices form one closed polygon
glColor3f(0.0f, 0.0f, 1.0f); // Blue
glVertex2f(0.2f, 0.3f);
glVertex2f(0.4f, 0.3f);
glVertex2f(0.5f, 0.5f);
glVertex2f(0.4f, 0.7f);
glVertex2f(0.2f, 0.7f);
glVertex2f(0.1f, 0.5f);
glEnd();
glFlush(); // Render now
}
// GLUT runs as a Console Application
int main(int argc, char** argv) {
glutInit(&argc, argv); // Initialize GLUT
glutCreateWindow("2D Shapes"); // Create a window with the given title
glutDisplayFunc(display); // Register callback handler for window re-paint
glutMainLoop(); // Enter infinitely event-processing loop
return 0;
}


Taghire range pas zamine

#include <glut.h>// also included gl.h, glu.h
void display() {
glClearColor(1.0,0.2,0.3,1.0);
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); // Clear the color buffer
glBegin(GL_LINES); // Each set of 4 vertices form a quad
glColor3f(0.0f, 0.0f, 1.0f); // Red
glVertex2f(-0.6f, 0.2f); // x, y
glVertex2f(-0.2f, 0.77f);
glEnd();
glFlush(); // Render now
}
// GLUT runs as a Console Application
int main(int argc, char** argv) {
glutInit(&argc, argv); // Initialize GLUT
glutCreateWindow("2D Shapes"); // Create a window with the given title
glutDisplayFunc(display); // Register callback handler for window re-paint
glutMainLoop(); // Enter infinitely event-processing loop
return 0;
}
 

STELLA_PB

عضو جدید
سلام دوستان
کسی بازی مار و پله به زبان open gl رو داره؟ یا اگه میشه کمک کنید نحوه نوشتنشو توضیح بدید
merc:smile:
 

lithium_r

عضو جدید
بچه ها من دنبال این کتاب هستم میشه کمکم کنین؟
Computer Graphics using openGL by Hill,F.S
 

sanazy

عضو جدید
سلام کسی میدونه چجوری میشه یه ابر بیضی تو فضای 3 بعدی رسم کرد؟ ا
 

yazdani220

عضو جدید
سلام دوستان
من open gl رو نصب کردم ولی برنامه ام اجرا نمیشه
کسی می تونه کمک کنه
 

فاطمه طالبی

کاربر بیش فعال
سلام دوستانمن open gl رو نصب کردم ولی برنامه ام اجرا نمیشهکسی می تونه کمک کنه
سلام من ویژوال استادیو رو نصب کردم و از اون برای استفاده open gl استفاده میکنم. اگه خواستید میتونم در این مورد کمکتون کنم.
 

arash_depres

عضو جدید
با سلام
به کمکتون به صورت فوری نیازمندم
من به یه پروژه اسکرین سرور به زبان openGl در محیط Visual Studio به صورت فوری احتیاج دارم اگه کمکم کنین ممنون می شم.
با تشکر
 

amin_ur

عضو جدید
slm be hamegii man ye projeh mikham ke ye manzare ba be raveshe raster mikham kasi in baranamaro dare??
 

azade1992

عضو جدید
بچه ها کسی برنامه مکعب روبیک با OpenGL رو داره؟؟ خیلی فوریه واسم.......
 

mohandeseit

دستیار مدیر مهندسی فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
سلام.
میخواستم راجب نحوه کار با opengl در ویژوال استودیو اگر کسی تجربه ای داره برام توضیح بده.
تنظیمات اولیه-نصب کتابخانه های دیگرش و ...
:gol:
 

N O X

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.
میخواستم راجب نحوه کار با opengl در ویژوال استودیو اگر کسی تجربه ای داره برام توضیح بده.
تنظیمات اولیه-نصب کتابخانه های دیگرش و ...
:gol:

سلام .
من تقریبا ی سال پیش گرافیک داشتم ی چیزایی یادمه امیدوارم کمکتون بکنه
اول باید glut رو دانلود کنید .(من داشتم براتون ضمیمه کردم )
من فرض کردم سیستم شما 64 بیتی هست و ویژوال استادیو شما هم تو درایو c نصب هست.
فایل glut.h رو توی این مسیر C:/Program Files (x86)/Microsoft Visual Studio 10.0/VC/include قرار میدید
فایل glut32.lib رو توی مسیر C:/Program Files (x86)/Microsoft Visual Studio 10.0/VC/lib قرار میدید.
فایل glut32.dll رو توی مسیر C:/Windows/SysWOW64 قرار بدید.

برای وارد شدن به محیط opengl هم ابتدا ویژوال رو باز کنید بعد منوی فایل گزینه new سپس project توی پنجره ای که باز میشه از سمت چپ ویژوال سی ++ رو انتخاب میکنید بعد از سمت راست Win32 Console Application ی اسم بهش میدی بعد اوکی بعد هم next و تو پنجره بعد Empty Project سپس Finish.
وارد محیط ویژوال میشه بعد از پنجره Solution Explorer روی Resource Files راست کلیک بعد add رو میزنی بعد New Item ی پنجره باز میشه C++ File رو انتخاب میکنی بعد یک اسم هم میدید بعد add یک صفحه سفید باز میشه که اونجا کدهاتون رو مینوسید

مشاهده پیوست glut-3.7.6-bin.zip
 
آخرین ویرایش:

programmer.

عضو جدید
سلام
من میخاستمopen GLکار کنم تو فضایvisual studioولی خیلی سخته شما جایگزین بهتر چی سراغ دارین؟؟چیزی که آسونتر باشه و کاراییشم خوب باشه؟
 

toorjoor

عضو جدید
سلام دوستان
من open gl رو نصب کردم ولی برنامه ام اجرا نمیشه
کسی می تونه کمک کنه


در این آموزش تصویری کتابخانه OpenGl را بر روی Dev-C++ آموزش می دهیم. مرحله ۱:دانلود کامپایلر که از سایت زیر می تونین دانلود کنین :
مرحله ۲:نصب کامپایلر
مرحله ۳:باز کردن برنامه و ایجاد یک پروژه کنسول به زبان C یا ++C
مرحله ۴​
دانلود فایلهای کتابخوانه ای و سرآیندها که از لینک زیر می تونین دانلود کنین.​
یا این یکی لینک
مرحله ۵ :​
درون فایل GlutMing.Zip درون پوشه Gl چند فایل سرآیند وجود داره که باید اونا رو در پوشه ی​
C:\Dev-Cpp\include\GL کپی کنید​
مرحله 6 :​
کپی کردن فایلهای کتابخوانه ای از پوشه GLUTMingw32\lib در پوشه C:\Dev-Cpp\lib​
مرحله 7:​
کپی کردن فایل Glut32.Dll درون پوشه ی c:\WINDOWS\system32​
مرحله 8 :​
این کد ساده اوپن جب ال رو کپی کنید و درون ویرایشگر کامپایلر قرار بدید . ابتدا کدهای پیش فرض رو پاک کنید​
دانلود کد :​
مرحله ۹ :​
اضافه کردن فایل کتابخوانه ای به Linker از منوی Project - Project Options را انتخاب کنید سپس با استفاده از دکمه Add Lirary Or Object این 7 فایل را انتخاب کنید. توجه این 7 فایل در پوشه C:\Dev-Cpp\lib هستند.​
  • lib/libopengl32.a
  • lib/libglu32.a
  • lib/libGdi32.a
  • lib/libglut32.a
  • lib/libglut.a
  • lib/libglsmap.a
  • ib/libglaux.a
سپس اوکی .​
مرحله آخر :​
با فشردن کلید F9 در صفحه اصلی کامپایلر برنامه اجرا میشه . اینم خروجی :​
 

yas87

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ایا در این تاپیک میشه از تفاوت بین open gl و direct x صحبت کرد ؟
 

Similar threads

بالا