محرم می آید

mohsen victor

عضو جدید
کاربر ممتاز
صدها نفر از رقص جنون جا مانده

سالار در این قافله تنها مانده

دلها شده پر درد مگر علت چیست؟

هفتاد و دو شب تا به محرم مانده


من باید این تایپک رو یه ذره زود تر (3-4 روز پیش میزاشتم) تا مصرع اخرش درست بشه.لطفا" نظرتونو نسبت به این ماه و مراسمات وعزاداری هاش بگید.ایا موافقید یا مخالف؟

قیامت بی حسین معنا ندارد //شفاعت بی حسین معنا ندارد

حسینی باش تا در محشر نگویند //چرا پرونده ات امضاء ندارد؟
 

mohsen victor

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر خودم ماه محرم اگه بعضی بدعت های وارده رو ندید بگیریم ماه خیلی بزرگ و غمگینیه

من این علم کشی ( مثل صلیب میمونن) رو اصلا" قبول ندارم و فکر میکنم اصلا" به اصل

موضوع یعنی شهادت و ایثار و ارزش ها ربطی نداره
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
سلام
بقول پیر مراد دلهامون:« محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته!»
فکر کنم این یه جمله کلی حرف رو با خودش حمل میکنه!
در روزگاری که طفل 5 ساله رو بجرم اینکه از پدری شیعه و محب خاندان علی(ع) بدنیا آمده است، دار میزده اند! همین محرم و عزاداری سیدالشهداء بوده که شیعه را زنده و پویا نگه داشته است!
این محرم است که روحیه ایثار و ازخود گذشتگی و شهادت طلبی را در میان نسل نسل شیعیان واقعی حضرتش زنده نگه میدارد!
شیعه حسین(ع) از محرم و کربلا درس می آموزد!
درس درست زندگی کردن و درست مردن!

مستمع وقتی پای روضه عباس(ع) می نشیند، بخوبی یاد میگیرد که فداکاری چیست، و چگونه میتوان به معبود رسید!
آری ثانیه به ثانیه واقعه بزرگ کربلا درس است برای من و شما! اگر کمی، فقط کمی چشم دل را باز کنیم! و راه را برای ورود معارفش هموار کنیم.

گریه، سینه زنی، زنجیر زنی و روضه سیدالشهداء، هرکدام درسهایی دارند برای انسان!
محرم صبر را به معنای واقعی در میدان عمل معنی می کند آنگاه که خون پاک علی اصغر حسین(ع) برروی دستان مبارکش جاری شد!
محرم شجاعت را بدرستی برایمان تفسیر میکند آنگاه که علی اکبر حسین(ع) با دلی آرام راهی میدان نبرد میشود!
محرم بینش درست را برای نسل بشر شرح می دهد، زمانی که قاسم حسن(ع) در پاسخ سوال عمو که پرسید:«شهادت در نظرت چونه است؟» می گوید:«احلی من العسل!» از عسل هم شیرین تر است! آری این بینش عمیق نوجوانی 13 ساله اما شیعه واقعیست!
محرم نمایشگاه اوج ایثار و ایمان است، آنزمان که عباس آب گوارا را از کف بر شط می زند! آری عباس اینجا در جهاد اکبر پیروز میشود!(کاری که حضرت آدم(ع) در برابر آن میوه ممنوعه نتوانست انجام دهد) و پیروزی در جهاد اصغر برای او از این پس، کاری بسیار آسان خواهد بود!

نمی توان در این چند خط کوتاه محرم را تفسیر کرد! عقل و معرفتم هم بیش از قد نمی دهد!
موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

mohsen victor

عضو جدید
کاربر ممتاز
با حرفات موافقم ولی کاش تو این زمونه بتونیم انجور که شایسته و در خور کربلاست عزاداری کنیم ویادمون باشه که اسلام را هیچ جا زیر سوال نبریم و طوری رفتارنکنیم که این مراسمات مثل مراسم اژدهای چین فقط بازی به نظر بیاد بلکه سعی کنیم عظمت وپاکی والبته هدف اون عزیزان رو درک کنیم وپیرو راه درست باشیم تا از زیانکاران نباشیم
 

hoka2006

عضو جدید
به نظر خودم ماه محرم اگه بعضی بدعت های وارده رو ندید بگیریم ماه خیلی بزرگ و غمگینیه

من این علم کشی ( مثل صلیب میمونن) رو اصلا" قبول ندارم و فکر میکنم اصلا" به اصل

موضوع یعنی شهادت و ایثار و ارزش ها ربطی نداره

تمام اینها جزو شعائر حسینی حساب میشه و نباید به اونها بی احترامی کرد .

و مطمئن باشید اگه این عزاداریها تا الان نبود تو اون دوران سیاه

الان اسلامی(شیعه) در کار نبود


البته الان هم داره . . .
 

reza556182

عضو جدید
با سلام
به نظر حقير عاشورا بيش از آنكه يك مراسم باشه يك فرهنگه. فرهنگ بندگي مطلق انسان در برابر رب مطلق هستي. فرهنگ گذشتن از همه چيز حتي جان و عيال و خاندان در برابر باقي ماندن نام الله. فرهنگ تن به ننگ چند روزه دنيا ندادن در برابر عزت ابدي و جاودان. و ...
راستي خيلي تا محرم نمونده. چيكار كنيم تا بتونيم خودمون رو به اين مرحله اعلاي كمال نزديك كنيم؟
آيا ميشه دلهامون رو همراه كارواني كنيم كه گويا اين بيت مصداق اونه:
اندك اندك جمع مستان مي رسند اندك اندك مي پرستان مي رسند ...
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
سلام
یک نکته ریز درباره محرم و قیام حسین(ع) وجود داره که کمتر گفته میشه!
امام علی(ع) 25 سال سکوت کرد و هیچ وقت علیه خلیفه وقت قیام نکرد!
امام حسن(ع) هم با معاویه صلح کرد و قیام نکرد!
اما امام حسین(ع) در برابر یزید قیام کرد و سکوت نکرد! صلح هم نکرد! فکر کردید چرا!
در عقیده شیعه امام، معصوم از هر خطایی هست و امامان باهم هیچ تفاوتی از نکته نظر سطح معرفت و بینش ندارند! پس چرا رفتار و عمل این سه امام متفاوته؟

اگر علی(ع) بخاطر حفظ مصالح مومنین و حفظ وحدت سکوت کرده چرا حسین(ع) مصالح مومنین رو درنظر نگرفته و قیام کرده است؟ کدام یک اشتباه کرده اند؟ علی یا حسین؟

پاسخ این است که هیچ کدام!!!
اگر دقت کنید امام علی(ع) در برابر افرادی سکوت کرده اند که لااقل حفظ ظاهر میکرده اند! از احکام اسلام تخطی نمی کرده اند! تصمیم های خلاف شرع نمی گرفته اند! آنها فقط حق خلافت را غصب کرده اند و درست نیست بخاطر آن کل اسلام را که هنوز نوپاست و تثبیت نشده، به آتش کشید!
حتی امام حسین(ع) هم در برابر معاویه قیام نکردند! چون او هم حفظ ظاهر میکرده و خود را مسلمان نشان میداده! این عدم قیام به معنی قبول معاویه نیست! بخاطر این است که قیام واجب نیست و باید از روش های دیگری مبارزه کرد! روشهایی که وحدت اسلام را خدشه دار نکند!
اما یزید فردی بوده که به گواه همه کتابهای تاریخی، حتی ظواهر را هم حفظ نمی کرده! در برابر همه شراب میخورده در حالی که قرآن آن را نهی کرده! یزید کاری کرده بود که دیگر جای نشستن نبوده، اینجا قیام واجب شده! و اگر علی(ع) یا حسن(ع) یا هرکدام از امامان هم جای حسین(ع) بودند همان کاری را میکردند که او کرد!
براستی این ها درسهایی برای ماست! تا بدانیم در برابر افراد غاصب چگونه باید رفتار کنیم! کی باید قیام کنیم و کی باید مصلحت اندیشی کنیم!
 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز
جالبه ها
طرف همین الان جلوشه نمیتونه بگه چی کارست میاد از باطن یه کسی 1400 بوده و به شهادت رسیده حرف میزنه
این دوره زمونه همه واسه خودشون شدن خدا ! :question:
 

sh.mojtaba

عضو جدید
سلام
با احترام به نظر همه ی بچه ها می خواستم بگم نوع عزاداری ها فرقی نمیکنه مهم اینه که ما عزاداری کنیم. 50 سال پیش تعزیه می خوندند و حالا هم هیئت ها توی خیابون ها حرکت میکنند و یا شب ها مراسم د:gol:ارند. مهم اینه که یاد سید الشهداء رو گرامی بداریم و اینو بدونیم اون هایی که به هر نحوی دارند با عزاداری آقا اباعبدالله مخالفت میکنند فقط قصد تضعیف اسلام رو دارند که موفق نمیشوند.
راستی افراط و تفریط بد هست. مثل قمه زدن و یا...
به هر حال التماس دعا
 

ryhan

عضو جدید
هل من ناصر ینصرنی؟؟؟

هل من ناصر ینصرنی؟؟؟

سلام

منم از بعضی رفتار عزا داران عزیز ناراحتم ...جوان ها به جای خود و سن دار ها هم بجای خود

ولی باهمه این حرف ها ما با همچین شب ها و روزهایی زنده هستیم

نمی دانم اگر در آن زمان بودم چه پاسخی به این سوال مولا می دادم؟؟

هل من ناصره ینصرنی؟

ولی من سالهاست از زمان تولدم که پاسخ سوال هزاران ساله مولا صاحب الزمان را بی پاسخ گذاشته ام( آیا یاری کننده ایی هست که مرا یاری کند؟)


دوستان فرزند حسین ع را امام زمان عج را دریابید
 

mohsen victor

عضو جدید
کاربر ممتاز
با احترام به نظر همه ی بچه ها می خواستم بگم نوع عزاداری ها فرقی نمیکنه مهم اینه که ما عزاداری کنیم. 50 سال پیش تعزیه می خوندند و حالا هم هیئت ها توی خیابون ها حرکت میکنند و یا شب ها مراسم د:gol:ارند.

من با این نظر مخالفم اصلا" قرار نیست ما هر جور عزاداری رو انجام بدیم چون این مراسمات در اقصا نقاط جهان مورد پوشش قرار میگیرن و نمیدونید چه برداشت هایی که ازشون نمیشه وچه نتیجه گیری هایی که نمیکنن به نظر من شیعه باید زرنگ باشه وبهانه دست دیگران نده. تازه الان هم تعزیه میخونن گرچه 50سال گذشته باشه به نظر من تعزیه یکی از بهترین،کاملترین وبا تمدن ترین انواع عزاداریه
 

avocado

کاربر فعال
من با این نظر مخالفم اصلا" قرار نیست ما هر جور عزاداری رو انجام بدیم چون این مراسمات در اقصا نقاط جهان مورد پوشش قرار میگیرن و نمیدونید چه برداشت هایی که ازشون نمیشه وچه نتیجه گیری هایی که نمیکنن به نظر من شیعه باید زرنگ باشه وبهانه دست دیگران نده. تازه الان هم تعزیه میخونن گرچه 50سال گذشته باشه به نظر من تعزیه یکی از بهترین،کاملترین وبا تمدن ترین انواع عزاداریه
ببینید یه وقت هست که شما نمی تونید اعتقاد یه جمع کثیری از افراد رو اصلاح کنید، اونوقت چه کارش می کنید؟
بله من هم با همه ی این کارهای بدعت گونه مخالفم
ما یا اهل تجددیم یا اهل سلفی گری/:
اگر اهل تجددیم در دنیای متجدد امروزه همه ی این کاره مذمومه، یعنی اگر مسیحیان میان مراسم بوسیدن کف کلیسا و به صلیب کشیدن خودشون و رفتن روی تیغ و ... رو انجام میدن و ما میگیم این وحشیا کین، اونا هم همین حرفا رو به ما می زنند
اگر اهل سلفی گری و پیروی از سنت هستیم هم که هیچ جای روایات و آیات حرفی از قمه و زنجیر و علم و طبلهای 10 کیلویی با صداهای 200 دسیبلی نیومده...
پس یه سری چیزها زیاده رویه و با عقل هم جور در نمیان....
اما اینکه ما عزاداری رو تعطیل کنیم و مثلا بریم بشینیم فقط کتاب بخونیم و بنویسیم هم غلطه، چون گسترش قیام باید با سر و صدا باشه، جذب کننده باشه، مفهوم داشته باشه و بالاخره اثرگذار باشه.
اگه یه کم تحقیق کنید عزاداری همه ی شرایط فوق رو داره، منتها اون عزاداری که موجب تفرقه نشه، وهن اسلام و مسلمین رو به همراه نیاره و ضرر به غیر و خود نرسونه (خودزنی اگر با علم و در شرایط غیر از خود بیخود شدن باشه هم حرامه؛ چون "لا ضرر و لا ضرار فی الاسلام")
اما مثلا اون مسلمونی که فقط از امام حسین (عشقش) قمه زدن رو ادای دین به این مقام والا میدونه این دیگه اعتقادشه و اگه بیایم یهو اینهمه آدم رو زیر سؤال ببریم اونوقت از اون ور پشت بوم میفتیم. فرهنگ ذره ذره جا می افته؛ نباید یهو بیایم همه اعتقاد یکی رو بشکونیم بگیم تو اشتباه می کنی.
ان شاءالله راه چاره بهترش رو هم خود شما پیدا کنید (البته برای خودتون، چون راه رو لو بدید دیگه طرفتون دستتون رو میخونه!!)
التماس دعا
 

mohsen victor

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببینید یه وقت هست که شما نمی تونید اعتقاد یه جمع کثیری از افراد رو اصلاح کنید
اما مثلا اون مسلمونی که فقط از امام حسین (عشقش) قمه زدن رو ادای دین به این مقام والا میدونه این دیگه اعتقادشه و اگه بیایم یهو اینهمه آدم رو زیر سؤال ببریم اونوقت از اون ور پشت بوم میفتیم. فرهنگ ذره ذره جا می افته؛ نباید یهو بیایم همه اعتقاد یکی رو بشکونیم بگیم تو اشتباه می کنی
.

سلام ممنون که تو بحث شرکت کردی میخوام چندتا نکته رو گوشزد کنم

1)من نمیخوام کسی رو اصلاح کنم داریم بحث میکنیم تا نتیجه گیری کنیم واطلاعاتمون بیشتر بشه

2)قمه زدن هیچ ربطی به امام حسین نداره واون طرف میتونه با نماز خوندن و اسلام واقعی وعملی یعنی همون چیزایی که امام واسش شهید شد به امام ادای دین کنه نه باخودزنی (خودکشی)

3)من در جمع ادم های تحصیل کرده و منطقی دارم این حرفارو میزنم تا نسل جدید یعنی خودمون این کارهارو کنار بزاریم و مثل ادم های وارسته عزاداری کنیم
 

پرندیس

کاربر بیش فعال
سلام
مهم اینه که یاد سید الشهداء رو گرامی بداریم و اینو بدونیم اون هایی که به هر نحوی دارند با عزاداری آقا اباعبدالله مخالفت میکنند فقط قصد تضعیف اسلام رو دارند که موفق نمیشوند.
راستی افراط و تفریط بد هست. مثل قمه زدن و یا...
به هر حال التماس دعا
کاملا موافقم................
 

pishoo

عضو جدید
من عاشق محرمم. محرم یعنی عظمت. یعنی بزرگی. یعنی سالاری. یعنی از خود گذشتگی. من عزارایشو دوست دارم ولی با جلف گشتن دخترا و پسرا مخالفم. این الم کشیارو هم که نگو. دلم می خواد اون الم و تو سرشون تیکه تیکه کنم. امام حسین همه چیزش و داد که اینا مسابقه برزو بازی بزارن؟ ای کاش می تونستم این برنامه هارو جمع کنم.نظر شما چیه؟
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
شنیدم در تبریز زمانی که روسها اشغالش کرده بودند، یکی از علمای بزرگ اون زمان(اسمش خاطرم نیست) علیه اشغالگران روس قیام میکنه.
اما روسها بالاخره بعد از درگیریهای زیاد موفق میشن این روحانی بزرگ رو دستگیر کنند و با یه محاکمه ساختگی محکوم به اعدامش کنند.
از قضا روزی که قرار بوده حکم اعدام اجرا بشه مصادف با ایام عزاداری سیدالشهداء(ع) بوده!
انقلابیون خیلی تلاش می کنند که تا از این فرصت(محرم و هزور همه مردم در دسته های عزا) استفاده کنند و روحانی رو نجات بدن!
میرن با سردسته های هیئت های عزاداری صحبت می کنند، اما بزرگان هیئت می گن ما کاری به روس ها نداریم! ما می خواهیم به عشق امام حسین(ع) عزاداری کنیم! دسته راه بندازیم! طبل بزنیم! قمه بزنیم و ارادت قلبی مون رو به آقا نشون بدیم!!!
بله!!! روز عاشورا وسط میدون شهر تبریز این روحانی مبارز درحالی به شهادت میرسه که کمی اون طرف تر، دسته های عزاداری شمشیر بدست و سیاپوش، فریاد می زدند: لبیک لبیک یا حسین(ع)!!!
آیا این است پاسخ فریاد هل من ینصرنی حسین(ع) در عصر ورز عاشورا؟
واقعا آیا این نوع عزاداری بدرت اسلام و زنده نگه داشتنش میخوره؟
 

sh.mojtaba

عضو جدید
من با این نظر مخالفم اصلا" قرار نیست ما هر جور عزاداری رو انجام بدیم چون این مراسمات در اقصا نقاط جهان مورد پوشش قرار میگیرن و نمیدونید چه برداشت هایی که ازشون نمیشه وچه نتیجه گیری هایی که نمیکنن به نظر من شیعه باید زرنگ باشه وبهانه دست دیگران نده. تازه الان هم تعزیه میخونن گرچه 50سال گذشته باشه به نظر من تعزیه یکی از بهترین،کاملترین وبا تمدن ترین انواع عزاداریه
حاجی سلام
اشتباه شده. من تو آخر حرفم گفتم باید مواظب باشیم و افراط و تفریط نکنیم و من نگفتم تعزیه بد هست من گفتم اگر نوع عزاداری ها عوض میشه نباید نوع عزاداری زیر سوال بره. باورتون میشه اگر بگم که سال گذشته توی قم یک سری از افراد گفته بودند سینه زنی نکنید چون غربی ها به ما میگن متحجر و کهنه پرست؟؟!!
من هم مخالف این هستم که کاری صورت بگیره که برخی حساسیت ها بالا بره وقتی توی اینترنت عکس یک بچه در حال قمه زدن رو میگذارند و بعد از قول بچه زیر عکس نوشته بودند من رو از دست این آدمها نجات بدید.
فکر کنم سوءظن رفع شده باشه
بهشت نصیبتون
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
ای بابا
یه چیز جالب که این وسط هست مسابقه گذاشتن هیئت هاست... هرکدوم سعی می کنه بلند تر طبل بزنه... دسته ش طولانی تر باشه و ...
آخه من موندم اگه واسه خاطر امام حسینه دیگه این چشم و همچشمی چیه؟
البه تا یه حدودی با دسته های عزا و اینا موافقم به شرطی که شورشو در نیارن.. بخصوص این مسابقه ها لج منو در میاره:razz:... طرف بشکن زنون از هیئت میاد که چی؟ طبلهای دسته ی ما از همه بیشتر بود:surprised:
 

mohsen victor

عضو جدید
کاربر ممتاز
من عاشق محرمم. محرم یعنی عظمت. یعنی بزرگی. یعنی سالاری. یعنی از خود گذشتگی. من عزارایشو دوست دارم ولی با جلف گشتن دخترا و پسرا مخالفم. این الم کشیارو هم که نگو.

جانا سخن از زبان ما میگویی
 

mohsen victor

عضو جدید
کاربر ممتاز
ای بابا
یه چیز جالب که این وسط هست مسابقه گذاشتن هیئت هاست... هرکدوم سعی می کنه بلند تر طبل بزنه... دسته ش طولانی تر باشه و ...
آخه من موندم اگه واسه خاطر امام حسینه دیگه این چشم و همچشمی چیه؟
البه تا یه حدودی با دسته های عزا و اینا موافقم به شرطی که شورشو در نیارن.. بخصوص این مسابقه ها لج منو در میاره:razz:... طرف بشکن زنون از هیئت میاد که چی؟ طبلهای دسته ی ما از همه بیشتر بود
:surprised:

واقعا" درست میگی البته من نباید اینجوری قطعی حرف بزنم ولی طرف 11 ماه

سال اسلام ستیزه بعد10 روز مییاد از این اب گل الود( منظورم شلوغبودن خیابون ها

و بعضی مراسمات عجیب غریبه) کلی ماهی (بخونید شاه ماهی)میگیره تازه 20

روز بعدیمحرم رو هم برمیگرده سر خونه ی اولش.من میگم اول باید هدف امام رو

بشناسیم بعد تو اون راه قدم برداریم بعد عزاداری کنیم اونم به بهترین ومتمدن ترین

حالت ممکن.


 

mohsen victor

عضو جدید
کاربر ممتاز
باور کنید من ادم هایی رو میشناسم چون قراره محرم باشلوغی ها بیاد میان باشگاه وزنه

میزنن،دوره میرن و... تا بدنشون فرم بگیره برن جلو چشم باشن و.... یا برن زیر علم هایی 300kg تا همه

بگن این دیگه کیه
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
باور کنید من ادم هایی رو میشناسم چون قراره محرم باشلوغی ها بیاد میان باشگاه وزنه

میزنن،دوره میرن و... تا بدنشون فرم بگیره برن جلو چشم باشن و.... یا برن زیر علم هایی 300kg تا همه

بگن این دیگه کیه

:surprised::surprised::surprised: عجبااااا....
 

ryhan

عضو جدید
سلام دوستان

شاید این بحث مفید باشه

من به نوبه خودم اصلا از قمه زدن خوشم نمیاد و یا از رفتا نامناسب بعضی عزاداران

که حتی cd هم به بازار اومده که خیلی ناراحت شدم

ولی فکر کنم کمی هم از خوبی های این سفر چند روزه دلهامون به کربلا بگیم هم خوب

باشه
از اون زیبایی هایی که باعث شده بعد این همه سال هر سال مثل اون بار اول تازه گی داشته

باشه
از اون عشقی بگیم که با هاش هر سال قلبامون رو نو و تازه می کنیم :gol:
 

mohsen victor

عضو جدید
کاربر ممتاز
فکر کنم کمی هم از خوبی های این سفر چند روزه دلهامون به کربلا بگیم هم خوب

باشه
از اون زیبایی هایی که باعث شده بعد این همه سال هر سال مثل اون بار اول تازه گی داشته

باشه
از اون عشقی بگیم که با هاش هر سال قلبامون رو نو و تازه می کنیم :gol:


باشه این جملات رو من عینا" منتقل میکنم :
هيچ عملي به اندازهء برپايي عزاداري براي امام حسين(ع) در حفظ دين از انحرافات و از هجوم بي امان دشمنان اسلام براي نابودي دين و همچنين توسعه فرهنگ ديني مؤثر نبوده و نيست. مي توان چنين مجالسي را مهمترين "وسيله" براي صيانت از كيان دين و جامعه اسلامي و نيز بسط روح دين و دينداري دانست. چه زيبا فرمود رهبر كبير انقلاب، امام خميني (ره) :
امام حسين (ع) نجات داد اسلام را، ما براي يك آدمي كه نجات داده اسلام را و رفته و كشته شده، هر روز بايد گريه كنيم، ما هر روز بايد منبر برويم براي حفظ اين مكتب. محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است. فداكاري سيّدالشهدا (ع) است كه اسلام را براي ما زنده نگه داشته است. (از سایت امام)
 

ryhan

عضو جدید
یا حسین

یا حسین

براستی چرا گفته شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کل عرض کربلا و کل یوم عاشورا

همه زمین ها کربلاست و همه روز ها عاشوراست

شاید به این خاطر است که هروز دین ما در معرض امتحان است

هروز ما با این اوضاع قمر در عقرب که همه در حال پیوستن به یاران شیطان هستن و

می خواهند ما راهم به خود بپیوندن باید انتخاب کنیم

که حسینی هستیم یا یزیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

:gol:امام حسین :gol:براستی که کشتی نجات هستی و هر که به شما و فرزند شما(مهدی فاطمه)

بپیوندد:gol: نجات یافته:gol:
 

hoka2006

عضو جدید
دستت درد نکنه ryhan واقعا دستت درد نکنه با این جملات زیبا و تامل برانگیز .
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
چند روز قبل میخواستم این پست رو بزارم، اما نمی دونم چرا هر بار که تایپ می کردم و می خواستم ارسال کنم سایت مشکل پیدا می کرد و ارسال نمی شد! بحر حال شاید قسمت این بوده که امشب بفرستمش، الته اگه اینبار مشکل پیش نیاد

گریه کن! گریه کن!
گریه و خون
گریه کن آری
و اگر طاقتتان هست، کنون من نفسی روضه ز مقتل بنویسم!
و خودت نیز مدد کن!
که قلم در کف من همچو عصا در ید موسی بشود
چون طپش موج مصیبا بلند است، بگستردگی ساحل نیل است!
بگذارید که قبلش بنویسم
که بخشید مرا یوسف زهرا!
اگر این مخمل خون بر تن تبدار حروف است
که این روضه مکشوف لهوف است
عطش بر لب طفلان رباب است و صدای طپش سطر به سطرش همگی
موج مزن آب فرات است!
و ارباب همه سینه زنان کشتی آرام نجات است
ولی حیف که ارباب قتیل العبرات است!
ولی حیف که ارباب اسیر الغربات است!
ولی حیف
هنوز هم که هنوز است حسین ابن علی تشنه یک جرعه آب است!
و زنی محو تماشاست
زبالای بلندی
الف قامت او دال
و همه هستی او در کف گودال
سپس آه، که الشمر...
نه نه!
خدایا چه بگویم، که دلت تاب ندارد
بخدا باخبرم از طپش روضه، که خود غرق عزایی!
تو خودت کربلایی!
قسمت می دهم آقا
به همین روضه که در مجلس ما نیز بیایی!
تو کجایی؟
تو کجایی؟
باید که گریزی بزنم آه
به یک مجلس پر شور
که این کار ثواب است!
ثواب است و نفس در قفس سینه هر مستمعش مثل عذاب است
دل تک تکشان، وای کباب است
ببین روضه عجب صادق و ناب است
که برپا شده در بین خرابه است!
بیا گوش آری سخن از قحطی آب است
ولی یک نفر آنجاست که بیتابتر از باقی آنهاست
ببینید...
ببینید! درست است
رباب است، رباب است!
« گلم رنگ نداره.............دگر رنگ نداره!.................اگر آمده میدان............سر جنگ نداره!»
چه بزمی ست!!!
چه شوری ست!
چه حالی ست!
فقط روضه و ناله ست!
و مداح پر از عاطفه اش طفل سه ساله ست!
که در دست ظریفش
که در دست نحیفش...
سر باباست!
سلام ای سر زیبا
سر بابا!!!
چه کسی کرده به ویرانه مقیمم؟
چه کسی کرده یتیمم؟

عمه جان!
این سر منور را کمکم می کنی تا که بردارم؟
شامیان
ای حرامیان!
دیدید؟
راست گفتم که من پدر دارم!
ای پدر جان...
عجب دلی داری...
ای پدر جان عجب سری داری!!!
گیسوانم را به پات می ریزم
تا ببینی چه دختری داری...
التماس دعا
 

Similar threads

بالا