·▪•●سوالات و درخواستهای مرتبط با نانو در این قسمت مطرح شود●•▪·

·▪•●سوالات و درخواستهای مرتبط با نانو در این قسمت مطرح شود●•▪·

  • حمایت های پایین و بد از محققیق

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    13

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
پاورپوینت “ نانو ساختارها ( Nano structures ) ”

پاورپوینت “ نانو ساختارها ( Nano structures ) ”

[h=1]پاورپوینت “ نانو ساختارها ( Nano structures ) ” »[/h]
 

پیوست ها

  • nanostructured2.rar
    7.8 مگایابت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
پاورپوینت “ علوم و فناوری نانو ”

پاورپوینت “ علوم و فناوری نانو ”

پاورپوینت “ علوم و فناوری نانو ” »:
 

پیوست ها

  • sessio1.rar
    3.4 مگایابت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
نانو کلا چیه؟!:D ینی دوروز دیگه یکی ازم پرسید نانو چیه من چی بگم؟؟

سلام دوست من ...

تا این حد می تونم به شما بگم که خواص تمام مواد به نسبت سطح به حجم آن ماده بستگی دارد و با تغییر این نسبت می تونیم خواص یک ماده رو تغییر بدیم ... ولی این نسبت از یک حدی زیاد تر میشه تغییرات زیادی در خواص ماده ایجاد میشه ... که این در حالتی اتفاغ می افتد که اندازه ذرات ماده از یک حدی کوچکتر بشه که اون ابعاد در حدود 10 نانو متر هست ...

پس در نهایت وقتی ذرات هر ماده رو در حد نانو کوچک کنیم خواص کاملا متفاوتی نسبت به حالت ماکرو خود پیدا می کند که شناسایی ویژگی های مواد در ابعاد نانو و نحوه تبدیل مواد در مقیاس نانو را نانو تکنولوژی می گویند...

حالا هر کس ازتون از نانو پرسید اینو بهش بگید آنوقت دیگه چیزی نمی تونه بهتون بگه !!
 

habibpoutnil

عضو جدید
سلام من مقاله هایی در مورد بررسی اثر استفاده از نانو کاتالیست مولیبدن بر شیرین سازیی نفت می خواستم ممنون
 

habibpoutnil

عضو جدید
سلام دوستان
من مقاله ای در مورد بررسی اثر استفاده از نانو کاتالیست مولیبدن بر شیرین سازی نفت می خواستم
ممنون.
 

habibpoutnil

عضو جدید
سلام من مقاله ای در مورد بررسی اثر استفاده از نانو کاتالیست مولیبدن بر شیرین سازی نفت می خوام ممنون میشم کمک کنید .
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
توضیحاتی کلی : کاربرد نانو کاتالیست ها در هیدروکراکینگ فرایند های پالایش نفت

توضیحاتی کلی : کاربرد نانو کاتالیست ها در هیدروکراکینگ فرایند های پالایش نفت

مقدمه
پالایش نفت با تقطیر جزء به جزء نفت خام به گروه های هیدروکربنی شروع شده و خواص محصولات مستقیماً متناسب با نحوه انجام فرایند تبدیل نفت می باشد.
فرآیند ها و عملیات پالایش نفت به پنج بخش اصلی تقسیم می شود:
الف) تفکیک (تقطیر)
ب) فرآیندهای تبدیلی که اندازه و ساختار مولکولی هیدروکربن ها را تغییر می دهند این فرآیندها شامل :
ب – 1) تجزیه (تقسیم)
ب -2)همسان سازی (ترکیب)
ب - 3) جایگزینی (نوآرایی ) می باشند.

ج)فرایندهای عمل آوری
د) تنظیم و اختلاط
فرآیند تجزیه که از زیرشاخه های فرایندهای تبدیلی محسوب می شود، شامل هیدروکراکینگ ، شکست کاتالیستی و شکست گرمایی است.

هيدروكراكينگ:
هيدروكراكينگ يك فرآيند دو مرحله اي شامل كراكينگ كاتاليستي و هيدروژناسيون مي باشد كه در طي اين مراحل خوراك ورودي ، در حضور هيدروژن به محصولات با ارزش افزوده بيشتر،شكسته مي شود. اين فرايند در فشار و دماي بالا و با حضور كاتاليست و هيدروژن انجام مي شود.
هيدروكراكينگ براي خوراك هايي مورد استفاده واقع مي شود كه فرايندهاي كراكينگ كاتاليستي يا تبديل كاتاليستي در مورد آنها به سختي انجام مي گيرد،مانند نفت خامي كه غني از آروماتيك هاي پلي سيكليك بوده يا حاوي غلظت هاي بالاي تركيبات گوگرد و نيتروژن ، كه مسموم كننده كاتاليست ها هستند ،می با شد .

كاربرد فناوري نانو در هيدروکراكينگ:
در فرايند هيدروكراكينگ از كاتاليست هاي آلومينا، زئوليت هاوپلاتين استفاده مي شود و در كاتاليست هاي مربوطه اگر از نانو مواد كاتاليستي استفاده شود نتيجه بهتري حاصل مي شود.
انواع جديدي از كاتاليست هاي هيدروكراكينگ با استفاده از فلزات فعال پلاتين ، نيكل ، موليبدن و كبالت مي توانند توليد شوند كه در اين زمينه مي توان به اختراع كاتاليست پلاتين- نيكل – موليبدن روي پايه زئوليتي اشاره كرد .
آقاي فوكوباما و همكاران نيز از نانوكاتاليست ها براي هيدروكراكينگ نفتهاي سنگين و تصحيح فرايند روش هيدروكراكينگ نفت هاي سنگين استفاده كرده اند.
همچنين آقاي ماستون و دين كاتاليست هاي آهن نانوفاز جديدي را براي كاربردهاي هيدروكراكينگ توسعه داده اند، در اين كاتاليست ها پيوند كربن- كربن توسط اكسيدهاي آهن هيدراته نانوكريستالي، شكسته مي شوند و در طي آزمايشاتي كه همراه با مدل پيشنهادي انجام مي شود، فعاليت و انتخاب كنندگي بالايي از خود نشان مي دهد .

كاربرد مواد نانومتخلخل در پليمريزاسيون و ايزومريزاسيون فرايندهاي پالايش نفت:

- پليمريزاسيون
پليمريزاسيون در صنايع پتروشيمي ، فرايند تبديل گازهاي اولفين سبك، شامل اتيلن، پروتيلن به هيدروكربن هاي با وزن مولكولي بيشتر و عدد اوكتان بالاتر مي باشد كه به عنوان مخلوطهاي سوختي مرغوب استفاده مي شود. در طي اين فرايند 2 يا بيشتر مولكول هاي اولفين يكسان، پليمريزاسيون مي تواند بطور گرمايي يا در حضور كاتاليست در دماي پايين تر اتفاق بيفتد

- ايزومريزاسيون

در ايزومريزاسيون بوتان نرمال، پنتان نرمال و هگزان نرمال، به ايزوپارافين هاي مربوطه با عدد اوكتان بالاتر تبديل مي شود. پارافين هاي با زنجيره مستقيم، به زنجيره هاي شاخه دار با همان تعداد اتم ولي با ساختار هندسي متفاوت تبديل مي شوند.
محصولات ايزو بوتان اين واحد آلكيلاسيون بوده و ايزوپنتان و ايزوهگزان براي مخلوط گازوئيل بكار مي رود.
كاربردهاي فناوري نانو در پليمريزاسيون و ايزومريزاسيون:

- پليمريزاسيون
به علت اينكه پليمر شدن در اين جا به معني واقعي كلمه اتفاق نمي افتد بلكه واكنش تا تشكيل دي مرها و تري مرها خاتمه مي يابد لذا بايد طراحي فضاي واكنش به گونه اي صورت گيرد كه با تشكيل دي مرها واكنش ادامه نيابد لذا مي توان از مواد نانومتخلخلي استفاده كرد كه ابعاد كانال هاي آن براي تحقق اين امر مناسب باشند. اين مواد نانوتخلخل را مي توان نانوراكتور ناميد. در اين زمينه به كار سانو و اومي اشاره كرد كه از سيليكا مزوپروس به عنوان نانو راكتور براي پليمريزاسيون اولفين ها استفاده كرده اند.
در اين روش ماده متخلخل MCM-41 حاوي فلز توسط روش post-synthesis با تركيبات ارگانومتاليك يا آلكوكسيد آماده شده و به عنوان نانوراكتور براي فرايند پليمريزاسيون اولفين بكار رفت . در حقيقت MCM-41 حاوي فلز به عنوان كوكاتاليست غيرهمگن به كار مي رود.

- ايزومريزاسيون:
به دليل اينكه كانال هاي مواد متخلخل مكان مناسبي براي انجام واكنش هاي شيميايي مي با شد مي توان از نانو مواد متخلخل براي اين منظور استفاده كرد. اين كار در واكنش مشابه پتروشيمي مورد بررسي قرار گرفته است . به عنوان مثال بائر و همكاران، زئوليت هاي نانوساختار- HIZSM5 را در ايزومريزاسيون زايلن بررسي كرده اند.
هيدروژن در جداكننده هاي با فشار عملياتي بالا(Separator) جدا شده و كلريد هيدروژن در ستون جداساز(stripper) حذف مي شود. محصول بدست آمده مخلوط بوتان مي باشد که وارد تفكيك كننده (Fractionator) شده ، بوتان از ايزوبوتان جدا مي شود . در كليه موارد بالا مي توان از نانو مواد متخلخل كربني براي جداسازي گازها استفاده كرد.
در فرايند ايزومريزاسيون مي توان به كار بردن متنوعي از مواد نانو ساختار اشاره كرد همچنان كه در طي تحقيقات براي پيدا كردن نانو مواد مناسب براي فرايند ايزومريزاسيون آنتونلي و همكاران از ميكروقفس هاي توخالي زير كونيا با استفاده از پايه هاي مالسيلي كروي استفاده كرده اند .

كاربرد مواد نانو متخلخل در فرايند رفورمينگ پالايش نفت:

رفورمينگ كاتاليزوري
رفورمينگ كاتاليزوري يك فرايند مهم مورد استفاده براي تبديل نفت هاي با اوكتان پايين در مخلوط هاي گازوئيل با عدد اوكتان بالا مي باشد. در طي انجام فرايند رفورمينگ تمام انواع واكنش ها مثل كراكينگ ، پليمريزاسيون ، هيدروژن زدايي ، ايزومريزاسيون به طور همزمان اتفاق مي افتد. بسته به خواص خوراك نفت (مقدار پارافين، اولفين، نفتالين ، مواد آروماتيكي در نفت خام) و كاتاليست مورد استفاده مي توان رفورميت با غلظت بسيار بالاي تولوئن، بنزين ، زايلن و ساير آروماتيك هاي مفيد در مخلوط محصول توليد كرد.هيدروژن به عنوان يك محصول فرعي از رفورميت ها جدا شده و دوباره به چرخه توليد باز مي گردد.

كاربردهاي نانوتكنولوژي:

در قسمتي از فرايند بايد گاز هيدروژن را از مخلوط گازهاي ديگر جدا كرد كه براي اين منظور مي توان از نانو مواد متخلخل كربني استفاده كرد.
مي توان از نانو مواد متخلخل در رفورمينگ كاتاليستي پالايش استفاده كرد . مثلاً در رفورمينگ پتروشيمي ژيمنين و همكاران بررسيNMR واكنش متانول به هيدروكربنها(MTH) با استفاده از زئوليتهاي ميكروساختار و نانوساختار HZSM-5 را انجام داده اند .
تشكيل انواع آلكوكسي سطحي روي HZSM- 5 نانو ابعاد و ميكرو ابعاد پس از پرتودهي به متان و متعاقب آن تبديل به اولفيتها توسط روش solid state NMR In situ بررسي شده است . در مقايسه با HZSM-5 ميكرو ابعاد ، زئوليت نانو ابعاد تمايل بيشتري براي به دام انداختن گونه هاي مولكولي متانول دارد. همچنين مشخص شد كه حضور مواردي كه Carbon pool ناميده مي شوند، نه تنها در تبديل متانول به اولفين ها موثر است بلكه موادي پلميري كه به طور ناخواسته توليد مي شوند را به صورت كك روي سطح در مي آورد. در زئوليت نانو ساختار تشكيل رسوب هاي كربن دار روي سطح به سختي صورت مي پذيرد.

كاربرد نانوكاتاليست ها در كراكينگ كاتاليستي فرايندهاي پالايش نفت:

فرايند كراكينگ كاتاليستي:

كاتاليست هاي مورد استفاده در واحدهاي كراكينگ، عموماً مواد جامد مانند زئوليت ها، هيدروسيليكات آلومينيوم ، بوكسيت و سيليكا- آلومينا مي باشد لذا مي توان از ساختارهاي نانوكاتاليست هاي فوق الذكر استفاده كرد . علاوه بر آن به دليل اينكه از فلزات فعال پلاتين(Pt)و رنيوم(Re) روي پايه هاي آلومينا و زئوليت نيز استفاده مي شود، مي توان به نانو ذرات Pt,Re كاتاليستي اشاره كرد.از ديگر كاتاليست هاي مورد استفاده مخلوط سيليكا – آلومينا يا سيليكا – مگنزيا( اكسيد منيزيم) مي باشد كه نانوكاتاليست هاي سيليكا و مگنزيا ساخته شده اند.كراكينگ كاتاليستي هيدروكربن هاي پيچيده را به منظور افزايش قيمت و با افزايش مقدار هيدروكربن هاي سبك تر،به هیدروکربن های کوچکتر مي شكند. در اين فرايند، كاتاليست ها از بخش هاي اصلي هستند كه بدون استفاده از آنها فرايند با صرفه اقتصادي همراه نيست.سه نوع فرايند كراكينگ كاتاليستي داريم:
كراكينگ كاتاليستي مايع (fcc)
كراكينگ كاتاليستي بستر متحرك
كراكينگ كاتاليستي تروموفور

در طي تكامل صنعتي كراكينگ كاتاليستي انواع مختلفي از كاتاليست ها مورد استفاده قرار گرفته است . كاتاليست هاي مورد استفاده در واحدهاي كراكينگ، عموماً مواد جامد مانند زئوليت ها، هيدروسيليكات آلومينيوم، بنتونيت، بوكسيت و سيليكا – آلومينا به شكل پودر، پلت ، اكسترود و ... مي با شد .
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
سلام من مقاله ای در مورد بررسی اثر استفاده از نانو کاتالیست مولیبدن بر شیرین سازی نفت می خوام ممنون میشم کمک کنید .

مقاله ای که ضمیمه کردم با عنوان کاربرد نانو کاتالیست ها در فرایندهای تصفیه هیدروژنی فرایند های پالایش نفت می باشد که امیدوارم به درد شما بخورد :
 

پیوست ها

  • nano_naft.pdf
    209.9 کیلوبایت · بازدیدها: 1

mohkami

عضو جدید
سلام دوستان
کسی میتونه مواد نانویی به من معرفی کنه برای از بین بردن میکروب ویروس........ موثر باشه یک ماده میخوام که بتونه با سلولز جنت بشه! برای بهداشتی کردن مواد سلولزی
 

mohkami

عضو جدید
سلام دوستان
کسی میتونه مواد نانویی به من معرفی کنه برای از بین بردن میکروب ویروس........ موثر باشه یک ماده میخوام که بتونه با سلولز جنت بشه! برای بهداشتی کردن مواد سلولزی
 

mohkami

عضو جدید
سلام دوستان
کسی میتونه مواد نانویی به من معرفی کنه برای از بین بردن میکروب ویروس........ موثر باشه مقاله یا کتاب! هم باشه بهتره
یک ماده میخوام که بتونه با سلولز جنت بشه! برای بهداشتی کردن مواد سلولزی
 

sahar mahdavi

عضو جدید
سلام دوستان
کسی میتونه مواد نانویی به من معرفی کنه برای از بین بردن میکروب ویروس........ موثر باشه یک ماده میخوام که بتونه با سلولز جنت بشه! برای بهداشتی کردن مواد سلولزی

فکر میکنم ذرات نقره خوب باشه.... ماواسه انتی باکتریال کردن از نقره استفاده میکنیم... یکی هم از نقره برای انتی باکترال کردن دلار استفاده کرده بود که تو خوارزمی طرحش کشوری شد.
 
آخرین ویرایش:

sahar mahdavi

عضو جدید
سلام دوستان
کسی میتونه مواد نانویی به من معرفی کنه برای از بین بردن میکروب ویروس........ موثر باشه یک ماده میخوام که بتونه با سلولز جنت بشه! برای بهداشتی کردن مواد سلولزی
مواد زیادی رو واسه ضد باکتریال کردن میشناسم ولی اکثرا روی پارچه جواب دادن میخوای مواد و روش های پوشش دهی کردنشونو بگم؟
 

parastoo93

عضو جدید
سلام،من سوالی راجع به تفاوت بین نانو علم و نانوتکنولوژی دارم،میشه بصورت ساده وبا مثال توضیح دهید؟ باتشکر
 

mohkami

عضو جدید
مواد زیادی رو واسه ضد باکتریال کردن میشناسم ولی اکثرا روی پارچه جواب دادن میخوای مواد و روش های پوشش دهی کردنشونو بگم؟

سلام
ممنون از جوابت، اگه که کمی برام توضیح بدی ممنون میشم
من واسه ضد باکتریال کردن دستمال بهداشتی و این ها میخوام آره بچه های ما هم استفاده کردن از نانو نقره
http://www.ncsu.edu/bioresources/Bi...Antibacterial_Filter_Paper_Cellulose_1286.pdf
ولی ایده جدید میخواستم واسه پروپوزالم
اگه کتاب یا مقاله ای میشناسی در این زمینه (یا کلا تو زمینه تیمار کردن الیاف سلولزی با نانو) که بتونه کمکم کنه و ایده جدید بهم بده ممنون میشم
:gol::gol:
 

sahar mahdavi

عضو جدید
سلام
ممنون از جوابت، اگه که کمی برام توضیح بدی ممنون میشم
من واسه ضد باکتریال کردن دستمال بهداشتی و این ها میخوام آره بچه های ما هم استفاده کردن از نانو نقره
http://www.ncsu.edu/bioresources/Bi...Antibacterial_Filter_Paper_Cellulose_1286.pdf
ولی ایده جدید میخواستم واسه پروپوزالم
اگه کتاب یا مقاله ای میشناسی در این زمینه (یا کلا تو زمینه تیمار کردن الیاف سلولزی با نانو) که بتونه کمکم کنه و ایده جدید بهم بده ممنون میشم
:gol::gol:
راستش این مواد و روش هاشون رو از توی مقاله ای که از ساینس راهنمام برام گرفته بود خوندم معتبره بهت هم کمک میکنه ولی مقالشو ندارم چون به درد کارم میخورد یادداشت برداری کردم.. تایپش میکنم برات میفرستم.:)
 

mohkami

عضو جدید
راستش این مواد و روش هاشون رو از توی مقاله ای که از ساینس راهنمام برام گرفته بود خوندم معتبره بهت هم کمک میکنه ولی مقالشو ندارم چون به درد کارم میخورد یادداشت برداری کردم.. تایپش میکنم برات میفرستم.:)

سلام
بازم ممنون :smile:
منتظرم پس، اگه بتونی لینکشو به منم بدی که مقاله رو داشته باشم ممنون میشم
 

sahar mahdavi

عضو جدید
سلام،من سوالی راجع به تفاوت بین نانو علم و نانوتکنولوژی دارم،میشه بصورت ساده وبا مثال توضیح دهید؟ باتشکر

ببینید نانو علم تحقیقی هست که شما انجام میدین..( مثلا شما مثل این اقا تحقیق میکنید که چه موادی به کار ببرید که بتونید پارچه ای رو ضد باکتریال کنید ) اما نانو تکنولوژی کاربرد این تحقیقایی هس که شما انجام دادین و توسط اون میتونید ماده جدیدی بسازید(مثلا این اقا تحقیقاتشون رو انجام دادن وفهمیدن که تیتانیوم اکسید ماده ای است که اگه روی پارچه بکار ببریم میتونه خاصیت ضد باکتریال رو به وجود بیاره...) بنابراین با این ماده میتونه یه خاصیت جدیدی رو به وجود بیاره و یه مسئله ای و یه مشکلی از زندگی مارو حل کنه.
متوجه شدین ؟اگه نه بیشتر توضیح بدم.
 

sahar mahdavi

عضو جدید
سلام
بازم ممنون :smile:
منتظرم پس، اگه بتونی لینکشو به منم بدی که مقاله رو داشته باشم ممنون میشم
سلام
خوهش میکنم
میگم که از ساینس گرفتم. همه مقاله درباره انتی باکتریال نبود یه بخشش بود ولی اگه میخواین توی سایت ساینس هست اما فکر کنم رمز میخواد الکی نمیدن...
اگه مقاله خیلی مهمه براتون از راهنمام بگیرم میخواید؟
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
سلام
خوهش میکنم
میگم که از ساینس گرفتم. همه مقاله درباره انتی باکتریال نبود یه بخشش بود ولی اگه میخواین توی سایت ساینس هست اما فکر کنم رمز میخواد الکی نمیدن...
اگه مقاله خیلی مهمه براتون از راهنمام بگیرم میخواید؟

سلام دوست عزیز ..
شما اگر در حال حاظر نام مقالات رو میدونید اینجا قرار بدید من برای این دوستمون تهیه می کنم ...
 

sahar mahdavi

عضو جدید
سلام دوست عزیز ..
شما اگر در حال حاظر نام مقالات رو میدونید اینجا قرار بدید من برای این دوستمون تهیه می کنم ...

ممنون:
بررسی خصوصیات ایجاد شده و یا بهبود یافته در پوشاک به کمک نانو مواد متداول در صنعت نساجی
 

parastoo93

عضو جدید
ببینید نانو علم تحقیقی هست که شما انجام میدین..( مثلا شما مثل این اقا تحقیق میکنید که چه موادی به کار ببرید که بتونید پارچه ای رو ضد باکتریال کنید ) اما نانو تکنولوژی کاربرد این تحقیقایی هس که شما انجام دادین و توسط اون میتونید ماده جدیدی بسازید(مثلا این اقا تحقیقاتشون رو انجام دادن وفهمیدن که تیتانیوم اکسید ماده ای است که اگه روی پارچه بکار ببریم میتونه خاصیت ضد باکتریال رو به وجود بیاره...) بنابراین با این ماده میتونه یه خاصیت جدیدی رو به وجود بیاره و یه مسئله ای و یه مشکلی از زندگی مارو حل کنه.
متوجه شدین ؟اگه نه بیشتر توضیح بدم.
خیلی متشکرم:gol:
 

SH3447SH

عضو جدید
سلام
نانوکامپوزیت پایه گرافن با تقویت کننده فلزی رو در چه نرم افزاری میشه مدل کرد تا ازش خروجی خواص مکانیکی بگیریم؟ شما حتما دوستان و اساتیدی دارید که در زمینه مدلسازی دینامیک مولکولی فعالیت می کنند، لطفا از آن ها در این مورد تحقیق کنید. پیشاپیش ممنون
 

bahramrooh

عضو جدید
سلام
اگه اطلاعاتی در مورد نانومواد و روش استفاده از اونها در صنعت سنگ یا در صنایع دیگه دارین، لطف کنین تو سایت قرار بدین (بیشتر در مورد کاربردهاشون در زمینه "تغییر و تشدید رنگ" مد نظرمه)
میخوام اسم این نانو مواد و انواع اونو بدونم
بیشتر کاربرد تغییر و تشدید رنگ
پیشاپیش ممنونم از کمکتون
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
سنتز تركيبات نانو حفره با ديواره هاي هيبريدي آلي - معدني و كاربرد آن ها

سنتز تركيبات نانو حفره با ديواره هاي هيبريدي آلي - معدني و كاربرد آن ها

نويسند‌گان:




[ قدسي محمدي زياراني ] - دانشگاه الزهرا، دانشكده علوم پايه، گروه شيمي


[ عليرضا بديعي ] - دانشگاه تهران، دانشكده علوم پايه، دانشكده شيمي


[ مينا سعيدي ] - دانشگاه الزهرا، دانشكده علوم پايه، گروه شيمي




خلاصه مقاله:
در اين تحقيق گروه خاصي از تركيبات هيبريدي آلي – معدني متخلخل، موسوم به ارگانوسيليكاهاي مزو حفره تناوبي (PMO) با پل هاي اتان، با استفاده از سورفكتانت هاي كاتيوني تري الكيل آمونيوم با زنجيرهاي 12، 14و 16 كربني و يون هاي متقابل مختلف تحت شرايط بازي سنتز شد. همچنين سطح تركيبات مذكور بوسيله مشتقات تيواوره اصلاح شده و سپس قابليت تركيبات عامل دار شده به عنوان تركيبات، بسيار مفيد در شيمي سبز در جذب جيوه مطالعه شده است.


كلمات كليدي:
ارگانو سيليكاهاي مزوحفره تناوبي ، تركيبات PMO ، تركيبات هيبريدي آلي - معدني متخلخل

NANOSC02_146_1624449.pdf
 
بالا