روسپیگری اینترنتی؛ شارژ می‌گیرم، وب می‌دهم- لطفا فقط بالای دیپلم داخل شه

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
توجه توجه
این تایپیک طولانی نه برای جلب نظر و جلب تشکرات شما می باشد و نه برای محلی برای پستهای سخیف و شوخی های بی مورد. منظور بنده صرفا بررسی یک مسئله اجتماعی بین تحصیلکردگان جامعه است.



پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روسپیگری که عبارت است از برقراری رابطه جنسی با هدف کسب درآمد مادی، دارای قدمتی چندهزارساله در تاریخ است. اما آنچه امروزه وجود آن را نگران کننده تر از قبل می کند، رواج اشکال مختلف روسپیگری به صورت یک صنعت گسترده در کل جهان است.

به گزارش مهرخانه، در کنار روسپیگری حضوری و خیابانی که مدل سنتی روسپیگری است، امروزه به طور گسترده ای با روسپیگری مجازی در محیط اینترنتی رو به رو هستیم. روسپیگری سنتی و حضوری با روسپیگری مجازی دارای تفاوت های بارزی است. بارزترین این تفاوت ها این است که روسپیگری مجازی، حضوری نیست، فیزیکی و لمسی نیست، بلکه در چارچوب روسپیگری صوتی و یا تصویری محقق می شود. روسپیگری اینترنتی مدت زمان زیادی نیست که در جامعه ایرانی باب شده است. گذری به سابقه این عمل نشان می‌دهد که اولین روسپیان اینترنتی کار خود را از شبکه اجتماعی 360 آغاز کردند.

بعد از آن یاهو مسنجر و اتاقک های چت روم طرفداران زیادی یافت و با گسترش روزافزون استفاده از فیس‌ بوک در میان جوانان ایرانی، این پدیده وارد این شبکه پرطرفدار نیز شد. همزمان با این اتفاق بود که توسعه ارتباطات تصویری در چت‌ روم یاهو، باعث شد تا پدیده روسپیگری مجازی به شکل تصویری نیز رواج یابد. اتفاقی که به سرعت در میان روسپیان اینترنتی رشد پیدا کرد و حالا در هیچ کدام از اتاق ‌های چت نیست که حداقل یکی از آنها نباشد. البته در کنار چت روم ها و امکانات تصویری سیستم های رایانه ای(webcam)، باید از امکان ارتباط تصویری(رایتل) و گفتگویی (وایبر، کیک، تانگو و... ) روی تلفن های همراه هم نام برد که همراه با امکان اتصال به اینترنت، ارتباط صوتی و تصویری میان افراد را ساده تر کرده است. پدیده ای که مانند هر تکنولوژی مدرن دیگری دارای دو وجه است؛ یک روی آن پیشرفت ارتباطات و نزدیک کردن افراد به یکدیگر و روی دیگر، سوءاستفاده از آن در جهت رواج روسپیگری.

روسپیگری اینترنتی؛ شارژ می‌گیرم، وب می‌دهم

شارژ تلفنی، درخواست اصلی روسپیان اینترنتی

ظاهراً اصلی ترین شکل پرداخت در میان مشتریان روسپیگری، ارسال شارژ تلفنی برای فرد روسپی است. ورود به این فضا خیلی ساده است. آنها با ساختن یک «آی دی» به دنیای چت وارد می ‌شوند؛ نام و نشانی که می ‌تواند هیچ بویی از واقعیت نبرده باشد؛ نام و نشانی مجازی در دنیایی مجازی. دنیایی که آمارها نشان می ‌دهد، 70 درصد حاضرانش را جوانان تشکیل می‌دهند؛ 55 درصدشان بین 16 تا 25 سال و 45 درصد هم بالاتر از 25 سال. برای پیدا شدنشان تنها چند دقیقه حضور در اتاق ‌های چت کافی است. اغلب روسپیان اینترنتی، کارشان را فقط در دنیای مجازی انجام می دهند. اما بعضی ‌هاشان صورت حضوری هم تن ‌فروشی می‌ کنند.

با این جمله خود را معرفی می‌ کنند؛ «من ... هستم. ... ساله. شارژ می ‌گیرم. وب (ارتباط تصویری) می‌ دهم. وُیس(ارتباط صوتی) هم می ‌دهم.» بعضی ‌هاشان می ‌گویند: «تست هم می ‌دهم تا مطمئن شوید» و بعضی‌ هاشان هم اهل تست دادن نیستد.

وقتی با آنها چت خصوصی را آغاز می ‌کنی، حرفی ندارند جز اینکه اول شارژ می‌ خواهند. کارشان را وقتی آغاز می‌ کنند که شارژ بگیرند. بساط چانه‌ زنی اینجا هم برپاست. بعد از چانه‌ زنی‌ های معمول، رقم می ‌شود 10 دقیقه وب، یک شارژ 2 هزار تومانی. نیم ساعت، یک شارژ 5 هزار تومانی. آنها تن‌فروشی می‌ کنند، بدن خود را به نمایش می‌ گذارند، حرف می ‌زنند و هر کاری که بخواهی می‌ کنند تا در نهایت از دیدنشان خسته شوی. خسته که شدی می ‌روند سراغ مشتری بعدی. روایت مکرری که در روز بارها صورت می‌ گیرد. بگذریم از اینکه در این بین بعضی دزدهای اینترنتی هم هستند که از این ترفند استفاده می ‌کنند تا فقط شارژ بگیرند و باز بگذریم از آنهایی که شارژ دادنشان دزدی است.

دلایل شکل گیری این پدیده

در واقع نوع دریافت آنها که کارت شارژهای تلفن است، دو مسئله را به ذهن متبادر می کند: اول اینکه آنها این همه شارژ تلفن را برای چه می خواهند؟، دوم اینکه گویا شکل روسپیگری این قشر از شیوه سنتی آن که برای تأمین معاش بود، فرسنگ ها فاصله دارد.

این نوع روسپیگری در ازای گرفتن شارژ تلفن، ذهن را به سوی معنای دیگری از روسپیگری به شیوه مدرن آن هدایت می کند که به این شغل به عنوان نوعی سرگرمی، تفنن و در جهت تأمین مخارج تجملاتی فرد نگاه می شود.

مهدی مسلمی فر، روانشناس، مشاورازدواج، و *** تراپیست(روان‌درمانگر جنسی)، در زمینه دلایل اقدام به روسپیگری مجازی و اینترنتی، مسائلی را عنوان می کند که به ویژگی های افزایش چنین پدیده ای در میان جوانان اشاره دارد: روسپیگری اینترنتی برخلاف روسپیگری سنتی و حضوری صرفاً جنبه اقتصادی ندارد، بلکه در حال حاضر به ابزاری برای "واسطه گری های جنسی" و "پرزنت کردن خود" در برابر دریافت کنندگان سرویس هایی بدل شده است که در پی تأمین پنهانی و فوری تمایلات و فانتزی های جنسی غیرمعمول خود، از طریق مشاهده گزینش شده چنین تصاویری بر می آیند. این مسئله بر می گردد به اینکه "***والیته" از دیدگاه روان شناسی اجتماعی نیز یک پدیده چندبعدی است و ابعاد مختلف آن در جوامع مختلف به اشکال و دلایل متفاوتی بروز پیدا می کند. از این منظر، فراوانی روسپیگری اینترنتی در ایران دارای دلایلی چند است:

1. کلیه مزایای فعالیت های تحت وب، در مناسبات مجازی روسپیگری اینترنتی نیز به چشم می خورد؛ برای یک دختر جوان می تواند به صورت کاملاً بی نام و نشان و با کمترین احتمال شناسایی اتفاق بیفتد. به پوشیدن لباس فاخر و حضور در مکان های عمومی احتیاجی نیست و در یک اتاق با حداقل امکانات شخصی(اینترنت و ساخت یک آی دی) می تواند انجام شود. حتی متأسفانه برای مشتریان این نوع سرویس ها، خصوصاً متأهلین و نوجوانان، این بی نام و نشان بودن به عنوان یک مکان امن، سهل الوصول و دور از دسترس تلقی شده که در بسیاری از موارد زمینه ساز تقاضاهای بیشتر و ملاقات های حضوری در آینده نزدیک چنین روابطی است.

2. این نوع از روابط جنسی زمان و مکان خاصی ندارد. در حالیکه در روسپیگری سنتی تنها در طی ساعاتی از شبانه روز و در مکان های خاصی این امکان برای روسپیان وجود دارد که به خیابان بیایند و در معرض دید مشتری ها باشند. بنابراین چنین افرادی که معمولاً روزانه به طور متوسط حدود 5 تا 10 مشتری دارن،. در هر ساعتی از شبانه روز و با صرف انرژی و هزینه بسیار کمتر، می توانند فعالیت داشته باشند. همچنین شعاع جامعه آماری انتخاب مشتریان در هرلحظه از چنین فعالیتی می تواند تا خارج از مرزها گسترده شود.

3. اما به عقیده من، مهم ترین مسئله در روابط فعلی روسپیانه و شبه روسپیانه دنیای مجازی، چه به عنوان ارائه دهنده و چه به عنوان دریافت کننده، مناسباتی است که در بسیاری از موارد بر پایه مشاهده "فانتری‌های انحرافات جنسی" نظیر نمایشگری (exhibitionism)، تماشاگری (voyeurism)، آزارگری جنسی (***ual sadism) یادگارخواهی (fetishism) و ارائه سبک‌های غیرمعمول روابط جنسی شکل می گیرد که جستجو و گزینش چنین مواردی عملاً در گذشته و در روسپیگری سنتی و حضوری، با دشواری های زیادی حتی برای متقاضیان حرفه ای آن رو به رو بوده است. در واقع بسیاری اوقات در این نوع روسپیگری برای هر دو طرف قضیه، نه مسئله مالی و بده بستان اقتصادی مطرح است و نه حتی لزوماً ارضای جنسی و روابط ارگاسمیک، بلکه در این پدیده مبتذل اجتماعی، گاهی اصل بر پرداختن به فانتزی های جنسی است که فرد به هر دلیل معمولاً قادر به دریافت آنها در روابط جنسی معمول نیست.

همچنین با بررسی سایت ها و صفحات پورنوگرافی در محیط مجازی می توان اشکال مختلف انحرافات جنسی را در چنین مواردی مشاهده کرد که حتی در نامگذاری پسوندها و پیشوندهای این صفحات می توان به راحتی آنها را مشاهده نمود. بنابراین افرادی که به دنبال این نوع سرویس ها در محیط مجازی اند، در واقع در جستجوی ارضای سلائق جنسی خاص و بعضاً منحرفانه خود هستند که در فضای معمولی نمی توانند آنها را بدست بیاورند.

4. همچنین در کنار مسائلی که ذکر شد (مانند هزینه کمتر، صرف زمان کمتر، قابلیت سرچ و در دسترس تر بودن)، یکی از دلایل دیگر پرداختن به این نوع روسپیگری که بیشتر می توان آن را نوعی پورنوگرافی دانست، عدم وجود برخی از پیامدهای رابطه جنسی حضوری مانند به مخاطره افتادن سلامت، احتمال از دست دادن آبرو، آسیب های جسمانی و کنترل اجتماعی و انتظامی برای طرفین است که از این منظر، روابط ناسالم و پرخطر کارت شارژی و اینترنتی، می تواند به فضای تأسف برانگیزی برای گسترش خودارضایی جوانان(و البته خوداشتغالی کم دردسر روسپیان) بدل شود.

همچنین باید اشاره کنم که در کنار عوامل گسترش فحشای مجازی، نباید وجود دلایل دیرینه روسپیگری را از یاد برد؛ دلایلی مانند: فقدان روابط محبت آمیز با خانواده، خشونت، فقر، مهاجرت، زاغه نشینی، مشکلات اقتصادی، خانواده های از هم پاشیده و همجواری با سوءاستفاده های جنسی دوران کودکی؛ چراکه اینها تشدید کننده و تقویت کننده یکدیگرند.

روسپیگری مجازی تنها یک مبادله بین فردی است؟

نوع و شکل متفاوت این نوع روسپیگری از آن جهت که ظاهراً در حریم خصوصی بین دو فرد در خانه انجام می شود، برخی از مدعیان آن و یا رویکردهای نظری خاصی را بر آن داشته که این نوع روسپیگری بر اساس رضایت دو شخص به دور از چشم جامعه و در ملأعام انجام می پذیرد و از این منظر اقدام به آن امری کاملاً شخصی است و نباید برای آن مجازات یا نظارتی در نظر گرفته شود.

مهدی مسلمی فر، زوج درمانگر در این زمینه معتقد است: «روسپیگری به لحاظ قانونی یا غیرقانونی بودن با دو نگاه مواجه است؛ یکی نگاه مخالفت با آن به عنوان روسپیگری غیراختیاری(اجباری) که در قالب پروتکل جنایات سازمان یافته سازمان ملل مطرح شده و به مثابه یکی از مصادیق "تجارت سفید" با آن مخالفت می شود. اما نظر دوم، روسپیگری اختیاری را نوعی آزادی شخصی و به مثابه حریم خصوصی افراد برای تن فروشی در نظر می گیرد که درست مانند یک معامله باید حق اقدام به آن برای فرد محترم شمرده شده و چون آزادی کسی را محدود نمی کند و با توافق هردو طرف صورت می پذیرد، نباید با آن مخالفت کرد.

این رویکرد از دو جنبه قابل نقد است: اول اینکه در صورت پذیرش این دیدگاه، باید با هر قانونی مخالفت شود؛ چون هر قانونی ممکن است آزادی شخصی عده ای را محدود می کند که بخواهند با توافق هم، کار مشترکی را انجام دهند. حال آنکه قانون نماینده وجدان عمومی و معیار اخلاق حداکثری است نه حداقلی. این مسئله فقط مربوط به کشور ما هم نیست. مثلاً چهار کشور فرانسه، ایسلند، نروژ و سوئد حتی برای خریداران خدمات جنسی، مجازات درنظر گرفته اند.

ثانیاً گرچه این مسئله در نگاه اول شخصی به نظر می آید، اما باید پیامدهای جمعی آن هم در نظر گرفته شود؛ اقدامات روسپیگرانه و شبه روسپیگرانه حتی به صورت اینترنتی(که یکی از اشکال این نوع روابط در کنار اشکالی نظیر تلفنی، سیار، پشت شیشه ای و... است)، در جهت ترویج و تشویق افراد جامعه برای وارد شدن به این حیطه، هم به عنوان روسپی و هم به عنوان مشتری است. در کشور هلند در فواصل سال های۱۹۹۰ که دلالی فحشا در هلند قانونی شد تا سال ۲۰۰۰ که خانه‌های فحشا غیرجنایی به حساب آمد، صنعت جنسی در هلند از ۵ به ۲۵ درصد گسترش پیدا کرد.یا در سوئیس و ایالتی از استرالیا، پس از نیمه قانونی شدن خانه ‌های فحشا، تعداد این مراکز به بیش از 2 برابر رسید.

نکته جالب این است که برای مروجان چنین روابطی، هیچ مرزی وجود ندارد و متأسفم که بگویم آنها حتی کودکان و نوجوانان را باپوشیدن کفش های بچه گانه یا در دست گرفتن عروسک ها و انجام بازی های جنسی به القای آمیزش و انجام تجربه جنسی آنلاین تشویق می کنند. بنابراین نباید تعجب کرد اگر در خبرها می خوانیم که سن روسپیگری در ایران به 14 سال تنزل پیدا کرده است. لذا روسپیگری مجازی، در بسیاری از مواقع، مقدمه روسپیگری حضوری است و در نهایت باید گفت آنچه آزادی و سلامت روان کل جامعه را مخدوش می کند، باید محدود و ممنوع باشد.»

در واقع به نظر می رسد روسپیگری اینترنتی آنچنان معایب و مضراتی را داراست که نمی توان تنها به بهانه شخصی و اینترنتی بودن، آن را از جمله آزادی های شخصی افراد دانست. ضمن آنکه محیط مجازی، خود بخشی از جامعه بوده و در خلأ شکل نگرفته است. روابط و ارتباطات میان افراد حاضر در آن، نمودی هر چند کوچک از جامعه بوده و از بدنه کل جامعه قابل تفکیک نیست.

همچنین دکتر محمدجعفر ساعد، دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی در رابطه با این امر که آیا روسپیگری اینترنتی به دلیل مجازی بودن، می تواند حق شخصی در نظر گرفته شود یا خیر، عنوان می کند: «چه بسا عده ای بر این باور باشند که روسپیگری اینترنتی، چندان مغایر عفت و اخلاق عمومی نیست. زیرا در دامنه حریم خصوصی افراد و در کنج خانه خود بدور از هرگونه تبلور عینی و خارجی صورت می گیرد. اما در مقابل با نگاهی کلان تر، می توان چنین مدعی بود که روسپیگری اینترنتی نیز در قالب بخشی از جامعه در معنای عام آن قرار می گیرد که هر فعل و انفعالی در آن روی دهد، باید مطابق با ضوابط و مقررات محیط خارجی انجام شود و در نتیجه، هرگونه عملی که در محیط خارجی و طبیعی جامعه، مغایر عفت و اخلاق عمومی باشد، در محیط سایبر نیز مغایر آن محسوب می شود.»

پیامدهای روسپیگری اینترنتی برای کاربران

آیا می توان گفت چون این نوع روسپیگری در فضای مجازی رخ می دهد، پس دارای تبعات کمتر برای ارائه کنندگان و درخواست کنندگان آن است؟ آیا اینترنتی بودن یک حاشیه امن برای کاربران به لحاظ سلامت جنسی و روحی ایجاد می کند؟ مسلمی فر، روانشناس و *** تراپیست در پاسخ به این سؤال اینچنین عنوان می کند: «در این نوع روسپیگری به دلیل تمایلات خاص و متفاوت کاربران آن، شاهد وجود انواع انحرافات جنسی بر اساس فانتزی های ذهنی فرد هستیم که منجر به وسواس فکری و اعتیاد به *** می شود و پیامدهای روانشناختی نیز برای فرد به همراه خواهد داشت؛ پیامدهایی نظیر احساس خشم، افسردگی و حالات اضطرابی. این نوع رابطه بیشتر شبیه اعتیاد به پورنوگرفی است و از این منظر ویژگی ها و پیامدهای آن را هم می تواند داشته باشد؛ مانند رابطه جنسی همزمان، خودارضایی و افزایش شهوت جنسی که همگی در بلندمدت فرد را معتاد و وابسته به آن می کند. در واقع در این پدیده، ذهن فرد به دنبال یافتن "انواع" روابط جنسی و تأمین فانتزی های جنسی است و نه ارضای جنسی صرف. به همین منظور زمانیکه از اعتیاد به رابطه جنسی صحبت می کنیم، منظور *** خواهی مداوم و زیاد نیست، بلکه در جستجوی "انواع" روابط جنسی متنوع و متعدد بودن است.

ضمن آنکه باید در نظر داشت روسپیگری مجازی یک نوع مقدمه برای وارد شدن به عرصه روسپیگری حضوری است. بسیاری از روابط مجازی در این زمینه، به منزله تست اولیه برای داشتن قرارهای حضوری و خارج از خانه است و از این منظر خود مقدمه روسپیگری به معنای عام آن است. همچنین برخی از روسپیان اینترنتی، به کار دلالی و معرفی دیگر دوستان خود برای این کار مشغول اند؛ چراکه مشتریان آنها دارای سطح بالایی از تنوع طلبی و انحرافات جنسی بوده و برای ارضای این حس خود، به دنبال روابط با افراد متعدد و متنوع هستند.

علاوه بر تأثیر بر سلامت روان فرد و ایجاد انحرافات جنسی، باید بر تأثیر این نوع روابط مجازی بر متابولیسم بدن و مشکلاتی که برای سلامت جسم افراد ایجاد می کند، نیز اشاره کرد. در واقع به همین دلیل است که روسپیگری مجازی از حیث بسیاری از بیماری های جسمی، جنسی و روانی دارای اشتراکاتی با روسپیگری حضوری است و نمی توان برای آن حاشیه امنی تصور کرد»

تمام این موارد در کنار یکدیگر توجه ما را به این نکته جلب می کند که بر خلاف آنچه به نظر می رسد، روسپیگری در عرصه اینترنت، تنها به دلیل مجازی بودن نمی تواند یک حق شخصی بدون وجود مخاطرات و تبعات برای روسپیان و روسپی خواهان مجازی باشد و در نهایت دارای کلیات مشابهی با روسپیگری حضوری به شکل سنتی آن است.

آموزش، تنها راه موجود برای پیشگیری و درمان

اینکه چرا جوانان ایرانی وارد این حوزه شده‌ اند و چرا این پدیده در حال رشد و بسط یافتن حتی در شهرستان‌ هاست، موضوعی است که به نظر می ‌رسد نه با فیلترینگ اینترنت کاهش می ‌یابد نه با افزایش اخطارها و تهدیدها.

گذری به فضای اینترنت نشان از آن دارد که این پدیده تا چه میزان در میان جوانان ایرانی رسوخ کرده است؛ حال چه واقعی باشند و چه بهانه ‌ای برای تلکه کردن، باید کاربران را برای یک زیست سالم‌ تر در دنیای مجازی آموزش داد. محمدجعفر ساعد، حقوقدان، راهکار مقابله با این پدیده و کاهش و تحدید آن را اینچنین ارزیابی می کند: «راهکار کاهش این پدیده را باید در قلمرو پیشگیری اجتماعی از یک سو و کاهش نیازمندی های بنیادین جوانان در امر تفریح و اشتغال از سوی دیگر جست. پیشگیری اجتماعی تکیه بر آموزش و فرهنگ سازی در 2 وادی پیشگیری رشدمدار و پیشگیری جامعه محور دارد. پیشگیری رشدمدار بر کودکان تمرکز دارد و پیشگیری جامعه مدار بر وادی محله و اجتماع با تکیه بر آموزش و تربیت شهروندان. اما این دو قلمرو به نتیجه نمی رسد مگر همراه با لوازم دیگر اجتماعی از منظر توسعه سیاسی و اقتصادی. نبود یا کمبود شغل برای جوانان، هرگونه آموزشی را با دشواری و بعضاً شکست مواجه می کند. نبود یا کمبود فرصت های تفریحی و سرگرمی، برخی از جوانان کنجکاو را به ارضای خواسته های روانی و جنسی خود از رهگذر اینترنت و اتاق های گفتگو و شبکه های اجتماعی مجازی سوق می دهد. از این رو، مسئله چندبعدی و چندجنبه ایست و تحقق مطلوب یک جامعه در این زمینه مستلزم جمع این ابعاد در یک تصویر و برنامه و اعمال آن است. بر این اساس تدابیر پیشگیرانه اجتماعی هم تکلیف دولت است و هم ملت.»

همچنین مسلمی فر در رابطه با راهکارهای پیشگری و درمان طرفین ارائه دهنده و درخواست کننده به "اصل آموزش" به عنوان مهم ترین و اساسی ترین اصل اشاره می کند و می گوید: «همانطور که گفتم ***والیتی ایرانی یک مسئله پیچیده و چندبعدی است و به راحتی نمی توان برای آن راه حل ساده و در دسترسی در نظر گرفت. هنوز کنترل ارتباطات تحت وب دانش آموزان از طرف خانواده به سختی صورت می گیرد. اطلاعات و مهارت خانواده ها برای تربیت جنسی کودکان و نوجوانان کافی نیست و پاسخ به پرسش های جنسی آنان که بعضاً غافلگیرانه نیز هست به درستی داده نمی شود. بسیاری از والدین با محیط اینترنت آشنایی چندانی ندارند و اصلاً صفحه ای در شبکه های اجتماعی ندارند. مسئله بعدی این است که افرادی که در این فضا به دنبال پاسخ به فانتزی های جنسی خود هستند، سائق های تحریک کننده قوی تری نسبت به سائق های بازدارنده دارند و از این لحاظ متقاعد کردن آنها برای ترک این کار و پیامدهای منفی آن بسیار مشکل است. خصوصاً اینکه از این کار لذت دریافت کرده و برخی از آنها به این کار به دیده نوعی تفریح و سرگرمی نگاه می کنند.

از سوی دیگر راهکارهایی مانند فیلترینگ که به سادگی و با روش های مختلف، این روزها توسط جوانان دور زده می شود، نه تنها پاسخ به این مسئله نیست، بلکه تنها پاک کردن صورت مسئله و فرار به جلو است. زیرا این پدیده ماهیتی کاملاً روانشناختی دارد و نمی توان با اقدامات سلبی جلوی آن را گرفت. برای مقابله جدی و اساسی با روسپیگری اینترنتی، باید از سنین پایین ذهن بچه ها را با مبانی اخلاقی لازم برای حضور در اینترنت آشنا کرد و در هر مرحله رشدی، با ادبیات و شیوه خاص خودشان، آنها را با پیامدها و مضرات این گونه ارتباطات در فضای مجازی آشنا نمود. شاید افزایش آمار بلوغ های زودرس و پایین آمدن سن آغاز مشکلات جنسی، به ما می گویند که باید کمی واقع بین تر باشیم.»

بدین ترتیب به نظر می رسد امروزه با پایین آمادن سن حضور کودکان در فضای مجازی، آموزش و تربیت اخلاقی کودکان برای حضور در اینترنت، از یک سو نیازمند آموزش های عمومی از طرف آموزش و پرورش در سنین مختلف است و از سوی دیگر خانواده ها و والدین باید توجهات ویژه ای جهت نظارت بر حضور کودکان و نوجوانان در اینترنت داشته باشند. ضمن آنکه مراجعه به مشاور برای درمان، در موارد اعتیاد تقاضاکنندگان و یا عرضه کنندگان روسپیگری مجازی، امری واجب و لازم به حساب می آید.


منبع
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
تشکر از مطلب مفیدتون
متاسفانه حقیقتی است که جز با تقویت آمیزه های دینی قابل مهار نیست
اینکه به این باور برسیم که عالم محضر خداست
 

بی ازار

عضو جدید
کاربر ممتاز
خدا رو شکر من از این ادما دور و برم نیست اما یکی از دوستام تعریف می کرد که ی همچین هم اتاقی داشتند بیچاره گفت ما از خجالت مردیم
واقعا فرهنگ ما به جای اینکه روز به روز پیشرفت کنه داره برعکس به عقب بر میگرده
ولی مشکل از اونجایی شروع میشه که بعضیا هنجار شکنی رو باکلاسی و با فرهنگ بودن میدونن
 

m.abedi1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
واسه آدمای بیچاره و ضعیف بله حق با شمایه. :redface:


باید همیشه یک چماقی به اسم دین بالا سرشون باشه تا از ترس جهنم، جُفت کنند و طرف خلاف نرن.
که این برداشت هم معمولا تو بین مسلمونا طرفدارهای زیادی داره، برای همین آمار اعدام تو این کشور بالاست.
چون مجازات و اعدام و زندان رو موثر تر از اندیشه خود فرد میدونن.


اتفاقا یکی از مهم ترین دلایل پدید آمدن چنین وقایع شومی تو کشورهای خاورمیانه ای همین ادیان هستند.


چون اگه ترسو و بیچاره باشی که جلوشون به زانو در میای، اگر ترسو نباشی، عقده ایت میکنند.



تنها چیزی که میتونه انسان رو به صورت آگاهانه از این چیزها حفظ کنه خرد هست و در ادیان ابراهیمی خرد و آزاد اندیشی نقشش جلوی تعبد تقریبا صفره، خرد تنها جایی کاربرد داره که به این آموزه های قدیمی برخاسته از یکسری انسان بگی حق دقیقا با شماست.


یک خرد صرفا تایید گر و صرفا بله قربلان گو، نتیجه اش یا تسلیم شدنه یا به خاطر ترسو بودن یک جا نشستن.



جهانی رو زندان کردن و سپس خوشحال بودن از کاهش جرم به خاطر وجود یک زندان بان بزرگ به نام خدا !!!
انسان موفق و ارزشمند انسانی هست که بدون ترس از زندان، خلاف نکند.

دوست عزیزومحترم آخه چقدرمیخوای افکارناپختتوبه خردمردم بدی خسته نشدی.آخه چه ربطی داره اینی شمامیگی
واقعافقط توخاورمیانه است؟این همه انحراف ،گروه های متال ،شیطان پرستی ،فیلم ها پورن وهمنجنس بازی به نظرت
توخاورمیانه بیشتره یاتو کشورهای سکولار؟؟؟هیچ فکرکردی این همه فیلم مستهجن تودنیاساخته میشه چرامیاد
خاورمیانه؟بودجش ازکجاتامین میشه؟اصلافکرمیکنی؟
 

shahab.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
باز خوبه آدم فکری داشته باشه اما ناپخته باشه، بیچاره اونایی که فکرشون و زندگیشون حفظی و تقلیدیه.
شما 1400 سال هست منتظرین و تو توهم هستین مگه خسته میشین که حالا دوست داری ما خسته بشیم؟


تو اصلا میدونی شیطون پرستی چیه؟
شیطون پرست ها چیکار میکنن که شماها تو عزاداری هاتون نمیکنید؟


مشکل غرب میدونی چیه، اینکه همه آمارش شفافه، اما اینجا چیزی به اسم آمار وجود نداره.
ولی کافیه یه سری تو خیابان ها و پارک های شهر بزنی، از کاهش سن اعتیاد و فحشا و قلیون سیگار و مصرف بالای مواد مخدر سرت سوت بکشه.


ولی چون چندتا رسانه دروغگو و بوقچی اینجا حاکمه، یکی مثل تو پیدا میشه که فکر میکنه وضعیت غرب از اینجا بدتره.
اتفاقا بازار پورن و فیلم های مستهجن بیشتر تو خاورمیانه و چین هست.
شبکه های ماهواره ای فاسد هم اکثرش برای مردم عقده ای همین مناطق پخش میشن.


کساییکه پاشون رو از پشت مونیتور اینورتر نذاشتن، غرب رو توصیف میکنن.
یکی نیست بهشون بگه اونجا اگر اینقدر فساده چرا اقتصادشون اینقدر منظمه و فرهنگ اجتماعیشون اینقدر بالاس.


اما تو این مملکت حتی شعور زباله نریختن تو خیابان رو ندارن.



ایرانی مسلمان و متوهم، وضعت از هر کشوری که فکر کنی خراب تره، اینقدر نوک دماغت رو نبین.



دوست عزیز نگو که با این حرفایی که میزنی فکرت حفظیو تقلیدی نیست این روزا هر کسی که میخواد بگه مثلا من افکارم مال خودمه حرفای شمارو میزنه بی خبر از اینکه به اصطلاح روشن فکرای غربی یه عمره دارن این حرفارو به خورد مردمشون میدن این حرفای شما خیلی تکراری شده شما که ادعای اینو میکنی که زندگی و افکارت حفظیو تقلیدی نیست حد اقل سعی کن حرفای جدید بزنی کسی دوست نداره شما خسته بشی شما میتونی هر جور که دلت میخواد زندگی کنی ولی حق نداری اینجا که اکثرا مسلمونن دین اسلامو به سخره بگیری این پایه ی روشنفکری و آزادی و فرهنگه که شما با وجود دم زدن از او متاسفانه بویی از اون نبردین شما نمیتونین به عقایدی که عقاید شمارو نقض میکنه احترام بزاری اینکه شیطان پرستا چیکار میکنن مهم نیست مهم اینه که اونا دارن زوز به روز ارزش های انسانی رو که دین اسلام از 1400سال پیش مطرح کرده بود نابود میکنن و ما انسان های به قول شما متوهم نمیزاریم شما طبق کدوم دلیل ادعا دارین که آمارای غرب شفافه؟ اگر شفافه دلیل و هدف این شفافیتو چی میدونید؟آیا این شفافیت در آمار نکته مثبتی تلقی میشه و باعث میشه که ما انسانی تر زندگی کنیم یا نه؟اینکه آمارها نشون میده هر روز میزان فساد و بی بندو باری در غرب در حال افزایشه چه سودی داره؟آیا غیر از اینه که یه دست آویز برای رفتار غیر انسانی و بدور از ارزش های اخلاقی که دین اسلام بر اون تاکید کرده؟دین ما گفته انسان باشید و همین باعث شده که دشمن پیدا کنه و اینگونه بدور از هر گونه انصاف در بارش نظر داده بشه و افرادی که پیرو این دین هستن متوهم قلمداد بشن شما چیو با چی داری مقایسه میکنی واقعا این دلیل از نظر خودت قانع کنندس که چون اقتصادشون قویه همه چیزشون قویه به نظر شما دلیل عمده ضعف اقتصاد ما چیه؟آیا این منطقیه که ما با این همه زخایر نفتی و گازی وضع اقتصادمون اینجوری باشه؟دلیلش چیه؟فکر میکنم اگه بتونی بدور از بی عدالتی و با تکیه بر واقعیت های موجود به این سوال ها پاسخ بدی متوجه میشی که چه اطفاقی افتاده که حالا اقتصاد غرب دلیل بر حقانیتش قلمداد میشه تو هر جامعه ای خوب و بد وجود داره اینجا همه فرهنگشون پائین نیست اینجا همه آشغال رو زمین نمیریزن ولی متاسفانه فقر از نظر مالی بطور مستقیم بر روی فرهنگ جامعه تاثیر میزاره و دلیلش تورم بی کاری و...هست که با پاسخ به سوال قبلی فکر میکنم دلیل این موارد و وجود آنها در کشور تا حد زیادی مشخص بشه این خیلی بده که شما به 75 مایون آدم در یک جمله توهین میکنی و اونها رو متوهم صدا میکنی بهتر نیست تا قبل از اینکه یک حرفی رو بزنیم کمی به معنی اون فکر کنیم؟به امید ایرانی که توش بتونیم لحظه ای فکر کنیم شاید من اشتباه میکنم...
 

kadoo

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دوست عزیز نگو که با این حرفایی که میزنی فکرت حفظیو تقلیدی نیست این روزا هر کسی که میخواد بگه مثلا من افکارم مال خودمه حرفای شمارو میزنه بی خبر از اینکه به اصطلاح روشن فکرای غربی یه عمره دارن این حرفارو به خورد مردمشون میدن این حرفای شما خیلی تکراری شده شما که ادعای اینو میکنی که زندگی و افکارت حفظیو تقلیدی نیست حد اقل سعی کن حرفای جدید بزنی کسی دوست نداره شما خسته بشی شما میتونی هر جور که دلت میخواد زندگی کنی ولی حق نداری اینجا که اکثرا مسلمونن دین اسلامو به سخره بگیری این پایه ی روشنفکری و آزادی و فرهنگه که شما با وجود دم زدن از او متاسفانه بویی از اون نبردین شما نمیتونین به عقایدی که عقاید شمارو نقض میکنه احترام بزاری اینکه شیطان پرستا چیکار میکنن مهم نیست مهم اینه که اونا دارن زوز به روز ارزش های انسانی رو که دین اسلام از 1400سال پیش مطرح کرده بود نابود میکنن و ما انسان های به قول شما متوهم نمیزاریم شما طبق کدوم دلیل ادعا دارین که آمارای غرب شفافه؟ اگر شفافه دلیل و هدف این شفافیتو چی میدونید؟آیا این شفافیت در آمار نکته مثبتی تلقی میشه و باعث میشه که ما انسانی تر زندگی کنیم یا نه؟اینکه آمارها نشون میده هر روز میزان فساد و بی بندو باری در غرب در حال افزایشه چه سودی داره؟آیا غیر از اینه که یه دست آویز برای رفتار غیر انسانی و بدور از ارزش های اخلاقی که دین اسلام بر اون تاکید کرده؟دین ما گفته انسان باشید و همین باعث شده که دشمن پیدا کنه و اینگونه بدور از هر گونه انصاف در بارش نظر داده بشه و افرادی که پیرو این دین هستن متوهم قلمداد بشن شما چیو با چی داری مقایسه میکنی واقعا این دلیل از نظر خودت قانع کنندس که چون اقتصادشون قویه همه چیزشون قویه به نظر شما دلیل عمده ضعف اقتصاد ما چیه؟آیا این منطقیه که ما با این همه زخایر نفتی و گازی وضع اقتصادمون اینجوری باشه؟دلیلش چیه؟فکر میکنم اگه بتونی بدور از بی عدالتی و با تکیه بر واقعیت های موجود به این سوال ها پاسخ بدی متوجه میشی که چه اطفاقی افتاده که حالا اقتصاد غرب دلیل بر حقانیتش قلمداد میشه تو هر جامعه ای خوب و بد وجود داره اینجا همه فرهنگشون پائین نیست اینجا همه آشغال رو زمین نمیریزن ولی متاسفانه فقر از نظر مالی بطور مستقیم بر روی فرهنگ جامعه تاثیر میزاره و دلیلش تورم بی کاری و...هست که با پاسخ به سوال قبلی فکر میکنم دلیل این موارد و وجود آنها در کشور تا حد زیادی مشخص بشه این خیلی بده که شما به 75 مایون آدم در یک جمله توهین میکنی و اونها رو متوهم صدا میکنی بهتر نیست تا قبل از اینکه یک حرفی رو بزنیم کمی به معنی اون فکر کنیم؟به امید ایرانی که توش بتونیم لحظه ای فکر کنیم شاید من اشتباه میکنم...

:w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17::w17:
 

m.abedi1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
روشن فکرای غربی یک عمره دارن این حرفارو به خورد مردم میدن؟
این یه عمره یعنی چند سال؟
انتظار ندارین که باورهای ده ها هزار ساله در عرض کمتر از 100 سال عوض بشه، معلومه که وقت لازمه تا بشه توی این کوه جهالت و خرافات تغییر ایجاد کرد.


مطمئنی اونیکه به اخلاق دعوت کرده دین شما بوده و آدما قبلش بی اخلاق بودن؟
انسانیت و بحث های اخلاقی رو برای اولین بار یونانی ها به وجود آوردن و هیچ ربطی هم به ادیانی که بعدا کپی برداری کردن نداره.


انگار شما بگی خدای ما در قرآن گفته ما از آسمان باران فرستادیم، بعدا نتیجه بگیری مردم قبل از اسلام نمیدونستن باران از آسمان میاد، حالا اسلام از این راز بزرگ پرده بردای کرده !!!
کمبود مطالعه شما در زمینه های تاریخی و فلسفی باعث میشه اسلام رو یک گوهر درخشانی بدونی که مبدا اخلاق و علم و انسانیته یا حتی دو دین قبلی اون یعنی مسیحیت و یهودیت، در حالیکه اینا خودشون وامدار مکاتب انسانی دیگری هستند که قبل خودشون بوده.



فرق من با شما اینه من همه ادیان رو برخواسته اندیشه خود آدم ها میدونم و خیر و شر رو زاییده تفکر انسان، اما شما در این خیال به سر میبرین که خیر از سوی آسمان و توسط نمایندگانی آسمانی به انسان ها یاد داده شده.



وضعیت غرب امروزی هم اینی نیست که شما فکر میکنی، یک سفری حتما به کشورهایی مثل آلمان و سوئد و... داشته باش، بعدا بیا از بی بند و باری و فساد و...توش صحبت کن.
یکی از خانم های نزدیکت رو هم با خودت ببر، ببین خانم توی خیابان های غرب آرامش بیشتری داره یا توی خیابان های ایران اسلامی.


در ضمن اینقدر هم مطمئن نباشین 75 میلیون مردم این کشور مسلمانند و اونم مسلمانی که احکام اسلامی رو انجام میدن.
خیلی ها از روی اجبار ممکنه نامش رو یدک بکشن ولی هیچ عملی رو انجام نمیدن.
نگاهی به دانشگاه خودت بندازی و تعداد نمازگزاران و روزه داران، متوجه میشی چند درصد هنوز به این چیزا معتقدن.
حتما ماه رمضون امسال سری به پارک ها بزنید، بعدا بگین 75 میلیون مسلمان یعنی 100 درصد معتقد به احکام 1400 ساله !!!!

استادمطالعه!کاش لااقل یکم ازآلمانیاوفرانسویها (مردمشون)یادمیگرفتی به اعتقادمردم احترام بزاری .ببین دوست نسبتامحترم !شماخودت همیشه سراین بحثارووامیکنی .مطمئنم نه من ونه کس دیگه حوصله بحث کردن باشماروندارن شمابه راه خودت برواجازه بده ماهم به راه خودمون بریم.

مشکل شمااینه که به شدت جهان سومی فکرمیکنی بعدادعات گوش فلکو کرمیکنه اینقدرکوته بین هستی
که وقتی میبینی اینجابهت احترام میزارن لااقل حدخودتونگه داری .هستن اینجاآدمایی که مسلمون نیستن ولی قابل حترامند.(حتی دینم ندارند).
ولی شمااصلاقضیت بااونافرق میکنه نمیدونم دنبال چی هستی ولی هرچی هست میذارم به حساب
بی تجربگیت وتاحدزیادی افراط گرایی پیشنهادمیکنم بیشترفکرکن.کسی نمیخوادشمامثل مافکرکنی ولی لااقل یادبگیربه عنوان یک هم وطن به عقایدمردمت احترام بذاری.
 
آخرین ویرایش:

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
روشن فکرای غربی یک عمره دارن این حرفارو به خورد مردم میدن؟
این یه عمره یعنی چند سال؟
انتظار ندارین که باورهای ده ها هزار ساله در عرض کمتر از 100 سال عوض بشه، معلومه که وقت لازمه تا بشه توی این کوه جهالت و خرافات تغییر ایجاد کرد.


مطمئنی اونیکه به اخلاق دعوت کرده دین شما بوده و آدما قبلش بی اخلاق بودن؟
انسانیت و بحث های اخلاقی رو برای اولین بار یونانی ها به وجود آوردن و هیچ ربطی هم به ادیانی که بعدا کپی برداری کردن نداره.


انگار شما بگی خدای ما در قرآن گفته ما از آسمان باران فرستادیم، بعدا نتیجه بگیری مردم قبل از اسلام نمیدونستن باران از آسمان میاد، حالا اسلام از این راز بزرگ پرده بردای کرده !!!
کمبود مطالعه شما در زمینه های تاریخی و فلسفی باعث میشه اسلام رو یک گوهر درخشانی بدونی که مبدا اخلاق و علم و انسانیته یا حتی دو دین قبلی اون یعنی مسیحیت و یهودیت، در حالیکه اینا خودشون وامدار مکاتب انسانی دیگری هستند که قبل خودشون بوده.



فرق من با شما اینه من همه ادیان رو برخواسته اندیشه خود آدم ها میدونم و خیر و شر رو زاییده تفکر انسان، اما شما در این خیال به سر میبرین که خیر از سوی آسمان و توسط نمایندگانی آسمانی به انسان ها یاد داده شده.



وضعیت غرب امروزی هم اینی نیست که شما فکر میکنی، یک سفری حتما به کشورهایی مثل آلمان و سوئد و... داشته باش، بعدا بیا از بی بند و باری و فساد و...توش صحبت کن.
یکی از خانم های نزدیکت رو هم با خودت ببر، ببین خانم توی خیابان های غرب آرامش بیشتری داره یا توی خیابان های ایران اسلامی.


در ضمن اینقدر هم مطمئن نباشین 75 میلیون مردم این کشور مسلمانند و اونم مسلمانی که احکام اسلامی رو انجام میدن.
خیلی ها از روی اجبار ممکنه نامش رو یدک بکشن ولی هیچ عملی رو انجام نمیدن.
نگاهی به دانشگاه خودت بندازی و تعداد نمازگزاران و روزه داران، متوجه میشی چند درصد هنوز به این چیزا معتقدن.
حتما ماه رمضون امسال سری به پارک ها بزنید، بعدا بگین 75 میلیون مسلمان یعنی 100 درصد معتقد به احکام 1400 ساله !!!!

دوست عزیز حالا به نظر شما این فحشای اینترنتی (در نوع خاصش) ریشه در چی داره؟ و مهمتر از اون اینکه چجوری میشه جلوش رو گرفت.
یه سوال دیگه هم دارم و اون اینکه بچه های ما چطوری باید تربیت بشن، محدودشون کنیم تا این چیزا رو نبینن یا آزادشون بزاریم؟ (منظورم از محدودیت کنترل هست)
 

معمار اسمان

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
راه حلش فیلتر کردن یاهو ،گوگل ...است هنوز جا برا فیلتر کردن داریما..:)
 

ehsan*

عضو جدید
خب به نظر من "اگه انتقاد داری پیشنهاد بده" دین میگه رابطه جنسی فقط مشروع و قانونی ولی عرف میگه اگه خیلی بچه زرنگ باشی تا 28 سالگی عمرا !!!
کم نیستن دوستام تو دانشگاه که واقعا کسی رو دوست دارن{منظورم از اینایی نیست که امروز عاشقه فردا فارغ, 3سال دنبال منبع درامد آبرو مند میگرده} ولی خانواده دختر حتی اجازه خاستگاری نمیدن{خب با این وضع قیمتا بنده خداها حقدارن} تنها سرمایه که تو این کشور هنوز داریم اینه که به اخلاق هنوز خیلی ها اعتقاد داریم ولی متاسفانه ی برای حفظ دینمون جلومون یه دیواره که اینقدر بلنده خیلی ها حس ندارن پریدن رو ی بار امتحان کنن ! در عوض بغل دست میانبری وجود داره کم کم داره میشه راه اصلی!
دیگه نداشتن دوست دختر نشان بی عرضگی محسوب میشه گویا این میانبر ها به یاری تکنولوژی دره میشه آزادراه و دیواره هی داره بلندتر میشه وام مسکن و خونه هم شبیه چهارپایه نیم متری میمونه که بالارفتن ازش بیشتر خنده داره تا کمک کننده!
بنظر من هنوز تو ایران اگه امکان ازدواج فراهم باشه رواج اینجور چیزا خیلی بالا نمیره ولی وای به روزی که این اعتقادا گم بشه اون موقع است که با توپ و تفنگ و ارتش هم نمیشه جلو فساد رو گرفت.
 
آخرین ویرایش:

shahab.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
روشن فکرای غربی یک عمره دارن این حرفارو به خورد مردم میدن؟
این یه عمره یعنی چند سال؟
انتظار ندارین که باورهای ده ها هزار ساله در عرض کمتر از 100 سال عوض بشه، معلومه که وقت لازمه تا بشه توی این کوه جهالت و خرافات تغییر ایجاد کرد.


مطمئنی اونیکه به اخلاق دعوت کرده دین شما بوده و آدما قبلش بی اخلاق بودن؟
انسانیت و بحث های اخلاقی رو برای اولین بار یونانی ها به وجود آوردن و هیچ ربطی هم به ادیانی که بعدا کپی برداری کردن نداره.


انگار شما بگی خدای ما در قرآن گفته ما از آسمان باران فرستادیم، بعدا نتیجه بگیری مردم قبل از اسلام نمیدونستن باران از آسمان میاد، حالا اسلام از این راز بزرگ پرده بردای کرده !!!
کمبود مطالعه شما در زمینه های تاریخی و فلسفی باعث میشه اسلام رو یک گوهر درخشانی بدونی که مبدا اخلاق و علم و انسانیته یا حتی دو دین قبلی اون یعنی مسیحیت و یهودیت، در حالیکه اینا خودشون وامدار مکاتب انسانی دیگری هستند که قبل خودشون بوده.



فرق من با شما اینه من همه ادیان رو برخواسته اندیشه خود آدم ها میدونم و خیر و شر رو زاییده تفکر انسان، اما شما در این خیال به سر میبرین که خیر از سوی آسمان و توسط نمایندگانی آسمانی به انسان ها یاد داده شده.



وضعیت غرب امروزی هم اینی نیست که شما فکر میکنی، یک سفری حتما به کشورهایی مثل آلمان و سوئد و... داشته باش، بعدا بیا از بی بند و باری و فساد و...توش صحبت کن.
یکی از خانم های نزدیکت رو هم با خودت ببر، ببین خانم توی خیابان های غرب آرامش بیشتری داره یا توی خیابان های ایران اسلامی.


در ضمن اینقدر هم مطمئن نباشین 75 میلیون مردم این کشور مسلمانند و اونم مسلمانی که احکام اسلامی رو انجام میدن.
خیلی ها از روی اجبار ممکنه نامش رو یدک بکشن ولی هیچ عملی رو انجام نمیدن.
نگاهی به دانشگاه خودت بندازی و تعداد نمازگزاران و روزه داران، متوجه میشی چند درصد هنوز به این چیزا معتقدن.
حتما ماه رمضون امسال سری به پارک ها بزنید، بعدا بگین 75 میلیون مسلمان یعنی 100 درصد معتقد به احکام 1400 ساله !!!!

الان شما باید سوال بپرسید من جواب بدم در حالی که شما به هیچ یک از سوال های من جواب نمیدین و اینه نشانه اطلاعات و مطالعات زیاد شما در هر حال شمایی که ادعای اطلاع از تاریخ و فلسفه داری دم از این میزنی که این حرفات برای 100سال پیشه در حالی که این حرفا حتی قبل از اسلام و برای مقابله با ادیان آسمانی مسیحیت و یهود نیز زده میشد و اینجاست که صحت تمام مطالعات تاریخی شما به خوبی برای همه مشخص میشه جالبه که شما میگین ادیان زایده فکر خود مردمن 1400سال پیش دین اسلام حرف از درهای آسمان میزده که علم امروز تازه تونسته اونو ثابت کنه تو جامعه ی اون زمان حرف از طهارت و پاکیزگی میزده در حالی که در اون زمان در غرب با واژه ای مثل حمام بیگانه بودن در اون زمان حرف از حرام بودن گوشت خوک میزده در حالی که تازه متوجه شدن چه مشکلاتی برای سیتم گوارشی و سلامت انسان داره حرف از برابری حقوق زنو مرد میزده در حالی که مبانی این برابری هنوز هم حتی در غرب به قول شما متمدن و پیشرفته حتی بهش فکرم نمیتونن بکنن ما دینی داریم که در اون حقوق و سهم همه از امکانات و آزادی ها و بیت المال یکسانه و اینه که باعث شده غربی های به قول شما متمدن مخالف اون باشن ما دینی داریم که صراحتا گفته اگر فکر میکنین این کتاب را یک انسان آورده آیه ای مانند آن بیاورید که تا حالا که 1400سال از اون گذشته شما که هیچ غربی که شما فقط قدرت اینو داری حرفاشو اونم ناقص نقل کنی هم قادر به این نبوده این کارو بکنه شما که سفر داشتی خوبه برای ما هم توضیح بدی شاید خوب بود ما هم رفتیم شما ادعا میکنی که 75 ملیون نفر اکثرشون دین اسلامو قبول ندارن و با تکیه بر همین عقیده به خودت اجازه میدی به دین اسلام توهین کنی و پیروانشو متوهم جلوه بدی در حالی که دین ما به ما میگه حتی به اقلیت های دینی و اعتقاداتشون احترام بگزارین و همین ویژگی های دین اسلامه که باعث میشه یکسری مثل تو با اون مخالفت کنن شما دم از 100 درصد میزنی در حالی که هنوز نمیدونی چیزی به اسم 100 در صد اصلا وجود نداره بهتر نیست شما تحقیق کنی ببینی چند درصد با دین اسلام مخالفن بهت پیشنهاد میکنم به قول خودت نوک دماغتو نبینی و یکم شعاع دیدتو باز تر کنی اگر واقعا میخوی حقیقتو پیدا کنی سعی کن به جای اینکه از این شاخه به اون شاخه بپری به سوال هایی که تو این دوتا پست اخیر پرسیدم منطقی و با استدلال جاب بدی هر چند اگر به اینا جواب درستو بدی خود به خود خیلی از افکارت فرو میریزه و خودت حرفای خودتو نقض خواهی کرد ما نمیگیم دین ما فقط اخلاق گرا بوده ادیانی مثل مسحیت و یهود مورد قبول کتاب دین و مسلموناست و همه ی پیامبرای الاهی رو قبول دارن و مورد احترامن چون همه ی اونا به امر خدا بر انگیخته شدن ولی دین ما دین اسلامه چون تنها دینیست که به یگانگی خدا اعتقاد داره دلیلشم اینه که بدور از تحریفه و هیچ کس نتونسته در مبانی اون خللی وارد کنه ما به همه ی ادیان الاهی احترام میگذاریم تا وقتی که به دین ما که بدون شک بر حق ترین دین بر روی زمینه احترام بزارن این عقاید به خاطر همین بر حق بودنش نه تنها 100 سال بلکه هزاران ساله دیگه هم باقی خواهد ماند و این خیالو تو و امثال تو که ادعا میکنین میتونین اونو عوض کنین به گور خواهید برد همانگونه پیشینیان شما اونو فکر میکنم اگر بتونین یه دلیل بیارین که دین اسلام و کتاب قرآن بر اساس اون اشتباهه و باید همه از اون روی بگردونن بهتر به هدفه واهیتون برسین شعار اسلام و مسلمونه اینه که حق همیشه زندس و ناحق نابود میشه و پایدار نخواهد بود اگر معتقدید دین اسلام ناحقه یک دلیل بیارین.
 

فریاد خاموش

عضو جدید
باز خوبه آدم فکری داشته باشه اما ناپخته باشه، بیچاره اونایی که فکرشون و زندگیشون حفظی و تقلیدیه.
شما 1400 سال هست منتظرین و تو توهم هستین مگه خسته میشین که حالا دوست داری ما خسته بشیم؟


تو اصلا میدونی شیطون پرستی چیه؟
شیطون پرست ها چیکار میکنن که شماها تو عزاداری هاتون نمیکنید؟


مشکل غرب میدونی چیه، اینکه همه آمارش شفافه، اما اینجا چیزی به اسم آمار وجود نداره.
ولی کافیه یه سری تو خیابان ها و پارک های شهر بزنی، از کاهش سن اعتیاد و فحشا و قلیون سیگار و مصرف بالای مواد مخدر سرت سوت بکشه.


ولی چون چندتا رسانه دروغگو و بوقچی اینجا حاکمه، یکی مثل تو پیدا میشه که فکر میکنه وضعیت غرب از اینجا بدتره.
اتفاقا بازار پورن و فیلم های مستهجن بیشتر تو خاورمیانه و چین هست.
شبکه های ماهواره ای فاسد هم اکثرش برای مردم عقده ای همین مناطق پخش میشن.


کساییکه پاشون رو از پشت مونیتور اینورتر نذاشتن، غرب رو توصیف میکنن.
یکی نیست بهشون بگه اونجا اگر اینقدر فساده چرا اقتصادشون اینقدر منظمه و فرهنگ اجتماعیشون اینقدر بالاس.


اما تو این مملکت حتی شعور زباله نریختن تو خیابان رو ندارن.



ایرانی مسلمان و متوهم، وضعت از هر کشوری که فکر کنی خراب تره، اینقدر نوک دماغت رو نبین.

اللهم اشف کل مریض
واقعا براتون متاسفم یکم مطالعاتتونو بیشتر کنین!!!!!!!!!
 

bahareh85

عضو جدید
من برای خدای شما بیشتر تقاضای شفا دارم که بندگانش رو به چنین روزی انداخته.

اللهم اشف لک. (عربیشو درست گفتم متوجه بشه یا نه؟ :))
متاسفم مثل اینکه کارت از دعا گذشته، توهین به خدا... ، خدا که خدای من و شما نداره، نکنه شما چند تا خدا میشناسی! البته به نظر من شما اصلا هیچ خدایی نمی شناسی. کی متوجه بشه ؟ خدا! تو چه زبونی رو متوجه میشی، زبون شیطان... اصلا نمی خواستم بهت توهین کنم ولی الان تو به من توهین نکردی به خدا کردی .
«قالت رسلم أفی الله شکّ فاطر السموات و الارض»
آیا می شود در خدا شک کرد خدایی که آسمان ها و زمین را به وجود آورده، عدم را شکافته و آسمان ها و زمین را پایدار ساخته است.​
وجدتها و قومها یسجدون للشمس من دون الله و زیّن لهم الشیطن اعملهم فصدّهم عن السبیل. دیدم که خود و مردمش به جای خدای یکتا آفتاب را سجده می کنند و شیطان اعمالشان را در نظرشان بیاراسته است و از راه خدا منحرفشان کرده است، چنان که روی هدایت نخواهند دید.
اینم به عنوان پایان حرفم به شما
انّ الشیطن لکم عدوّ فاتخذوه عدوّا اِنّ ما یدعو جزَبه ولیکونو من اصحب. شیطان دشمن شماست او را دشمن گیرید او فرمانبران خویش را فرا می خواند تا همه از دوزخیان باشند.
مواظب باش که نباشی.
 
آخرین ویرایش:

mina jigili

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مطلبتون زیاد بود تا اخر نخوندم ولی همون مقداری که خوندم دقیقا درسته و تاسف بار
واقعا این شارژها را برای چی میخوان
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظر من ریشه در عقده ای شدن جامعه داره.
فقط مخصوص ایران نیست ولی فحشای اینترنتی در جوامع مذهبی بیشترن، چون راه حلی هستند که مجازات اجتماعی کمتری دارن.

نباید به این فکر کرد که چطوری جلوش رو گرفت، باید به این فکر کرد که چیکار کنیم به وجود نیاد.

نباید تحریک پذیری دختر و پسر رو تا این حد پایین آورد، باید توی ورزش و مدرسه و...یک اختلاط اصولی رو آموزش داد.
دوستی رو در قالب دوستی تفسیر کرد، تا ذهن ها فقط به سمت رابطه جنسی نره.

ولی دوست عزیز فک کنم سوالمو اشتباه متوجه شدی. به نظرم شما راه حلتون رو برای کمتر کردن کل فحشا و تجاوز جنسی اجباری در جامعه دادین (که البته من قسمتیشو قبول دارم و قسمتیش رو نه)
سوال من در مورد روسپیگری اینترنتی هست. دنیایی که هیچ بند و باری و محدو.دیتی برای اختلاط در هیچ جامعه ای اعم از مسلمان و غیر مسلمات نداره. به نظر شما مختص اینترذنت باید چیکار کنیم تا شاهد این روسپیگری نباشیم. چون به نظرم کسی که در اینترنت به ایسن اعمال دست میزنه از محدودیت رنج نمیبره و همچنین از وضع اقتصادی. مقاله هم اشره کرده. نظر شما چیه؟
 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
روشن فکرای غربی یک عمره دارن این حرفارو به خورد مردم میدن؟این یه عمره یعنی چند سال؟انتظار ندارین که باورهای ده ها هزار ساله در عرض کمتر از 100 سال عوض بشه، معلومه که وقت لازمه تا بشه توی این کوه جهالت و خرافات تغییر ایجاد کرد.مطمئنی اونیکه به اخلاق دعوت کرده دین شما بوده و آدما قبلش بی اخلاق بودن؟انسانیت و بحث های اخلاقی رو برای اولین بار یونانی ها به وجود آوردن و هیچ ربطی هم به ادیانی که بعدا کپی برداری کردن نداره.انگار شما بگی خدای ما در قرآن گفته ما از آسمان باران فرستادیم، بعدا نتیجه بگیری مردم قبل از اسلام نمیدونستن باران از آسمان میاد، حالا اسلام از این راز بزرگ پرده بردای کرده !!!کمبود مطالعه شما در زمینه های تاریخی و فلسفی باعث میشه اسلام رو یک گوهر درخشانی بدونی که مبدا اخلاق و علم و انسانیته یا حتی دو دین قبلی اون یعنی مسیحیت و یهودیت، در حالیکه اینا خودشون وامدار مکاتب انسانی دیگری هستند که قبل خودشون بوده.فرق من با شما اینه من همه ادیان رو برخواسته اندیشه خود آدم ها میدونم و خیر و شر رو زاییده تفکر انسان، اما شما در این خیال به سر میبرین که خیر از سوی آسمان و توسط نمایندگانی آسمانی به انسان ها یاد داده شده.وضعیت غرب امروزی هم اینی نیست که شما فکر میکنی، یک سفری حتما به کشورهایی مثل آلمان و سوئد و... داشته باش، بعدا بیا از بی بند و باری و فساد و...توش صحبت کن.یکی از خانم های نزدیکت رو هم با خودت ببر، ببین خانم توی خیابان های غرب آرامش بیشتری داره یا توی خیابان های ایران اسلامی.در ضمن اینقدر هم مطمئن نباشین 75 میلیون مردم این کشور مسلمانند و اونم مسلمانی که احکام اسلامی رو انجام میدن.خیلی ها از روی اجبار ممکنه نامش رو یدک بکشن ولی هیچ عملی رو انجام نمیدن.نگاهی به دانشگاه خودت بندازی و تعداد نمازگزاران و روزه داران، متوجه میشی چند درصد هنوز به این چیزا معتقدن.حتما ماه رمضون امسال سری به پارک ها بزنید، بعدا بگین 75 میلیون مسلمان یعنی 100 درصد معتقد به احکام 1400 ساله !!!!
کوچولوی خوشگله اینجا ایرانه نه المان و غیره هر جایی فرهنگی داره ما 2500 سال با عفت و حجاب بودیم نه مثل المان بقول خودشون ازاد نگر و ازادی پوش ما حتی از مریم مقدس تصویری در کلیسای بریتانیا دیدم که بر پوست اهویی نقش بست اون هم محجبه بود نازیی گلم این بچه پستونکشو گم کرده مزخرف داره میبافه الهی الهی
 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من برای خدای شما بیشتر تقاضای شفا دارم که بندگانش رو به چنین روزی انداخته.اللهم اشف لک. (عربیشو درست گفتم متوجه بشه یا نه؟ :))
اینو تو چی میدونی از خدا؟ خدا یعنی چی از نظرت ؟ یعنی کی؟ خدای تو چیه؟ (راسی در جواب من تومار ننتویس حال خوندنشو ندارم کوتاه صریح و واضح بحرف)
 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
واسه آدمای بیچاره و ضعیف بله حق با شمایه. :redface:باید همیشه یک چماقی به اسم دین بالا سرشون باشه تا از ترس جهنم، جُفت کنند و طرف خلاف نرن.که این برداشت هم معمولا تو بین مسلمونا طرفدارهای زیادی داره، برای همین آمار اعدام تو این کشور بالاست.چون مجازات و اعدام و زندان رو موثر تر از اندیشه خود فرد میدونن.اتفاقا یکی از مهم ترین دلایل پدید آمدن چنین وقایع شومی تو کشورهای خاورمیانه ای همین ادیان هستند.چون اگه ترسو و بیچاره باشی که جلوشون به زانو در میای، اگر ترسو نباشی، عقده ایت میکنند.تنها چیزی که میتونه انسان رو به صورت آگاهانه از این چیزها حفظ کنه خرد هست و در ادیان ابراهیمی خرد و آزاد اندیشی نقشش جلوی تعبد تقریبا صفره، خرد تنها جایی کاربرد داره که به این آموزه های قدیمی برخاسته از یکسری انسان بگی حق دقیقا با شماست.یک خرد صرفا تایید گر و صرفا بله قربلان گو، نتیجه اش یا تسلیم شدنه یا به خاطر ترسو بودن یک جا نشستن.جهانی رو زندان کردن و سپس خوشحال بودن از کاهش جرم به خاطر وجود یک زندان بان بزرگ به نام خدا !!!انسان موفق و ارزشمند انسانی هست که بدون ترس از زندان، خلاف نکند.
ادمیت نه در زندانی زندگی میکند نه زندان بانی به نام ایزد دارد خدای که تو از ان دم میزنی و با اون مخالفی تقریبا تمام ادیان جز شیطان پرستان نو افکار گروه ست و... میگن خدایی وجود ندارد و در یکی از همین گروه ها انها بر بودن شیطان هم شک دارن و اورا دروغی عظیم میشمارن میگوین عشق لدم خدای اونه و ما خود خدایمم بر بندگان حال ما جلو خدا زانو زدیم؟ اگه زدیم چقد ازادیم؟ ایا زمانی که تو یه بذر رو میکاری در زمین تو اونو رشد دادی و به درخت تبدیل میکنی؟ یا از اراده ایزده نگا بچه سیاه پوست خدا اینی نیست که بخاطر یه تو بنده کوچولش بیاد عرششو بهم بزنه بگه من خودمو به این اثبات کنم چون ما مردم اخرالزمانیم ما عراب نیستیم که جهل وجود مارو سرگرفته باشه ما قبل اسلام هم به خدا اعتقاد داشته و ذالقرنین پیامبرمون بود این جهان ایا زندانه چه زندانی یه تعبیر ساده بهم بده
 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
باز خوبه آدم فکری داشته باشه اما ناپخته باشه، بیچاره اونایی که فکرشون و زندگیشون حفظی و تقلیدیه.
شما 1400 سال هست منتظرین و تو توهم هستین مگه خسته میشین که حالا دوست داری ما خسته بشیم؟


تو اصلا میدونی شیطون پرستی چیه؟
شیطون پرست ها چیکار میکنن که شماها تو عزاداری هاتون نمیکنید؟


مشکل غرب میدونی چیه، اینکه همه آمارش شفافه، اما اینجا چیزی به اسم آمار وجود نداره.
ولی کافیه یه سری تو خیابان ها و پارک های شهر بزنی، از کاهش سن اعتیاد و فحشا و قلیون سیگار و مصرف بالای مواد مخدر سرت سوت بکشه.


ولی چون چندتا رسانه دروغگو و بوقچی اینجا حاکمه، یکی مثل تو پیدا میشه که فکر میکنه وضعیت غرب از اینجا بدتره.
اتفاقا بازار پورن و فیلم های مستهجن بیشتر تو خاورمیانه و چین هست.
شبکه های ماهواره ای فاسد هم اکثرش برای مردم عقده ای همین مناطق پخش میشن.


کساییکه پاشون رو از پشت مونیتور اینورتر نذاشتن، غرب رو توصیف میکنن.
یکی نیست بهشون بگه اونجا اگر اینقدر فساده چرا اقتصادشون اینقدر منظمه و فرهنگ اجتماعیشون اینقدر بالاس.


اما تو این مملکت حتی شعور زباله نریختن تو خیابان رو ندارن.



ایرانی مسلمان و متوهم، وضعت از هر کشوری که فکر کنی خراب تره، اینقدر نوک دماغت رو نبین.
تو اصلا میدونی شیطون پرستی چیه؟(توضیح بده ببینم چقد از شیطان میدونی)
شیطون پرست ها چیکار میکنن که شماها تو عزاداری هاتون نمیکنید؟(هههه یاد حرف جان مرداک افتادم یه مفسر شیطان پرست که بیشتر نقطه تمرکزش خاور میانه بود)

اتفاقا بازار پورن و فیلم های مستهجن بیشتر تو خاورمیانه و چین هست.(الهی قربون این سیاه سوخته خودم برم که مغزش اندازه شکم بچه کار نمیکنه یکم امار فحشای امریکا و... ببینی بدک نیستشا)
شبکه های ماهواره ای فاسد هم اکثرش برای مردم عقده ای همین مناطق پخش میشن.(میگم این سیاه سوخته مغز نداره شما بگین نه عجیجم شبکه پورن اکثران برا ایتالیا و... هستشا بدبختا تو خاور میانه همش 5 یا 6 تا شبکه پورن هست که اونم بدبختا فقط بلدن تلفنی بحرفن (شما این سیا سوخته بی سوادو ببخشین)
 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
روشن فکرای غربی یک عمره دارن این حرفارو به خورد مردم میدن؟
این یه عمره یعنی چند سال؟
انتظار ندارین که باورهای ده ها هزار ساله در عرض کمتر از 100 سال عوض بشه، معلومه که وقت لازمه تا بشه توی این کوه جهالت و خرافات تغییر ایجاد کرد.


مطمئنی اونیکه به اخلاق دعوت کرده دین شما بوده و آدما قبلش بی اخلاق بودن؟
انسانیت و بحث های اخلاقی رو برای اولین بار یونانی ها به وجود آوردن و هیچ ربطی هم به ادیانی که بعدا کپی برداری کردن نداره.


انگار شما بگی خدای ما در قرآن گفته ما از آسمان باران فرستادیم، بعدا نتیجه بگیری مردم قبل از اسلام نمیدونستن باران از آسمان میاد، حالا اسلام از این راز بزرگ پرده بردای کرده !!!
کمبود مطالعه شما در زمینه های تاریخی و فلسفی باعث میشه اسلام رو یک گوهر درخشانی بدونی که مبدا اخلاق و علم و انسانیته یا حتی دو دین قبلی اون یعنی مسیحیت و یهودیت، در حالیکه اینا خودشون وامدار مکاتب انسانی دیگری هستند که قبل خودشون بوده.



فرق من با شما اینه من همه ادیان رو برخواسته اندیشه خود آدم ها میدونم و خیر و شر رو زاییده تفکر انسان، اما شما در این خیال به سر میبرین که خیر از سوی آسمان و توسط نمایندگانی آسمانی به انسان ها یاد داده شده.



وضعیت غرب امروزی هم اینی نیست که شما فکر میکنی، یک سفری حتما به کشورهایی مثل آلمان و سوئد و... داشته باش، بعدا بیا از بی بند و باری و فساد و...توش صحبت کن.
یکی از خانم های نزدیکت رو هم با خودت ببر، ببین خانم توی خیابان های غرب آرامش بیشتری داره یا توی خیابان های ایران اسلامی.


در ضمن اینقدر هم مطمئن نباشین 75 میلیون مردم این کشور مسلمانند و اونم مسلمانی که احکام اسلامی رو انجام میدن.
خیلی ها از روی اجبار ممکنه نامش رو یدک بکشن ولی هیچ عملی رو انجام نمیدن.
نگاهی به دانشگاه خودت بندازی و تعداد نمازگزاران و روزه داران، متوجه میشی چند درصد هنوز به این چیزا معتقدن.
حتما ماه رمضون امسال سری به پارک ها بزنید، بعدا بگین 75 میلیون مسلمان یعنی 100 درصد معتقد به احکام 1400 ساله !!!!
ادمای قبلش بی اخلاق نبودن که جلبک فضایی بودن:دی

اقا من میگم این سیاه سوخته سواد نداره شما بگین نه بابا این هنو نمیدونه یونانیا چی چی اوردن انسانیت و اخلاقی وایییییییییی مردم از خنده سوتی از این بدتر نوچ نوچ

هان راسی این فلسفه شما رو کی گفته یکی مثل این اشخاص انتوان لاوی و جان مرداکو خوائن سپاسین و.... بیخیال این فلسفه رو بگو ماهم بخونیم

راسی بچه ها اینو باهاش موافقم اگه خانومتو لختم ببری بیرون براشون فرق نداره اما حالا چرا نداره بس خواهر مادر هم واییییییییی نمیشه گفت بده زشته خوبیت نداره وقتی پسر به ماد یه خواهر به برادر یا پدر به دختر واییییییییییی دیگه بازترش نمیکنم بخاطر اینچیزاست دیگه فرقی نداره براشون چقد متمدنن مگه نه:دی

وا اینو بچه اول ابتدایی هم میدونه که ایران کشوری از چند فرهنگ از چند ایین هست و به تمامی ایین ها هم احترام گذاشته شده در ایران

بقول ارسوط اخ اخ اخ اینکه نمیشه ماه رمضون خو روضه رو خورد طرف چیزی نمیشه مگه خدا گفته حتما تو روزه بگیر گفت روزه برا سلامتیت مفیده (اگه بگی نه بخدا خنگی کل عالم پزشکی به همین نتیجه رسیدن) حالا بعدش گفت اگه تو توان جسمی نداری نگیر چقد خدای ما باحاله مثل تو خشن نی
 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظر من ریشه در عقده ای شدن جامعه داره.
فقط مخصوص ایران نیست ولی فحشای اینترنتی در جوامع مذهبی بیشترن، چون راه حلی هستند که مجازات اجتماعی کمتری دارن.

نباید به این فکر کرد که چطوری جلوش رو گرفت، باید به این فکر کرد که چیکار کنیم به وجود نیاد.

نباید تحریک پذیری دختر و پسر رو تا این حد پایین آورد، باید توی ورزش و مدرسه و...یک اختلاط اصولی رو آموزش داد.
دوستی رو در قالب دوستی تفسیر کرد، تا ذهن ها فقط به سمت رابطه جنسی نره.
جوووووووووووووونم این فینگیلی سیاه سوخته یه حرف نصفه نیمه قشنگ زد باید دوستی رو در قالب دوستی تفسیر کرد حالا بپریم بریم رو اون قسمت اختلاطش

دوستان ببخشین من خواهر ندارم که مایه بذارم ازش برا مثال مجبورم از خواهر این سیاه سوخته استفاده کنیم خو بلاخره حرف خودشه اختلاط

بچه های دوره دبیرستان و راهنمایی میگن تو اوج شهوت ان حالا گیرم یکی مثل خواهرت (البته ببخش ) با پسری اشنا شد در باب دوستی به تبع در هردوی انها حسی کنجکاوی برای وارسی هم و شناخت از هم و کشف و بلاخره میفهمین که نمیشه بیشتر گفت اخه تازه از اخراجی در اومدم

القصه اومدشو خواهرت از دختر بودن تو همون سال اول در اومد ایا بعدش جواب زندگیشو که خراب شده رو تو میدی بچه سوسل قرتی فک کردی مغز نداشتن جدا کردن؟ فک کردی با دوتا چرند و پرندی که اینجا واسه همه تفت دادی شدی پروفسور بچه اندازه فهمت حرف بزن اینقد شرورر نگو همین دانشگاش مختلطه کلی .......
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نویسنده این مسئله بجای محکوم کردن یاد ببینه ریشه این ناهنجاری کجاست!
این مسئله توو خیلی جا ها دیده میشه سایت های اجتماعی مخصوصا ایرانی و چت یاهو.... . تا وقتی دنیای واقعی ما درست نشه دنیای مجازی هم به تبع آن بدتر از ان خواهد بود.
 

Similar threads

بالا