باستانی ترین تئاترهای دنیا +عکس(جالبه)

alone.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
ه گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، از سال های ابتدایی زندگی بشر همیشه نقش بازی کردن برای فهماندن یک موضوع یا برقراری ارتباط بوده است که طی سال های متمادی به تئاتر و سینما تبدیل شده است.در روزهای اولیه شاید تنها سکوها برای نمایش وجود داشتند اما بعدها استادیوم و سالن های نمایش ساخته شد که این روزها قدمتشان شاید بیش از 1000 سال باشد. در دنیا تعدادی از این سالن های تئاتر بافی مانده است که هنوز هم در آنها نمایش اجرا می شود.

** Herodes Atticus



در جنوب شهر اتن و در نزدیکی آکروپلیس تئاتری قرار دارد که در سال 161 پس از میلاد توسط فرمانروای یونان و برای همسرش ساخته شد. این تئاتر ابتدا برای برگزاری مراسم مرگ همسر پادشاه ساخته شد اما بعدها تبدیل به تئاتر شد و همچنان نیز در حال کار است. این تئاتر از سطح زمین به صورت یک حفره به پایین رفته و حدد 80 متر عمق دارد که البته تمام آن با دست ساخته شده است.

** Epidaurus



این مکان به نوعی معروف ترین تئاتر باستانی دنیا است که این روزها نیز به راحتی از آن استفاده می شود. در سال 1880 برای روزها اول ساخت آن به سبک یونانی های باستان و با تیشه شروع شد و نمادی از یونان باستان را در این کشور زنده کرد. این تئاتر به گونه ای ساخته شده است که باد می تواند صدای بازیگران را به همه جای سالن و با قدرت عالی برساند. در این تئاتر 55 ردیف وجود دارد که گنجایش آن نزدیک به 20 هزار نفر است.

** تئاتر نارنجی



این تئاتر یکی از قدیمی ترین ها در دنیاست چرا که در همان قرن اول پس از میلاد مسیح ساخته شده است که البته تا سال 391 کار می کرد ولی به دستور کلیساها بسته شد. این تئاتر این روزها خانه فستیوال های اپرای دنیاست و با قدرت به کار خود ادامه میدهد. در این مکان تا به حال تغییرات و تعمیرات کمی صورت گرفته است که نشان از ساخت بسیار دقیق آن است.

** Merida

"Merida" یکی از تئاترهای روم باستان که هنوز هم پابر جا مانده است اما کارایی کمتری نسبت به دیگر تئاترها دارد. در چند سال اخیر تعمیرات بسیار زیادی روی آن انجام گرفته است تا از ریزش یا آسیب های جدی آن جلوگیری شود. ظرفیت این تئاتر نزدیک به 6 هزار نفر است و در گذشته سپاهیان رومی نمایش های جنگی خود را در آن می دیدند.

** Theater of Side



یکی از تئاترهای بسیار باستانی که در شرایط باورنکردنی سالم و سرحال باقی مانده است. این تئاتر 25 سال پیش از میلاد ساخته شده است و به مانند حفره های معدن در دل زمین قرار دارد. گنجایش 15 هزار نفری آن بیش از 2000 سال است که مشتاقان تئاتر را به خود جذب می کند. این تئاتر البته به مانند یک شهر تمام امکانات را در اختیار دارد و در جنوب ترکیه واقع شده است.
 

Similar threads

بالا