عکس های حیرت آور و فوق العاده زیبای زمین از فضا

Girlicious

عضو جدید
کاربر ممتاز
حباب آتشفشانی: حبابی از دود خاکستر آتشفشانی برخاسته از آتشفشان ساریچف را احاطه کرده است. آتشفشان ساریچف در شمال غربی جزیره ماتوا قرار گرفته است؛ جزیره ای که بخشی از مجمع الجزایر کوریل روسیه به شمار می رود. این مجمع الجزایر از هوکایدو ژاپن تا کامچاتکا روسیه پراکنده هستند.
بیابان رنگ شده: در بیابان سیمپسون واقع در استرالیای مرکزی، نتیجه آتش سوزی سال 2002 / 1381 به شکل زخم های نارنجی رنگ آشکاری دیده می شود که به دلیل زمین های ماسه ای خالی از درخت بر جای مانده است.
شفقی بر فراز زمین: طی طوفانی ژئومغناطیسی، نوار سبزرنگ شفق شمالی بر فراز زمین مشغول رقص است. این عکس که مربوط به سال 2010 / 1389 است، توسط فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده است.
دایره های حیات: مزارع نزدیک منطقه پردیزس در استان میناس گرایس برزیل، از فضا همچون دایره های رنگارنگی دیده می شوند که چشم هر فضانوردی را به خود خیره می کند.
شهر ماکتی: شاید بیشتر شبیه به ماکتی غول آسا به نظر رسد، اما این عکس نمای واقعی شهر سان فرانسیسکو را طی آسمانی صاف و بدون مه، از دید مایل ماهواره ای در سال 2004 / 1383 نشان می دهد.
سیاره آبی: این عکس جزیره الوترا (Eleuthera) در باهاما را از دید ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی به تصویر می کشد.
بازتاب های یک فاجعه: در این عکس ماهواره ای که در ژوئن 2010 / خرداد 1389 گرفته شده است، آثار نفت پخش شده طی فاجعه نشت چاه نفت Deepwater Horizon خلیج مکزیک در سواحل جزایر پتی بویس و هورن به خوبی مشاهده می شود.
تار نور: شهر سائوپائولو برزیل که خانه بیش از 17 میلیون نفر است، در یکی از شب های سال 2003 / 1382 همانند فانوسی در دل سیاهی خودنمایی می کند. تفاوت رنگ های موجود در عکس به دلیل استفاده از انواع مختلف لامپ برای خیابان های شهر است.
سامانه گردشی: این عکس زیبا، جلگه های کشندی و آبراهه های بخش غربی جزایر لانگ آیلند باهاما را در سال 2010 / 1389 به تصویر می کشد.
طوفان بر فراز آسیا: این عکس که سال 1999 / 1378 و از شاتل فضایی کلمبیا گرفته شده است، طوفانی تندری را بر فراز آسیا به تصویر می کشد. اگرچه محل دقیق طوفان مشخص نیست، اما هنگام گرفتن عکس شاتل در حال عبور از فراز میانمار بود.
مسیرهای خوش منظره: مهندسان رودخانه ها را موجوداتی زنده به شمار می آورند، چرا که دائما مسیر خود را تغییر می دهند. مسیر فعلی و بسیاری از مسیرهای قدیمی رودخانه ریو نگرو در ناحیه پاتاگونیا آرژانتین، به زیبایی هر چه تمام تر در این عکس به تصویر کشیده شده است.
رژه ای به سوی دریا: در این عکس که سال 2009 / 1388 گرفته شده است، یخچال نیومایر واقع در جزیره جرجیای جنوبی بیش از هر زمان دیگری نزدیک اقیانوس دیده می شود. جزیره جرجیا در جنوبی ترین نقطه آمریکای جنوبی قرار دارد.
 

Girlicious

عضو جدید
کاربر ممتاز
ساخت شهاب سنگ: در این تصویر ماهواره ای، دریاچه های آب شور فصلی به خوبی ساختار برخوردی Shoemaker را نشان می دهند؛ ساختاری باستانی در استرالیا با عمر 1.7 میلیارد سال که قدیمی ترین برخورد شهاب سنگی شناخته شده زمین است.
مارهای دریایی: این عکس ماهواره ای که سال 2006 / 1385 گرفته شده است، پیچ و خم آبراهه های سواحل ماسه ای دریای وادن را در نزدیک هلند نشان می دهد.
پرورشگاه کوه یخی: در این عکس ماهواره ای که تاریخ آن به سال 2010 / 1389 باز می گردد، یخچال ماتوسویچ مشغول زایش یخ کوهه های (Iceberg) تازه ای در کانالی در قطب جنوب است؛ کانالی که بین کوه لازارف و تپه های ویلسون قرار دارد.
انتهای بیابان: در انتهای شرقی صحرای آفریقا در الجزایر، تقابل تپه های ماسه ای تیفرنین با فلات تینرهرت نمای زیبایی خلق می کند، که شکوه تماشای آن از آسمان چندین برابر تماشای آن از روی زمین است.
گرداب های ابری: گرداب های ابری الگوهای زیبایی را در آسمان نزدیک جزایره کیپ ورده در شمال غربی آفریقا ایجاد کرده اند. این گرداب ها در اثر یورش باد به سمت جزایر ایجاد می شود.
جریان های تازه: جریان گدازه های تازه و تیره رنگ، سطح آتشفشان کیلائویی هاوایی را پوشانده اند. به عقیده مردم محلی، آتشفشان کیلائویی خانه Pele، رب النوع آتشفشان هاوایی است.
 

Similar threads

بالا