تصمیم خلیفه دوم بر هتک حرمت از معتبرترین کتب اهل تسنن

kalla

عضو جدید
خیلی داری تند میری.
همه بدبختیه اسلام از همینه که 92 درصد مسلمونا مثل تو فکر میکنن.
بعله معلومه کدوم مذهب داره در مقابل لیبرال و کمونیست ایدئولوژی ارائه میده.شما که به سیاست کار ندارید و طبق تفسیرتون از آیه(و اطیعوالله و...)هر الاغی میاد بهتون حکومت میکنه اطاعت از اونو ثواب میدونید...
خوب بال و پر 92 درصد مسلمونارو چیدن و ذهن بیمارشون رو شست وشو دادن.
ترجیح میدم یه بودایی باشم تا جز اون 92 درصد مسلمون.:D.............جان تو

مثلما يك بودايي به اندازه شما با اسلام به آشكارا دشمني نميكند!
 

kalla

عضو جدید
عزیزان اهل تسنن اگر منابعی رو می تونن معرفی کنند که نوشته های بالا رو می تونه رد کنه ارائه بدن
قبل از هر چیزی از دوستان چه اهل تشیع و چه اهل تسنن می خوام متعصبانه برخورد نکنند

:gol::gol::gol:
برادرم اولين و عاقلانه ترين دليل بر دروغ بودن اين روايت اين است كه اهل سنت به آن قائل نيستند وآن را دروغ ميخوانند..دوما شما كه احاديث اهل سنت را در وصف ابوبكر وعمر وغيره قبول نداريد چطور شد كه در اين مورد از احاديث اهل سنت عقيده خودتون رو اثباط ميكنيد!!!!!!!!!! و ام دلايل...
در مورد طبري ---شما اگر محقق باشيد خواهيد فهميد كه طبري در ابتداي كتاب خود در ضميمه كتاب شرط صحت حديث را بيان نكرده و تماميه احاديث صحيح و ضعيف را بيان كرده بدون توجه به ضعيف و صحت آن بنا براين نميتوان گفت چون طبري نقل كرده صحيح است!!
در رجال اين احاديث شخصي به نام "عبد الحميد الرازي" نظر همه علماي اهل سنت در مورد او اين بوده كه شخصي دروغ گو بوده..
و اما ابن شيبه..ايشان 26 جلد كتاب حديث كه داراي 36000 حديث بدون بيان شرط صحت دارند!!!شما براي اثباط عقيده خود به چنين كتابهايي پناه ميبريد!!!
در مورد روايتي كه از غلام عمر كه براي نامش حضور ذهن ندارم..ثابت شده كه او 6 ماه بعد از اين واقعه توسط عمر (رض) خريداري شده!!!و قبل از اينكه غلام عمر باشد در شهر ديگري سكونت داشته است.. بنا بر اين روايط او كه خود را شاهد ماجرا خوانده چقدر ميتواند صحت داشته باشد!؟!؟!؟
در مورد بلاذري.. شخص اول ناقل روايت ايشان عبد الله ابن عوم كه تاريخ تولد او 55 سال از اين حادثه فاصله دارد!!! وسليمان تيمي 44
كه تاريخ تولد او با زمان واقعه فاصله دارد!!!
در مورد روايتي كه از ابوبكر نقل ميشود كه در اواخر عمر خود از گشودن درب خانه فاطمه (س) پشيمان بود.. در رجال اين احاديث شخصي به نام علوان ابن داوود كه امام بخاري او را منكر حديث ميداند وجود دارد.... به اين دلايل اهل سنت اين حديث را از نظر صحت در حد ضعيف و دروغ ميدانند..پس لطفا همانند ايت الله قزويني در مناظره با شبكه المستقله اعتراف بنماييد كه اين احاديث مربوط به كتب تشيع است و آن را به عقايد اهل سنت نچسپانيد...و در كتب اهل سنت حتي يك حديث صحيح مربوط به اين قضيه وجود ندارد..باز تكرار مينم ممكن است به صورت اخبار بيان شده باشد اما آن را دروغ خوانده اند...واما دلايل عقلي........
 

kalla

عضو جدید
عزیزان اهل تسنن اگر منابعی رو می تونن معرفی کنند که نوشته های بالا رو می تونه رد کنه ارائه بدن
قبل از هر چیزی از دوستان چه اهل تشیع و چه اهل تسنن می خوام متعصبانه برخورد نکنند

:gol::gol::gol:
شما كه عقيدتون رو از احاديث اهل سنت اثباط ميكنيد ميشه بگيد چرا اين حديث رو توي كتابهاي خودتون نديديد؟!!!
حديثي كه با توجه به اينكه بالاي منبر در مقابل جمعيت بزرگ از شيعيان نتقل شده در كتب شما و اهل سنت نيز به تواتر رسيده...
از : زيد.. ابن زين العابدين ..ابن الحسين.. ابن علي.. ابن ابيطالب....
نوه ي علي و فاطمه زهرا....ميفرمايد: " همانا هركس از عمر و ابوبكر بيزاري بجويد از علي بيزاري جسته"....

شما چرا اين روايت را نميبينيد؟! يا اينكه ميگوويد تقيه(دروغ مصلحتي ) فرموده اند!!! قبول نيست چون ايشان در مقابل جمعيت عظيم از شيعيان خود كه براي بر اندازي حكومت هشام ابن عبد المالك جمع شده بودند اين روايت را فرمودند...وميان شيعه و سني مشترك است...كمي در مورد اينكه انسانهايي كه كه از جان و مال خود گذشتند اولين مهاجران و انصار بودند..وخداوند در قرآن از آنها اعلام رضايت كرده و به روشني وعده بهشت داده و شما آنها را صب و لعن ميكنيد!!حد اقل كمي از مواخزه بترسيد!!!در روز قيامت با كدام حديث صحيح از خود در مقابل اين تهمت به قتل دخت نبي اكرم توسط پدر خانم و يار ايشان از خود دفاع ميكنيد؟! حتي به فرض اينكه احاديث صحيح باشد تنها قصد تهاجم را نشان ميدهدو حتي محبت عمر به پيامبر و فاطمه (س) اثباط ميكند نميشود اول و آخر حديث را نبينيد و وسط آن را قبول داشته باشيد!! و و نه قتلي ونه تهاجمي ونه سيلي و هيچ چيز ثابت نميشود! و سوال آخر نشر اين احاديث ضعيف و تهمت زدن به بزرگان اسلام چه كمكي به وحدت اسلامي ميكند؟!!!!! به روشني ميبينيد جز ايجاد كينه و شكاف ميان مسلمانان كه هدف دشمنان اسلام است دستاوردي ندارد...
 

بردوک بزرگ

عضو جدید
کاربر ممتاز

کاملا درست

اما برای روشن شدن موضوع توجه کن:

کارهاي که به عنوان دين انجام ميگيرد بر سه نوع است :

1- کارهاي که اسلام اساس و همه خصوصيات آن را بيان کرده است مانند: نماز، روزه، حج و.. آنچه مربوط به واقعيت اين عبادات است با تمام خصوصيات درشرع مقدس بيان شده است. انجام چنين عباداتي به عنوا ن دين اطاعت خدا محسوب مي شود.

2-کارهاي که اسلام اصل و حقيقت آن را بيان کرده ولي شکل و صورت آن را به مقتضيات زمان واگذار نموده است، تا مسلمانان با در نظرگرفتن ديگر اصول اسلام، به فرمان الهي تحقق بخشند، مثلاً : اسلام به آموزش فرزندان فرمان داده و با جهل و بي سوادي مبارزه کرده است ، ولي چگونگي اين آموزش در اسلام معين نشده ، و به مقتضيات زمان واگذار گرديده است. روزگاري بشراز طريق نوشتن با قلم ني بر لوحه هاي سنگي، پوست حيوانات ،درخت خرما، آموزش مي ديد، ولي امروزه از ديسکتهاي کامپيوتري، استفاده ميکند. همه اين ابزارها به آرمان اسلامي فراگيري دانش تحقق مي بخشند .



3- کارهاي که به عنوان امر دين انجام گيرد ولي به هيچ نحوي اصل وضابطه اي براي آن در دين وجود نداشته باشد، اين بدعت است.



مثلا: رسول اکرم فريضه يوميه را ،17رکعت تعيين فرموده است. اگرکسي تعداد رکعت هاي آن را افزايش دهد اين بدعت است.يا قرآن ازدواج با محارم را تحريم کرده است،اگرکسي برخي از انهارا حلال اعلام کندا ين کار بدعت در دين به شمار مي رود.

باتوجه به اين تقسيم مي توان نتيجه گرفت که قسم اول مصداق روشن اطاعت و سومي مصداق واضح بدعت است ولي قسم دوم را نمي توان بدعت خواند چون اگرشارع مقدس اساس حکمي را بيان کرده ولي شکل وصورت آن را محدود نکرده باشد طبعا هر نوع دگرگوني درکيفيت اجراي آن امري مطلوب بوده بدعت نخواهد بود .



تحريم بدعت دراسلام به اين دليل است که بدعت گذاري نوعي افتراء بر خداست و افتراء بر خداوند از گناهان کبيره و حرام است.

چنانکه قرآن مي فر مايد : ا الله اذن لکم ام علي الله تفترون. آيا خداوند اجازه ي چنين کاري را داده است يا به او افتراء مي بنديد.
باز مي فرمايد : و من اظلم ممن افتري علي الله کذبا. کيست ستمکارتر از آنکه بر خدا دروغ بندد.
از انجا که معارف و احکام الهي بايد از طريق وحي و ادله معتبر به ثبوت برسد هر گونه بدعت در دين نا مشروع و گناه عظيمي محسوب مي گردد چرا که اگر باب بدعت در دين گشوده شود هرکس با سليقه شخصي و فکر خاص خود چيزي بر آيين خدا بيفزايد يا از آن بکاهد ، دين بازيچه هوا پرستان و سود جويان مي گردد. ديري نمي پايد که به کلي مسخ گرديده،چيزي از آن باقي نماند .
لذا يکي از عوامل حفظ اسلام و قران از تحريف ها و انحرافات، قانون تحريم بدعت در اسلام است.

چند روايت از زبان معصومين عليهم السلام در نکوهش بدعت نقل مي کنم:


1- قال رسول الله (ص) :کل بدعة ضلالة وکل ضلا له سبيلها الي النار. هر بدعتي گمراهي، و هر گمراهي راه به دوزخ برد

2- قال رسول الله (ص):
من غش امتي فعليه لعنة الله و الملائکة و الناس اجمعين. قالوا يا رسول الله(ص) :و ما الغش ؟ قال- ان يبتدع لهم بدعة فيعمل بها.
کسيکه امتم را فريب دهد نفرين خدا و فرشتگان و همه مردم بر اوست . عرض کردند اي رسول خدا فريب چيست؟ فرمود: در امتم بدعتي بگذارد و امت بدان عمل کند.


3- قال رسول الله (ص) :
اصحاب البدع کلاب النار.


4- قال رسول الله (ص):ثلاثة ليست لهم حرمة صاحب هوي مبتدع و الامام الجائروالفاسق المعلن.

سه نفر را حرمت و احترامي نباشد کسي که صاحب بدعتي باشد،پيشواي ستمکار، تبهکاري که آشکارا فسق و فجور کند .




اما از بین سوالاتم, سوال من اینه ک با توجه به این روایات و چند روایات زیر.. ک در مورد بدعت گذار هست چگونه میتوانم از همچین شخصی پیروی کنم؟؟


1 - قال رسول الله (ص): من تبسم في وجه مبتدع، فقد اعان علي هدم دينه . هر که به روي بدعت گزار لبخند بزند به نابود کردن دين خود کمک کرده است.
2- قال علي (ع) : من مشي الي صاحب بدعة فو قره فقد سعي في هدم الاسلام . هرکسي با بدعت گذار همگام شد و با او راه رفت و به او حرمت و احترام گذاشت محققأدر ويراني اسلام تلاش کرده است.

3- قال رسول الله(ص) : من و قر صاحب بدعه فقد اعان علي هدم الاسلام . هر کسي به بدعت گزاري احترام کند بر ويران کردن اساس اسلام کمک کرده است.

4-قال الصادق(ع) : لا تصحبوا اهل البدع و لا تجالسوهم فتصيروا عند الناس کواحد منهم . قال رسول الله(ص): المرء علي الدين خليله و قرينه .
با بدعت گزاران هم حبت نشويد و با آنها همنشين نگرديد که در چشم مردم همانند يکي از آنها خواهيد بود که رسول خدا فرمود : مرد بر دين دوست و هم صحبت خويش است.

5- قال رسول الله (ص) : اذا رأيتم صاحب بدعة فاکفهر وا في وجهه . هرگاه بدعت گزاري ديديد به او رو ترش نماييد.

6- قال رسول الله (ص) : من اعرض عن صاحب بدعة بغضا له ملا ا لله قلبه يقينا و رضا . هر که از سر بغض و دشمني از بدعت گزار اعراض کند خداوند دل او را آکنده از يقين و خشنودي نمايد.

خوب یک سوال؟ایا خواندن نماز تراویح مشکلی در دین ایجاد می کند انهم به صورت جماعت؟
اگر این نماز اجبار میشد قطعا بدعت بود اما از انجا که جر مستحبات هستش وانجامش مایه ثواب وانجام ندادنش هیچ باری را بر دوش فرد ننمیگذارد اساسا نباید مشکلی وجود داشته باشد.چون در واقع به هیچکدام از ارکان دین لطمه وارد نمیکند.
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
این اقدامات تنها بدعت های خلیفه دوم نبود

در زمان خلیفه دوم با توجه به فتوحات مسلمانان بحث تقسیم غنایم در میان جامعه اسلامی بالا گرفته بود
خلیفه دوم هم اعلام کرد که تقسیم غنایم به این صورت خواهد بود که هر شخصی که زودتر به پیامبر‏(ص‏)‏ ایمان اورده باشد از بیت المال سهم بیشتری خواهد برد
این تصمیم برای یک نفر سود فراوانی داشت و از قضا همان شخص هم بیشترین مخالفت ها را با این تصمیم داشت ان فرد کسی نبود جز حضرت علی‏(ع‏)‏ که با توجه به این که اولین ایمان اورنده به پیامبر‏(ص‏)‏ بودند به تبع بیشترین سهم را از بیت المال داشتند
حضرت علی‏(ع‏)‏ تاکید داشتند که سهم تمامی جامعه اسلامی برابر است چه خودشان که اولین ایمان اورنده به پیامبر‏ (ص ) بودند و چه ان شخص رومی ایرانی و یا حبشی که تازه اسلام اورده بود
به واقع همین اقدامات نادرست خلیفه دوم باعث تغییر رفتار صحابه پیامبر‏(ص‏)‏ هم شد
بعد از رحلت پیامبر‏(ص‏)‏ زبیر شخصی بود که با شمشیر در خانه حضرت علی‏(ع‏)‏ موضع گرفت و تاکید می کرد که باید دستورات پیامبر‏(ص‏)‏ در مورد جانشین ایشان اجرا شود اما خود زبیر بعد از ان که حضرت علی‏(ع‏)‏ زمام امور جامعه اسلامی را به دست گرفتند از کسانی بود که با سیاست های عدالت ایشان مخالفت کردند و این مخالفت و توطئه چینی های بعدی منجر به جنگ جمل شد

خداوند در سوره مبارکه حجرات‏(ایه ۱۳ ) بیان فرموده اند که هیچ تفاوتی بین افراد مسلمان چه مرد چه زن نیست و همه با هم برابرند و گرامی ترین انان نزد خداوند با تقواترین ان هاست
حالا باید دید که خلیفه دوم به چه دلیلی بین مسلمانان تفاوت قائل شد‏?‏

کسانی که از این طرز تفکر حمایت می کنند بد نیست نگاهی به سرگذشت اجداد خود در زمان خلیفه دوم بیندازند
 
آخرین ویرایش:

kalla

عضو جدید
این اقدامات تنها بدعت های خلیفه دوم نبود

در زمان خلیفه دوم با توجه به فتوحات مسلمانان بحث تقسیم غنایم در میان جامعه اسلامی بالا گرفته بود
خلیفه دوم هم اعلام کرد که تقسیم غنایم به این صورت خواهد بود که هر شخصی که زودتر به پیامبر‏(ص‏)‏ ایمان اورده باشد از بیت المال سهم بیشتری خواهد برد
این تصمیم برای یک نفر سود فراوانی داشت و از قضا همان شخص هم بیشترین مخالفت ها را با این تصمیم داشت ان فرد کسی نبود جز حضرت علی‏(ع‏)‏ که با توجه به این که اولین ایمان اورنده به پیامبر‏(ص‏)‏ بودند به تبع بیشترین سهم را از بیت المال داشتند
حضرت علی‏(ع‏)‏ تاکید داشتند که سهم تمامی جامعه اسلامی برابر است چه خودشان که اولین ایمان اورنده به پیامبر‏ (ص ) بودند و چه ان شخص رومی ایرانی و یا حبشی که تازه اسلام اورده بود
به واقع همین اقدامات نادرست خلیفه دوم باعث تغییر رفتار صحابه پیامبر‏(ص‏)‏ هم شد
بعد از رحلت پیامبر‏(ص‏)‏ زبیر شخصی بود که با شمشیر در خانه حضرت علی‏(ع‏)‏ موضع گرفت و تاکید می کرد که باید دستورات پیامبر‏(ص‏)‏ در مورد جانشین ایشان اجرا شود اما خود زبیر بعد از ان که حضرت علی‏(ع‏)‏ زمام امور جامعه اسلامی را به دست گرفتند از کسانی بود که با سیاست های عدالت ایشان مخالفت کردند و این مخالفت و توطئه چینی های بعدی منجر به جنگ جمل شد

خداوند در سوره مبارکه حجرات‏(ایه ۱۳ ) بیان فرموده اند که هیچ تفاوتی بین افراد مسلمان چه مرد چه زن نیست و همه با هم برابرند و گرامی ترین انان نزد خداوند با تقواترین ان هاست
حالا باید دید که خلیفه دوم به چه دلیلی بین مسلمانان تفاوت قائل شد‏?‏

کسانی که از این طرز تفکر حمایت می کنند بد نیست نگاهی به سرگذشت اجداد خود در زمان خلیفه دوم بیندازند

همين آيه تفاوت ميان ائمه (ع) و انسانهاي عادي را برميدارد...حالا من از شما ميپرسم چرا در اين حكومت شيعه سنت عمر(رض) را انجام ميدهيد و به خوانواده شهدا و جانبازان دفاع مقدس كمكهاي مادي و در استخدامي ها كنكور و...امتيازات بيشتر ميدهيد؟! چون اين كار منطقي ترين كار بود..اميدوارم خداوند ما و شما را هدايت كند و غبار تعصب و كينه را از قلب مسلمانان نصبت به اصحاب رسول و ساير مسلمانان بزدايد ..
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
همين آيه تفاوت ميان ائمه (ع) و انسانهاي عادي را برميدارد...حالا من از شما ميپرسم چرا در اين حكومت شيعه سنت عمر(رض) را انجام ميدهيد و به خوانواده شهدا و جانبازان دفاع مقدس كمكهاي مادي و در استخدامي ها كنكور و...امتيازات بيشتر ميدهيد؟! چون اين كار منطقي ترين كار بود..اميدوارم خداوند ما و شما را هدايت كند و غبار تعصب و كينه را از قلب مسلمانان نصبت به اصحاب رسول و ساير مسلمانان بزدايد ..
پسر خوب جواب سوال رو با سوال نمیدن!! اشاره کردم بیشترین سود را از این اقدام حضرت علی (ع) می بردند اما ایشان بیشترین مخالفت را با این تصمیم را داشتند شما اول جواب منطقی بده بعد بنده هم جواب شما رو میدم هر چند که بحث ما دینی هست نه سیاسی و موردی را که شما اشاره کردید یک قانون سیاسی محسوب میشه
 

kalla

عضو جدید
پسر خوب جواب سوال رو با سوال نمیدن!! اشاره کردم بیشترین سود را از این اقدام حضرت علی (ع) می بردند اما ایشان بیشترین مخالفت را با این تصمیم را داشتند شما اول جواب منطقی بده بعد بنده هم جواب شما رو میدم هر چند که بحث ما دینی هست نه سیاسی و موردی را که شما اشاره کردید یک قانون سیاسی محسوب میشه

اتفاقا اون هم دقيقا شبيه همينه..مگه تقصيم اموال بيت المال بحثه دينيه يا سياسي!!! دوما من منكر اين نميشم گاهي ممكن است اصحاب در امري اختلاف كرده باشند مثله همين قضيه كه شما بيان نموديد اما ميشه بگيد نتيجه كار چي شد؟! بلخره اين قانون چجوري تثويب شد؟ وآيا به مشورت علي (ع) امتناع كردند؟ ياد آور ميشم كه اهل سنت به عصمت هيچ كس جز الله و انبيائ آن هم به واطه وحي الاهي قائل نيستند و اختلاف با علي (ع) رو كفر نميدونن..
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
اتفاقا اون هم دقيقا شبيه همينه..مگه تقصيم اموال بيت المال بحثه دينيه يا سياسي!!! دوما من منكر اين نميشم گاهي ممكن است اصحاب در امري اختلاف كرده باشند مثله همين قضيه كه شما بيان نموديد اما ميشه بگيد نتيجه كار چي شد؟! بلخره اين قانون چجوري تثويب شد؟ وآيا به مشورت علي (ع) امتناع كردند؟ ياد آور ميشم كه اهل سنت به عصمت هيچ كس جز الله و انبيائ آن هم به واطه وحي الاهي قائل نيستند و اختلاف با علي (ع) رو كفر نميدونن..

بازهم درست و واضح جواب ندادید!!

بحث من عدالت خلفا بود که اهل سنت به ان اشاره می کنند به هر حال فکر کنم استاد عبد المنعم حسن سوداني از علمای اهل سنت که حقیقت این موضوع را دریافتند و مذهب حقه شیعه تشرف پیدا کردند بیان می کنم

« عدالت صحابه نظريه اي است كه اهل سنت در مقابل عصمت اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ جعل نمودند, و چقدر بين اين دو فرق است. عصمت اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ حقيقتي است قرآني و پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ نيز بر آن تأكيد دارند و در واقع نيز تحقق پيدا كرده است. اما نظرية عدالت صحابه, مخالف قرآن كريم است. همان گونه كه پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ نيز تصريح به خلاف آن نموده است, بلكه خود صحابه به بدعت هايي كه در زمان پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ و نيز بعد از آن ايجاد كردند, اقرار نمودند.»

به بخش پایانی سوال من هم جواب ندادید اجداد شما در زمان خلیفه دوم در ایران با تبعیض هایی که بیان کردم چه وضعیتی داشتند؟


 
آخرین ویرایش:

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوب یک سوال؟ایا خواندن نماز تراویح مشکلی در دین ایجاد می کند انهم به صورت جماعت؟
اگر این نماز اجبار میشد قطعا بدعت بود اما از انجا که جر مستحبات هستش وانجامش مایه ثواب وانجام ندادنش هیچ باری را بر دوش فرد ننمیگذارد اساسا نباید مشکلی وجود داشته باشد.چون در واقع به هیچکدام از ارکان دین لطمه وارد نمیکند.

دوست عزیز بحث اینجاست

در اسلام قران و پیامبر تمام خصوصیات و اساس انرا بیان کرده اند بدون کم و کاستی.

و با توجه ب روایات وایاتی ک خدمت تون ارایه دادم هرکس در مواردی ک خداوند اساس ان را شرح داده بدون کمی و کیفی دخل و تصرفی انجام دهد درواقع ب خداوند افترا بسته است.

چیزی ک شما میگوید مانند این است ک شخصی بگوید نماز صبح را میشود 3 رکعت خواند!!ا البته مستحب است!!

اگر قرار باشد هر کس یک چیزی ب ارکان دین کم یا زیاد کند ک .....

پس هنوز سوال من بی جواب ماند ..چگونه همچین خلیفه ای رو پی روی کنم ؟؟
 

بردوک بزرگ

عضو جدید
کاربر ممتاز

دوست عزیز بحث اینجاست

در اسلام قران و پیامبر تمام خصوصیات و اساس انرا بیان کرده اند بدون کم و کاستی.

و با توجه ب روایات وایاتی ک خدمت تون ارایه دادم هرکس در مواردی ک خداوند اساس ان را شرح داده بدون کمی و کیفی دخل و تصرفی انجام دهد درواقع ب خداوند افترا بسته است.

چیزی ک شما میگوید مانند این است ک شخصی بگوید نماز صبح را میشود 3 رکعت خواند!!ا البته مستحب است!!

اگر قرار باشد هر کس یک چیزی ب ارکان دین کم یا زیاد کند ک .....

پس هنوز سوال من بی جواب ماند ..چگونه همچین خلیفه ای رو پی روی کنم ؟؟


اشتباه می کنید وخود می دانید از نظر ما در واجبات هیچ تغییری وجود نخواهد داشت پس نماز صبح هیچگاه سه رکعت نخواهد شد. اما در امور مستحب میتواند کم یا زیاد را انجام بدید بدون هیچ مشکلی. این دستور هم در امور مستحب می باشد.
 

بردوک بزرگ

عضو جدید
کاربر ممتاز
این اقدامات تنها بدعت های خلیفه دوم نبود

در زمان خلیفه دوم با توجه به فتوحات مسلمانان بحث تقسیم غنایم در میان جامعه اسلامی بالا گرفته بود
خلیفه دوم هم اعلام کرد که تقسیم غنایم به این صورت خواهد بود که هر شخصی که زودتر به پیامبر‏(ص‏)‏ ایمان اورده باشد از بیت المال سهم بیشتری خواهد برد
این تصمیم برای یک نفر سود فراوانی داشت و از قضا همان شخص هم بیشترین مخالفت ها را با این تصمیم داشت ان فرد کسی نبود جز حضرت علی‏(ع‏)‏ که با توجه به این که اولین ایمان اورنده به پیامبر‏(ص‏)‏ بودند به تبع بیشترین سهم را از بیت المال داشتند
حضرت علی‏(ع‏)‏ تاکید داشتند که سهم تمامی جامعه اسلامی برابر است چه خودشان که اولین ایمان اورنده به پیامبر‏ (ص ) بودند و چه ان شخص رومی ایرانی و یا حبشی که تازه اسلام اورده بود
به واقع همین اقدامات نادرست خلیفه دوم باعث تغییر رفتار صحابه پیامبر‏(ص‏)‏ هم شد
بعد از رحلت پیامبر‏(ص‏)‏ زبیر شخصی بود که با شمشیر در خانه حضرت علی‏(ع‏)‏ موضع گرفت و تاکید می کرد که باید دستورات پیامبر‏(ص‏)‏ در مورد جانشین ایشان اجرا شود اما خود زبیر بعد از ان که حضرت علی‏(ع‏)‏ زمام امور جامعه اسلامی را به دست گرفتند از کسانی بود که با سیاست های عدالت ایشان مخالفت کردند و این مخالفت و توطئه چینی های بعدی منجر به جنگ جمل شد

خداوند در سوره مبارکه حجرات‏(ایه ۱۳ ) بیان فرموده اند که هیچ تفاوتی بین افراد مسلمان چه مرد چه زن نیست و همه با هم برابرند و گرامی ترین انان نزد خداوند با تقواترین ان هاست
حالا باید دید که خلیفه دوم به چه دلیلی بین مسلمانان تفاوت قائل شد‏?‏

کسانی که از این طرز تفکر حمایت می کنند بد نیست نگاهی به سرگذشت اجداد خود در زمان خلیفه دوم بیندازند

عجب؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اشتباه می کنید وخود می دانید از نظر ما در واجبات هیچ تغییری وجود نخواهد داشت پس نماز صبح هیچگاه سه رکعت نخواهد شد. اما در امور مستحب میتواند کم یا زیاد را انجام بدید بدون هیچ مشکلی. این دستور هم در امور مستحب می باشد.

دوست عزیز سندی از قران یا روایات پیامبر (ص)داری ک این مطلب رو ثابت کنه؟
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز

دوست عزیز بحث اینجاست

در اسلام قران و پیامبر تمام خصوصیات و اساس انرا بیان کرده اند بدون کم و کاستی.

و با توجه ب روایات وایاتی ک خدمت تون ارایه دادم هرکس در مواردی ک خداوند اساس ان را شرح داده بدون کمی و کیفی دخل و تصرفی انجام دهد درواقع ب خداوند افترا بسته است.

چیزی ک شما میگوید مانند این است ک شخصی بگوید نماز صبح را میشود 3 رکعت خواند!!ا البته مستحب است!!

اگر قرار باشد هر کس یک چیزی ب ارکان دین کم یا زیاد کند ک .....

پس هنوز سوال من بی جواب ماند ..چگونه همچین خلیفه ای رو پی روی کنم ؟؟

دوست عزیز سندی از قران یا روایات پیامبر (ص)داری ک این مطلب رو ثابت کنه؟
دوست عزیز بهتره هستش ابتدا کمی از احکام خودتون(اهل تشییع) سر در بیارید بعد اظهار نظر کنید
احکام اولیه و ثانویه داریم که احکام اولیه از طرف خداوند تعیین میشه و تغییر ژذیر نیست اما احکام ثانویه تغییر ژذیر هستش و حاکم شرع میتونه بر اساس مصلحت زمان دستوراتی رو صادر کنه
که علی نیز باتوجه به وضع قوانینی رو در خصوص زکات قرار دادن برای اسب را قرار داد
بهتره وقتی اظهارر نظر میکنید حداقل احکامی که مورد قبول خودتون هست رو مظالعه کنید
کما اینکه الانشم حاکمان شرع شما با توجه به اینکه ازشون تقلید میکنید سیتره ی اموری که در دست دارن تا به جان و مالتون هم گسترده شده
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وای ب حال ان زمان ک گوشها چیزی بجز حرف افکار خویش نشنوند و چشمها نخواهند بجز تصورات خویش ببینند

وای ب حال ان زمان ک گوشها چیزی بجز حرف افکار خویش نشنوند و چشمها نخواهند بجز تصورات خویش ببینند

دوست عزیز بهتره هستش ابتدا کمی از احکام خودتون(اهل تشییع) سر در بیارید بعد اظهار نظر کنید
احکام اولیه و ثانویه داریم که احکام اولیه از طرف خداوند تعیین میشه و تغییر ژذیر نیست اما احکام ثانویه تغییر ژذیر هستش و حاکم شرع میتونه بر اساس مصلحت زمان دستوراتی رو صادر کنه
که علی نیز باتوجه به وضع قوانینی رو در خصوص زکات قرار دادن برای اسب را قرار داد
بهتره وقتی اظهارر نظر میکنید حداقل احکامی که مورد قبول خودتون هست رو مظالعه کنید
کما اینکه الانشم حاکمان شرع شما با توجه به اینکه ازشون تقلید میکنید سیتره ی اموری که در دست دارن تا به جان و مالتون هم گسترده شده

به به ...جواب سوالم رو دادی!!

شما لطف کن اول پستها رو مطالعه کن بعد انتقاد کن.....اینم از احکام اولیه و ثانویه کامل توضیح دادم با ذکر سند #96 اگه خواستی سوالم رو جواب بدی از این پست جواب بخون #91

در ضمن بحث خودتون و خودمان نیست !!! من ب عنوان کسی ک میخواد برای خودش حقیقت رو درک کنه دارم با دوستان سوال و جواب میکنم ...گفته بودم اصلا برام مهم نیست کی ب چی اعتقاد داره ..خوب هرکس حق داره ب چیزی که دوست داره اعتقاد داشته باشه و اگه روز قیامتی هم باشه خود شخص باید جواب گو باشه ....من حاظر نیستم زیر پرچمی باشم ک با تعصب خالی اداره بشه ... سوال دارم و انتظار حواب دارم .

ب خدا قسم میخورم ک اگر شما در خوانواده شیعه ب دنیا می امدید الان در صف شیعه بودید !!!
فقط یک لحظه برای خدا بهش فکر کن

جوابت برای خودت اما خدا وکیلی تا ب حال بدون تعصب دو تا کتاب خوب از کتب معتبر شیعه خوندی؟؟؟

نه من اینگونه نیستم از وقتی ک چیزی ب عنوان دین شناختم دنبال درسترین و کامل ترین گشتم ..البته ک میدونید این لازمه دین اسلامه تاانجا ک قران میفرماید اگر دینی بهتر از اسلام یافتید .....ب ان ایمان بیاورید(معنی کاملش زیاده نیاوردم..اما همین کفایت میکنه)

این چطور جواب سوال دادنه یعنی در مکتب شما جوابی برای این سوال نیست؟؟مگر میشود شما ادعا دارید ک سنت پیغمبر را اجرا میکنید!!

درضمن شما جواب پست من رو ندادید البته اگه اینجوری میخوای جواب بدی اصلا نمیخوام باسند سوال میپرسم و باسند جواب میخوام چون نیومدم جرو بحث کنم
اینم پست شما
#90
 

ANTI HAKHA

عضو جدید
مثلما يك بودايي به اندازه شما با اسلام به آشكارا دشمني نميكند!

بله مایی که تموم امامانمون شهید شدن بخاطر اینکه خواسته خدا رو زمین اجرا بشه،با اسلام دشمنی میکنیم و شما که بزرگاتون یه سیلی هم در راه دین نخوردن،به اسلام خدمت میکنید.
 

kalla

عضو جدید
بله مایی که تموم امامانمون شهید شدن بخاطر اینکه خواسته خدا رو زمین اجرا بشه،با اسلام دشمنی میکنیم و شما که بزرگاتون یه سیلی هم در راه دین نخوردن،به اسلام خدمت میکنید.

اولا سند اهل بيت پيامبر رو كي به نام شما زده؟! اهل بيت پيامبر احترام آنها بر همه مسلمانا جهان واجب است...همش نگيد اماماي ما اماماي شما اهل سنت تمام اصحاب و ياران حقيقي رسول كه در مدح آنان آيه ها نازل شده و همينطور تمامي اهل بيت را احترام ميگذارند و تنها از اين راه است كه وحدت واقعيه جامعه اسلامي ممكن ميشود نه با لعن ونفرين...دوما شما اطلاع نداريد كه عمر(رض) در جنگ بدر در دفاع از پيامبر 21 ضربه ي شمشير خورده است..اين سخن را من از زبان ايت الله برقعي قمي كه حكم اجتهاد داشتند و از علماي برجسته جهان تشيع بود شنيده ام..دوما عمر ابوبكر عثمان وعلي (رضي الله عنهم)كساني بودند كساني هستند كه قرآن ميفرمايد به وسيله جان و مال خود جهاد كرده اند...كساني كه خانه و زندگي و خانواده خود را رها كرده و همراه پيامبر هجرت كرده اند...ابوبكر تمام مال خود را در راه تبليغ اسلام و كمك به پيامبر خرجكرد و در هجرت پيامبر جان بر كف همراه پيامبر هجرت كرد كه در وصف آنها آيه غار نازل شد از طرفي ديگر با ادعاهاي شما بايد به پيامبر و دينش شك كرد كه تا آخر عمر با انسانهاي منافق و كساني كه هدف او (يعني امامت به اعتقاد تشيع) را از بين بردند زندگي كرد فاميلي كرد و به واسطه اين عمل تقريبا 95% مسلمانان جهان از اصل امامت گمراه شدند!!! واقعا بهتر است در اعتقاداتان بيشتر بينديشيد..
 

kalla

عضو جدید
بله مایی که تموم امامانمون شهید شدن بخاطر اینکه خواسته خدا رو زمین اجرا بشه،با اسلام دشمنی میکنیم و شما که بزرگاتون یه سیلی هم در راه دین نخوردن،به اسلام خدمت میکنید.

اولا سند اهل بيت پيامبر رو كي به نام شما زده؟! اهل بيت پيامبر احترام آنها بر همه مسلمانا جهان واجب است...همش نگيد اماماي ما اماماي شما اهل سنت تمام اصحاب و ياران حقيقي رسول كه در مدح آنان آيه ها نازل شده و همينطور تمامي اهل بيت را احترام ميگذارند و تنها از اين راه است كه وحدت واقعيه جامعه اسلامي ممكن ميشود نه با لعن ونفرين...دوما شما اطلاع نداريد كه عمر(رض) در جنگ بدر در دفاع از پيامبر 21 ضربه ي شمشير خورده است..اين سخن را من از زبان ايت الله برقعي قمي كه حكم اجتهاد داشتند و از علماي برجسته جهان تشيع بود شنيده ام..دوما عمر ابوبكر عثمان وعلي (رضي الله عنهم)كساني بودند كساني هستند كه قرآن ميفرمايد به وسيله جان و مال خود جهاد كرده اند...كساني كه خانه و زندگي و خانواده خود را رها كرده و همراه پيامبر هجرت كرده اند...ابوبكر تمام مال خود را در راه تبليغ اسلام و كمك به پيامبر خرجكرد و در هجرت پيامبر جان بر كف همراه پيامبر هجرت كرد كه در وصف آنها آيه غار نازل شد از طرفي ديگر با ادعاهاي شما بايد به پيامبر و دينش شك كرد كه تا آخر عمر با انسانهاي منافق و كساني كه هدف او (يعني امامت به اعتقاد تشيع) را از بين بردند زندگي كرد فاميلي كرد و به واسطه اين عمل تقريبا 95% مسلمانان جهان از اصل امامت گمراه شدند!!! واقعا بهتر است در اعتقاداتان بيشتر بينديشيد..
 

Body Guard

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
kalla عزیز شما از متن اصلی تاپیک منحرف شدید .
لطف کنید در مورد پست اول و اصلی تاپیک روشنگری بفرمایید .
آیا متن اول تاپیک صحت دارد یا دروغ است؟
لطفا با استدلال این موضوع را روشن بفرمایید.
خلیفه دوم یا هتک حرمتی انجام داده یا نداده....
غیر از اینست؟
شما ما را به مباحثه آیت الله قزوینی ارجاع دادید، چون چیزی از خود نداشته و ندارید به جهت مردود دانستن روایات..
چون اون مناظره كامل و بي عيبه هر كسي ميتونه جوابش رو بگيره روي يوتيوب هستش...در درجه اول بايد بگم كه اين حديث ميرسونه كه ممكنه تهديد كرده باشه اما قبلش اعتراف به محبت به فاطمه زهرا كرده اند..احاديث بسيار در مورد متنوعه و اين خودش ميرسونه كه ساختگيه ..دو در آخر اين حديث بخاري ..اين حديث رو رد ميكنه و اون رو دروغ ميخونه و حديث صرفا جنبه خبري داره...چطور ممكنه بخاري اين حديث رو صحيح بدونه و خودش به اين اتفاق باور نداشته باشه؟!!!!

در درجه اول بايد بگم كه اين حديث ميرسونه كه ممكنه تهديد كرده باشه اما قبلش اعتراف به محبت به فاطمه زهرا كرده اند

من هم در درجه اول باید بگم ، من اول به شما ابراز محبت می کنم و بعدش شما رو به باد کتک می گیرم!!!!
یا بهتر بگم اعتراف به محبت شما می کنم و بعد هر جا که شما پست بدهی در پی کوبیدن شما بر بیایم...
خنده دار نیست؟؟؟؟

در ضمن وقتی می فرمایید در درجه اول چنین و چنان ، درجه دومی هم باید وجود داشته باشد ...


حاديث بسيار در مورد متنوعه و اين خودش ميرسونه كه ساختگيه
1- این نوع نوشته ها احادیث محسوب نمی شن ، بلکه روایتی هستند از یک راوی ...
2- مضمون اصلی همه به قول شما این احادیث ، یکی است و همگی آنها حکایت از هتک حرمت خلیفه دوم دارند.پس ساختگی نیستند....

قصد پاسخگویی در این تاپیک را نداشتم ، اما برخوردهای منافقانه شما در جاهای دیگر من رو واداشت که به حرف های واهی شما پاسخ بدهم که در همیشه دم از اتحاد و محبت شیعه و سنی می زنید ( که البته شعاری پوچ است) و زمانی که بی خدایان در سایت شبه افکنی می کنند ، آب در آسیاب آنها می ریزید و یا مانند کر و لال ها از کنار آنها بی تفاوت می گذرید...
مقداری خجالت هم بد چیزی نیست...
 
آخرین ویرایش:

kalla

عضو جدید
kalla عزیز شما از متن اصلی تاپیک منحرف شدید .
لطف کنید در مورد پست اول و اصلی تاپیک روشنگری بفرمایید .
آیا متن اول تاپیک صحت دارد یا دروغ است؟
لطفا با استدلال این موضوع را روشن بفرمایید.
خلیفه دوم یا هتک حرمتی انجام داده یا نداده....
غیر از اینست؟
شما ما را به مباحثه آیت الله قزوینی ارجاع دادید، چون چیزی از خود نداشته و ندارید به جهت مردود دانستن روایات..




من هم در درجه اول باید بگم ، من اول به شما ابراز محبت می کنم و بعدش شما رو به باد کتک می گیرم!!!!
یا بهتر بگم اعتراف به محبت شما می کنم و بعد هر جا که شما پست بدهی در پی کوبیدن شما بر بیایم...
خنده دار نیست؟؟؟؟

در ضمن وقتی می فرمایید در درجه اول چنین و چنان ، درجه دومی هم باید وجود داشته باشد ...


1- این نوع نوشته ها احادیث محسوب نمی شن ، بلکه روایتی هستند از یک راوی ...
2- مضمون اصلی همه به قول شما این احادیث ، یکی است و همگی آنها حکایت از هتک حرمت خلیفه دوم دارند.پس ساختگی نیستند....

قصد پاسخگویی در این تاپیک را نداشتم ، اما برخوردهای منافقانه شما در جاهای دیگر من رو واداشت که به حرف های واهی شما پاسخ بدهم که در همیشه دم از اتحاد و محبت شیعه و سنی می زنید ( که البته شعاری پوچ است) و زمانی که بی خدایان در سایت شبه افکنی می کنند ، آب در آسیاب آنها می ریزید و یا مانند کر و لال ها از کنار آنها بی تفاوت می گذرید...
مقداری خجالت هم بد چیزی نیست...
من آدم بي انصاف و منافقي هستم و شما عادل و منطقي راضي شديد؟!!! من چند دليل عقلي آوردم كه احاديث مربوط به اين واقعه از سوي اهل سنت رد شده و در حد ضعيف هستند...شما اصرار داريد صحيحه فرض كنيم باشه...كجاي اين احاديث حرفي از هتك حرمت و كتك اومده؟!!!! زن عثمان اونقدر غيرت داشت كه از شوهرش كه پيرمردي85 ساله بود و در حال قرآن خواندن شهيد شد دفاع كرد و انگشتانش را جلو شمشير گرفت ...علي(ع) كه شير خدا بود غيرت نداشت از همسرش دفاع بكنه حتي زماني كه به خلافت رسيد چرا ادعاي خون خواهي نكرد؟! كاملا واضحه صحنه سازي و ردروغه...و مطمئن نيستم شما مناظره رو نگاه كرده باشيد چون چشم ديدن حق رو نداريد...اما در آخر نتيجه حرفهاي شما اينه كه يك عده رو لعن و ئنفرين كنيم كه در قرآن خداوند از اونها راضي شده...خدايا من ديگه نميدونم بايد چي بگم!!!! يعني خداوكيلي شما قادر به فكر كردن نيستيد؟! خداوكيلي مسخره ميكنيد يا واقعا...؟!
 

Body Guard

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
من آدم بي انصاف و منافقي هستم و شما عادل و منطقي راضي شديد؟!!! من چند دليل عقلي آوردم كه احاديث مربوط به اين واقعه از سوي اهل سنت رد شده و در حد ضعيف هستند...شما اصرار داريد صحيحه فرض كنيم باشه...كجاي اين احاديث حرفي از هتك حرمت و كتك اومده؟!!!! زن عثمان اونقدر غيرت داشت كه از شوهرش كه پيرمردي85 ساله بود و در حال قرآن خواندن شهيد شد دفاع كرد و انگشتانش را جلو شمشير گرفت ...علي(ع) كه شير خدا بود غيرت نداشت از همسرش دفاع بكنه حتي زماني كه به خلافت رسيد چرا ادعاي خون خواهي نكرد؟! كاملا واضحه صحنه سازي و ردروغه...و مطمئن نيستم شما مناظره رو نگاه كرده باشيد چون چشم ديدن حق رو نداريد...اما در آخر نتيجه حرفهاي شما اينه كه يك عده رو لعن و ئنفرين كنيم كه در قرآن خداوند از اونها راضي شده...خدايا من ديگه نميدونم بايد چي بگم!!!! يعني خداوكيلي شما قادر به فكر كردن نيستيد؟! خداوكيلي مسخره ميكنيد يا واقعا...؟!

باز که روی به مغالطه آوردید ...
در خصوص منافق بودن یا نبودن ، رفتار افراد این رو نشون می ده .
دلیل رو هم بالا گفتم
در ضمن در مورد درگیری امام علی ابن ابی طالب (ع) با مهاجمان هم کم مطلب وجود نداره که میل و رغبتی به وارد شدن به این ماجرا ندارم...
با سوال من جواب بدین لطفا
آیا این واقعه ، حقیقت داره یا نه؟
من چند دليل عقلي آوردم كه احاديث مربوط به اين واقعه از سوي اهل سنت رد شده و در حد ضعيف هستند

دلایلتان رد شد توسط دوستان
بنا بر منابع اهل تسنن به سوال من جواب بدید...
 

kalla

عضو جدید
باز که روی به مغالطه آوردید ...
در خصوص منافق بودن یا نبودن ، رفتار افراد این رو نشون می ده .
دلیل رو هم بالا گفتم
در ضمن در مورد درگیری امام علی ابن ابی طالب (ع) با مهاجمان هم کم مطلب وجود نداره که میل و رغبتی به وارد شدن به این ماجرا ندارم...
با سوال من جواب بدین لطفا
آیا این واقعه ، حقیقت داره یا نه؟


دلایلتان رد شد توسط دوستان
بنا بر منابع اهل تسنن به سوال من جواب بدید...
من قبلا پاسخ رو در يك پيام گذاشتم...من به هيچ سايتي دسترسي ندارم كه سند روايت هارو بررسي بكنم..اما از اين موضوع مطمان هستم كه تمامي علماي اهل سنت اين احاديث را در حد ضعيف و باطل ميدانند و دلايل سندي دارند...كه اگر حظور ذهن داشته باشم چند نمونه از آنهارا مي آورم..و اينكه شما حتي يك سني پيدا نميكنيد كه به اين موضوع قائل باشد...و من تنها از دلايل عقلي و سيرتاريخ و اينكه دلايل شما بر اين اتفاق مغلطه و بازي سازي است بحث كردم...
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من قبلا پاسخ رو در يك پيام گذاشتم...من به هيچ سايتي دسترسي ندارم كه سند روايت هارو بررسي بكنم..اما از اين موضوع مطمان هستم كه تمامي علماي اهل سنت اين احاديث را در حد ضعيف و باطل ميدانند و دلايل سندي دارند...كه اگر حظور ذهن داشته باشم چند نمونه از آنهارا مي آورم..و اينكه شما حتي يك سني پيدا نميكنيد كه به اين موضوع قائل باشد...و من تنها از دلايل عقلي و سيرتاريخ و اينكه دلايل شما بر اين اتفاق مغلطه و بازي سازي است بحث كردم...

امیدوارم سند برامون بیاری.............
 
بالا