آشنایی با موسسه محک

mahsa66

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان خوبم

سال نوتون مبارک

ما در یکی از مدارس شهرمون چند روز قبل از عید یه نمایشگاه بر پا کردیم در این نمایشگاه یه غرفه برای محک (موسسه حمایت از کودکان سرطانی) درست کردیم و در اون غرفه بازدید کنندگانمون رو با موسسه محک آشنا کردیم.

دوست دارم در این جا شما رو هم با این موسسه آشنا کنم.



این بروشور ما در این غرفه بود: مشاهده پیوست بروشور محک.rar

این هم کلیپی بود که من برای این غرفه درست کرده بودم : مشاهده پیوست mahak.zip
 
آخرین ویرایش:

mahsa66

عضو جدید
کاربر ممتاز
معرفی این موسسه

معرفی این موسسه

معرفی موسسه محک

موسسه محک در سال 1370 توسط سرکار خانم سعیده قدس (که خود مادر یک کودک سرطانی بودند) بنیانگذاری شد. موسسه محک در ابتدا در حوزه خیریه فعالیت خود را شروع کرده و بعد از سالها با کمک خیرین محترم در سال 1386 بیمارستان فوق تخصصی سرطان محک که یک بیمارستان بین المللی است در منطقه دارآباد تهران ساخته شد.



این بیمارستان شامل قسمت های مختلفی می باشد.

کلینیک فوق تخصصی آنکولوژی محک





بخش پیوند بیمارستان محک

بخش پيوند سلول هاي بنيادي به عنوان يك بخش فوق تخصصي براي انجام پيوند سلول بنيادي در كودكان مبتلا به سرطان فعاليت مي كند و همچنين خدمات مربوط به مراقبت هاي بعد از پيوند با استانداردهاي بين المللي ايزولاسيون را ارائه مي دهد. پیوند سلول های بنیادی یکی از روش‌های اصلی و نهایی در درمان بیماری سرطان است. این بخش به عنوان یک پایگاه مرجع پیوند سلول‌های بنیادی برای کودکان مبتلا به سرطان در کشور فعال است






آزمایشگاه پاتولوزی بیمارستان محک

آزمایشگاه پاتولوژی بیمارستان فوق تخصصی محک با داشتن کارکنان مجرب در رشته علوم آزمایشگاهی و همچنین تجهیزات و دستگاههای پیشرفته آماده ارائه خدمات آزمایشگاهی در موارد ذیل می باشد : آزمایش های معمول بیوشیمی ، هماتولوژی، میکروبیولوژی، هورمون والایزا، انجام خدمات بانک خون و سرولوژی و پارازیتولوژی و....نمونه گیری از کودکان ونوزادان.







آزمایشگاه ژنتیک

این آزمایشگاه بسیار فعال است به طوری که می توان گفت یکی از آزمایشگاه های مرجع ایران است که به بررسی کروموزومها و ژن ها با هدف کنترل ،چگونگی برخورد با بیماری(درمان)وارایه راه حل برای عدم بازگشت بیماری برای آینده کودکان مبتلا به سرطان می پردازد.





اتاق شیمی درمانی

این بخش به کودکانی اختصاص دارد که در هنگام شیمی درمانی احتیاج به بستری شدن ندارند و بعد از دریافت دارو می توانند بیمارستان را ترک کنند. ظرفیت این بخش 10 تخت است و به علت ازدیاد بیمار در روزهای اول هفته به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.




اتاق بازی محک

بچه های محک هر روز در یه ساعات مشخصی میتونند به اتاق بازی بیایند و بازی
کنند


همچنین این موسسه اقداماتی را برای خانواده کودکان سرطانی که از شهرستان برای مداوای فرزندشان می آیند تدارک دیده اند که مراکز رفاهی اقامتی دارآباد و ستارخان می باشد.


مرکز رفاهی ستارخان

در سال 1377 با کمک شهرداری تهران ساختمانی به منظور اسکان خانواده های کودکان بیمار شهرستانی در خیابان ستارخان در اختیار محک قرار گرفت. این ساختمان در 5 طبقه با کلیه امکانات بهداشتی با ظرفیت پذیرایی از 33 بیمار و همراه می‌باشد.
این مرکز در حال حاضر به علت نزدیکی به بیمارستان شریعتی به کودکان تحت حمایت محک که تحت درمان پیوند مغز استخوان در این بیمارستان قرارگرفته اند اختصاص یافته است.این عزیزان می‌باید پس از درمان به مدت حداقل 2 ماه در تهران اقامت و مرتباً جهت کنترل به بیمارستان مراجعه نمایند. محیط اقامت آنان باید کاملا بهداشتی و تحت کنترل کارشناسان باشد.


 
آخرین ویرایش:

mahsa66

عضو جدید
کاربر ممتاز
نحوه کمک شما به این موسسه

نحوه کمک شما به این موسسه

شما می توانید با نجام یکی از کارهای زیر به خیل عظیم یاوران محک بپیوندید.

کمک نقدی
این نوع کمک خود به انواع دیگری تقسیم میشود:

1- کمک های نقدی عمومی :
شما می توانید کمک های نقدی خود را از طریق مراجعه به دفاتر محک، یا واریز وجوه به حساب های بانکی محک جهت حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، اهدا نمایید. روش دیگر برای اهدای کمک های نقدی در قالب کمک های عمومی و نذورات خاص پرداخت از طریق کارت های عضو شتاب است.در صورت تمایل گزینه همین الان می خوام کمک کنم را انتخاب کنید. همچنین تمامی دستگاههای خودپرداز بانکهای ملی ، صادرات و کشاورزی در سراسر کشور گزینه ‹‹ کمک به محک ›› را دارند.

2- قلک محک :
داشتن قلک‌های محک یکی از قدیمی‌ترین و ساده‌ترین روش‌های کمک به کودکان مبتلا به سرطان است. این قلک‌ها می‌توانند در منزل، محل کار و یا اماکن عمومی مستقر شوند.
قلک محک که شما در خانه یا محل کار خود قرار می‌دهید، نشانه عشق‌ورزی و نشانه‌ای از حس انسان‌دوستی شماست. با داشتن قلک محک کمک به کودکان مبتلا به سرطان بسیار آسان می‌شود، چون همواره در کنار شماست. حتی با مبالغ کوچک نیز می‌توانید به آنان کمک کنید. به این ترتیب کمک به محک می‌تواند در برنامه هر روز شما قرار گیرد و مقدمه‌ای برای شروع یک روز پر از عشق و امید باشد.
درخواست قلک

3- عضویت در محک
یکی از مهم‌ترین روش‌های کمک به محک، عضویت است. شما می‌توانید با پرداخت ماهانه حداقل 1000 تومان به جمع اعضای محک بپیوندید. اعضای محک انسان‌های والایی هستند که با داشتن تعهد نسبت به هم نوعان خود به خوبی درک می‌کنند که ارائه خدمات و حمایت‌های مستمر به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان نیازمند تداوم حمایت آنهاست. اعضای محک با تعهد، احساس مسئولیت و نظم خود در پرداخت مستمر مبالغ عضویت، محک را قادر می‌سازند تا بتواند برنامه‌ریزی‌های لازم برای درمان و حمایت از کودکان مبتلا به سرطان را به انجام برساند. درخواست عضویت

4- درمان یار محک
درمان یار محک فردی است که هزینه های ماهانه دارو و درمان یک یا چند کودک مبتلا به سرطان را تقبل می کند. با پیوستن به جمع (درمانیاران محک) و پرداخت هزینه دارو و درمان حداقل یک کودک مبتلا به سرطان در ماه؛ در مراحل سخت درمان، یار کودکان باشید و در مسیر بهبود دست کوچکشان را بگیرید.با توجه به برآوردهای انجام شده هزینه های طی نمودن فرآیند درمان و تامین داروهای لازم برای هر کودک مبتلا به سرطان در هر ماه بالغ بر 1500000 ریال می‌باشد که شما نیکوکار گرامی می‌توانید از سراسر ایران با تقبل پرداخت هزینه های دارو و درمان کودکان، آنها را در مراحل سخت درمان همراهی کرده و موسسه خیریه محک را در تامین هزینه های دارو و درمان کودکان یاری نمایید. [URL="http://www.mahak-charity.org/main/fa/help-mahak2/iwanttobeatreatmentasistant"]درخواست درمان یار[/URL]


 
آخرین ویرایش:

mahsa66

عضو جدید
کاربر ممتاز
2- کمک غیرنقدی
مؤسسه خیریه محک، درکنار دریافت کمک‌های نقدی آمادگی قبول کمک‌های اهدایی نیکوکاران به صورت کالاهای اهدایی را نیز دارد. این کالاهای اهدایی به دو گروه کالاهای مصرفی و تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی دسته‌بندی می‌شوند. شما می‌توانید با تماس با یکی از [URL="http://www.mahak-charity.org/main/fa/about-mahak2/mahakadresses"]دفاتر محک[/URL] از لیست اقلام و تجهیزات مورد نیاز موسسه و بیمارستان محک مطلع شوید.
با توجه به اهمیت اصل شفافیت در محک، برای کلیه اقلام غیرنقدی نیز رسید اهدایی صادر می‌شود و ارزش ریالی آن در حساب‌های موسسه منظور می‌گردد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با شماره 23540 تماس حاصل نمایید.

3-کمک به عنوان داوطلب
داوطبان یکی از بزرگ ‌ترین سرمایه محک و ستون اصلی آن هستند. یکی از روش‌های کمک به محک فعالیت داوطلبانه برای محک است. داوطلب موسسه‌ی محک، فرد نیکوکاریست که بدون دریافت هیچ وجهی، مسئولیت انجام کاری مرتبط به موسسه را برعهده می‌گیرد

4- استند
شما می توانید با پرداخت بخشی از هزینه یک سبد گل به موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک) به درمان و بهبود این کودکان کمک کنید. موسسه محک در ازای این کمک؛ از طرف شما و با نام شما استند مخصوصی را برای شخص مورد نظرتان ارسال خواهد کرد.بی شک این اقدام شما از همه سبدها و دسته های گل؛ به یادماندنی و پر معنی تر خواهد بود. اگر مایل به سفارش استندهای محک هستید با شماره 23501088 بخش پروژه های خاص تماس بگیرید.

5-اجاره سالن های محک
موسسه محک برای فعالیت های فرهنگی، هنری و آموزشی اهمیت بسزایی قائل است. از این رو در بیمارستان محک فضایی برای انجام این نوع فعالیت ها طراحی شده است. شما می توانید از این فضا برای برگزاری : همایش، کنسرت، نمایشگاه آثار هنری،‌کلاس ها و کارگاه های آموزشی،نمایش فیلم، جشن های خاص، مراسم بزرگداشت، جشن های داخلی سازمان ها، سمینار ها،‌ رونمایی کتاب، جشن های مدارس؛ آغاز و پایان سال تحصیلی و ... استفاده کرده و با پرداخت هزینه اجاره این سالن ها، موسسه محک را در راه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان همراهی کنید.

امیدوارم با کمک همه مردم به این کودکان عزیز دیگر شاهد از بین رفتن کودک سرطانی به دلیل نیاز مالی نباشیم.
یادتون نره دوستای خوبم این کودکان آینده سازان این مرز و بومند. پس دست به دست هم بدیم و کمکشون کنیم.





 
آخرین ویرایش:

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
سلام
ممنون از دعوت
خوش بسعادتتون
انشالله برقرار باشید
:gol:
 

dzzv_13

مدیر مهندسی فناوری اطلاعات
مدیر تالار
آدمهای بزرگ رو از روی قلبشون , از احساسشون , نه نههههه بزار اینطور بگم از روی عمل پاک و خالصشون میشه فهمید

درود برشما که هنوز هم نفس پاک بودن و خوب بودن رو به کسانی مثل من یاد میدین

زنده باشین :gol:
 

Ehsan_M

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
خیلی ممنون از اطلاع رسانیتون
2تا گزینه ش برای هر کسی ممکنه:
یکیش قلک
اونیکیشم عضویت و ماهی 1000 تومان

استند هم خیلی کار جالبیه

ممنون از اطلاع رسانی تون
 

mohanna360

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعن جای این تاپیک خالی بود...مرسی بابت اطلاع رسانیتون.....:gol::gol:
 

mahsa66

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون دوستان من کاری نکردم فقط دوست داشتم شما رو با این موسسه آشنا کنم.
 

lootus686

عضو جدید
مرسی دوست عزیز بابت اطلاع رسانی و تبریک برای نیت پاکی که دارید:gol:
 

SH.Aghighi

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام...یک دنیا ممنون مهسا جون..من خیلی وقت بود میخواستم از طریقی به این
بچه های گل کمک کنم...مرسی:smile:
 
بالا