Sina.Taheri
عضو جدید
بدون شک مهم ترین و پیچیده ترین عضو بدن یک انسان مغز اوست، مغزی که منشا تفکرات، احساسات، خواب و بسیباری از پدیده های انسانی از آن ناشی شده.
اما چنین عضو بی بدیلی در بدن انسان، از دید کتب ادیان ابراهیمی، به طور کامل مهجور مانده و حتی یک بار هم واژه مغز (به عربی دماغ) ذکر نشده.
اما براستی چرا؟
آیا این مسئله یک چیز تصادفیست؟
یا بشر در گذشته منشا تفکرات و احساسات را جایی غیر از مغز میدانسته و خدای این بشر هم به ناچار از همین دانش بشر پیروی کرده؟
اکنون توجه شما را به موارد زیر جلب میکنم :
برای نخستین بار ارسطو به کشف این منشا پرداخت، او با مطالعات خود به این نتیجه رسید که :
میل های آدمی نظیر غرایز و تملک و احساسات و ... در شکم هست و شکم مرکز انسان است !!!
این تئوری تا مدت ها مورد قبول پیروان ارسطو و افلاطون و... قرار داشت اما کم کم با مثال های نقض متعددی مواجه شد.
تا پس از تئوری ارسطو، انسان ها با ایجاد درد و تپش در قلب هنگام احساسات و خشم، قلب را به جای شکم، مرکز تفکر دانستند و قرآن نیز بر این موضوع صحه گذاشت :
سوره اسرا آیه 36 :
وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولًا
و چيزى را كه بدان علم ندارى دنبال مكن زيرا گوش و چشم و قلب همه مورد پرسش واقع خواهند شد.
سوره آل عمران بخشی از آیه 154 :
وَلِيَبْتَلِيَ اللّهُ مَا فِي صُدُورِكُمْ وَلِيُمَحَّصَ مَا فِي قُلُوبِكُمْ وَاللّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ
براى اين است كه الله آنچه را در دلهاى شماست در عمل بيازمايد و آنچه را در قلبهاى شماست پاك گرداند و الله به راز سينهها آگاه است.
*******************************************
اسلام شناسان برای توجیه این قضیه گفته اند، منظور از قلب، همان دلی هست که شاعران استفاده میکردند و یک چیز مجازی است!!!، در حالیکه همان دل شاعران هم برگرفته از باور آنزمان در چیزی به نام دل هست.
و در شاعران پس از ارسطو همه جا صحبت از شکم هست !!!
در سوره اسرا آیه 36 کلمه قلب در کنار دو عضو چشم و گوش میاید و پرسش از عضوهای مادی مطرح هست، پس پرسش از یک چیز شاعرانه !!!! کاملا منتفیست.
از طرفی در آل عمران اشاره میشود که آنچه در قلب های شماست، راز قلب ها و...، که در صورت مادی نبودن این عضوها، این قضیه عجیب به نظر میرسد.
نظر شما به عنوان یک انسان امروزی چیست؟
سعی در توجیه خود دارید یا این را هم ایرادی نمیدانید و باز هم پرسیدن سئوالات را برگرفته از شیطان و... میدانید!!؟؟
به کار بردن واژه دماغ یا همان معرب مغز، تا این حد دشوار است که قلبی که کاملا معنای آن آشکار است به مغز تفسیر شود؟؟
حتی در احادیث قدیمی اسلام هم واژه مغز به عنوان منشا تفکرات دیده نشده و پیوسته از قلب سخن به میان آمده.
علت پیروزی همه جانبه قلب بر مغز را در چه میدانید؟
براستی در قلب چه میگذرد؟ جایگزینی قلب مصنوعی با قلب گوشتی چه سبب خواهد شد؟
اینجا هم قلب مجاز است؟؟!!!!!!!
پیونشت :
بعضی وقت ها از وضوح بیش از حد نمیشه دید مثل وقتی که توی برف گیر میوفتی و اینقدر همه چیز سفیده که نمیتونی هیچی ببینی.
:-(
اما چنین عضو بی بدیلی در بدن انسان، از دید کتب ادیان ابراهیمی، به طور کامل مهجور مانده و حتی یک بار هم واژه مغز (به عربی دماغ) ذکر نشده.
اما براستی چرا؟
آیا این مسئله یک چیز تصادفیست؟
یا بشر در گذشته منشا تفکرات و احساسات را جایی غیر از مغز میدانسته و خدای این بشر هم به ناچار از همین دانش بشر پیروی کرده؟
اکنون توجه شما را به موارد زیر جلب میکنم :
برای نخستین بار ارسطو به کشف این منشا پرداخت، او با مطالعات خود به این نتیجه رسید که :
میل های آدمی نظیر غرایز و تملک و احساسات و ... در شکم هست و شکم مرکز انسان است !!!
این تئوری تا مدت ها مورد قبول پیروان ارسطو و افلاطون و... قرار داشت اما کم کم با مثال های نقض متعددی مواجه شد.
تا پس از تئوری ارسطو، انسان ها با ایجاد درد و تپش در قلب هنگام احساسات و خشم، قلب را به جای شکم، مرکز تفکر دانستند و قرآن نیز بر این موضوع صحه گذاشت :
سوره اسرا آیه 36 :
وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولًا
و چيزى را كه بدان علم ندارى دنبال مكن زيرا گوش و چشم و قلب همه مورد پرسش واقع خواهند شد.
سوره آل عمران بخشی از آیه 154 :
وَلِيَبْتَلِيَ اللّهُ مَا فِي صُدُورِكُمْ وَلِيُمَحَّصَ مَا فِي قُلُوبِكُمْ وَاللّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ
براى اين است كه الله آنچه را در دلهاى شماست در عمل بيازمايد و آنچه را در قلبهاى شماست پاك گرداند و الله به راز سينهها آگاه است.
*******************************************
اسلام شناسان برای توجیه این قضیه گفته اند، منظور از قلب، همان دلی هست که شاعران استفاده میکردند و یک چیز مجازی است!!!، در حالیکه همان دل شاعران هم برگرفته از باور آنزمان در چیزی به نام دل هست.
و در شاعران پس از ارسطو همه جا صحبت از شکم هست !!!
در سوره اسرا آیه 36 کلمه قلب در کنار دو عضو چشم و گوش میاید و پرسش از عضوهای مادی مطرح هست، پس پرسش از یک چیز شاعرانه !!!! کاملا منتفیست.
از طرفی در آل عمران اشاره میشود که آنچه در قلب های شماست، راز قلب ها و...، که در صورت مادی نبودن این عضوها، این قضیه عجیب به نظر میرسد.
نظر شما به عنوان یک انسان امروزی چیست؟
سعی در توجیه خود دارید یا این را هم ایرادی نمیدانید و باز هم پرسیدن سئوالات را برگرفته از شیطان و... میدانید!!؟؟
به کار بردن واژه دماغ یا همان معرب مغز، تا این حد دشوار است که قلبی که کاملا معنای آن آشکار است به مغز تفسیر شود؟؟
حتی در احادیث قدیمی اسلام هم واژه مغز به عنوان منشا تفکرات دیده نشده و پیوسته از قلب سخن به میان آمده.
علت پیروزی همه جانبه قلب بر مغز را در چه میدانید؟
براستی در قلب چه میگذرد؟ جایگزینی قلب مصنوعی با قلب گوشتی چه سبب خواهد شد؟
اینجا هم قلب مجاز است؟؟!!!!!!!
پیونشت :
بعضی وقت ها از وضوح بیش از حد نمیشه دید مثل وقتی که توی برف گیر میوفتی و اینقدر همه چیز سفیده که نمیتونی هیچی ببینی.
:-(