چند تا عکس قشنگ

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز


















 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
تصاویر زیر بزگترین پل طبیعی جهان را نشان می دهد که Xian Ren Qiao نام دارد. این پل زمانی تشکیل شد که کوه آهکی ای که بر فراز رودخانه ی قرار داشت از هم شکافته شد. این پل در چین واقع شده و تا مدت ها کشورها ی دیگر از وجود آن بی خبر بودند.
در سال ۲۰۰۹ پژوهشگری به نام Jay Wilbur هنگام بررسی نقشه های گوگل به ساختاری طبیعی بر خورد که روی رودخانه ای در چین ایجاد شده بود. از نظر او این ساختار می توانست بزرگترین پل طبیعی جهان باشد. Wilbur در سال ۲۰۱۰ به چین رفت و اندازه واقعی پل را به دست آورد: ۱۳۸ متر طول و ۷۱ متر ارتفاع.






 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز


سنگهایی که خود بخود حرکت می کنند + عکس
سنگ های دره مرگ در ایالات متحده آمریکا خودبخود و بدون دخالت عامل انسانی یا غیر انسانی به طور مرموزی حرکت می کنند. عامل این حرکت اسرارآمیز پدیده های ژئولوژیکی است که هنوز برای دانشمندان شناخته شده نیست...



جهان عجیب :سنگ های دره مرگ در ایالات متحده آمریکا خودبخود و بدون دخالت عامل انسانی یا غیر انسانی به طور مرموزی حرکت می کنند. عامل این حرکت اسرارآمیز پدیده های ژئولوژیکی است که هنوز برای دانشمندان شناخته شده نیست.


باور كردنی نیست، ولی حقیقت دارد. "سنگ‌های‌رونده"، دره مرگ پدیده‌ای با شکوه‌ هستند. آنها می‌توانند در كنار هم بصورت موازی و یا مخالف جهت هم حركت كنند. در واقع اینجا منطقه پیاده روی سنگ‌ها است.



پارك ملی دره‌ مرگ یكی از 5 منطقه دیدنی و پر طرفدار در جهان است كه در كالیفرنیا واقع است. در این پارك منطقه‌ی‌ ‌ریس‌ترك پلایا در پای کوه‌های پانامینت واقع شده است.

با این وجود، این منطقه به خاطر صحنه‌ها و مناظر زیبایش معروف و پر طرفدار نیست. بلكه، آنچه كه این منطقه را از دیگر مناطق متمایز و خاص كرده است، سنگ‌های رونده آن است كه به نام‌های‌دیگری ‌مانند "صخره‌های‌‌رونده" یا "سنگ‌های سرگردان" هم معروف است.

این امر یك پدیده جغرافیایی كاملا طبیعی است. این سنگ‌های اسرار‌آمیز در سرتاسر كف دریاچه خشك، به‌آرامی ‌از سمتی به سمت دیگر حركت می‌كنند. خط سیر و ردی كه ازخود به‌جا می گذارند، اثبات این حركت و جابجایی است.


تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است. با این وجود هنوز هیچ دلیل منطقی و علمی برای این پدیده طبیعی بدست نیامده‌است. هیج محرك انسانی یا حیوانی در این حركت و جابجایی دخالت ندارد.


عده‌ای‌از جغرافی‌دانان گفته‌اند كه‌سنگ‌ها توسط بادهای قوی، زمانیكه بارش سنگین باران، زمین خشك و گلی را صاف و لغزنده كرده است، حركت و جابجا‌ می شوند‌. مانند یك تكه یخ در زمین لیز و صاف.

عده‌ای دیگر این فرضیه را رد كردند. چرا كه بر اساس مشاهدات‌، سنگ‌ها در زمان تابستان وقتی درجه حرارت هوا بسیار بالا است، حركت می‌كنند. حتی سنگ‌ها در این زمان كاملا خشك هستند.

همچنین تحقیقات نشان داده است كه این سنگ‌ها هر 2 یا 3 سال یك بار حركت می كنند. و خط سیرشان به اندازه‌ای ‌عمیق است كه مدت 3 تا 4 سال اثرش بر روی زمین خشك و ناهموار باقی‌ می‌ماند.






آنها ‌خط سیر متفاوتی دارند. یكی مستقیم، دیگری موجی شكل، بعضی‌ها هم خط سیر طولانی‌تری در مقایسه با بقیه دارند. خط سیری كه نشان از حركت آن در سالیان متمادی بین 2 تا 5 سال است.









هیچكس تا كنون حركت‌آنها را به‌چشم ندیده است. حتی سرعت حركت آنها هنوز مشخص نشده است. رمز ‌و‌ راز‌های این پدیده باشكوه ذهن انسان را سالها به چالش ‌كشانده است. چالشی كه شاید هرگز تمامی نداشته باشد.




 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
چشمه باداب سورت ساری واقع در استان مازندران، زیباترین چشمه جهان و همچنین دومین اثر طبیعی ملی ایران است که بعد از چشمه پامو کاله ترکیه به عنوان دومین چشمه آب شور جهان ثبت جهانی شده است.این اثر زیبا و دیدنی که حدود سه هکتار را در بر می گیرد، از شمال به ارتفاعات و تپه‌های پوشیده ‌‌‌‌‌از جنگل‌هایی با درختان سوزنی برگ می‌رسد، از جنوب مشرف به دره‌های پایین دست و از شرق در مجاورت ارتفاعات پوشیده از گیاهان بوته‌ای و درختچه‌ها است. غرب آن را نیز روستای اروست احاطه کرده است.چشمه های اسرار آمیز باداب سورت اروست مشتمل بر دوازده چشمه با آب های کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ بو مزه می باشند. یکی از این چشمه ها که چشمه اصلی می باشد دارای آبی بسیار شور می باشد و دارای دریاچه ای کوچک است که عمدتاً در تابستان برای شنا و آب درمانی استفاده می شود.در قسمتی از کف این دریاچه حفره ای عمیق به نام برمودای اروست وجود دارد. در کناره های این دریاچه نیز رسوبات سیاه رنگی وجود دارد که همراه با آب دریاچه جهت درمان دردهای کمر و پا امراض پوستی روماتیسم و میگرن سودمند است. همچنین به علت شوری زیاد این دریاچه و دارا بودن املاح و مواد معدنی فراوان به هیچ عنوان در فصل زمستان یخ نمی زند و هیچ جانوری نیز در آن زیست نمی کند. یازده چشمه دیگر که در مجاورت این چشمه قرار دارند، بسیار کوچکتر هستند و به اکسیر حیات معروف اند.همچنین دارای آب هایی به رنگ نارنجی و کمی ترش مزه اند که به صورت دائمی و نشتی همانند نوشابه ایی گاز دار از دل زمین می جوشند. همچنین در اطراف دهانه چشمه ها کمی رسوب اکسید آهن نشسته است.آب های رسوبی چشمه های باداب سورت در مسیر جریان خود از بالای کوه به پائین طی هزاران سال مانند آبشاری پلکانی با هنرنمایی خود دهها حوضچه کوچک بسیار زیبا در رنگ های نارنجی، زرد، قرمز و طلایی در اندازه های مختلف ایجاد کرده است که اسراری از دنیای مستور و پوشیده طبیعت بکر و دل انگیز را به نمایش گذاشته است. در یکی از این حوضچه ها که عمق نسبتا خوبی دارد و شبیه به یک جکوزی طبیعی است برخی از گردشگران وارد آن می شوند و در آن آبتنی می کنند.




















 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سینما مجمع الجزایر سینمای شناوری است که توسط طراح چینی، اله شرین ساخته شده و اهالی منطقه در طول جشنواره فیلم های سینمایی در آن فیلم تماشا می کرده اند. این سینما از مواد بازیافتی ساخته شده بود و تنها در زمان برگزاری جشنواره مورداستفاده قرار می گرفت.تماشاچیان در حین نمایش فیلم روی الوار چوبی می نشینند و کشتی آنها را حمل می کند.







 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
اگر در زمینه عکاسی تجربه ای هرچند مختصر داشته باشید و یا اینکه به هنر عکاسی علاقه مند باشید احتمالا موضوع انعکاس به گوشتان خورده است، یک قانون علمی که در عکاسی بیشتر به آن در نقش یک زیبا کننده تصاویر نگاه می شود تا یک قانون علمی با تعداد بسیار زیادی فرمول و محاسبات گاها خسته کننده! تصاویر زیر نیز هرچند که خود زیبا هستند اما انعکاس ، زیبایی آنها را دوچندان کرده است؛ امیدواریم شما نیز گذشته از اینکه به عکاسی علاقه مندید یا خیر از این تصاویر لذت ببرید.





















 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
هر ساله ده ها میلیون پروانه از آمریکا و کانادا قبل از فرارسیدن سرمای زمستان به دامنه کوه های مکزیک و آمریکای جنوبی مهاجرت می کنند.












 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
حدود ۶۰۰ جزیره در بازار جهان وجود دارد که بهای آنها بین ۵۰۰۰۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار متغیر است. ساحل هایی با شن های سفید، آب شفاف و زلال، و خلوت و سکوت یک جزیره از نظر بسیاری از مردم تجسم بهشت است. اگرچه اکثر مردم توان خرید یک جزیره خصوصی را ندارند، اما هستند کسانی مثل پل الن، از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت، که مدتی پیش جزیره ای را به قیمت ۱۳ میلیون دلار خریداری کرد. هرچند این میلیاردر به دلیل آنکه نتوانست جریان برق را به جزیره بیاورد، قصد فروش آن را دارد.
تصاویر زیر جزیره هایی مانند جزیره الن، جوناتان و پترا را نشان می دهند. خانه ها و ساختمان های لوکسی که در این جزایر ساخته شده است، زیبایی طبیعی آنها را تکمیل می کند.


















 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
عکس های جزیره میکنوس،یونان



Mykonos (یا جزیر میکنوس) به عنوان بخشی از جزایر Cyclades، یک جزیره یونانی است که بین تینوس، سایروس، پاروس و
نکسوس قرار گرفته است. این جزیره ناحیه ای به وسعت ۸۵٫۵ کیلومتر مربع را پوشش می دهد و سطح آن در بالاترین نقطه
۳۴۱ متر بالاتر از سطح دریا قرار می گیرد. اینجا ۹٫۳۲۰ نفر سکنه دارد (تا سال ۲۰۰۱) که اکثر آنها در بزرگترین شهر آن یعنی Mykonos
زندگی می کنند که در ساحل غربی واقع شده است. (به Mykonos اصطلاحا Chora هم می گویند که به معنی شهر است. اینگونه نامگذاری
در زبان یونانی زمانی اتفاق می افتد که نام یک جزیره با نام شهر اصلی اش یکسان باشد.) Mykonos یکی از جزایر چند ملیتی
اروپاست و مقامی سمبلیک در بین گردشگران اروپایی بدست آورده است.

Mykonos یکی از معروف ترین جزایر Cyclades است که فریبندگی، درخشندگی و شخصیت یونانی متمایزی از خود به نمایش
می گذارد. هرچند در زیر این نمای اولیّه، گردشگران با سواحل مجلل، شب گذرانی های عالی و مناظر تاریخی جذاب بسیاری برخورد خواهند داشت.
شهر پایتختی Mykonos (یاHora) از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و در مرکزیت مناظر توریستی جزیره قرار دارد.
Hora بدلیل لنگرگاه و اسکله قدیمی، میدان تاکسی پر رفت و آمد ، موزه ها، بوتیک های شیک و خانه های با نمای سفید، خصوصا در بخش کوچک
ونیزی اش، بسیار شناخته شده است. مرکز اطلاعات توریستی Mykonos را می توانید در Hora بیابید که در Plateia
Karaoli Dimitriou و در نزدیکی اسکله قدیمی و سالن شهر مستقر شده است.

برای بسیاری از توریست هایی که در Mykonos اقامت می گزینند، سواحل این جزیره است که به تعطیلات آنها رنگ و لعاب می
دهد. اینجا سواحل بی شماری دارد که اکثرا شن های طلائی زیبا دارند و به راحتی قابل دسترسی هستند.
از ابتدای ماه جون، این سواحل با هجوم جمعیت مواجه می شوند و اکثرا به اندازه کافی بزرگ نیستند که بتوانند خدمات خصوصی ارائه دهند،
هرچند که تخت های آفتاب گیری به صورت گروهی قرار گرفته اند. سواحل نزدیک به Hora سواحل Aghios Stefanos و Platis Gialos هستند.
هرچند اینها بهترین های Mykonos نیستند اما بسیار پرطرفدارند. با این حال برای دسترسی به نمایان ترین و فعال ترین سواحل بهتر است به
سمت غرب رفته و به مناطق پرجنب و جوش پارادایز و سوپرب پارادایز سری بزنید.

جاذبه های گردشگری اطراف Mykonos فاصله چندانی با کناره دریا ندارند. و اما کلوپ Cavo Paradiso را نبایدنادیده انگاشت.
در Hora فیلم های انگلیسی نیز در فضای باز Cinemanto در Pitaraki به نمایش در می آیند و نیز می توانید در خیابان ها و کوچه های
پرپیچ و خم شهر که گفته می شود برای سردرگم کردن راهزنان بدین شکل ساخته شده، گردش کنید.










 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
بسیار عالیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــست.;)
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[]


این تصویر تغییر سایز داده شده است،برای دیدن سایز اصلی کلیک کنید %1.


این تصویر تغییر سایز داده شده است،برای دیدن سایز اصلی کلیک کنید %1.

این تصویر تغییر سایز داده شده است،برای دیدن سایز اصلی کلیک کنید %1.

این تصویر تغییر سایز داده شده است،برای دیدن سایز اصلی کلیک کنید %1.




این تصویر تغییر سایز داده شده است،برای دیدن سایز اصلی کلیک کنید %1.
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
فوربس که بهترین‌ها و گرانترین‌ها را در مجله خود لیست می‌کند، نام ۱۴ دانشگاه و کالج را به عنوان زیباترین محوطه‌های دانشگاهی جهان معرفی کرده است. محوطه و اطراف دانشگاه و حیاط و خوابگاه آن و نوع طراحی دلپذیر و متناسب با فضای آموزشی جهت یادگیری و یاددهی، فاکتورهای انتخاب بوده است.



کنیون کالج در اوهایو آمریکا


دانشگاه آکسفورد انگلیس


دانشگاه پرینستون در نیوجرسی آمریکا (سبک کلاسیک آمریکایی)

اسکریپس کالج در کالیفرنیا آمریکا


دانشگاه استانفورد در پالو آلتوی کالیفرنیا


کالج ترینیتی در دوبلین ایرلند

دانشگاه تسینگ یوآ در پکن چین


آکادمی نیروی هوایی آمریکا

دانشگاه بولونا در ایتالیا

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سناتا کروز

دانشگاه سین سیناتی در اوهایو آمریکا


دانشگاه ویرجینیای آمریکا


کالج ولسلی در ماساچوست آمریکا


دانشگاه ییل در کانکتیکات آمریکا
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
معرفی کنکان در مکزیک (زیباترین و مهم‌ترین مکان توریستی مکزیک)کنکان (Cancun) در مکزیک با آب‌های شفاف و غروب درخشان آفتاب پوشیده شده، پس از اینکه یکی از عالی ترین نقاط ساحلی زمین نامیده شود تعجب نمی‌کنیم. مسئولان دولتی در جستجوی روشی برای از بین بردن کامل فقر در این منطقه بودند، تا اینکه این گردشگاه راحت را ساختند. مکانی با آب‌های شفاف و آب و هوا معتدل. کنکان بی شک یکی از مهم ترین جاذبه‌های گردشگری مکزیک محسوب می‌شود.










کنکان هم گردشگران را خوشحال و راضی می‌کند و هم آنها را عصبانی می‌کند. کسانی که اهل بازدید از مکان‌های تاریخی مکزیک هستند هرگز به این زودی‌ها از کنکان خوششان نخواهد آمد. با بیش از ۳۰٫۰۰۰ اتاق در هتل اینجا فقط مکانی ایزوله شده برای ستایش آفتاب نیست.




برای کسانی که عشق تعطیلات کنار ساحلی را دارند می‌توانند بدون دانستن حتی یک کلمه اسپانیایی (یا تبدیل کردن دلارهای آمریکایی) در ساحل خوش بگذرانند و از غروب آفتاب لذت ببرند. و برای آنهایی که دوست دارند در مورد تمدن مایای باستان اطلاعات داشته باشند می‌توانند در گردش‌های روزانه از چندین مکان باستانی استثنایی دیدن کنند.







اینجا یکی از بهترین مکان‌های تفریحی کشور از نظر تنوع رستورانها، مغازه‌ها و سرگرمی‌هاست. کنکان قطب توریستی منطقه است و Isla Mujeres نزدیک ترین جزیره به کنکان هنوز به خاطر غواصی زیر آب و ماهیگیری در روستا شهرت دارد.



















آیا می‌دانستید؟* سالی چند بار ساحل کنکان در مکزیک پر از نوجوان‌های آمریکایی می‌شود (خصوصا در تعطیلات بهاری) و شما می‌توانید اینجا را اقامتگاه ساحلی فلوریدا بخوانید!
* اگر می‌خواهید اولین اشعه خورشید که هنگام طلوع به مکزیک می‌تابد را ببینید یک شب را در Isla Mujeres بگذرانید. اینجا شرقی ترین نقطه مکزیک است.

* قبل از اینکه این اقامتگاه در کنکان ساخته شود خالی از سکنه بود و تنها یکی دو جین خانواده ماهیگیر مایایی فقیر در آنجا زندگی می‌کردند.
* دیسکوی شهر با برنامه‌های خاص یکی از بزرگ ترین مهمان خانه‌ها در مکزیک است که گنجایش ۵۰۰۰ نفر را درآن واحد دارد.
* از نظر تمام گردشگران خارجی کنکان و جزیره‌های دور و برش Cozumel، Isla Mujeres و del Carmen یکی از سه گزینه گردشگری مکزیک به حساب می‌آید.
* راهزنی به نام «فرمین مونداکا» در قبرستان کوچکی در Isla Mujeres یک سنگ قبر دارد که خودش آن را طراحی کرده است. باوجود اینکه او در مریدا مرده در همینجا دفنش کردند.
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=1]رستوران بسیار زیبا نوک درخت در تایلند (تصاویر)[/h]


[h=3][/h]
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
تصاویر فوق العاده زیبا از دره ۱۰ قله کانادا

این دره در پارک ملی بانف قرار گرفته و تاجی از ۱۰ قله بر سر نهاده و دریاچه ی زیبای موران را دربر گرفته است. می توانید با دنبال کردن جاده ی دریاچه ی موران از کنار دریاچه ی لوئیس به این دره برسید. مرتفع ترین قله ی این دره به ۳۰۵۱ متر می رسد و منظره ای پانوراما تمام محیط اطراف دارد. این قله اولین بار در سال ۱۹۲۷ توسط اچ اف اولریچ فتح شد. معمولا می توانید با دیدن یک دسته برف افقی بر روی این قله آنرا از سایر قلل تشخیص دهید.




این ۱۰ قله اولین بار توسط فردی به نام ساموئل آلن که اولین کاشف این مکان بود نام گذاری شد. نامگذاری او از بین اعداد ۱ تا ۱۰ و به اولین زبان ملی سنگی بود. شاید او این زبان را از دوستان اصیل آمریکایی خود آموخته باشد که او را در کشف این مکان همراهی می کردند. قومی به نام ناکودا هم در این مکان زندگی می کنند که گفته می شود در اواسط قرن ۱۷ میلادی از قبیله ای بزرگ تر استقلال یافته و در کوهستان ها و دشت های اطراف آلبرتای جنوبی تا کلمبیای بریتانیایی اسکان یافته اند. این دره بخشی از اولین قلمرو این افراد بود که به تدریج نام ۳ قله به افتخار ۳ جوانمرد که آلن هم یکی از آنان بود تغییر یافت
.

دریاچه ای که در میان این دره قرار گرفته از یخچال های طبیعی تغذیه و سیرآب می شود و حدود ۱۴ کیلومتر با دریاچه ی لوئیس واقع در آلبرتای کانادا فاصله دارد. مساحت سطح این دریاچه حدود نیم کیلومتر مربع می باشد. به این دلیل که آب آن از یخچال های کوه تامین می شود، تقریبا اواسط جون سطح آب آن تا آخرین حد خود بالا می آید. این آب معمولا سایه ای از رنگ آبی دارد و این به خاطر رنگ سنگ هایی است که کف آنرا پوشانده

.

در مناطق اطراف دریاچه تعداد ۵ گذرگاه فوق العاده زیبا وجود دارد که گاهی بدلیل وجود خرس های گریزلی تردد در آنها از سوی نگهبانان ممنوع اعلام می گردد.









 

Similar threads

بالا