فرشته یا شیطان؟ همه چیز درباره مایکل جکسون(قسمت دوم)(شایعات پیرامون وی)

smooth criminal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوباره سلام:heart:
امروز میخوام تمام شایعاتی که در باره مایکل بود رو بگم
(با توجه به این که این مطلب کامل هست مقداری طولانی بوده)
متن رو با دقت بخونید و در ضمن نظر یادتون نره دوستای گلم:gol:
شایعات جراحی‌های پلاستیک متعدد مایکل جکسون


مایکل جکسون دربارهٔ این شایعه در کتاب زندگی‌نامه‌اش به نوشتهٔ خودش در سال ۱۹۸۸ می‌گوید:
وقتی برای اولین بار مشهور شدم، هنوز کوچک بودم و مانند تمامی بچه‌ها تپل بودم. صورتم هم خیلی گرد بود و گونه داشتم. گردی صورتم تا سال‌ها بعد با من ماند، تا زمانی که رژیم غذایی‌ام را تغییر دادم و خوردن گوشت قرمز، مرغ، گوشت خوک، ماهی و چیزهای چاق کننده را متوقف کردم. فقط می‌خواستم بهتر به نظر برسم. بهتر و سلامت‌تر زندگی کنم. به تدریج وزنم کم شد و صورتم به حالتی که الان هست، درآمد. و روزنامه‌ها مرا متهم می‌کردند که ظاهرم را با جراحی پلاستیک تغییر داده‌ام. گذشته از جراحی بینی، که من آزادانه تأیید کردم که انجامش داده‌ام. همانند بسیاری از خواننده‌ها و بازیگران. [اما] آن‌ها یکی از عکس‌های قدیمی‌ام را که مربوط به دوران بلوغ یا دبیرستانم بود، انتخاب می‌کردند و آن را با یکی از عکس‌های جدیدم مقایسه می‌کردند. در عکس قدیمی، صورتم گرد و تپل بود و موهای آفریقایی داشتم و نورپردازی عکس هم خیلی بد بود. عکس جدید، صورت یک فرد بسیار بزرگ‌تر و بالغ را نشان می‌داد. مدل موهایم فرق کرده بود و بینی‌ام را هم عمل کرده بودم. همچنین، نورپردازی عکس‌ها هم با گذشت زمان عالی شده بود. اینطور مقایسه کردن‌ها واقعأ منصفانه نیست. من هرگز گونه‌ها یا چشمانم را تغییر نداده‌ام. لب‌هایم را نازک نکرده‌ام و هیچگونه عمل جراحی روی پوستم نداشته‌ام. تمام این اتهامات مضحک است. اگر حقیقت داشت، می‌گفتم. اما حقیقت ندارند. من دوبار بینی‌ام را عمل کردم و اخیرأ یک شکاف در چانه‌ام ایجاد کرده‌ام [که امروزه به عنوان جراحی پلاستیک، محسوب نمیشود]. ولی تمامش همین است. من به چیزهایی که دیگران می‌گویند، اهمیت نمیدهم. این صورت خودم است و خودم می‌دانم.

شایعه محفظه اکسیژن مایکل جکسون


محفظهٔ اکسیژن


در ۱۹۸۶، رسانه‌های شایعه پرداز (تبلویدها)، داستانی منتشر کردند که ادعا می‌کرد جکسون برای حفظ جوانی‌اش در زیر محفظهٔ اکسیژن پر فشار می‌خوابد و تصویری از او، در حالی که زیر یک جعبهٔ شیشه‌ای دراز کشیده بود همراه با این خبر منتشر شد. با وجود اینکه این ادعا نادرست بود، جکسون خود به این داستان جعلی پر و بال داد.

این داستان از جایی شروع شد که موهای مایکل جکسون در پی حادثه‌ای در تبلیغ برای کمپانی پپسی در سالن نمایش بزرگ «شراین» در لس‌آنجلس، بر اثر خطا در عملیات آتش بازی آتش گرفت و پوست سرش دچار سوختگی درجه سه شد. این حادثه در برابر چشمان سالن لبریز از جمعیتی که برای بازسازی کنسرت مربوط به تبلیغ آنجا گرد آمده بودند، اتفاق افتاد. جکسون که در ابتدا متوجهٔ این حادثه نشده بود، به اجرایش ادامه داد و مردم نیز فکر کردند این اتفاق بخشی از نمایش جکسون است، که همین امر باعث شدیدتر شدن سوختگی شد. شرکت پپسی خسارت این حادثه را خارج از دادگاه پرداخت کرد و جکسون یک و نیم میلیون دلاری را که به او پرداخت شده بود به «مرکز سوختگی مایکل جکسون» اهدا کرد.

مایکل جکسون در مصاحبهٔ با اپرا وینفری که بعد از ۱۴ سال سکوت مایکل انجام می‌شد، داستان محفظهٔ اکسیژن را این‌گونه شرح داد: «اون.. من یه تبلیغ تجاری برای پپسی انجام دادم و موقع ساخت تبلیغ، بدجوری سوختم و ۱.۵ میلیون دلار خسارت گرفتم. من تمام این پول رو دادم به... ما یه مرکز درمانی [با این پول ساختیم] به نام «مرکز سوانح سوختگی مایکل جکسون». و در آنجا از یک تکنولوژی خاص (محفظهٔ اکسیژن) برای مداوای افرادی که سوختگی دارن استفاده میشه. خوب من به این دستگاه نگاه کردم و تصمیم گرفتم به داخلش برم فقط برای اینکه ببینم که چطور کار میکنه. بعد یه نفر عکسم رو گرفت. و وقتی عکس رو چاپ می‌کردن، کسی که عکس رو چاپ می‌کرد، گفت: «وای این مایکل جکسونه». و از روش کپی تهیه کرد و این عکس‌ها با دروغی که بهشون ضمیمه شده بود، منتشر شدن. این کاملا دروغه. چرا این ورق پاره‌ها رو می‌خرین؟... میدونین؛ در مورد آدم‌ها قضاوت نکنید. مگر این اینکه یکی یکی با همهٔ آن‌ها صحبت کرده باشید. اهمیت نمی‌دهم که داستان چیست. در موردشان قضاوت نکنید چون همش دروغ است».

شایعه تغییر جنسیت مایکل جکسون

این شایعه تنها در ایران وجود دارد (!!!!!) و در خبرگزاری‌های فارسی زبان مرتبط با دولت جمهوری اسلامی ایران نیز به وفور به آن اشاره می‌شود.این در حالی است که مایکل در طول عمرش ۲ بار ازدواج کرد و صاحب ۳ فرزند نیز می‌باشد. همچنین بعد از مرگ مایکل جکسون در اطلاعیهٔ پزشکی قانونی لس‌آنجلس هیچ گونه گزارشی از تغییر جنسیت مایکل داده نشده است.

شایعه نبودن مایکل جکسون به عنوان پدر ۳ فرزندش

مایکل جکسون در طول عمر خود دوبار ازدواج کرد: لیزا ماری پریسلی در سال ۱۹۹۴ و دبی رو در سال ۱۹۹۶. او از همسر دوم خود که یک سفید پوست بود، صاحب یک پسر و یک دختر با نام‌های پرنس (۱۹۹۷) و پاریس (۱۹۹۸) شد. در سال ۲۰۰۲ نیز فرزند سوم او با نام بِلَنکِت به صورت لقاح مصنوعی به دنیا آمد. تمام ۳ فرزند مایکل سفید پوست هستند.
شایعه مسلمان شدن مایکل جکسون

شایعهٔ مسلمان شدن مایکل جکسون در سال‌های بعد از دادگاه مردم در برابر جکسون سال ۲۰۰۵ به وجود آمد. جکسون پس از تبرئه از تمام اتهامات کودک آزاری مدتی خود را پنهان کرد و ازدید عموم فاصله گرفت. او که در این مدت به همراه فرزندانش در خانه‌ای در کشور ایرلند ساکن بود، برای برخی کارهای تجاری به کشور مسلمان بحرین مسافرت می‌کرد. او که قصد داشت مردم بحرین او را نشناسند با لباس زنان عربی به مراکز عمومی شهر رفت و آمد می‌کرد که خود همین پوشش مبدل باعث به وجود آمدن جنجال‌ها و شایعات دیگری شد. در یکی از همین رفت و آمدها، یکی از فروشندگان بازار، محافظین مایکل جکسون را شناخت. بدین ترتیب شایعه گردید که جکسون در کشور بحرین سکونت دارد در حالی که او در اصل بعد از دادگاه سال ۲۰۰۵ به مدت ۱ سال و نیم در کشور ایرلند سکونت داشت و به هیچ عنوان در بحرین یا دبی ساکن نشد.اما شایعهٔ اصلی در سال ۲۰۰۸ و اولین بار توسط روزنامهٔ «سان» انگلستان که به یکی از روزنامه‌های شایعه پرداز معروف است بیان شد. این روزنامه مدعی بود که از طرف منبعی آگاه و معتبر، باخبر شده که مایکل جکسون به اسلام گروئیده‌است.

شایعهٔ مسلمان شدن مایکل جکسون هیچگاه از طرف خود او یا وکیل قانونی‌اش تایید و یا رد نشد. اما پس از مرگ ناگهانی و مشکوک مایکل جکسون، برادر او، جرمین جکسون، که از سال ۱۹۸۹ مسلمان شده بود و برای مسلمان شدن مایکل فشار زیادی بر روی او می‌آورد، اعلام کرد:
اگرچه او هرگز مسلمان نشد اما به اسلام اعتماد داشت. اگر او به اسلام می‌گرایید، امروز زنده بود.


شایعه زنده بودن مایکل جکسون


در ۲۵ آگوست ۲۰۰۹ (‎۳ شهریور ۱۳۸۸) و درست ۲ ماه بعد از مرگ مایکل جکسون و چند روز قبل از مراسم دفن او، شبکهٔ آرتی‌ال (RTL) اعلام کرد که از یک «منبع ناشناس» باخبر شده‌اند که مایکل جکسون زنده است. این شبکه، ویدئویی را در سایت یوتوب منتشر کرد که در آن فردی با ظاهر مایکل جکسون توسط یک نفر همراه، از اتومبیل وانت استیشن پزشکی قانونی در یک پارکینگ خارج می‌شوند. در همان روز ۸۸۰ هزار نفر این ویدئو را تماشا کردند. فردای آن روز شبکهٔ آرتی‌ال این ویدئو را از سایت پاک کرد و در طی خبری فوری اعلام کرد که این خبر و ویدئوی مربوط به آن در واقع آزمونی بوده است برای سنجش میزان زود باوری کاربران اینترنت. اما آن ویدئوی دروغین کپی شد و به تیتر اخبار جهان و وبلاگ‌ها و سایت‌های اینترنتی تبدیل شد. این خبر در همان یک روز به تیتر اکثر اخبار جهان بدل گشت و با این حال که شبکهٔ آرتی‌ال در روز بعد،‌ این خبر را رد کرد و از آن به عنوان آزمونی برای میزان باورپذیری مردم در برابر شایعات یاد کرد، اما به جز تعداد کمی از شبکه‌ها آن هم در بازتابی بسیار کم، خبر تکذیب این ویدئو را ندادند. برخی خبرگزاری‌های فارسی زبان هم این اخبار دروغ را با عناوینی همانند: «مایکل جکسون زنده است»، «مایکل جکسون نمرده است»، «مایکل جکسون زنده در آمبولانس دیده شد» و «مایکل جکسون را به مکانی نامعلوم بردند» منتشر کردند و هیچ وقت آن را تکذیب نکردند.

به گفتهٔ خود شبکهٔ آرتی‌ال هدف از ساخت و انتشار این ویدئو، آزمون این مسئله بوده است که اطلاعات نادرست و دسیسه چینی‌ها تا چه حد می‌تواند ذهن مخاطبان را با موفقیت هدف قرار دهد. سخنگوی این شبکه گفت: «متاسفانه اکثر مردم گول خوردند». با اینکه این ویدئو بسیار آماتور وار و ناشیانه است. نور پردازی بسیار ضعیف و صدای گنگی دارد، در نزدیکی شهر کلن آلمان فیلم برداری شده‌است پس بنابراین هر فردی باید به سادگی بتواند به جعلی بودن آن پی ببرد، اما تماشاکنندگان این ویدئو فارغ از تمامی این جزئیات، گول آرم پزشکی قانونی را خوردند که با رنگ و حروف انگلیسی روی این وانت استیشن نوشته شده بود و الغا میکرد که مکان فیلم برداری، ایالات متحده است.
«ما میخواستیم نشان دهیم که چگونه کاربران می‌توانند به سادگی هرچه تمامتر مورد بهره برداری ویدئوهای قلابی قرار بگیرند. بنابراین ویدئویی ساختیم که مایکل جکسون را زنده نشان می‌داد. گرچه اکنون همه می‌دانند که وی از دنیا رفته است، اما واکنش مردم به این ویدئو نفس ما را بند آورد. متاسفانه بسیاری آن را باور کردند، گرچه ما سعی کردیم این ویدئو را طوری بسازیم که هر بینندهٔ معمولی‌ای بتواند به جعلی بودنش پی ببرد. »

اگر چه این شایعه کذب بود اما سایت‌های اینترنتی ضمن اعلام نکردن کذب بودن این خبر، شروع به اعلام خبرها و تصاویر دیگری از احتمال زنده بودن مایکل جکسون کردند. تصاویری از مراسم دفن مایکل جکسون پخش شد که زنی را نشان می‌داد که شباهتی به مایکل جکسون داشت و نظاره‌گر مراسم بود. گرچه این عکس‌ها ساختگی بود اما باز هم جنجال برانگیز شد.
روحش شاد و یادش گرامی
(پایان قسمت دوم)
 

تیکا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون
چرا گفته اگه مسلمان مي شد الان زنده بود ؟
بدتر مثه ادواردو آنيلي مي كشنش كه
يه سوال هم اينكه چرا اينقد سياه نمايي مي كردن ؟ مگه بيچاره چيكار كرده بود ؟
 

smooth criminal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ممنون
چرا گفته اگه مسلمان مي شد الان زنده بود ؟
بدتر مثه ادواردو آنيلي مي كشنش كه
يه سوال هم اينكه چرا اينقد سياه نمايي مي كردن ؟ مگه بيچاره چيكار كرده بود ؟
خواهر مایکل جکسون توی همون مراسم گفت که برادرمو به خاطر پول کشتن، چون مردش بیشتر از زندش براشون می ارزید
بعدش منظورت از سیاه نمایی یعنی چی اونوقت؟؟؟؟؟؟؟
 

تیکا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خواهر مایکل جکسون توی همون مراسم گفت که برادرمو به خاطر پول کشتن، چون مردش بیشتر از زندش براشون می ارزید
بعدش منظورت از سیاه نمایی یعنی چی اونوقت؟؟؟؟؟؟؟


شايعه هاي ناجور براش درست مي كردن
 

smooth criminal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من قضاوتو میذارم پای شما
خودتون بگید فرشته یا شیطان؟؟؟؟؟؟
 

تیکا

عضو جدید
کاربر ممتاز
من قضاوتو میذارم پای شما
خودتون بگید فرشته یا شیطان؟؟؟؟؟؟

شيطان بودنش رو اصلا قبول ندارم ...
فكر نمي كنم به كسي بدي هم كرده باشه ..با اين شايعات زندگي سختي داشته .....اگر هم اشتباهي كرده خدا ببخشش..
ممنون از اطلاع رسانيت :gol:
 

smooth criminal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شيطان بودنش رو اصلا قبول ندارم ...
فكر نمي كنم به كسي بدي هم كرده باشه ..با اين شايعات زندگي سختي داشته .....اگر هم اشتباهي كرده خدا ببخشش..
ممنون از اطلاع رسانيت :gol:
من به عنوان یک طرفدار (حتی یه انسان ) کمترین وظیفمو انجام میدم که رفع ابهام بشه برای همه مردم
 

zahra.71

عضو جدید
کاربر ممتاز
من قبلنم گفته بودم.......مردخوبی بوده.........یه سری تصورات بیهوده باعث شده اینقد بد جلوه داده بشه!
 

Maenad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خیلی جالب بود...
خوشمان آمد...واقعا هنرمند و پر طرفدار بود... هرچند در مسندی نیستیم که بخوایم قضاوتی راجبش بکنیم...اما من واقعا دوسش دارم و با علاقه با آهنگاش گوش میدم...
 

""elahe""

عضو جدید
کاربر ممتاز
تاحالا خوندن هیچ متنی به اندازه این دو قسمت برای من جذابیت نداشته...
مرسی دوست گلم...
منتظر قسمت بعدی هستم..:gol:
 

Similar threads

بالا