مطلب درمانی

soudabe

عضو جدید
کاربر ممتاز
شير افريقايي هر شب که مي خوابد مي داند که فردا بايد از کندترين غزال افريقايي کمي تندتر بدود تا از گرسنگي نميرد.

و غزال آفريقايي هر شب که مي‌خوابد مي‌داند که فردا بايد از تندترين شير آفريقايي کمي تندتر بدود تا کشته نشود .

مهم نيست که تو شير هستي يا غزال مهم اين است که فردا را از امروز تندتر بدوي
 

soudabe

عضو جدید
کاربر ممتاز
برای خود تصویری از موفقیت ترسیم کنید

برای خود تصویری از موفقیت ترسیم کنید


شايد هيچ تصويري از موفقيت وجود نداشته باشد كه مناسب حال همه‌ي مردم باشد. در نهايت اين بستگي به شما دارد كه چگونه تصميم بگيريد و معناي آن را براي خود توجيه كنيد. خود را درگير تعابير و تفاسير جامعه، همكاران، دوستان يا حتي بقيه افراد خانواده‌ي خود نكنيد. زحمت، تقلا و تلاش براي سازگاري با انتظارات ديگران، كار را از آنچه كه هست خراب‌تر مي‌كند و خشم شما را برمي‌انگيزد. موفقيت امري است كاملاً شخصي و تصميم‌گيري در مورد آن مانند منزلي است كه شما انتخاب مي‌كنيد و بعد در پي وسيله يا مسيري هستيد كه به آن برسيد. براي احراز موفقيت شخصي در هر زمينه‌اي حداقل سه قانون اصلي بايد مدنظر قرار گيرد:

- در هر زمينه كه مشغول فعاليت هستيد روحيه‌ي ايثار و از خودگذشتگي بالايي نشان دهيد و از وجود خود مايه بگذاريد.

- هنگام كار، تفكر يا اداره‌ي هر آنچه كه به آن مشغول هستيد، فقط روي همان نكته متمركز شويد و افكار ديگر را از ذهن خود دور كنيد.

- بدون هيچ ملاحظه‌ كاري و دلسوزي از خودانتقاد كنيد، حتي بهتر و بيشتر از ديگران.

نظريه‌ي موفقيت را همچون كلاف سردرگم، پيچيده نكنيد. نخست تصويري روشن از مفهوم موفقيت براي خود ترسيم كنيد و سپس بكوشيد كه هر روز اين تصوير را به واقعيت نزديك‌تر كنيد.
 

soudabe

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال کردن را یاد بگیرید

سوال کردن را یاد بگیرید

شايد از پاسخ‌ها خوشتان نيايد، اما دست كم بايد آنها را بدانيد. پرسش‌ها به روشن شدن موقعيت كمك مي‌كنند. پرسش‌ها دست مردم را در حنا مي‌گذارند و آنها را وادار به فكر كردن مي‌كنند و فكر كردن همواره براي هر كس و درباره هر چيز خوب است. پرسش‌ها به مردم كمك مي‌كنند كه انديشه خود را روشن سازند. پرسش ها به پاسخ نياز دارند كه خود مستلزم فكر كردن درباره موقعيت تا نهايت منطقي آن است. هر چه بهتر باورها، اعمال، آرزوها و خواست‌هاي ديگران را بفهميد، اين احتمال بيشتر مي شود كه واكنش درست نشان دهيد، در صورت لزوم فكر خود را تغيير دهيد تا بطور كلي موفق شويد. پرسيدن به شما نوعي فضاي تنفس و وقت فكر كردن مي‌دهد. بجاي از كوره در رفتن، به اين دليل كه فكر مي‌كنيد موقعيت را مي‌شناسيد، بهتر است چند سوال بپرسيد و حقيقت را دريابيد. در اين صورت براي دادن پاسخ منطقي، آرام و درست مجهزتر خواهيد بود. مدام از خود سوال كنيد. بپرسيد كه چرا فكر مي‌كنيد بر حق‌ايد يا اشتباه مي‌كنيد. از خود بپرسيد چرا كارهاي معيني را انجام مي‌دهيد، چيزهاي ديگري را مي‌خواهيد و مسير عملي مشخصي را دنبال مي‌كنيد. از خود با قاطعيت و جدي بپرسيد، چون شايد كس ديگري اينكار را نكند. همه ما به اين كار نياز داريم. پرسيد ما را از چنگ توسل به اين فرض كه مي‌دانيم بهترين چيز براي ما چيست نجات مي‌دهد. و البته زماني فرا مي‌رسد كه بايد پرسيدن را متوقف كرد، از ديگران و خودمان. شما بايد بدانيد چه هنگام توقف كنيد. ياد گرفتن همه اينها زمان مي‌برد و همه ما در طي مسير دچار اشتباه مي‌شويم. سوالي نيست؟
 

soudabe

عضو جدید
کاربر ممتاز
دیگران را در غنایم بدست آمده سهیم کنید

دیگران را در غنایم بدست آمده سهیم کنید

ضرورت مردمداري و تسخير قلوب اطرافيان و همكاران‌تان ايجاب مي‌كند كه فرد آينده‌نگر و بلندنظر هيچگاه درصدد تصاحب و قبضه دستاوردها و افتخارات كسب شده بر نيايد زيرا اين كار سبب مي‌شود كه تخم بد دلي و دلسردي در بين اطرافيان افشانده شود. اين را بخاطر داشته باشيد كه يكي از رازهاي مسلم كاميابي و موفقيت اين است كه فرد مسلح به مهارت و ظرافت تعامل با مردم باشد زيرا تنها بدين طريق است كه فرد مي‌تواند قلوب ديگران را تسخير كند. كاميابي طلب مي‌كند كه فرد براي ظرايف و ويژگي‌هاي بدست آمده ارزش قايل شده و به پيامدهاي آنها هم اعتقاد داشته باشد. اگر فردي كه در مجموعه‌اي كار مي‌كند در رابطه با اهداف مشترك براي همكاران و اطرافيان سهمي قايل نباشد بدون ترديد در بلند مدت نمي‌تواند از تلاش‌هاي خالصانه ديگران برخوردار شود چون با اين نگرش ارزش و اعتباري براي اطرافيان حاصل نمي‌شود. ليكن با قاطعيت و اطمينان مطلق مي‌توان گفت كه فرد دوم از جهش و پرواز خارق‌العاده‌اي به سوي كاميابي بيشتر برخوردار خواهد بود. تحسين و تقدير بسان امكانات و سرمايه عيني بوده و هر چقدر فرد از اين اهرم بيشتر و با ظرافت استفاده كند به همان نسبت پول در حساب شخصي‌اش ذخيره كرده است. بنابراين در رابطه با اهداف مشترك فرد بايد دستاوردها و افتخارات حاصله را با همكارانش تقسيم كرده و بدين وسيله آنها را به سوي تلاش‌هاي خالصانه بيشتر سوق دهد
 

quester

عضو جدید
کاربر ممتاز
تشکر

تشکر

شير افريقايي هر شب که مي خوابد مي داند که فردا بايد از کندترين غزال افريقايي کمي تندتر بدود تا از گرسنگي نميرد.

و غزال آفريقايي هر شب که مي‌خوابد مي‌داند که فردا بايد از تندترين شير آفريقايي کمي تندتر بدود تا کشته نشود .

مهم نيست که تو شير هستي يا غزال مهم اين است که فردا را از امروز تندتر بدوي




سودابه عزیز سلام

ممنون از مطالب مفید و جالبتون

 

soudabe

عضو جدید
کاربر ممتاز
قبل از هر اقدامی، نشتی و سوراخ قایقتان را تعمیر کنید

قبل از هر اقدامی، نشتی و سوراخ قایقتان را تعمیر کنید

مشكلات جزء لاينفك و جدايي ناپذير هر شغل محسوب مي‌شوند. در واقع اين خبر چندان هم تازگي ندارد. ولي نكته حايز اهميت، طرز برخورد شما با اين مشكلات است. اينكه تصميم بگيريد به هر نحو ممكن با اين مشكلات بجنگيد يا تسليم محض آنها شويد و يا فقط از دست روزگار كج‌مدار بناليد. وجود مشكلات كاملاً طبيعي است. شما در هنگام كار با انواع و اقسام مشكلات روبرو خواهيد شد. سعي كنيد طوري رفتار كنيد كه همه شما را به عنوان حلال مشكلات بشناسند و عضو ارزشمندي در گروه محسوب شويد. براي اين منظور مي‌توانيد از راهكارهاي زير بهره بگيريد.

- تأييد وجود رخنه و سوراخ در قايق. هاروي مك‌كي معتقد است: انكار و امتناع از پذيرش وجود مشكل، نهايت حماقت و سبك مغزي است، شما در درجه‌ي اول تا وجود مشكل را تأييد نكنيد، نمي‌توانيد اقدامي براي رفع آن انجام بدهيد.

- ابعاد سوراخ را واقع‌بينانه بنگريد. ابعاد مشكلات را بزرگ نكنيد. واكنش بيش از حد يا مصيبت نمايي از هر مشكل باعث مي‌شود نيرو و توان شما بجاي حل مشكل، صرف بزرگنمايي شود. درمورد نيرو، نظارت و كنترلي كه صرف هر مشكل مي‌كنيد، با دقت وارد عمل شويد.

- منتظر غريق نجات نمانيد. مسئوليت حل مشكلات را خودتان به عهده بگيريد تا بتوانيد بحران را پشت سر بگذاريد. اگر بخواهيد منتظر رسيدن غريق نجات بمانيد تا شما را نجات دهد، شايد پيش از رسيدن هر نيروي كمكي غرق شويد.

- چيزي را پيدا كنيد كه با آن سوراخ را پر كنيد. يأس و نااميدي، هنگامي تشديد پيدا مي‌كند كه شما دايم مشكل خود را حلاجي كنيد بي آنكه تشخيص خاصي در مورد آن صورت گرفته باشد و يا تحت درمان قرار بگيرد.

- ارزش‌ اين سوراخ‌ها را درك كنيد. در مواجهه با هر مشكل، آگاهانه ارزش آن را درك كنيد. مشكلات منشأ يادگيري، بينش نو و فرصت‌هاي جديد محسوب مي‌شوند. مشكلات باعث مي‌شوند قدرت تفكر و تعقل ما تقويت شود، استعدادهايمان بارور شود و از جنبه‌ي كارآيي و تفكر، پيشرفت شايان توجهي داشته باشيم.
 

soudabe

عضو جدید
کاربر ممتاز
از در بسته نترسید

از در بسته نترسید

با نيروي اراده مي‌توان به همه چيز دست يافت، اما اين اراده محرك و تازيانه مي‌خواهد و اگر آن را به كار نيندازيم، بزودي زنگ مي‌زند. گشودن درهاي باز و وارد شدن به آن كار چندان مهم و افتخارآميزي نيست. كساني كه با ابتكار و خلاقيت درهاي بسته را باز مي‌كنند، مذاكرات و مباحثات به بن‌بست كشيده را به جريان مي‌اندازند و سدهاي ارتباطي بين افراد را مي‌شكنند، به يقين از تمام هوش و استعداد خويش بهره مي‌گيرند. اين موضوع را بخاطر داشته باشيد كه هيچكس گام اول را بر نمي‌دارد و شما را به مذاكره دعوت نمي‌كند، مگر آنكه شرايطش را فراهم كرده باشيد. درهاي موفقيت به آساني به روي شما گشوده نمي‌شود، مگر آنكه مشتهاي آهنين شما بارها به آن خورده باشد. در دنياي آشوبزده‌اي كه رقابت بر زندگي سياسي، اقتصادي و اجتماعي ما سايه افكنده و همه‌ جا با زد و بندهاي واسطه‌گران مواجهيم، بايد براي رسيدن به مقصود خود گامهاي پولادين و استوار برداريم و با اراده‌اي خلل‌ناپذير، روحيه‌اي مصمم و نيز با جديت و سرسختي در صدد رفع گرفتاري‌ها و مشكلات خويش برآييم. چهره مصمم، شاد و صميمي بزرگترين حربه در باز كردن درهاي بسته است و اگر اينگونه با ديگران برخورد كنيم، تأثيري مطلوب بر آنها خواهيم گذاشت. هرگز با روحيه خراب، افسرده و ناشاد به سراغ كسي نرويد كه نه تنها هيچ دري به روي شما باز نمي‌شود، بلكه روند مذاكرات معمولي و ساده را نيز به بن‌بست مي‌كشانيد.
 

soudabe

عضو جدید
کاربر ممتاز
10 کلمه که در تبلیغات در فرایند تجارت الکترونیک می تواند بیننده را تحریک کند:

10 کلمه که در تبلیغات در فرایند تجارت الکترونیک می تواند بیننده را تحریک کند:


1- کلمه"سریع"(fast ):

را در تبلیغات خود استفاده کنید. مردم معمولا انتظار نتیجه سریع، تحویل سریع، سفارش سریع و... را دارند. مردم این روزها ارزش بیشتری برای وقت خود در قیاس با پول قائل هستند.

2- کلمه "ضمانت"(guaranteed):

را در تبلیغات خود به کار ببرید. مردم مایل هستند از شرایط کالایی که می‌خرند خاطر جمع باشند آنها بر روی پولی که به سختی به دست آورده‌اند ریسک نمی‌کنند.

3- از کلمه "محدود"(limited):

استفاده کنید. مردم می‌خواهند چیزی‌هایی را دریافت کنند و داشته باشند که کمیاب یا انحصاری هستند زیرا آنها در این اندیشه هستند که دارایی‌های با ارزش‌تری داشته باشند.

4- از کلمه" ساده یا آسان"(easy or simple):

استفاده کنید. مردم سفارش دهی آسان، آموزش آسان، کاربرد آسان، پرداخت آسان و... را می‌پسندند.

5- از کلمه "گواهی نامه/تايديه "(testimonial ):

استفاده کنید. مردم می‌خواهند قبل از خرید مدارک قابل استنادی در مورد صحت و مزیتهای کالای شما داشته باشند. این مورد می‌تواند شامل مدارک اطمینان بخش و ويژه شما باشد.

6- از کلمه" تخفیف(discount)"

استفاده کنید. مردم به دنبال خرید ارزان هستند. می‌توانید برای آنها امکاناتی همچون تخفیف در اولین خرید، تخفیف در معاملات زیاد و حجیم، ارائه یک سری امکانات رایگان و... را فراهم کنید.

7- از کلمه "رایگان"(free ):

استفاده کنید. مردم قبل از وارد شدن به جریان معامله نیاز به ایجاد انگیزه از طریق دریافت برخی خدمات رایگان دارند. که می‌تواند شامل کتابها، لوازم و خدماتی از این دست باشد.

8- از کلمه "شما یا متعلق به شما"(you/your):

اسفاده کنید. مردم نیاز دارند که احساس کنند شما با آنها حرف می‌زنید. این کار باعث می‌شود که آنها احساس کنند برای شما مهم هستند.

9- از کلمه" مهم"(important):

استفاده کنید. مردم نمی‌خواهند اطلاعات مهمی که ممکن است در زندگی‌شان موثر باشد از دست بدهند. آنها بر روی این کلمه تمرکز می‌کنند و به آن توجه خواهند کرد.

10- از کلمه "تازه" (new ):

استفاده کنید. مردم محصولات و خدماتی را می‌پسندند که باعث بهبود زندگی‌شان بشود مثل اطلاعات تازه، طعم‌های تازه، فناوری‌های جدید، نتایج جدید و....
 

soudabe

عضو جدید
کاربر ممتاز
در مکالمات تلفنی چه نکاتی را باید رعایت کرد

در مکالمات تلفنی چه نکاتی را باید رعایت کرد

تلفن يكي از سريعترين و كم هزينه‌ترين وسايلي است كه مي‌توان با آن ارتباط برقرار كرد و مذاكراتي انجام داد، اما گاهي اوقات همين وسيله ساده و كارساز نه تنها ما را به هدف خويش نزديك نمي‌كند بلكه به بيراهه نيز مي‌كشاند. با آگاهي از نحوه مكالمه تلفني مي‌توانيم از اين وسيله جهت دستيابي به اهداف خويش بهره‌ گيريم. نكات زير عواملي كمك كننده براي رسيدن به اين مقصودند:

1- قبل از مكالمه تلفني كمي بينديشيد و خواسته هاي خود را مجدداً بررسي كنيد. هيچگاه نينديشيده و نسنجيده اقدام به مذاكره تلفني نكنيد.

2- پيش از هر صحبتي خود را معرفي كنيد و سپس مختصر و مفيد به منظور و مقصود اصلي خويش بپردازيد.

3- زمان مناسب تماس تلفني را در نظر بگيريد تا با پاسخ منفي جواب‌دهنده مواجه نشويد.

4- از مقدمه چيني و حاشيه‌پردازي خودداري كنيد و بلافاصله وارد اصل موضوع شويد. همچنين سعي كنيد پيرامون مسائل مورد علاقه شما صحبت شود و در صدد نتيجه‌گيري از موضوع مورد بحث باشيد. در صورتي كه طرف مذاكره دوستي صميمي باشد، موضوع كمي فرق مي كند.

5- اگر از جوابهاي اوليه تشخيص داديد كه مكالمه تلفني در وقت مناسبي انجام نگرفته، بلافاصله درخواست وقت جديدي بكنيد.
 

soudabe

عضو جدید
کاربر ممتاز
کاهش تنش در محیط کار

کاهش تنش در محیط کار

وقتي مردم در محيط كاري خود در فشار غيرقابل تحمل قرار گيرند، تمايل به سخت كار كردن در آنها ايجاد مي شود تا بدين وسيله فاصله آنچه را كه به دست مي آورند با آنچه كه تصور مي كنند بايد به دست بياورند، كم كنند. آنان از استفاده اوقات استراحت كاري خود صرف نظر مي كنند و در نتيجه از نيازهاي شخصي خود غافل مي‌شوند.



روش هاي زير مي‌تواند در حل اين مشكلات به شما كمك كند:

با كسي كه امين شما است، چه در محيط كار و چه در بيرون از آن، درباره آنچه كه موجب استرس شما مي شود صحبت كنيد.
نتايج مشاوره يا حمايت هايي را كه از شما مي شود، به كار بنديد.
ساعات مقرر كاري را به كار پردازيد و از اوقات استراحت و روزهاي تعطيل كه حق شما است، استفاده كنيد.
اگر مشغله كاري شما زياد است، يك روز يا تعطيلات پايان هفته را به استراحت بپردازيد.
براي پرهيز از گرفتاري هاي ساعات پر رفت و آمد يا براي اين كه اوقات بيشتري را با خانواده و فرزندان خود باشيد، از ساعات مناسب براي اين كارها استفاده كنيد.
با ورزش و رژيم غذايي مناسب، از خود مراقبت كنيد
تكنيك هاي آرامش بخش را به كار بنديد.
مصرف سيگار و ساير داروهاي مخدر را ترك كنيد.
 

soudabe

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما تا چه اندازه برای وقت خود ارزش قائلید؟

شما تا چه اندازه برای وقت خود ارزش قائلید؟

آيا از بـرنامه زمـاني مـشخصي براي به انجام رسـانـيـدن كـارهــاي خود پيروي ميكنيد؟ يك عامل بسيار مهم در هر موفقيتي برنامه ريـزي صحيح و پيروي از يك برنامه زماني مشخص براي نيل بـه اهداف مطلوب ميـبـاشد. اكنون براي آنكه قادر باشيد از وقــت خود به نحو احسن استفاده كنيد نكات و راهكارهاي زير را در زندگي خود بكار بنديد:
1- فعاليتهاي روز بعد خود را از شب قبل برنامه ريزي كنيد و روي كاغذ يادداشت كنيد.
2- كارهاي خود را اولويتبندي كنيد.
3- كارهايي دشوار را زودتر از بقيه انجام دهيد.
4- امور با اهميت اما ناخوشايند را به تعويق نياندازيد.
5- كارها رابدون وقفه به پايان رسانيد.
6- مابين فعاليتها براي خود وقت استراحت نيز در نظر بگيريد.
7- مكالمات تلفني خود را نيز از پيش برنامه ريزي كنيد: سخناني كه ميخواهيد بيان كنيد را روي كاغذ يادداشت كنيد.
8- خود انگيخته باشيد و مقهور موانع نگرديد.
9- هرگاه تصور كرديد كاري بي فايده ميباشد، دست از آن بكشيد.
10- در صورت لزوم يكسري تغييرات آگاهانه در رفتار خود پديد آوريد.
11- در زندگي فردي منظم باشيد تا وقت خود را صرف يافتن وسايل گم گشته خود نكنيد.
12- براي وقت خود ارزش قائل باشيد زمان هيچگاه به عقب باز نميگردد.
13- استرس و خستگي معلول كارهايي كه به انجام رسانيده ايد نيست بلكه بيشتر از افسوس كارهايي است كه ميتوانستيد انجام دهيد اما انجامشان نداده ايد.
14- به هيچ فردي اجازه ندهيد وقت شما را تلف كند. بياموزيد كه در صورت لزوم با صراحت "نه" بگوييد.
15- سعي كنيد فرد خوشبيني باشيد و همواره در انتظار رويدادهاي خوشايند در زندگي خود باشيد.
16- هنگام نياز از فرد آگاهي راهنمايي بخواهيد.
17- "وقت كشها" و يا هدر دهنده هاي وقت را به حداقل برسانيد. آنها شامل موارد زير ميباشند:
* تلفنهاي طولاني، بي هدف و غير ضروري.
* بازديدكننده ها و ميهمانان ناخوانده.
* پشت گوش اندازيها.
* گفتگوهاي بي ثمر و يا نا مشخص.
* دانش فني ناكافي و يا اطلاعات ناقص هنگام انجام كار.
* فقدان اهداف و اولويت بنديها و يا مبهم وگنگ بودن آنها.
* فقدان برنامه ريزي.
* خستگي و استرس.
* ناتواني در " نه " گفتن.
* بي نظمي و نابسامانيهاي فردي.
* تماشاي تلويزيون. تماشاي بيش از 2 ساعت در روز برنامه هاي تلويزيوني معقول نميباشد.
 

soudabe

عضو جدید
کاربر ممتاز
تاثیر لبخند در زندگی

تاثیر لبخند در زندگی

لبخند! لبخند يک عطيه الهي است. اگر تا کنون از آن استفاده کرده باشيد، به خوبي مي‌دانيد که يک لبخند گرم، چه سلاح نيرمندي است. مردم زماني مي‌خندند که از چيزي خوششان بيايد، و يا احساس خوبي نسبت به چيزي داشته باشند. بنابراين مي توانيم با يک لبخند کارهاي بسيار زيادي را انجام دهيم و ديگران را به راحتي خوشحال کنيم. لبخند به همه احساس آرامش مي‌دهد. زمانيکه فردي به شما لبخند مي‌زند، کمتر اتفاق مي افتد که شما هم در پاسخ به او



لبخند نزنيد. اين امر، يک واکنش کاملاً ناخودآگاه است. اين روزها به نظر مي رسد که انسان‌ها تمايل کمتري به لبخند زدن دارند. مشکلات جوامع بشري آنقدر زياد شده که به آنها اجازه لبخند زدن نمي‌دهد. گاهي اوقات هم برخي افراد براي اينکه در نظر ديگران آسيب‌پذير، و احساساتي جلوه نکنند، از لبخند زدن خودداري مي‌کنند. يکي از دلايلي که لبخند را اينقدر تاثير گذار کرده اين است که شما با انجام اين کار خوبي و مهرباني را به طرف مقابل القاء مي‌کنيد. آيا زماني را که فردي به شما لبخند زده به ياد مي آوريد؟ در آن موقع چه احساسي به شما دست داده بود؟ حداقل احساسي که در اين زمان به خود من دست داده، چيزي نيست جز "خوبي." لبخند باعث مي‌شود که شما کمي آرامتر شويد، اعتماد به نفستان افزايش پيدا کند، جذاب تر جلوه کنيد، و ...

زمانيکه فردي به شما لبخند مي زند، احساس خوبي در مورد خودتان پيدا مي‌کنيد، بالطبع شما نيز در پاسخ بايد جواب او را با يک لبخند بدهيد. اين امر سبب ارتقاي احساسي هر دو نفر مي شود.
 

soudabe

عضو جدید
کاربر ممتاز
بزرگ بیاندیشیم

بزرگ بیاندیشیم



الف) هنگاميكه احساس ضعف نفس و عدم كفايت در وجودتان سايه مي افكند بزرگ بيانديشيد:

1- به ظاهر خود اهميت دهيد چرا كه بي توجهي به ظاهر مقدمه بي توجهي به باطن



است .

2- بر روي نقاط مثبت و قوت خود متمركز شويد .

3- ديگران را بيش از حد بزرگ نكنيد در اين صورت خودتان كوچكتر از معمول به نظر خواهيد رسيد .

ب) هنگاميكه درگير بحث يا مشاجره غير قابل اجتناب مي شويد بزرگ بيانديشيد :

1- به خودتان ياد آوري كنيدكه دعوا مانند جنگ اتمي است هيچ برنده اي ندارد .

2- آنقدر بزرگ بيانديشيد كه دريابيد با بحث ، دعوا ، مشاجره ، هياهو ، كينه توزي ، … راه به جايي نخواهيد برد

پ) هنگامي كه احساس شكست مي كنيد بزرگ بيانديشيد :

1-كلمه شكست را در خزانه لغات خود با تجربه تعويض كنيد .

2- توجه داشته باشيد كه با هر شكست يه قدم به هدف نزديكتر شده ايد.

3- هميشه سواركاران لايق محكمتر از ديگر

ت)هنگاميكه روابط عاطفيتان به سردي مي گرايد ، بزرگ بيانديشيد :

1- بد بيني ، تلخ زباني، پيش بيني و انديشه هاي منفي را دور بريزيد .

2- يك لبخند، يك شاخه گل، يك شعر و يک ديدار ساده مي تواند سرآغاز پرسه اي غريب در کوچه باغ باران باشد.

3- به ياد داشته باشيد كه هواي ابري بعد از رعد و برق و باران ، آفتابي خواهد شد .
 

soudabe

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه کنیم تا به ما اعتماد کنند

چه کنیم تا به ما اعتماد کنند

چه كار كنيم تا مردم به گفتهاي ما اعتماد كنند؟ پاسخ ساده است: بايد قابل اعتماد باشيم. توجه كنيد كه اعتماد كردن مسئوليت ديگران نيست بلكه لياقت ماست. اما چگونه اين مهمترين صفت خوب را براي خود به دست آوريم؟ واقع امر اين است كه براي قابل اعتماد بودن داشتن دو چيز اهميت دارد:
1- شخصيت
2- قابليت

اعتماد كردن به پزشكي كه بسيار ماهر است اما معروف است كه براي دردي كه مي تواند با دارو درمان كند، عمل تجويز مي كند، بسيار سخت است چرا كه فقدان شخصيت به وضوح مشاهده مي شود. در همين حال به پزشك ديگري كه داراي حسن نيت بسيار بوده ولي در تشخيص درد، ضعف دارد نيز نمي توان اعتماد كرد. در اين مورد پزشكي مورد اعتماد واقع مي شود كه داراي هر دو جنبه باشد: شخصيت و قابليت. اما مولفه‌هاي تشكيل دهنده و تعريف كننده اين دو مشخصه كدامند؟

شخصيت از موارد زير شكل مي گيرد:
الف- عنصر شرافت:
راستگويي و دستكاري اساس زندگي با شرافت است. وجود اين عنصر در نزد هر شخص، سرمايه‌اي بسيار با ارزش محسوب مي شود.
ب- بلوغ
ج- بلند نظري:
بسيارند كساني كه زندگي را به شكل يك شيريني فرض مي كنند كه اگر ديگري بخشي از آنرا بردارد، آنرا به منزله از دست رفتن سهم خود ميي دانند. اين، يك نگرش بر اساس محدوديت و تنگ نظري است. در مقابل اين نگرش، بلند نظري مطرح است. در اين نگرش، نعمات خداوند، بي انتها ديده مي شود و برذاشت ديگران به معناي كاهش سهم خود تلقي نمي گردد.

قابليت از طرف ديگر در موارد زير بايد وجود داشته باشد:
الف- تكنيكال و فني: اگر راجع به موضوعي مايليم كه مورد اعتماد قرار گيريم، بايد نسبت به موضوع داراي دانش و اطلاعات لازم باشيم. اين موضوع بديهي به نظر مي آيد.

ب- مفهومي: با درگير شدن در جزئيات، اين قابليت بايد در نزد افراد باشد كه از موضوع مهم غافل نگردند. پرداختن به موضوعات جزئي نبايد باعث گردد كه موضوع اصلي فراموش شود. اين قابليتي است كه به انسان عمق ديد مي دهد.

ج- وابستگي متقابل: قابليتي است كه باعث مي شود يك نفر بتواند كار خود را به ديگري تفويض كند و در همين حال آمادگي داشته باشد كه كار همكار خود را انجام دهد.

مي توانيد وجود مشخصات فوق را در وجود خودتان چك كنيد. قبل از اينكه سوال كنيد چرا به ايده‌ها و گفته‌هايتان در سازمانتان بها داده نمي شود، شايد بهتر باشد كه سوال كنيد كه آيا من فرد قابل اعتمادي هستم؟
 

soudabe

عضو جدید
کاربر ممتاز
10 کلید طلایی برای خلق یک زندگی بهتر

10 کلید طلایی برای خلق یک زندگی بهتر

- قدرت برتري را انتخاب کنيد که حقيقتاً و کاملاً شما را دوست مي دارد و به شما عشق مي ورزد.

2- هنگام طراحي نقشه رسيدن به موفيت، بهتر است از خوش بيني و توانمندي کمک بگيريد.

3- هر زمان و هر لحظه حس کاميابي خود را زنده نگه داريد .

4-در افکار، گفتار و رفتار خود عقايد نيرومند، مثبت، و پشتوانه دهنده را به کار بنديد .

5- طبق چيزي که اعتقاد داريد درست است، عمل کنيد.

6- زمانيکه در مورد مسائل مالي صحبت مي کنيد هميشه از "حداقل" و " يا بيشتر" نيز استفاده کنيد.

7- سعي کنيد در همه موارد زندگي، گيرنده خوبي باشيد.

8- قدردان نعمات زندگي خود باشيد.

9- نسبت به خود و ديگران سخاوتمند باشيد.

10- براي زمان حال خودتان را آماده کنيد. اگر در گذشته باشيد، احساس گناه و پشيماني به شما دست خواهد داد. اگر زندگي خود را از آينده پر کنيد، با ترس مواجه مي شويد.
 
بالا