نیتروس و سیستم آن چگونه کار میکند ؟**

mohan

عضو جدید
پیش زمینه ای در مورد Nitrous Oxide



پیش از هر چیز لازم می دونم چند خط در مورد نیترو توضیحات بدم که برای خوانندگان عزیز گنگ نباشه.

1. اول از همه لازم به ذکر است که نیتروس یک سوخت نیست (بله، درست خوندید، در این باره در ادامه صحبت خواهم کرد)
2. استفاده از نام NOS بجای اکسید نیتروژن کاملا اشتباه است، NOS نام یکی از کمپانی های تولید کننده اکسید نیتروژن است مثل : "MOMO" , "SPARCO","APEXI" و ...
3. Nitrous Oxide احتراق پذیر نیست، وقتی در The Fast & The Furious1 به سمت میتسوبیشی اکلیپس برایان شلیک شد و وین دیزل فریاد زد ناس و فرار کرد این امکانپذیر نیست که ناس منفجر شود.

احتراق و مبانی قدرت موتور

همه ما میدانیم که احتراق به واسطه مخلوط شدن هوا و سوخت در محفظه احتراق صورت می گیرد. یک موتور با احتراق سوخت و در نتیجه فشار دادن پیستون به سمت پایین به گردش در می آید. آیا میخواهید به اسب بخار بیشتری دست پیدا کنید ؟ پس از سوخت بیشتری استفاده کنید تا پیستون با قدرت بیشتری به سمت پایین بیاید. این راه حل تولید قدرت بیشتر توسط موتور است، اما تولید چنین قدرتی بدون اکسیژن خیلی زیاد غیر ممکن خواهد بود. همه ما درس شیمی و فیزیک دبیرستان را به خاط داریم.
در کل سیستم Nitrous Oxide با اجازه دادن به موتور برای احتراق بیشتر قدرت بیشتری تولید می کند.

فرمول Nitrous Oxide

بطور معمول هوایی که ما تنفس می کنیم به این صورت است :
  • 20.947% اکسیژن
  • 78.08% نیتروژن
  • کمتر از 1% گازهای دیگر
اکسید نیتروژن در حقیقت، به این صورت است، البته با درصد بیشتری از اکسیژن : % 36.35
اکسید نیتروژن گازی بی رنگ است و اشتعال زا نیست و ترکیب شده از دو اتم نیتروژن و یک اتم اکسیژن است که فرمول آن N20 می باشد . اکسید نیتروژن کمی طعم شیرین دارد، ماده ای غیر سمی و بی آزار و خنده آور است .

 

elya

عضو جدید
3. Nitrous Oxide احتراق پذیر نیست، وقتی در The Fast & The Furious1 به سمت میتسوبیشی اکلیپس برایان شلیک شد و وین دیزل فریاد زد ناس و فرار کرد این امکانپذیر نیست که ناس منفجر شود.

مهندس عزیز
در یک سیلندر که فشارش چندین برابر فشار جوه و یه گاز متراکم درش وجود داره وقتی شما در اثر ضربه ی شدید به مخزن آسیب بزنی مخزن به شدت شکاف بر میداره و در واقع میترکه
و اگر (معمولا) در صندوق عقب باشه و نزدیک به باک باشه می تونه باعث انفجار بشه.
در ضمن در تکمیل سخنان شما بگم که گاز مونو اکسید نیتروژن می تونه با جرم یکسان نسبت به هوای محیط 5 برابر بیشتر سوخت بسوزونه که تئوریش میشه 5 برابر قدرت بیشتر ولی مصرف سوخت هم بالا میره و احتراق کامل انجام میشه به همین دلیله که نمیشه مدت زیادی به صورت مداوم ازش استفاده کرد.
از نایتروس واسه این استفاده میشه که اکسیژنش از هوا خیلی بیشتره .یه بنده خدایی می گفت چرا از اکسیژن خالص 100% استفاده نمی کنن
من حتی نایتروس رو هم ندیدم از نزدیک ولی به نظرم اکسیژن خالص موتور و مخصوصا پیستون رو ذوب میکنه... شما نظری ندارید دوستان؟
 

نایتروس

عضو جدید
با سلام خدمت مهندسان عزیز
ایا میشه این سیستمو روی هر موتوری پیاده کرد؟
ایا حتما نیاز به تعویض رینگ وپیستون و....هست؟
حدود هزینش برای یه ماشین کاربراتوری چقدره؟
باتشکر فراوون
 
بالا