مهم ترین اخبار فوتبال ایران

Dear.Doctor

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
اعلام برنامه های فرهنگی دربی 74

اعلام برنامه های فرهنگی دربی 74

برنامه های فرهنگی دربی 74 که روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود اعلام شد. بر این اساس و برمبنای تصمیمات گرفته شده در جلسه امروز رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال و نمایندگان دو باشگاه، برنامه های فرهنگی دربی به شرح زیر است:
با توجه به لزوم پيش‌بيني برنامه‌هاي فرهنگي ويژه و تقارن دهه مبارکه فجر با هفتاد و چهارمين شهرآورد پايتخت، براي غني‌سازي اوقات فراغت تماشاگران که قبل از مسابقه تيم‌هاي استقلال و پرسپولیس در روز پنجشنبه، 13 بهمن به ورزشگاه خواهند آمد، امروز جلسه‌اي با حضور حميدرضا احمدي، رئيس کميته فرهنگي سازمان ليگ و مسئولين کميته‌هاي فرهنگي و هواداران دو باشگاه برگزار و موارد زير مصوب شد: برنامه‌هاي فرهنگي از ساعت 14 با موضوع گراميداشت دهه مبارکه فجر آغاز مي‌شود. -انجام حرکات نمايشي توسط قهرمانان روپايي - پخش موزيک‌هاي شاد با حضور خوانندگان صداوسيما - انجام مسابقه فوتبال تيم‌هاي کوچولوهاي ايراني - انجام برنامه گروه همخواني با لباس‌هاي سفيد تيم‌ملي فوتبال جمهوري اسلامي ايران و آرم فدراسيون و سازمان ليگ و سرودهاي انقلابي - اجراي برنامه توسط گروه موزيک ارتش جمهوري اسلامي ايران و سرودهاي مرتبط - ورود گروه پرچمداران جمهوري اسلامي ايران با لباس سفيد تيم‌ملي - اجراي موسيقي توسط هنرمندان صداوسيما با انجام برنامه‌هاي گراميداشت دهه مبارکه فجر - استقرار جايگاه نمادين با نصب تصوير صحنه ورود حضرت امام (ره) در بهمن پنجاه و هفت و اداي احترام مربيان، سرپرستان و بازيکنان دو تيم به شهداي انقلاب اسلامي و گلباران جايگاه و تجليل ميثاق با آرمان‌هاي انقلاب. - تلاوت قرآن، آغاز مسابقه با آيات مرتبط و توسط قاري ممتاز. انجام طرح هميار فرهنگي ليگ‌برتر جهت تکريم هواداران.
 

اخبار

ربات
اولین تساوی دنیزلی در آزادی

اولین تساوی دنیزلی در آزادی

تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برابر ذوب آهن متوقف شد تا همچنان در رده نهم جدول باقی‌ بماند.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
ساموئل هم بازی با پرسپولیس را از دست داد

ساموئل هم بازی با پرسپولیس را از دست داد

پس از خسرو حیدری،‌ مدافع تیم فوتبال استقلال هم دربی را از دست داد.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
در برنامه «۹۰» جنجالی دیشب چه گذشت

در برنامه «۹۰» جنجالی دیشب چه گذشت

شب گذشته فردوسی پور همچون همه دوشنبه شبها پربیننده ترین برنامه سال های اخیر صدا و سیما ، برنامه جنجالی خود را روی آنتن برد.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
قلعه نویی دچار حمله قلبی شد!

قلعه نویی دچار حمله قلبی شد!

امیر قلعه نویی سرمربی تیم تراکتورسازی پس از بازی مقابل استقلال دچار حمله قلبی شد.

بيشتر...
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سرمربي استقلال // از شكست دادن پرسپوليس سير نمي‌شويم

سرمربي استقلال // از شكست دادن پرسپوليس سير نمي‌شويم

جام جم آنلاين: سرمربي استقلال كه چهار پيروزي پياپي را مقابل پرسپوليس كسب كرده است در آستانه شهرآورد 74 گفت: مثل بارسلونا كه از شكست دادن رئال سير نمي‌شود، ما هم از بردن پرسپوليس سير نمي‌شويم و باز هم براي شاد كردن دل هواداران در اين ديدار برنامه داريم.

از شكست دادن پرسپوليس سير نمي‌شويم ....






شكست دادن تراكتورسازي در تبريز علاوه بر اين‌كه باعث تثبيت صدرنشيني آبي‌ها در ليگ برتر شد از جهات ديگري براي پرويز مظلومي خوشحال‌كننده بود. او تيمي را شكست داد كه سرمربي آن امير قلعه‌نويي مربي مورد علاقه طرفداران استقلال است و شايعات از بازگشت قلعه‌نويي به جمع استقلالي‌ها در پايان فصل جاري حكايت دارد. به همين دليل پرويز مظلومي كه خيلي دوست ندارد اشتباهات داوري را در پيروزي تيمش دخيل بداند، گفت: ترجيح مي‌دهم زياد در مورد اين بازي صحبت نكنم و فقط به ذكر اين جمله بسنده كنم كه اين برد بنا به دلايلي به خود من خيلي چسبيد.
مظلومي كه با سايت باشگاه استقلال گفت‌وگو مي‌كرد، درباره ديدار با پرسپوليس تصريح كرد: پرسپوليس تيم بسيار خوب، قابل احترام و با هواداراني فهيم است كه حالا مربيگري آن برعهده دنيزلي است، با اين حال ما مقابل اين تيم هم به برد فكر مي‌كنيم؛ چرا كه هدف ما قهرماني است و نام حريفان براي ما چندان تفاوتي ندارد.
مظلومي درباره سه اخطاره شدن خسرو حيدري و ساموئل و غيبت اين دو بازيكن در ديدار روز پنجشنبه، افزود: ما در بازي‌هاي زيادي چندين مهره‌ خوبمان را در اختيار نداشتيم، اما نتيجه گرفته‌ايم. ما به اين‌كه در بازي‌هايمان بخواهيم از بازيكنان جايگزين استفاده كنيم عادت كرده‌ايم، چون اين اتفاق بارها برايمان افتاده، با اين حال هميشه از عهده كار برآمده‌ايم، همان طور كه در جام ولايت هم با تيم دوم خود به پرسپوليس نباختيم.
جباري به شهرآورد مي‌رسد
با اين‌كه مجتبي جباري اصلي‌ترين مهره استقلال به دليل مصدوميت، در تمرينات امروز تيمش غايب بود، اما امروز اكبر رضايي، پزشك استقلال در جمع خبرنگاران تصريح كرد: جباري به دليل كشيدگي از ناحيه رباط تمرين نكرد اما مصدوميت وي جدي نيست و به بازي با پرسپوليس مي‌رسد. در واقع براي آن‌كه خيال كادر فني راحت باشد امروز را به اين بازيكن استراحت داديم اما او براي دربي مشكلي نخواهد داشت. همچنين حنيف عمران‌زاده دچار سرماخوردگي است، اما اين بازيكن هم تحت مراقبت‌هاي كادر پزشكي استقلال قرار دارد.
تمرينات مخفيانه
منصور پورحيدري، سرپرست استقلال هم در حاشيه تمرينات ديروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: تمرين استقلال در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه پشت درهاي بسته انجام خواهد شد و هيچ خبرنگار، عكاس و تماشاگري حق حضور در تمرينات را ندارد.
محروميت مربي استقلال
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال اعلام كرد به دليل تخلفاتي كه از سوي پرويز مظلومي در ديدار 2 تيم استقلال و مس كرمان از هفته بيستم ليگ برتر صورت گرفت، وي تذكر كتبي گرفته است.
همچنين تراب‌پور مربي استقلال به مدت يك جلسه از همراهي تيم خود و مبلغ 10 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد. باشگاه استقلال نيز به دليل تخلف تماشاگرانش به پرداخت 30 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
از حرفه‌اي بودن فقط زيرميزي گرفتن را ياد گرفته‌‍ايم!
شماره خبر : 37486
عضو فراکسيون ورزش و جوانان مجلس گفت: ورزش حرفه‌اي قانون و اخلاق حرفه‌اي مي‌خواهد درحاليکه متاسفانه ما از حرفه‌اي بودن فقط زيرميزي پول گرفتن را ياد گرفته‌ايم.
سایت ورزشی نود. نوشته هم برنگ آبی نوشته شده.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
تراکتوری سرت را بالا بگیر تو به استقلال نباختی

تراکتوری سرت را بالا بگیر تو به استقلال نباختی

[h=2][/h]
[h=2][/h]
بازی روز یکشنبه با تمام اتفاقات خوب و بد تمام شد و آنچه که در این میان به طور حتم قابل ذکر است، عشق بازی تراکتوریها بود. مردمانی که از ساعت ها مانده به شروع بازی کسب و کار و تحصیل خود را تعطیل کردند و روانه کوه ها شدند تا پس از طی یک کوهپیمایی به میعاد گاه و معشوقه خود برسند.
هوادارانی که با شور و شوق فراوانی سکوهای یادگار را با حضور سرخشان رنگین کردند هرگز انتظار چنین روزی را نداشتند، شاید بهتر بود از قبل 3 امتیاز را به دردانه پایتخت تقدیم می کردند تا با ناداوری دل میلیونها هوادار تراکتور شکسته نشود و آنها رنجیده خاطر به منزل های خود بازنگردند.
به راستی تراکتور در این بازی بازنده نبود، استقلال هم برنده واقعی نبود. در این میان تراکتور در مقابله با محسن ترکی شکست خورد و هواداران تراکتور نیز در این بازی به هیچ وجه بازنده نبودند.
شاید آن فردی که در استودیوی برنامه می نشیند، حرکت هواداران تراکتور را که از شدت عصبانیت بود، را غیر حرفه ای بخواند ولی ای کاش لحظه ای خود را جای آن هواداری می گذاشتند که در دیار خود شاهد تضییع حق خود بود و تنها راه چاره را اعتراض از سکو می دانست چون تا به حال جوابی از اعتراض های قانونی دریافت نکرده بود.
باید از بازیکنان تراکتور هم تقدیر کرد که 9 نفره توانستند تیم 12 نفره استقلال را در لاک دفاعی نگه دارند. لحظه ای که احسان حاج صفی پس از دریافت کارت قرمز از داور خود را به زمین می کوبید، فرزاد آشوبی لنگ لنگان به خاطر هواداران به در زمین می دوید، ممد اف 14 حیدری را با سرعت خود پشت سر می گذاشت، مصطفی اکرامی با وجود تکل های خشن بازیکنان حریف به دنبال توپ می دوید تا لحظه ای وقت از دست نرود، علیزاده و اکبرپور از شدت عصبانیت آرام و قرار نداشتند، فروزان در هر ضربه پنالتی، رو به آسمان میکرد و گویی خدا را به دیدن ناملایمات این دیدار دعوت میکرد، حسینی از فرط عصبانیت، بر سر خود میکوبید و تلاش های دیگر بازیکنان که در سینه این مقاله نمی گنجد. وقتی هوادار این صحنه ها را مشاهده می کرد پی به این موضوع برد که بازیکنان تراکتور نیز به استقلال نباختند بلکه به اتفاقاتی باختند که نباید رخ می داد...

مدیرعامل باشگاه با عصبانیت ورزشگاه را ترک می کرد و به دنبال احیای حقوق هواداران بی صبرانه تلاش می کرد. قلعه نوعی شب را در بیمارستان گذرانده بود، زیرا از شدت ناراحتی دچار حمله قلبی شده بود و...
اینها همه بیانگر زحمات فرد فرد تراکتورچی ها بود و باید یک خسته نباشید به آنها گفت و این موضوع را برای چندمین بار بیان می کنیم که آنها بازنده نبودند و راه هم به پایان نرسیده است. پس به تمامی آنها می گوییم برای طی ادامه مسیر، با قدرت بیشتر قدم بردارند تا با کمک خداوندی که عدالت را در زمین برقرار خواهد کرد، بتوانیم تراکتور را در مسابقات آسیایی ببینیم.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
تصاويري واقعي از بازيكن كليدي استقلال


در اين وانفسا كه دوست و دشمن، فقط از اشتباهات مكرر، فاحش و شبه عمد داور بازي تيراختور و استقلال سخن مي گويند، گويا عكاسان زحمتكش گرامي كنار گود، از اين قضيه ناراحت هستند كه آنها هم به همراه توپ جمعكنها، فيلمبردارها، عوامل بازي و كل آنهايي كه در شعاع چند ده متري قاضي تركي بودند، مورد اصابت “قار گوللـهسي“هاي تماشاگران حاضر در سكوهاي زير صفر استاديوم قرار گرفتهاند. زبانم لال، گويا در اين بين حتي حضرت كارلوس كوييروش هم چند تا خورده تا از دفعه بعد با هلي كوپتر و يا با يوفو و بشقاب پرنده و يا تانك زرهي رفت و آمد كند! البته در شرايط ديروز، كه جهت ايثار در راه جناب عقل كل، بر استاديوم هفتاد هزار نفري تبريز حاكم شده بود، حتي اگر حضرت عيسي مسيح را( كه فرموده اگر كسي به صورت شما سيلي زد، طرف ديگر رويتان را برگرانيد تا يك سيلي ديگر بخوريد!)، را هم مي آورند و افتضاحات و رسواييهاي داور را در روز روشن مي ديد، معلوم نبود چه عكس العملي نشان مي داد! يقينا تماشاگران در اوج هيجان و عصبانيت اين كار را كردهاند كه باز كار درستي نبودهاست، ولي اگر يك در هزار، عمدي هم در كار بوده، احتمالا به لنز دوربينهاي عكاسان محترم بر مي گردد كه قادر نبوده رنگ بهترين بازيكن تيم تاج سر فدراسيون را با رنگ واقعي ثبت كند.
در زير چند مورد از بازي بدون توپ بهترين و مؤثرترين بازيكن تيم فدراسيون را، مي بينيد كه در دوربين عكاسان با رنگ لباس داوري، ذخيره شده است:






تصاويري از حركات بدون توپ بهترين بازيساز استقلال








حال ممكن است يكي بيايد و بگويد اين تهمتها و خزعبلات چيست كه نوشتي!؟ ولي وقتي خود نشريه رسمي باشگاه استقلال مي آيد عكسي از شادي پنالتيزنش را در صفحه اولش منتشر مي كند كه تصوير اهداكننده پنالتي هم مشخص باشد و به نوعي اذعان مي كند كه بهترين بازيسازشان همين جناب تركي بوده، بايد به طرفداران تيراختور هم حق داد كه داور مزبور را با لباس آبي ببينند و نه زرد:


 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
حاج صفی: ترکی پنالتی را حدس زد ؛ خیلی ها دوست ندارند تراکتور قهرمان شود
مدافع چپ پای تراکتورسازی تبریز گفت: «این اتفاقات نشان میدهد که خیلیها دنبال قهرمانی استقلال هستند و دوست ندارند تراکتور قهرمان شود.»





به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از خبرآنلاین، احسان حاج صفی در بازی دیروز مقابل استقلال با اشتباه محسن ترکی از زمین اخرج شد تا این موضوع تأثیر زیادی در شکست تراکتور داشته باشد. این اتفاق به قدری برای حاجصفی باور نکردنی بود که او در زمین مسابقه نشسته بود و حتی نمیخواست بیرون برود. حاجصفی در مورد اخرج از زمین حرفهایش را اینگونه آغاز کرد: «وقتی میخواهم در این مورد حرف بزنم واقعا اعصابم خرد میشود. همه دیدند که چه اتفاقی افتاد و دیگر هیچ حرفی باقی نمیماند. من نمیدانم ترکی چگونه از پشت محوطه جریمه تشخیص داد که توپ به دست من خورده است. او اصلا دید کافی نداشت و معتقدم براساس حدس و گمان پنالتی گرفت. در ضمن قبل از اینکه استقلال صاحب ضربه کرنر شود، بازیکن حریف روی من خطا کرد ولی ترکی آن را نگرفت.»
او ادامه داد: «اگر ما 10نفره نمیشدیم به هیچ عنوان امکان نداشت که ببازیم. ترکی در این شرایط حساس با تصمیم اشتباه خود سرنوشت مسابقه را عوض کرد. ما اگر میبردیم سرنوشت بازی عوض میشد. ولی حالا سه امتیاز از تراکتور گرفته شد و ترکی باید جواب هواداران تراکتور، مردم آذربایجان و هزینههای میلیاردی باشگاه را بدهد. واقعا اگر این اشتباه در پایان فصل منجر به قهرمان نشدن ما بشود ترکی چه جواب خواهد داد.»
حاج صفی وقتی اخراج شد مدام با ترکی حرف میزد و با حرکات عجیب خود بالا را نگاه میکرد. او در این خصوص گفت: «من فقط به ترکی گفتم که تو را به خدا واگذار میکنم چون او با اشتباه صددرصد خود تیم ما را نابود کرد.»
حاجصفی در مورد حرفهای امیر قلعهنویی که گفته دستهای پشت پرده نمیخواهند او و تراکتور قهرمان شود خاطرنشان کرد: «این اتفاقات نشان میدهد که خیلیها دنبال قهرمانی استقلال هستند و دوست ندارند تراکتور قهرمان شود.»
 

اخبار

ربات
زندی: تقصیر زمین ورزشگاه تبریز بود!

زندی: تقصیر زمین ورزشگاه تبریز بود!

هافبک استقلال دلیل از دست دادن یک موقعیت گلزنی را بر زبان آورد.

بيشتر...
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهتره استقلالی ها دیگه بحث نکنن / آخرین پستم واسشون

بهتره استقلالی ها دیگه بحث نکنن / آخرین پستم واسشون

آیا دستهای پشت پرده وجود دارد ؟
لکه سیاه پاک نمی شود

آقایان درد این است که شما این کاره نیستید چون فوتبالی نیستید و از دل ورزش بیرون نیامده اید، کار باید به دست کاردان باشد، خاک خورده های ورزش با کمترین بضاعت مالی در کنج خانه ها خاک می خورند. آقایان ادعا می کنند که مدیریت داشتن شرط اول انتخاب است خوب بفرمایید با مدیریت شما ما به کجا رسیدیم؟ در راه رسیدن به جام جهانی فوتبال حذف شدیم ، آقایان نتایج امروز در تاریخ ثبت می شود ، اگر می خواهید به فوتبال کمک کنید محترما همه مسولان فوتبال با یک استعفا دست جمعی شجاعت خود را نشان دهید.
کد خبر: ۲۲۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۳


سرویس ورزشی ـ بیست و سومین هفته از یازدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور، عصر یکشنبه، با انجام 9 بازی به پایان رسید که در پایان، استقلال با سه امتیاز باد آورده روی اشتباه مسلم ترکی داور مسابقه در دیدار برابر تراکتورسازی در صدر جدول باقی ماند . سوت سوال برانگیز و یکطرفه محسن ترکی برای اهالی فوتبال قابل هضم نبود. اگر اشتباه فاحش ترکی نبود، نتیجه بازی طور دیگری رقم میخورد، شاید همین اشتباه مانع قهرمانی تیم شایسته تراکتور شود؛ اما ... و.

به گزارش «تابناک»، البته بی تردید استقلال هم چند بار از ناحیه داوری ضربه خورده است ولی در دیدارهای حساس و سرنوشت ساز و حیثیتی همیشه اشتباه داوری بسود استقلال رقم خورده است ؟ که در نوع خود کم نظیر است . این مسائل موجب شده است که ناخودآگاه یک حس بد بینی نزد هواداران فوتبال بوجود آورد که آیا فدراسیون استقلالی ست ویا از این تیم حمایت می کند ؟ البته همه از رابطه نزدیک مدیر آبی ها ها با کفاشیان آگاهند و...و...


هنوز مدت زمان زیادی نیست که از حرفهای عزیزالله محمدی، رئیس سازمان لیگ برتر در خصوص تغییر برنامه هفته شانزدهم رقابتهای لیگ برتر به منظور جلو انداختن دیدار تیمهای استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی میگذرد. وی گفت پیشتر در برنامهای به اسم "چشم انداز" مشخص کرده بودند که این دیدار میبایست در این زمان انجام میشده و اعتراض پرسپولیسیها مبنی بر اینکه پس چرا این سازمان برنامه بازیهای لیگ را اعلام کرده را بیاساس خواندند!


ولی سازمان لیگ در تصمیمی عجیب، فینال جام حذفی را به دهه سوم اسفندماه موکول کرده و دلیل آن را برگزاری منظم بازیهای لیگ عنوان کرده است! اکنون مسئله اینجاست که مگر سازمانی به غیر از سازمان لیگ در کار برنامه ریزی دخل و تصرف دارد که این برنامهها اینچنین دچار دگرگونی میشوند؟ یعنی در واقع باید گفت چنانچه تقویم مشخص باشد دیگر دلیلی وجود ندارد که رقابتها این همه دستخوش تغییر شود. ضمن اینکه فینال جام حذفی در مقطع فعلی و از آنجا که یکی از نمایندگان ایران در رقابتهای لیگ قهرمانان سال آینده مشخص میشود، از هر دیداری پراهمیتتر است...

آقایان ما درد این است که شما این کاره نیستید چون فوتبالی نیستید و از دل ورزش بیرون نیامده اید ، کار باید به دست کاردان باشد ، خاک خورده های ورزش با کمترین بضاعت مالی در کنج خانه ها خاک می خورند ..
آقایان ادعا می کنند که مدیریت داشتن شرط اول انتخاب است خوب بفرمایید با مدیریت شما ما به کجا رسیدیم ؟ در راه رسیدن به جام جهانی فوتبال حذف شدیم ، در همه رده های سنی به لطف مدیریت شما دوستان در آسیا هم محروم شدیم و فقط حذف شدیم و طبق معمول وعده 4 سال بعد را می دهیم ؟


آقایان نتایج امروز در تاریخ ثبت می شود ، محترما همه مسولان فوتبال با یک استعفا دست جمعی شجاعت خود را نشان دهید . امروز حتی نوجوانان ما هم بخاطر علاقه به فوتبال به زیبایی بازیها را تجزیه و تحلیل می کنند ، وقتی آقای ترکی پنالتی ندیده شده را پنالتی اعلام میکند و آشکارا موجب حق کشی تیم مدعی قهرمانی می شود و در کنار آن همین آقای ترکی در دربی 70 پنالتی واضح روی غلامرضا رضایی مهاجم پرسپولیس را که توسط دروازه بان استقلال درو شده را نادیده می گیرد و...این قضایا چه چیزی را می رساند ؟


بس است این قدر با شعور مردم بازی نکنید . وقتی قرار است آقای ترکی چشم بسته پنالتی بگیرد و از آن طرف آقای قهرمانی دو پنالتی آشکار را بسود پرسپولیس نادیده بگیرد اصلا چرا از این داوران استفاده می کنید ؟ لااقل از داوران جوان استفاده کنید که اگر اشتباهی رخ داد شبهه ای در کار نباشد .. اصلا چرا در بازیهای حساس از داوران خارجی استفاده نمی کنید .


در دربی شصت و نهمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید که برای دومین بازی متوالی شهرآورد تهران یک برنده داشت و این بار فرهاد مجیدی در دقیقه 91 آبی پوشان را به پیروزی رساند. در نیمه اول این بازی پرسپولیس در دقیقه 7 روی ضربه محمد نوری به گل رسید اما مسعود مرادی در تایید پرچم مرتضی کریمی این گل را به اشتباه آفساید اعلام کرد!؟


در دربی 70 در دقیقه 76 در یک صحنه تک به تک محمد محمدی دروازه بان استقلال غلامرضارضایی را درو کرد و به نظر اکثر کارشناسان این حرکت پنالتی واضح بود ولی داوربازی محسن ترکی!؟ از این خطا به سادگی گذشت !؟


الحمدولاه ما کسی را داریم که تمام اتفاقات ریز و درشت تاریخ فوتبال را ثبت کرده و در صورت لزوم در مواقع خاص منتشر می کند .
در ضمن دوست خوبم حبيب چرندابى (در مجله دنیای ورزش ) مطلبی در روزنامه ابرار نوشته که خواندن آن خالی از لطف نیست .
تركى، تراكتورسازى و هوادارانش را گرياند /اشتباهات داورى براى تراكتورسازى تا كى؟!


سال ۱۳۸۵ بود، تراكتورسازى با فرشاد پيوس در رأس كادرفنى و مديريت ملاحى در كوران مسابقات ليگ دسته اول باشگاه هاى ايران با نتايج مطلوب خود را به مرحله پلى آف و صعود به ليگ برتر رسانيد. شيرين فراز كرمانشاه با مربيگرى فراز كمالوند ميهمان تراكتورسازى تبريز در مرحله رفت و ورزشگاه يادگار امام(ره) شد. تبريز با قضاوت محسن تركى بود و بيش از 70هزارنفر براى حمايت و تشويق تيم سرخپوشان تبريز به ورزشگاه آمده بودند و درحالى كه تراكتورسازى سوار بر بازى و مستحق پيروزى بود به يكباره محسن تركى در يك برخورد معمولى و در حالت غيرمتعادل به سود شيرين فراز و به ضرر تراكتورسازى اعلام پنالتى كرد و عملاً شيرازه كار گروهى تراكتورسازى و آرامش سكوها را به هم ريخت و ورزشگاه از شرايط عادى خود خارج شد و حرف و حديث فراوان در رسانه ها درخصوص اعلام خطاى ناعادلانه توسط تركى انعكاس گسترده پيدا كرد كه مساوى در كرمانشاه حكم به عدم صعود تراكتورسازى به ليگ برتر داد.


ذهنيت دوستداران تراكتورسازى از محسن تركى، مشكلات به وجود آمده در ديدار رفت تراكتورسازى با استقلال در ليگ دهم و ورزشگاه يادگار امام با قضاوت تركى و نتيجه 1 - 1 مساوى كه با اعتراض تراكتورسازان مبنى بر ناديده شدن دو گل مسلم ميزبان تبعاتى را به دنبال داشت كه قصد بازگشايى آن پرونده در اين مطلب را نداريم.


تراكتورسازى - استقلال، بازهم جنجال
يكشنبه نهم بهمن ۱۳۹۰ بازهم تراكتورسازى و استقلال باقضاوت محسن تركى در ورزشگاه يادگار امام شهر تبريز و آن هم در حضور قريب به ۷۰هزارنفر به هم رسيدند. تراكتورسازى كه در طول ۳ سال حضور خود در ليگ برتر هرگز مقابل استقلال، باخت را تجربه نكرده بود و همواره با پيروزى و يا مساوى سد راه آبى پوشان پايتخت شده بودند، اين بار نيز با تداعى برد شيرين ۲- ۳ ورزشگاه آزادى در دور رفت و همچنين انگيزه مضاعف تكيه بر صدرنشينى ليگ يازدهم با هواداران پرشور خود مقابل استقلال صف آرايى كرد. اشتباهات مداوم تركى و اوج آن در دقيقه ۴۳ در اعلام پنالتى نادرست، عاملى شد تا بار ديگر ورزشگاه يادگار امام شهر تبريز از حالت عادى خارج و مسابقه با شروع تماشايى و پايانى زشت و ناپسند خاتمه يابد. گريه پسربچه ۸ ساله به نام سبحان رحيمى كه به همراه برادر بزرگتر خود به ورزشگاه آمده بود و باوجود سردى هوا و نشستن روى برف سكوها زارزار مى گريست،



گروه كثيرى را نيز به تأسف و گريه واداشت كه اين مسأله مى تواند يكى از علل به وجود آمدن ناهنجارى ها در ورزشگاه ها و يا اجتماع بر اثر اشتباهات فاحش داوران و آن هم ناشى از چيدمان داوران از سوى كميته داوران فدراسيون فوتبال باشد. البته بايد به اين مسأله نيز اذعان كرد كه تماشاگران و دوستداران تراكتورسازى اگرچه به تيم و شهر خود عشق مى ورزند و علاقه دارند اما نبايد اجازه دهند كه تعدادى تماشاگرنما اين چنين به سرمايه ملى خودمان در ورزشگاه ها خساراتى را وارد كنند و با شكستن صندلى ها و پرتاب آنان به پيست ورزشگاه مشكلاتى را به وجود آورند. جان كلام اينكه، ديروز تبريز كاملاً از چند اشتباه مسلم محسن تركى كه درمجموع به باخت تراكتورسازى انجاميد، غمگين بود و در تمامى ادارات، اماكن عمومى، اتوبوس ها، صحبت از ناداورى ها بر عليه تراكتورسازى بود و در اين خصوص به صحبت هاى محمدحسين جعفرى مديرعامل باشگاه تراكتورسازى مى پردازيم.


چه کسی پاسخگوست ؟


مديرعامل باشگاه تراكتورسازى با صداى كاملاً گرفته و غمى سنگين بر دوش درخصوص ديدار تراكتورسازى با استقلال چنين گفت: فوتبال تراكتورسازى با شرايط خاص هر بازى و براى پيروزى و دستيابى به هر ۳ امتياز و درنهايت دسترسى به آرزوهاى انبوه هواداران خود مقابل حريفان قرار مى گيرد. سردار جعفرى افزود: باوجود مشكلات فراوان در بدنه باشگاه، به لطف كادر فنى پرتلاش، بازيكنان متعصب و بى ادعا و به ويژه به عشق و علاقه دوستداران پرشمار كه همواره در گرما و سرما ياور ما بوده و هستند، تيمى را آماده و روانه ميدان مى كنيم اما چنين اشتباهات مسلم، تصميمات كدخدامنشى و به دور از انصاف و شخصيت و شأن داورى باعث مى شود تا شاهد اتفاقات زشت در اماكن ورزشى باشيم و بايد در اين خصوص كميته داورى و شخص آقاى محسن تركى پاسخگو باشند. وى يادآور شد، ما در طول فصل جارى حداقل ۱۰ امتياز به دليل اشتباهات داورى از دست داده ايم و هر بار نيز به حق قانونى خود اعتراض كرديم با توبيخ و تنبيه، جريمه روبه رو شده و محكوم گشته ايم. جعفرى اضافه كرد، تا كى بايد ناظر و شاهد عملكرد پراشتباه داورى باشيم، تا كى در ميادين ما حيثيت داورى زير سؤال خواهد رفت و عدالت و جوانمردى زير پا گذاشته خواهد شد، آقايان و مسئولان كميته داورى فدراسيون بياييد و به خاطر رشد و پويايى فوتبال كشورمان از سمت و مسئوليت خود استعفاء بدهيد و اين چنين با احساسات مردم و به ويژه جوانان پرشور به دليل اشتباهات خود بازى نكنيد. وى گفت:


هرچند كه بعد از اشتباهات مسلم آقاى تركى در ورزشگاه يادگار امام تبريز و قربانى شدن تراكتورسازى، شخص آقاى تاج بابنده تماس گرفته و از داورى تركى شديداً انتقاد مى كردند اما اين مسأله و اعتراف ها هرگز التيامى بر زخم هاى عميق و احساسات انبوه هواداران تراكتورسازى نمى تواند باشد و وقت آن رسيده كه كميته داوران استعفاء داده و بيشتر از اين مردم غيرتمند آذرى را آزرده نكنند. جعفرى در پايان افزود: ما اعتراض قانونى خود را طى امروز و فردا به فدراسيون اعلام مى كنيم و اگر رسيدگى نشود براى احقاق حقوق خود شكوائيه اى براى كنفدراسيون فوتبال قاره آسيا تنظيم خواهيم كرد و حتى اگر كميته داوران بخواهد در زمين از ما انتقام بگيرد، اين كار را خواهم كرد.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
وقتی من مربی تیم ملی بودم کفاشیان در خانه نشسته بود ؛ عیار دنیزلی در دربی مشخص میشود ؛ تراکتورسازی مستحق برد بود

یشکسوت فوتبال کشورمان گفت: «محمد دادکان حرف قشنگی زد که گفت؛ کاندیدا شدن ما در انتخابات فدراسیون چه سودی دارد، وقتی همه چیز از پیش تعیین شده است».

به گزارش اولین پایگاه تخصصی فوتبال پارس فوتبال دات کام، ناصر ابراهیمی با اشاره به همایش بزرگ اهالی فوتبال که یکشنبه هفته جاری برگزار شد، اظهار داشت: «معمولا در چنین مراسمهایی نکته مثبتی که وجود دارد دیدار دوباره پیشکسوتان فوتبال با یکدیگر است که این بسیار خوب است. من همبازیها و شاگردان سابق خود و حتی برخی از هنرمندان را در این مراسم دیدم و از این بابت خوشحال هستم.»

* هیچ احترامی برای مربیان قائل نشدند!
پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: «بنده انتقادی به این مراسم دارم و آن هم اینکه متاسفانه در این همایش هیچ احترامی به مربیان فوتبال کشورمان گذاشته نشد و همه فقط از کفاشیان تعریف و تمجید کردند که فکر میکنم این موضوع به انتخابات آتی فدراسیون مرتبط باشد.»
مربی سالهای دور تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: «واقعا تاسف میخورم در چنین محفلی که اهالی فوتبال در آن حضور داشتند هیچ صحبتی از مربیان دهه60، 70و80 تیم ملی نشد و فقط از کاپیتانهای سابق تیم ملی تقدیر شد. تمامی کاپیتانهای اسبق تیم ملی به استثنای حسن حقیقی و همایون بهزدای جزو شاگردان امثال من هستند.»

* وقتی مربی تیم ملی بودم کفاشیان در خانه بود
ابراهیمی همچنین با بیان اینکه زمانی که من مربی تیم ملی بودم، کفاشیان در خانه بود، گفت: «سالها پیش در زمان جنگ این من بودم که تیم ملی را از شمال تا جنوب کشور میچرخاندم در حالیکه کفاشیان در خانه نشسته بود.»
وی تصریح کرد: «برگزاری این همایش به نفع کفاشیان بود و در آستانه انتخاب فدراسیون فوتبال همه از او تعریف کردند. به نظرم دادکان حرف قشنگی زد که گفت؛ کاندیدا شدن ما در انتخابات فدراسیون چه سودی دارد وقتی همه چیز از پیش تعیین شده است.»
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس همچنین در ادامه به بازی این تیم مقابل ذوب آهن اشاره کرد و گفت: «معتقدم پرسپولیس زیبا بازی کرد و میتوان گفت این بازی از بهترین بازی های پرسپولیس در این چند هفته اخیر بود. بازیکنان پرسپولیس حرکتهای خوبی انجام دادند و علی کریمی هم در این دیدار مانند زمان اوج خود بازی کرد.»
ابراهیمی تصریح کرد: «تیمهای دنیزلی همواره زیبا بازی میکنند و در این دیدار هم همین طور بود اما دفاع خوب ذوب آهن مانع پیروزی پرسپولیس شد. باید توجه داشت که در تاریخ بازی خوب را نمینویسند و این نتیجه بازی است که در یادها میماند.»

* عملکرد دنیزلی در دربی مشخص میشود
ابراهیمی در ادامه به دربی 74 پایتخت اشاره کرد وافزود: «فکر میکنم بازی زیبایی را شاهد باشیم. من فکر میکنم پرسپولیس در این دیدار شانس پیروزی دارد، البته به شرطی که اشتباهات فردی بازیکنان پرسپولیس در نتیجه بازی تاثیر نگذارد.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس دنیزلی با پرسپولیس استیلی فرقی کرده یا نه؟ ادامه داد: «اینکه آیا پرسپولیس با دنیزلی تغییر کرده یا نه در دربی 74 مشخص میشود، هر چند نتایج ضعیف این تیم را پیش بینی کرده بودم. شاید دنیزلی در فصل آینده پرسپولیس را متحول کند و نتایج خوبی کسب کند.»

* حسین هوشیار بد کار نکرد
پیشکسوت فوتبال کشورمان با بیان اینکه هوشیار در بازی با ذوب آهن نسبتا خوب بازی کرد، گفت: «هوشیار بسیار با انگیزه بازی کرد و آینده خوبی در فوتبال کشورمان دارد، در حالیکه تا چند وقت پیش هیچکس او را نمیشناخت اما حالا مشهور شده که این خاصیت تیمهای پرسپولیس و استقلال است.»

* شیرازه تراکتور با یک سوت اشتباه به هم ریخت
ابراهیمی همچنین با اشاره به بازی دو تیم استقلال و تراکتورسازی که در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود استقلال پایان یافت، گفت: «در این دیدار داور با اشتباه خود شیرازه تراکتورسازی را از هم پاشید، این در حالی است که مربی و در کل مجموعه تیم تراکتورسازی برای موفقیت زحمات بسیاری میکشند.»

* حق تراکتورسازی برد بود
وی در ادامه گفت: «پنالتی اول تیم استقلال به اذعان برخی از کارشناسان اشتباه بود. پنالتی دومی هم که برای این تیم گرفته شد، مشکوک بود. در این بازی استقلال حتی در مقابل تیم 10نفره تراکتورسازی هم توان حمله و گلزنی نداشت و حق تراکتورسازی در این دیدار برد بود.»
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
ترکی نه مجرم و نه بی گناه بلکه مضنون به گناه

ما نمیگوییم ترکی رشوه گرفته و یا اشتباهاتش در دیدار تراکتور ، استقلال عمدی بوده ولی حق داریم به خاطر اشتباهات فاحش پشت سر هم به ایشان ضنین شویم و در مقابل کمیته داوران و فدراسین فوتبال حق ندارند کورکورانه او را تبرئه کنند چون ترکی هم یک انسان است و هیچ انسانی مصونیت در برابر گناه را نداشته و ممکن است هر آن در دام شیطان گرفتار شود.

بیایید اتفاقات روی داده در بازی تراکتور و استقلال را لایه به لایه برسی کنیم.

  1. آرش برهانی جلوی چشمان داور و در چند قدمی کمک داور خطای آشکاری روی احسان حاج صفی انجام می دهد که با کمال تعجب هیچیک از داوران (وسط و کمک) این خطا را اعلام نمیکنند (این خطا بسیار آشکار و حتی در حد گرفتن کارت بوده و بسیار بعید به نظر می رسد یک داور و کمک در حد لیگ برتر آن را نادیده بگیرد و یا اشتباه کند ولی باز هم ما قضاوت زود هنگام نمیکنیم)
  2. با ارسال کرنری که با اشتباه اشاره شده در شماره 1 نصیب استقال شد وضربه آرش برهانی که توپ به سینه احسان حاج صفی برخورد کرد. این مرحله خود به سه لایه تقسیم می شود:
1.توپ به سینه احسان حاج صفی اصابت کرده و این نمی توانست پنالتی باشد.
2.اگر هم توپ به دست احسان حاج صفی برخورد می کرد باز هم طبق قوانین داوری نمی توانست پنالتی باشد.
3.با احتمال بسیار کم اگر صحنه منجر به خطای پنالتی بود نباید بازیکن خاطی با کارت قرمز جریمه می شد.
نکته: با توجه به نظر کارشناسان به خصوص آقای نصیر زاده داوران نباید بر اساس حدس و گمان اعلام پنالتی کند در حالی که گویا آقای ترکی با توجه به حدس و گمان اقدام به اعلام این پنالتی کرده.
3.پنالتی آشکاری که روی یکی از بازیکنان تراکتور به نام سید محسن حسینی صورت گرفت از طرف داور اعلام نشد.
اینها اتفاقاتی بود که با اجماع کارشناسان داوری به اشتباه بودنشان اشاره شده و اتفاقاتی مانند پنالتی دوم و یا برخی کارت هایی که به بازیکنان استقلال داده نشده که از نظر برخی کارشناسان اشتباه بود ولی اجماعی بین کارشناسان مختلف وجود نداشته اشاره نشده است.
با توجه به موارد فوق الذکر کمی که نه ، بیشتر از کمی انسان را به شک می اندازد که چطور ممکن است داور بین المللی در حد آقای محسن ترکی دچار چنین اشتباهات فاحش و پشت سر هم ، کاملا تاثیر گذار و اینچنین آشکار در یک بازی شوند؟
این شواهد روشن و تایید قاطع کارشناسان نشان می دهد این نه یک اشتباه صرف داوری بلکه مسئله ای فراتر ازآن بوده و به همین راحتی نمیتوان از کنارش گذشت.
با توجه به این که قاضی هم با استفاده از شواهد مشابه اقدام به تصمیم گیری می کند پس همانقدر که تهمت بی جا اشتباه محض است عبور بی توجه به این موضوع اشتباه مهلکتری به شمار می آید پس:
اولا: مسئولین تراکتور نباید اصل را بر مجرم بودن محسن ترکی و گروه داوری ایشان بلکه بر مضنون بودن ایشان قرار دهند.
دوما: مسئولین کمیته داوران و فدراسیون فوتبال به خصوص آقای عسگری که ید طولایی در حمایت کورکورانه از داوران را دارند نیز نباید بدون در نظر گرفتن این شواهد رای بر بی گناهی محض آقای ترکی بدهند و ایشان نیز اصل را بر مضنون بودن آقای ترکی و گروه داوری ایشان قرار دهند.
سوما: یک قاضی بی طرف و قابل اعتماد دو طرف باید بر اساس شواهد حکم نهایی را صادر کند که اگر اعتمادی به مراجع داخلی فوتبال نباشد (که در این مدت عدم صلاحیت خود را به اثبات رسانده اند و مورد اعتماد مردم آذربایجان نیستند) پس بهترین گزینه فیفا می باشد.
پس هواداران پر شمار تراکتور در مرحله اول از مسئولین تراکتور و در مراحل بعدی از استاندار و نمایندگان مجلس درخواست دارند تمام تلاششان را به کار ببندند تا عملا به هواداران تراکتر ثابت شود که در این اتفاقات عمدی در کار نبوده و آن صرفا اشتباهات معمول داوری به شمار می رود.

شهرام اشرف نیا
 
آخرین ویرایش:

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
مروری بر رقابت های این هفته :

شهرداری تبریز - فولاد خوزستان؛ عملیات انتحاری مقابل فولاد
شهرداری با یسیچ نتایج بدی نگرفت اما به یکباره مدیران این باشگاه دست به تغییر و تحول در کادر فنی خود زدند و علی اصغر مدیر روستا را به جای یسیچ آوردند ولی او نتایج ضعیفی با شهرداری گرفت و این تیم تا رده هفدهم سقوط کرد. شهرداری تبریز در این بازی قطعا انتحاری بازی خواهند کرد تا از قعر جدول فاصله بگیرد. در آن سو شاگردان مجید جلالی نمیخواهند رده ششم جدول را از دست بدهند.


نفت تهران - تراکتورسازی تبریز؛ زخمخوردگان در کورس!
نفت تهران بعد از سه شکست متوالی هفته گذشته یک امتیاز از سایپا گرفت تا کمی از بحران فاصله بگیرد. البته حضور در رده پنجم جدول لیگ برای تیمی مثل نفت یک موفقیت بزرگ محسوب میشود با این حال شاگردان فرکی دوست دارند تا آخر فصل لقب شگفتی ساز را داشته باشند.
نفت در این هفته باید برابر تیم خوب و هجومی تراکتورسازی قرار بگیرند تیمی که هفته گذشته شکست داشت. تراکتورسازان در یک قدمی رسیدن به صدر جدول با اشتباههای وحشتناک محسن ترکی به رده سوم سقوط کردند. با این حال بازیکنان تراکتورسازی برای گرفتن سه امتیاز میجنگند و نفتیها هم همین شرایط را دارند. نفتیها هم مدعی هستند اشتباهات داوری از آنها ۴ امتیاز گرفته و بدین ترتیب هر دو تیم زخمخورده داوری هستند.
شکست برابر استقلال قلعهنویی را دچار قلب درد هم کرد. حالا باید دید این مربی که گفته نمیخواهند تیم او دوباره قهرمان شود میتواند از پس بازیکنان نفت برآید یا نه؟
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
و بشنويد كلامي از خود عروس

Posted on February 1, 2012 by Aydin Kasaei
1. ابتدا يكي از بندهاي مطلب قبلي، را دوباره بخوانيد:
و كلامي هم از ديگر مادران عروس: “بو دو كي واردي”!
درست است كه در روي كاغذ 3 امتياز تيراختور به استقلال اهدا شد، و لطمات ديگري همچون محروميت و مصدوميت سه بازيكنان كليدي دامنگير تيراختور شد تا راه رسيدن به قهرماني قدري پر پيچ و خمتر شود، ولي اينكه هزينهها و عواقب اين سه امتياز براي استقلال بسيار بيشتر از فوايد آن بود. به قول يكي از دوستان هيچ چيزي به اندازه اين ناداوري علني و آشكار نمي توانست به خوبي پته باشگاه استقلال را بر روي آب بريزد و مي بينيم كه در اين دو سه روز چه جو رواني سنگيني عليه اين باشگاه به وجود آمده؛ به طوري كه تقريبا نمي توان هيچ رسانهاي پيدا كرد كه لااقل در اين جريان از استقلال دفاع بكند. البته طبيعي است عكس اين جريان تيراختور هم به سود تيراختور است، و گويا رسانههايي كه بناچار طرف تيراختور را گرفتهاند، كمي نگران شدهاند!! مثلا سايت عصرايران حتي در يك نظرسنجي با سوال “آيا به نظر شما، اراده ای مخفی در کار است تا تراکتورسازی تبریز قهرمان لیگ برتر نشود؟”، كه در آن 60 درصد از قريب 5300 شركت كننده آن جواب بله دادند، مظلوميت تيراختور را تاييد كرد. اما بلافاصله با مقاله سخني با تماشاگران تبريزي، قصد طبيعي و موجه جلوه دادن اشتباهات عجيب و غريب داوران را دارد و در يك مقايسه مع الفارق با اشتباه داور بازي آلمان و انگليس در جام جهاني 2010، درخواست كوتاه آمدن طرفداران ميليوني را دارد! و كسي نيست كه بگويد اگر در جام جهاني 1966 اشتباهي به سود انگليس شد، بر عكسش هم در سال 2010 به نفع آلمان تكرار شد و آنجا اشتباهات متعادل است، و اين در حالي است كه اينجا تا به حال، حتي يك استثنا نديدهايم!! جالب است كه در مقاله مزبور آمده:
“اگر آذری زبان(!) های ایرانی، به هویت آذری(!) – ایرانی – شیعی – سالمی خود غرهاند، پسندیده است که منش بزرگوارانه فابیو کاپلو و شاگردانش را در این ” روزهای تلخ تراکتور ” در پیش گیرند و بدانند که پیروزی در یک مسابقه فوتبال، همه چیز نیست که برای از دست رفتنش، بخواهیم همه چیز را زیر پا بگذاریم.”
اين قبول! ولي اگر چنين است، چرا به خاطر سه امتياز بازي فوتبال به خاطر تيم تاج سر فدراسيون، قلب هفتاد هزار جمعيت عاشق را كه در آن سوز و سرما، آن همه مرارت را تحمل مي كنند، جريحهدار مي كنيد؟ اين وضعيت چرا بايد يكطرفه باشد؟ خود چرا فابيو كاپلو نمي شويد؟!
و از سويي ديگر يك مادر عروس ديگر پيدا مي شود، به نام سايت گل كه در يك به اصطلاح يادداشت ويژه، براي طرفداران تيراختور به مسؤولان تيراختور كه اين بار به خوبي و بنا به ميل طرفداران از تيراختور دفاع مي كنند فتوا صادر مي كنند كه آتش خشم هوادار، آب مي خواهد نه هيزم! و با دادن صفت “سادهدل”، و ضمن اهانت به ميليونها هوادار پرشور، آگاه و باشعور، در يك تقلاي عبث، مي خواهد اين را القا كند كه ساكت باشيد، بو دور كي واردي!
—​
2. اين هم دو مادر جديد ديگر: “با تبریز، تراکتور و هوادارانش چه باید کرد؟“و “هميشه شعبان؛ يك بار هم رمضان“!! خطابه قيم مآبانه، گستاخانه و غير ورزشي اول كه نبايد به آن پاسخي داد؛ تشويقهاي پر شور و حضور هميشگي هواداران تيراختور، گؤرر!
اما مورد به ظاهر ورزشي دوم، مي خواهد پيروزي ارزاني شده توسط داور به استقلال را، با تحليل فني توجيه كرده و بگويد كه حتي اگر داور شاهكار نمي كرد، باز هم استقلال مي برد:
“شنيدههاي (!) ما حاكي از آن است كه تراكتورسازي در اين ديدار فقط 207 پاس داده كه 128 پاس آن سالم بوده است. آمار بسيار ضعيفي به نظر مي رسد. در نقطه مقابل آبيپوشان بالاي 320 پاس سالم رد و بدل كردهاند. استقلاليها در يك صحنه 25 پاس سالم رد و بدل كردند كه اگر اشتباهات زنجيروار كيانوش رحمتي نبود، اين آمار بهتر هم ميشد. پس مالكيت توپ هم به شكل قابل توجهي در اختيار استقلال بوده و به گواه آمار اگر پنالتي هم براي استقلال گرفته نميشد، اين تيم شايسته پيروزي در اين ميدان بود. شاگردان قلعهنوعي در طول نود دقيقه حتي يك موقعيت مناسب گلزني را هم ايجاد نكردند كه مدعي باشند اگر داور آن پنالتي را نميگرفت ما پيروز ميدان ميشديم.
تراكتورسازي در يكي از ضعيفترين بازيهاي فصل خود شكست خورد و باخت در چنين ديداري امري طبيعي است.”
نمي خواهد به اين آقايي كه بازي را طبق شنيدهها(!) تحليل كرده، حرف كارلوس كوييروش را در مورد عدم شناخت درست از بازي جوانمردانه، تمارض دراوزهبان استقلال، و اينكه فخرالديني نبايد در آن لحظه با وجود موقعيت مسلم گلزني، توپ را به بيرون مي انداخت، تكرار كنيم؛ همين بس كه واضح است، وقتي تيم ده نفره مي شود، براي دقايقي، تا زماني كه تعويضهايي لازم جهت پر كردن مدافع اخراج شده صورت گيرد، تيم يازده نفره (+ داور!) مقابل صاحب توپ و ميدان خواهدشد؛ هر چند كه از دقيقه 60 به بعد عملا تيراختور ده نفره صاحب توپ و ميدان شد و در نتيجه استقلال جهت حفظ نتيجه به بازي تخريبي روي آورد كه دو تعويض به خاطر تبعات تكلهاي وحشيانه بازيكنان استقلال انجام شد. آشوبي هم در پانزده دقيقه آخر بازي، به خاطر خطاي ساموئل نمي توانست بدود، و به خاطر سه تعويض انجام شده، عملا 9 نفره شده بود! اين شخص كه مي گويد تيراختور حتي يك موقعيت مسلم گلزني نداشت، چرا سخني از خطايي كه در دقيقه 60، توسط ميثم حسيني روي محسن حسيني انجام شد و تركي هم پنالتي نگرفت، چرا صحبتي نمي كند؟!!
—​
3. و حال، بشنويد كلامي از خود عروس
شايد موثق نباشد؛ ولي سلطان رسانههاي زرد در فضاي مجازي، يعني سايت گل، گويا خيلي پيگير احوال جناب تركي بوده و مي خواسته با او مصاحبهاي ترتيب دهد كه به دليل ممنوعيت مصاحبه داوران، او فقط دو جمله جواب داده:
حرف نميزنم! چرا وقتي خوب قضاوت ميكنيم سراغ ما را نميگيريد؟
اشتباهات سريالي مشکوک در داوري بازي تيراختور و استقلال

مي توان خطاب به تركي گفت قضاوت خوب، ندارد اما بد و افتضاح دارد. عادلانه قضاوت كردن وظيفهاست؛ مگر تو بازيكني كه مي گويي خوب كار كردهام. با توجه به اينكه اين روزها بازار طنز هم در مورد نحوه قضاوت محسن تركي داغ است، مي توان گفت اگر قضاوت هم سنخ بازي كردن باشد، احتمالا افرادي سراغ تركي را گرفتهاند تا به قول احسان حاج صفي بازي را به بهترين شكل ممكن درآورد. تركي هم كه اصولا نبايد عاشق چشم و ابروي استقلال باشد؛ و ديوانه هم نيست به خاطر عشق استقلال جلوي 70,000 طرفدار استثنايي تيراختور، خود را به گيجي و نديدن و كوري و كري بزند و با آبروي خود براي هميشه بازي كند. اگر عده اي مي خواهند، باخت تيراختور را با دلايل فني توجيه بكنند ولي جاهايي مثل سايت جهان ورزش هم هست كه خطاهاي داوري در بازي تيراختور-استقلال را اشتباهاتي سريالي و مشكوك بداند. مسؤولان تيراختور مي خواهند فيلم بازي را به كنفدراسيون آسيا و فيفا بفرستند. آنها دنبال تكرار بازي هستند. اما همانطور كه در سطور فوق هم اشاره شد، به نظر مي رسد دامن فساد شايد متوجه شخص تركي نيست و پاي باشگاه استقلال هم در ميان است. نبايد فقط به تكرار بازي بسنده كرد. در ايتاليا و تركيه و كره جنوبي مي دانيم كه چه اتفاقي افتاده؛ باشگاههايي كه در فساد سهيم بودهاند به شدت مجازات شدهاند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
دو خط موازی به هم نمی‌رسند مگر ولی فقیه بخواهد!

* آخرین مَزَنده برای داوران :
- هر پنالتی 1 میلیون تومن
- هر اخراج 500 هزار تومن
- هر خطا 134 هزار تومن
- هر آفساید کمک هزینه برای سفر به ... تمامی این قیمت ها تایید شده و البته هزینه های بیمه و ایاب و ذهاب جداگانه میباشد.



دربی ۴۹ در روز جمعه مورخ ۹ دی 1379 برگزار شد.۲۳ میلیون تومان آن موقع به شرکت واحد آسیب وارد شد و چند راننده مورد ضرب و شتم قرار گرفتند...
عصر ایران ورزشی- دربی ۴۹ در روز جمعه مورخ ۹ ۱۰ ۱۳۷۹ برگزار شد. مهدی هاشمی نسب بازیکنی که ۴ گل حساس رو با لباس قرمز به استقلال زده بود حالا باید مقابل تیم سابقش بازی میکرد. بیشتر نگاهها به او بود. جنگ روانی که پرسپولیسی ها برای او درست کرده بودند کاملا محسوس بود. استقلال آمده بود تا به پنج سال ناکامی خودش مقابل پرسپولیس پایان بده.آن موقع اکثر بازیکنان تیم ملی یا لژیونر بودند یا از سرخابی تیم ملی ایران در بازی های آسیایی ۲۰۰۰ لبنان پر از حاشیه بود تا اینکه این حاشیه ها مانند کوه آتشفشانی در دربی ۴۹ ظاهر شدند.....


اولین کارت زرد بازی در دقیقه ۳ به افشین پیروانی که مثلا یکی از بازیکنان با اخلاق لیگ هم بود داده شد! اینرا دیگر خدا میداند که بازیکنان در طول ۹۰ دقیقه چه بهم میگفتند اما از برخوردهایشان پیدا بود که بازی چندان بیخشونتی در پیش نیست.....

پرسپولیس توسط گل رهبری فرد از نقطه پنالتی بازهم از استقلال جلو میافتد.

استقلال بعد ازدریافت گل بلافاصله آتش زیر خاکسترش شعله ور شده و روی ضربه نوازی از گوشه زمین بازی رو در دقیقه 67 به تساوی میکشونه. اولین درگیری رسمی در دقیقه ۷۵ بوقوع میپیونده. یدال...اکبری آسیب میبینه و چند نفر با یکدیگر در گیر میشوند...که در ادامه تعدادی از اعضای نیمکت درون زمین میریزند! بهرحال جو در این لحظه ملتهب بنظر میاد.....



بازی از سر گرفته میشه...در دقیقه ۸۲ پاس اکبری به نیکبخت میرسه و او توپ رو سانتر میکنه...پرواز هاشمی نسب و ضربه سر او .... استقلال بعد ۵ سال از پرسپولیس جلو میافته.

نتیجه ۲-۱

اما همه در کف این گل بودند که کریمی روی اشتباه خط دفاع گل تساوی رو میزنه.....

بعد از دقیقه ۹۰ توپی برای پایان رافت فرستاده میشه که برومند اون رو جمع میکنه و به میانه میدان میفرسته تلویزیون در اون لحظه میانه میدان رو نشون میده ناگهان بطرف دروازه استقلال برمیگرده و مشت برومند به رافت رو نشون میده. بازی متوقف میشه....داور کره ای برومند رو اخراج میکنه.



درست چند ثانیه مونده بود به پایان این دیدار که نوازی با استیلی حرفش میشه ولی یکی از بازیکنان پرسپولیس میانجی میشه تا دعوا شدیدتر نشه.

سوت پایان بازی بصدا در میاد.



نوازی و استیلی بجان هم میافتند. عدده ای از بازیکنان مثل دین محمدی، نیکبخت، علی کریمی و افشین پیروانی برای جلوگیری وارد معرکه میشوند اما آنطرفتر فرزاد مجیدی، مهدی تارتار ، علی سامره ، بهروز رهبری فرد آتش دعوا را بر افروخته تر میکنند. جو استادیوم بشدت ملتهب شده بود اما تماشاگران افراطی دو تیم کار را به کوچه و خیابان هم میرسانند که عواقبش:

۲۳ میلیون تومان آن موقع به شرکت واحد آسیب وارد شد...و چند راننده مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. طوری که شرکت واحد برای تنبیه اعلام کرد که همین اتوبوس های صدمه دیده را از این به بعد برای حمل نقل فوتبالی ها استفاده خواهد کرد....


محرومین:

محمد نوازی 1 سال

پرویز برومند 1 سال

حمید استیلی ۹ ماه

ناصر ابراهیمی مربی وقت پیروزی 6 ماه

مهدی تارتار 6 ماه

بهروز رهبری فرد 4 ماه

ولی صالح نیا مربی بدنساز استقلال 2 ماه

علی سامره و فرزاد مجیدی هر کدام دو هفته
 

اخبار

ربات
محمد پنجعلی: دنیزلی با شكست استقلال، پرسپولیس را احیا می‌كند

محمد پنجعلی: دنیزلی با شكست استقلال، پرسپولیس را احیا می‌كند

عضو سابق هیات مدیره پرسپولیس تاكید كرد كه مصطفی دنیزلی می تواند با شكست استقلال در داربی پایتخت این تیم را احیا كند.

بيشتر...
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ترکیب استقلال برابر بازی با پرسپولیس مشخص شد

ترکیب استقلال برابر بازی با پرسپولیس مشخص شد

ترکیب استقلال برابر بازی با پرسپولیس مشخص شد/ جباری در ترکیب اصلی نیست
کادر فنی تیم فوتبال استقلال یازده بازیکن اصلی این تیم برای دیدار عصر پنجشنبه با پرسپولیس را مشخص کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال که اردوی شبانه روزی خود برای دیدار هفته بیست و چهارم برابر پرسپولیس را در هتل آکادمی فوتبال برپا کرده است، ظهر امروز تمرین سبکی را در محوطه بیرونی هتل انجام داد. در این تمرین یازده بازیکنی که قرار است ساعت 18 برابر پرسپولیس به میدان بروند تمرین سبکی را پشت سرگذاشتند. در جمع یازده مرد پروز مظلومی برای دیدار با پرسپولیس سید مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، پژمان منتظری، میثم حسینی، علی حمودی، کیانوش رحمتی، الونگ الونگ، فریدون زندی، اسماعیل شریفات ، میلاد میداودی و آرش برهانی حضور دارند. مجتبی جباری که از ناحیه پا دچار مصدومیت شده و حرف و حدیث های زیادی در مورد رسیدنش به بازی با پرسپولیس مطرح شده بود، در فهرست 18 نفره تیم فوتبال استقلال قرار دارد اما ظاهرا کادر فنی به توصیه های پزشکان معالج او توجه کرده اند و جباری را در ترکیب اصلی قرار ندهند. با این حال هنوز مشخص نیست که پرویز مظلومی قصد دارد در این دیدار از کاپیتان تاثیرگذار خود استفاده کند یا حضور او در فهرست 18 نفره برای بالا بردن روحیه سایر بازیکنان است. دیدار استقلال برابر پرسپولیس ساعت 18 امروز پنجشنبه به قضاوت علیرضا فغانی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.
 

ashkyurdi

عضو جدید
ترکیب استقلال برابر بازی با پرسپولیس مشخص شد/ جباری در ترکیب اصلی نیست
کادر فنی تیم فوتبال استقلال یازده بازیکن اصلی این تیم برای دیدار عصر پنجشنبه با پرسپولیس را مشخص کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال که اردوی شبانه روزی خود برای دیدار هفته بیست و چهارم برابر پرسپولیس را در هتل آکادمی فوتبال برپا کرده است، ظهر امروز تمرین سبکی را در محوطه بیرونی هتل انجام داد. در این تمرین یازده بازیکنی که قرار است ساعت 18 برابر پرسپولیس به میدان بروند تمرین سبکی را پشت سرگذاشتند. در جمع یازده مرد پروز مظلومی برای دیدار با پرسپولیس سید مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، پژمان منتظری، میثم حسینی، علی حمودی، کیانوش رحمتی، الونگ الونگ، فریدون زندی، اسماعیل شریفات ، میلاد میداودی و آرش برهانی حضور دارند. مجتبی جباری که از ناحیه پا دچار مصدومیت شده و حرف و حدیث های زیادی در مورد رسیدنش به بازی با پرسپولیس مطرح شده بود، در فهرست 18 نفره تیم فوتبال استقلال قرار دارد اما ظاهرا کادر فنی به توصیه های پزشکان معالج او توجه کرده اند و جباری را در ترکیب اصلی قرار ندهند. با این حال هنوز مشخص نیست که پرویز مظلومی قصد دارد در این دیدار از کاپیتان تاثیرگذار خود استفاده کند یا حضور او در فهرست 18 نفره برای بالا بردن روحیه سایر بازیکنان است. دیدار استقلال برابر پرسپولیس ساعت 18 امروز پنجشنبه به قضاوت علیرضا فغانی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.
در جمع پانزده مرد پروز مظلومی برای دیدار با پرسپولیس سید مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، پژمان منتظری، میثم حسینی، علی حمودی، کیانوش رحمتی، الونگ الونگ، فریدون زندی، اسماعیل شریفات ، میلاد میداودی ، آرش برهانی ---
علیرضا فغانی-حسن کامرانی فر-رضا سخندان-سعید بخشی زاده​
حضور دارند
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
3 ساعت و 20 دقیقه مانده به داربی
استقلال بدون 1.آندرانیک
2.جباری
3.خسرو حیدری
4.ساموئل
به امید برد اس اس
 

اخبار

ربات
آتش بازی "ایمون زاید" در ورزشگاه آزادی

آتش بازی "ایمون زاید" در ورزشگاه آزادی

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس با نتیجه ۳ بر ۲ به سود پرسپولیس به پایان رسید.

بيشتر...
 

pesare abidell

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
زنده باد میلاد میداوودی شیرمرد بختیاری

زنده باد میلاد میداوودی شیرمرد بختیاری


حركت نمادين ميلاد ميداودي پس از گل دربي 74 در واكنش به دفن فرهنگسراي بهمن علاءالدين.

در شرايطي كه اعتراض هاي شهروندان و هنرمندان خوزستان به دفن شبانه فرهنگسراي در حال ساخت بهمن علاءالدين (مسعود بختياري) در اهواز وارد هفته هشتم شده است،‌ ميلاد ميداودي ملي پوش خوزستاني پس از گلزني در دربي ۷۴ ، در حركتي نمادين نام مسعود بختياري را كه از قبل زير پيراهن ورزشي خود نقش كرده بود، به نمايش گذاشت تا صداي اعتراض مردم خوزستان نسبت به دفن مصوبه سفر رئيس جمهور را به گوش رئيس جمهور و همه مردم ايران برساند.

13901113212937270_PhotoL.jpg
kok2-File_2505_46376.JPG
 

pesare abidell

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

pesare abidell

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بختیاری زنده است.

بخدا من طرفدار پرسپولیسم ولی وقتی میلاد عزیز اون حرکتو انجام داد من حاظر بودم ده تا گل دیگه میلاد بزنه که فقط پیرنشو نشون همه ایرانیا بده.
درود بر پهلوان میلاد میداوودی
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا