یک حرکت جالب و باور نکردنی سیاسی در ترکیه! (+ تصاویر)

a.z

عضو جدید
کاربر ممتاز
ساعت 9:05 دقیقه صبح سه شنبه 19 آبان است. هوا در استانبول اندکی خنک است. تا دقیقه ای قبل در خیابان های استانبول انسان می جوشید اما به یکباره انگار زندگی در استانبول و ترکیه می ایستد!
به گزارش پیمانه، ماشینها وسط خیابان، پل و کوچه ها می ایستند و راننده و مسافران در را باز کرده و سر پا می ایستند.مردم عادی که در کوچه ها و پیاده روها در حال حرکتند به یکباره بی حرکت می ایستند.

در وهله اول این اقدام ترک ها بسیار تعجب آور است. شاید اگر روز سه شنبه 10 نوامبر در استانبول می بودید چشمانتان چهار تا می شد!

مردم بعد از یک دقیقه بی حرکت ماندن به حرکت خود ادامه می دهند. سالی یک بار اکثر مردم ترکیه رأس ساعت 9 و پنج دقیقه دهم نوامبر به مدت یک دقیقه به صورت سر پا بی حرکت می ایستند. ماشین ها متوقف می شوند. کارگران ساختمانی نیز از جای خود تکان نمی خورند و سکوت می کنند. به طوری که می توان گفت زندگی در ترکیه برای یک دقیقه می ایستد!

اما علت آن چیست: بعد از پرس و جو متوجه می شوم دهم نوامبر سالروز درگذشت مصطفی کمال آتاترک اولین رئیس جمهور ترکیه است و مردم ترکیه به احترام وی درست در ساعت 9:05 دقیقه دست از کار می کشند و به احترام بنیانگذار جمهوریشان می ایستند.














 

m0nire

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه قدر من این مردم ترکیه رو دوست دارم فقط اون شکلک میدونه:hypocrite::lol::redface:
 
  • Like
واکنش ها: a.z

Schneider

مدیر بازنشسته
اینه...
حالا تو کله ما چی کردن؟؟؟
>>>انگلیسیها رضاخان رو در ایران علم کردن و آتاترک رو تو ترکیه!!
اینکه دید ما چیه مهم نیست....دید مردمشونه که اهمیت داره؛
همین الان هم اگر دقت کنی 90% امکانات کشورمون ریشه در قبل از 30-40 سال پیش داره!
 

Similar threads

بالا