پادشاه بدون تاج و تخت، شهید (مهدی) ادواردو آنیلی

amireza_2000

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
به نام خدا​



با عرض سلام خدمت دوستان عزیز
به لطف یکی از دوستان در تالار، مجبور شدم راجع به موضوعی تحقیق کنم... در حال وبگردی بودم که با ”پایگاه شناخت رهبری" آشنا شدم، در این سایت به مطلبی برخوردم که راجع به دکتر شهید (مهدی) ادواردو آنیلی بود... من تا اون زمان راجع به این شهید حتی یک کلمه هم نخونده و نشنیده بودم... ولی مطمئنا آشنایی با زندگی و سرگذشت شهید آنیلی یکی از بهترین اتفاقهای زندگی من بوده و هست... دیدم در تالار راجع به زندگی شهید ادواردو آنیلی مطلبی وجود نداره، این بود که تصمیم گرفتم از ایشون هم یاد کنم. ان شاء الله که خدا قبول کنه...
البته این مطلب با همفکری و همکاری چند دوست در تالار فراهم اومده، حالا ازشون نامی نمیبرم شاید راضی نباشند... خدا خیرشون بده... واقعا ممنونم دوستان.


نیویورك، منزل سناتور آنیلی، 6 ژوئن 1954
اولین فرزند خانواده مطرح و صاحب‎ نفوذ آنیلی متولد می‎شود. آن‌ها برای او اسم ادواردو را انتخاب می‎كنند. پدرش سناتور جیووانی آنیلی یك مسیحی كاتولیك و مادرش پرنسس مارلا كاراچولو، یهودی بود. خانواده آنیلی كه از آنان به‎عنوان خاندان پادشاهی ایتالیا نام برده می‌شود، ثروتمندترین و پرنفوذترین خانواده ایتالیا هستند كه هفت كارخانه اتومبیل ‎سازی، چندین بانك خصوصی، باشگاه ورزشی یوونتوس و... بخشی از سرمایه عظیم آنان است.

رم، لندن، نیویورك
ادواردو تحصیلات ابتدایی و مقدماتی خود را در ایتالیا گذراند و پس از آن به كالج آتلانتیك در انگلستان عزیمت كرد. بعد از آن هم برای ادامه تحصیلات به ایالات متحده رفت. با این كه زمینه خانوادگی برای او اقتضا می‎كرد تا در رشته‎های مهندسی یا اقتصاد ادامه تحصیل دهد، اما ادواردو گمشده‎ای داشت كه باید آن را در جایی دیگری می‎‎‎جست. به همین خاطر، رشته ادیان را برگزید و مطالعات خود را به شناخت ادیان مختلف اختصاص داد.



كتابخانه دانشگاه پرینستون، 1974
در یكی از روز‌های دوران دانشجویی‎اش در آمریكا هنگامی كه در كتابخانه قدم می‎زد، با كتاب تازه‎ای مواجه شد؛The Holy Quran. آن را برداشت و مقداری از آن را مطالعه كرد. احساس عجیبی به او دست داد. او آن لحظه نمی‎دانست كه این كتاب آینده‎اش را به‎كلی دگرگون خواهد کرد. از آن جایی‎كه پدرش كاتولیك و مادرش یهودی بودند، زمینه حقیقت‎جویی و تفحص در مورد ادیان و مكاتب در وی ایجاد شده بود.

مركز اسلامی نیویورك، 1974
بعد از مطالعه بخش‎های زیادی از قرآن، فهمید گمشده خود را در جملات نورانی آن یافته است. در حالی‎ که 20 سال سن داشت، به مركز اسلامی نیویورك مراجعه و اعلام كرد كه می‎خواهد مسلمان شود. همان جا هم شهادتین را بر زبان جاری کرد و آنان هم نام هشام عزیز را برای وی انتخاب كردند.

رم، سفارت جمهوری اسلامی ایران، 1980
ادواردو شبكه‎های تلویزیونی ایتالیا را بالا پایین می‎كرد كه برنامه‎ای به چشمش جالب آمد؛ مناظره‎ای بین نمایندگانی از ایران، عراق، آمریكا و ایتالیا كه در آن محمدحسن قدیری ابیانه - رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا- سخنش را با نام خداوند قویتر از ناو‌های آمریكا شروع كرده بود. تا انتهای مناظره را با دقت و علاقه تماشا كرد. خیلی خوشحال بود كه در تلویزیون ایتالیا سخنی از خدای قدرتمند شنیده است. چند روز بعد با موتورگازی دربان منزل‎شان به سفارت ایران در رم رفت. چون یكشنبه بود و روز تعطیل، با در بسته سفارت مواجه شد اما آن‎قدر اصرار كرد كه عاقبت قدیری ابیانه شخصا به استقبالش رفت و از همین‎جا باب آشنایی بیشتر او با ایران و انقلاب اسلامی فراهم شد.
دکتر قدیری ابیانه در این باره می گوید: يك هفته بعد از پخش مناظره ادواردو آمد منزل ما، با يك موتورسيكلت گازي دست دوم، بدون اين‎كه خودش را معرفي كند؛ به نگهبان در منزل ما كه ايتاليايي بود، گفته بود مي‎خواهم آقاي "قديري " را ببينم. در آن زمان من خيلي مشغله داشتم. براي همين گفتم به او بگوييد فردا به سفارت بيايد تا با هم صحبت كنيم. ولي چون ممكن بود در آن‎جا او را بشناسند، نمي‎خواست به آن‎جا بيايد. بنابراين پيغام داد به قديري بگوييد خداوند هر در بسته‎اي را مي‎گشايد و من به محض گرفتن اين پيغام گفتم، او را به داخل راهنمايي كنيد. به استقبالش رفتم. او جوان قدبلندي بود. خواستم خودش را معرفي كند. گفت من ادواردو آنيلي هستم. من بدون آن‎كه انتظار جواب مثبتي داشته باشم، پرسيدم شما با آن خانواده معروف آنيلي نسبتي داريد؟ گفت بلي، من پسرش هستم. گفتم تو اگر واقعا پسر آنيلي هستي پس چرا با اين موتور دست دوم آمده‎اي؟ گفت اين مال نگهبان‎مان است و من با اين آمده‎ام تا شناخته نشوم. من مصاحبه شما را ديدم و مسلمان هستم. گفتم چه زمان مسلمان شدي؟ گفت چهار سال قبل. شرح مسلمان شدنش را گفت. مي‎خواست كه با هم دوست باشيم. از آن به بعد هر وقت كه به شهر رم مي‎آمد - منزلش در شهر تورينو بود - به من هم سر مي‎زد. بعد از چند جلسه كه با هم بوديم، شيعه شد. وقتي برايش راجع به تشيع توضيح دادم، خوشش آمد. بعد از شيعه شدن و ذكر شهادتين در نزد آقاي فخرالدين حجازي، نام او را "مهدي " گذاشتيم.


تهران، جماران، بیت امام خمینی (ره)،6 فروردین 1360
ادواردو كه به‎شدت به انقلاب اسلامی ایران علاقه‎مند شده، در اولین سفرش فرصت پیدا می‎كند تا به اتفاق فخرالدین حجازی به دیدار امام خمینی برود. در همین دیدار است كه حضرت امام (رحمت‎الله علیه) در حضور آیت‌الله خامنه‎ای، حاج سیداحمد آقا و آیت‎الله ‌هاشمی رفسنجانی پیشانی ادواردو را می‌بوسند.

زمین چمن دانشگاه تهران، صف اول نماز جمعه، 7 فروردین 1360
ادواردو پس از دیدار با امام، این بار به نماز جمعه تهران می‎رود تا در صف اول به امامت آیت‎الله خامنه‎ای نماز بخواند. تصاویری از آن نماز كه بعد‌ها با تلاش بسیار از آرشیو بیرون كشیده شد، خیلی كمك كرد كه اثبات كند ادواردو مسلمان و شیعه بوده است.





تورینو، ویلای بزرگ آنیلی‎ها، دهه 80 میلادی
در ابتدای مسلمان شدن ادواردو، خانواده‎اش تصور می‌كردند كه این اقدام وی، حاصل شور و نشاط جوانی است و پس از مدتی به حال سابق برمی‎گردد؛ اما با گذشت زمان، ادواردو بر ایمان و عقیده خود پافشاری بیشتری می‌كند و برای اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی از هیچ كوششی دریغ نكرده، حتی خانواده خود را نیز به اسلام دعوت می‌كند. او امام خمینی را به‎عنوان مرجع خود پذیرفته و از حكم اعدام سلمان رشدی دفاع می‌كند. با تلاش فراوان او، فیلم مستندی درباره اسلام تهیه می‎شود كه از شبكه اول ایتالیا به پخش می‎رسد و... همه این اقدامات باعث می‎شود كه روز به روز سخت‎گیری و فشار خانواده بر وی بیشتر شده و كم‎كم ویلای مجلل آنیلی‎ها، به زندانی مخوف برای او تبدیل شود كه حتی اجازه تردد عادی و خروج بدون اجازه را هم ندارد.

رم، شورای رهبری فیات، اواخر دهه 80
شورای رهبری فیات جلسه‎‎ای برای انتخاب جانشین سناتور آنیلی تشكیل داده است تا مدیر پس از مرگ او مشخص شود. در آن جلسه اكثریت اعضا، ادواردو را به دلیل عقاید مذهبی، برای تصدی این سمت نامناسب تشخیص دادند. اما به هر ترتیب او وارث اصلی و قانونی بود و برای كنار گذاشتن و حذف او از این ثروت عظیم، باید بهانه‎هایی تراشیده می‎شد تا می‎توانستند توجیهی برای افكار عمومی داشته باشند.

كنیا، سواحل مالیندی، اكتبر 1990
ادواردو به جرم حمل 300 گرم هروئین در این شهر ساحلی قاره آفریقا دستگیر می‎شود. خبر به‎سرعت در رسانه‎های ایتالیا و خارج از آن منتشر می‎شود كه فرزند ارشد جیووانی آنیلی به جرم حمل مواد دستگیر شد. همین كافی است تا زمینه‎ها برای كنار گذاشتن او مساعدتر شود. اگرچه خبر اندكی بعد تكذیب شود.

سوئیس، بیمارستان روانی، اوایل دهه 90
مسلمان شدن ادواردو و احتمال اعتیاد او بهانه‎های مناسبی بود تا خانواده ادعا كنند او بیماری روحی و روانی دارد و باید تحت درمان باشد. لذا او را در یك بیمارستان روانی در مرز‌های سوئیس بستری كردند؛ بیمارستانی كه همه پزشكان و پرستاران آن، یهودی بودند. در آن بیمارستان وی احساس عدم امنیت می‌كرد و در این باره به یكی از دوستان صمیمی‎اش گفته بود: «صهیونیست‌‌ها مرا خواهند كشت و اجازه نمی‌دهند كه این ثروت به یك مسلمان برسد.»

رم، شورای رهبری فیات، 1997
«جیووانی اومبرتو» پسر عموی مسیحی ادواردو كه به جای او به عنوان وارث آنیلی‎ها انتخاب شده بود و ادورادو هم از انتخابش راضی بود، بر اثر سرطان ناشناخته‎ای درگذشت. شورای رهبری فیات تشكیل جلسه داد و بلافاصله « جان لاپو الكان»خواهرزاده یهودی ادواردو را به جانشینی برگزید. این اقدام ادواردو را بسیار ناراحت كرد و ضمن ابراز مخالفت، اجازه نداد نام خانوادگی «آنیلی» را بر خواهرزاده یهودیش بگذارند. این بهترین نشانه بود بر پیش‎بینی‎ای كه ادواردو از نقشه صهیونیست‎ها برای تصاحب اموال خاندانش داشت.



بزرگراه تورینو - ساوونا، پل رومانو، 15 نوامبر 2000
ادواردو برای انجام كار‌های روزمره از منزل خارج شد. قبل از بیرون رفتن به آشپز خانواده، سفارش غذای مورد علاقه‎اش را داد؛ غذایی كه از گوشت حلال تهیه شده باشد. اما ساعتی بعد پیكر بی‎جان او در حاشیه رودخانه زیر پل بزرگ رومانو پیدا شد؛ در حالی‎كه خودروی او هم روی پل ر‌ها شده بود. در همان روز هم با اصرار اطرافیان بدون كالبدشكافی در مقبره خانوادگی آنیلی به‎عنوان یك مسیحی به خاك سپرده شد. همان روز رسانه‌‌های ایتالیا و از جمله روزنامه‎های پرتیراژ پدرش اعلام كردند كه ادواردو خودكشی كرده است؛ چراكه او مدت‌‌ها بود كه معتاد و منزوی شده بود. علی‎الظاهر پرونده ادواردو بسته می‎شود اما این آغازی بر یك پایان است.

دکتر قدیری ابیانه می گوید:
من به ادواردو گفته بودم كه اين‎‎ها نمي‎گذارند ثروت خانواده‎ات به دست تو برسد و بلايي سرت خواهند آورد؛ چراكه يهودي‎‎هايي مثل شوهرخواهرش، براي به‎دست آوردن آن ثروت نقشه كشيده بودند. خودش هم مي‎گفت كه مي‎دانم اين كار را با من خواهند كرد؛ منتها نخواهند گفت كه به قتل رسيده، بلكه آن را يك حادثه تصادفي يا خودكشي يا بيماري اعلام مي‎كنند. يكي از كار‎هايي كه خانواده با او كردند اين بود كه او را به يك مركز رواني‎ بردند در شمال ايتاليا (در مرز سوئيس) كه ويژه فوق‎العاده ثروتمند‎ها بود و تمام اعضاي آن مركز هم صهيونيست بودند. او خودش تعريف مي‎كرد كه تنها نگراني من اين بود كه توانايي مغزي من را از بين ببرند و به اين ترتيب به‎دليل نداشتن سلامت عقلي، طبق قانون اموال خانواده‎ام به‎دست من نرسد. او مي‎گفت قبلا ديده‎ام كه چنين كاري را با فرد ديگري كرده‎اند؛ بنابراين از آن‎جا فرار كرد. البته معتقد بود تا زماني‎كه پدرش زنده است، او مانع انجام سوء‎قصد به جان وي خواهد شد. او را زماني به قتل رساندند كه اخبار بيماري بحراني پدرش در اوج بود و نگران اين بودند كه اگر پدرش فوت كند، كنترل موضوع از دست‎شان خارج شود و براي همين او را زودتر كشتند. كسي كه آشپز ادواردو بود، مي‎گويد صبح روزي كه او به قتل رسيد، به وي حتي سفارش نوع غذاي ناهارش را داده بود. اين‎جا اين نكته وجود دارد كه كسي كه قصد خودكشي داشته باشد، سفارش غذا براي دو يا سه ساعت بعدش را نمي‎دهد و البته دلايل ديگري هم براي اثبات عدم خودكشي او وجود دارد كه قابل بررسي است. برخي اسناد آن در مستند ايراني كه ساخته شد، آمده است.

یک خاطره از زبان دکتر قدیری ابیانه درباره شهید آنیلی:
شهید آنیلی طی سفری که به ایران داشتند، به مشهد، براي زيارت امام‎رضا رفت. وقتي يكي از دوستان او را به يك شهربازي كه به‎تازگي در آن‎جا ساخته شده بود برد، ادواردو به او گفت كه مراقب باشيد كه مشهد جنبه مذهبي خودش را حفظ كند؛ چراكه لاييك‎‎ها براي آن‎كه جنبه مذهبي شهر‎هاي مذهبي را بگيرند، مراكز تفريحي متعددي در آن‎جا ساختند؛ به‎طوري كه در اذهان جنبه تفريحي اين شهر‎ها برجسته‎تر از جنبه مذهبي آن شد. مراقب باشيد مشهد هم دچار اين بحران نشود. در آن‎جا به‎شدت تحت تأثير زيارت قرار گرفته بود و مي‎گفت كه من وجود امام رضا را حس مي‎كردم. وقتي از او پرسيدم از امام رضا چه‎چيزي خواستي؟ گفت: خواستم كه از خدا بخواهد كه قلب پدرم را نسبت به من مهربان كند.

سخن پایانی از زبان دکتر قدیری ابیانه:
خيلي‎‎ها از من مي‎پرسند ادواردو در اسلام چه ديده بود كه مسلمان شد؟ من به شما مي‎گويم اگر كسي اسلام را بشناسد و مسلمان نشود، امري عجيب است.
در مكزيك من به شيوه خودم سخنراني مي‎كردم؛ چون مسيحيت و پس ذهن آن‎‎ها را مي‎دانم و مي‎شناسم. نبود جلسه‎اي كه ما در مورد اسلام صحبت كنيم و در آن جلسه كسي مسلمان نشود. آن‎قدر خرافات در مسيحيت و يهوديت آمده كه اگر يك نفر اسلام را بشناسد، عجيب است مسلمان نشود. معتقدم اگر ما اسلام را آن‎طور كه واقعا هست به مردم جهان نشان دهيم، شاهد گرايش فوج‎فوج مردم به اسلام خواهيم بود. چرا قرآن‎سوزي را پيشنهاد مي‎دهند؟ براي‎ اين‎كه در مقابل منطق قرآن كم مي‎آورند. در مسيحيت آموزه‎‎ها به مردم بر اساس فكر و تفكر آموخته نمي‎شود و مي‎گويد بدون تفكر و ترديد بپذير و الا گناه كرده‎اي.
توصيه‎ام به خوانندگان اين است كه خوشبختي را در ثروت و موقعيت اجتماعي و شهرت و اين چيز‎ها دنبال نكنند؛ اين‎‎ها سرابي بيش نيست. قدر ايمان خودشان و مملكت و نظام اسلامي خودشان را بدانند و در مسير اسلام حركت كنند.


ممنونم از شما بابت توجه تون... واقعا نمیشه درباره شهید آنیلی به این اختصار سخن گفت... باید مفصل تر و بهتر از تفکرات ایشون صحبت شه تا فیض کامل برد... پس دوستان خوبم، اگه مطالبی دارید ازتون تقاضا میکنم که ارسال کنید تا همه بتونیم بهره واقعی رو ببریم...
درضمن یک مستند از سرگذشت شهید آنیلی ساخته شده ولی متاسفانه من ندیدمش... اگه دوستان جایی رو سراغ دارید که میشه تهیه یا دانلود کرد معرفی کنید... بازم ممنون... در پناه حق
 

comet_1993

عضو جدید
خيلي زيبا بود
واقعن تحت تأثير قرار گرفتم!!!!
اگه اينا رو به جامعه ي جهاني بيشتر معرفي كنيم....دلايلشونو...استدلالاتشونو....و همين طور خود اسلام و قرآنو!! شاهد مسلمان شدن خيلي ها هستيم!!!
ممنون!!
 

hamidservat

عضو جدید
بالاخره استثنا هم پیدا می شه -- اون شناختی که اون بنده خدا از اسلام داشت زمین تا زیر زمین با اسلام ما فرق می کنه ---
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مرسی‌ امیررضا خیلی‌ عالی‌ بود من این مستند و دیده بودم اما یادم رفته بود تشکر دوباره یادآوری شد
 
آخرین ویرایش:

black banner

عضو جدید
کاربر ممتاز
همش رو نخوندم !!!

تا نماز جمعه خوندم و بخش آخر كه فوت كرده بودند

خيلي جالب بود !!!!

در ضمن اين عكس ها به اعتبار متن افزود

فقط خيلي غريبانه مرد !!!!! مثل يك رويا بود يك رويا واقعي!!!

بقيش رو حتما در فرصت مناسب مطالعه ميكنم

 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
من موندم چرا کسی که مسلمون می شه اسمشو عوض می کنه... چه ربطی داره؟؟؟
واسه شما این سوال پیش نیومده؟؟؟
 

nazila_sh

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
من موندم چرا کسی که مسلمون می شه اسمشو عوض می کنه... چه ربطی داره؟؟؟
واسه شما این سوال پیش نیومده؟؟؟


وقتی انسان از یک شخصیتی خوشش میاد دوست داره مثل اون باشه و اسم شاید تداعیه این حالت را برای طرف ایجاد میکنه که میتونه مثل اون شخصیت بشه
کسانی هم که مسلمون میشن تحت تاثیر شخصیت والایی مثل پیامبر امامان و ... قرار میگیرند و با این کار شاید خودشون را نزدیکتر به اونا احساس میکنند..........
البته این نظر منه
 

gelayol joon

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب واسه چی عوض میکنه مگه اسم خودش چه اشکالی داره؟؟

اشکال که نداره ولی خوب اسم رو وقتی صدا میزنی خیلی چیزها تداعی میشه برا آدم و اون فرد میخواد با اعتقادات جدیدش چیزهایی که بهش اعتقاد و علاقه داره براش تداعی شه...شاید
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
IRANIAN PAPER CLAIM EDOARDO AGNELLI MIGHT BE KILLED BY ZIONISTS
PARIS 20 Nov. (IPS) An Iranian newspaper says Edoardo Agnelli, the 46 years-old son of the Italian tycoon Giovanni Agnelli may have been assassinated.
The badly mutilated body of Edoardo was discovered Wednesday in deep ravine on the Turin-Savone highway. His car, a Fiat Croma, was found stopped on the sidewalk, bearing no trace of theft or violence.
Italian Police concluded to a possible suicide, but the English language newspaper "Iran Daily" claimed, quoting an e-mail received from an unidentified friend of Edoardo, that "being a good Muslim and having a strong faith, it is difficult to believe to his suicide, rather, he might have been assassinated".​
According to the same source, Edoardo had converted secretly to Islam several years ago on studying the Koran, the Muslim's holly book and adopted the name of Mehdi. "Because of this conversion that was not accepted by the family, he had been rejected and hospitalised in a psychiatric hospital cared by Zionist doctors", Iran Daily said.​
Though he was the only son of the elder Agnelli also known as the "Avocatto", but Edoardo never showed much interested in ruling the family conglomerate of Fiat, Italy’s and one of Europe’s largest carmaker and preferred travelling to India to study Hinduism and other Easter philosophies and religions.
"Mehdi would express often concerns about dangers presented by Zionists, repeating that he was afraid from their threats, thinking his life was in danger", the paper added, quoting the same source.
Family sources confirmed that the New York-born Edoardo was weak and detached, showing more interest in philosophy than in big business. ENDS AGNELLI 201100
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
متولد نيويورك ، بزرگ شده رم ، دلباخته قم

متولد نيويورك ، بزرگ شده رم ، دلباخته قم

[h=3]نشريه سروش: گزارش از زندگي ادواردو آنيلي[/h]پنجشنبه 15 نوامبر سال2000 ، ساعت 05:10 صبح، بزرگراه تورينو ساوونا در شمال ايتاليا. كارلو فرانكليني،

معاون شبكه حمل و نقل تورينو ساوونا، در حال گشتزني روزانه‌اش بود كه در ميانه راه به اتومبيل فيات كروماي خاكستري‌رنگي برخورد كه در وسط پل رومانو بدون سرنشين پارك شده بود. چراغ راهنماي ماشين روشن بود و درها قفل نشده بودند. او ابتدا فكر مي‌كند كه اتومبيل دچار نقص فني شده و راننده آن پاي پياده به تعميرگاهي در حوالي آن جا رفته؛ اما وقتي پرسنل تعميرگاه از مراجعه چنين شخصي اظهار بي‌اطلاعي مي‌كنند، فرانكليني متوجه مي‌شود كه بايد اتفاق وحشتناكي افتاده باشد. به محل پارك اتومبيل بازمي‌گردد و به آرامي از نرده‌هاي پل به پايين نگاه مي‌كند و جسد مردي را در ارتفاع 5/1 متري مي‌بيند كه با صورت بر روي زمين افتاده است. او به سرعت نيروي پليس را خبر مي‌كند. ساعت 11 نيروهاي پليس بالاي سر جسد مي‌رسند. صورت مرد در اثر ضربه به شدت مجروح شده است؛ اما كارت شناسايي‌اي كه در جيب كتش يافت شد متعلق به ادواردو آنيلي، تنها پسر سناتور جيوواني آنيلي، مالك كمپاني فيات و باشگاه يوونتوس است. ادواردو آنيلي (Edoardo Agnelli) تنها پسر ثروتمندترين خانواده ايتاليايي، يك مسلمان شيعه بود. پدر او مدير و سهامدار اصلي و صاحب كارخانجات اتومبيل‌سازي فيات و فراري، كارخانجات هلي‌كوپترسازي، بانك، بيمه، شركت‌هاي ساختماني، شركت مد، باشگاه يوونتوس و روزنامه لاستامپا و مادر او يك پرنسس يهودي است. خانواده آنيلي درآمد سالانه‌اي بالغ بر 60 ميليارد دلار دارد؛ يعني تقريباً سه برابر درآمد نفتي ايران در يك سال. ادواردو در اواخر آبان سال 1379 در يك واقعه مشكوك درگذشت.

انجمن اسلامي فارغ‌التحصيلان ايتاليا در ايران، بلافاصله پس از اين حادثه اعلام كردند او مسلمان و شيعه بوده و بر اثر توطئه صهيونيست‌ها به شهادت رسيده است. در آن روز رسانه‌هاي ايتاليا پيدا شدن جسد او را زير يك پل در اتوباني در ايتاليا خبر داده و عمدتاً خودكشي را به او نسبت دادند. ادواردو به دوستان ايراني خود تأكيد كرده بود براي ترك اسلام به شدت تحت فشار خانواده قرار گرفته است و حتي او را به زور در يك درمانگاه رواني خصوصي ويژه ميلياردرها در نزديكي مرز سوئيس به طور كاملاً مخفي بستري كرده بودند و پزشكان يهودي از طرف خانواده آنيلي مأموريت داشتند او را شست‌وشوي مغزي دهند.
مسلمان شدن ادواردو

ادواردو متولد نيويورك است. زماني كه در امريكا مشغول تحصيل بود، در 20 سالگي وقتي قرآن را در ميان كتاب‌هاي كتابخانه مي‌بيند، كنجكاو مي‌شود و آن را مطالعه مي‌كند. او در اين مورد مي‌گويد: .هرچه بيشتر آن كتاب را مي‌خواندم، بيشتر حس مي‌كردم كه اين كلمات، كلمات انساني نيست و كلماتي نوراني است. در همان زمان به اسلام ايمان آوردم..
چه اسمي بهتر از مهدي

ادواردو 4 سال قبل از انقلاب ايران مسلمان شده بود و نام .هشام عزيز. را براي او انتخاب كرده بودند.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي، تحت تأثير شخصيت امام خميني(ره) و به دنبال ملاقات و گفت‌وگو با دوستان ايراني‌اش شيعه شده بود و از آن پس نام خود را به .مهدي. تغيير داده بود.

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
وي در مكالمه و مكاتبه با دوستانش از نام مهدي استفاده مي‌كرد.
بوسه تو دل برو
مهدي آنيلي در فروردين سال 1360 با امام خميني(ره) ديدار كرد و بعدها از اين كه امام در آن ديدار پيشاني‌اش را بوسيده بود، به عنوان يكي از بهترين خاطرات زندگي‌اش ياد كرده بود. ادواردو قرار بود يك ماه قبل از شهادتش به ايران بيايد و دوست داشت با مقام معظم رهبري ديدار كند، ليكن والدين او براي ممانعت از سفر او به ايران، گذرنامه‌اش را پنهان كرده بودند. وي قرار بود در حوزه علميه قم مشغول تحصيل شود.

جمله‌هاي باحال
يك بار در امريكا به بازديد از يك كارخانه هلي‌كوپترسازي رفته بود و مقامات كارخانه و ژنرال‌هاي ارتش امريكا برايش توضيح مي‌دادند. در بازديد به يك هلي‌كوپتر مي‌رسند كه در موردش مي‌گويند اين هلي‌كوپتر تمام تكنولوژي برتر جهان را در خود دارد و از همان هلي‌كوپترهايي است كه در جريان طبس به كار رفته است. ادواردو مي‌پرسد در طبس كه اين هلي‌كوپترهاي امريكايي شكست خورده‌اند؟ و آن ژنرال امريكايي هم در پاسخش مي‌گويد خداي آنها از هلي‌كوپترهاي ما قوي‌تر بود. بعدها ادواردو به يكي از دوستان ايراني‌اش گفته بود كه با تمام سختي‌ها و مصائبي كه به من وارد مي‌شود هر از چند گاهي چنين جمله‌هايي من را سر حال مي‌آورد!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پسر سلطان شراب

ادواردو همواره به دنبال اين بود كه نزديكانش را نيز با اسلام آشنا كند. در يكي از سفرهايش به ايران، يكي از دوستانش را با خودش آورده بود. جالب است كه آن دوستش هم پسر سلطان شراب ايتاليا بود كه بعد از مدتي او هم اسلام آورد و مسلمان شد و فرزند بزرگ‌ترين توليدكننده و صادركننده شراب ايتاليا از طريق آنيلي مسلمان شد. او هنوز زنده است ولي منزوي است و در آپارتماني در شهر رم زندگي مي‌كند. آنيلي در مشهد مقدس وقتي براي اولين بار به مشهد سفر كرده بود، در بازگشت از حرم امام رضا(ع) از او پرسيده بودند از امام چه خواستي؟ گفته بود از او خواستم قلب پدرم را نسبت به من مهربان كند. پرسيده بودند ديگر چه خواستي؟ گفته بود هيچي، چون سر امام رضا خيلي شلوغ بود، خيلي‌ها بودند كه از او چيزهايي مي‌خواستند!



حرف آخر

متن زير قسمت پاياني نامه‌اي است كه آنيلي در تاريخ 3 مي 1980 نوشته است. راهش پررهرو باد.

اميدوارم الله شما را هدايت كند. اميدوارم او شما را حفظ كند، لطفاً محتاط باشيد؛ زيرا من امروز احساس قوي‌اي نسبت به شما دارم. اميدوارم الله هميشه با ما باشد. ادواردو آنيلي
http://www.soroushpress.com/javan/95/javan-95-45221.html


 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نگاه شهید ادواردو آنیلی به ثروت و روز جزا

نگاه شهید ادواردو آنیلی به ثروت و روز جزا


سایت شیعیان ایتالیا (انجمن اسلامی المهدی) در مطلبی قسمتی از نوشته ادواردو آنیلی را به زبان ایتالیایی درج کرده است. ادواردو در این نوشته خود نگاه خویش به ثروت و پاسخگویی در روز جزا ذکر می کند.توجه شما را به این نوشته جلب می نمایم: همه به خدا وابسته اند. بنابراین ثروتمند بودن قطعا در درجه دوم قرار دارد.، اگر قرار بر به اجرا گذاشتن ارزش های معنوی باشد، برعکس، معتقدم که شخصا روزی خود را از آن ثروتی که در اختیار من باشد رها خواهم کرد و به کشوری دور دست خواهم رفت، و بعد باز خواهم گشت (*). جدی می گویم.این موضوع می تواند شک و تردیدهای بیشتری برای پدرم ایجاد کند، ولی باید صبر کرد. آنچه امروز با آن مخالفت می ورزم به خاطر میل به قدرت نیست. البته قدرت زیبا جلوه می کند ولی خطراتی است که در دستان اشتباهی قرار گیرد. امور خانواده من وارد منطق منحرفانه خواهد شد. این همان دیگاه نخواهد بود. من با این جریان مبارزه خواهم کرد. نه به خاطر قدرت شخصی، بلکه برای منافع کلی تر. اگر قدرت خانواده ما در دستان اشتباه (**) بیافتد، یک امر بسیار خطرناک برای کشور است.

... پدر من مسئولیت عظیمی در مقابل وجدان خود بر دوش دارد و به خوبی به آن آگاه است. و من فکر می کنم تا امروز به خوبی رفتار کرده است. ولی اگر در مورد جانشینی خود به درستی عمل نکند، او هم باید پاسخگوی مسئولت های خویش باشد و توضیحات خود را در مقابل خدا بیان کند. این را باید در مغز خود فرو کند.


پاورقی از قدیری ابیانه:
* ادواردو تصمیم داشت به ایران سفر کند و در حوزه علمیه قم تحصیل کرده و سپس برای گسترش اسلام به ایتالیا باز گردد.
** قدرت در دستان خواهر زاده یهودی وی افتاد. خواهر زاده ادواردو را در حالی با لباس زنانه و بیهوش به بیمارستان بردند که شب را با چند مرد زن نما طی کرده و بر اثر مصرف قرص های روان گردان و مصرف مشروبات الکلی آسیب مغزی جدی دیده بود. امروزه کنترل کلیه ثروت آنیلی به دست صهیونیستها افتاده است. خواهر ادورادو نیز از دست مادر یهودی خویش به خاطر ارث پدر شکایت کرده است زیرا وی سعی کرده است که ثروت در دست یهودی زاده ها از شوهر اول او بیافتد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
فيلم مستند 63 دقيقه‌اي «ادواردو» كه مساله قتل مشكوك فرزند شيعه‌ ثروتمند‌ترين خانواده ايتاليا را به تصوير مي‌كشد، چندي پيش در بسياري از دانشگاه‌ها پخش، نقد و بررسي شد.
همچنين محمدحسن قديري‌ابيانه در يكي از سخنراني‌هاي خود درباره اين فيلم گفته بود: در ماجراي ساختن اين فيلم حتي به آقاي كاسه‌ساز، تهيه كننده فيلم هم زنگ زدند و گفتند اگر اين فيلم را نسازي، به اندازه وزنت به تو دلار مي‌دهيم!
وي تصريح كرد: خود ادواردو چند بار به من گفت كه صهيونيست‌ها در نهايت مرا خواهند كشت.
وي درباره ذكر خاطره‌اي از ادواردو گفت: وقتي براي اولين بار به مشهد رفت و بازگشت، احساسش را پرسيدم، پاسخ داد: من حضور امام را در مشهد حس كردم.
لازم به ذكر است فيلم مستند «ادواردو» توسط سياوش سرمدي كارگرداني شده و قرار بود مذاكره براي ساخته شدن فيلم سينمايي آن با كارگرداناني چون ابراهيم حاتمي كيا، مجيد مجيدي و رسول ملاقلي‌‌پور انجام شود.
حبيب‌الله كاسه‌ساز تهيه كننده اين فيلم نيز در تماس خبرنگار ما در مورد ساخته شدن نسخه سينمايي آن گفت: مذاكره با كارگردانان مزبور براي ساخت اين فيلم همچنان در جريان است و هنوز به نتيجه نهايي نرسيده‌ايم. وي اظهار اميدواري كرد كه ساخت اين فيلم به زودي آغاز شود.
گفتني است «ادواردو آنيه لي» كه در محضر امام خميني (رحمةالله‌عليه) به دين اسلام گرويد، پس از مدتي در ايتاليا به طرز مرموزي به قتل رسيد و گروه‌هاي مافيايي و پليس ايتاليا قتل او را خودكشي جلوه دادند.


.
.
.
.
لازم به ذکر است برای دانلود فیلم لینک در صفحه قبل قرار داده شد
 

amireza_2000

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
فيلم مستند 63 دقيقه‌اي «ادواردو» كه مساله قتل مشكوك فرزند شيعه‌ ثروتمند‌ترين خانواده ايتاليا را به تصوير مي‌كشد، چندي پيش در بسياري از دانشگاه‌ها پخش، نقد و بررسي شد.
همچنين محمدحسن قديري‌ابيانه در يكي از سخنراني‌هاي خود درباره اين فيلم گفته بود: در ماجراي ساختن اين فيلم حتي به آقاي كاسه‌ساز، تهيه كننده فيلم هم زنگ زدند و گفتند اگر اين فيلم را نسازي، به اندازه وزنت به تو دلار مي‌دهيم!
وي تصريح كرد: خود ادواردو چند بار به من گفت كه صهيونيست‌ها در نهايت مرا خواهند كشت.
وي درباره ذكر خاطره‌اي از ادواردو گفت: وقتي براي اولين بار به مشهد رفت و بازگشت، احساسش را پرسيدم، پاسخ داد: من حضور امام را در مشهد حس كردم.
لازم به ذكر است فيلم مستند «ادواردو» توسط سياوش سرمدي كارگرداني شده و قرار بود مذاكره براي ساخته شدن فيلم سينمايي آن با كارگرداناني چون ابراهيم حاتمي كيا، مجيد مجيدي و رسول ملاقلي‌‌پور انجام شود.
حبيب‌الله كاسه‌ساز تهيه كننده اين فيلم نيز در تماس خبرنگار ما در مورد ساخته شدن نسخه سينمايي آن گفت: مذاكره با كارگردانان مزبور براي ساخت اين فيلم همچنان در جريان است و هنوز به نتيجه نهايي نرسيده‌ايم. وي اظهار اميدواري كرد كه ساخت اين فيلم به زودي آغاز شود.
گفتني است «ادواردو آنيه لي» كه در محضر امام خميني (رحمةالله‌عليه) به دين اسلام گرويد، پس از مدتي در ايتاليا به طرز مرموزي به قتل رسيد و گروه‌هاي مافيايي و پليس ايتاليا قتل او را خودكشي جلوه دادند.


.
.
.
.
لازم به ذکر است برای دانلود فیلم لینک در صفحه قبل قرار داده شد
جالبه
 
بالا