حذف کنکور؟؟

حذف کنکور؟؟


  • مجموع رای دهندگان
    22

drippy*

عضو جدید
این روزها همه کنکور دارند شما چطور؟؟؟

شما با حذف کنکور موافقید یا مخالف؟:w26:

لطفا دلایلتونو هم بگید
 

عیدی امین

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من نمیدونم حذفش درسته یا نه ولی به این فکر میکنم که
منی که تنها مراجعم برای تست کتاب درسی بود و با هزار بدبختی کنکور دو مرحله ای دادم و
نه هیچ کلاس کنکوری رفتم و نه هیچ روش تست زنی رو گذروندم
چه تفاوتی باید داشته باشم با کسایی که هزارتا کلاس رفتن و حتی تلویزیون براشو ن کلاس کنکور گذاشت؟
ازاون مهمتر چه تفاوتی دارم با کسی که اصلا"کنکور نخواهد دادو سر همون کلاسی خواهد نشست که من پدرم دراومد تا به اون کلاس برسم؟
کسی جوابی داره؟
 

t#h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من موافقم
فکر کنم این تاپیک توی تالار دانشگاه بود
چون با معدل کتبی بهتر بود برای پذیرش......
 

Goonay

عضو جدید
تنها علت مخالفتم اینه که
آقا من دو روز دیگه کنکور دارم.من استرس بکشم و بعد من کسی استرس نکشه؟
نمیشه آقا
 

Nazanin07

عضو جدید
اصلا کنکور ملاک نیست،یکی کلی خونده شب کنکور مریض میشه یا هرچیز دیگه،

منم کنکور دادم ولی بهتره حذف بشه،
 

drippy*

عضو جدید
رئیس سازمان سنجش با ابراز نگرانی از شیوه حذف کنکور و تاثیر سوابق تحصیلی گفت: ما باید از نظر عملی و اجرایی بتوانیم شرایط را مهیا کنیم اما اگر سوابق تحصیلی به طور کامل برای گزینش دانشجو ملاک شود ممکن است مشکلاتی را در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدحسین سرورالدین در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی کنکور سراسری سال 90 در جمع خبرنگاران با تاکید بر این موضوع افزود: آخرین تصمیم کارگروه ماده 4 حذف کنکور این است که حذف کنکور تا سال 93 محقق شود و سال 92 آخرین کنکور باشد اما بررسی این موضوع زمان بر است زیرا قرار است یک شیوه 40 ساله به یک شیوه دیگر تغییر کند.

وی یادآور شد: به طور نمونه یک برگ امتحان تشریحی را به 5 ممتحن داده ایم و 5 نمره مختلف گرفتیم و این نشان می دهد که ممکن است در این زمینه اشکالات و سوء استفاده هایی صورت گیرد. به این صورت که اعمال سوابق تحصیلی و تصحیح برگه های امتحانات نهایی که به صورت منطقه ای انجام می گیرد، مورد سوء استفاده واقع شود و اعمال سلیقه در آن صورت گیرد.

سرورالدین گفت: وقتی وزن سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو بالاتر برود ممکن است زمینه خرید و فروش سئوالات در زمان امتحانات نهایی فراهم شود و تجربیات تلخی مثل آزمون دستیاری که سئوالات در آن فروش رفت، تکرار شود.

وی تاکید کرد: تاکید سازمان سنجش این است که باید برای پیشگیری از اعمال سلیقه در نحوه درج سوابق تحصیلی گرفته شود. به طور نمونه ممکن است که مسئولی در منطقه خودش برای کمک به دانش آموزان محروم آن منطقه در تصحیح برگه های امتحانی نمره های بالاتری به آنها بدهد اما این مسئله در کل موجب بی عدالتی می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به فشارهای موجود بر کارگروه ماده 4 حذف کنکور و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای اجرای هرچه دقیق تر قانون حذف کنکور گفت: در حال حاضر ما باید شیوه ای بیابیم که با حذف کنکور وضع بهتر شود نه بدتر. این موضوع که تنها با یک تست سرنوشت کسی تعیین شود درست نیست اما در مقابل اعمال سلیقه در نمرات امتحانات نهایی نیز درست نیست.

وی به راهکارهای متعددی که برای تعیین شیوه صحیح وجود دارد اشاره کرد و گفت: مجموعه ای از پاسخ کوتاه، تستی، جای خالی و پر کردنی می تواند روش بهتری باشد. در این صورت سئوال یکی است و تصحیح نیز یکی خواهد بود و در این صورت برای امتحانات جبرانی هم فرصت باقی می ماند.

سرورالدین یادآور شد: در حال حاضر 4 هزار طراح سئوال با سازمان سنجش همکاری می کنند و کنترل لازم برای روی سئوالات وجود دارد اما در صورتی که سئوال امتحانات نهایی یکی نباشد و اعمال سلیقه هم در تصحیح باشد دیگر کنترلی بر آن وجود ندارد.
 

Nazanin07

عضو جدید
ببین کنکوری که ما دادیم
فرداش اومدن گفتن سوال اول درس ریاضی حذف!!!!
سوال اشتباه بوده!!!!!!
من می خوام ببینم این همه کارشناس با اون همه دبدبه و کبکبه تا اون موقع نفهمیدن اینو؟؟؟؟؟؟؟؟
چققققققدم که این کنکور استاندارد بود ماشالا

بیشتر اونایی که میگن حذف نشه چون خودشون کنکورو دادن با همه استرس هاش حالا میگن چرا بقیه راحت باشن؟
 

عیدی امین

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ببینید کنکور هر عیبی داشته باشه این حسن رو داره که خیلی ها الک میشن
من دوران سربازی تو مدرسه غیر انتفاعی تدریس میکردم
دانش آموز پیش دانشگاهی رشت ریاضی داشتم که مخرج مشترک بلد نبود بگیره
معدلاشون هم همه بالا
خب این میاد میشینه سر کلاس دانشگاه اون موقع میخوای چی ازش دربیاد؟
لااقل زمان ما همه امتحانا سراسری بودن ولی الان چی ؟
میبینی یه امتحان ادبیات میشه سراسری!!!!!!!!!اینکار به پیشرفت سطح علمی کمکی میکنه؟
 

Sohrab.net

عضو جدید
کاربر ممتاز
وجود کنکور تنها درست نیست.... چون یک نفر 12 سال درس میخونه، واقعا هم زرنگه و باهوشه.... بعد سال کنکورش یک اتفاقی میوفته و نمیتونه درس بخونه، بعد تمام اون 12 سال به هدر میره!!! :cry:
ولی به نظر من درست هم نیست کنکور حذف بشه.... چون در این دوران پارتی بازی، تنها مرجعی که بدون هیچ نقصی داره کارشو انجام میده، همین سازمان سنجش هست....
اما با این شکل برگزاری کنکور مشکل دارم....
الان کار خوبی کردن که حدودا 25 درصد نتیجه، برمیگرده به امتحان نهایی سال سوم....
اما بهتر میشه که کنکور در 2 مرحله برگزار بشه.... سولات طوری باشه که نیازی به کلاس خصوصی و تست و این حرفا نباشه، و فقط خود کتاب درسی کافی باشه.... البته تقریبا داره سوالات به سمت مفهومی شدن پیش میره، ولی باز هم باید بیشتر بشه....
و چه بهتر میشه که سال دوم دبیرستانم هم نهایی بشه و 50 درصد کنکور رو امتحان نهایی در بر بگیره....
 

shadmehrbaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
کنکور خود به خود حذف میشه وقتی این همه ظرفیت دانشگاه ها رو زیاد کردن و تعداد دانشجوها هم رو به کاهشه ، کنکور هم مثل خیلی چیزای دیگه یه خاطره میشه از بدبختی های نسلی که واسه رسیدن به هر چیزی باید توی صف چند میلیون نفری وای میستاد !
 

پرتو سخن

عضو جدید
این کنکورها خوب رقابت فقط بر سر صندلیه و اینکه کی کجا قبول میشه و مطمئنا سال دیگه تعداد شرکت کنندگان میاد زیر یک میلیون نفر

نظر من اینه که همین شیوه فعلی مناسب تره چرا که اعمال سلیقه شخصی در امتحانات نهایی خیلی زیاده . یادم میاد خود من امتحان فیزیک 3 14 شده بودم که پس از اعتراض نمرم شد 16 خوب 2 نمره اختلاف اون هم در مقیاسی مثل کنکور میتونه یه نفر رو از یه رشته به رشته دیگه یا شهر دیگه بندازه
 

drippy*

عضو جدید
لاريجاني در اجلاس رؤساي آموزش و پرورش مناطق كشور:
خدمات عملي سامان يافته براي حذف كنكور انجام نشده است
خبرگزاري فارس: رئيس مجلس با اشاره به مصوبه مجلس براي حذف كنكور گفت: تاكنون خدمات عملي سامان يافته‌اي براي حذف كنكور انجام نشده و بايد وزارتخانه‌هاي ذي‌ربط براي اين موضوع همكاري كنند.


گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز (پنج‌شنبه) طي سخناني در بيست و هشتمين اجلاس 3 روزه آموزش و پرورش مناطق كشور كه در محل سالن اجلاس سران در حال برگزاري است، اظهار داشت: انتظار ما اين است كه وقتي فرهيختگان آموزش و پرورش گردهم مي‌آيند اين نشست رهيافت پرثمري داشته باشد و ما منتظريم كه از نظرات اين فرهيختگان براي آموزش و پرورش استفاده كنيم.

وي افزود: آموزش و پرورش و تربيت جايگاه اين وزارتخانه را انصافاً به يك جايگاه ركني و مؤثر در نظام تبديل كرده است.

رئيس مجلس با بيان اينكه وزارت آموزش و پرورش از نظر تأثيرگذاري در بطن كار و توسعه در كشور با ساير وزارتخانه‌ها متفاوت است، تصريح كرد: وزارت آموزش و پرورش يك وزارتخانه مؤثر در آينده كشور است و به همين دليل بايد به جايگاه اين وزارتخانه در تصميم‌گيري‌ها و تصميم‌سازي در اجرا توجه شود.

به گفته وي به دليل بافت نيروي انساني كه در آموزش و پرورش وجود دارد، هميشه توجه به اين وزارتخانه بسيار اهميت دارد كه در مجلس شوراي اسلامي نيز همكاراني از اين وزارتخانه حضور دارند كه بدنه بسيار قوي در مجلس براي اين امر تشكيل شده است. لذا زمينه براي حل مشكلات اين وزارتخانه وجود دارد و بايد كارهاي كارشناسي درباره آينده اين وزارتخانه و ساماندهي آموزش و پرورش تدوين شده و در اختيار مسئولين مربوطه قرار گيرد تا آنها براي حل مشكلات اين وزارتخانه كمك كنند.

لاريجاني بر همين اساس يادآور شد: من واقعاً احساس مي‌كنم كه فضاي حل مشكلات وزارت آموزش و پرورش در كشور وجود دارد و مسئولان اين وزارتخانه مي‌توانند از اين فضا بيشترين استفاده را ببرند كه يكي از كارهاي مهم داشتن يك سند راهبردي براي آموزش و پرورش و تربيت در كشور است كه در حال حاضر سند تحول اين وزارتخانه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حال تدوين شدن بوده و بررسي آن رو به اتمام است كه فكر مي‌كنم در سال جاري بررسي اين سند بسيار مهم به اتمام مي‌رسد كه به نظر بنده ساير بخش‌هاي كشور بايد برنامه‌هايشان را طبق اين سند سامان دهند.

وي همچنين يادآور شد:‌ تلاش‌هاي خوبي در مجلس براي ساماندهي وزارت آموزش و پرورش انجام شده و قوانين مناسبي در اين زمينه به تصويب رسيده است.

لاريجاني در ادامه دانشگاه فرهنگيان را يك ظرفيت بسيار مهم دانست و متذكر شد: ‌بايد در آموزش و پرورش از اين دانشگاه صيانت شود و بايد به مشكلات برخي نيروهاي اين دانشگاه كه رسمي نيستند نيز رسيدگي شود چرا كه ممكن است مشكلاتي را براي مديريت به وجود آورد و بايد به اين نكته نيز توجه كرد كه نيروهاي اين دانشگاه براي تربيت دانش‌آموزان آينده آماده مي‌شوند. بنابراين توجه به مشكلات آنان امري ضروري است.

رئيس دستگاه قانونگذاري كشورمان در ادامه سخنانش با ذكر اين نكته كه دانشگاه فرهنگيان يك تصميم بسيار مهم است كه احتياج به مراقبت دارد، گفت: بايد از اموري كه اين دانشگاه را تخريب مي‌كند، پرهيز شود.

لاريجاني با اشاره به برخي مشكلات آموزش و پرورش و موضوع مقاوم سازي مدارس كشور، گفت: مجلس شوراي اسلامي تا جايي كه امكان داشت، در قانون برنامه پنجم توسعه كشور و قانون بودجه 90، براي حل مشكلات اقتصادي آموزش و پرورش، مشكل كمبود مدارس و مقاوم سازي مدارس در كشور، گام‌هاي بسيار بلندي برداشت.

وي اضافه كرد: اگر مسئولان كشور ما وزارت آموزش و پرورش را داراي يك جايگاه بسيار مهم در توسعه كشور مي‌دانند، بايد نقش اين وزارتخانه در تصميم‌گيري‌هاي مربوط به توسعه كشور بيشتر و عميق‌تر شود.

رئيس مجلس در ادامه از مشكل كمبود مدارس در كشور سخن به ميان آورد و گفت: گاهي اوقات در كشور شهرك‌هاي مسكوني احداث مي‌شود كه مردم به آنجا مي‌روند تا زندگي كنند در حالي كه براي ساخت مدرسه براي شهرك‌هاي مذكور فكر يا برنامه‌ريزي نمي‌شود كه نتيجه آن به وجود آمدن مشكل كمبود مدارس در كشور مي‌شود. در حالي كه مردم مي‌خواهند در اين شهرك‌ها زندگي كنند و با اين مشكلات وقت زيادي از اولياي دانش‌آموزان براي به مدرسه رفتن فرزندانشان صرف مي‌شود. بنابراين بايد به نسبت شهرك‌هاي مسكوني كه ساخته مي‌شود، مدارس نيز ايجاد شوند تا اين مشكلات به وجود نيايد.

به گفته لاريجاني اگر از ابتداي ساخت اين شهرك‌هاي مسكوني در كشور، وزير آموزش و پرورش و ساير مسئولين اين وزارتخانه در نظارت و برنامه‌ريزي توجه داشته باشند، اين گونه مشكلات پيش نمي‌آيد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مشكلاتي كه برگزاري آزمون سراسري كنكور در كشور دارد، گفت: بايد به مقررات در كشور توجه شود و اگر به موقع به مشكلات توجه مي‌شد، شايد امروز جريان آموزش و پرورش در كشور زنده‌تر مي‌شد؛ كنكور يك موضوع مهم در كشور ماست كه بايد به آن توجه شود. چرا كه دانش‌آموزان بعد از گذراندن دوران راهنمايي، در اضطراب كنكور هستند و ما بايد به اين مسئله توجه كنيم.

رئيس قوه مقننه كشورمان كنكور را داراي دو مشكل دانست و گفت: در آزمون كنكور به دروس عمومي كمتر توجه مي‌شود چرا كه ضريب كمتري دارد و دروس تخصصي بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد و دانش‌آموزان زماني كه خودشان را براي آزمون كنكور آماده مي‌كنند، تبديل به افراد حرفه‌اي در تست‌زني مي‌شوند و بعد از قبولي در كنكور نيز كتاب‌ها را كنار مي‌گذارند يعني به افراد فرزانه‌اي در علم تبديل نمي‌شوند.

لاريجاني با بيان اينكه در بسياري از كشورهاي دنيا براي راهيابي افراد به دانشگاه‌ها، مكانيزم‌هاي ديگري طراحي شده است، گفت: بايد وزارت آموزش و پرورش با وزارت علوم همكاري كند تا مشكل كنكور در كشور حل شود چرا كه دانش‌آموزان به خاطر كنكور اضطراب و مشكلات روحي پيدا مي‌كنند و به نظر بنده امتحانات دانش‌آموزان دوران دبيرستان بايد به گونه‌اي برگزار شود كه قابل قبول در سراسر كشور باشد تا افراد شايسته براي ورود به دانشگاه‌هاي كشور انتخاب شوند.

وي با تاكيد بر اينكه شرايط امروز آموزش و پرورش نيازمند تغيير است، گفت: حذف كنكور از سال 92 در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده است. اما تاكنون خدمات عملي سامان يافته‌اي براي اين امر صورت نگرفته است. در حالي كه مسئولان وزارت آموزش و پرورش و علوم بايد براي حذف كنكور مصر باشند و پاي اين كار بايستند چرا كه امري بسيار مهم است.

رئيس مجلس ادامه داد: زماني كه به موضوع زبان و ادبيات فارسي در دوره‌هاي مختلف نگاه مي‌شود، احساس مي‌شود كه در دهه‌هاي قبل به ادبيات فاخري كشورمان توجه بيشتري مي‌شد اما امروز به اين مسئله توجه لازم و كافي صورت نمي‌گيرد و گويا ادبيات فارسي در كشور ما رسوخ پيدا كرده است و اين يك اشكال است و بايد زبان فارسي كه بسيار پراهميت در زندگي ماست، براي نسل‌هاي آينده تست شود.

علي لاريجاني كه نمايندگي مردم قم در مجلس هشتم را نيز به‌عهده دارد، گفت: بايد عقبه فكري دانش‌آموزان در حوزه ادبيات فارسي غني شود و شايد عدم توجه لازم افراد به ادبيات فارسي اشكال در شيوه‌هاي آموزش باشد و اينكه شايد لازم باشد متون را تغيير دهيم.

وي با بيان اينكه در حال حاضر افرادي كه از دانشگاه‌ها فارغ التحصيل مي‌شوند، مانند فارغ التحصيلان حوزوي نيستند، گفت: بايد رونقي ايجاد شود تا خروجي آموزش و پرورش افراد مسلط بر ادبيات فارسي باشد تا اين ادبيات حفظ شود.

رئيس مجلس توجه به زبان عربي و انگليسي را از ديگر موضوعاتي دانست كه آموزش و پرورش بايد براي آن برنامه‌ريزي كند، گفت: طبق تعبير شهيد مطهري زبان عربي، زبان ديني و آئين ماست و مسلمانان بايد آن را بياموزند؛ در دنياي امروز با توجه به جايگاهي كه جمهوري اسلامي ايران دارد، توجه به زبان عربي مي‌تواند براي ارتقاي آينده كشورمان مفيد باشد.

لاريجاني با تاكيد بر اينكه شايد عدم توجه كافي به يادگيري دانش‌آموزان در زبان عربي، تا حدودي مربوط به معلمان باشد، تصريح كرد: خود معلمين كشورمان بايد به زبان عربي توجه كنند و نبايد يادگيري زبان عربي به يك موضوع حاشيه‌اي در آموزش و پرورش تبديل شود و بايد به اين زبان در اين وزارتخانه توجه جدي صورت گيرد كه البته ناگفته نماند كه اين مشكل در زبان انگليسي هم وجود دارد و نسل آينده كشور ما براي تعاملاتي كه خواهد داشت، بايد با زبان انگليسي آشنايي داشته باشد. از اين رو به نظر بنده در اين حوزه احتياج به يك بازنگري داريم چرا كه دانشجويان مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا نيز در زبان انگليسي مشكل دارند.

وي در بخش پاياني سخنانش لزوم توجه به كتاب‌هاي ديني در آموزش و پرورش را مورد تأكيد قرار داد و گفت: واقعاً كتاب‌هاي ديني شخصيت‌ساز هستند از اين رو بايد به اين كتب در آموزش و پرورش توجه شود. چرا كه متون ديني براي آينده افراد بسيار تأثيرگذارند و افراد مي‌توانند بصيرت لازم در دين را از اين كتب دريافت كنند. در حالي كه هم اكنون كتب ديني آن جايگاه لازم خود را ندارد.

رئيس دستگاه قانونگذاري كشورمان همچنين استفاده از روش قرآن در بيان مطالب ديني را يادآوري كرد و گفت: خداوند در قرآن كريم روش بيان مطالب ديني را به خوبي ارائه كرده است و كتب ديني ما بايد مانند قرآن داراي انذار و قصص كوتاه و بلند باشد و بايد از تكنيك‌هاي مختلف قرآني در متون ديني استفاده كنيم تا شايد بتوانيم از نظر محتوا در كتب مذكور جذابيت ايجاد كنيم.

علي لاريجاني در خاتمه برگزاري كلاس‌هاي ديني را نيز از ضروريات دانست و گفت: نبايد كلاس‌هاي ديني خشك باشد و بايد از روش گفت‌وگو در كلاس‌هاي ديني استفاده شود چرا كه به جذابيت اين كلاس‌ها مي‌تواند كمك كند.
 

parna pahlavani

عضو جدید
من میگم حذف نشه چون بعضیا تو مدرسه به دلایلی نمیتونن خوب درس بخونن بعد کنکور خوب میدن.میگم در کنارش یه گزینه ی دیگه هم برا ورود به دانشگاه داشته باشیم بد نی.
 

Similar threads

بالا