یک کمک کوچک برای مردم بحرین

وضعیت
موضوع بسته شده است.

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
عضو تشکل "کنگره عمومي براي ياري مردم بحرين" تاکيد کرد: خبرنگاران و روزنامه نگاران عرب به خاطر سرکوب رسانه هاي مستقل و آزاد در بحرین، از "حمد بن عيسي آل خليفه" پادشاه اين کشور بعنوان جلاد آزادي بيان به دادگاهي در مصر شکايت کردند.

"قاسم الهاشمي" روز پنج شنبه در گفتگو با شبکه العالم با اشاره به اقدام رژيم بحرين در شکنجه و شهيد کردن "کريم الفخراوي" مدیر مرکز انتشاراتي "الفخراوي" این کشور اظهار داشت: کريم الفخراوي به شهادت رسيد تا تاريخ بارديگر تکرار شود؛ و ما امروز شاهد ريخته شدن خون افراد بي گناه و شخصيت هاي برجسته و نخبه بحرين از جمله روزنامه نگاران و وبلاگ نويسان هستيم.

وي افزود: خبر شهادت الفخراوي، روزنامه نگاران عرب را متاثر کرد، و هم اکنون آنها در شهر "قاهره" پايتخت مصر عليه شاه بحرين به عنوان جلاد آزادي بيان دادخواست داده اند.

الهاشمي خاطرنشان کرد: در کشورهاي الجزاير و تونس نيز اقداماتي براي ارایه شکايت به دادگاه به علت اقدام رژيم بحرين در سرکوب مردم و بي توجهي به آزادي انديشه و بيان در جريان است.

وي گفت: همه روزنامه نگاران و خبرنگاران مستقل بحرين يا از اين کشور اخراج شده يا بازداشت شده اند و فقط برخي خبرنگاران وابسته به رژيم آل خليفه اکنون در شبکه تلويزيوني دولتي اين کشور و برخی رسانه های مکتوب وابسته کار مي کنند.

الهاشمي به محدوديت هاي شديد رژيم بحرين درخصوص فعاليت نمايندگان رسانه هاي خارجي در اين کشور اشاره کرد و گفت: از خبرنگاران خارجي خواسته شد که خاک بحرين را ترک کنند يا از ورود آنها به اين کشور جلوگيري شد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان خبرنگاران بدون مرز شاه بحرين را نخستين مسئول خشونتها عليه مردم و کشتار آنها در اين کشور دانسته است.
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]رسول اکرم ص: مَن سمعَ مُسلماً یُنادی یا لَلمُسلمین فَلَم یَجِبهُ فَلَیسَ بِمُسلم
هرکس صدای فریاد مسلمانی را بشنود-که درخواست کمک و یاری میکند و او را یاری نکند پس وی مسلمان نیست
.
[/FONT]
 

magnet

عضو جدید
بحرین زنده است .....

بحرین زنده است .....







:gol:




:gol:




:gol:


 

rozmary3000

اخراجی موقت
سلام دوستان
سایتی هست که افراد میتونن توی اون بیانیه ای را که برای حمایت از مردم بحرین نوشته شده امضا کنند.
اگر تعداد امضاها به یک ملیون امضا برسه سازمان ملل یک بیانیه برای حمایت از اونا صادر میکنه.
ما که نمیتونیم کاری برای مردم مظلوم بحرین بکنیم حداقل بیایید این صفحه را امضا کنیم.

متاسفانه بخاطر شیعه بودن مردم این کشور حمایت نمیشن.حتی از طرف مسلمونای دیگه.
خواهش میکنم دریغ نکنید دوستان.:cry::cry::cry:


http://www.petitiononline.com/ssi2011/petition.html

در ضمن اگر در فاروم دیگر یا گودر یا سایر شبکه های اینترنتی عضو هستید این پیام را همخوان کنید.
تعداد امضاها تا این لحظه خیلی کم است.حدود 15000تا:(

عكسهايي از كشتار مردم بحرين


ahmed-was-shut-in-his-head-by-live-bullet.jpg



HxQfYbC9Kgf.jpg
 

magnet

عضو جدید
بمب گوگلی بحرین راه اندازی شد

بمب گوگلی بحرین راه اندازی شد

برخی از فعالان سایبری، در اقدامی خودجوش در شبکه های اجتماعی اقدام به راه اندازی بمب گوگلی در حمایت از مردم مظلوم بحرین کرده اند.

برخی از فعالان سایبری، در اقدامی خودجوش در شبکه های اجتماعی اقدام به راه اندازی بمب گوگلی در حمایت از مردم مظلوم بحرین کرده اند.

بر اساس این گزارش، سازندگان این بمب معتقدند، در حالی که موتورهای جست‌و‌جو هنگام سرچ کلمه «بحرین» تنها به نشان دادن موقعیت جغرافیایی، کنسرت موسیقی یا دعواهای قدیمی ایران و بحرین اکتفا می کنند، این اقدام کمترین کاری است که در فضای مجازی در مقابله با ظلم و ستمی که بر مردم مسلمان بحرین روا داشته می شود, می توان انجام داد.


بمب گوگلی بحرین به نشانی http://www.todaybahrain.com، از بخش های مختلفی همچون بحرین در وبلاگستان، بحرین در رسانه ها، بحرین از نگاه دوربین، نماهنگ، همراهان ما و لوگوها تشکیل شده است که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در معرض دید کاربران است.


علاقه مندان می توانند، بمب گوگلی بحرین را از نشانی اینترنتی مشاهده و با پیوند دادن و درج لوگوی این پایگاه، با مردم بحرین همراهی کنند.
 

rozmary3000

اخراجی موقت
تا الان که من امضا زدم شد40942تا..
ولی این فقط جنبه تشریفاتی داره، اون ظالمین هر غلطی که بخوان دارن میکنن!!


حجت الاسلام مهدی طائب تأکید کرد: تحرکاتی که اخیراً در کشور سوریه رخ داده است از جانب وهابیون و حرکت‌های مربوط به عبدالحلیم خدام، رفعت اسد و در رأس آن‌ها سعد حریری است.
فارس:

حجت‌الاسلام مهدی طائب از اساتید حوزه و دانشگاه در نشست " بررسی بیداری جهان اسلام " که بعدازظهر امروز دوشنبه در تالار شهید رجب‌بیگی دانشکده‌فنی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در طول تاریخ امت‌ها و مردم مسلمان جهان طالب خوبی و نجات بودند اما گرفتار حاکمانی شدند که آن‌ها را مجبور به ضرر و زیان کردند.
وی افزود: انسان‌های وجود دارند که معتقد هستند اما تحت سیطره حاکمیت کشورشان قرار گرفته‌اند و علت زیر سلطه بودن آن‌ها این است که نمی‌دانند حاکمیت کشورشان بد عمل می‌کند و نسبت به حاکم کشور خود فاقد بصیرت هستند.
*معضل بزرگ جوامع اسلامی بی‌بصیرتی مردم است
رئیس قرارگاه عمار خاطرنشان کرد: علم و بصیرت به معنی آگاهی است اما باید پرسید چرا علم و بصیرت یک‌جا به کار نمی‌رود؟ علم، آگاهی از نوع تعریف است و با عالم خارج ارتباط ندارد اما بصیرت آگاهی از نوع مصداق‌شناسی و رویت است.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه افرادی که بازی حاکمان سلطه‌طلب خود را می‌خورند فردشناس نیستند، در ادامه تصریح کرد: معضل بزرگ جوامع اسلامی بی‌بصیرتی مردم است.
وی افزود: در کشور ایران رژیم پهلوی 35 سال حکومت کرد در حالی که مردم این کشور شیعه و مسلمان بودند اما مردم چشم خود را بر روی خیانت‌های شاه معدوم بسته بودند.
*جنگ غزه از الطاف خفیه خداوند برای کلید زدن بیداری اسلامی منطقه بود
طائب با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) در کشور ایران چشم مردم را بر روی خیانت‌های رژیم طاغوت باز کرد و به آنان بصیرت داد، تأکید کرد: حرکت امام‌خمینی(ره) در کشورمان نوعی بیداری اسلامی بود. مردم ایران از همان دوران، ضدصهیونیست بودند اما نمی‌دانستند شاه معدوم با صهیونیست‌‌ها هم کاسه است که امام‌خمینی(ره) این بصیرت را به مردم داد.
وی با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) معتقد بودند که باید انقلاب فرهنگی خود را به جهان صادر کنیم، اظهار داشت: یک شاخص حق و باطل در میان جهان اسلام وجود دارد و مهمترین این شاخص ضدیت با صهیونیست است.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت:‌ جنگ غزه از الطاف خفیه خداوند برای کلید زدن بیداری اسلامی منطقه بود.
*عامل انحراف و بدی در جهان و کشورهای اسلامی صهیونیست است
رئیس قرارگاه عمار در ادامه گفت: در جنگ غزه انتظار این بود که کشورهای مصر، لیبی، یمن، اردن و عربستان‌سعودی به مردم غزه کمک کنند اما حاکمان این کشورها از این اقدام خودداری کردند و به جای آن از سیاست‌های رژیم‌صهیونیستی حمایت کردند.
وی اظهارداشت: هنگامی که حاکمان این کشورها در جنگ غزه از رژیم‌صهیونیستی حمایت کردند، مردم جهان اسلام متوجه شدند که حاکمان کشورشان از حامیان اصلی رژیم‌صهیونیستی هستند.
این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: هنگامی که امثال قذافی، بن‌علی و مبارک از مردم غزه حمایت نکردند، کلید قیام‌های مردم منطقه زده شد.
*باید عامل بدحجابی در کشورمان ریشه‌یابی سیاسی شود
رئیس قرارگاه عمار با تأکید بر اینکه برخی‌ها معتقدند که مردم کشورهای منطقه که دست به قیام زده‌اند موفق نخواهند بود چون رهبر ندارند، گفت: رهبر این کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی ایران است و الگوی آنان انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه عامل انحراف و بدی در جهان و کشورهای اسلامی صهیونیست است، بیان داشت: مردم کشورهای منطقه باید به قیام‌های مردمی خود ادامه دهند تا ریشه صهیونیست خشکانده شود.
طائب با اشاره به اینکه اشاعه فساد و فتنه در جهان تنها رژیم‌صهیونیستی است، تأکید کرد: باید عامل بدحجابی در کشورمان ریشه‌یابی سیاسی شود و عوامل آن آشکار شود. کدهای اطلاعاتی موجود است که مشخص می‌کند یکی از عوامل اصلی اشاعه فساد و بدحجابی در کشور لابی‌های رژیم‌صهیونیستی هستند.
*در خصوص به نتیجه رسیدن قیام مردم بحرین نباید عجله کرد
وی افزود: در حال حاضر افرادی دستگیر شده‌اند که با لابی‌‌های صهیونیستی در ارتباط بودند و مدل‌های زننده انواع لباس‌ها را وارد کشور می‌کردند و با استفاده از چند تن از زنان به تولید گسترده این لباس‌ها می‌پرداختند.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در خصوص به نتیجه رسیدن قیام مردم بحرین نباید عجله کرد به دلیل اینکه این قیام تازه 3 ماه است که آغاز شده است.
*مردم بحرین بدانند 500 شهید نداده پیروز خواهند شد
طائب در ادامه گفت: رژیم آل‌خلیفه و آل‌سعود از رژیم پهلوی که قوی‌تر نیست. انقلاب اسلامی ایران در اوج مبارزات خود در طول یک سال و نیم به پیروزی رسید و 180 هزار شهید تقدیم انقلاب کرد اما مردم بحرین باید با توجه به جمعیت خود حداقل 1800 شهید تقدیم قیامشان کنند تا این قیام به پیروزی برسد که در حال حاضر کشور بحرین تنها 30 نفر شهید داده است.
وی با بیان اینکه مردم بحرین بدانند 500 شهید نداده پیروز خواهند شد، خاطرنشان کرد: آمریکا برای مقابله با جریان انقلاب اسلامی و کمک به رژیم طاغوت هیچ نیروی خارجی را وارد عمل نکرد چون به سازمان مجاهدین و نهضت آزادی اطمینان داشت اما دولت‌مردان آمریکا در کشور بحرین خیلی زود نیروی خارجی یعنی ارتش آل‌سعود را وارد میدان کرد و این امر نشان می‌دهد که آمریکا بسیار ضعیف و ناتوان شده است.
*عربستان سعودی با ورود به کشور بحرین خود را وارد باتلاق بزرگی کرده است
رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه عربستان سعودی با ورود به کشور بحرین خود را وارد باتلاق بزرگی کرده و اکنون نه راه پس دارد و نه راه پیش، گفت: ورود ارتش آل‌سعود به کشور بحرین از الطاف خداوند است و به همین دلیل قیام‌های مردمی شکل گرفته است.
*کشور بحرین چاشنی از میان رفتن آل‌سعود است
این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه کشور بحرین چاشنی از میان رفتن آل‌سعود است، خاطرنشان کرد: از میان رفتن رژیم آل‌سعود نیاز به یک چاشنی داشت که با ورود ارتش آل‌سعود به بحرین، روند اضمحلال این رژیم میسر شده است.
وی افزود: مردم بحرین برای به نتیجه رسیدن قیام خود آمادگی دارند حتی دست به اسلحه‌ ببرند و اگر آمار شهدا در این کشور بالا برود این امر محقق خواهد شد.
طائب اظهار داشت: اگر مردم بحرین دست به سلاح ببرند در ابتدا ارتش عربستان سعودی را هدف قرار می‌دهند و با این وجود اگر باز هم آل‌سعود در کشور بحرین حضور داشته باشد تبدیل به آمریکای دوم در افغانستان و عراق خواهد شد.
این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص برخی تحرکات در کشور سوریه گفت:‌ در سوریه حرکت مردمی شکل نگرفته است و تحرکات اخیر در این کشور بر مبنای حرکت‌های گروهکی است.
وی در ادامه گفت: مردم کشور سوریه بشار اسد را با اینکه علوی مذهب است بسیار دوست دارند به دلیل اینکه ضدصهیونیست است.
*در رأس ایجاد تحرکات در سوریه سعد حریری نقش ایفا می‌کند
طائب تأکید کرد: تحرکاتی که اخیراً در کشور سوریه رخ داده است از جانب وهابیون و حرکت‌های مربوط به عبدالحلیم خدام، رفعت اسد و در رأس آن‌ها سعد حریری است.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در سوریه حرکت مردمی شکل نخواهد گرفت به دلیل اینکه بشار اسد فردی ضدصهیونیست است، تصریح کرد: برخی‌ها در کشورمان اعتقاد دارند که قیام‌های مردم منطقه براساس طرح‌های آمریکایی است که این‌گونه تحلیل‌ها بسیار کودکانه است.
وی افزود:‌آیا آمریکا مغز حمار خورده است که راه کانال سوئز را برای ما باز کند؟ در دوران حکومت مبارک در کشور مصر هنگامی که کشتی‌های باری ایران از کانال سوئز عبور می‌کرد 2 بار بازرسی می‌شد اما اخیراً 2 ناو جنگی کشورمان به سلامتی از این کانال عبور کردند.
طائب در پایان خاطرنشان کرد: حُسن مقام معظم رهبری این است که به هنگام، متوجه قیام‌های مردمی منطقه شدند و از 5 سال گذشته زمینه را آماده کردند.
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]حسین بن علی بن ابی‌طالب؛ در مسير كوفه، خطاب به سپاه «حر»[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif][أیها الناس؛ إنّ رسول‌الله قال: من رأی سلطاناً جائراً، مستحـِلّا لـِحرام الله، ناکثـاً عهده، مخالفـاً لـِسُــنّة رسول‌الله، یعملُ فی عباد الله بالـإثم و العدوان؛ فلم یـُغیّر علیه بفعل ٍ و لا قول ٍ کان حقّـاً علی الله أن یدخله مدخله.]-[مقتل خوارزمی/ج1/ص234][/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]ای مردم! همانا رسول خدا فرمود: "هر کس با سلطان زورگویی مواجه شود که حرام خدا را حلال کرده، پیمان الهی را می‌شکند، و با سنت و قوانین رسول خدا از در مخالفت در آمده است، و در میان بندگان خدا راه گناه و معصیت و ستم و دشمنی را در پیش می‌گیرد، ولی با عمل یا سخن علیه چنین سلطانی اظهار مخالفت نکند، بر خداوند است که اين فرد [ساكت] را به محل همان طغيان‌گر [در آتش جهنم] داخل كند."
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]​
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش شیعه آنلاین، نسیم به نقل از پایگاه عراقی"نون" گزارش داد: درگیری هواداران شیخ 'حمد بن عیسی آل خلیفه' پادشاه بحرین و هواداران 'خلیفه بن سلمان آل خلیفه' نخست وزیر این کشور در پی بروز اختلاف میان این دو مقام رژیم آل خلیفه، چند کشته و زخمی بر جای گذاشت.

نخست‌وزیر 75 ساله بحرین، مخالف با دادن امتیاز به معترضان و شیعیان از سوی پادشاه بحرین است، وی روابطی مستحکم و دیرینه با آل سعود دارد. به طوری که عربستان به پادشاه بحرین تاکید کرده است که اگر نخست‌وزیر برکنار شود، عربستان از ارسال نیرو به بحرین خودداری خواهد کرد.
 

magnet

عضو جدید
روایت الجزیره از تعرض به دختران بحرینی

روایت الجزیره از تعرض به دختران بحرینی

انتشار ویدئوی مصاحبه یك دختر دبیرستانی بحرینی كه در زندان آل خلیفه مورد تحقیر و توهین قرار گرفته است شوك بزرگی به بینندگان شبكه های اجتماعی وارد كرد.

این مصاحبه توسط شبكه الجزیره قطر به صورت سری ضبط شده است كه نشان از وحشیانه ترین رفتار آل خلیفه را در برخورد با تظاهركنندگانی نشان می دهد كه با روش های مدنی خواهان دموكراسی در بحرین هستند.

این كلیپ ویدئویی نتیجه تحقیقات سری خبرنگار الجزیره «چارلز استارتفورد (Charles Stratford)» است كه سند غیر قابل انكاری است و نشان می دهد كه نیروهای آل خلیفه از آغاز ناآرامی ها در بحرین به صورت ادواری به مدارس دخترانه تعرض می كنند و دانش آموزان و آموزگاران آن را می ربایند.

«هبه» دختر ۱۶ ساله بحرینی در این مصاحبه با خبرنگار الجزیره گفت: نیروهای آل خلیفه با حمله به مدرسه ما، مرا همراه با سه دختر هم مدرسه ای دیگر ربودند و ما را به مدت سه روز متوالی به طور وحشیانه كتك زدند.

وی ادامه داد: یك نفر از مزدوران آل خلیفه سر مرا هدف چوبدستی خود قرار داد، سرم شكست و خون از سرم جاری شد و نیمه جان شدم. سپس ضارب من به دیگر مزدوران گفت كه مرا به اتاق استراحت ببرند. اما آنها در آنجا مرا به دیوار كوبیدند و من فریاد و جیغ می زدم. اگر ما داد و فریاد نمی كردیم او و همقطارانش ما را بیشتر و بیشتر و شدیدتر مورد ضرب و شتم قرار می دادند.

هبه افزود: ضرب و شتم بسیار شدید بود اما آنچه باعث وحشت ما می شد نگرانی در مورد اقدامات بعدی مزدوران آل خلیفه بود به گونه ای كه ما دیگر درد را احساس نمی كردیم.

در همین حال یك خبرنگار محلی به نام «حسین خلف» از تجاوز به یكی از زنان فامیل او به وسیله نیروهای آل خلیفه در شب گذشته خبر داد. شبكه تلویزیونی اس‏بی‏اس استرالیا، با تهیه و پخش گزارشی این تجاوز را تایید كرده است.

به نظر می رسد كه جلادان آل خلیفه علاوه بر وحشیگری و دد منشی به بیماری های روانی مانند "خود كم بینی"، "جنون آنی" و "سادیسم" مبتلا هستند كه انسان را به خشونت وا می دارد و او با رنج و درد طرف مقابل آرام می شود.

بر اساس گزارش الجزیره نیروهای آل خلیفه تاكنون بیش از ۱۵ مدرسه دخترانه بحرین را هدف تعرض خود قرار داده و حتی دختران ۱۲ ساله را ربوده، مورد ضرب وشتم قرار داده و تهدید به تجاوز نموده اند. گروه حقوق بشر بحرین نیز اعلام كرده است كه حداقل ۷۰ معلم نیز تا كنون دستگیر شده اند. این در حالی است كه سركوب و دستگیری و خشونت آل خلیفه همچنان ادامه دارد.
 

magnet

عضو جدید
دوستان لطفا برای پستهای خبری ، لینک خبر یادتون نره
ممنون

سلام.
چشم !

انتشار ویدئوی مصاحبه یك دختر دبیرستانی بحرینی كه در زندان آل خلیفه مورد تحقیر و توهین قرار گرفته است شوك بزرگی به بینندگان شبكه های اجتماعی وارد كرد.

این مصاحبه توسط شبكه الجزیره قطر به صورت سری ضبط شده است كه نشان از وحشیانه ترین رفتار آل خلیفه را در برخورد با تظاهركنندگانی نشان می دهد كه با روش های مدنی خواهان دموكراسی در بحرین هستند.
.
.
.
.
بر اساس گزارش الجزیره نیروهای آل خلیفه تاكنون بیش از ۱۵ مدرسه دخترانه بحرین را هدف تعرض خود قرار داده و حتی دختران ۱۲ ساله را ربوده، مورد ضرب وشتم قرار داده و تهدید به تجاوز نموده اند. گروه حقوق بشر بحرین نیز اعلام كرده است كه حداقل ۷۰ معلم نیز تا كنون دستگیر شده اند. این در حالی است كه سركوب و دستگیری و خشونت آل خلیفه همچنان ادامه دارد.


منبع خبر


و خبر کامل اینکه :

پس از آنكه چندي پيش خبر ربوده شدن «آيات القرمزي» شاعر جوان بحريني توسط نبروهاي امنيتي و تجاوز به او،در رسانه هاي جهان منتشر شد امروز نيز فيلمي تكان دهنده از اظهارات يك دختر 16 ساله بحريني در شبكه الجزيره منتشر شد.

در فيلم مذكور «هبه» دختر نوجوان بحريني چگونگي يورش به منزلش و ربوده شدنش توسط عوامل امنيتي بحرين و عربستان را تشريح ميكند.

اين دانش آموز 16 ساله فاش كرد كه وي و سه دوستش توسط نيروهاي امنيتي ربوده شده و تا سه روز در اختيار آنان بوده اند و به شدت شكنجه شده اند مورد شکنجه قرار گرفته اند.

اين قرباني بحريني اين چنين ميگويد:آنها مرا از ناحيه سر مورد ضرب و شتم قرار دادند و شروع به خونريزي كردم و به زمين افتادم .آن مامور به همكارانش گفت كه مرا داخل دستشويي ساختمان زنداني كنند.او مرا به ديوار كوبيد كه جيغ بكشم اما وقتي واكنشي نشان ندادم او بيشتر و بيشتر مرا كتك زد.شكنجه و ضرب و شتم سخت بود اما ترس از اينكه قرار است چه بلايي بر سرمان بيايد ما را نسبت به درد آن لحظه بي تفاوت كرده بود.

گفتني است بر اساس گزارشات منتشره از سوي معترضين بحريني تا كنون 15 مدرسه در بحرين مورد حمله نيروهاي امنيتي و پليس بحرين قرار گرفته است.اين نيروها اقدام به ضرب و شتم و بازداشت و تهديد دختران با حد اقل سن 12 سال كرده اند.

همچنين يك گروه حقوق بشر بحريني اذعان داشت كه حدود 70 معلم نيز بازداشت شده اند و از سرنوشت آنها خبري در دسترس نيست.

گفته ميشود از ابتداي اعترضات در كشور بحرين از سرگذشت بيش از 400 مرد و زن بحريني هيچ خبري وجود ندارد.

اوضاع انساني در كشور بحين بحراني است اما رسانه هاي خبري آمريكا و اروپا با پوشش اخبار مرگ مشكوك بن لادن سعي در ناديده گرقتن اين حوادث دارند.

علاوه بر اين گفتني است تعداد بسيار زيادي از مساجد و مكانهاي مذهبي در كشور بحرين توسط عوامل امنيتي عربستاني و بحريني تخريب شده است.

سازمانهاي حقوق بشر جهاني در قبال تحولات بحرين سكوت اختيار كرده اند و مقامات كشورهاي اروپايي،ايالات متحده و كشورهاي عربي نيز ضمن فرقه اي خواندن اعتراضات در بحرين از اظهار نظر پيرامون اين تحولات خودداري كرده اند.

در همين راستا فيلم منتشر شده اظهارات هولناك دختر 16 ساله بحريني كه در خانه اش مورد تجاوز نيروهاي امنيتي بحرين قرار گرفته است نيز از سايت «يو تيوب» حذف شد.

این دختر 16 ساله که به هبه مشهور است "البته نام واقعی او نیست" ، به همراه سه دوستش توسط نیروهای امنیتی بحرین در اواخر ماه گذشته از مدرسه ربوده شدند.

ترجمه سخنان هبه ، دختر 16 ساله بحرینی در فیلم :

آنها مرا کتک زدند و به دیوار می کوبیدند تا جیغ بکشم و از آنجا که ما جیغ نمی کشیدیم آنها مارا بیشتر و بیشتر کتک می زدند .ضرب و شتم شدید بود اما ترس از اینکه قرار است که با ما چه کنند باعث می شد که در آن لحظه به آن فکر نکنیم .او تکه ای شلنگ برداشت و شروع به کتک زدن ما کرد او سر مرا مورد حمله قرار داد که سر من به شدت خونی شد و من به زمین افتادم و او به همکارانش گفت که مرا در دستشویی آن محل زندانی کنند . او گفت که نیروهای امنیتی از او هیچ نپرسیده اند و نه اینکه آیا او در شورش های اخیر شرکت کرده است یا خیر ؟ آنها دائما او را با تهدید به تجاوز جنسی می ترسانیده اند و او را جلوی چشم دوستانش تشیع جنازه کنند . آنها یکی از دختران را در کفنی پیچیده و او را دائما کتک می زدند در حالی که آن دختر چشم بند سبزی به چشم داشت . آنها کتک می خوردند و گریه می کردن و به ما می گفتند که به زودی نوبت ما خواهد شد . آنها از ما عکس گرفتند در حالی که تابلویی هایی که رویش اسم ما و شماره شناسایی ما را نوشته بودند در عکس مشهود بود ما لباس های مدرسه را به تن نداشتیم .آنها ما را مجبور کردند عبا بپوشیم مانند لباس های گروه معترض شیعی الوفاق .

هبه می گوید : من بسیار وحشت زده شدم زیرا که آنهایی که تهدید شده بودند دوباره دستگیر شدند .ما نمی دانیم که می توانیم کی دوباره تحصیلاتمان را شروع کنیم . و اگر اخراج شده ایم وضعیتمان چیست و آینده ی مان چیست .


فیلم فوق را از اینجا دریافت کنید .

منبع



به گزارش شیعه آنلاین، نسیم به نقل از پایگاه عراقی"نون" گزارش داد: درگیری هواداران شیخ 'حمد بن عیسی آل خلیفه' پادشاه بحرین و هواداران 'خلیفه بن سلمان آل خلیفه' نخست وزیر این کشور در پی بروز اختلاف میان این دو مقام رژیم آل خلیفه، چند کشته و زخمی بر جای گذاشت.

نخست‌وزیر 75 ساله بحرین، مخالف با دادن امتیاز به معترضان و شیعیان از سوی پادشاه بحرین است، وی روابطی مستحکم و دیرینه با آل سعود دارد. به طوری که عربستان به پادشاه بحرین تاکید کرده است که اگر نخست‌وزیر برکنار شود، عربستان از ارسال نیرو به بحرین خودداری خواهد کرد.

منبع
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولین نشانه پیروزی مردم بحرین

اولین نشانه پیروزی مردم بحرین

اولین نشانه پیروزی مردم بحرین


مهر نوشت:
در شرایطی که سکوت مشکوک عربی و مدعیان غربی در برابر نقض آشکار حقوق بشر، تخریب مساجد و سرکوب مردم بحرین ادامه دارد، ارائه شکایت 201 صفحه ای به دیوان لاهه از آل خلیفه به سبب ارتکاب جنایات جنگی، ارکان این رژیم سرسپرده و مستبد را به لرزه در آورد.:smile:
در سایه ادامه سکوت مشکوک عربی و مدعیان غربی در برابر نقض آشکار حقوق بشر، تخریب مساجد و مراکز عبادت، هتک حرمت قرآن کریم و تجاوزات به مردم بی دفاع بحرین، "می الخنساء" رئیس سازمان "ائتلاف بین المللی مبارزه با فرار از مجازات" از ارائه شکواییه ضد رژیم آل خلیفه به سبب ارتکاب جنایات ضد مردم بحرین با همکاری نظامیان رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس به دادگاه جنایی بین المللی در لاهه خبر داد.
وی در این باره گفت : شکایتی که به دادگاه جنایی بین المللی تقدیم کردم، اولین گام برای رهایی ملت بحرین از نیروهای ظالم است.
الخنساء در گفتگو با پایگاه خبری الانتقاد لبنان خاطر نشان کرد : این شکایت دربرگیرنده گزارشی 201 صفحه ای شامل مدارک و اسناد قاطعی است که ثابت می کند رژیم آل خلیفه مرتکب جنایات ضد بشری شده است،
وی افزود : این مردم بی دفاع چه جرمی مرتکب شده اند که با سلاح و کشتار و شکنجه و آدم ربایی پاسخ داده می شود، آیا به خاطر اینکه آنها به شکل مسالمت آمیز و متمدانه خواستار اصلاح و تعدیل قانون اساسی بحرین شده اند، باید اینگونه با آنها رفتار شود.
وی تاکید کرد : اقدام رژیم بحرین در استفاده از سلاح و بمبهای ممنوعه بین المللی و بمباران تجمعات مسالمت آمیز مخالفان با همکاری نظامیان سعودی با هواپیماهای جنگی، بر اساس قانون بین المللی، جنایات جنگی به شمار می رود.
وی با محکوم کردن جنایت رژیم آل خلیفه در سوزاندن قرآن کریم و ربودن زنان و کودکان و جوانان از مبهم بودن سرنوشت تعداد زیادی از آنها خبر داد.
دستپاچگی شاه بحرین در پی شکایت ارائه شده به لاهه
رئیس سازمان ائتلاف بین المللی مبارزه با فرار از مجازات" درباره تحرک سریع حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه سرسپرده بحرین برای به خدمت گرفتن تیمی از وکلاء برای دفاع از وی دربرابر شکایت ارائه شده به دادگاه بین المللی در لاهه، تاکید کرد : آنچه رخ داد یک پیروزی است، تحرک فوری پادشاه بحرین تاکید می کند شکایت ارائه شده به لاهه، صحت دارد و یک مسئله جدی است.
وی خاطر نشان کرد : مارک دلن مدیر تحقیقات دادگاه لاهه از جنایات کشتار دسته جمعی و نسل کشی که رژیم بحرین علیه مردم این کشور مرتکب شده است، مات و مبهوت مانده است.
الخنساء از تمام کسانی که جزئیات بیشتری از جنایات رژیم آل خلیفه می دانند خواست آن را به دادگاه ارائه کنند.
به گفته وی، مدیر بخش تحقیقات دادگاه بین المللی لاهه از اقدام رژیم بحرین در سوزاندن کتاب مقدس قرآن کریم و تخریب مساجد و نبش قبور شگفت زده شده و این سئوال را پرسیده است که آیا بحرین واقعا یک کشور اسلامی است.
وی خاطر نشان کرد : شکایتی که به دادگاه لاهه ارائه شده، به صدور حکم محکومیت جنایات رژیم بحرین از سوی دادگاه بین المللی کمک خواهد کرد و گام نخست در مسیر رهایی ملت از رژیم ظالم و سرکوبگر است.
ادامه تخریب مراکز عبادتی و هتاکی به مقدسات
خبر دیگر اینکه، رسانه ها از ادامه اقدامات گستاخانه عوامل رژیم آل خلیفه با حمایت نظامیان رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس در تخریب مساجد در مناطق مختلف بحرین خبر دادند.
بر اساس این گزارش، نظامیان متجاوز بحرینی و سعودی یک مرکز عبادت را در منطقه مقابه در استان شمالی به طور کامل تخریب کردند.
اعتراض دیده بان حقوق بشر به رژیم آل خلیفه
در این حال سازمان دیده بان حقوق بشر از مقامات رژیم بحرین خواست به محاکمه شهروندان در دادگاه های نظامی پایان داده و کمیته ای مستقل برای بررسی شکایتها درباره شکنجه بازداشت شدگان تشکیل دهد.
این سازمان همچنین از مقامات رژیم آل خلیفه خواست به بازداشت شدگان اجازه دهند بدون هیچ محدودیتی با وکلا و خانواده خود تماس برقرار کنند.

دیده بان حقوق بشر در این گزارش اعلام کرد "عبدالهادی الخواجه" فعال حقوقی برجسته بحرینی یک ماه پس از بازداشت در هشتم می، در دادگاه نظامی محاکمه شد.
به گزارش مهر، بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر آثار بد رفتاری با این فعال حقوقی کاملا مشخص بود، به طوری که به نظر می آید این فرد در زندان انفرادی شکنجه شده است.
اخراج پرستاران معترض و جذب پرستاران فیلیپینی
مقامات رژیم بحرین در پی بازداشت و یا اخراج شمار بسیاری از پزشکان، پرستاران و امدادگران، درصدد استخدام پرستاران زن و مرد فیلیپینی هستند.
روزنامه الوسط بحرین به نقل از یک روزنامه فیلیپینی نوشت : وزارت امورخارجه بحرین از مانیل درخواست کرده است نیازهای این کشور در بخش پرستاری را تامین کند.

"فاطمه بلوشی" وزیر توسعه اجتماعی و قائم مقام وزیر بهداشت رژیم بحرین برای بررسی این موضوع و ورود پرستاران فیلیپینی زن و مرد به بحرین با سفارت آن کشور در منامه رایزنی خواهد کرد.

وزارت بهداشت رژیم بحرین در پی اعتراضات مردمی و حمایت پرستاران و پزشکان از این تحرکات، در حال اخراج و یا بازداشت پزشکان، پرستاران و امدادگرانی است که به حمایت از این اعتراضات پرداخته و یا به مداوای مجروحان پرداخته اند.
شبکه العالم به نسخه ای از ابلاغیه وزارت بهداشت بحرین دست یافته است که بر اساس آن، این وزارتخانه خواستار توقف فعالیت پزشکان و پرستاران بیمارستان السلمانیه شده است.بر اساس این حکم، دلیل جلوگیری از ادامه کار پزشکان و پرستاران مشارکت آنها در اعتراضات و درمان مجروحان حوادث اخیر است
تظاهرات مردم بحرین در جمعه "دفاع مقدس"
ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین در بیانیه ای، با اعلام جمعه "دفاع مقدس" پیش بینی کرد این جمعه تظاهرات متعددی در روستاها و شهرهای این کشور برگزار شود.
این ائتلاف با هشدار به رژیم آل خلیفه درباره ادامه اقدامات سرکوبگرانه شهروندان بحرینی، آزادی فوری زنان بازداشت شده و لغو احکام اعدام را خواستار شد.

بدرفتاری با زنان در بحرین ادامه دارد
خبر دیگر اینکه،"نبیل رجب" رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از مسئولان این کشور خواست به طور جدی درباره موضوع آزار و اذیت یک دختر دانش آموز توسط نیروهای امنیتی بررسی و تحقیق شود.
نبیل رجب گفت : هرگونه بی توجهی به این موضوع و یا تلاش برای تکذیب یا مخفی کردن آن از طریق تحت فشار قرار دادن قربانی یا خانواده وی، سبب تشدید بی اعتمادی مردم به دستگاه های امنیتی بحرین خواهد شد.

تحصن پزشکان لبنانی مقابل دفتر سازمان ملل متحد
جمعی از پزشکان لبنان برای اعلام همبستگی با پزشکان و پرستاران بحرینی مقابل دفتر سازمان ملل متحد در بیروت تحصن کردند.
پزشکان لبنانی از سازمان های بین المللی خواستند برای توقف نقض حقوق شهروندان بحرینی وارد عمل شوند.

اعلام حمایت فعالان در بروکسل از مردم بحرین
در بروکسل نیز فعالان عرب و بحرینی برای دومین بار طی یک هفته با تجمع مقابل سفارت عربستان ، خروج نیروهای اشغالگر سعودی از خاک بحرین را خواستار شدند.
شرکت کنندگان در این تجمع، آزادی فوری بازداشت شدگان و گفتگو با مخالفان به عنوان نماینده واقعی ملت بحرین را خواستار شدند.
هراس شیخ حمد از آینده مبهم خود
"کریم محروس" یک سیاستمدار بحرینی تاکید کرد: پادشاه بحرین از مرحله بعد از لغو وضعیت فوق العاده در این کشور و خروج نیروهای اشغالگری سعودی و آینده مبهم پیش روی خود در هراس به سر می برد.
به گزارش مهر، محروس در گفتگو با العالم خاطر نشان کرد : مسئولان رژیم بحرین در سردرگمی به سر می برند، زیرا بعد از عقب نشینی نیروهای سعودی و لغو حالت فوق العاده یک خلا سیاسی در بحرین ایجاد خواهد شد.
وی افزود: مسئولان بحرینی به ویژه شخص "حمد بن عیسى ال خلیفة" پادشاه این کشور موضعگیری بی ثباتی دارند، زیرا از اتفاقات احتمالی بعد از لغو وضعیت فوق العاده و عقب نشینی نیروهای عربستانی در هراسند و همین امر سبب شده تا پادشاه بحرین خواستار برگزاری انتخابات برای انتخاب 18 نفر از اعضای پارلمان شود.
محروس با اشاره به موج سرکوب مردم بی دفاع بحرین توسط رژیم بحرین و نیروهای اشغالگر سعودی، گفت : پادشاه بحرین اعتراف کرد که شخصا این عملیات را با همه جزئیات مدیریت می کرده است، که این امر نوعی اذعان به ارتکاب جنایت است و علاوه بر این، باید به تصمیم نابخردانه آل خلیفه در فراخواندن نیروهای سعودی برای نقض حاکمیت کشور اشاره کرد.
وی افزود: پادشاه بحرین با فراخوانی نیروهای سعودی می خواست اوضاع سیاسی این کشور را براساس تمایل خودش باثبات کند و بحرین را به مرحله قبل از انقلاب مردمی بازگرداند و جنبش مردم بحرین را دور بزند.
محروس خاطرنشان کرد: رژیم آل خلیفه اذعان کرده است که اقدامات نظامی و امنیتی علیه مردم دیگر فایده ای ندارد و رفتار این رژیم در کشتار، آواره کردن، سرکوب و شکنجه مردم بحرین برای افکارعمومی برملا شده است به ویژه که بسیاری از نهادهای بین المللی نقض گسترده حقوق بشر در این کشور را به چشم خود دیده اند.
وی افزود: نماینده دیده بان حقوق آثار شکنجه را بر جسد شهید "صقر" از شهدای مردم بحرین مشاهده و تصاویری از آن تهیه کرده است، اما با این حال، بسیاری از افراد زیرشکنجه جان باخته و برای فاش نشدن آثار این شکنجه ها بر پیکرهای آنها، به سرعت دفن شده اند.
این سیاستمدار بحرینی با محکوم کردن اقدام نیروهای بحرینی و نیروهای رژیم اشغالگر سعودی درهتک حرمت زنان بازداشت شده گفت: بسیاری از زنان بازداشت شده بحرینی در زندانها مورد تجاوز قرار گرفته اند، اما از ترس آبروی خود راضی به افشای این امر نیستند، و ارتش عربستان نیز متهم به دست داشتن در این اقدامات است.
محروس تاکید کرد : رویدادهای بحرین تا این لحظه نشان می دهد که دیگر مجالی برای گفتگو و مذاکره با رژیم آل خلیفه به منظور اداره امور جامعه باقی نمانده است و این رژیم متوجه وضعیت خطرناک کشور نیست و همواره در ترس و بی ثباتی بسر می برد.
محروس پیش بینی کرد بحرین با توجه به ادامه اقدامات رژیم این کشور علیه مردم، شاهد خیزش و خروش بیشتر مردمی و حتی درگیری بیشتری باشد
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اظهارات منتشر نشده پادشاه بحرين در مورد ايران
پادشاه بحرين در اجلاس وزراي خارجه شوراي همكاري خليج فارس، به صراحت اعلام كرد كه ايران هيچ نقشي در تحولات بحرين ندارد، اما اين اظهارات به مذاق برخي كشورها خوش نيامد و اين موضوع را مسكوت گذاشتند.
به گزارش فارس به نقل از منابع آگاه، «عيسي بن حمد آل خليفه» پادشاه بحرين در اجلاس وزراي خارجه شوراي همكاري خليج فارس كه در خصوص تحولات منطقه و به خصوص بحرين برگزار شد، به صراحت اعلام كرده بود كه ايران هيچ نقشي در تحولات بحرين ندارد، اما اين اظهارات به مذاق برخي كشورها خوش نيامده و اين موضوع را مسكوت گذاشتند.
وزراي خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس روز يكشنبه 14 فروردين ماه در پايان نشست اضطراري يك روزه خود در رياض براي بررسي تحولات كشورهاي عربي درگير ناآرامي در منطقه، با ادعاي اينكه جمهوري اسلامي ايران در امور داخلي كشورهاي منطقه دخالت مي‌كند‌، از مقامات ايران خواستند تا در امور داخلي كشورهاي منطقه دخالت نكند.
علاوه بر اين در جلسه‌اي كه در خصوص اتفاقات بحرين بين «شيخ سلمان بن حمد آل خليفه» وليعهد اين كشور و شيوخ و پادشاه كويت براي بررسي و يافتن راه حلي به منظور برون رفت از اين بن بست برگزار شده بود نيز وليعهد اعلام كرد كه ايران هيچ دخالتي در امور داخلي اين كشور ندارد، اما با فشارهاي رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا كه به منطقه سفر كرده، اين اظهارات مسكوت گذاشته شد تا آنها پروژه دخالت ايران در امور كشورهاي منطقه را دنبال كنند.


http://www.rajanews.com/detail.asp?id=84091
 
تاپیک راجع به بحرین و اتفاقات اونجاست. جدا از اینکه دیکتاتوری در اونجا وجود داره یا نه که نظرات می تونه متفاوت باشه، این بحثی که دوستان راه انداختن هیچ ربطی به حوادث بحرین ندارن
از همه دوستان عزیزم تقاضا دارم بحث رو ادامه ندن
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تاپیک راجع به بحرین و اتفاقات اونجاست. جدا از اینکه دیکتاتوری در اونجا وجود داره یا نه که نظرات می تونه متفاوت باشه، این بحثی که دوستان راه انداختن هیچ ربطی به حوادث بحرین ندارن
از همه دوستان عزیزم تقاضا دارم بحث رو ادامه ندن
بحث فکر کنم خاتمه یافت;):gol:
 
بحث فکر کنم خاتمه یافت;):gol:

خیلی ممنون از شما که همکاری کردید.
دوستان دیگر هم اگر می خواهند در مورد معانی و مصادیق دیکتاتوری بحث کنند یک تاپیک جدید با رعایت قوانین تالار راه اندازی کنند.
 

magnet

عضو جدید
براي ممانعت از انتشار جنايات آل خليفه صورت گرفت؛ بازداشت عكاسان و تصويربرداران در بحرين

رژيم آل خليفه در بحرين براي توقف انعكاس و انتشار اخبار و حوادث داخلي اين كشور و سركوب مردم بحرين، تصويربرداران و عكاسان را هدف حملات و بازداشت‌هاي خود قرار داده است.

به گزارش فارس، پس از بازداشت گسترده پزشكان، پرستاران و معلمان، اكنون مقامات رژيم بحرين عكاسان و تصويربرداران را هدف بازداشت‌هاي گسترده خود قرار داده‌اند.

منابع خبري در بحرين با اعلام اين خبر تاكيد كردند كه نيروهاي امنيتي بحرين با يورش خانه به خانه وبازرسي آن، تجهيزات تصويربرداران از جمله دوربين‌ها و رايانه‌هاي دستي و هزاران عكس متعلق به انقلاب بحرين را مصادر مي‌كنند.

گفته مي‌شود كه بيش از 10 تصويربردار بازداشت شده و تاكنون فقط سه نفر آنان آزاد شده‌اند و هفت نفر آنان هنوز در بازداشت و در زندان هستند.

:gol:

القدس العربی تحلیل کرد: بحرین و آرامش پیش از طوفان ؛ بی نتیجه بودن سرکوب مردم


یک روزنامه عرب زبان با اشاره به اوضاع کنونی بحرین و ادامه قلع و قمع انقلابیون، آن را آرامش موقت و آتش زیر خاکستری توصیف کرده که هر لحظه امکان شعله ور شدن آن وجود دارد. این روزنامه می نویسد: رژیم بحرین نه تنها به خواسته های معترضان توجهی نکرده است، بلکه عکس آن عمل کرده است، زیرا نیروهای امنیتی به شدت مخالفان را سرکوب می کنند و حتی اتهام تروریست بودن به برخی از آنها می زنند.
منابع خبری از اخراج 300 کارمند شرکت ملی نفت به اتهام مشارکت در اعتصابات خبر داده اند و سازمان دیده بان حقوق بشر هم به شکنجه مخالفان اشاره کرده است.
این روزنامه نوشت : این گونه اقدامات علاوه بر این که چهره بحرین را در مجامع جهانی تخریب می کند زمینه را برای شروع قیام فراهم می آورد، زیرا کسی که روزی اش قطع شود همانند کسی است که گردن وی زده شود.این اولین بار نیست که مقامات بحرینی دست به سرکوب مردم می زنند آنها قبلا بورس تحصیلی دانشجویانی را که در برابرسفارت انگلیس درلندن تظاهرات کرده بودند، قطع کرده اند.
این اقدامات در بهترین حالت خود منجر به آرامش موقتی می شود که عمر آن طولانی نخواهد بود.اوضاع کنونی بحرین همانند آتش زیر خاکستر است که هر لحظه شعله ور خواهد شد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا