دختر محجبه فرانسوی به خاطر حفظ دین موهای خود را تراشید

محسن جعفر

عضو جدید
ما برای نشان دادن ظلمی که حکومت ایران به ما می کنه باید چی کنیم؟ کچل کنیم جواب میده؟
میتونید امتحان کنید شاید جواب داد....
مشکل اجباری بودن حجاب داخل ایران و اجباری بودن حجاب نداشتن داخل فرانسه هست نه کچل بودن این خانوم در ضمن حجاب داشتن بانوان داخل ایران یک حرکت بسیار نمادین زیباست که ظلم ایران رو به رخ جهان میکشه.....با منطقی که شما استفاده کردید احترام به قوانین هر کشور ظلم حاکم بر اون کشور رو به رخ جهان میکشه ... :smile:
حجاب جز احکام اسلامیه و چون ما تو یه کشور اسلامی زندگی می کنیم حق اعتراض نداریم اما برای حرکت نمادین میتونید کشورو ترک کنید برید مهد ازادی (فرانسه)اونجا بهتون شکلاتم جاییزه میدن.
 

redonly

کاربر فعال
کاربر ممتاز
واقعا که.............. طرف خیلی سطح فکریش پایین بوده...........
 

پيرمرد فروم

عضو جدید
اینکه ما مسلمانها بهایت رو به عنوان دین قبول نداریم دلیلی بر دین نبودنش از نظر پیروان این دین و فرقه های این دین نیست:smile:همینطور که بهایی ها اسلام رو قبول ندارند و این دلیل بر رد دین اسلام و فرقه های اسلام از نظر پیروان اسلام نیست امیدوارم منظورم رو رسونده باشم
اينكه ما بهاييت رو قبول نداريم با مدرك هست و در همه ي اديان زنجيره وار در مورد پيامبر بعد گفته شده تا رسيده به محمد (ص) كه خاتم پيامبران است حال اين فرقه و امثال اينها رو ما هر لحظه ميبينم تا 1 دقيقه ي ديگه ميشه گفت يه فرقه ي ديگه داره درست ميشه-بهايي ها كه قبول ندارن بدون سند و مدرك هست اگه واقعا طالب دين هستند تاريخ اديان رو بخونن و ميبينن به چي ها ختم ميشه نه دنبال فرقه هاي جديد باشن كه زياده
یعنی الان بقیه ادیان در گمراهی هستن و مسلمان ها به روشنایی هدایت شدن :دی
اولا كه شما گفتيد دينه منم درستشو گفتم كه فرقه بود بعدشم مطالعه ي شما كمه و گرنه ميديد كه داره تو اعماق تاريكي هدايت ميكنه بعدشم من بهاييت رو در دسته ي دين ها قرار ندادم و براي دين هاي ديگر دوستانمون مثلل خودم ارزش قائلم
ما برای نشان دادن ظلمی که حکومت ایران به ما می کنه باید چی کنیم؟ کچل کنیم جواب میده؟
كدوم ظلم ؟! شما خودتون داريد با اين عملكرد هاتون نقطه ي مقابل اون عمل دختر محجبه ي فرانسوي رو انجام ميديد - نه نيازي به كچل كردن نيست :biggrin: چون با كچل كردن ديگه آرايشتاتون با بي حجابيتون بي معني ميشه :دي
مشکل اجباری بودن حجاب داخل ایران و اجباری بودن حجاب نداشتن داخل فرانسه هست نه کچل بودن این خانوم در ضمن حجاب داشتن بانوان داخل ایران یک حرکت بسیار نمادین زیباست که ظلم ایران رو به رخ جهان میکشه.....با منطقی که شما استفاده کردید احترام به قوانین هر کشور ظلم حاکم بر اون کشور رو به رخ جهان میکشه ... :smile:
در ايران اين مشكل نيست چون طبق قوانين جمهوري اسلامي هست كه بيشترين راي رو آوورده بود حتي از طرف ديگر اديان خوب اين مسئله تمومه - حال وقتي تو فرانسه به اجبار ميگن ميخوايم ازت رو نمايي كنيم ظلم نيست ؟! مشكل نيست ؟! من بسيار زياد اين دختر محجبه ي فرانسوي رو بخاطر اين حركت نمادين تحسين ميكنم-حجاب داشتن بانوان ايران حركتي نمادين نيست و نشات گرفته از دينه اونايي هم كه مخالفن با بد حجابي و بي حجابي شون دارن حركتي بسيار نمادين انجام ميدن ..... احترام به قوانين كه من نميبينم داره انجام بشه اونم در زمينه ي حجاب ... متاسفانه ولي انجامش حتي نميبينم فعلا كه اين حركت فرانسوي ها ظلم زيادي رو نشون ميده كه در اون آزادي دين نيست..... :smile:
 

devil may cry

عضو جدید
میتونید امتحان کنید شاید جواب داد....

حجاب جز احکام اسلامیه و چون ما تو یه کشور اسلامی زندگی می کنیم حق اعتراض نداریم اما برای حرکت نمادین میتونید کشورو ترک کنید برید مهد ازادی (فرانسه)اونجا بهتون شکلاتم جاییزه میدن.

اگر به نظر شما حجاب اجباری داخل ایران و عدم امکان تبلیغ و گسترش ادیانی به غیر از اسلام خوب و منطقی هست حجاب نداشتن اجباری داخل کشورهای دیگه و اجازه ندادن برای ساخت مسجد هم خوب و منطقی هست:smile:ما ایرانیها رو با 10000 تا مقاله معتبر و معدل بالا و جشنواره خوارزمی و پول و ..... افغانستان و پاکستان و .... به زور راه میدن چه برسه به فرانسه و .... و مسلما اگر وضعیت مالی و شرایطش رو داشتم میرفتم فرانسه و ..... تا شکلات جایزه بگیرم:smile:
 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
درود بر غیرت اون دختر، که دینش رو به دنیاش نفروخت و زیبایی اخرویش رو فدای زیبای دنیویش نکرد;)
 

devil may cry

عضو جدید
اينكه ما بهاييت رو قبول نداريم با مدرك هست و در همه ي اديان زنجيره وار در مورد پيامبر بعد گفته شده تا رسيده به محمد (ص) كه خاتم پيامبران است حال اين فرقه و امثال اينها رو ما هر لحظه ميبينم تا 1 دقيقه ي ديگه ميشه گفت يه فرقه ي ديگه داره درست ميشه-بهايي ها كه قبول ندارن بدون سند و مدرك هست اگه واقعا طالب دين هستند تاريخ اديان رو بخونن و ميبينن به چي ها ختم ميشه نه دنبال فرقه هاي جديد باشن كه زياده

اولا كه شما گفتيد دينه منم درستشو گفتم كه فرقه بود بعدشم مطالعه ي شما كمه و گرنه ميديد كه داره تو اعماق تاريكي هدايت ميكنه بعدشم من بهاييت رو در دسته ي دين ها قرار ندادم و براي دين هاي ديگر دوستانمون مثلل خودم ارزش قائلم

كدوم ظلم ؟! شما خودتون داريد با اين عملكرد هاتون نقطه ي مقابل اون عمل دختر محجبه ي فرانسوي رو انجام ميديد - نه نيازي به كچل كردن نيست :biggrin: چون با كچل كردن ديگه آرايشتاتون با بي حجابيتون بي معني ميشه :دي

در ايران اين مشكل نيست چون طبق قوانين جمهوري اسلامي هست كه بيشترين راي رو آوورده بود حتي از طرف ديگر اديان خوب اين مسئله تمومه - حال وقتي تو فرانسه به اجبار ميگن ميخوايم ازت رو نمايي كنيم ظلم نيست ؟! مشكل نيست ؟! من بسيار زياد اين دختر محجبه ي فرانسوي رو بخاطر اين حركت نمادين تحسين ميكنم-حجاب داشتن بانوان ايران حركتي نمادين نيست و نشات گرفته از دينه اونايي هم كه مخالفن با بد حجابي و بي حجابي شون دارن حركتي بسيار نمادين انجام ميدن ..... احترام به قوانين كه من نميبينم داره انجام بشه اونم در زمينه ي حجاب ... متاسفانه ولي انجامش حتي نميبينم فعلا كه اين حركت فرانسوي ها ظلم زيادي رو نشون ميده كه در اون آزادي دين نيست..... :smile:

در مورد بهایت و نظرشوتن در مورد اسلام و نظر ما در مورد بهایت توضیح دادم که پیروان هر دینی فکر میکنند کاملترین و درسترین دین رو دارند وادیان دیگه رو زیر سوال میبرند;طبق قوانین جمهری اسلامی ایران اینکه حجاب اجباری باشه و ادیان دیگه نتونند دینشون رو تبلیغ کنند و .... اصلا زور و اجبار نیست :smile:فقط این زور و اجبار هست که ما مسلمونها زمانی که میریم کشورهای دیگه به ما اجازه ساخت مسجد و حجاب و .... ندند:smile:;اگر واقعا حجاب بانوان ایرانی نشات گرفته از دین هست و زور و اجباری در کار نیست و با این اطمینان در این مورد صحبت میکنید چرا داخل ایران حجاب رو اختیاری نمیکنند؟اگر واقعا حجاب بانوان ایرانی از روی زور و اجبار نباشه بدون وجود زور و اجبار و با حق انتخاب خودشون هم باید حجاب رو رعایت کنند نکته بعدی این هست که با وجود قوانین اجباری حجاب و وجود گشت ارشاد و .... چطوری میشه گفت حجاب حاکم بر ایران اجباری نیست و نشات گرفته از دین هست;اين حركت ایرانیها ها ظلم زيادي رو نشون ميده كه در اون اختیاری نیست.....:smile:بلاخره یا یک فردی قوانین اجباری حجاب و عدم امکان تبلیغ ادیان غیر از اسلام و ... داخل ایران رو با هر منطقی قبول میکنه که در این صورت باید قوانین عدم حجاب و عدم امکان ساخت مسجد داخل کشورهای دیگه رو قبول داشته باشه یا هیچ کدوم از قوانین اجباری حجاب و ... داخل ایران و فرانسه و .... قبول نداشته باشه:smile:
 

c#2010

عضو جدید
تاریخ:1390/02/06 ساعت:05:17:34 کد:22162

دختر محجبه فرانسوی به خاطر حفظ دین موهای خود را تراشید


مقامات این مدرسه به وی اطلاع داده بودند که قرار است بر اساس قانون جدید صادر شده، حجاب او را در مقابل دید همگان از سرش بردارند، همین امر موجب شد که وی پیش از این اقدام، موهای سر خود را بتراشد تا وقتی حجابش را بر می دارند، مویی بر سر وی نباشد.



به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از شیعه آنلاین، فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است که نسبت قابل توجهی از جمعیتش را مسلمانان تشکیل می دهند اما در همین حال یکی از بیشترین کشورهایی است که با دین مبین اسلام و به ویژه مسأله حجاب و ساخت مساجد مخالفت می ورزد.
در همین حال اخیرا چندین قانون علیه حجاب و نقاب صادر شده که موجب محدود شدن زنان و دختران محجبه در این کشور گردیده است.
اخبار رسیده از پاریس پایتخت فرانسه حاکی از آن است که "سنیت دوجانی" دختر جوان ۱۵ ساله فرانسوی ترک تبار که از دختران محجبه در فرانسه به شمار می رود، پس از صدور قوانین جدید علیه حجاب، از حضور در مدرسه منع شده بود.
گفته می شود وی که از یکسو مصمم به ادامه تحصیل بوده و از سوی دیگر حاضر به کنار گذاشتن حجاب و نشان دادن موی خود به نامحرمان نبوده، در اقدامی جالب و اعتراضی تمام موی سر خود را تراشیده و با چهره جدید خود در مدرسه حاضر شد.
این اقدام وی جنجالی گسترده در فرانسه به وجود آورده و اعتراض برخی سازمان ها و مؤسسات مدافع حقوق بشر را برانگیخته است. در همین حال بحث و جدل های وسیعی در فضای مجازی و سایت های اجتماعی و تالارهای گفتگو به وجود آورده است.
گفتنی است "سنیت دوجانی" دانش آموز مدرسه "لویس پاستیر" در شهر "استراس بورگ" در منطقه "آلزاس" در شمال فرانسه است.
مقامات این مدرسه به وی اطلاع داده بودند که قرار است بر اساس قانون جدید صادر شده، حجاب او را در مقابل دید همگان از سرش بردارند، همین امر موجب شد که وی پیش از این اقدام، موهای سر خود را بتراشد تا وقتی حجابش را بر می دارند، مویی بر سر وی نباشد.


فرانسه ای که ادعای آزادی مکنه؟
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
براى دریافت احکام الهى، رجوع به قرآن کفایت نمى‏کند. این منطق غیر قابل پذیرش و محکوم است زیرا...
اولاً در قرآن جزئیات و تفصیل بدیهى‏ترین احکام دینى (مانند نماز و روزه) نیامده است. این که نماز چند رکعت است، چگونه باید خواند و سایر شرایط آن در کجاى قرآن بیان شده است؟
ثانیاً خداوند خواسته که علاوه بر قرآن، به مفسران آن یعنى اهل بیت پیامبر (ص) براى دریافت و فهم این مسائل نیز، رجوع شود.
ثالثاً به اتفاق شیعه و سنى، پیامبر اکرم (ص)، در حدیث متواتر «ثقلین» شرط نجات از انحرافات را تمسّک به قرآن و عترت دانسته است. از این رو باید علاوه بر قرآن، به روایات نقل شده در این موضوع نیز رجوع گردد.
علاوه بر آن که آیات در مورد حجاب، منحصر به آنچه که شما ذکر کردید نیست، بلکه در آیات دیگر، به ابعاد مختلف آن نیز اشاره شده است.
1. خداوند متعال در سوره «نور»، آیه 31، مى‏فرماید: «اى پیامبر به زنان با ایمان بگو. روسرى‏هاى خود را بر سینه خود افکنند [تا گردن و سینه با آن پوشانده شود] ( وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَ‏). «خُمُر» جمع خِمار است و خِمار به معناى وسیله و پوششى است که با آن سر خود را مى‏پوشانند.[1] یعنى، همان روسرى و مقنعه. آیا با روسرى، بینى و یا گردن و سینه خود را مى‏پوشانند و یا موى خود را؟ بلکه همان طور که مفسران سنى و شیعه بیان کرده‏اند و شأن نزول آیات، آن را تایید مى‏کند، زنان عرب قبل از نزول آیه، اطراف روسرى خود را به شانه‏ها یا پشت سر مى‏افکندند، به طورى که گردن و کمى از سینه آنان نمایان مى‏شد. از این رو قرآن دستور مى‏دهد که به گونه‏اى روسرى را بر سر خود بیندازید که کاملاً بدن شما پوشیده باشد (تعبیر «ضَرْب» با «عَلى‏» به معناى القا و افکندن با شدّت است و این تعبیر تأکید بر پوشش کامل است). یکى از محققان گوید: در این آیه سخن از پوشش سر نکرده است، اما این امرى طبیعى است چرا که این مسأله مسلّم و مفروغ عنه بود و کسى در آن تردیدى نداشت. زنان عرب قبل از این آیات نیز سر خود را مى‏پوشاندند و اصلاً معناى روسرى و خِمار این است و لذا نیازى به بیان و توضیح نداشت.[2]
2. در روایتى که از امامان معصوم (ع) در تفسیر این آیه وارد شده است و نیز طبق بیان مفسران صدر اسلام (مانند ابن عباس و.) مقصود این است که زنان باید موهاى خود را بپوشانند. علاوه بر آن که روسرى‏ها را به گونه‏اى بپوشانند که به پشت سر خود نیز نیفکنند تا گردن و سینه‏هایشان پیدا باشد و تنها مواضعى از بدن زن- که دیدن غیر گناه آلود آن براى بیگانگان (نامَحرم) جایز است- پوشیده نباشد. براى مرد نگاه به صورت و دست‏هاى زنان تا مچ اشکال ندارد، البته به شرط این که به قصد تلذّذ نگاه نکند و ریبه (خوف از این که به خاطر نگاه شهوانى و تحریک‏آمیز باشد و او را به فتنه اندازد) نباشد، و گرنه هم بر مرد حرام است به این مواضع نگاه کند و هم بر زن واجب است آنها را بپوشاند.[3]
3. در آیه 60 سوره نور فقط به زنان سالمند- که از جهت مسائل نکاح و مسائل شهوانى از کار افتاده‏اند- اجازه داده شده که لباس‏هاى رویین خود را بر زمین گذارند. البته به شرط این که در برابر مردم خودآرایى نکنند، در عین حال هم از نظر مفسران و هم بر اساس روایات وارده از ائمه معصومین (ع)، مقصود جواز کشف حجاب فقط در خصوص روسرى و چادر است. پس مورد استثنا نیز بیانگر این است که در حکم اصلى، پوشش سر و گردن و سینه مورد نظر بوده است.
4. در مورد جلباب نیز، یک پوشش شبیه چادر (بلندتر، بزرگ‏تر و کامل‏تر از روسرى و خمار)، مورد نظر است. چنانکه با مراجعه به کتاب‏هاى تفسیر و لغت آشکار مى‏شود.
[1] - مفردات راغب
[2] - التحقیق فى کلمات القرآن الکریم، ج 3، ص 130 و ص 358.
[3] - تفسیر نور الثقلین، ج 3،ص 589.
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
فقط قرآن تحریف نشده، بنابراین نمیشه مطمئن بود که بقیه احکام واقعا درسته یا غلط...این دختر هم می تونست بره یه کشور دیگه ای ..به هر حال قانون هر کشوری باید رعایت بشه چه درست چه غلط
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
در ايران اين مشكل نيست چون طبق قوانين جمهوري اسلامي هست كه بيشترين راي رو آوورده بود[/COLOR]..... :smile:
امام فرمود : به چه حق ملت 50 سال واسه ملت بعد تصمیم می گیرند ، سرنوشت هر ملتی دست خودش است بنابراین بیشترین رای ، زمان حال رو شامل نمیشه..!!
 

Mkvisual

عضو جدید
امام فرمود : به چه حق ملت 50 سال واسه ملت بعد تصمیم می گیرند ، سرنوشت هر ملتی دست خودش است بنابراین بیشترین رای ، زمان حال رو شامل نمیشه..!!

درسته ... ولی زمان حال نیازی به رفراندوم نداره ، زیرا که انتخابات در کشور برگزار میشه و مردمی برای مخالف با نظام میتونن در انتخابات شرکت نکنند ... در ضمن همه ی افرادی که در انتخابات شرکت نمیکنند مخالفه نظام نیستند ... پس نتیجه گیری این که :

با حضور گسترده در انتخابات قبلی ثابت شد که نظام مشروعیت دارد . به نظره من 95 درصد موافق و 5 درصد مخالف ...
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
درسته ... ولی زمان حال نیازی به رفراندوم نداره ، زیرا که انتخابات در کشور برگزار میشه و مردمی برای مخالف با نظام میتونن در انتخابات شرکت نکنند ... در ضمن همه ی افرادی که در انتخابات شرکت نمیکنند مخالفه نظام نیستند ... پس نتیجه گیری این که :

با حضور گسترده در انتخابات قبلی ثابت شد که نظام مشروعیت دارد . به نظره من 95 درصد موافق و 5 درصد مخالف ...

انتخابات سال گذشته که راجع به قانون اساسی نبود! و این طور که پیداست سردرمداران فعلی خودشون بیشترین مشکل رو با قانون اساسی دارند .....البته اگر واقعا رفراندومی طبق فرمایش امام برای ملت فعلی برگذار می شد.نتیجه معلوم می شد.. به هر حال از موضوع تاپیک دور نشیم.... خوب قانون باید رعایت بشه و کار اون دخترهم برای حفظ عقایدش قابل تحسینه...
 

پيرمرد فروم

عضو جدید
در مورد بهایت و نظرشوتن در مورد اسلام و نظر ما در مورد بهایت توضیح دادم که پیروان هر دینی فکر میکنند کاملترین و درسترین دین رو دارند وادیان دیگه رو زیر سوال میبرند;طبق قوانین جمهری اسلامی ایران اینکه حجاب اجباری باشه و ادیان دیگه نتونند دینشون رو تبلیغ کنند و .... اصلا زور و اجبار نیست :smile:فقط این زور و اجبار هست که ما مسلمونها زمانی که میریم کشورهای دیگه به ما اجازه ساخت مسجد و حجاب و .... ندند:smile:;اگر واقعا حجاب بانوان ایرانی نشات گرفته از دین هست و زور و اجباری در کار نیست و با این اطمینان در این مورد صحبت میکنید چرا داخل ایران حجاب رو اختیاری نمیکنند؟اگر واقعا حجاب بانوان ایرانی از روی زور و اجبار نباشه بدون وجود زور و اجبار و با حق انتخاب خودشون هم باید حجاب رو رعایت کنند نکته بعدی این هست که با وجود قوانین اجباری حجاب و وجود گشت ارشاد و .... چطوری میشه گفت حجاب حاکم بر ایران اجباری نیست و نشات گرفته از دین هست;اين حركت ایرانیها ها ظلم زيادي رو نشون ميده كه در اون اختیاری نیست.....:smile:بلاخره یا یک فردی قوانین اجباری حجاب و عدم امکان تبلیغ ادیان غیر از اسلام و ... داخل ایران رو با هر منطقی قبول میکنه که در این صورت باید قوانین عدم حجاب و عدم امکان ساخت مسجد داخل کشورهای دیگه رو قبول داشته باشه یا هیچ کدوم از قوانین اجباری حجاب و ... داخل ایران و فرانسه و .... قبول نداشته باشه:smile:

تمام مستندات در مورد هر دين موجود هست - دين ما به تعقل و تحقيق دستور داده و اثبات آن هم موجود است كه البته سخني كه از روي تحقيق صورت نگيره همين نتايج هم داره اگر ما ميگيم دين ما اينجوريه دليل داريم اگر ميگيم فرقه ي بهاييت كه به عنوان دين است من در آورديه حتما همين طور هست فرقه بهائیت و ادعای نبوت و خدایی پرسش: فرقه بهائیت معتقداست که کلمه خاتم النبیین در قرآن به معنای نگین پیامبران می باشد، آیا چنین چیزی درست است؟ پاسخ: ادعای نبوت توسط حسینعلی بهاء با این توجیه صورت گرفت که "خاتم الانبیاء" به معنی ختم پیامبران نیست و لذا می شود بعد از او پیامبرانی هم بیایند.در رد این ادعاء باید گفت که:"خاتم" از ماده "ختم" به معنی پایان است . نامه وقتی تمام می شد آن را مهر می کردند. مهر کردن نشانه پایان نامه بود و به انگشتر هم از این جهت خاتم می گفتند که معمولا در سابق مهری را که با آن نامه ها را ختم می نمودند، نقش انگشتری خود می کردند تا همیشه همراهشان باشد، گم نشود و مورد سوء استفاده قرار نگیرد. بنابر این به انگشتر هم که خاتم گفته می شود بخاطر این است که مهر کننده و ختم کننده نامه ها و اسناد بوده است.بعلاوه در قرآن مجید ماده ختم همیشه به معنی پایان دادن و مهر نهادن استعمال شده است. مثلا در "آیهالیوم نختم علی افواههم و تکلمنا ایدیهم"، یعنی: "امروز بر دهانشان مهر می نهیم و دستهایشان با ما سخن می گویند.[1]و یا در آیه "ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم..".، یعنی خدا بر دلها و گوشهای آنان مهر نهاده.[2]بنابر این اگر کسی کمترین اطلاعی از ادبیات عرب داشته باشد می فهمد که کلمه "خاتم النبیین" که در آیه شریفه قرآن آمده است به معنی نگین و زینت نیست.علاوه بر اینکه اگر به معنی نگین و انگشتر باشد این چه مدحی است در حق پیامبر که خداوند با این تعبیر بخواهد حضرت محمد را به عنوان زینت پیامبران مدح کرده باشد زیرا انگشتر یک زینت جزئی و فرعی است که کمترین جلوه را دارد.بنابر این "خاتم الانبیاء" که در قرآن مجید بعنوان یکی از صفات پیغمبر اکرم (ص) است به معنی ختم کننده پیامبران است.علاوه ما در قرآن آیات دیگری داریم که بر ختم نبوت توسط حضرت محمد (ص) دلالت دارد از جمله: 1- "و اوحی الی هذا القرآن لا نذرکم و من بلغ" یعنی: "این قرآن بر من وحی شده است تا شما و تمام کسانی که این قرآن به آنها می رسد را انذار کنم.[3]تعبیر به من بلغ آن چنان وسعتی دارد که رسالت جهانی و خاتمیت پیامبر اکرم را روشن می سازد،"تبارک الذی انزل الفرقان علی عبده لیکون للعالمین نذیرا" یعنی: "جاوید و پربرکت است کسی که قرآن را بر بنده اش نازل کرد تا بیم دهنده جهانیان باشد.[4]کلمه عالمین بیانگر جهانی بودن و خاتم بودن اسلام است.3- "و ما ارسلناک الا کافة للناس بشیرا و نذیرا" یعنی: "و ما تو را جز برای همه مردم نفرستادیم تا آنها را به پاداش الهی بشارت دهی و از عذاب او بترسانی.[5]4-"یا ایها الناس انی رسول الله الیکم جمیعا" یعنی: "بگو ای مردم من فرستاده خدا به سوی شما هستم.[6]با توجه به وسعت کلمه "ناس" و "کافة" که در این آیات آمده است، جهانی بودن و خاتم بودن دین اسلام و نبوت حضرت محمد (ص) روشن می گردد.علاوه بر این آیات، روایات زیادی نیز داریم که بیانگر خاتمیت دین اسلام است که به بعضی از آنها اشاره می کنیم: 1- "حلال محمد حلال الی یوم القیامه و حرامه حرام الی یوم القیامه" یعنی چیزهایی را که پیغمبر اسلام حلال کرده تا قیامت حلال خواهند بود و آنچه را او حرام کرده تا قیامت حرام خواهد بود.[7]"قال رسول الله (ص):یا علی انت منی بمنزلة هارون من موسی الا انه لا نبی بعدی" یعنی پیامبر اکرم فرمود: ای علی تو برای من بمنزله هارون نسبت به حضرت موسی هستی ولی بعد از من پیامبری نخواهد بود.[8]با توجه به این آیات و روایات شکی نیست که اسلام آخرین دین و حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر و خاتم آنهاست. نکته ای که در رابطه با بهائیت قابل توجه است این است که ادعای نبوت توسط "حسینعلی بهاء" نه اولین ادعای او و نه آخرین ادعای او بوده است. ادعاهای حسینعلی بهاء عبارت بودند از:ادعای بندگی خدا: او در ابتدا ادعای بندگی خدا را داشت و در کتاب مبین گفته است: "پاک و منزه است خدایی که بر بنده اش از ابرهای قضاء، تیرهای بلا را نازل کرد و مرا در صبر و بردباری نیکو دید.[9]ادعای "من یظهره اللهی" : محمد علی باب در کتاب هایش از مقام "من یظهره اللهی" زیاد سخن گفته و حسینعلی بهاء می گوید: "من یظهره الله که باب به آن بشارت داده است خود من هستم.[10]ادعای رجعت: وی خطاب به پاپ می گوید: "ای پاپ پرده های حجاب را پاره کن که پروردگار در سایه ابرها آمد.[11] در اینجا حسینعلی خود را حضرت مسیح می داند که رجعت کرده است.ادعای پیغمبری: در کتاب اقدس در موارد متعددی خود را پیامبر خدا معرفی می کند.[12]در کتاب اقتدارات می گوید: "ای خدا من آنان را دعوت نکرده ام جز به چیزی که تو مبعوثم نموده ای و اگر گفته ام به سوی من بیایند، نظری نداشته ام جز چیزی که تو به او ظاهر ساخته و مبعوثم کرده ای.[13]عباس افندی در کتاب مفاضات، علی محمد باب را در ردیف پیامبرانی چون ابراهیم و حضرت موسی و عیسی (ع) و حضرت محمد (ص) دانسته است و او را همانند آنان دارای معجزاتی قلمداد کرده و سپس او را با همه طمطراقش، مبشر ظهور پدرش (بهاء) دانسته و پدرش "بهاء" را نیز در زمره آنها و افضل و اکمل همه آنها گفته است.[14]بهاء در کتاب اشراقات می گوید: "ای پسر سلطان (ناصر الدین شاه) شما پیش از این مرا دیده بودید، یکی از مردان عادی بودم و اگر یک روز مرا بیابی با نوری می بینی که هیچ کس نمی داند کی او را ظاهر ساخته است و یا آتش می بینی که کسی نمی داند کی آن را افروخته است و لکن مظلوم (حسینعلی بهاء) می داند و می شناسد و می گوید: دست اراده خداوند که پروردگار جهانیان است او را روشن ساخته است.[15]ادعای خدایی: این ادعا در کتابهای خود او و کتابهای بهائیان، خارج از حد شمارش است. در کتاب مبین می گوید: بشنو آنچه را وحی می شود.... که هیچ خدایی نیست جز من.)[16]و در جای دیگر می گوید: آن کسی که عالم را خلق کرده برای خود، منع می کنند که نظر کند به یکی از دوستانش آگاه باشید که این ظلمی آشکار است.[17]حال ما از شما می پرسیم که این چه پیغمبری است که یک روز ادعای بزرگی و روز دیگر ادعای نبوت و روز دیگر ادعای خدایی دارد؟ آیا اینها بر تزلزل شخصیت چنین فردی گواهی نمی دهد؟--------------------------------------------------------------------------------[1]یس/ 65- ترجمه آیت الله مکارم شیرازی.[2]بقره /7- ترجمه آیت الله مکارم شیرازی.[3]انعام/19 ترجمه مکارم شیرازی.[4]فرقان/1 ترجمه مکارم شیرازی. [5]سبأ/28 ترجمه مکارم شیرازی.[6]اعراف/ 158 ترجمه مکارم شیرازی.[7]کافی ج1/ص 58- بحار ج86/ 147.[8]کافی ج8/ ص 106- بحار ج5/ ص 20.[9]کتاب مبین ص 3 س 10.[10]در این باره نگاه کنید به کتاب: دانشنامه جهان اسلام ج 4 ص 744-733.[11]کتاب مبین ص 49 س 6.[12]کتاب اقدس ص 145-149-161-164.[13]کتاب اقتدارات ص 213.[14]کتاب مفاضات- ص 124.[15]کتاب اشراقات ص 163.[16]کتاب مبین ص 286.[17]کتاب مبین ص 292. منبع: پایگاه حوزه61706170 ------اين از اينحالا منظورتون كدوم اديان نتونند دينشون رو تبليغ كنند ؟! فرقه ي ضلاله ي بهاييت ؟! شيطان پرستي ؟! يا ديگر موارد گمراهي ...... - مگه مسيحيت كه دين الهي هست در ايران براي ساخت كليسا مشكل داره ؟! كه شما اينو ميگيد - خوب نساختن مسجد و خراب كردن اون ظلم نيست ؟! - حجاب بانوان ايراني نشات گرفته از دين هست آره همينطوره و بعلاوه اينكه قوانين ما قوانين جمهوري اسلاميه كه نشات گرفته از دينه حال بي حجابي و بد حجابي كه پيش بياد نبايد طبق دستور عمل كرد ؟! -اين گشت ارشاد و قوانين و ... رو كه ميگيد بازم همون امر به معروف و نهي از منكر هست كه اينو ميگيد
 

Mkvisual

عضو جدید
یعنی شما میگی اگه رفراندوم گذاشته بشه ...
واقعا خنده داره ...
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
یعنی شما میگی اگه رفراندوم گذاشته بشه ...
واقعا خنده داره ...
آره واقعا خنده داره که با همچین موضوعی موافقت بشه...یا اگر هم بشه بی طرفانه باشه...نه فقط نظر امام رو در مورد استنباط های این چنینی گفتم.
 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
آره واقعا خنده داره که با همچین موضوعی موافقت بشه...یا اگر هم بشه بی طرفانه باشه...نه فقط نظر امام رو در مورد استنباط های این چنینی گفتم.
ما خون همون ملت 50 سال پیش هنوز تو رگهامون هست
جمهوری اسلامی آری
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فقط قرآن تحریف نشده، بنابراین نمیشه مطمئن بود که بقیه احکام واقعا درسته یا غلط...این دختر هم می تونست بره یه کشور دیگه ای ..به هر حال قانون هر کشوری باید رعایت بشه چه درست چه غلط
عزیز من علم رجال رو پس برای چی گذاشتن؟
 

devil may cry

عضو جدید
اين از اينحالا منظورتون كدوم اديان نتونند دينشون رو تبليغ كنند ؟! فرقه ي ضلاله ي بهاييت ؟! شيطان پرستي ؟! يا ديگر موارد گمراهي ...... - مگه مسيحيت كه دين الهي هست در ايران براي ساخت كليسا مشكل داره ؟! كه شما اينو ميگيد - خوب نساختن مسجد و خراب كردن اون ظلم نيست ؟! - حجاب بانوان ايراني نشات گرفته از دين هست آره همينطوره و بعلاوه اينكه قوانين ما قوانين جمهوري اسلاميه كه نشات گرفته از دينه حال بي حجابي و بد حجابي كه پيش بياد نبايد طبق دستور عمل كرد ؟! -اين گشت ارشاد و قوانين و ... رو كه ميگيد بازم همون امر به معروف و نهي از منكر هست كه اينو ميگيد

مسیحیت و ..... داخل ایران رسانه مستقل و ... داره؟داخل ایران مجوز برای ساخت کلیسا نمیدند و کلیساهای موجود در زمان قبل از جمهوری اسلامی ساخته شدند; در مورد اینکه به نظر اسلام بهایت و .... دین و ... نیست و حق تبلیغش رو ندارند ادیان دیگه هم در مورد اسلام نظر مشابهی دارند;من یک بار با مشت میزنمتون و میگم برای اینکه حجاب نداشتید زدمتون و یک بار دیگه با مشت میزندمین و میگم به این خاطر که اسلام گفته باید حجاب داشته باشید زدمتون در در هر دو حالات شما رو کتک زدم فقط تفاوتش در توجیهی هست که برای اجبار و زوری که به شما وارد میکنم استفاده کردم;بازهم تکرار میکنم اگر شما با هر توجیهی اجباری بودن حجاب داخل ایران و عدم امکان تبلیغ ادیانی به غیر از اسلام رو منطقی میدونید و به راحتی قبول میکنید اینکه داخل کشورهای دیگه هم اجازه ساخت مسجد و حجاب داشتن رو نمیدند منطقی هست و باید قبول کنید



امام خميني : زنان بايد با حجاب به ادارات بروند
با ورود امام خميني به تهران در تاريخ 12 بهمن 57 انقلاب وارد فاز جديدي شده و انقلابيون از توفيق انقلاب اطمينان يافتند. همزمان با معرفي دولت موقت به نخست‌وزيري مهندس مهدي بازرگان روند مذهبي و انقلابي شدن نظام ديوانسالاري دولتي آغاز مي‌شود. کیهان 14 بهمن در صفحه 4 خبر داده كه نام سازمان زنان به سازمان رفاه و ارشاد خانواده تغییر کرد. و در كنار اين خبر اطلاعيه کمیته رفاه و تنظیم برنامه‌های امام خمینی را منتشر كرده مبني بر اينكه مردان و زنان باید به صورت جداگانه به ملاقات امام بروند و به همين دليل صبحها به آقایان و بعد از ظهرها به خانمها اختصاص یافته است.

در دوران تعليق قانوني ناشي از گذار به حكومت جديد، انتقادهائي نسبت به برخورد با زنان شنيده مي‌شود. اما جالب اينجاست روشنفكران لائيك بيشتر از انقلابيون مذهبي تلاش ‌مي‌كنند به اين انتقادها پاسخ دهند. به عنوان مثال ناصر تکمیل همایون عضو جبهه ملی ایران مجموعه مقالاتی با نام زن ایرانی در روند انقلاب ملی را آغاز کرده و در اولین مقاله با عنوان «می خواستند زن ایرانی عروس فرنگی باشد» از بزرگ کردن مساله حقوق زن در اسلام انتقاد کرده و آن را منشا تفرقه در نیروهای انقلابی می‌خواند. او در این مقاله مدارس دخترانه ملی و دولتی را به دلیل دور بودن از آموزشهای سنتی، ابزاری برای غربی کردن زنان ایرانی دانسته و اغلب فعالیتهای عصر پهلوی را با هدف غربی کردن زنان زیر سوال می برد و این گونه مقاله را پایان می دهد:

این گروه ویران ساز و چپاولگر و هرزه با اینکه کوشش کردند بنام آزاد کردن زنان و شرکت دادن آنان در انتخابات قلابی و وکیل ساختن چند زن در همان سیستم رستاخیزی اختناق و ترور و عدم آزادی و دموکراسی، به نوعی نیرنگ دست یازند و به اصطلاح بیان دارند که زنان ایران را از سیاه چالهای قرون وسطائی بیرون آورده اند اما هدف اصلی آنان که تشکیل پروسه غربی کردن حیات اجتماعی زنان آن هم در سطح بسیار مبتذل فرنگی بود، خوشبختانه به یمن حرکت عظیم اجتماعی و سیاسی ملت ستمدیده ایران و شرکت زنان دلیر و هوشمند ناتمام ماندو مسلما خطر تزلزل بدفرجامی که خانواده های ایرانی و زنان (و مردان) کشور را تهیدید می‌کرد در شکل و ترکیب جدبد پیکار ملی و خودسازیهای فرهنگی برطرف خواهد شد. (کیهان 16 بهمن 57 شماره 10630 صفحه 6)

او در بخش بعدي اين مقاله كه در كيهان 19 بهمن منتشر شده بر وجه آزادی بخش انقلاب برای زنان ایرانی تاکید کرده و آن را بسیار مهم تر از نحوه پوشش یا دیگر مسائل جزئی زندگی اجتماعی می خواند. هما ناطق، روشنفكر لائيك و از اعضاي كانون نويسندگان، در سخنرانی خود در دانشگاه تهران ضمن زیر سوال بردن تمام فعالیتهای حکومت پهلوی برای زنان و ظاهری خواندن آنها، اعلام می کند که آزادی زنان منوط به آزادی کل جامعه است و روزی که انقلاب واقعی به ثمر رسید زنان نیز آزاد خواهیم شد. او در اشاره به مساله حجاب ترجيح مي‌دهد ضمن حمله شدید به كشف حجاب رضا شاه بگويد:

زنی که پوشش خود را نمی تواند آزادنه برگزیند عقاید خود را نیز نمی تواند آزادنه انتخاب کند.این خود سازش است و با ستیزه جوئی در تضاد است. (کیهان 17 بهمن 57 شماره 10631 صفحه 6)

لغو قانون حمايت از خانواده به عنوان اولين قانون لغو شده توسط دفتر امام خميني نشانه روشني از حساسيت روحانيت و انقلابيون مذهبي به مساله زنان بود. اين عمل اگر چه با انتقادهائي روبرو شد اما باز هم روشنفكران ترجيح دادند با سكوت يا توجيه از كنار آن عبور كنند. سرمقاله 13 اسفند كيهان به قلم ثریا صدر دانش با عنوان «زنان را فراموش نکنیم» از معدود انتقادات علني از اين اقدام بود. او از لغو قانون حمایت خانواده انتقاد کرده و پرسید آیا در میان تمام این قوانین نادرست و غیر عادلانه و درحالیکه هنوز مسائل و مشکلات بسیاری مطرح است تنها می بایست قانون حمایت خانواده لغو شود؟ همین روزنامه از اعتراض گروه وکلای مدافع حقوق زن و جبهه ملی ایران به این دستور خبر داده است.

اما نقطه عطف داستان حجاب اجباري به سخنراني 16 اسفند امام خميني در مدرسه رفاه اختصاص دارد. ايشان در آن سخنراني ضمن انتقاد شديد از دولت مهندس بازرگان به دليل انقلابي نبودن، مي‌گويند:

در وزارتخانه اسلامی نباید معصیت بشود. در وزارتخانه های اسلامی نباید زنهای لخت بیایند. زنها بروند اما باحجاب باشند. مانعی ندارد بروند کار کنند لیکن با حجاب شرعی باشند.(کیهان 16 اسفند 57 شماره 10655 صفحه 1)



چنين مي‌شود كه کیهان در صفحه اول خود به نقل از امام تيتر مي‌زند كه زنان باید با حجاب به ادارات بروند. تقریبا اغلب تیترهای صفحه اول کیهان در روز بعد به مساله زنان مربوط می شد. برخی از این تیترها به برگزاری مراسمهای باشکوه روز جهانی زن در نقاط مختلف کشور اختصاص داشته که گزارش آنها نیز در صفحات متعدد روزنامه آمده است. این در حالی است که شب قبل از این برنامه، تلویزیون اعلام کرده بود که این روز يک سنت غربی است و به زودی روز زن در حکومت اسلامی اعلام میشود. همچنين در کنار تیتر فتوای آیت الله شریعتمداری مبنی بر بلامانع بودن جلوگیری از بارداری، کیهان 17 اسفند خبر داده که به زودی نظر آیت‌الله طالقانی در مورد حقوق زنان از تلویزیون پخش خواهد شد. اما مهمترین تیتر این صفحه به گزارشی بر می گردد که کیهان در مورد حجاب اسلامی زنان تهیه کرده است. در اين گزارش كه واكنشها به فرمان امام خميني در مورد اجباري شدن حجاب در ادارات دولتي را پوشش مي‌دهد آمده است:

گروهها و دسته جات مختلف زنان از صبح امروز در خیابانهای شمالی و مرکزی تهران به مناسبت روز جهانی زن و به خاطر ابراز نظریات خود درباره حجاب زنان دست به راهپیمائی زدند. در راهپیمائیهای امروز زنان، تعداد زیادی از دانش آموزان مدارس دخترانه نیز شرکت داشتند. آنها ضمنا علیه کسانی که به زنان بی حجاب در روزهای اخیر حمله کرده اند، شعار می دادند... راهپیمائی امروز در حالی انجام شد که ریزش برف بی وقفه از اولین ساعات بامداد آغاز شده است. طبق گزارشهای رسیده در ادارات و وزارتخانه های مختلف نیز از صبح امروز جلساتی برای رسیدگی به مسائل حجاب که طی چند ساعت اخیر مطرح شده به بحث و گفت‌وگو پرداختند و در برخی واحدها کارها برای چند ساعت دچار وقفه شد. بحث و گفت‌وگو درباره حجاب از دیروز در تهران بالا گرفته است و از صبح امروز به دنبال مصاحبه تلفنی رادیو ایران با داماد امام خمینی اوج گرفت. گزارشهای خبرنگاران کیهان از چندین مورد برخورد زنان بی‌حجاب با عناصر تندروئی که آنها را ملزم به سر کردن چادر می کردند حکایت دارد. کارکنان زن قسمت فروش هواپیمائی ایران شعبه ویلا امروز اعلام داشتند حجاب اجباری زن باید نجابت و پاکی درون او باشد آنها عقیده داشتند که حجاب ظاهری نباید اجباری باشد این زنان همچنین گفتند روحانیون می توانند در این مورد اظهار نظر کنند اما نباید اجباری در کار باشد ... در خیابانها برخی مردان به ما می‌گویند: یا روسری یا توسری این توهین بزرگی است به نیمی از اجتماع که در انقلاب اخیر در کنار مردان شرکت داشتند و شهید دادند.

... همزمان با حمله گروهی از مردان در میدان ولیعهد به چند زن بی‌حجاب و پرتاب سنگ به سوی آنها که منجر به مجروح شدن چند نفر از آنها شد راهپیمائی از این میدان توسط زنانی که مورد اهانت قرار گرفته بودند و زنان دیگری که به آنها پیوسته بودند به طرف دانشگاه تهران آغاز شد. در تعدادی از بیمارستانهای تهران نیز امروز اعتراضهائی به نحوه روبرو شدن با مساله حجاب اسلامی شروع شد. در شبکه چهار بیمارستان به‌آور زنان کارمند امروز اعلام داشتند اگر تصمیم قاطع و قانع کننده‌ای امروز گرفته نشود نمی‌توانند سرکار حاضر شوند. زنان کارگر و کارمند بیمارستان هزارتختخوابی نیز تاکید داشتند که حجاب اجباری زن باید پاکی و نجابت او باشد. در مخابرات 118 و قسمت 124 نیز امروز زنان کارمند در رابطه با مساله حجاب دست به راهپیمائی زدند.

... 15 هزار زن که در دانشکده فنی دانشگاه تهران جلسه سخنرانی داشتند به دنبال یک رای‌گیری تصمیم گرفتند دست به راهپیمائی بزنند. آنها در حالی که گروهی از مردان همراهشان بودند به طرف نخست وزیری حرکت کردند. زنها شعار می دادند:«ما با استبداد مخالفیم»، «چادر اجباری نمی خواهیم». پیش از ظهر امروز خبرنگار کیهان از دانشگاه تهران گزارش داد که یک گروه از مردان تندرو با شعار «مرگ بر ارثیه رضا کچل» وارد دانشگاه تهران شدند و به نفع چادر و حجاب دست به تظاهرات زدند. (کیهان 17 اسفند 57 شماره 10656صفحه2)




کیهان در همین صفحه مصاحبه حجت الاسلام اشراقی داماد امام (كه اين روزها دخترش يعني زهرا اشراقي همسر محمدرضا خاتمي، معروف‌تر از پدر مرحوم است) را منتشر کرده که گفته است:

باید حجاب رعایت شود و قوانین اسلامی موبه مو اجرا گردد و در همه موسسات و دانشگاهها به این موضوع توجه شود. اما باید در نظر داشت که حجاب به معنای چادر نیست. همین قدر که موها و اندام خانمها پوشانده شود و لباس آبرومند باشد حالا به هر شکلی مهم نیست چادر چیز متعارفی است و بسیار خوب است. اما به خاطر طرز کار و نوع کار خانمها شاید گاهی پوشاندن بدن و مو به طریق دیگر هم حجاب باشد حرفی نیست. باید طبق نظر مبارک امام حجاب اسلامی در سطح کشور توسط خانمها با اشتیاق اجرا شود ... در مورد اقلیتهای مذهبی همیشه نظر مبارک امام این بوده که آنها از هر حیث مورد احترام و حمایت باشند. اما اگر خانمهای اقلیتهای مذهبی هم رعایت حجاب اسلامی را بکنند چه بهتر. (کیهان 17 اسفند 57 شماره 10656صفحه 2)


همزمان با بالا گرفتن اعتراضات زنان كارمند، دانشگاهي و دانش‌آموز واكنشهاي رسمي محتاطانه‌تر و واكنشهاي غيررسمي خشن‌تر مي‌شود:

گروههائی از زنان از صبح امروز در خیابانهای تهران دست به تظاهرات زدند و در مقابل دادگستری اجتماع کردند. این زنها نسبت به خشونتهای چند روز اخیر عده ای مرتجع و مشکوک نسبت به زنان بی‌حجاب اعتراض داشتند. تظارهرات زنان از صبح پنج شنبه به دنبال چندین حمله در نقاط مختلف شهر به زنان بی‌حجاب در خیابانهای مسیر دانشگاه تهران شروع شد. که در چند نقطه منجر به برخورد با کسانی شد که زیر نقاب اسلامی به آنها حمله کردند و حتی چند تیر هوائی نیز شلیک کردند. زنان معترض دیروز نیز در دانشگاه تهران اجتماع کردند و طی سخنرانیهائی حمله افراد مشکوک به زنان بی حجاب را محکوم کردند اما در ساعاتی که این اجتماع ادامه داشت عده ای با گلوله های برف که در آنها سنگ کار گذاشته شده بود زنها را مورد هجوم قرار دادند. مهاجمین به اجتماع کنندگان دیروز در چند مورد برچسب طرفدار قانون اساسی زده که با اعتراض زنها روبرو شد. به دنبال تظاهرات و اجتماعات دیروز اولین ساعات صبح امروز نیز از چند نقطه تهران زنها به حرکت درآمدند جمعی از آنها مستقیما خود را به دادگستری رسانده و جمع دیگری پس از اجتماع در دانشگاه تهران و اعلام نظراتشان درباره حجاب و چادر به سمت دادگستری حرکت کردند. در دبیرستانهای دخترانه تهران نیز امروز جمع زیادی از دانش آموزان برای اعتراض به اعمال فشارهای عده ای مشکوک در خیابانهای شهر زیر نام طرفدار اسلام در محوطه مدارس خود اجتماع کردند. تظاهرات در چند دبیرستان آنقدر بالا گرفت که مدیرکل آموزش و پرورش تهران صبح امروز در چند دبیرستان دخترانه حضور یافت و با دانش آموزان در این باره صحبت کرد. درباره تظاهرات روز پنج شنبه خبرگزاری پارس گزارش داد که عده ای گارد انقلابی برای پراکنده ساختن حدود 15 هزار زن که در بیرون دفتر مهدی بازرگان دست به اعتراض زده بودند اقدام به تیراندازی هوائی کرد. این گروه که در زیر برف سنگین دست به تظاهرات زده بودند در مسیر خود با حدود 200 تظاهر کننده مخالف روبرو شدند که سعی داشتند تظاهر کنندگان زن را متفرق کنند خیابانهای اطراف دادگستری از صبح امروز توسط افراد مسلح بسته شده بود. پاسداران می‌گفتند قصد دارند از ایجاد مزاحمت مخالفین جلوگیری کنند. آنها گفتند در تظاهرات دو روز پیش زنان عده‌ای افراد ناآگاه و ناشناس به خانمهائی که درباره حجاب دست به تظاهرات زده بودند حمله کردند که متاسفانه حوادثی به بار آمد. همانطوری که امام بارها گفته هر کس آزاد است حرف خود را بزند و از آنجا که به خشونت کشاندن تظاهرات زنان توسط نیروهای مبارز و مترقی مذهبی نبوده است ما برای اثبات این موضوع و نیز برای اینکه هیچ آسیبی به خانمها نرسد خیابانهای اطراف کاخ دادگستری را بسته‌ایم. خانمها می توانند بدون هیچ نگرانی به اینجا بیایند تظاهرات کنند و هر حرفی که دارند بزنند ما هم مواظب آنها هستیم و هنگام تظاهرات به هیچ مردی اجازه عبور از این مناطق را نخواهیم داد. (کیهان 19 اسفند 57 شماره 10657 صفحه 2)


بنابر خبر کیهان در این تجمع هما ناطق سخنرانی کرده و گفته که ما مخالف حجاب نیستیم ما مخالف تحمیل آن هستیم. در پایان این تجمع قطعنامه ای صادر شد که در آن خواسته شده بود پوشش متعارف زنان باید با توجه به عرف و عادت و اقتضای محیط به تشخیص خود زنان واگذار شود. در دیگر صفحات روزنامه نیز به خبرهای متعددی از اجتماعات مشابه در مورد حجاب اشاره شده است. کیهان در همین شماره یادداشتی از سیمین دانشور در کنار عکس بی حجاب او کار كرده که به همین موضوع پرداخته و مساله حجاب را مساله‌اي فرعی دانسته و همزمان طرفداران حجاب اجباری و مخالفان آن را نصیحت کرده که بهانه به دست استکبار و ضدانقلاب ندهند و به بحثهای مهمتر بپردازند:

ما هر وقت توانستیم این خانه ویران را آباد کنیم اقتصادش را سرو سامان دهیم کشاورزیش را به جائی برسانیم حکومت عدل و آزادی را برقرار سازیم هر وقت تمامی مردم این سرزمین سیر و پوشیده و دارای سقفی امن بر بالای سرشان شدند و از آموزش و پرورش و بهداشت همگانی بهره مند گردیدند می توانیم به سراغ مسائل فرعی و فقهی برویم می توانیم سر فرصت و با خیال آسوده و در خانه ای از پای بست محکم بنشینیم و به سر و وضع زنان بپردازیم. (کیهان 19 اسفند 57 شماره 10657 صفحه 6)


خواننده این یادداشت در نهایت درنمی یابد که سيمين دانشور چه کسی را نصیحت به کوتاه آمدن می‌کند، زنان بی‌حجاب یا مردان متعرض به آنان را.

 

پيرمرد فروم

عضو جدید
فقط قرآن تحریف نشده، بنابراین نمیشه مطمئن بود که بقیه احکام واقعا درسته یا غلط...این دختر هم می تونست بره یه کشور دیگه ای ..به هر حال قانون هر کشوری باید رعایت بشه چه درست چه غلط

قرآن اصلا تحريف نشده اين همون قرآن 1000 سال پيشه كدوم احكام غلطه ؟
قوانين غلط نبايد اجرا بشه اگه قرار بر اين باشه ما هم بايد نوكري و توسري از آمريكا رو تا كنون برامون ادامه داشت
و طبق تفسير شما يعني نبايد انقلاب ميكرديم و حكومت اسلامي تشكيل ميداديم
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
امام فرمود : به چه حق ملت 50 سال واسه ملت بعد تصمیم می گیرند ، سرنوشت هر ملتی دست خودش است بنابراین بیشترین رای ، زمان حال رو شامل نمیشه..!!
چیزی رو که امام فرمودند در مورد حکومت پادشاهی بود. حرف امام این بود با توجه به اینکه تو حکومت های پادشاهی حکومت به ولیعهد که معمولا پسر ارشد شاه هست می رسه، چرا باید یه عده 50 سال پیش رضا خانو تعیین کنن و بگن تا قیام قیامت فرزندانش بدون توجه به داشتن یا نداشتن لیاغت باید به حکومت برسند.
 

Sarp

مدیر بازنشسته
چه تایپیک باحالی :D
تایپیک که نه ! آچار فرانسه !

توش از حجاب بحث شده
از فرانسه
از قوانین حقوق بشر
از رفراندوم ایران
از قانون اساسی
خمینی
بهائیت
اسلام

:D
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چه تایپیک باحالی :D
تایپیک که نه ! آچار فرانسه !

توش از حجاب بحث شده
از فرانسه
از قوانین حقوق بشر
از رفراندوم ایران
از قانون اساسی
خمینی
بهائیت
اسلام

:D
یه پیشنهاد دارم اگه راجع به عمه قزافیم صحبت کنیم بحثمون تکمیل میشه
 

پيرمرد فروم

عضو جدید
مسیحیت و ..... داخل ایران رسانه مستقل و ... داره؟داخل ایران مجوز برای ساخت کلیسا نمیدند و کلیساهای موجود در زمان قبل از جمهوری اسلامی ساخته شدند; در مورد اینکه به نظر اسلام بهایت و .... دین و ... نیست و حق تبلیغش رو ندارند ادیان دیگه هم در مورد اسلام نظر مشابهی دارند;من یک بار با مشت میزنمتون و میگم برای اینکه حجاب نداشتید زدمتون و یک بار دیگه با مشت میزندمین و میگم به این خاطر که اسلام گفته باید حجاب داشته باشید زدمتون در در هر دو حالات شما رو کتک زدم فقط تفاوتش در توجیهی هست که برای اجبار و زوری که به شما وارد میکنم استفاده کردم;بازهم تکرار میکنم اگر شما با هر توجیهی اجباری بودن حجاب داخل ایران و عدم امکان تبلیغ ادیانی به غیر از اسلام رو منطقی میدونید و به راحتی قبول میکنید اینکه داخل کشورهای دیگه هم اجازه ساخت مسجد و حجاب داشتن رو نمیدند منطقی هست و باید قبول کنید
شما مشكلتون رسانست ؟! يه نمونه ي ندادن مجوز براي ساخت كليسا رو با مدرك بيار- شما فقط ميگيد كه اونها دينند چه دني هستند كه در اديان ديگه ذكر نشدند ؟! و ....... - اين مشت و حجاب و اينهايي رو كه ميگيد به اقتضاي موقعيته وقتي كه نميبينيد موقعيت الان جامعه چجوريه پس بايدم اين حرف ها رو بزنيد
 

پيرمرد فروم

عضو جدید
چه تایپیک باحالی :D
تایپیک که نه ! آچار فرانسه !

توش از حجاب بحث شده
از فرانسه
از قوانین حقوق بشر
از رفراندوم ایران
از قانون اساسی
خمینی
بهائیت
اسلام

:D

سلام بابك :smile:
پسرم يه بند ديگه هم اضافه كن تا در مورد اينم حرف بزنيم
فقط سياسي نباشه :D
 

devil may cry

عضو جدید
شما مشكلتون رسانست ؟! يه نمونه ي ندادن مجوز براي ساخت كليسا رو با مدرك بيار- شما فقط ميگيد كه اونها دينند چه دني هستند كه در اديان ديگه ذكر نشدند ؟! و ....... - اين مشت و حجاب و اينهايي رو كه ميگيد به اقتضاي موقعيته وقتي كه نميبينيد موقعيت الان جامعه چجوريه پس بايدم اين حرف ها رو بزنيد

نه من مشکلم رسانه نیست توقعات عجیب و غریبی که ما ایرانیها و کلا مسلمونها داریم هست که داخل کشور خودمون به ادیان دیگه اجازه تبلیغ و گسترش دینشون رو نمیدیم و حجاب هم اجباری هست و زمانی که بحث به کشورهای دیگه میرسه مسجد ساختن و حجاب داشتن رو حق مسلم خودمون میدونیم و اگر اجازه ساخت مسجد و حجاب رو به مسلمونها ندند صدامون درمیاد و به نظرمون میاد در حقمون ظلم شده ولی در مورد ظلم و جبر مشابهی که داخل ایران در مورد حجاب و تبلیغات ادیان دیگه وجود داره به نظرمون طبیعی و منطقی و .... میاد;قضیه مشت و حجاب هم واقعیت جامعه ایران و هر جامعه دیگری هست که برای ظلم و اجبار به حجاب داشتن یا نداشتن از توجیح دین و .... استفاده میکنه و لی استفاده از دین و ... تفاوتی در واقعیت امر و اجبار و فشار موجود برای مردم یک جامعه نداره
 

محسن جعفر

عضو جدید
اگر به نظر شما حجاب اجباری داخل ایران و عدم امکان تبلیغ و گسترش ادیانی به غیر از اسلام خوب و منطقی هست حجاب نداشتن اجباری داخل کشورهای دیگه و اجازه ندادن برای ساخت مسجد هم خوب و منطقی هست:smile:ما ایرانیها رو با 10000 تا مقاله معتبر و معدل بالا و جشنواره خوارزمی و پول و ..... افغانستان و پاکستان و .... به زور راه میدن چه برسه به فرانسه و .... و مسلما اگر وضعیت مالی و شرایطش رو داشتم میرفتم فرانسه و ..... تا شکلات جایزه بگیرم:smile:
تمام ادیان به غیر از کفر در ایران میتونه تبلیغ داشته باشه اما احترام به قوانین مسلمانها الزامیست
و اینکه چرا یک نخبه ایرانی بره خارج اون هم با هزار خواهش و التماس چرا نمونیم تا میهن خویش راکنیم آباد؟
 

devil may cry

عضو جدید
تمام ادیان به غیر از کفر در ایران میتونه تبلیغ داشته باشه اما احترام به قوانین مسلمانها الزامیست
و اینکه چرا یک نخبه ایرانی بره خارج اون هم با هزار خواهش و التماس چرا نمونیم تا میهن خویش راکنیم آباد؟

از یک مسیحی بپرسید در صورتی که یک مسلمان در کلیسا حظور پیدا کنه و خیلی اتفاقی نیروی انتظامی شما رو در اون مکان ببینه چه اتفاقی میفته:یا از یک سنی در مورد مشکلاتشون و .... بپرسید یا ......;بیل گیتس یک جمله ای داره که میگه اگر فقیر به دنیا آمده‌اید، این اشتباه شما نیست اما اگر فقیر بمیرید، این اشتباه شما است. به نظر من در مورد چیزهایی که ما حق انتخابی در موردش نداریم مثل وطن و .... تقصیر ما نیست ولی اگر تلاشمون رو برای زندگی بهتر در یک کشور دیگه یا یک موقعیت شغلی بهتر نکینیم مقصر خودمون هستیم
 

gol banoo

عضو جدید
تمام ادیان به غیر از کفر در ایران میتونه تبلیغ داشته باشه اما احترام به قوانین مسلمانها الزامیست
و اینکه چرا یک نخبه ایرانی بره خارج اون هم با هزار خواهش و التماس چرا نمونیم تا میهن خویش راکنیم آباد؟
یادم نمیاد اجازه داده باشن یه خاخام بیاد تو تلوزیون راجع به دین یهود حرف و بزنه و تبلیغ کنه همون چیزی که هر روز توی تلوزیون آخوند ها می کنن
 
بالا