پایگاه خبر رسانی تالار مواد و متالورژی (همایش، کارگاه ها، سمینار و ....)

magnet

عضو جدید
پذیرش دانشجوی پولی از دکتری کلید خورد

پذیرش دانشجوی پولی از دکتری کلید خورد

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی از تدوین آئین نامه پذیرش دانشجوی پولی در خردادماه خبر داد و مرجع تعیین میزان شهریه افرادی که در قالب این شیوه دانشجو می شوند را اعلام کرد.




به گزارش مشرق، ابوالفضل حسنی در گفتگو با مهر درباره شیوه پذیرش دانشجوی پولی که در برنامه پنجم توسعه مصوب شده است، گفت: در حال تدوین دستورالعمل پذیرش دانشجوی پولی هستیم تا در اسرع وقت ابلاغ شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا شیوه پذیرش دانشجوی پولی از کنکور سال 90 اعمال می شود، گفت: فعلا در مرحله بحث بر روی پذیرش دانشجوی پولی در مقطع دکتری هستیم برای پذیرش دانشجوی پولی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هم باید جلساتی برگزار و جزئیات آن را تعیین کنیم.
مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی درباره نحوه اجرایی شدن پذیرش دانشجوی پولی در مقطع دکتری گفت: روند پذیرش دانشجوی پولی در مقطع دکتری به این صورت است که به فرض یک گروه آموزشی در یک دانشگاه 10 نفر ظرفیت پذیرش دارد، وقتی از میان قبول شدگان آزمون نیمه متمرکز دکتری به اندازه سه برابر این ظرفیت برای مصاحبه معرفی می شوند، پس از مصاحبه به اندازه ظرفیت اعلام شده پذیرش می شوند.
وی اظهار داشت: اگر گروه تشخیص دهد نفر یازدهم و دوازدهم از نظر علمی اعتبار دارند و مصاحبه را جواب داده اند، می توانند پیشنهاد دهند که آن دو نفر به صورت دانشجوی پولی ثبت نام کنند.


حسنی افزود: از سال آینده تصمیمی اتخاذ خواهیم کرد که وقتی دانشجویان برای ثبت نام در آزمون نیمه متمرکز دکتری اقدام می کنند یک بخش در زمان ثبت نام پیش بینی شود که اگر ثبت نام کنندگان تمایل به تحصیل به شیوه دانشجوی پولی را داشتند در آن بخش آمادگی خود را اعلام کنند.


وی درباره پذیرش دانشجوی پولی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز گفت: فعلا برنامه ای برای پذیرش دانشجوی پولی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نداریم. برای پذیرش دانشجوی پولی در این دو مقطع باید جلساتی برگزار کنیم که اگر نیاز باشد و نیازش را احساس کنیم به این سمت می رویم.
مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی افزود: بحث پذیرش دانشجوی پولی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در شرایط فعلی ضروری نیست چرا باید در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجوی پولی داشته باشیم در حالی که 200 هزار صندلی خالی داریم اما برنامه پذیرش دانشجوی پولی را برای مقطع دکتری آغاز کرده ایم و به تدریج به سمت اجرای این برنامه برای مقاطع دیگر می رویم.
حسنی مرجع تعیین شهریه دانشجوی پولی را هیئت های امنای دانشگاهها اعلام کرد و در پاسخ به اینکه شهریه دانشجوی پولی در قیاس با شهریه ای که دانشجویان دوره های شبانه یا دانشجویان دانشگاههای غیرانتفاعی پرداخت می کنند چگونه است گفت: کم و زیاد کردن شهریه افرادی که در قالب دانشجوی پولی ثبت نام می کنند در اختیار هیئت امنای هر دانشگاه است.
 

ho3in.s

عضو جدید

دوازدهمین کنگره ملی خوردگی

27 و 28 اردیبهشت ماه 1390

تهران - دانشگاه صنعتی امیرکبیر
 
آخرین ویرایش:

hesam02

عضو جدید
ziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing

ziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing

Flyer.jpg

با سلام...
آقایون و خانوم ها مهلت ثبت نام تا اول خرداد هستش... من خودم ثبت نام کردم... اگر کسی به مشکلی برخورد در خدمتم
 

reza_1364

مدیر بازنشسته
سخنرانی علمی





تحت عنوان فلزات شیشه ای
روز شنبه 24 اردیبهشت ساعت 10 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

Professor of Physics and Materials Science
Patras, Greece ( Download C.V)
از عموم دانشجویان و علاقمندان دعوت می شود از این فرصت استثنایی استفاده کرده و در این سمینار علمی شرکت نمایند.
 

tasbiheabi

عضو جدید
دوره تخصصی بازرسی جوش AWS QC1

دوره تخصصی بازرسی جوش AWS QC1

شرکت مهندسی متین گستر کومش برگزار می کند :


دوره تخصصي بازرسی جوش 1 (AWS QC1 )

زمان :12 لغايت 15 خرداد ماه
مدرس : مهندس شاطری

خوابگاه برای شرکت کنندگان شهرستانی فراهم می باشد.
باارائه مدرک لاتین انجمن جوشکاری وآزمایشهای غیر مخرب ایران
 

magnet

عضو جدید
دهمین همایش علمی-دانشجویی مواد و متالورژی

دهمین همایش علمی-دانشجویی مواد و متالورژی




دهمین همایش علمی-دانشجویی مواد و متالورژی - شیراز - دانشکده مهندسی - بخش مواد






 

hesam02

عضو جدید
سلام. آقایون و خانوم ها کسی اطلاعی ندارد از اینکه دوره های بازرسی با قیمت مناسب در حال حاضر کجا برگزار می شود؟
 

-Amin

عضو جدید
سلام. آقایون و خانوم ها کسی اطلاعی ندارد از اینکه دوره های بازرسی با قیمت مناسب در حال حاضر کجا برگزار می شود؟

سلام . دانشگاه شریف یک سری دوره برگزار می کرد اما فکر می کنم قیمتش بالا باشه
 

magnet

عضو جدید
آبان 90؛ پنجمين همايش مشترک انجمن متالورژي و ريخته‌گري

آبان 90؛ پنجمين همايش مشترک انجمن متالورژي و ريخته‌گري


انجمن مهندسين متالورژي ايران با همکاري انجمن علمي ريخته‌گري ايران، پنجمين همايش مشترک خود را در روزهاي 3 و 4 آبان ماه سال جاري در محل دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار مي‌کند. اين همايش از جمله همايش‌هاي مورد تاييد ستاد نانو براي اعطاي مرحله دوم حمايت‌هاي تشويقي پايان‌‌نامه‌‌هاي دانشجويي محسوب مي‌شود.

گفتني است، دانشجوياني که پروپوزال پايان‌‌نامه آنها مورد تاييد ستاد قرار گرفته است مي‌‌توانند، با ارايه مقاله مرتبط با پايان‌نامه خود در پنجمين همايش مشترک انجمن مهندسين متالورژي ايران و انجمن علمي ريخته‌گري ايران، نسبت به دريافت مرحله دوم حمايت‌‌هاي تشويقي خود اقدام کنند.

محورهاي مورد بحث در زمينه فناوري نانو در اين همايش عبارتند از :


• مواد اوليه، فناوري و روش‌هاي نوين در زمينه‌هاي مهندسي مواد، ريخته‌گري و انجماد فلزات
• مواد نو، کامپوزيت‌ها، نانومواد و بيومواد

در کنار اين همايش نمايشگاه تخصصي صنايع مرتبط با مهندسي مواد، متالورژي، ريخته‌گري و رشته‌هاي وابسته با حضور شرکت‌ها و مؤسسات داخلي و خارجي نيز برگزار مي‌شود. همچنين در پايان همايش نشستي ويژه با حضور انجمن‌هاي علمي مختلف به منظور ايجاد اتحاديه تشکل‌هاي مرتبط با مهندسي علم مواد، برگزار خواهد شد.

دانشجويان و پژوهشگران، فرصت دارند چکيده مقالات خود را تا تاريخ 4 تير ماه سال جاري به دبيرخانه همايش ارسال نمايند. لازم به ذکر است دانشجويان به هنگام ثبت‌نام از 80 درصد تخفيف برخوردار خواهند شد.

علاقمندان مي‌توانند به منظور ثبت‌نام در پنجمين همايش مشترک انجمن مهندسين متالورژي ايران و انجمن علمي ريخته‌گري ايران به نشاني http://imes.iut.ac.ir مراجعه کنند. همچنين ارتباط با دبيرخانه همايش از طريق شماره تلفن 03113915743 امکان‌پذير است.

منبع

 

reza_1364

مدیر بازنشسته



The ICAME 2011 papers will be published in proceedings, and will be included in the Engineering & Technology Digital Library, indexed by Thomson ISI Proceedings.
 

reza_1364

مدیر بازنشسته
یك نفر خانم فارغ التحصيل كارشناسي مكانيك يا مواد مسلط به تايپ كامپيوتري و برنامه هاي آفيس، با روابط عمومي خوب جهت اداره دفتر نشريه تخصصي در محل دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد و يك نفر خانم اپراتور دستگاه SEM جهت كار تمام وقت با دستگاه SEM مستقر در دانشكده مواد دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد دعوت به همكاري مي شود. داوطلبين مي توانند با پر كردن اين فرم و ارسال آن به آدرس ايميل مشخص شده آمادگي خود را اعلام نمايند. از بين فرمهاي رسيده نفرات برتر جهت مصاحبه حضوري دعوت خواهند شد.
 

hesam02

عضو جدید
با سلام خدمت همه ی دوستان
دانشگاه علم و صنعت ایران از 18 تیر ماه تا 5 مرداد ماه اقدام به برگزاری دوره NDT کرده که در پایان هم از طرف آقای "حسن وطن خواه یگانه " مدرک ASNT LEVEL 2 به شرکت کنندگان در دوره اعطا میشه... اگر خواستید اعلام کنید که من با جزئیات بیشتر دوره رو براتون معرفی کنم... قیمت کل NDT با تخفیف دانشجویی 950/000 تومان هستش ولی شما می تونید هر دوره خاصی رو ( مثل VT یا RT ) رو شرکت کنید
 

magnet

عضو جدید
کارگاه آموزشي دستگاه طيف‌سنجي پراش پرتو ايکس (XRD)

کارگاه آموزشي دستگاه طيف‌سنجي پراش پرتو ايکس (XRD)


پژوهشگاه مواد و انرژي، کارگاه آموزشي دستگاه طيف‌سنجي پراش پرتو ايکس (XRD) را در روزهاي 12، 13 و 14 شهريور ماه در محل پژوهشگاه برگزار مي‌کند. هدف از برگزاري اين کارگاه آموزشي، آشنايي با نکات مهم دستگاه XRD و استفاده صحیح از آن در انجام پژوهش‌ها و آنالیزهای مربوط به کنترل کیفیت نمونه‌ها بيان شده است.

از محورهاي مورد بحث در این کارگاه که توسط دکتر کامران احمدی، مدیر آزمایشگاه شناخت مواد پژوهشگاه مواد و انرژي ارائه مي‌شود، مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:
• بلورشناسی هندسی
• بلور شناسی تقارن
• بلورشناسی اشعه X
• دستگاه XRD و کاربردهای آن
• تعیین فازی پیشرفته و جلوگیری از خطا در نتایج XRD
• تعیین اندازه ذرات
• تعیین مقدار استرس
• HTR
• بررسی ساختاری به کمک اشعه X

علاقمندان فرصت دارند، تا يک هفته قبل از برگزاري کارگاه آموزشي، نسبت به ثبت نام در اين کارگاه اقدام کنند. در پايان برگزاري کارگاه آموزشيXRD، به شرکت‌کنندگان گواهي حضور اعطا خواهد شد.



متقاضيان شرکت در کارگاه آموزشيXRD، مي‌توانند به منظور ثبت‌نام و کسب اطلاعات بيشتر، با شماره تلفن 02616204131 داخلي 163، تماس حاصل کنند. همچنين ارتباط با دبيرخانه کارگاه از طريق پست الکترونيکي T@merc.ac.ir نيز امکان پذير است.
 

Melted_Boy

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
اولین همایش ملی سازه و فولاد (هتل المپیک تهران ۴ و ۵ دیماه ۹۰) شرکت کنید...

اولین همایش ملی سازه و فولاد (هتل المپیک تهران ۴ و ۵ دیماه ۹۰) شرکت کنید...

اولین کنفرانس ملی سازه و فولاد، 4 و 5 دیماه (هتل المپیک تهران)
انجمن سازه های فولادی ایران در نظر دارد به منظور گسترش و پيشبرد و ارتقای علم و توسعه کمی و کيفی نيروهای متخصص و بهبود بخشيدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمينه های مربوط سازه‌های فولادی ايران نخستین کنفرانس ملی سازه و فولاد و دومین همایش کاربرد فولادهای پر استحکام در صنعت سازه را در چهارم و پنجم دی ماه سال جاری در هتل المپیک برگزار نماید.این کنفرانس در بخش های مختلف شامل ارائه مقالات علمی، انتخاب طرح برتر سازه های فولادی کشور، انتخاب پایان نامه برتر کشور در زمینه سازه های فولادی و مسابقات دانشجویی ساخت پل فولادی و با حضور جمعی از اساتید و نخبگان صنعت فولاد کشور در کمیته های مختلف، برگزار خواهد شد.هیئت مدیره انجمن سازه های فولادی از کلیه محققان، اساتید، دانشجویان، مهندسان و علاقمندان به مباحث مرتبط با موضوعات کنفرانس دعوت به عمل می آورد تا در این گردهمایی بزرگ شرکت به عمل آورند.همچنین، این هیئت مدیره بر خود فرض می داند تا از کلیه کسانی که به نوعی انجمن سازه های فولادی را در برگزاری این رویداد بزرگ علمی یاری کرده اند قدردانی نماید.هیئت رییسه کنفرانس:
رئيس: دكتر مجيد صادق آذردبير علمي: دكتر فرهاد دانشجو دبير اجرايي: دكتر عليرضا رضائيان[h=2][/h]با تشكرهيئت مديره انجمن سازه هاي فولادي ايران www.isss.ir/conf
 

Ho$$ein

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
دو طرح جدید در اصفهان آماده بهره برداری است ...

دو طرح جدید در اصفهان آماده بهره برداری است ...

دو طرح جدید و بزرگ نیروگاه و آگلومراسیون در ذوب آهن اصفهان آماده افتتاح رسمی است. به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر افزود: فاز نخست نیروگاه جدید و نیز کارخانه جدید آگلومراسیون(آگلوماشین شماره 4) اخیرا،‌ وارد مرحله تولید شده اند. صفرعلی براتی ادامه داد: در حال حاضر مشغول برنامه ریزی برای برنامه افتتاحیه رسمی هستیم تا با حضور مقامات عالی کشور این دو پروژه به طور رسمی راه اندازی شوند. فاز نخست نیروگاه جدید ذوب آهن اصفهان از ظرفیت تولید 55مگاوات انرژی برق برخوردار است که هم اینک تولید را آغاز کرده است. نیروگاه جدید در مجموع از ظرفیت نهایی تولید 110 مگاوات انرژی برق برخوردار است و از جمله مزیت های راه اندازی این نیروگاه اینست که با فعالیت آن ، نه تنها کسری 60 مگاواتی موجود ذوب آهن اصفهان برطرف، بلکه شرکت با مازاد انرژی مواجه می شود که مقرر شده در اختیار شبکه سراسری برق قرار گیرد. از سوی دیگر آگلوماشین جدید (شماره 4) از ظرفیت تولید سالانه ، 2.4میلیون تن در سال برخوردار است. سطح پخت کلوخه سنگ آهن در این کارخانه 240 متر مربع است و محصول تولیدی ، در کوره بلند برای تولید چدن مذاب و در نهایت فولاد خام مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای استفاده این ماده این است که مصرف آگلومره نسبت به مصرف مستقیم سنگ آهن به دلیل یکنواختی آنالیز شیمیایی و احیاء پذیری بهتر، افزایش راندمان کوره بلند به میزان 25 تا 30 درصد را در پی دارد و علاوه بر آن مصرف کک در کوره بلند تا 20 درصد کاهش می یابد.
منبع :
 

magnet

عضو جدید

4[SUP]th[/SUP] International Conference on Nanostructures , ICNS4


12-14 March 2012
Kish Island, Iran







دانشگاه صنعتي شريف در راستاي تعامل محققین و پژوهشگران ايراني با محققين خارجي، کنفرانس بين‌المللي ICNS4 را در روزهاي22 تا 24 اسفندماه 1390 ( 12 تا 14 مارچ 2012) در محل پرديس بين‌المللي دانشگاه صنعتي شريف شعبه جزيره کيش برگزار مي‌کند.



فراهم کردن فرصتي مناسب براي معرفي پيشرفت‌هاي جديد در حوزه نانوساختارها و تقويت همکاري بين محققين ايراني و خارجي در زمينه فناوري نانو از جمله اهداف برگزاري اين کنفرانس بيان شده است.



عناوين محورهاي مورد بحث در اين کنفرانس عبارتند از:

• سنتر و شناسايي مواد نانوساختار؛
• نانوساختارهاي کربني؛
• خواص مغناطيسي نانوساختارها؛
• مکانيک نانوساختارها؛
• کاربرد نانوساختارها؛
• تئوري، مدل‌سازي و روش‌هاي محاسباتي؛



همچنين در اين کنفرانس، سخنراناني از کشورهاي آلمان، سوئیس، سوئد، دانمارک، آمريکا، استراليا، کانادا و کره جنوبی حضور خواهند داشت. از ايران نيز، دکتر هاشم رفيعي‌تبار، عضو هيئت علمي دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و دکتر اعظم ايرجي زاد، عضو پژوهشکده علوم و فناوري نانو دانشگاه صنعتي شريف به سخنراني خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است، محققين و پژوهشگران رشته‌هاي مرتبط فرصت دارند، تا پايان وقت اداري روز 23 مهرماه سال جاري،‌ مقالات خود را به دبيرخانه کنفرانس ارائه دهند. علاقمندان مي‌توانند، جهت کسب اطلاعات بيشتر در خصوص چگونگي ثبت‌‌نام در کنفرانس بين‌المللي ICNS4، به پايگاه اينترنتي کنفرانس مراجعه کنند.



 

magnet

عضو جدید
آغاز ثبت نام در کارگاه‌هاي آموزشي چهارمين جشنواره نانو

آغاز ثبت نام در کارگاه‌هاي آموزشي چهارمين جشنواره نانو


ثبت‌نام در کارگاه‌هاي آموزشي چهارمين جشنواره و نمايشگاه فناوري نانو آغاز شد. به گزارش دبيرخانه چهارمين جشنواره و نمايشگاه فناوري نانو در طول مدت برگزاري نمايشگاه، 11 کارگاه آموزشي با محوريت فناوري نانو برگزار خواهد شد.

لیست کارگاه ها

واجدين شرايط می‌توانند برای آگاهي از چگونگي حضور در اين دو کارگاه، با شماره تلفن 61002275 تماس حاصل کنند.


گفتني است ظرفیت هر کدام از کارگاه‌ها 60 نفر بوده و با ثبت نام حداقل 15 نفر تشکیل خواهد شد. همچنين در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت‌کنندگان در کارگاه هزینه پرداختی مسترد خواهد شد.



متقاضيان فرصت دارند به منظور ثبت نام تا پايان وقت اداري روز 10 مهرماه سال جاري به پايگاه اينترنتي جشنواره و نمايشگاه فناوري نانو مراجعه نمايند.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Roozbeh69 چه خبر از امتحانها مهندسی مواد و متالورژی 1

Similar threads

بالا