¸¸▂▃▅▆█زنگ تفریح - کپ خودمونی █▆▅▃▂¸¸

arsenal1400

عضو جدید
کاربر ممتاز
مقسی.اسم مربع زمستانی اومد فرار را برقرار ترجیح داد:w45:

ما هستیماااااااااااااااااااااا
هیج حا هم غیبمون نزده
شایعه پراکنی نکنید
شماها مارو نمیبینید. پست سلام زدم پست دیگری زدم ولی کسی نمیبینه:(
 

polsar

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما هستیماااااااااااااااااااااا
هیج حا هم غیبمون نزده
شایعه پراکنی نکنید
شماها مارو نمیبینید. پست سلام زدم پست دیگری زدم ولی کسی نمیبینه:(

سلام خدمت دوست عزیزarsenal شبتون خوش خوب هستید
 

arsenal1400

عضو جدید
کاربر ممتاز

Andromeda Galaxy

عضو جدید
نه بابا استاد این حرفا چیه؟
منظورم همون استادی بود :)

fshممنون خوشحالم که استادت را شناختی.استادت کجاس آرسنال
حاللا بذارین ببینم تکلیف چی میشه
ایشالا بعدا شاید گذاشتم :D
ناز نکن

دقیقا شاید از رصد برگشته؟

یه رصد2روز تو کویر
 

Andromeda Galaxy

عضو جدید
بچه ها شب خوش
کسی نیس همه جراغا راخاموش کردن
شرمنده امشب نرسیدم.یاید مشخص کنید عکس از چه ناحیه ای چه ساعتی و.........
مربع زمستانی وجود نداره
.
.
شبم خوش
 

jimmi

عضو جدید
در مورد این تاپیک: گفت و گوی علاقه مندان نجوم: ما علاقه مندان نجوم هستیم و اینجا داریم گفت و گو میکنیم ولی گفت و گویمون در مورد نجوم و آسمان شبه و تو این گفت و گو دوست داریم به سوالات هم جواب بدیم و تصاویری نشون همدیگر بدیم. مشکلی هست جناب استارتر؟؟؟:w01: مدیر رو هم من خریدم:w08:

پست اولتو یه بار دیگه بخون:
سلام
به کافی شب نجوم خوش اومدید:gol:
در تمام این سالها(!) که تالار نجوم ایجاد شده، فقدانه یه فضای دنج و خودمونی که بچه ها بتونن درددلهای نجومی شون رو بریزن وسط و از هر دری حرف بزنن احساس می شد.
من و بعضی دوستان عزیزم گهگاه تو تاپیک سؤالات نجومی و در برهه ای هم در تاپیک شکل دهی زیرتالارهای نجوم دورهم جمع می شدیم. اما وجود جایی مثل تالار گفتگوی آزاد باشگاه در دل تالار نجوم لازم بنظر میاد.
تا هم بچه هایی که اهل تالارند و هم بچه هایی که گهگاه فقط سرکی میکشن و اما بخاطر اینکه سررشته ندارن حرفی نزده میرن بیرون، بتونن بیان و هم با بچه های نجوم گپی بزنن و هم توی یه فضای خودمونی حرفاشونو راحت مطرح کنن، سؤال کنن، بحث کنن، شوخی کنن، انتقاد کنن، راهنمایی بخوان و... امیدوارم بتونم قول بدم که بساط پذیرایی چای و شوکول و اینام مهیاست.(آهای استارتر چای و شوکول چی شد. گلوممممممممممم خشککککککککککککییییییییییددددددددددد)
امیدوارم بتونیم گرمای حضور همه بچه ها رو اینجا حس کنیم، بخصوص بچه های پرکار و کم حرف!
خلاصه این شما و اینم کافی شب نجوم!:gol:
آرسنال جوني چرا عصبانيدي دوست خوبم؟!
فقط خواستم بگم بقيه جاهاي تالار رو هم تحويل بگيريد بد نيست. همين! بابا گردنه ما از موباريكتره! استارتر چيه؟ ما كوچيكه همه بچه هاي دوسداشتنيه تالارهم هستيم.
خداييش خيلي از دست خودم ناراحت شدم. توروخدا ببخشيد.
كوچيكه همتون، جيمي.

راستي زحمت پذيرايي هم مي افته گردنه خود دوستان! منكه خيلي اينجا نيستم چاي و شوكول بيارم. خودتون تا ميتونين از خودتون پذيرايي كنين.
فهلن
 

jimmi

عضو جدید
مرسي عزيز! دمت گرم خيلي باحالي... بقول خودمون: كرتيم! بقول دخملا: بوس!:gol:
 

polsar

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلااااام
روزبخیر
چرا زمستان وتابستان نیم کره ی شمالی وجنوبی باهم متفاوته؟
خورشید برهنگام ظهر در هر منطقه چه زاویه ای با افق می سازه؟

جواب سوال اولتون نمی تونه بخاطر این باشه که در نیمکره شمال خشکی بیشتر از نیمکره جنوبی می باشد و تاثیرات آب در نیمکره جنوبی روی فصول باعث می شود که زمستان و تابستان نیمکره شمالی و جنوبی با هم متفاوت باشند
 

farzaneh yazdani

عضو جدید
مدار زمین به دور خورشید دقیقاً یک دایره نیست، بلکه کمی خروج از مرکز دارد: یک بیضی، همانطور که اولین بار توسط کپلر کشف شد. فاصله ی زمین از خورشید هر سال از ۱۴۶ میلیون کیلومتر تا ۱۵۲ میلیون کیلومتر تغییر می کند. بسیاری افراد به غلط گمان می کنند علت ایجاد فصول روی زمین همین تغییرات فاصله ی زمین از خورشید است: زمانی که به خورشید نزدیک می شویم هوا گرم و تابستان می شود و زمانی که از خورشید دور می شویم، هوا سرد و زمستان می شود. ولی اگر یکی از دوستان یا آشنایانتان در مناطق جنوبی خط استوا، مثلاً استرالیا یا جنوب افریقا زندگی کند، اگر در فصل زمستان با او تماس بگیرید، به شما خواهد گفت الان در آن منطقه تابستان است، و اگر در محل زندگی شما تابستان باشد، در کشور او فصل زمستان آغاز شده است! بنابر این فصول در مناطق نیمکره ی جنوبی و نیمکره ی شمالی زمین دقیقاً بر عکس هم هستند. پس نمی توان گفت علت فصول تغییرات فاصله ی زمین از خورشید است. از طرف دیگر، این فاصله تنها ۳ درصد تغییر می کند، و این نمی تواند تغییرات چشمگیری که در آب و هوا روی می دهد را توضیح دهد. جالب تر اینکه خورشید در زمستان به زمین نزدیک تر از تابستان است!
در واقع فصول نتیجه ی انحراف محور زمین نسبت به صفحه ی گردش زمین به دور خورشید می باشد. به طوری که صفحه ی استوای زمین حدود ۵ر۲۳ درجه از صفحه ی مدار زمین بدور خورشید کج شده است! همانطور که در تصویر می بینید، با چرخش زمین به دور خورشید، مقدار نور خورشید به مناطق مختلف زمین کم و زیاد می شود و این باعث می شود که دمای هوا تغییر کند. به همین دلیل، بیشترین ارتفاعی که خورشید در لحظه ی ظهر (اذان ظهر) از افق پیدا می کند، در طول سال تغییر می کند. دوبار در سال، در اول فروردین و اول مهرماه خورشید دقیقاً روی استوای سماوی قرار می گیرد و طول روز و شب در همه جا برابر می شود. در اول تیر ماه خورشید در لحظه ی ظهر بیشتری ارتفاع را دارد (در تهران ۷۷ درجه) و طول روز طولانی تر می شود، در نتیجه گرمای بیشتری از سوی خورشید به زمین می رسد. در اول دی ماه ارتفاع خورشید در لحظه ی ظهر، کمترین مقدار را پیدا می
کند (در تهران ۳۱ درجه) و طول روز کوتاه ترین روز است، بنابراین گرمای کمتری به زمین می رسد و هوا سرد می شود.
اگر این انحراف در محور زمین وجود نداشت آیا باز شاهد فصول مختلف بودیم؟ در آن صورت طول روز و شب همیشه ۱۲ ساعت بود و ارتفاع خورشید در لحظه ی ظهر، در هر منطقه همیشه ثابت بود، در نتیجه فصول بوجود نمی آمدند. تنها ممکن بود با تغییرات فاصله ی زمین از خورشید کمی تغییر در دمای هوا حاصل شود. نه بهار و نوروزی بود که آغاز زندگی جدید را جشن بگیریم و نه پاییزی که حزن شاعرانه ی ما را تقویت کند. همانور که در بخش قبل دیدیم، ماه باعث می شود که انحراف زمین پایدار باقی بماند و تغییرات آب و هوای زمین را ثابت نگه داشته است. این ثبات برای ایجاد و تکامل موجودات زنده روی زمین حیاتی بوده است.

سلام دستت درد نکنه لطف کردی همیشه از این کارا بکن خوشحالم کردی جواب سوالمو دادی تازه میخواستم برم دنبالش دیشب که وقت نکردم بیام
 
بالا