**انسان از کجا آمد؟؟؟**

**انسان از کجا آمد؟؟؟**


  • مجموع رای دهندگان
    49
  • نظرسنجی بسته .

mahtab.sh

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان عزیز یکی دیگه از اهداف این تاپیک یکی کردن علم و دینه و همسان قرار دادن این 2تا نه اینکه یکی بیاد فقط دینو بچسبه یکی هم فقط علمو
این 2تا با هم انسان متفکرو به حرکت در میارن!
متاسفانه این دینی که در حال حاضر در جریانه اون دین واقعی نیست چون خودمون نمیخوایم که باشه! اسلام واقعی فقط با ظهور منجی بشریت (حضرت مهدی عج) نمایان میشه!

خواهشا انقدر باهم :w13: نکنید! :smoke:

:w27:
GOOD
ONLY GOD
:heart:
 

s.ferdows

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان عزیز یکی دیگه از اهداف این تاپیک یکی کردن علم و دینه و همسان قرار دادن این 2تا نه اینکه یکی بیاد فقط دینو بچسبه یکی هم فقط علمو
این 2تا با هم انسان متفکرو به حرکت در میارن!
متاسفانه این دینی که در حال حاضر در جریانه اون دین واقعی نیست چون خودمون نمیخوایم که باشه! اسلام واقعی فقط با ظهور منجی بشریت (حضرت مهدی عج) نمایان میشه!

خواهشا انقدر باهم :w13: نکنید! :smoke:

:w27:
ای آقا انتظار که فقط این نیست که بشینیم آقا بیاد نکنه شما هم فکر می کنی باید اینقدر ظلم و فساد رو گسترش بدیم که آقا بیاد

چرا دین امروزی دین اسلام واقعی نیست چون ما مسلمون واقعی نیستیم چون ما منتظر واقعی نیستیم

تازه دین با علم هیچ منافاتی نداره اگر غیر این بود خدا اون همه تاکید در تفکر در آیات خودش در آفاق و انفس نمی کرد

" آیا برابرند آنان که نمی دانند با آنان که می دانند"
 

Hamid Ghobadi

عضو جدید
کاربر ممتاز
ای آقا انتظار که فقط این نیست که بشینیم آقا بیاد نکنه شما هم فکر می کنی باید اینقدر ظلم و فساد رو گسترش بدیم که آقا بیاد

چرا دین امروزی دین اسلام واقعی نیست چون ما مسلمون واقعی نیستیم چون ما منتظر واقعی نیستیم

تازه دین با علم هیچ منافاتی نداره اگر غیر این بود خدا اون همه تاکید در تفکر در آیات خودش در آفاق و انفس نمی کرد

" آیا برابرند آنان که نمی دانند با آنان که می دانند"

قربون آدم چیز فهم!
منم دارم همینو میگم دیگه!
خدا خودش گفته تفکر کنید!
ببین دوست من من از انتظار کشیدن بدم میاد چون عقیده دارم با این جور برنامه ها حضرت مهدی نمیاد
روز ظهور ایشان مشخص شدس! شما میگی بشینیم دست رو دست بزاریم منتظر بمونیم یا شاید بگید نه بشینیم دعا کنیم؟!!
خیر این صحبتا نیست!
انسان باید حرکت کنه تکاپو داشته باشه بپرسه جویا باشه ولله حضرت مهدی هم همینو میخواد!!
 

Hamid Ghobadi

عضو جدید
کاربر ممتاز
دریوپیته سین ها
.
.
نخستین هومینیدها
نخستین هومینیدها احتمالا از اقسام دریوپیته سین مشتق شده اند. اینکه کدام دریوپیته سین نخستی جاندار آدمی مانند را پدید آورد؛ مشخص نیست؛ اما احتمال دارد که هر دوی آنها اوقاتی به همان اندازه و شاید هم بیشتر را در روی زمین می گذرانده اند تا در روی درخت. ولی چرا چنین بود؟ آیا فرود آمدن از درخت مانند آنچه در میمونهای بی دم مشاهده می شود حاصل سنگین شدن وزن بود؟ احتمالا نه! . توجه داشته باشید که میمونهای بی دم ساکن در روی زمین بجای راه رفتن می دوند. اگر اجداد درخت نشین دریوپیته سینی که هومینیدها را بوجود آورده اند به اندازه آنها که میمونهای بی دم امروزی را بوجود آورده اند بزرگ جثه بوده باشند؛ پای آدمیان باید به پای میمونهای بی دم ساکن در روی زمین شبیه باشد و آدمی نیز بجای راه رفتن؛ بدود. در واقع نوع راه رفتن آدمی در میان میمونها منحصر به فرد است و همچنان که ژیبونها بر روی درخت تاب می خورند؛ آدمی نیز در روی زمین استادانه قدم بر می دارد. پس احتمال دارد مسیر هومینیدی زمانی از زیستن برفراز درخت جدا شد که تحول آن به تراز ژیبون مانند رسید و وزن بدن در مقایسه؛ هنوز نسبتا کم بود. روش راه رفتنی هم که در روی درخت کامل شده بود؛ در روی زمین می توانست پایدار بماند. بدین ترتیب نخستین هومینیدی ها ظاهرا کوتاه قد بوده و ارتفاع قامتشان به حدود 100 تا 120 سانتیمتر می رسیده است و بر خلاف میمونهای بی دم بعدی؛ زمانی بر بزرگی جثه شان افزوده شد که از زیستن بر روی درختان دست برداشته بودند.
ولی بجز وزن بدن؛ چه شرایط دیگری می تواند هومینیدها را به روی زمین کشانده باشد؟ علت اصلی ظاهرا سرد شدن مداوم هوا و خلوت شدن جنگلها از درخت؛ در بسیاری از نواحی بوده است. پس اجداد پیش آدمی ما برای انتقال از یک درخت به درختی دیگر ناچار به فرود آمدن بر زمین بودند. اما این فرود اجباری قاعدتا با خطرات زیادی همراه بود. زیرا در آن هنگام ببرهای دندان خنجری و سایر پستانداران بزرگ در روی زمین فراوان بوده اند. بدین ترتیب توانایی حرکت سریع در روی زمین؛ ارزش سازشی فراوان داشته و چنان شرایطی؛ احتمالا پیدایش پاهای دونده را تسریع کرده است. همچنین دارا بودن عضلات قوی برای حرکت دادن پاها به روش تازه مورد لزوم بوده است. در واقع یک صفت انحصاری مسیر هومینیدی؛ وجود چنین عضلاتی در ران و بالای آن است. هماهنگ با این تغییر عضلانی؛ منطقه لگن پهن و کمر باریک شد؛ که آدمیان از این لحاظ نیز با میمون های بی دم فرق دارند.
این خاصه ها و خاصه های دیگری که امروزه باعث تفاوت میان آدمیان و میمونهای بی دم می شوند بر صفات نخستیهای درخت نشین قبلی افزوده شدند. پس به روشنی پیداست که اگر گروههای اجدادی ابتدا برای زیستن بر روی درختان تخصص نیافته بودند؛ آدمیان امروزی نمی توانستند پا به عرصه وجود نهند.
اولین هومینید شناخته شده؛ راماپیته کوس یعنی جانداری مشابه میمونهای بی دم است که بازمانده های فسیلی آن بین 15 تا 10 میلیون سال قدمت دارد. راماپیته کوس نیز مانند دریوپیته سینها احتمالا از آفریقا منشا گرفته و سپس به اورازیا مهاجرت کرده است. بقایای فسیلی این موجود را در شرق آفریقا؛ آلمان؛ غرب پاکستان؛ شمال شرق هند و جنوب شرقی چین یافته اند.
راماپیته کوس که قامتی حدود 90 تا 110 سانتیمتر داشته؛ احتمالا شبیه به شمپانزه های کوتاه قد امروزی بوده است. وضع دندانی این هومینید حاکی از آن است که این جانور از غذاهای سختی چون دانه ها؛ برگ علفها؛ ریشه و احتمالا گوشت خام و استخوان استفاده می کرده است. دندانهای پیش و نیش راماپیته کوس کوچک؛ اما دندانهای آسیای کوچک و بزرگ، درشت، پهن، چسبیده بهم و پوشیده شده از لایه قطور مینا بوده است. چنین دندانهای به ویژه با فقدان دندانهای نیش بلند و خمیده امکان حرکات جانبی آرواره ها در هنگام جویدن و آسیاب کردن غذاهای گیاهی سخت را فراهم می آورد. دندانهای نیش همه هومینیدها پیشرفته و از جمله آدمی بیشتر به دندانهای پیش مشابهند نه دندانهای نیش بلند و خمیده. در نتیجه لبه ای برنده و تیز دارند و هم برای خوردن گوشت مناسبند، هم جویدن و خرد کردن.
راماپیته کوس احتمالا در حاشیه جنگلها، اطراف دریاچه ها و ساحل رودها و نهرها می زیست. این جانور احتمالا در روز تغذیه کرده و شبها به روی شاخه های درختان پناه می برد. در روی زمین با چهار دست و پا راه می رفت اما گاه نیز مانند شمپانزه به روی پا برمیخواست. اگرچه ممکن است راماپیته کوس چند ابزار ساده ای را از شاخه نازک درختان و علفها تهیه می کرده، اما چیزی از این قبیل همراه بازمانده های فسیلی آن یافت نشده است.
تقریبا اطلاعی درباره هومینیدهایی که در 6 تا 9 میلیون سال قبل می زیسته اند در دست نیست. فسیلهای معدود مربوط به این فاصله زمانی یافت شده، اما بیشتر آنها فاقد ارزش اند. معلوم شده است که در این فاصله زمانی با محدود شدن جنگلها به سبب شرایط خشکتر، علفزارها توسعه یافتند. بازماندگان راماپیته کوس احتمالا به خارج شدن از جنگلهای درحال نابودی آن زمان ادامه دادند و هرچه بیشتر روش صیادی و جمع آوری غذا را در پیش گرفتند.
چنان که قبلا اشاره شد، کاسته شدن از تعداد درختان جنگلها، عامل مهمی بود که بر انتقال از حالت چهارپایی به زندگی دوپایی تأثیر گذارد. دستها که دیگر در حرکت کردن دخالت نداشتند برای حمل کردن، انتقال دادن، پرتاب کردن اشیاء و از همه مهمتر برای ابزار سازی آزاد شدند. ابزارها به عنوان اسلحه برای کشتن شکار یا دفاع در برابر هومینیدهای دیگر بکار می آمد. حتی در صورتی که افراد به صورت گروه و هماهنگ کار می کردند و مانورهای برنامه ریزی شده و سازمان دهی شده را انجام می دادند، از غذای بیشتر و دفاع مؤثرتر برخوردار می شدند.
یک مسیر تکاملی در حال شکل گرفتن بود. هومینیدهای پیشرفته که به زندگی صیادی روی آوردند،تدریجا صاحب هوش کافی برای زنده ماندن در فضای باز علفزارهایی شدند که در آن رقابت با چهارپایان صیاد و همنوعان دوپای خودشان در جریان بود. موفقیت، با ساختن ابزارها افزون شد و تأثیر این ابزارها زمانی زیاد شد که در اجتماعی سازماندار بکار رفتند. توجه داشته باشید که عامل همه این تحولات را دوپا بودن، و داشتن قامتی راست تشکیل می داد. بدین ترتیب حرکت کردن بر روی دوپا تنها یک سازگاری ساختمانی دیگر در آدمی محسوب نمی شود، بلکه اساسی ترین آنهاست.
 
آخرین ویرایش:

Hamid Ghobadi

عضو جدید
کاربر ممتاز
حلقه گمشده داروین پیدا شد؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟

جویندگان فسیل، بقایای آنچه را که احتمالا جد مستقیم انسان است و بیش از ۴ میلیون سال قبل می زیسته پیدا کرده اند. کشف بقایای این موجود کهن به دانشمندان کمک کرده است شکاف هایی بزرگ در مرحله ای مهم از تکامل انسان را پر کنند. پروفسور تیم وایت از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و همکارانش این گنجینه فسیلی را در منطقه اواش میانی در اتیوپی کشف کرده اند. آنها این یافته ها را که می گویند به گونه ای به نام «آسترالوپیتکوس آنامنسیس»(Australopithecus anamensis) تعلق دارند در نشریه نیچر تشریح کرده اند.


آسترالوپیتکوس یک نوع اصلی کهن از موجودات انسان نما یا همان هومینیدهاست. عموما تصور می شود که نوع ما انسانها، هومو، از این گروه تکامل یافته باشد. بنابراین رابطه آسترالوپیتکوس با هومینیدهای دو پای حتی قدیمی تر، برای درک سرمنشاء پیدایش ما انسان ها اهمیت اساسی دارد.

وقتی دانشمندان بقایای ۱/۴ میلیون ساله آنامنسیس را در کنار فسیل های یافته شده در همان ناحیه کلی از اتیوپی قرار می دهند، به این نتیجه می رسند که این نمونه ها ظاهرا سیر تکامل میان گونه های قدیمی تر و جدیدتر را کامل می کند. تیم وایت گفت: «نکته با اهمیت در مورد این سلسله اتیوپیایی این است که آنامنسیس بین هومینیدها قدیم تر و اخیرتر جای گرفته است.»

انسان میانیاین یافته شکاف میان یک گونه کهن تر به نام آردیپیتکوس رامیدوس با قدمت ۴/۴ میلیون سال و گونه های تازه تر موسوم به آسترالوپیتکوس آفارنسیس که در حدود ۴/۳ میلیون قبل در اواش میانی می زیستند را پر می کند. آسترالوپیتکوس آنامنسیس نقش واسطه را میان این دو بازی می کند؛ نه فقط از لحاظ ترتیب زمانی بلکه همچنین به لحاظ آناتومی. گونه آنامنسیس برای دانشمندان تازگی ندارد، اما محققان می گویند که این اولین بار است که نشان داده می شود این سه گونه به ترتیب زمانی و در یک مکان، یکی پس از دیگری ظاهر می شوند.


یک توضیح ممکن برای این کشف این است که یک گونه به سادگی به گونه دیگر تکامل یافته است. یک احتمال دیگر این است که آسترالوپیتکوس ابتدا به عنوان انشعاب فرعی آردیپیتکوس ظهور کرد. براساس این نظر، گونه مادر برای مدتی در کنار گونه دختر می زیسته تا اینکه منقرض شده است.اما هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه این سه گونه همزمان در اتیوپی زیسته باشند یافت نشده است.


شکافی که هنوز باز است.تیم وایت توضیح داد: «فکر می کنم بتوان بدون اغراق استدلال کرد که شواهد ضمنی استوار بر جغرافیا و زیستگاه، نشانگر تکامل یکی از گونه ها به دیگری است و آنچه ما اینجا ناظر آن هستیم همانا شکل گرفتن مرحله دوم تکامل انسان یعنی پیدایش آسترالوپیتکوس است.»کشفیات تازه تا حدودی شکاف میان آردیپیتکوس و آسترالوپیتکوس را پر می کنند اما نه به طور کامل. پروفسور وایت گفت: «شکاف کاملا پر نمی شود؛

یک شکاف بزرگ پر شده اما دو شکاف کوچکتر ایجاد شده است. ما اکنون شکافی میان ۴/۴ میلیون سال قبل و ۱/۴ میلیون سال را پیش چشم داریم. این یعنی ۳۰۰ هزار سال؛ که با مقیاس های انسانی زمانی بس طولانی است، اما نه در مقیاس های زمین شناسی.»این فسیل ها متعلق به حداقل ۸ موجود بوده است و شامل بزرگترین دندان نیش متعلق به یک هومینید، قدیمی ترین استخوان ران شناخته شده از آسترالوپیتکوس و همچنین استخوان های دست و پا از این موجود است.
فسیل 47 میلیون ساله موجودی شبیه به میمون پوزه دار ماداگاسکار که به طرز خارق العاده ای سالم باقی مانده است در آمریکا رونمایی شده است.


این فسیل به قدری سالم مانده که می توان رد به جا مانده از پوستش بر سنگ را دید و حتی آثار آخرین غذایی که خورده پیداست.

ادعا می شود این فسیل که "آیدا" نامگذاری شده "حلقه گمشده" میان پستانداران عالی امروزی - میمون ها و انسان - و خویشاوندان دورتر آنهاست.

اما برخی کارشناسان مستقل به دیده تردید به این ادعا می نگرند و به علاوه به سر و صدای زیاد پیرامون معرفی آیدا انتقاد داشته اند.

این فسیل در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک و توسط شهردار این شهر رونمایی شد.

هرچند جزئیات فسیل به تازگی در یک نشریه علمی - PLoS One - چاپ شده است یک برنامه تلویزیونی و کتاب مرتبط با آن آماده انتشار است.

آیدا در دهه 1980 در گودالی به نام "مسل پیت" در نزدیکی شهر دارمستات در آلمان که یک گنجینه ارزشمند فسیلی توصیف می شود پیدا شد.

آیدا در دهه 1980 در گودالی به نام "مسل پیت" در نزدیکی شهر دارمستات در آلمان که یک گنجینه ارزشمند فسیلی توصیف می شود پیدا شد.
این فسیل در بخش اعظم زمانی که از کشف آن می گذرد جزو یک مجموعه خصوصی بوده است.

تحقیق درباره اهمیت این فسیل تحت سرپرستی یورن هوروم از موزه تاریخ طبیعی در اسلو پایتخت نروژ انجام شد.


وی گفت که این موجود فسیلی "نزدیک ترین چیزی است که می توان به یک جد مستقیم" پستانداران عالی پیدا کرد و کشف آن را "تحقق یک رؤیا" توصیف کرد.

این موجود ماده در دوره ای از تاریخ زمین موسوم به اییوسین که در شکل گیری پستانداران عالی اولیه نقش اساسی داشت زندگی می کرد و در نگاه اول شبیه یک لیمور (میمون پوزه دار ماداگاسکار) به نظر می رسد.

اما این موجود فاقد مشخصات بدوی مثل "شانه دندان" است؛ مشخصه ای که در آن دندان های پایینی بخش جلو مانند دندان برش و نیش کشیده و در هم و به طرف جلو منحرف هستند. این موجود همچنین فاقد یک پنجه مخصوص برای تمیز و مرتب کردن موهاست.

تیم محققان نتیجه گیری کرد که این موجود یک لیمور نبوده بلکه یک گونه دیگر است. آنها این موجود را به مناسبت دویستمین سالگرد تولد چارلز داروین و محل کشف، "داروینیوس ماسیلا" نامگذاری کرده اند.

دکتر ینز فرانزن متخصص فسیل های "مسل پیت" و عضو تیم تحقیق، آیدا را به دلیل کامل بودن اسکلت "مثل هشتمین شگفتی جهان" (اشاره به عجایب هفتگانه) توصیف کرد.

او به گروهی تعلق دارد که پستانداران عالی تر و انسان ها از آن تکامل یافتند اما برداشت من این است که روی خط مستقیم نیست

یک عضو تیم تحقیق

وی گفت این فسیلی است که "فسیل شناسان معمولا تنها می توانند خوابش را ببینند."

وی گفت به علاوه آیدا به خاطر داشتن ناخن به جای پنجه، دستی با قابلیت گرفتن و یک انگشت شست روبرویی - مثل انسان و برخی دیگر از پستانداران عالی - "شباهت نزدیکی به خود ما دارد." اما وی گفت که برخی جنبه های دندان نشان می دهد که جد مستقیم پستانداران عالی نیست و بیشتر مثل "عمه" است تا "مادربزرگ".

وی گفت: "او به گروهی تعلق دارد که پستانداران عالی تر و انسان ها از آن تکامل یافتند اما برداشت من این است که روی خط مستقیم نیست."

کارشناسان مستقل بی صبرانه منتظر دیدن این فسیل هستند اما به هرگونه ادعایی در مورد اینکه این یک "حلقه گمشده" است تا حدودی به دیده تردید می نگرند.

دکتر هنری جی از سردبیران مجله "نیچر" گفت که این اصطلاح گمراه کننده است و اینکه جامعه علمی باید اهمیت این یافته را ارزیابی کند.

وی گفت: "خیلی عالی است که یافته ای جدید داریم و خوب مورد مطالعه قرار خواهد گرفت."

اما وی افزود که بعید است این یافته در طراز کشفیات عمده ای چون "آدم فلورز" یا دایناسور پردار قرار گیرد.
 

Shokatabadi

عضو جدید
خدای ما خدای احد و واحد خدای ما خدای دین ما هستش دین های دیگه هم خدا دارند ولی نه این خدای ما مصداق ما برای خدایی یه چیزه که با مصداق اونا فرق داره اگر مصداق ادیان دیگه هم برای خدا مثل مصداق ما بود که دیگه چندتا دین نداشتیم عزیز دل درسته؟ فهمیدی؟
خدای همه ادیان یکی است...هر دینی ه اومده با یه پیامبر اومده اون پیامبر هم از طرف خدا اومده ...همون خدای احد و واحد...این درست نیست که بگیم دین های دیگه هم خدا دارند...همه ادیان یه خدا دارن...دین تکامل پیدا کرده و دین اکمل هم اسلام هست این تو قران اومده....
در مورد بحث اصلی مون هم من با نظر اول موافقم خلقت انسان به دست خدا بوده است و نه تکامل نخستی ها...
 

Similar threads

بالا