مهم ترین اخبار فوتبال جهان

khooshe

مدیر بازنشسته
برنامه بازيهاي هفته 24لاليگا


هفته بيست و چهارم رقابتهاي لاليگا شنبه شب با برگزاري سه ديدار آغاز مي شود.
شنبه شب هفته بیست و چهارم رقابتهای لالیگا با برگزاری دیدار دو تیم والنسیا و خیخون آغاز می شود و تیمهای رئال مادرید و اتلتیکومادرید هم شنبه شب مقابل حریفانشان قرار می گیرند.

سایر دیدارهای این هفته در روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار خواهد شد.این در حالی است که در پایان هفته بیست و سوم این رقابتها، بارسلونا با 62 امتیاز صدرنشین جدول است.رئال با 57 و والنسیا با 47 در رده های دوم و سوم هستند و ویارئال با 45 امتیاز رده چهارم جدول را به خود اختصاص داده.تیمهای اتلتیک بیلبائو، اسپانیول، ختافه، سویا، رئال سوسیداد ، مایورکا و اتلتیکومادرید هم در رده های پنجم تا یازدهم قرار گرفته اند.

برنامه دیدارهای این هفته رقابتهای لالیگا بدین ترتیب است:

شنبه 30 بهمن (19 فوریه)

والنسیا- اسپورتینگ خیخون (ساعت 20.30)

رئال مادرید – لوانته (ساعت 22.30)

ساراگوسا-اتلتیکومادرید (ساعت 0.30)



یکشنبه 1 اسفند(20 فوریه)

اوساسونا- اسپانیول (ساعت 19.30)

ویارئال- مالاگا (ساعت 19.30)

آلمریا- دپورتیوو لاکرونیا (ساعت 19.30)

ختافه- راسینگ سانتاندر(ساعت 19.30)

سویا – ارکولس (ساعت 21.30)

بارسلونا- اتلتیک بیلبائو (ساعت 23.30)

 

khooshe

مدیر بازنشسته
يووه و اينتر به دنبال جذب مونتوليوو


اين طور به نظر مي رسد که سران باشگاه يوونتوس در نظر دارند تا در بازار نقل و انتقالات تابستاني براي جذب ريکاردو مونتوليو، ستاره خط مياني فيورنتينا وارد عمل شوند.
کوریره دلوسپورت در گزارشی به این نکته اشاره کرده که این بازیکن که قراردادش در سال آینده به پایان می رسد ، مورد توجه سران باشگاه یووه قرار گرفته است.

از سوی دیگر شنیده می شود که محمدو سیسوکو،ستاره فرانسوی یوونتوس که به ندرت در ترکیب این تیم به کار گرفته می شود، در بازار نقل و انتقالات تابستانی یووه را ترک خواهد کرد و مونتولیو جانشین شایسته ای برای سیسوکو خواهد بود. از سوی دیگر سران باشگاه بینکونری به خوبی می داند که سران فیورنتینا نیز تمایل زیادی برای جذب سیسوکو دارند و از همین رو ممکن است ستاره فرانسوی را به عنوان بخشی از قرارداد مونتولیو به بنفش پوشان بسپارند.

این در حالی است که تیمهایی مثل اینتر و بایرن هم به دنبال جذب این ستاره ایتالیایی هستند .

 

khooshe

مدیر بازنشسته
لچه 2-0 يوونتوس: شکست يووه در ويا دل ماره


در ادامه رقابت هاي هفته بيست و ششم سري آ، دقايقي پيش تيم لچه موفق شد در خانه با دو گل يوونتوس را شکست دهد.



در این دیدار که در ورزشگاه ویا دل ماره برگزار شد، تیم لچه موفق شد با گل های جمال مصباح (32) و آندره آ برتولاچی (48) حریف صاحب نامش را از پیش رو بردارد.
یوونتوس ها که هفته گذشته موفق شده بودند اینتر را با یک گل شکست دهند، برای کسب یک پیروزی دیگر راهی میدان شدند اما در نهایت بدون کسب حتی یک امتیاز راهی خانه شدند.

این دیدار پرحاشیه دو اخراجی داشت. جی جی بوفون، دروازه بان یوونتوس در دقیقه 12 در بیرون از محوطه جریمه توپ را با دست لمس کرد و با کارت قرمز مستقیم داور مواجه شد. جوزپه ویوس، کاپیتان لچه نیز در نیمه دوم با دریافت کارت زرد دوم زمین بازی را ترک کرد.
در نیمه اول این دیدار همه چیز تحت تاثیر اخراج زودهنگام جیجی بوفون قرار گرفت و در حالی که در 10 دقیقه ی ابتدایی بازی از سرعت بسیار زیادی برخوردار بود اخراج بوفون همه چیز را تغییر داد و دل نری در دقایق ابتدایی مجبور شد کراسیچ را از بازی بیرون کشیده و استوراری را جانشین بوفون کند.
بعد از اخراج بوفون تیم لچه با روحیه ی بهتری به بازی ادامه داد و بیش از یووه صاحب توپ و میدان بود و از هم پاشیدگی تیم یووه در این دقایق همانند دیدار مقابل پارما که یووه ده نفره شده بود بسیار قابل توجه بود.
در حالی که 30 دقیقه ی ابتدایی بازی را پشت سر گذاشته بودیم تیم لچه با استفاده از افساید گیری اشتباه مدافعان یووه موفق شد نخستین گل خود را در ورزشگاه خانگی به ثمر برساند و امیدهای یووه برای برتری در این دیدار را کمرنگ کند.
بعد از گل تیم لچه باز هم برتر از یووه نشان داد و در چند صحنه شانس گلزنی خود را امتحان کرد اما در دو صحنه استوراری و در یک صحنه مدافعان یووه مانع از باز شدن دروازه ی تیم خود برای دومین مرتبه شدند.
در حالی که داور دو دقیقه زمان تلف شده برای پایان دیدار اعلام کرده بود یووه موقعیت گلزنی به دست اورد اما بی دقتی مارکیسیو و ماتری این شانس را از یووه سلب کرد تا دو تیم در پایان نیمه اول با همان تک گل به رختکن بروند.
در نیمه دوم و در حالی که دل نری دست به دومین تعویض خود زد و دل پیرو را راهی میدان کرد باز هم تیم لچه بود که در 47 دقیقه ی بازی و با استفاده از افساید گیری اشتباه مدافعان بانوی پیر به دومین گل خود در این دیدار دست پیدا کرد تا امیدهای یووه برای کسب نتیجه ی تساوی نیز کمرنگ شود.
بعد از این گل تیم لچه که روحیه ای مضاعف گرفته بود باز هم به حملات خود ادامه داد و یووه خوش شانس بود که گل های تیم لچه به عدد چهار نرسید و بازی در همان دقایق با دو گل به سود لچه دنبال می شد.
در دقیقه ی 67 دیدار ویوس با دو خطای خطرناک بر روی دل پیرو و کیه لینی از زمین بازی اخراج شد تا دو تیم با ده نفر به مصاف خود ادامه دهند اما ده نفره شدن تیم لچه نیز تاثیری در نمایش ضعیف یووه نداشت.
یوونتوس هیچ برنامه ای برای حمله بر روی دروازه ی تیم لچه نداشت و دل نری با ورود یاکوئنتا و خروج سورنسن ترکیب تیم خود را به 3 – 3 – 3 تغییر داد اما باز هم موقعیت گلزنی مناسبی برای یووه در این دقایق به دست نیامد.
تیم لچه در ده دقیقه ی پایانی باز هم شانس های دیگری برای گلزنی به دست اورد ولی بی دقتی مهاجمان این تیم اجازه نداد اختلاف افزایش پیدا کند و در نهایت یووه در روزی که بسیار ضعیف و بدون برنامه ظاهر شد در مقابل تیم ته جدولی لچه شکست خورد.
این اولین شکست یوونتوس مقابل لچه در 7 سال اخیر است. آنها آخرین بار در 24 آوریل 2004 با نتیجه 4-3 مغلوب این حریف شده بودند.
با این شکست یوونتوس 41 امتیازی باقی ماند و همچنان در رتبه ششم جدول جای دارند. در صورتی که رم بتواند امشب جنوا را شکست دهد، جای بانوی پیر را خواهد گرفت.
لچه نیز 27 امتیازی شد و با دو پله صعود در مکان پانزدهم جدول جای گرفت
 

khooshe

مدیر بازنشسته
جنوا 4- رم 3 / شکست جلوروسي ها



رم در دیداری پرگل مغلوب جنوا شد. این در حالی است که فیلیپ مکسس در دقیقه 6 و نیکلاس بوردیسو در دقیقه 16 دو گل برای رم به ثمر رساندند تا جلوروسی نیمه اول بازی را با برتری 2-0 به پایان ببرد. با آغاز نیمه دوم، فرانچسکو توتی در دقیقه 51 برای بارسوم جلوروسی را به گل رساند ولی این پایان کار برای رم و آغاز قدرتمنایی جنوای میزبان بود. یک دقیقه بعد از گل توتی، رودریگو پالاسیو در دقیقه 52 برای اولین بار برای جنوا گلزنی کرد و آلبرتو پالوشی در دقیقه 68 و رودریگو پالاسیو در دقیقه 75 بازی را به تساوی کشاندند. در دقیقه 86 آلبرتو پالوشی کار را برای رم یکسره کرد تا جلوروسی که در ابتدا با نتیجه 0-3 از حریف پیش افتاده بود با نتیجه 3-4 مغلوب جنوا شود. پیروزی تعجب انگیز جنوا باعث شد تا این تیم با 35 امتیاز به رده دهم جدول برسد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
کيه وو 1- ميلان 2؛ صدرنشين همچنان مي تازد


ميلان در ديدار يکشنبه شب خود موفق شد تا سه امتياز بازي را مال خود کند.
پاتو،مهاجم برزیلی میلان که به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شد، توانست گلی دیرهنگام را برای میلان به ثمر رسانده و سه امتیاز ارزشمند را کسب کند. اولین گل این دیدار در دقیقه 25 توسط روبینیو از راه رسید و گلنسون فرناندس در دقیقه 61 بازی را به تساوی کشاند ولی پاتو بعد از ورودش به میدان در دقیقه 82 دومین گل میلان را به ثمر رساند تا روسونری در دیداری خارج از خانه به سه امتیاز ارزشمند برسد آنتونیو کاسانو بازی را در کنار روبینیو و زلاتان در خط حمله آغاز کرد و کریستین آبیاتی به رغم مصدومیتی که در دیدار مقابل تاتنهام از ناحیه سر گریبانگیر او شده بود،در درون دروازه میلان قرار داشت. خرهای پرنده هم با سیستم 2-4-4 به میدان رفتند و سرخیو پلیسیه در خط حمله این تیم بود.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
دل نري: همه کارهايمان را اشتباه انجام داديم


لوئيجي دل نري از شکست تيمش مقابل لچه ناراحت است.
یوونتوس یکشنبه شب در دیدار این هفته اش در رقابتهای سری آ با نتیجه 0-2 مغلوب لچه شد. در پایان این دیدار لوئیجی دل نری، مربی یووه در صحبتهایی اعلام کرد که این نتیجه ضعیف تنها یک هفته پس از نمایش قابل قبول این تیم مقابل اینتر از راه رسیده است.

دل نری در صحبتهایی به اسکای سپورت گفت:« ما امروز همه کارهایمان را اشتباه انجام دادیم.تیم ما کاملا مغرور بود و چوب این را هم خورد.بدون هیچ ایده ای، نتوانستیم موقعیتی خلق کنیم و شایسته شکست مقابل تیم منسجم لچه بودیم.»

مربی یووه ادامه داد::« برای بازی کردن باید کیفیت بیشتری داشته باشی و با انگیزه بیشتری بازی کنی و قطعا این یک گام رو به عقب برای ما، با توجه به نتایج هفته های اخیر بود.»

دل نری گفت:«از شیوه بازی تیممان ناامید شدم و اصلا انتظار چنین لغزشی را نداشتم. نمی توانم بگویم که ما جایگاهمان برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا را از دست داده ایم ولی اگر بدین ترتیب به بازی ادامه دهیم، نمی توانیم به اهدافمان برسیم.امروز همه ما با هم شکست خوردیم و برای بازگشت به روند موفقیت باید متحد بمانیم و از اشتباهات و درسهای منفی مان عبرت بگیریم
 

khooshe

مدیر بازنشسته
نتايج سري آ ايتاليا



لچه 2 – یوونتوس صفر

گل‌ها: مصباح (32)، برتولاچی (48)

اخراج: بوفون (12) از یووه، ویوس (69) از لچه



کیه‌وو 1 – میلان 2

گل‌ها: فرناندس (61) برای کیه‌وو، روبینیو (25) و پاتو (82) برای میلان

اخراج: سزار (84) از کیه‌وو



فیورنتینا صفر – سمپدوریا صفر



جنوا 4 – رم 3

گل‌ها: پالاسیو (52 و 74)، پالوسکی (67 و 86) برای جنوا، مکسس (6)، بوردیسو (16) و توتی (51) برای رم

اخراج: رافینیا (90) از جنوا



لاتزیو 1 – باری صفر

گل: هرنانس (6)



پالرمو 2 – چزنا 2

گل‌ها: کرسپو (64، پنالتی) و پالادینو (89) برای پالرمو، روزینا (31) و سامارکو (78) برای چزنا



اودینزه صفر – برشا صفر
 

khooshe

مدیر بازنشسته
رانيه‌ري از سرمربيگري استعفا کرد


سرمربي تيم فوتبال رم پس از شکست 4 بر 3 برابر جنووا با حضور در رختکن از بازيکنان و مقامات تيم خداحافظي کرد.
به نقل از توتواسپورت، کلوديو رانيه‌ري پس از اتمام بازي با حضور در رختکن رم از همه بازيکنان خداحافظي کرد و به صورت شفاهي از مقامات رم خواست با استعفاي او موافقت کنند.
قرار است امروز در جلسه‌اي اضطراري در مورد اخراج يا استعفاي رانيه‌ري تصميم گيري شود اما فضاي حاکم بر مطبوعات و سايت‌هاي خبري ايتاليا نشان از جدايي قطعي رانيه‌ري از رم دارد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
گوارديولا: اين بازيكنان در جهان نظير ندارند


سرمربي تيم فوتبال بارسلونا گفت: مهم نيست در پايان چه نتيجه‌اي‌ کسب کنيم اما من هميشه مي‌گويم که اين بازيکنان در جهان نظير ندارند.
به نقل از رويترز، جوزپه گوارديولا پس از پيروزي 2 بر يک بارسا برابر اتلتيک بيلبائو گفت: اگر ناکامي براي تيم رقم بخورد يک مقصر براي آن وجود خواهد داشت و آن خود من هستم، هيچ بازيکني در ناکامي بارسلونا نقش ندارد و من مسئول هر لغزشي از سوي تيم هستم. اين يک حقيقت است و با وجود چنين بازيکناني هيچ مربي براي قهرمان نشدن بهانه ندارد.
وي افزود: بازيکنان بارسلونا در جهان نظير ندارند و ايمان دارم که براي قهرماني هيچ مشکلي نخواهيم داشت.

گوارديولا درباره گل داويد ويا با پاس دانيل آلوس گفت: اگر نظر شما آفسايد است بحثي ندارم اما به عقيده من کمک داور درست تصميم گرفت و آلوس در موقعيت آفسايد نبود. در هر حال اطمينان دارم که مربي خوش فکر و مؤدب بيلبائو نيز هيچ اعتراضي به داور نخواهد داشت.
سرمربي بارسلونا در خصوص بازي رئال مادريد برابر المپيک ليون در ليگ قهرمانان اروپا گفت: رئال مادريد بهترين تيم اروپا است و شخصا دوست دارم بازي اين تيم برابر ليون را تماشا کنم، اين تيم نماينده اسپانيا است و مشخص است که از پيروزي مادريد برابر ليون خوشحال خواهم شد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
گل بارسلونا آفسايد بود (عكس)


اولين گل بارسلونا که شيرازه بيلبائو را از هم پاشيد کاملا آفسايد بود اما از ديد داور و کمک داور اين ديدار پنهان ماند.

به نقل از آس اسپانيا، دانيل آلوس در دقيقه 3 در موقعيت آفسايد به توپ رسيد و با پاس خود داويد ويا را صاحب توپ کرد و بارسلونا از اين طريق به گل زودهنگام و بسيار مهمي دست پيدا کرد.
بيلبائو در طول بازي شب گذشته خود در نيوکمپ کنترل ميانه ميدان را در اختيار داشت و حتي يک گل هم به ثمر رساند اما نتوانست برابر قدرت بارسا مقاومت کند و در نهايت اين ليونل مسي بود که تابلوي نتايج را به سوي آبي و اناري پوشان تغيير داد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
برد اوساسونا با دو گل نکونام


اوساسونا با نتيجه 4 بر صفر برابر اسپانيول به برتري رسيد.
المریا 1 – دپورتیوو لاکرونیا 1

گل‌ها: پیاتی (48) برای المریا، آرانسوبیا (90) برای دپور



ختافه صفر – راسینگ سانتاندر 1

گل: پینیوس (88، پنالتی)

اخراج: مارکانو (87) از ختافه



اوساسونا 4 – اسپانیول صفر

گل‌ها: نکونام (14، 55-پنالتی)، لولو (80)، سوریانو (88)



ویارئال 1 – مالاگا 1

گل‌ها: روبن (36) برای ویارئال، فرناندس (82) برای مالاگا
 

khooshe

مدیر بازنشسته
ابهام در آينده کارلو آنجلوتي در چلسي


به گزارش نشريه ديلي ميل، پس از شکست چلسي در جام حذفي مقابل اورتون و حذف از اين رقابت ها، آينده کارلو آنچلوتي، سرمربي ايتاليايي آبي ها در هاله اي از ابهام قرار گرفت.


چلسی پیش از این از جام اتحادیه نیز حذف شده بود و در لیگ برتر نیز عملا شانس چندانی برای قهرمانی ندارند؛ به این ترتیب آنها تنها باید به موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا دلخوش باشند.
آنچلوتی فصل گذشته در اولین فصل حضورش در لیگ برتر توانسته بود چلسی را در لیگ برتر و جام حذفی به قهرمانی برساند اما نتایج این فصل تیم، جایگاه کارلتو را بسیار متزلزل کرد.
چلسی در 21 دیدار اخیرش تنها 7 پیروزی به دست آورده که برای هواداران تیم اصلا قابل پذیرش نیست.
از سوی دیگر گفته می شود مورینیو بعد از اختلافاتی که با مدیران رئال پیدا کرده، بی میل نیست که به لیگ برتر برگردد و با توجه به شرایط متزلزل آنجلوتی، بازگشت آقای خاص به جزیره بسیار محتمل خواهد بود.
مارکو فن باستن، سرمربی سابق تیم ملی هلند نیز یکی از گزینه هایی است که از او به عنوان جانشین احتمالی کارلتو یاد می شود.



 

khooshe

مدیر بازنشسته
ريکاردو کارواليو: اميدوارم گل هاي بيشتري براي رئال بزنم


اين مدافع 32 ساله پرتغالي هفته گذشته در ديدار مقابل لوانته سومين گلش براي رئال را به ثمر رساند تا به گلزن ترين مدافع اين فصل لاليگا تبديل شود.
ریکاردو کاروالیو، مدافع رئال، از اینکه توانسته تاکنون سه گل برای تیمش به ثمر برساند، خوشحال است و امیدوار است بتواند بیش از این برای تیمش گلزنی کند.
این مدافع 32 ساله پرتغالی هفته گذشته در دیدار مقابل لوانته سومین گلش برای رئال را به ثمر رساند تا به گلزن ترین مدافع این فصل لالیگا تبدیل شود.
او در گفتگو با نشریه آس گفت:" من همیشه به دنبال پیشرفت کردن هستم. من خیلی خوشحالم زیرا گلزنی می کنم. من تاکنون سه گل زده ام و امیدوارم بتوانم این رکورد را بهتر کنم."
رئالی ها امشب در دیداری دشوار در ریازور به مصاف دپورتیوو لاکرونیا خواهند رفت و کاروالیو علی رغم اینکه دوست دارد گلزنی کند اما تمرکزش روی وظایف دفاعی اش است.
" بسیار مهم است که دروازه مان را بسته نگه داریم. دوست دارم بدون اینکه گلی دریافت کنیم، به پیروزی برسیم. دپورتیوو خط حمله خوبی دارد و فوتبال خوبی نیز به نمایش می گذارد."
دپور در این فصل در دیدارهای خانگی تنها دو بار شکست خورده و اگر رئالی ها نتوانند در دیدار امشب به پیروزی برسند، آنگاه بارسا این موقعیت راخواهد داشت تا فاصله در صدر جدول را افزایش دهد.



 

khooshe

مدیر بازنشسته
مربي بارسلونا ادعاهاي مورينيو را رد کرده است


پپ گوارديولا، مربي بارسلونا گفته رسانه ها به او توجه ويژه ندارند.

ژوزه مورینیو، مربی رئال مادرید گفته بود گواردیولا از طرف مطبوعات مورد محافظت قرار می گیرد.
او گفت: «مورینیو پرستیژ بیشتری نسبت به من دارد، اما می دانم که اگر تیم من روند پیروزی اش قطع شود، مربی تحت انتقاد قرار می گیرد. می دانم که شما من را خیلی دوست دارید و من آن را تحسین می کنم، اما این به این دلیل است که ما داریم می بریم.
با من عالی رفتار می کنید چون تیم پیروز شده است، ولی این تنها دلیل است. من تفاوتی با دیگر مربیان دنیا ندارم، حداقل با خیلی از آنها. من هیچ شکایتی ندارم و تلاش می کنم به کار شما احترام بگذارم، و عموما تعارض زیادی با هم نداشته ایم، اما وقتی ببازیم خواهید دید.»
مایورکا، رقیب امشب بارسا بیش از 40 میلیون یورو بدهی دارد، و گواردیولا می گوید: «این بازتابی از آنچه است که در دنیا می گذرد. ما تنها می توانیم امیدوار باشیم که آنها این مشکل را حل کنند. آنها تیمی کلاسیک در فوتبال اسپانیا هستند، و من برای مردم آنجا احساس همدردی می کنم. برایشان در میدان بهترین آرزوها را دارم.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
روني: بازيهاي بزرگ مقابل چلسي،آرسنال و مارسي،فصل ما را رقم مي زنند


وين روني،مهاجم باشگاه منچستريونايتد درصحبتهايي به هم تيمي هايش هشدار داد تمرکز خود را بر روي فتح جام قرارداده و 5 ديدار آتي تيمش را ديدارهايي بزرگ و سرنوشت ساز خواند.

تیم سرالکس فرگوسن درحال حاضر با تنها 1 امتیاز فاصله نسبت به آرسنال در صدرجدول قرار دارد و امیدش به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی نیز زنده است.
شیاطین سرخ بازیهای سنگینی را مقابل چلسی و مصاف با آرسنال در امیریتس و لیورپول در آنفیلد پیش رو خواهند داشت.
در این میان وین رونی، مهاجم سابق اورتون معتقد است که هم تیمی هایش باید برروی شرایط موجود تمرکز کنند. این ستاره 25 ساله گفت: «در این بخش از فصل باید تمرکزت را حفظ کنی. این مهمترین نکته است، چون اگر بیش از حد به دوردست فکر کنی و به بازیهای دیگری بیندیشی، ممکن است مرتکب اشتباه شوی. ما سه بازی بزرگ درلیگ برتر پیش رو داریم و باید مقابل ویگان ،چلسی و لیورپول قرار بگیریم. بعد از آن احتمالا نوبت به آرسنال در اف ای کاپ و مارسی در لیگ قهرمانان اروپا می رسد. پس در برهه زمانی حساسی قرار داریم.»
رونی ادامه داد:«می دانیم که کار سختی داریم ولی باید به روند رو به جلویمان ادامه دیهم و سعی کنیم فرصتهای متعددی خلق کرده و اگر بتوانیم از این بازیها به بهترین نحو خارج شویم، خب بهتر، مطمئنا می توانیم برای فتح جامهای قهرمانی مبارزه کنیم.»
رونی در مورد تساوی0-0 تیمش مقابل مارسی در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا گفت:«می دانیم که این نتیجه خطرناکی می تواند باشد ولی ما مطمئنیم آنها را در خانه شکست می دهیم. باید مثبت فکر کنیم.ما شکست نخوردیم، می دانیم که در خانه آنها را از پیش رو برمی داریم و اگر به پیروزی برسیم روانه دور بعد خواهیم شد. این هدف ماست. ما به رکورد بازیهای خارج از خانه مان در اروپا، که 2 شکست در 23 بازی است افتخار می کنیم و می خواهیم همین روند را ادامه دهیم.»

 

khooshe

مدیر بازنشسته
ميلان- ناپولي سرنوشت قهرمان راروشن مي کند


همسيک معتقد است که در ديدار تيمش مقابل ميلان تکليف قهرمان اين فصل رقابتهاي سري آ مشخص مي شود

مارک همسیک امیدوار است تا بتواند با تیمش رویاهای قهرمانی میلان را نقش برآب کند. این دو تیم روز دوشنبه مقابل هم قرار می گیرند.
ستاره اهل اسلواکی ناپولی در گفت و گو با کوریره دلوسپورت به این نکته اشاره کرد که این بازی نقش مهمی در تعیین قهرمان رقابتهای این فصل دارد. او گفت:« الان جام اسکودتو در میان است ولی ما تنها تیمی نیستیم که برای فتح آن مبارزه می کنیم.فکر می کنم میلان و ناپولی در یک سطح هستند و بازی و چالش بزرگی خواهد بود.»
همسیک ادامه داد:« هر دو تیم با تمام وجود بازی خواهند کرد و می دانیم که تمام چشمها برروی این بازی متمرکز است.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
گزارشي كوتاه از خريد و فروش بازيكن در ليگ برتر انگليس


يک گزارش کوتاه از روزنامه ايندپنديت بيان مي‌‌کند ميان خريد و فروش بازيکن در ليگ برتر انگليس تناسب منطقي وجود ندارد.

در شرايطي که اين پيکارها با حضور تيم‌هاي مطرحي همچون منچستريونايتد، آرسنال، چلسي، منچسترسيتي، تاتنهام، ليورپول و ... همه ‌ساله با توجه بيشتر برگزار مي‌شود، اطلاعات موجود مشخص مي‌کند توجه زيادي در ايجاد و برقراري تناسب ميان "خريدها و فروش‌ها " موجود نيست.
براساس آمار گرفته شده، در فصل جاري 20 تيم ليگ برتري تقريبا دو برابر رقم فروش خود، اقدام به خريد بازيکن کردند.

بر اين اساس در تابستان گذشته و دوره چهارهفته‌‌اي ژانويه (پنجره نقل و انتقالات زمستاني) اين تيم‌ها رقمي بالغ بر 700 ميليون و 415 هزار يورو به خريد بازيکن تازه‌وارد اختصاص دادند. در حالي که سهم فروش‌ها، در مجموع 343 ميليون و 755 هزار يورو بوده است.
در نظر گرفتن رقم کلي خريد و نيز فروش، معلوم مي‌کند که با عدم در نظر گرفتن يک نکته اساسي و پذيرفته شده در اقتصاد فوتبال حرفه‌اي يعني "اختصاص بودجه خريد از رقم فروش " تلاش‌هاي تيم‌هاي اين ليگ جهت جذب بازيکن صورت گرفته است.

از اين رو بدون هيچ تناسب منطقي و شايد تنها بخاطر مطرح‌کردن هرچه بيشتر، کسري منفي 356 ميليوني در چرخه اقتصادي تيم هاي ليگ برتري وجود داشته است.
از طرفي مجموع رقم خريد و فروش ثابت مي‌کند مبلغ يک ميليارد و 44 ميليون و 170 هزار يورو گردش پول نزد 20 تيم اين ليگ وجود داشته است.
از جمله تيم‌هاي اين پيکارها که به بارز‌ترين شکل ممکن به تناسب خريد و فروش توجه لازم نکرد و تنها به تزريق سرمايه‌ کلان به منظور جذب بازيکن پرداخت، منچسترسيتي است. تيمي که در فاصله دو سال بخاطر تغيير مالکيت بازيکنان گران‌قيمت پرتعدادي را جذب کرد.

در فصل جاري بازيکناني همچون ادين ژکو (37 ميليون يورو از ولفسبورگ آلمان)، يحيي توره(30 ميليون يورو از بارسلونا اسپانيا)، ماريو بالوتلي(29 ميليون يورو از اينترميلان ايتاليا)، داويد سيلوا(28 ميليون يورو از والنسيا اسپانيا، جيمز ميلنر (22 ميليون يورو از آستون‌ويلا)، ‌آلکساندر کولاروف (22 ميليون يورو از لاتزيو رم ايتاليا) و ... به جمع آبي‌هاي آسماني شهر منچستر ملحق شدند در حالي که سهم فروش بازيکن از اين تيم به ديگران بسيار پايين بوده است.

 

PESARE IRAN

عضو جدید
کاربر ممتاز
چلســــی – منچستريونايتد

چلســــی – منچستريونايتد

چلسي – منچستريونايتد: آخرين فرصت براي چلسي


در سه‌شنبه شب در استمفورد بريج نبرد بزرگي روي مي‌دهد. چلسي و منچستريونايتد در ديداري به مصاف هم مي‌روند که مي‌تواند تعيين‌کننده قهرمان فصل باشد.


سه‌شنبه 10/12/1389 ساعت : 23:15
معوقه هفته 18 ليگ برتر انگليس : چلسي - منچستريونايتد

این بازی قرار بود در اواسط دسامبر برگزار شود، اما برف سنگین انگلیس آن را به تعویق انداخت و حالا قرار است بازی در 1 مارس انجام شود. از آن هنگام تاکنون چلسی اوضاع خوبی نداشته و تنها از صدر جدول دور شده. فاصله آنها با یونایتد اکنون به 15 امتیاز رسیده است.
یونایتد در آخرین بازی خود چهارمین برد خارج از خانه این فصل خود را مقابل ویگان به دست آورد. البته چلسی در این هفته در لیگ برتر بازی نکرد چرا که بیرمنگام، تیمی که قرار بود با آنها بازی کنند باید فینال جام اتحادیه را برگزار می‌کرد. به این ترتیب آخرین دیدار آنها مقابل کپنهاگن بود که با برد دو بر صفر همراه شد.
آخرین برد یونایتد در استمفورد بریج به سال 2002 برمی‌گردد که با نتیجه سه بر صفر رقم خورد و آنها به دنبال این هستند که رکورد نه چندان خوب خود در خانه چلسی را بهبود بخشند. آرسنال به شدت در تعقیب یونایتد است و آنها فرصتی برای لغزش ندارند.
چلسی در این فصل مقابل تیم‌های بزرگ به مشکل برخورده و به نظر می‌رسد اعتماد به نفس کافی را نداشته باشد.

در جبهه چلسی
قهرمان فصل پیش، پس از باخت مقابل اورتون در جام حذفی، کپنهاگن را در لیگ قهرمانان برد. نیکلا آنلکا ستاره آن دیدار بود و دو گل زد تا تیمش راه صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی را هموار ببیند. این در حالی بود که پیش از دیدار همه از فرناندو تورس می‌گفتند. البته برد مقابل تیم ضعیف‌تر کپنهاگن با بازی مقابل منچستریونایتد فرق دارد و کارلو آنچلوتی به خوبی می‌داند که سطح بازی این دو تیم با هم متفاوت است.
آمدن تورس بیشتر از آن که مفید باشد، باعث ایجاد ابهام شده است. او و دیدیه دروگبا به خوبی در کنار هم جا نیفتاده‌اند. هر دو مهاجم دوست دارند نفر اول حملات باشند و به این دلیل احتمالا یکی از آنها باید بازی کند. دیگر مهاجم چلسی هم آنلکا است که دوست دارد نقش مهاجم دوم و پشتیبان و دونده را بازی کند.
آنچلوتی از سوی دیگر نگران خط میانی است. این خط خلاقیت چندانی نداشته و نتوانسته به خوبی دفاع‌های حریف را باز کند.
لیورپول در دیدار اخیرش با چلسی نشان داد که چطور می‌توان چلسی را برد: نگذارید مدافعان کناری چلسی به پیش بتازند! اگر حمایت آنها نباشد، چلسی مجبور می‌شود به خط میانی‌اش روی بیاورد و آنها هم بسیار قابل پیش‌بینی کار می‌کنند و به آسانی می‌توان مانع طراحی حملات از سوی آنها شد. چلسی البته می‌تواند نمانیا ویدیچ و کریس اسمالینگ را به کناره‌ها بکشاند و با فرارهای فرانک لمپارد و میشل اسین به محوطه جریمه گل بزند.

در اردوی منچستریونایتد
یونایتد هفته بسیار مهمی را آغاز کرده و دیدارهای سختی پیش رو دارد، آنچه که سر الکس فرگوسن نامش را «آزمون اسیدی برای قهرمانی» نهاده است! آنها هفته را با برد در خانه ویگان آغاز کردند تا فاصله‌شان با آرسنال به 4 امتیاز برسد. یونایتد چهار گل زد، اما ویگان پیش و پس از گل اول خاویر ارناندس دو موقعیت فوق‌العاده داشت که ادوین فان‌درسار با واکنش‌هایی عالی مانع گل‌زنی میزبان شد. یکی از نکات مثبت این دیدار نمایش باز هم درخشان کریس اسمالینگ در کنار نمانیا ویدیچ بود. از سوی دیگر نانی به ثبات رسیده و چیچاریتو هم روند گل‌زنی خوبی داشته. اما نکات منفی یونایتد شامل این موارد می‌شد: خط میانی روی یک خط بازی می‌کند، و وین رونی با آن که گلی دیرهنگام زد اما هرگز فرمانده خط حمله نبود.

چلسی چالشی متفاوت را برای یونایتد رقم خواهد زد. آنها در خط میانی فیزیکی بازی می‌کنند و آنچلوتی تلاش خواهد کرد مانع حرکت هافبک‌های یونایتد شود و به دنبال این خواهد بود که از دو طرف حمله ببرد. به این ترتیب احتمالا یونایتد بازی را به جناحین خواهد برد و تلاش خواهد کرد بازیکنان کناری چلسی به جلو نیایند.
نانی با سرعت و قدرتش برای خط حمله یونایتد مهره‌ای کلیدی خواهد بود. او در صدر جدول پاس گل قرار دارد و گل‌هایش هم دورقمی شده است. در خط میانی، انرژی دارن فلچر برای متوقف کردن فرانک لمپارد ضروری است. مایکل کریک و پل اسکولز باید جریان بازی را به سرعت عوض کنند. دیمیتار برباتوف هم هرچند آرامش و نظم را به خط حمله یونایتد می‌آورد، اما در بازی‌های بزرگ معمولا جای خود در ترکیب را به وین رونی می‌دهد. او امیدوار است این بار فرصت حضور در دیدارهای بزرگ را بیابد.

ترکیب احتمالی
چلسی: چک – لوییز، ایوانویچ، تری، کول – اسین، میکل، لمپارد – مالودا، تورس، آنلکا
منچستریونایتد: فان‌درسار – اوشی، اسمالینگ، ویدیچ، اورا – نانی، فلچر، اسکولز، گیگز – رونی، برباتوف

 

khooshe

مدیر بازنشسته
پپ گوارديولا بستري شد


مربي جوان باشگاه بارسلونا به خاطر کمردردي که داشت در کلينيکي در بارسلونا بستري شده است.

پپ گواردیولا،مربی جوان باشگاه بارسلونا به دلیل کمردردی که او را آزار می داد به کلینیکی در بارسلونا منتقل شد.
مربی آبی اناری ها که ساعت 2نیمه شب دیشب همراه با شاگردانش از والنسیا به بارسلونا بازگشت، با دستی پر و کسب هر سه امتیاز بازی وارد کاتالونیا شد ولی بلافاصله پس از ورود به بارسلونا به دلیل کمردرد شدید، به کلینیکی منتقل شد.
گواردیولابلافاصله پس از انتقال به کلینیک بستری شد تا مراحل درمانی برروی او صورت بگیرد و هرزمان که بهبود یابد مرخص خواهد شد.
این درحالی است که تاساعاتی پیش از آغاز دیدار بارسا مقابل والنسیا هنوز مشخص نبود که پپ قادر به نشستن برروی نیمکت تیمش خواهد بود یا نه؛ گواردیولا در نهایت اعلام کرد که برای دیدار مستایاروی نیمکت قرار می گیرد و این اتفاق هم صورت گرفت ولی بازگشت به بارسلونا، مصادف با بستری شدن گواردیولا شد.
تیتو ویلانووا، دستیار گواردیولا در این رابطه گفت:« پپ می خواست اینجا (درورزشگاه مستایا) باشد ولی نمی دانست چطور باید با درد کنار بیاید.هیچ چیز خوب نبود.او با تمام توانش درد را تحمل می کرد» در جریان برگزاری مسابقه 4شنبه شب مستایاهم گواردیولا تلاش می کرد تا آثار درد در چهره اش مشهود نباشد.
بدین ترتیب مشخص نیست که آیا گواردیولا قادر خواهد بود که در دیدار تیمش مقابل ساراگوسا روی نیمکت قرار بگیرد یا خیر

 

khooshe

مدیر بازنشسته
عذرخواهي آقاي خاص از يك خبرنگار


آقاي خاص در آستانه ديدار تيم هاي رئال مادريد و مالاگا سرمربي شيليايي حريف را دست انداخت. مورينيو گفت، در صورت اخراج احتمالي اش از رئال مادريد هدايت باشگاهي همانند مالاگا را به عهده نخواهد گرفت.


تيم هاي رئال و مالاگا برگزارکننده آخرين بازي هفته بيست و ششم ليگا هستند. اين بازي که در ورزشگاه سانتياگو برنابئو برگزار خواهد شد، رويارويي مربيان پيشين و کنوني رئال مادريد شمرده مي شود. آقاي خاص در آستانه اين مسابقه بر ضد مانوئل پيگريني جنگ رواني به راه انداخت و گفت: "اگر من را از رئال اخراج کنند، در باشگاهي همانند مالاگا مربيگري نخواهم کرد. در آن صورت به باشگاهي بزرگ در انگليس يا ايتاليا مي روم و براي فعاليت در باشگاهي بزرگ هيچ مشکلي ندارم."
مورينيو با اين سخنان پاسخ پيگريني را داد که گفته بود، فصل پيش در رئال مادريد 96 امتياز اندوخت و به اين ترتيب رکوردي تازه را براي قوهاي سپيد رقم زد. سرمربي سال هاي پيش اينتر و چلسي همچنين عنوان کرد: "او در هر حال پس از بارسلونا قرار گرفت و در مکان دوم جدول ايستاد. تيم دوم نخستين بازنده است و فرقي هم ندارد که با 10 امتياز عقب ماندگي باشد يا 500 گل زده."
اين مربي سرشناس و همواره جنجال ساز پرتغالي، خبرنگاري را در نشست خبري "متقلب و دورو" خواند. اين خبرنگار از مورينيو درباره شکايت تازه اش از داوران و برنامه بازي ها پرسش هايي را داشت. بهترين مربي فصل پيش اروپا گفت: "آنچه را که من مي گويم، شکايت نيستند، بلکه واقعيت هستند."
او در ادامه از آن خبرنگار عذرخواهي کرد و ابراز داشت، نمي خواست شخص او را متقلب خطاب کند و منظورش تنها گفته هاي اين خبرنگار بوده است و نه شخص او.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
گوارديولا زير تيغ جراحان مي‌رود


سرمربي تيم فوتبال بارسلونا در جريان ديدار تيمش برابر والنسيا نتوانست درد شديد شکم خود را تحمل کند و راهي بيمارستان شد.
به نقل از رويترز، جوزپه گوارديولا به خاطر درد شديد از ناحيه شکم و کمر از استاديوم مستايا مستقيما به بيمارستان منتقل شد.
او تحت تدابير شديد پزشکي و به دستور الساندرو روسل با هواپيماي اختصاصي و مجهز به تيم و تجهيزات پيشرفته پزشکي راهي بارسلونا شده است.
شخيص اوليه پزشکان والنسيايي هرنيا ديسکال با خروج مايه نخاعي و لنفي از کنار ديسک کمر است که باعث درد شديد در کمر و شکم مي‌شود.
جراحي براي گوارديولا قطعي است و او در همين هفته بايد زير تيغ جراحان کاتالونيايي برود.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
رئال 7 - مالاگا صفر


سه گل از کريس رونالدو ، دو گل از بنزما و گلهاي دي ماريا و مارسلو بردي فوق العاده را نصيب رئال کردرئال مادريد مورينيو توانست که در يک بازي خوب ، پس از مدتها يک برد پر گل را هديه هوادارانش کند .

گلها : رونالدو (3) ،‌بنزما (2) ، مارسلو و ديارا
سایت گل – هت‌تریک کریستیانو رونالدو به رئال مادرید کمک کرد پیروزی قاطعانه‌ای مقابل مالاگا در برنابئو به دست بیاورد و همچنان به تعقیب بارسلونا ادامه دهد. مادرید در دقیقه 27 به گل رسید. ژابی آلونسو ضربه ایستگاهی فوق‌العاده‌ای زد و کریم بنزما با اشتباه مانو تورس که آفساید را پر کرده بود، سرضرب آن را وارد دروازه کرد.
کمی بعد ضربه ایستگاهی مسعود اوزیل به تیر دروازه برخورد کرد. بنزما آن را به گل تبدیل کرد ولی در موقعیت آفساید قرار داشت.
گل دوم با پاس مارسلو به آنخل دی‌ماریا و ضربه دقیق این بازیکن آرژانتینی زده شد.
ولینگتون سپس دروازه رئال را روی ضربه ایستگاهی هم‌تیمی‌اش گشود ولی داور به دلیل آفساید بودن او یا زدن توپ با دست گل را مردود اعلام کرد.
در دقیقه 45 بود که بازی دیگر از رقابت دو تیم خارج شد و سرنوشت آن مشخص شد. مارسلو از زاویه‌ای بسته روی پاس چیپ عالی دی‌ماریا گل زد تا تیمش سه بر صفر پیش بیفتد.
شماره 7 مشهور رئال مادرید نیمه دوم را به نام خود کرد. او در دقیقه 51 روی حرکت خوب اوزیل صاحب توپ شد و پس از زدن سر توپ، توپ را وارد دروازه ویلی کابایرو کرد که داشت از دروازه به سمت توپ می‌آمد.
گل پنجم را بنزما در دقیقه 62 زد. این بار او با ضربه سر سانتر مارسلو را وارد دروازه کرد.
مانولو در دقیقه 68 با خطای هند در محوطه جریمه خودی کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد و این بر مصائب مالاگا افزود. رونالدو پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و آن را به زیبایی به گوشه بالای دروازه زد و گل ششم را به ثمر رساند.
رونالدو گل بیست و هفتم این فصل خود را در دقیقه 77 به ثمر رساند. سرخیو کانالس سانتری زمینی انجام داد که رونالدو در تیر نزدیک‌تر آن را به گل سوم خود تبدیل کرد. رونالدو سپس میدان را ترک کرد؛ ظاهرا به این دلیل که مصدوم شده بود و ژوزه مورینیو هم هر سه تعویض خود را انجام داده بود. مالاگا هم در آن لحظات با مصدومیت کالا 9نفره شده بود.
مادرید با این برد فاصله را در صدر جدول به 7 امتیاز کاهش داد. مردان مانوئل پلگرینی هم با 23 امتیاز در رده ماقبل آخر جدول هستند.



اتفاق ویژه:با وجود حرفهاي اهانت آميز مورينيو پيش از بازي دو تيم ،مانوئل پیگريني ، مربي مالاگا ، به خوش و بش با همکارش ، خوزه مورينيو ، مربي پرتغالي رئال مادريد پرداخت . مربي شيليايي پيش از آغاز بازي نزد مربي رئال مارديد آمد و به جانشينش دست داد این در حالی بود که مورینیو جملاتی تند علیه پیگرینی به زبان آورده بود.
رئال : کاسياس ، راموس ، کارواليو ، آلبيول ، مارسلو ، ژابي ، لاس ، دي ماريا ، اوزيل ،‌رونالدو و بنزما / تعويض ها : آدبايور ، کانالس و گاگو
مالاگا : کابايرو ، مانولو ، دميکليس ، وليگتون ، مانو ، ساندرو سيلوا ، کاماچو ، فرناندو ، اليسو ، خوانمي و کوئينسي /تعويض ها : استادزگارد ، فرناندز و کالا
 

khooshe

مدیر بازنشسته
فرگوسن: به حضور فرديناند مقابل ليورپول اميدوارم


سرمربي منچستريونايتد براي مسابقه حساس با ليورپول به حضور مدافع باتجربه و مصدوم تيمش اميدوار است.
به نقل از روزنامه سان، سرآلکس فرگوسن اظهار داشت: در شرايطي که همه آگاهيم ريو فرديناند با مشکل مصدوميت زانو مواجه است،‌اما تلاش مي‌کنيم شرايط حضورش را در زمين مهيا کنيم. البته او به خاطر مدتي دوري، آمادگي مورد نظر را ندارد. اما در صورت حضور در ميدان تجربه‌اش به کمک تيم خواهد آمد.
مربي اسکاتلندي 25 سال گذشته اولدترافوردي‌ها سه‌شنبه شب تيمش در بازي حساس با چلسي 2 بر يک بازنده شد. کسب باخت مقابل آنچلوتي، نگراني‌ها را نزد وي بخاطر دشواري بازي يکشنبه آينده با ليورپول در هفته بيست‌ونهم ليگ برتر افزايش داد.
وي ادامه داد: در صورتي که به هر شکل امکان استفاده از فرديناند را نداشته باشيم‌،‌ آنگاه به سراغ وس‌براون خواهيم رفت. او نيز بازيکني بسيار با تجربه است که مي تواند مقابل آنفيلدي ها به ما کمک کند.
مسئول فني 69 ساله در حالي اميد خود را براي استفاده از فرديناند در بازي يکشنبه حفظ کرده که رسانه‌ها در گزارش‌هاي خود چنين شانسي را نزديک به صفر دانستند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
در شب باشکوه مادريدي‌ها
آقاي گل لاليگا مصدوم شد


مهاجم پرتغالي تيم فوتبال رئال مادريد پس از هت‌تريک برابر مالاگا با احساس درد شديد از مورينيو خواست تا او را تعويض کند.
به نقل از رويترز، کريستيانو رونالدو در بازي شب گذشته تعداد گل‌هاي خود را به مرز 27 گل زده رساند و از اين نظر در کنار ليونل مسي در بالاي جدول گلزنان لاليگا ايستاد.
رونالدو پس از سومين گل خود از ناحيه کشاله ران دچار درد شديد شد اما تا پايان کار تيمش را همراهي کرد .
پزشک ارشد رئال مادريد معتقد به استراحت مطلق براي حداقل يک هفته است و اين نشان مي‌دهد که رونالدو بازي هفته بيست و هفتم را از دست داده است.
وي در صحبت کوتاهي که با تلويزيون رئال مادريد داشته گقته است: بعيد است اين هفته بازي کنم، درد شديدي دارم و به احتمال فراوان مجبور به استراحت خواهم بود.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
کانتونا: لگدی که به تماشاگر کریستال پالاس زدم بهترین لحظه ورزشی ام بود

کانتونا: لگدی که به تماشاگر کریستال پالاس زدم بهترین لحظه ورزشی ام بود

کانتونا: لگدی که به تماشاگر کریستال پالاس زدم بهترین لحظه ورزشی ام بود


اریک کانتونا فرانسوی محبوبترین بازیکن من یونایتد درتاریخ این باشگاه است.
او بیش از هفت عنوان قهرمانی لیگ را با تیمهای مارسی ، لیدز و یونایتد کسب کرد . اما درتازه ترین گفتگویش مهمترین لحظه ورزشی اش را زمانی می داند که پس ازاخراج از زمین در بازی با کریستال پالاس به متیو سایمون تماشاگر تیم حریف آن ضربه معروف کنگ فو را زد.این اسطوره 44 ساله در گفتگو با بی بی سی در پاسخ به سوالی درباره مهمترین لحظه ورزشی اش گفت :«همان لگدی که به آن هولیگان زدم . این جور آدمها نباید دوروبر فوتبال باشند .شاید رویای خیلی ها بود که این جور آدمها رو ادب کنند و من این کار را برای آنها انجام دادم و خوشحالشان کردم. من به این جریان اشاره میکنم چون می دانم همه آنها لذت زیادی از کارم بردند. لذت زیاد و البته متفاوت .»
 

khooshe

مدیر بازنشسته
نتايج ليگ برتر: توقف آرسنال، باخت استون ويلا


تيم فوتبال آرسنال شنبه شب در يکي از حساسترين بازيهاي خود مقابل ساندرلند ره بجايي نبرد و در خانه مقابل حريف خود متوقف شد .

اين ديدار در ورزشگاه الامارات شهر لندن برگزار شد و تيم آرسنال نتوانست برابر ساندرلند به پيروزي برسد و در نهايت به تساوي بدون گل قناعت کرد .
آرسنال با کسب اين نتيجه نااميد کننده ، 57 امتيازي شد تا همچنان در رده دوم جدول قرار گيرد . منچستريونايتد که با کسب 60 امتياز صدرنشين ليگ برتر انگليس است ، عصر يکشنبه در ورزشگاه انفيلد ميهمان ليورپول خواهد بود .


سایرنتایج لیگ برتر:
بیرمنگام 1 – وست برومویچ 3
گل‌ها: بوسژور (48) برای بیرمنگام، مالومبو (47)، موریسون (58) و شارنر (72) برای وست بروم

بولتون 3 – استون ویلا 2
گل‌ها: کیهیل (45 و 72) و کلاسنیچ (86) برای بولتون، بنت (15) و آلبرایتون (64) برای ویلا
پنالتی از دست رفته: یانگ (70) برای ویلا

فولام 3 – بلکبرن 2
گل‌ها: داف (37 و 59)، زامورا (89، پنالتی) برای فولام، هنلی (45)، هویلت (66) برای بلکبرن

نیوکاسل 1 – اورتون 2
گل‌ها: بست (20) برای نیوکاسل، عثمان (31) و جاگیلکا (36) برای اورتون

وستهم 3 – استوک سیتی صفر
گل‌ها: با (21)، کاستا (29) و هیستلشپرگر (83) برای وستهم
 

khooshe

مدیر بازنشسته
کريم بنزما: دوباره به همان بازيکني تبديل شدم که در ليون بودم


کريم بنزما، مهاجم فرانسوي رئال، معتقد است در مدت اخير پيشرفت قابل توجهي داشته و اکنون مي تواند ارزش هاي واقعي اش را نشان دهد.

بنزما بعد از بازی های ضعیفی که در چند ماه ابتدایی حضور مورینیو در رئال به نمایش گذاشت در پیروزی 7-0 تیمش مقابل مالاگا، دو بار گلزنی کرد و تعداد گل هایش در سه بازی اخیر را به 3 رساند.
او در گفتگو با نشریه آس گفت:" من در چند ماه اخیر تلاش زیادی در تمرینات انجام دادم و اکنون ثمره اش را گرفتم. از آمادگی خوبی برخوردارم و هر بار که به میدان می روم، بازی بهتری به نمایش می گذارم و همه می توانند
این مسئله را ببینند. من دوباره به همان بازیکنی تبدیل شدم که در لیون بودم...شاید حتی بهتر.
از زمان پیوستن به رئال چیزهای زیادی یاد گرفتم.
من و آدبایور درک خوبی از بازی هم داریم. برای من مهم نیست که در چه پستی بازی می کنم. تنها مسئله مهم این است که در زمین حضور داشته باشم."

 

khooshe

مدیر بازنشسته
گوارديولا امشب برروي نيمکت بارسلونا


مربي بارسا سعي مي کند تا از تيغ جراحي بگريزد ولي امشب در جريان ديدار تيمش مقابل ساراگوسا روي نيمکت قرار خواهد گرفت.
پپ گواردیولا مربی جوان بارسلونا نمی خواهد حتی در یک دیدار تیمش غایب باشد. او جمعه شب احساس کرد که اوضاع کمردردش بهتر شده است و امروز مسئولان بیمارستانی که او در آن بستری است، جلسه ای با پزشکان باشگاه بارسلونا داشتند و طی آن تصمیم گرفتند تا گواردیولا پس از صرف ناهار از بیمارستان خارج شده و برای دیدار امشب تیمش مقابل ساراگوسا روی نیمکت ذخیره های بارسا قرار بگیرد.
بدین ترتیب گواردیولا در ساعت 20.00 امشب که سوت آغاز دیدار بارسا- رئال ساراگوسا در ورزشگاه نوکمپ به صدا در می آید، عملکرد بازیکنانش را از نزدیک تماشا خواهد کرد.
گواردیولا از بیماری دیسک کمر رنج می برد و امیدوار است تا بتواند از تیغ جراحی بگریزد ولی این نیازمند استراحتی 15 روزه است.


 

ecsir

عضو جدید
دارن فلچر و تمدید قرارداد با منچستریونایتد

دارن فلچر و تمدید قرارداد با منچستریونایتد




او که اولین بازی اش برای یونایتدها را در سال 2003 انجام داد، تاکنون در 288 بازی برای این تیم به میدان رفته و 21 گل نیز به ثمر رسانده است












BPL, Manchester United and Arsenal, Samir Nasri, Darren Fletcher and Michael Carrick, (Getty Images)

سایت گل- دارن فلچر، هافبک منچستریونایتد، قراردادش را تا چهار سال دیگر با این باشگاه تمدید کرد وبه این ترتیب تا پایان فصل 15-2014 در این باشگاه خواهد ماند. کاپیتان 27 ساله تیم ملی اسکاتلند یکی از بازیکنان ثابت شیاطین سرخ در چند فصل اخیر بوده است.
او که اولین بازی اش برای یونایتدها را در سال 2003 انجام داد، تاکنون در 288 بازی برای این تیم به میدان رفته و 21 گل نیز به ثمر رسانده است. فلچر در این فصل 32 بازی برای منچستریونایتد انجام داده و به گزارش بخش بریتانیایی سایت گل، از فصل آینده کاپیتان دوم شیاطین سرخ خواهد بود.
سر الکس فرگوسن در مورد تمدید قرارداد فلچر در گفتگو با خبرنگاران گفت:" دارن از زمانی که تنها پانزده سال داشت، در این باشگاه بوده است. من بسیار خوشحالم که او توانست مراحل ترقی را از رده جوانان طی کند. از اینکه او قراردادش را تمدید کرد، بسیار خوشحالم. او به یک هافبک بزرگ تبدیل شده است."
فلچر نیز گفت:" بازی برای منچستریونایتد افتخار بزرگی برای من است. من در طول سال هایی که اینجا بودم، جام های زیادی به دست آوردم و به دنبال این هستم که در سال های پیش رو قهرمانی های بیشتری به دست بیاورم. دوست دارم از همه اعضای باشگاه تشکر کنم."​
 

ecsir

عضو جدید
هشدار دالگلیش به فرگوسن: بازی ذهنی کمکی به یونایتد نمی‌کند!

او خوشحال است که رقابت را از سر گرفته است.














سایت گل – کنی دالگلیش، مربی لیورپول گفته بازی ذهنی سر الکس فرگوسن پیش از دیدار یکشنبه دو تیم تنها هدر دادن زمان است.
دو باشگاه در شرایطی به مصاف هم می‌روند که یونایتد به دنبال پیروزی است، چرا که در دیدار قبل به چلسی باخته است.
فرگوسن پس از بازی با چلسی به دلیل صحبت‌هایی که علیه مارتین اتکینسون مطرح کرد به رفتار ناشایست متهم شد و باید از خود دفاع کند.
دالگلیش 60 ساله می‌گوید: «او پیش از دیدارها از روانشناسی استفاده می‌کند. اما اگر او بخواهد علیه ما هم از این کار استفاده کند راه به جایی نخواهد برد.
خیلی وقت است سن ما از این کارها گذشته است.
او همیشه وقتی می‌برید نامه تبریک ارسال می‌کند. اما وقتی بلکبرن قهرمان شد، او در ادامه نامه نکاتی طعنه‌آمیز خطاب به ما نوشت.
شاید او خوشحال است که ما رقابتمان را از نو آغاز کرده‌ایم، ما هر دو اهل گلاسگو هستیم.
نمی‌دانم او خوشحال است که من برگشته‌ام یا نه، اما من که خوشحالم! اگر او خوشحال نیست این مشکل من نیست.»
 
بالا