دانشمندان به فناوری غیب کردن اجسام دست یافتند

Fateme Sepehri

عضو جدید
دانشمندان به فناوری غیب کردن اجسام دست یافتند

سرعت رشد و پیشرفت تکنولوژی در عرصه‌های مختلف، گاهی به قدری بالا می‌رود که می‌تواند بخشی از رویاهای موجود در ذهن هر انسان را به واقعیت تبدیل کند. خیلی از ما در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی دیده‌ایم که گاه، شخصیتی از داستان خود را از دید دیگران پنهان می‌کند تا بتواند ماموریت خود را بدون ایجاد مشکلی انجام دهد. اما حالا این موضوع فقط در فیلم‌های تخیلی اتفاق نمی‌افتد چرا که گروهی از فیزیکدانان موفق به انجام این کار در ابعاد آزمایشگاهی شده‌اند.

جهت مشاهده ی تصویر در ابعاد واقعی 550x309 پیکسل اینجا کلیک کنید.

فناوری ابداع شده توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه Cornell در نیویورک می‌تواند هر گونه پدیده‌ای را از دید انسان مخفی نگاه دارد. تکنولوژی به‌کار گرفته شده در این شیوه قادر است تا تابش پرتو نور را به شکلی خاص تغییر دهد.
مجله Nature در این‌باره نوشته است که با استفاده از این فناوری می‌توان لحظه وقوع رویدادها را به‌مدت کسری از ثانیه از دید ناظران پنهان کرد. این‌طور به‌نظر می‌رسد که پنتاگون در نظر دارد تا از این تکنولوژی ابداع شده توسط دانشمندانش برای استتار ادوات جنگی استفاده نماید.
دستاورد دانشمندان این پروژه بر اساس یک قانون فیزیک کار می‌کند که در آن طیف رنگ‌ها با فرکانس‌ها و سرعت‌های مختلفی حرکت می‌نمایند. این فناوری که به‌نوعی، یک پوشش زمانی و ایجاد وقفه در زمان به‌حساب می‌آید، در حال حاضر بسیار کوتاه‌مدت و در حد ۵۰ پیکو ثانیه است. اما گام بعدی برای دانشمندان این فناوری، بررسی عملی بودن ساخت این پوشش و بعد، افزایش مدت زمان آن در حد میکروثانیه و سپس میلی‌ثانیه است.
مدیریت این پروژه پیشرفته، به عهده آژانسی است که یکی از افتخارات آن، ایجاد دراپانت (نسخه اولیه اینترنت کنونی) است. دیگر شاید دور از ذهن نباشد که در سال‌های آتی بتوانیم شاهد غیب شدن پدیده‌های اطرافمان باشیم و طبیعتا، این دستاورد می‌تواند به همان اندازه که مفید است، در کارهای مضر دیگری نیز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد!


منبع:http://kharazmi.org/read/uib
 

Similar threads

بالا