زن از دیدگاه غرب

nima_tavana

عضو جدید
کاربر ممتاز
یك مثلث ، پائینش یك مربع . دو تا پنجره با پرده های رنگی و یك در كوچك : یك خانه میان چند تا درخت سبز و گلهای قرمز و زرد . یادتان هست ؟ اولین تصویر نقاشی های كودكانه را می گویم . چرا اولین موضوعی كه در ذهن نقش می بندد، خانه است؟ چرا خانه و خانواده را محوری ترین و اولین نهاد یك جامعه می دانند ؟
"خانواده " ، از آن جهت مهم و اساسی است كه پایه های شخصیتی انسان را پی ریزی می كند . از آن جهت قابل تامل و بررسی است كه قادر است یك دانشمند بسازد ، یك انسان وارسته ، شاید هم یك بی سواد ، یك روح شیطانی.
"خانواده " ، از آن جهت مهم و اساسی است كه پایه های شخصیتی انسان را پی ریزی می كند . از آن جهت قابل تامل و بررسی است كه قادر است یك دانشمند بسازد ، یك انسان وارسته ، شاید هم یك بی سواد ، یك روح شیطانی.
خانواده از هر نوعش كه باشد ، سفید یا سیاه ، فقیر یا غنی ، غربی یا شرقی ، همه و همه ، كاركردهایی دارد كه قابل تامل است . قصد داریم در سه مقاله ، خانواده را از منظر غربی بودن و شرقی بودن مورد بررسی قرار دهیم . اهمیت این سلسله مقالات در این است كه تمام موارد اشاره شده از نگاه خود غربیان و بیان خود آنها می باشد .
مباحثی كه در این سه مقاله مورد بررسی قرار می گیرد بدین شرح است : خشونت خانگی و آزار جنسی ، منزلت زن از نگاه غرب و شرق ، میزان طلاق و ازدواج در غرب و شرق ، بررسی خانواده های تك سرپرست در غرب ، انحرافات اخلاقی میان جوانان ، و در آخر مصاحبه با یك خانم فرانسوی و ذكر دیدگاهشان از جامعه فرانسه و بررسی جامعه آمریكا بر اساس نوشته های مكتوب دو تن از متفكران آمریكایی.
خشونت خانگی
خانه را پناهگاه امن و آسایش می نامند ، اما آنچه گاهی میان این چهار دیواری اتفاق می افتد ، چیزی جز امنیت و آرامش است : خشونتی است كه تجربه ی بسیاری از زنان غربی می شود . یك متفكر غربی "خانه " را خطرناكترین مكان در جامعه ی امروزی می داند .
خشونت خانگی بلای اجتماعی جدیدی نیست ، بلكه به قول آنتونی گیدنز – جامعه شناس انگلیسی- "در سده های میانه و اوایل صنعتی شدن یك جنبه ی متداول هر ازدواج بوده است . تا اواخر قرن نوزدهم ، هیچ قانونی در انگلستان وجود نداشت كه مانع از آن شود كه مرد همسرش را مورد آزار جسمی قرار دهد ، به استثنای آسیب جدی یا قتل . در یك بررسی گزارش شده است : بعضی زنان به نحو دلخراشی مجروح گردیده اند ، آنها از شكستگی استخوانها ، زخم های چاقو و جراحات شدید رنج می برند . بعضی ها را با صندلی بر سرشان كوفته اند ، بعضی را از پله به پائین پرتاب كرده اند و در پای یك نفر با چكش میخی را فرو برده اند . "(1)
" در انگلستان از هر چهار قتل یك قتل توسط یكی از اعضای خانواده علیه دیگری صورت می گیرد "(2)
آنچه در اذهان وجود دارد این است كه زنان در غرب، تحت "حمایت قانون" از این گونه خشونت ها به دور هستند ، اما مطالعه ی آمارها از منابع خودشان ، و بررسی پناهگاه های زنان مضروب ، خلاف آن را نشان می دهد . نگرش پلیس كه معمولا از سیاست عدم مداخله در "اختلافات خانوادگی " پیروی می كند ، غالبا هیچ كمكی به زنان نمی كند. هنگامی كه از پلیس كمك خواسته می شود ، آنان مداخله ی خود را به آرام كردن مشاجره محدود می كنند ، نه پیگیری اتهامات.
جالب اینجاست كه " از هر چهار زن و شوهر آمریكایی تقریبا یكی عقیده دارد كه شوهر می تواند دلیل موجهی برای زدن زن داشته باشد " (3)
آنچه در غرب تهدیدی برای امنیت زنان است ، خشونت در خانه ها و آزار و تجاوز جنسی در محیط كار است .

آزار و تجاوز جنسی
آنچه در غرب تهدیدی برای امنیت زنان است ، خشونت در خانه ها و آزار و تجاوز جنسی در محیط كار است .آزار جنسی در محل كار می تواند به عنوان استفاده از اقتدار شغلی یا قدرت ، به منظور تحمیل خواسته های جنسی تعریف شود : مانند زمانی كه به یك كارمند زن گفته می شود كه یا به یك برخورد جنسی رضایت دهد یا اخراج شود . این موارد برای برخی مردان غربی امری متداول و معمول است ، اما زنان غربی حتی بی زیان ترین رابطه را نوعی اهانت به خود می دانند. جالب است بدانیم كه زنان در غرب ، باید یاد بگیرند از نظر جنسی جذاب باشند تا بتوانند شغلی مناسب به دست آورند ، و در عین حال دسترسی ناپذیر باشند ، تا از لحاظ روحی مورد آسیب قرار نگیرند .
"ارزیابی میزان تجاوز جنسی با هر دقتی بسیار دشوار است . تنها نسبت اندكی از تجاوزات جنسی عملا به اطلاع پلیس می رسد و در آمارها گزارش می شود . رقم واقعی ممكن است تا پنج برابر آنچه آمار رسمی نشان می دهد باشد . یك بررسی درباره 1236 زن در لندن آشكار ساخت كه از هر شش تن یك تن مورد تجاوز قرار گرفته بودند ، از هر پنج تن بقیه یك تن توانسته بود با مبارزه مانع شود ، و نیمی از تجاوزات جنسی یا در خانه ی زن یا در خانه ی تجاوزكننده رخ داده بود ."(4)
زنان در غرب ، باید یاد بگیرند از نظر جنسی جذاب باشند تا بتوانند شغلی مناسب به دست آورند ، و در عین حال دسترسی ناپذیر باشند ، تا از لحاظ روحی مورد آسیب قرار نگیرند .
سوزان براون میلر در نظریه ی خود تحت عنوان " تجاوز جنسی و اضطراب زنان " می گوید : همه ی زنان غربی ، قربانیان تجاوز هستند زیرا زنانی كه هرگز مورد تجاوز قرار نگرفته اند نیز دچار اضطراباتی مشابه زنانی كه مورد تجاوز واقع گردیده اند می شوند .او "تجاوز جنسی " را جزئی از یك نظام تهدید مردانه می داند كه همه ی زنان را در ترس و وحشت قرار می دهد.براون میلر در نظریه ی خود ، فهرستی از بایدها و نبایدها برای زنانی كه سعی دارند خطر تجاوز را كاهش دهند می آورد . در این مجال ، به چند مورد از موارد این فهرست اشاره می كنیم تا شاهدی باشد بر نمایانی وضعیت غرب :
- "اگر به آپارتمان جدیدی نقل مكان كردید ، قفل ها را عوض كنید.
- هنگامی كه به زنگ در جواب می دهید ، وانمود كنید كه مردی در خانه است ( با صدای بلند بگویید : " من می بینم چه كسی زنگ می زند ، باب ! ")
- از تنها بودن در خیابان یا محوطه دانشكاه در اواخر شب احتراز كنید . در هر حال یك سلاح عملی در دست داشته باشید مانند : سنجاق كلاه ، چنگال آشپزخانه ، سوت پلیس ، ...
- اگر مورد حمله قرار گرفتید ، فریاد نزنید " تجاوز" فریاد بزنید " آتش"
- تنها با یك مرد سوار آسانسور نشوید" (5)

نقش مهم زن مسلمان در خانواده، تدبیر امور داخلی خانواده و نظارت مسئولانه برای كانون پرمهر است.

منزلت زن
با توجه به آنچه در رابطه با "خشونت و تجاوز" گفته شد ، می توان صراحتا به زنانی اشاره كرد كه قربانیان تجدد توخالی و ظاهرفریب غرب هستند . تمدنی كه به ظاهر شعار"برابری جنسی " می دهد ، ولی در باطن ، زنان را به قول داستان نویس و منتقد اجتماعی فرانسوی – سیمون دوبووار- "جنس دوم" می نامد.
برآنیم تا در انتهای اولین مقاله ، منزلت زن را از منظر اسلام ، و از بیان علی (علیه السلام) بیان نمائیم :
«مردی كه همسرش را بیازارد، نماز و هیچ كار خیری از او نزد خداوند پذیرفته نیست و نخستین كسی است كه وارد آتش می‌شود.» (6)
امام علی(ع) همچنین می‌فرماید: «هر كه به اهل خانواده ی خود بدی كند، از او امید احسانی نسبت به دیگران نمی‌رود.» (7)
امام علی(ع) در این باره به نقل از پیامبر(ص) می‌فرماید: «احترام بانوان را پاس نمی‌دارد، مگر كسی كه بزرگوار و كریم است و به ایشان اهانت نمی‌نماید مگر كسی كه پست و فرومایه است.» (8)
امام علی(ع) تمام سعی خویش را به‌كار می‌بست تا مردان جامعه، جایگاه ارزشمند زنان را درك كنند و بدانند كه همسر و اعضای خانواده، بیش از هر چیز به مهر و محبت نیاز دارند و هیچ‌گونه خشونت و بی‌حرمتی شایسته ی آنان نیست.
یكی از مسائل مورد توجه بزرگان دین اسلام، دور نگهداشتن زنان از تهدیدها و آسیب‌های روحی و جسمی است. در حالیكه در غرب، بسیاری از زنان قربانی ناملایمات اخلاقی و جنسی می شوند.
علی(ع) برای حفظ شخصیت زن و جلوگیری از آسیب‌های جسمی و روحی وی، به مواردی اشاره می‌كند. از نگاه آن حضرت، زن می‌تواند با حفظ حریم خود، در جامعه حضور یابد و در فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شركت كند و مانع تعدی بیگانگان شود.
علی(ع) به زنان توصیه می‌كند هنگامی كه برای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی، در اجتماع و محافل عمومی حضور می‌یابند، حریم و پوشش مناسب داشته باشند. در این صورت، او در برخوردهای اجتماعی از مصونیت لازم برخوردار می‌شود.
دین اسلام برای خانواده اهمیت محوری قائل است. زنان و مردان هر یك در سیستم اجتماعی، دینی و تربیتی خانواده، وظیفه و نقشی كلیدی برعهده دارند. نقش مهم زن مسلمان در خانواده، تدبیر امور داخلی خانواده و نظارت مسئولانه برای كانون پرمهر است.http://zanemosalman.ir/portal/component/content/20.html?task=view
 
آخرین ویرایش:

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اینجا خانمها در امنیت کامل هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نه، ولی راه اصلاحش اونی نیست که برخی با الگو برداری از غرب دارن پی گیری میکنن، چون وضعیت غرب اینیه که داریم میبینیم...
مشکل ایران فعلی اینه که بین سه تا فرهنگ گیر افتاده، فرهنگ ایرانی فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی و وضعی که مشاهده میکنید توی جامعه آبگوشتی است از هر سه این فرهنگها!!!
مسلماً روش اسلام بهترین روش خواهد بود چون منبعش الهی است نه بشری در حالی که تمام مکاتب غرب زمینی و زاییده ذهن ناقص بشر هستش...
 

nima_tavana

عضو جدید
کاربر ممتاز
:warn::warn:
:gol::gol::gol:
یه تشکر کم بود...
کاش برخی بدی های غرب رو هم میدیدند و اینقدر روش هایی رو که اونها رفتند و وضعیتشون شده این رو طالبش نبودند...[/QUاینجا خانمها در امنیت کامل هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زنایی که مثل غربیا هستند نه ولی زنایی که حداقل حجاب کامل(از جمله مانتو) رو دارند تا 90 % امنیت دارند اون 10% هم که طبیعیه.
 

wall_E

عضو جدید
:warn::warn:
زنایی که مثل غربیا هستند نه ولی زنایی که حداقل حجاب کامل(از جمله مانتو) رو دارند تا 90 % امنیت دارند اون 10% هم که طبیعیه.
من فکر نمی کنم خانمی در ایران بدون مانتو بیرون برهبه جز موارد خاص که اون مورد بحث نیست ... ....در ضمن کمی بیش تر از 90 درصد فقط کافیه چشمامونو خوب باز کنیم ...
 

nima_tavana

عضو جدید
کاربر ممتاز
:warn::warn:
:gol::gol::gol:
QUاینجا خانمها در امنیت کامل هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
90 درصد زناني كه ربوده مي‌شوند بد‌حجاب هستند
سيد جواد زماني در گفت‌‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص وضعيت حجاب و عفاف در جامعه كنوني اظهار داشت: بعيد مي‌دانم كسي از وضعيت حجاب زنان و دختران امروز رضايت داشته باشد.

وي در ادامه اين مطلب گفت: نوع پوشش و رعايت حجاب در مناطق مختلف متفاوت است؛ در روستاها و شهرهاي كوچك در اين خصوص مشكل نداريم و به ندرت بي‌حجابي ديده مي‌شود اما اگر به همين مقدار كم نيز توجه لازم را نداشته ‌باشيم، مشكل ساز خواهد شد.

زماني بيشترين بي‌حجابي را در مراكز استان‌ها و در تهران دانست و ادامه داد: بسياري از زنان و مردان عفاف و حجاب را رعايت مي‌كنند اما عده‌اي نيز اين امر را رعايت نمي‌كنند.

وي تصريح كرد: نمي‌توان گفت كه جامعه ما بي‌حجاب است، اگر اين طور بيان كنيم به زنان با حجاب كه تعدادشان هم زياد است، ظلم مي‌شود.‌

مخبر كميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينكه زنان با بي‌حجابي موجب تحريك ديگران مي‌‌شوند، به همين دليل بيشتر در معرض خطرات هستند، تأكيد كرد: زنان بي‌حجاب سعي كنند با حفظ حجاب و رعايت شئونات اسلامي در جامعه براي خود حفاظ امن به وجود آورند.

وي در خصوص راهكارهايي كه مي‌تواند براي مقابله با بي‌حجابي و بي‌عفتي تأثيرگذار باشد، افزود: بهترين راهكار يك كار فرهنگي است و قوه قهريه جوابگو نيست اما مسئولان نبايد بي‌تفاوت باشند از اين رو براي فرهنگ‌سازي بايد يك اراده ملي در كشور براي حجاب و عفاف به وجود آيد و تنها به يك نهاد معطوف نشود.
 

nima_tavana

عضو جدید
کاربر ممتاز

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظر من آقا نیما، قسمتهای مهم متن رو رنگی کنید تا اگه کسی حوصله یا وقت خوندن همش رو ندارم حداقل قسمتهای مهم و تاثیر گذارش رو بخونه... ممنون
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
منبعشو:w15:
یکی نیست بگه چند در صد مرگ زن ها به خاطر قتل ناموسی چند در صد دختران ایران مورد تجاوز محارم تو خونه هستن چند درصد زنان تا الان به طرز وحشیانه از پدر و برادر و شوهر خودشون کتک خوردن چند درصدشون تو خونه محبوس شدن چقدر تجاوز خیابانی بوده کدوم زنای ایرانی حتی چادری که این منبع دل انگیز حدیث هم در موردش نقل کردن از تیکه و متلک و آزار و اذیت خیابونی در امان بوده چقدر زنا در ایران مورد اسید پاشی قرار می گیرن و در آخر هم حق طلاق ندارن و دیه اشون هم در ازای این بلاها نصف
این است زن اسلامی :w02:
 

nima_tavana

عضو جدید
کاربر ممتاز
منبعشو:w15:
یکی نیست بگه چند در صد مرگ زن ها به خاطر قتل ناموسی چند در صد دختران ایران مورد تجاوز محارم تو خونه هستن چند درصد زنان تا الان به طرز وحشیانه از پدر و برادر و شوهر خودشون کتک خوردن چند درصدشون تو خونه محبوس شدن چقدر تجاوز خیابانی بوده کدوم زنای ایرانی حتی چادری که این منبع دل انگیز حدیث هم در موردش نقل کردن از تیکه و متلک و آزار و اذیت خیابونی در امان بوده چقدر زنا در ایران مورد اسید پاشی قرار می گیرن و در آخر هم حق طلاق ندارن و دیه اشون هم در ازای این بلاها نصف
این است زن اسلامی :w02:
من میدونم شماهم میدونید این مسائل تو غرب 1000برابر بیشتره طبق آمار انقد تو این مسائل جلو زدن که همجنس گرا شدن به هیچ بچه ای رحم نمیکنن یه برنامه تو شبکه هایه انگلیسی هست که یاد میده چطور اگه می خواید به بچه ای تجاوز کنید کمترین آسیب روحیو ببینن و اگه بخوام بگم هووووووووووو خیلی زیاده
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
منبعشو:w15:
یکی نیست بگه چند در صد مرگ زن ها به خاطر قتل ناموسی چند در صد دختران ایران مورد تجاوز محارم تو خونه هستن چند درصد زنان تا الان به طرز وحشیانه از پدر و برادر و شوهر خودشون کتک خوردن چند درصدشون تو خونه محبوس شدن چقدر تجاوز خیابانی بوده کدوم زنای ایرانی حتی چادری که این منبع دل انگیز حدیث هم در موردش نقل کردن از تیکه و متلک و آزار و اذیت خیابونی در امان بوده چقدر زنا در ایران مورد اسید پاشی قرار می گیرن و در آخر هم حق طلاق ندارن و دیه اشون هم در ازای این بلاها نصف
این است زن اسلامی :w02:
اتفاقاً تمام معضلاتی که در بالا اشاره کردید از اجرا نکردن قوانین و احکام فقهی و اخلاقی اسلام هستش نه ناشی از رعایت اسلام;)
اسلام نگفته این بلاها رو سر زن بیارید و دیه اش رو نصف بدید که شما دارید تلاش میکنید زنان مسلمان رو اینجوری نشون بدید...
غرض ورزی همیشه مذموم بوده و هست;)
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
من میدونم شماهم میدونید این مسائل تو غرب 1000برابر بیشتره طبق آمار انقد تو این مسائل جلو زدن که همجنس گرا شدن به هیچ بچه ای رحم نمیکنن یه برنامه تو شبکه هایه انگلیسی هست که یاد میده چطور اگه می خواید به بچه ای تجاوز کنید کمترین آسیب روحیو ببینن و اگه بخوام بگم هووووووووووو خیلی زیاده
ما می دونیم که این مسائل تو غرب 1000 برابر کمتر اما همون تعداد کم هم اعلام می کنن
باز خوبه آموزش میدن نه اینکه تو ایران به بچه ها تجاوز می کنن بعدش صداشو هم در نمیارن
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
اتفاقاً تمام معضلاتی که در بالا اشاره کردید از اجرا نکردن قوانین و احکام فقهی و اخلاقی اسلام هستش نه ناشی از رعایت اسلام;)
اسلام نگفته این بلاها رو سر زن بیارید و دیه اش رو نصف بدید که شما دارید تلاش میکنید زنان مسلمان رو اینجوری نشون بدید...
غرض ورزی همیشه مذموم بوده و هست;)
اتفاقا تمام اینا به خاطر نشون دادن بخش های مرد سالارانه اسلام توسط مبلغان مذهبی اسلامیه در مراسم مذهبی و در رسانه ایران و در قوانین
فکر نکنید که فقط شما مسلمونید من یه غیر مسلمونم که 1 سال مسلمون شدم خواهشا اسلام موروثیتونو که هیچی ازش نمی دونید به من پز ندید
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ما می دونیم که این مسائل تو غرب 1000 برابر کمتر اما همون تعداد کم هم اعلام می کنن
باز خوبه آموزش میدن نه اینکه تو ایران به بچه ها تجاوز می کنن بعدش صداشو هم در نمیارن
البته که در غرب این مسائل 1000 برابر بیشتره چون دیگه هیچ قبحی نمونده واسشون، حداقل اینجا یه سری چیزها هنوز قبیحه و هنوز روی برخی چیزها تعصب داریم...
بله شما اگر انسان رو فقط محدود به همین دنیا ببینید و اهداف و مرتبه های بالاتر یبراش متصور نباشید، مسلمه که آموزش تجاوز به کودکان و آموزش خیلی چیزهای دیگه مورد تایید و تحسین خواهد بود، ولی اگر انسان رو ورای این عالم ماده تعریف کنید که قراره روزی اون دینا به اعمالش پاسخ بده نه تنها آموزش این موضوعات رو قبیح خواهید دونست، بلکه به روشنگری و مخالفت با این مسائل برخواهید خواست...
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته که در غرب این مسائل 1000 برابر بیشتره چون دیگه هیچ قبحی نمونده واسشون، حداقل اینجا یه سری چیزها هنوز قبیحه و هنوز روی برخی چیزها تعصب داریم...
بله شما اگر انسان رو فقط محدود به همین دنیا ببینید و اهداف و مرتبه های بالاتر یبراش متصور نباشید، مسلمه که آموزش تجاوز به کودکان و آموزش خیلی چیزهای دیگه مورد تایید و تحسین خواهد بود، ولی اگر انسان رو ورای این عالم ماده تعریف کنید که قراره روزی اون دینا به اعمالش پاسخ بده نه تنها آموزش این موضوعات رو قبیح خواهید دونست، بلکه به روشنگری و مخالفت با این مسائل برخواهید خواست...
بله درسته مثلا در برخی مناطق اگر دختری با پسری حرف بزنه دختر توسط پدر و ذکور خونواده کشته میشه به خاطر همون تعصب


برای اینکه بحث به بیراهه کشیده نشه جواب این قسمت نمی دم چون اینجا در مورد زنان در غرب صحبت میشه نه کودکان در غرب
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اتفاقا تمام اینا به خاطر نشون دادن بخش های مرد سالارانه اسلام توسط مبلغان مذهبی اسلامیه در مراسم مذهبی و در رسانه ایران و در قوانین
فکر نکنید که فقط شما مسلمونید من یه غیر مسلمونم که 1 سال مسلمون شدم خواهشا اسلام موروثیتونو که هیچی ازش نمی دونید به من پز ندید
حتماً دستورات زیر به مردان مسلمان داده میشه توسط روحانیون:
1)کشتن یک زن به خاطر مسائل ناموسی
2)کتک زدن زنان و دختران در خانه
3)حبس کردن زنان در خانه
4)تجاوز کردن به زنان در خیابان
5)متلک گفتن به زنان در خیابان
6)پاشیدن اسید به صورت زنان
و ......
اینارو کدوم روحانی ای توی صدا و سیما یا هرجای دیگه گفته؟؟؟
اتفاقاً فکر کنم خودتون بدونید در مورد متلک گفتن، چه قشری از پسران در این زمینه تبحر دارن، اونهایی که مقید به اسلام هستن یا اونهایی که مقید نیستند...
اونقت شما میفرمایید اینه زن اسلامی، اینها کجای اسلام گفته شده که شما میبندینش به زنان اسلامی؟!!!
عرض کردم تمام این معضلات به خاطر رعایت نکردن اسلام هستش چه توسط زنان و چه توسط مردان...

بنده ادعایی بابت مسلمان بودنم ندارم چون خودم تو کار خودم موندم، فقط دارم و داریم نظریاتی که موجوده رو میگیم و بحث میکنیم، اونی که باید تشخیص بده مسلمانی چه کسی موروثی است یا غیر موروثی خداست، نه شما خانم محترم:gol:
 

nima_tavana

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته که در غرب این مسائل 1000 برابر بیشتره چون دیگه هیچ قبحی نمونده واسشون، حداقل اینجا یه سری چیزها هنوز قبیحه و هنوز روی برخی چیزها تعصب داریم...
بله شما اگر انسان رو فقط محدود به همین دنیا ببینید و اهداف و مرتبه های بالاتر یبراش متصور نباشید، مسلمه که آموزش تجاوز به کودکان و آموزش خیلی چیزهای دیگه مورد تایید و تحسین خواهد بود، ولی اگر انسان رو ورای این عالم ماده تعریف کنید که قراره روزی اون دینا به اعمالش پاسخ بده نه تنها آموزش این موضوعات رو قبیح خواهید دونست، بلکه به روشنگری و مخالفت با این مسائل برخواهید خواست...
دیگه جوابشو نده اینا فقط می خوان تخریب کنن وگرنه این چیزایی که من گفتم هر آدم منطقیی میتونه تشخیص بده
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
حتماً دستورات زیر به مردان مسلمان داده میشه توسط روحانیون:
1)کشتن یک زن به خاطر مسائل ناموسی این که در قانون ایران هست
2)کتک زدن زنان و دختران در خانه اینم طبق ترجمه بد آیه ای در سوره ی نسا انجام میشه
3)حبس کردن زنان در خانه اینم طبق قانون ایران که زن بی اجازه شوهرش نمی تونه در خونه خارج بشه اینو که روحانیون مثل ریگ میگن
4)تجاوز کردن به زنان در خیابان نبودن قانون حمایت از این افراد و همون تعصبی که شما گفتید از ترس ابرو معمولا به کسی نمی گن و شکایت هم نمی کنن
5)متلک گفتن به زنان در خیابان
6)پاشیدن اسید به صورت زنان
و ......
اینارو کدوم روحانی ای توی صدا و سیما یا هرجای دیگه گفته؟؟؟
اتفاقاً فکر کنم خودتون بدونید در مورد متلک گفتن، چه قشری از پسران در این زمینه تبحر دارن، اونهایی که مقید به اسلام هستن یا اونهایی که مقید نیستند...
اونقت شما میفرمایید اینه زن اسلامی، اینها کجای اسلام گفته شده که شما میبندینش به زنان اسلامی؟!!!
عرض کردم تمام این معضلات به خاطر رعایت نکردن اسلام هستش چه توسط زنان و چه توسط مردان...

بنده ادعایی بابت مسلمان بودنم ندارم چون خودم تو کار خودم موندم، فقط دارم و داریم نظریاتی که موجوده رو میگیم و بحث میکنیم، اونی که باید تشخیص بده مسلمانی چه کسی موروثی است یا غیر موروثی خداست، نه شما خانم محترم:gol:

دو مورد آخر هم به خاطر جامعه ی مرد سالار

بله داشتیم بحث می کردیم اما این شما بودی که منو متهم به غرض ورزی کردی
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بله درسته مثلا در برخی مناطق اگر دختری با پسری حرف بزنه دختر توسط پدر و ذکور خونواده کشته میشه به خاطر همون تعصب


برای اینکه بحث به بیراهه کشیده نشه جواب این قسمت نمی دم چون اینجا در مورد زنان در غرب صحبت میشه نه کودکان در غرب
خوب همین هم بر میگرده به رعایت نکردن قوانین اسلام، متن قرآنه که کشتنه هر انسانی حرامه و در این مورد عبادات و کارهای خیر اون فرد اصلاً مدنظر نیست و مستقیم عذابش جهنمه، مگر اینکه توبه کنه و جبران کنه...

تعصب بی جا و هیجانات یک فرد رو میگذارید به پای اسلام؟؟؟ خیلی منصفانه نیستا!

ضمن اینکه، خودتون و خودمونیم اطلاع داریم که چند درصد از دختران و پسران به طرو مخفیانه با هم صحبتهایی رو میکنن، حالا جساب کنید اگر بخوان به اون وضعی که شما تصور کردید بکشن که ...... خودتون هم که میفرمایید در برخی مناطق، که این به خاطر تعصبات قدیمی و همینطور اوج قباحت این مساله برای اونهاست. ولی همونطور که گفتم این نیمتونه دلیل بر کشتن یک انسان باشه...
 

nima_tavana

عضو جدید
کاربر ممتاز
13 درصد زنان آمریکایی قربانی تجاوز جنسی

13 درصد زنان آمریکایی قربانی تجاوز جنسی

گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره از خشونت علیه زنان خبر داد و گفت: بر اساس آمار اتحادیه وکلای آمریکا، یک چهارم زنان آمریکایی در طول زندگی خود با خشونت لفظی، ضرب و شتم یا تجاوز روبرو می‌شوند.
سیزده درصد از زنان آمریکایی یعنی بیست میلیون نفر در طول زندگی مورد تجاوز قرار می‌گیرند.
«ایوت کید» یکی از قربانیان خشونت خانوادگی در آمریکاست که همسرش وی را با بنزین آتش زده است. بدن کاد دچار شصت درصد سوختگی درجه سوم شد. وی تاکنون بیست و یک بار مورد عمل جراحی قرار گرفته و دوازده عمل دیگر باقی مانده است. همسر وی به حبس ابد محکوم شده است.
خبرنگار الجزیره در پایان گزارشی در این باره گفت: " در سایه خشونت گسترده علیه زنان در آمریکا، این سوال مطرح می‌شود که چگونه کشوری که در آن، زنان زیادی وجود دارند که هر روز با خطر ضرب و شتم، تجاوز و حتی آتش زدن روبرو هستند.
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دو مورد آخر هم به خاطر جامعه ی مرد سالار

بله داشتیم بحث می کردیم اما این شما بودی که منو متهم به غرض ورزی کردی
در مورد اون مواردی که شماره زدم:
1) کجای قانون ایران به یک فرد حقیقی اجازه داده شده به خاطر مسائل ناموسی کسی رو بکشه؟
کشتن هر فرد باید به تایید قاضی برسه و اجرای حکم مراحل مختلفی داره که معمولاً به خاطر این مسائل منجر به صدور حکم اعدام نمیشه، چند وقت پیشا تلویزیون دادگاه برادری رو نشون میداد که خواهرش رو به خاطر همین مسائل کشته بود و به اعدام محکوم شده بود...

2)همه قرآن رو خوبه با هم ببینیم، "و عاشروهن بالمعروف" شنیدید که؟ سخنانی که از پیامبران و ائمه در باب رعایت احترام و مراقبت و توجه به زنان،خطاب به مردان شده هم خوبه در نظر گرفت.
3) البته در همون اسلام هم گفته اگر حرف مرد حرف ناحقی است و بر خلاف حکم خداست، زن مجبور به گوش کردن حرف مرد نیست.
ضمن اینکه همون مردی هم که زنش رو با استفاده از این مساله در خانه حبس میکنه داره اسلام رو بد و زشت اجرا میکنه، کجای اسلام گفته به زن زور بگو؟ اون مرد همون آیه و عاشروهن بالمعروف رو نمیدونه یا نمی خواد که بدونه... و باز میرسیم به اینکه اسلام رو درست اجرا نمی کنن
4)بله این از اشکالات سیستم قضایی است نه اشکال از اسلام و من باهاتون موافقم...
5 و 6) جامعه مردسالاری که از اسلام هیچی نمیدونه میاد و به زنان توی خیابان متلک میگه، گفتم خدمتتون، اون پسری که یه کم از اسلام حالیش بشه و عمل کنه، نمیاد توی خیابون راه بره و متلک بندازه، 98 درصد این مرد نماهایی که متلک میگن هیچی از اسلام نمیدونن یا نمی خوان بدونن...

غرض ورزی رو هم به خاطر اون قسمت از صحبتتون که گفتید: اینه زن اسلامی :w02:، گفتم، چون واقعاً این زن اسلامی نیست... اگر برداشت توهین کردید عذر میخوام:gol:

مشکل از اسلام نیست، از مسلمانی ماست...
 
آخرین ویرایش:

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره از خشونت علیه زنان خبر داد و گفت: بر اساس آمار اتحادیه وکلای آمریکا، یک چهارم زنان آمریکایی در طول زندگی خود با خشونت لفظی، ضرب و شتم یا تجاوز روبرو می‌شوند.
سیزده درصد از زنان آمریکایی یعنی بیست میلیون نفر در طول زندگی مورد تجاوز قرار می‌گیرند.
«ایوت کید» یکی از قربانیان خشونت خانوادگی در آمریکاست که همسرش وی را با بنزین آتش زده است. بدن کاد دچار شصت درصد سوختگی درجه سوم شد. وی تاکنون بیست و یک بار مورد عمل جراحی قرار گرفته و دوازده عمل دیگر باقی مانده است. همسر وی به حبس ابد محکوم شده است.
خبرنگار الجزیره در پایان گزارشی در این باره گفت: " در سایه خشونت گسترده علیه زنان در آمریکا، این سوال مطرح می‌شود که چگونه کشوری که در آن، زنان زیادی وجود دارند که هر روز با خطر ضرب و شتم، تجاوز و حتی آتش زدن روبرو هستند.
میشه لینک صفحه ی این خبر بدید:gol:
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دیگه جوابشو نده اینا فقط می خوان تخریب کنن وگرنه این چیزایی که من گفتم هر آدم منطقیی میتونه تشخیص بده
اتفاقاً باید روشنگری بشه، چون اکثر ما و من جمله همین خانم مسلمانیم، منتها این معضلات و مشکلات از اسلام نیست، از نحوه مسلمانی کردن ماست...
 

terajedi21

عضو جدید
من هنوز نمی دونم این غرب کیه که استنباطاتش رو مطرح میکنن!:surprised:
این که ایران نا مستعدترین مملکت ها برای زندگی جنس مونث هست بر کسی پوشیده نیست!و صد البته سایر ممالک جهان سوم که قریب به یقین همگی مسلمانند!البته این ربطی به بنیه دین و مسلک نداره این ایراد برداشت هاست من واقعا متاسفم که بگیم امنیت در ایران خیلی زیاده!اصلا امنیت نیست ابدا امنیت نیست این همه معتاد فقر و فحشا در شهر بدون گدا روزی 10 20 نفر رو باید با 200 تومنی ساپورت کنیم:Dبه یه پل رحم نمیکنن!ااصلا هم ایراد نیست این طبیعت یک جامعه با حداکثر بیکاری با 30 الی 40 میلیون معتاد هست!این جامعه ای هست که زوال است زوال است و کلاهبرداری و ذلت و خواری و پستی!نه حق معلومه نه محق بد و خوب رو نمیشه از هم تمایز داد جامعه ای که به بن بست رسیده پوچ گرا شده نه دین مانده نه ایمان اخر چطور میتونه امنیت و ارامش رو که برایند جامعه سالم و صالح هست برای خودش متصور بشه این جا رو با هیچ کجای دنیا مقایسه نکنید.
 

Similar threads

بالا