بالاخره مسلمان هستید یا نه؟؟؟؟

AmirtotY

عضو جدید
کار دین باجبار نیست راه هدایت وضلالت بر همه کس روشن گردید. (سوره بقره.آیه256)

وتوای رسول ما با آنانکه ایمان نمی آورند بگو که شما هر چه بتوانید بزشتکاری و معصیت خدا بپردازید ما هم بکار طاعت خود مشغول خواهیم بود. (سوره هود.آیه121)

پس اگر باز روی از خدا بگردانند ای رسول ما بر تو تبلیغ رسالت واتمام حجتی بیش نیست. (سوره نحل.آیه82)

ما این کتاب رابه حق برای هدایت مردم بر تو نازل کردیم.پس هرکس که هدایت یافت به سود خود اوست وهر که گمراه شد به زیان خود به گمراهی افتاده است و تو وکیل آنها نیستی. (سوره الزمر.آیه42)

متضاد آیات:
با هر که از اهل کتاب ایمان بخدا و روز قیامت نیاورده و انچه را خدا و رسولش حرام کرده حرام نمی دانند به دین حق نمی گروند قتال و کارزار کنید تا آنگاه با ذلت و تواضع باسلام جزیه دهند. (سوره توبه.آیه29)

بکشیدآنهائی را که به دین خدا روی نمی آورند تا فتنه وفسا د از روی زمین برطرف شود. (سوره بقره.آیه193)

پس از آنکه ماههای حرام بسررسید آنگاه مشرکین را هر کجا یافتید بقتل برسانید وآنها را دستگیرو محاصره کنید واز هر سو در کمین آنها باشید چنانچه از شرک توبه کردند ونماز اسلام بپا داشتندوذکات دادند پس از آنها دست بدارید که خدا آمرزنده و مهربان است. (سوره توبه.آیه5)

آنانرا بقتل برسانید هر کجا مشرکین را یافتید واز شهرهایشان آواره شان کنید چنانکه آنان شما را از وطن آ واره کردند.کارهای فتنه انگیز آ نان بدتراز کشتار است. (سوره بقره.آیه191)


همانطور که ملا حظه می کنید مشخص نیست مسلما نا ن در مقابل کسانی که بدین اسلام ایمان نیاوردند(مشرک.کافر.اهل ذمه.زندیق.مجوس.ملحد) باید چه عکس العملی نشان دهند.باید با آنان جنگ و قتال کنند یا انها را بحال خود رها کنند؟
 

.MosTaFa.

کارشناس تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
کار دین باجبار نیست راه هدایت وضلالت بر همه کس روشن گردید. (سوره بقره.آیه256)

وتوای رسول ما با آنانکه ایمان نمی آورند بگو که شما هر چه بتوانید بزشتکاری و معصیت خدا بپردازید ما هم بکار طاعت خود مشغول خواهیم بود. (سوره هود.آیه121)

پس اگر باز روی از خدا بگردانند ای رسول ما بر تو تبلیغ رسالت واتمام حجتی بیش نیست. (سوره نحل.آیه82)

ما این کتاب رابه حق برای هدایت مردم بر تو نازل کردیم.پس هرکس که هدایت یافت به سود خود اوست وهر که گمراه شد به زیان خود به گمراهی افتاده است و تو وکیل آنها نیستی. (سوره الزمر.آیه42)

متضاد آیات:
با هر که از اهل کتاب ایمان بخدا و روز قیامت نیاورده و انچه را خدا و رسولش حرام کرده حرام نمی دانند به دین حق نمی گروند قتال و کارزار کنید تا آنگاه با ذلت و تواضع باسلام جزیه دهند. (سوره توبه.آیه29)

بکشیدآنهائی را که به دین خدا روی نمی آورند تا فتنه وفسا د از روی زمین برطرف شود. (سوره بقره.آیه193)

پس از آنکه ماههای حرام بسررسید آنگاه مشرکین را هر کجا یافتید بقتل برسانید وآنها را دستگیرو محاصره کنید واز هر سو در کمین آنها باشید چنانچه از شرک توبه کردند ونماز اسلام بپا داشتندوذکات دادند پس از آنها دست بدارید که خدا آمرزنده و مهربان است. (سوره توبه.آیه5)

آنانرا بقتل برسانید هر کجا مشرکین را یافتید واز شهرهایشان آواره شان کنید چنانکه آنان شما را از وطن آ واره کردند.کارهای فتنه انگیز آ نان بدتراز کشتار است. (سوره بقره.آیه191)


همانطور که ملا حظه می کنید مشخص نیست مسلما نا ن در مقابل کسانی که بدین اسلام ایمان نیاوردند(مشرک.کافر.اهل ذمه.زندیق.مجوس.ملحد) باید چه عکس العملی نشان دهند.باید با آنان جنگ و قتال کنند یا انها را بحال خود رها کنند؟


به این میگن نگاه عمقی به قرآن
عزیزم از هر کتابی اگه چند خطش رو ببری بذاری کنار هم میشه متضاد پیدا کرد، باید کل مطلب رو بخونی، هم قبلش و هم بعدش

البته اگه از قبل نتیجه گیری نکرده باشی و عناد هم نداشته باشی.
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
کار دین باجبار نیست راه هدایت وضلالت بر همه کس روشن گردید. (سوره بقره.آیه256)

وتوای رسول ما با آنانکه ایمان نمی آورند بگو که شما هر چه بتوانید بزشتکاری و معصیت خدا بپردازید ما هم بکار طاعت خود مشغول خواهیم بود. (سوره هود.آیه121)

پس اگر باز روی از خدا بگردانند ای رسول ما بر تو تبلیغ رسالت واتمام حجتی بیش نیست. (سوره نحل.آیه82)

ما این کتاب رابه حق برای هدایت مردم بر تو نازل کردیم.پس هرکس که هدایت یافت به سود خود اوست وهر که گمراه شد به زیان خود به گمراهی افتاده است و تو وکیل آنها نیستی. (سوره الزمر.آیه42)

متضاد آیات:
با هر که از اهل کتاب ایمان بخدا و روز قیامت نیاورده و انچه را خدا و رسولش حرام کرده حرام نمی دانند به دین حق نمی گروند قتال و کارزار کنید تا آنگاه با ذلت و تواضع باسلام جزیه دهند. (سوره توبه.آیه29)

بکشیدآنهائی را که به دین خدا روی نمی آورند تا فتنه وفسا د از روی زمین برطرف شود. (سوره بقره.آیه193)

پس از آنکه ماههای حرام بسررسید آنگاه مشرکین را هر کجا یافتید بقتل برسانید وآنها را دستگیرو محاصره کنید واز هر سو در کمین آنها باشید چنانچه از شرک توبه کردند ونماز اسلام بپا داشتندوذکات دادند پس از آنها دست بدارید که خدا آمرزنده و مهربان است. (سوره توبه.آیه5)

آنانرا بقتل برسانید هر کجا مشرکین را یافتید واز شهرهایشان آواره شان کنید چنانکه آنان شما را از وطن آ واره کردند.کارهای فتنه انگیز آ نان بدتراز کشتار است. (سوره بقره.آیه191)


همانطور که ملا حظه می کنید مشخص نیست مسلما نا ن در مقابل کسانی که بدین اسلام ایمان نیاوردند(مشرک.کافر.اهل ذمه.زندیق.مجوس.ملحد) باید چه عکس العملی نشان دهند.باید با آنان جنگ و قتال کنند یا انها را بحال خود رها کنند؟

بهتره برید ببینید شان نزول ایات چه بوده و ایات درباره چه کسانی با چه شرایطی نازل شده.
درست نیست بدون تحقیق حرفی را رد یا قبول کنیم.
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک چیزی را من هیچ وقت نمیتونم درک کنم.
مثلا یک نفر ادعا میکنه که مسلمان هست.پیامبران و امامان و قران را قبول داره.
بعدش میاد میگه که من به حجاب اعتقاد ندارم.
یا وقتی همون طرف مشغول مشروب خوری هست.وقتی ازش میپرسی.میگه من قبول ندارم که مشروب خوری حرام هست.
یا طرف نماز نمیخونه.میگه اسلام به نماز خوندن و دولا شدن نیست.باید قلبت پاک باشه و میگه من با قلبم با خدا در ارتباطم و از این حرف ها که الان دراطراف من بسیارند.
درست یک مسلمون با بد حجابی یا مشروب خوری از مسلمونی ساقط نمیشه.
ولی اعتقاد نداشتن به انها بحثش فرق داره با عمل نکردن.
من طرفی را میشناسم که کاملا به همه چی اعتقاد داره .حتی فقط در ماه رمضون خدا را گول میزنه و روزه میگیره ونماز میخونه.
ولی هر روز زنا میکنه و میگه که زنا کردن مشکلی نداره .
یکی بیاد من را توجیه کنه که اشتباه میکنم یا نه


اشکال شما برمیگرده به تفاوت قایل نشدن بین دو کلمه: اسلام و ایمان.
«قالت الأعراب آمنا قل لم تؤمنوا و لکن قولوا أسلمنا و لما یدخل الإیمان فی قلوبکم...»؛ (10) «اعراب گفتند ایمان آوردیم، بگو ایمان نیاورده‌اید، ولی بگویید اسلام آورده‌ایم و هنوز ایمان به دل‌‌های شما راه نیافته است... .»

در فرهنگ اسلامی بین این دو مفهوم تفاوت وجود دارد. شما با به زبان اوردن شهادتین اسلام می اورید. ممکن است هزاران گناه هم بکنید اما تا وقتی منکر خدا و رسول نشوید مسلمانید اما ایمان مساله دیگری است. ایمان میزان بایبندی ما را به اعتقاداتمان میرساند . افرادی که شما مثال میزنید اگر خدا را قبول دارند و منکر حضرت محمد هم نیستند مسلمان هستند اما ممکن است ایمانشان ضعیف باشد و یک سری اعمال حرام را مرتکب شوند.
از اینها که بگذریم یک نوع نگاه کردن از بالا در بین قشر مذهبی ما وجود دارد که خیلی بداست و این در لحن شما هم هست. گناه را محدود نکنیم به زنا و شرب خمر و ...
اگر با حقایق اسلام اشنا شویم میبینیم که مثلا
در اسلام قبح دروغ بیشتر از شراب خواری است. یا ابروی کسی را ریختن یا ربا
خیلی قبحشان بالاست
«يا على درهم ربا اعظم عندالله من سبعين زنية...؛ اى على! يك درهم از ربا از نظر گناه و معصيت بدتر از هفتاد بار زناست».

چه بسا ماهای که خیلی خودمان را مومن تر از دیگران میبینیم وضعمان از افرادی که شما میگویید بدتر باشد
 

vleila

عضو جدید
ای بابا
شما میگی اگه قرار باشه پایبند نباشیم چرا اصولی داشته باشیم
من میگم باید داشته باشیم و سعی کنیم پایبند باشیم
چون هیچ کسی پیدا نمیشه که به همش پایبند باشه

شما که به همه اصولت نمی تونی عمل کنی چرا اصلا اصولی داری ؟ فایده این اصول چیه؟ (از جنس سوال خودتون)

برتری اینه که حداقل به بخشی از اون عمل می کنه، و وقتی هم از خدود خارج میشه احساس گناه می کنه. شما هر وقت از اصولت خارج میشی سعی می کنی دفعه دیگه تکرارش نکنی یا اینکه اصولت رو ببری زیر سوال؟
شاید من منظورمو بد بیان کردم.
ببینید وقتی من به یه سری اصول اخلاقی پایبندم ملاک تایید یا رد کردن آدما رو عمل به همون اصول میزام اما وقتی میگم مسلمونم کسی که به خدا و پیغمبرش اعتقاد نداشته باشه رو کاملا" یه آدم مطرود میدونم بدون اینکه اصلا" نوع رفتار اونو در نظر بگیرم.یعنی انگار واسهء تایید آدما حتما" باید یه برچسب مسلمون بودن داشته باشن حتی اگه به 1 درصد اعتقاداتشون هم عمل نکنن.نمی دونم منظورمو تونستم درست بیان کنم یا نه؟!
 

italy.omid

اخراجی موقت
برای منم یه سوال پیش اومده که چرا تمام کشورهای مسلمان عقب افتاده هستند ، یعنی چرا اسلام تو هر کشوری میره نتنها پیشرفت نمیکنه بلکه عقب هم میره ، حالا ما بازم نفت داریم از گشنگی نمیریم .
 

kamran_jh

عضو جدید
در ضمن فكر ميكنم به كسي مربوط نيست كه بالاخره كسي مسلمان يا هر چيز ديگه اي هست يا خير!
مهم اينه كه هر آدمي ذاتا خوبي و بدي رو درك ميكنه.
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو غره بدان مشو كه مي مينخوري
صد لقمه خوري كه مي غلام است آنرا!!!

در ضمن فكر ميكنم به كسي مربوط نيست كه بالاخره كسي مسلمان يا هر چيز ديگه اي هست يا خير!
مهم اينه كه هر آدمي ذاتا خوبي و بدي رو درك ميكنه.


غره بدان شدی که مِی خوری و نِی خوری صد لقمه

دانی که شروع لقمه ها ز مِی بوده تو را؟!

:gol::gol:

مسلمانی فقط به نماز و روزه نیست مجموعه ای از رفتارها رو هم شامل میشه که اگه در ما نباشه این میشه که بیتی که گفتی. اما مشکل اینه که ما شرایطمون رو با کسایی مقایسه می کنیم که میگیم اگه مسلمانی اینه که نخواستیم.
کافراش مسلون ترند.
اخلاق شخصی
اخلاق اجتماعی
ما در هردو مشکل داریم.
 
آخرین ویرایش:

.MosTaFa.

کارشناس تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
شاید من منظورمو بد بیان کردم.
ببینید وقتی من به یه سری اصول اخلاقی پایبندم ملاک تایید یا رد کردن آدما رو عمل به همون اصول میزام اما وقتی میگم مسلمونم کسی که به خدا و پیغمبرش اعتقاد نداشته باشه رو کاملا" یه آدم مطرود میدونم بدون اینکه اصلا" نوع رفتار اونو در نظر بگیرم.یعنی انگار واسهء تایید آدما حتما" باید یه برچسب مسلمون بودن داشته باشن حتی اگه به 1 درصد اعتقاداتشون هم عمل نکنن.نمی دونم منظورمو تونستم درست بیان کنم یا نه؟!



تا اونجایی که من میدونم در اسلام هم برچسب مسلمونی به خودی خود ارزشی نداره، مهم عمل به دستورات اسلامه
مطرود که میگین یعنی چی؟ منظورتون از این که اسلام غیر مسلمون ها رو بدون توجه به رفتارشون مطرود می دونه رو میشه بیشتر توضیح بدین؟ از کجا به این نتیجه رسیدین؟
کجا اسلام گفته فردی که برچسب مسلمونی داره و عملش اسلامی نیست بهتر از غیر مسلمون درستکاره؟
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
تا اونجایی که من میدونم در اسلام هم برچسب مسلمونی به خودی خود ارزشی نداره، مهم عمل به دستورات اسلامه
مطرود که میگین یعنی چی؟ منظورتون از این که اسلام غیر مسلمون ها رو بدون توجه به رفتارشون مطرود می دونه رو میشه بیشتر توضیح بدین؟ از کجا به این نتیجه رسیدین؟
کجا اسلام گفته فردی که برچسب مسلمونی داره و عملش اسلامی نیست بهتر از غیر مسلمون درستکاره؟


ایشون منظورشون یک عده ای از مسلمانهاست که خودشان را از بقیه بهتر میبینند و هر کس مثل انها فکر نکند کافر و منافق و...هزار تا انگ میخوره است .اما نباید تعمیم داد.همه که این طوری نیستند. تازه اگر با اسلام حقیقی اشنا شویم میبینیم که این جور روحیه ها شیطانی است.
اصلا شیطان کلامش همین بود "انا خیر منه"من بهتر از ادمم و به محض اینکه اینطور حرف زد خداوند او را رجیم نامید.
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
[درباره ی تحریف قران و صحبتهای شما و .. نمیخوام اینجا بحث کنم چون جاش نیست
اگه بخوای تو یه تاپیک دیگه بحث میکنیم انشاءالله
ولی اونهارو مثال زدم تا بگم خیلیها برای اعتقادشون دلیل دارن منم میگم مطمئنا دلیل دارن...منظور من از تحقیق این بوده که طرف خودش دنبال یه چیز رفته باشه...مثلا برره کل کتاب اصول کافی و همه اینهارو خونده باشه..تا دلیلی برای عملش بیاره که بتونه حتی من رو قانع کنه...اونوقت میشه تعمیم داد نظر درست رو
حالا اون دلیل شاید برای شما قابل قبول نباشه! و بلاعکس شاید دلایل شما هم برای من قابل قبول نباشه ( که این طبیعیه چون انسانها با هم فرق دارن) همون چیزی که من گفتم
اما اینکه میگی اعتقاد اونها باید با نظر عده ای خاص جور در بیاد قبول ندارم
چون مشخص نیست اون عده ی خاص قطعا درست فکر میکنن!! حتی اگه تمام دنیا همفکرشون باشن! نمی دونم از کدوم جمله من این برداشت رو داشتی
اما گفتم....قران 2بخشه...چیزی که ثابت شده...و قسمت شبهات
این شبهات رو با روایت و تاریخ و اینا میسنجن...قسمت ثابت که همه اتفاق نظر دارن..این قسمت شبهات که ممکنه فرق کنه...شما میگی با افراد خاصی جور در بیاد در حالی که من خودم با این مشکل دارم....به همین دلیل میگم مرجع تقلیدی که وارد افکار ادم بشه قبول ندارم
تو زندگیم نگفتم کسی 100%درست فکر میکنه..حتی خدا هم میدونه و از ما توقع نداره...فقط گفته سمت من بیاین..کمکتون میکنم تا خیلی چیزهارو درک کنین...زمانی که دلتون امادگیش رو پیدا کرده..اما این خیلی چیزها دلیل بر کلیت نمیشه
(زمان پیامبرا هم هر پیامبری که میومد حرف جدیدی داشت که کلی مخالف داشت و با عقل اونها جور در نمیومد ولی ایا این به اون معنیه که حرف اون اکثریت یا عده ی خاص درست بوده و پیامبرا نه؟ )
الان نه پیامبری هست که بگه کدوم درسته و کدوم غلط نه خدا خودش با کسی حرف زده و گفته و میشه فهمید کدوم درست کدوم نه
همونطور که شما الان داری میگی «من قبول ندارم» ، «برای من قابل قبول نیست» ، «به نظر من این درسته» و ... و نمیتونید بگید خدا خودش به شما گفته و قطعی بگید اونها هم همین نظرو دارن و میگن «به نظر من این جزو اسلام نیست» ، «من به این اعتقاد ندارم» و ...
اما چه طور شما خودتونو محق میدونید که بگید اونها قطعا اشتباه میکنن و شما درست میگی (حالا با هر دلیل و منطق و مدرکی) ولی این حق رو برای اونها قاپل نمیشی که هر طور اعتقاد دارن عمل کنن؟؟ تازه اونها با شما هم کاری ندارن و قصد ندارن شمارو مجاب کنن که اعتقادشون درستتره!! اما شما درست برعکس عمل میکنید و این حق رو برای خودتون میدونید که به اونها بگید نه اشتباهه، نه غلطه و این از راحت طلبیه و ...!! دقیاق این جمله رو به روایتی از پیامبر ارجاع میدم که میفرمایند:مسلمان واقعی کسیه که در قرن های بعد فقط به یک کتاب و چندتا گفته و حدیث ایمان میاره...من همیشه از این جملات استفاده میکنم چون میگن منم درست نمیگم...فکر تغییر میکنه...فکر الان من اینه...خدا داند چند سال دیگه چی بشه..اما امیدوارم تو جهت مثبت سیر کنه....دلیل یکی از چیزایی که میگم قران از خداست هم همینه
من تنها گفتم کسی که حرف میزنه باید برای حرفش دلیل بیاره..دلیل دل یا فقط عقل پذیرای من نیست....چون ممکنه بعد دوم عقل یا بعد دوم انسان که همون جسم باشه بر اون چیزی که درسته نظر منفی بده...و همیشه بعد جسمانی رو انسان برای راحتی خودش ترجیح میده
من در مورد قسمت ثابت دین میگم همینه....چون واقعا هم همینه
اما قسمت شبهات دین..حرفهای هرکسی رو میشنوم با ذکر دلیل...منم دلیل و حرفای خودم رو میگم..تا به یه نتیجه برسیم

درباره ی جمله ی اخرتون که پررنگ کردم
اتفاقا بحث منم همین بود و هست
من تو پست اولمم گفتم که تا زمانی که همه درصدد این باشیم که اون یکیو مجاب کنیم یا یکی مارو مجاب کنه وضع همینه! اما چه لزومی به این کار هست؟ شخصا اینو نمی پذیرم...قبلا هم گفتم...مسائل شخصی مال شخص هستش...دین چیزی شخصیه و باید برای اون تبلیغات بشه نه اینکه به زور مسلمون بشه.و مشکل منم یا این نظام دینی تو همینه نه تو ایدئولوژی دین
شاید یکی دلش نخواد اصلا درباره اعتقداتش با شما بحث کنه و برای شما اثبات کنه! شاید میدونه فایده نداره و فقط سعی میکنه خودش بهش عمل کنه و بذاره بقیه هر جور فکر میکنن باشن! چرا مدام دنبال اینید که یکی واسه عقیده اش مجابتون کنه یا شما یکیو مجاب کنید؟
قطعا همینه....منم هیچکس رو مجاب به این کار نکردم....تو تاپیکی که واسپر زده بود نوشتم..ما وظیفه نداریم به کسی بابت اعتقادش توهین کنیم...حتی اون به غیر دین هم داره تشویق میکنه ما وظیفه نداریم اون رو بگیریم..بزنیم....ما در مقابل اون دین خودمون رو تبلیغ میکنیم...مردم تصمیم بگیرن
و میشه جواب شما......اگه یکی بیاد بگه خدا نیست...من بهش فحش نمی دم بره خونشون
من پستش رو جواب میدم و دلیل میارم..که اگه کسی اومد خوند..هر2 رو بخونه تصمیم بگیره

مجرمم نمیدونم ولی همینکه راحت رو قضاوت خودتون و با معیارهای خودتون برای بقیه حکم میدید فکر میکنم نشون دهنده ی دیدتون به این ادما باشه. حالا اسمشو مجرم نذارید بگید محکوم یا ... زیاد فرقی نمیکنه
هرگز دینم به من همچین اجازه ای نداده و منم هرگز همچین جسارتی به کسی نمیکنم
دقیقا چیزیه که باعث شده من هم علیه بعضی از اقایون بلند شم و حرفم رو بزنم دقیقا همینه و دینی که اونا دارن به تاراج میبرنش

امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم ایشالا منم منظورم رو رسونده باشم..ضمنا شاید یکم درمورد من اشتباه فکر مکنی;)
ضمنا
من حتی تا الان به شما لفظی نزدم که شما دین ندارید..یا دینتون فرق داره...یا هرچیز دیگه ای....دلیل جواب دادنم به پستای شما رو هم بالا گفتم.......و تو زندگیم راجع به دین هیچکس نظری ندادم و نخواهم داد...نمی دونم از کدوم جمله من این بداشت رو داشتی...من دارم میگم نظر من اینه...و نظر شما اینه.....خوب شما میگی قران تحریف شده من گفتم نشده...چون اینا قواینن ثابت هستن......اما در مردو شبهات دین من نظر میدم..شما نظر میدی..هر کس خواست ماله منو قبول میکنه...هرکی نخواست ماله شما رو...از قدیم بحث هایی که ایجاد میشد اینطوری بود...کسی هم نمی خواست بحث کنه ادامه نمی داد...شاید من هنوز تو قدیم سیر میکنم..هنوز مدرن نشدم اما به هر حال اگه مایل نیستی از ادامه بحث یک جمله سادس...نمی خوام ادامه بدم
ارزو موفقیت
مجید جان منو سر کار گذاشتی؟! :D
خب تو هم که داری حرف منو میزنی! :D
پست اول منو بخون لطفا
من در جواب واسپر و تاپیکش گفتم که نباید خودشو محق بدونه که بخواد درباره بقیه بر اساس معیارهای خودش تصمیم بگیره و قضاوت قطعی کنه چون شاید اون شخص مقابل درست بگه که خب تو هم موافق احترام به خرد شخص مقابلی پس دیگه بحثی نمیمونه ;)
اما درباره ی قران و تحریف و ... که اختلاف نظر داریم الان که متاسفانه نمیشه ولی بعد امتحانا که فرصت بیشتر بود و ذهن و وقتمون ازادتر بود در خدمتم :gol:
اشکال شما برمیگرده به تفاوت قایل نشدن بین دو کلمه: اسلام و ایمان.
«قالت الأعراب آمنا قل لم تؤمنوا و لکن قولوا أسلمنا و لما یدخل الإیمان فی قلوبکم...»؛ (10) «اعراب گفتند ایمان آوردیم، بگو ایمان نیاورده‌اید، ولی بگویید اسلام آورده‌ایم و هنوز ایمان به دل‌‌های شما راه نیافته است... .»

در فرهنگ اسلامی بین این دو مفهوم تفاوت وجود دارد. شما با به زبان اوردن شهادتین اسلام می اورید. ممکن است هزاران گناه هم بکنید اما تا وقتی منکر خدا و رسول نشوید مسلمانید اما ایمان مساله دیگری است. ایمان میزان بایبندی ما را به اعتقاداتمان میرساند . افرادی که شما مثال میزنید اگر خدا را قبول دارند و منکر حضرت محمد هم نیستند مسلمان هستند اما ممکن است ایمانشان ضعیف باشد و یک سری اعمال حرام را مرتکب شوند.
از اینها که بگذریم یک نوع نگاه کردن از بالا در بین قشر مذهبی ما وجود دارد که خیلی بداست و این در لحن شما هم هست. گناه را محدود نکنیم به زنا و شرب خمر و ...
اگر با حقایق اسلام اشنا شویم میبینیم که مثلا
در اسلام قبح دروغ بیشتر از شراب خواری است. یا ابروی کسی را ریختن یا ربا
خیلی قبحشان بالاست
«يا على درهم ربا اعظم عندالله من سبعين زنية...؛ اى على! يك درهم از ربا از نظر گناه و معصيت بدتر از هفتاد بار زناست».

چه بسا ماهای که خیلی خودمان را مومن تر از دیگران میبینیم وضعمان از افرادی که شما میگویید بدتر باشد
:gol:
ایشون منظورشون یک عده ای از مسلمانهاست که خودشان را از بقیه بهتر میبینند و هر کس مثل انها فکر نکند کافر و منافق و...هزار تا انگ میخوره است .اما نباید تعمیم داد.همه که این طوری نیستند. تازه اگر با اسلام حقیقی اشنا شویم میبینیم که این جور روحیه ها شیطانی است.
اصلا شیطان کلامش همین بود "انا خیر منه"من بهتر از ادمم و به محض اینکه اینطور حرف زد خداوند او را رجیم نامید.
:gol:
تو غره بدان مشو كه مي مينخوري
صد لقمه خوري كه مي غلام است آنرا!!!
مرسی
:gol::gol::gol:
 

.MosTaFa.

کارشناس تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
ایشون منظورشون یک عده ای از مسلمانهاست که خودشان را از بقیه بهتر میبینند و هر کس مثل انها فکر نکند کافر و منافق و...هزار تا انگ میخوره است .اما نباید تعمیم داد.همه که این طوری نیستند. تازه اگر با اسلام حقیقی اشنا شویم میبینیم که این جور روحیه ها شیطانی است.
اصلا شیطان کلامش همین بود "انا خیر منه"من بهتر از ادمم و به محض اینکه اینطور حرف زد خداوند او را رجیم نامید.

:gol:
اون یه عده کافرند و همه را به کیش خود پندارند
غرور انسان رو به زمین میزنه
 

ooraman

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببین دوست عزیز(منظورم استارتر تاپیکه) بله مسلمونه واقعی کسی هست که به تمام تعالیم دینش عمل کنه اصلا هر دینی نه فقط اسلام...اگه منظورتو درست متوجه شده باشم منظورت اینه که وقتی مسلمونی باید همه دستوراتشو اجرا کنی نه یکیشو اجرا کنیو اون یکی و نه...اگه درست فهمیدم باید بگم که توی جامعه ما و اصلا تمام دنیا همچین کسایی به تعداد انگشتای دستم نیستن...شما مسلمونی ولی غیبت نمیکنی؟دروغ نمیگی؟توهین نکردی؟تهمت چی تهمت نمیزنی؟ و هزارتا چیز دیگه که در تعالیم اسلام منع شدن ولی انجام میشه(منظورم از شما شمای نوعی هستش) پس همونطور که میبینی همه اون قسمتی از دینو اجرا میکنن که دلشون میخواد حالا یکی دلش میخواد حجابشو ندید میگیره یکی نمازشو یکی غیبتشو و غیره...من نمیگم این مسئله درسته یا غلط میگم همه دارن همین کارو میکنن فقط دستوراتی که باید انجام بدن و نمیدن با هم فرق داره
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
نه عزیزم، اینها همه برداشته جناب عالیه از اسلام که همه از کینه و نفرت نشأت میگیره. اینها همه کارهایی‌ که هم نوت انجام میدان منتهی زورت بهشون نمیرسه به اسلام بند میکنی‌. آخه اسلام زبون نداره بیاد جوابتو بده. اما مسلمونای واقعی‌ که دارن پس لطفا دیگه هرچی‌ به ذهن مبارک میرسه تایپ نکن اینجا یه کم هایا و عفت داشته باش.
;)
ایوالله به شما

دقیقا همینه

یه عده از اسلام فقط سنگسار رو شنیدن
تازه فقط شنیدن
اگه بهشون بگی تو تمام ادیان سنگسار وبده باورشون میشه یا نه؟

اسلام ایین مهربانی است
ایین عطوفت است و مهر

و ما و مسلمانیمان
مسلمانی ما نباید در حد حرف باشد
بگوییم شیعه هستیم و علی (ع9 را دوست داریم اما تمام کارهایمان خلاف او باشد
نماز نخوانیم و یا نماز را سهل بگیریم
روزه خواری کنیم
دروغ بگوییم
و.......
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مجید جان منو سر کار گذاشتی؟! :D
خب تو هم که داری حرف منو میزنی! :D
پست اول منو بخون لطفا
من در جواب واسپر و تاپیکش گفتم که نباید خودشو محق بدونه که بخواد درباره بقیه بر اساس معیارهای خودش تصمیم بگیره و قضاوت قطعی کنه چون شاید اون شخص مقابل درست بگه که خب تو هم موافق احترام به خرد شخص مقابلی پس دیگه بحثی نمیمونه ;)
اما درباره ی قران و تحریف و ... که اختلاف نظر داریم الان که متاسفانه نمیشه ولی بعد امتحانا که فرصت بیشتر بود و ذهن و وقتمون ازادتر بود در خدمتم :gol:

:gol:

:gol:

مرسی
:gol::gol::gol:

بابا من 10بار گفتم
تو قبول نمیکردی که:D
این بشر هم سوالش دو وجهی بود
خودتون رو از لحاظ دینی مسلمون میدونین ایا؟
و وجه دومش مسلمونی؟
من با دید وجه اول اومدم:d
باشه...ایشالا یه بحثی بزاریم بیشتر خوش بگذره:d
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[B گفت:
نشانه های مومن از نگاه امیر الموُ منین علی علیه السلام[/B]

;2137365]صفات مومن واقعی از زبان امام علی (ع)
سلام ، همه ما مسلمان هستیم و خود را مومن خدا می دانیم ولی آیا میدانید صفات یك مومن چیست؟
حدیثی كه انتخاب كردم از كلام امام علی (ع) است و از كتاب اصول كافی نقل می كنم.
امید است كه ما هم گوشه ای از این صفات را داشته باشیم.

امام صادق علیه السلام فرمود : مردیكه نامش همام و خداپرست و عابد و ریاضتكش بود ، در برابر امیرالمومنین علیه السلام كه سخنرانی می فرمود برخاست و گفت : یا امیرالمومنین !
اوصاف مومن را برای ما آنطور بیان كن كه گویا در برابر چشم ماست و به او می نگریم ، فرمود:
ای همام ، مومن همان انسان زیرك و باهوشی است كه شادیش بر چهره و اندوهش در دلش باشد ، فراختر دل تر از همه چیز و متواضعتر از همه كس است ، از هر نابودی گریزان و به سوی هر خوبی شتابانست ، كینه و حسد ندارد ، به مردم نمی پرد و دشنام نمی دهد ، عیبجو نیست و غیبت نمی كند ، گردن فرازی را نمی خواهد و شهرت را ناپسند شمرد ، اندوهش دراز و همتش بلند و خاموشیش بسیار است ، با وقار است و متذكر ، صابر است و شاكر ، از فكر خود غمناك است و از فقر خویش شادان ، خوش خلق و نرم خو است ، با وفا و كم آزار است ، دروغزن و پرده در نیست.

اگر بخندد دهن ندرد و اگر خشم كند سبكسری نورزد ، خنده اش بر لبهاست و پرسشش برای دانستن و دوباره پرسیدنش برای فهمیدن ، دانشش بسیار و برباریش بزرگ و مهربانیش زیاد است ، بخل نورزد و شتاب نكند ، دلتنگی نكند و مستی ننماید ، در قضاوت خلاف حق نگوید و در علمش بیراه نرود ، از سنگ خارا محكمتر است و در كسب و كار از عسل شیرین تر ، نه حریص است و نه بی تاب و نه خشن و نه پر مدعی و نه متكلف و نه پر كنجكاو ( در امر دنیا ) ، نزاع كردنش نیكو و مراجعه كردنش شرافتمندانه است ، عادلست اگر خشم ورزد ، ملایمست اگر چیزی خواهد ، بی باك و پرده در و زور گو نیست ، دوستیش صمیمانه وپیمانش محكم و در قرار داد باوفاست.

مهربان و چسبان و بردبار و گمنام و كم زواﺌد است ، از خدای عزوجل راضی و مخالف هوای نفس خویش است ، بزیر دستش درشتی نكند و در آنچه به او مربوط نیست وارد نشود ، یاور دین وحامی مومنین و پناه مسلمین است ، ستایش مردم از او گوشش را ندرد ( فریفته اش نسازد ) و طمع دلش را نخراشد ، بازی های كودكانه حكمتش را نگرداند و مر نادان به دانشش پی نبرد.

می گوید و به كار می بندد ، دانشمند است و دور اندیش ، ناسزا نگوید و سبكی نكند و صلحه رحم كند و بر آن ها گرانبار نشود ، بخشش كند بدون اسراف ، نیرنگ باز و حیله گر نیست ، پیگیر عیب كسی نباشد و بر هیچكس ستم نكند ، با مردم ملایمت دارد و ( برای قضاﺀ و حواﺌج آنها ) در روی زمین كوشش می كند ، یاور ناتوانست و دادرس بیچاره ، پرده ای را ندرد و رازی را آشكار نسازد ، گرفتاریش زیاد و شكایتش اندك است ، اگر خوبی بیند به یاد آورد و اگر بدی بیند نهان كند ، عیب را بپوشد و غیب نگهدارباشد ( آبروی مردم را در نبودشان نگهدارد ) ، از خطا در گذرد و از لغزش چشم پوشی كند ، به نصیحتی آگاه نشود كه آنرا رها كند و هیچ كج روی را اصلاح نكرده نگذارد ، امین است و باوفا و پرهیزكار و پاكدامن و بی عیب وپسندیده ، نسبت به مردم عذر پذیر است و از آنها به نیكی یاد می كند و حسن ظن دارد و در نهان خود را ‌( و خود را به عیب ) متهم می كند.

از روی فهم و دانش برای خدا دوست شود و با دور اندیشی و تصمیم برای خدا از مردم كناره گیرد ، شادمانی نابخردش نسازد و خوشحالی بسیار عقلش را نبرد ، یادآور دانا باشد و معلم نادان ، كسی از او انتظار شر ندارد و از بلایش نترسد ( زیرا شر و بلا به كسی نرساند ) ، كار وكوشش هر كس را از خود خالص تر داند و نفس هر كس را از نفس خویش صالحتر شناسد ، عیب خود را میداند و گرفتار غم خویش است ، جز به پروردگارش به چیزی اعتماد نكند ، غریب و یكتا و بی علاقه ( و اندوهگین است ) ، برای خدا دوستی كند و در راه خدا جهاد نماید تا از خوشنودی او پیروی كرده باشد ، خودش به خاطر خویش انتقام نگیرد ( بلكه انتقام را به خدا واگذارد ) و در مورد خشم پروردگارش دوستی نكند.

با فقرا بنشیند و با راستان راست باشد و اهل حق را یاری كند ، یاور خویشاوند است و پدر یتیم و شوهر بیوه زنان و مهربان به مستمندان ، در گرفتاری ها آرزوی او كشند و در سختی ها به او امیدوارند ، با نشاط است و خشرو ، نه عیبجو و ترش رو ، محكم است و فرو خورنده خشم ، خندان لب است و دقیق نظر و بسیار پرهیز ( نادانی نكند و در برابر نادانی دیگران بردباری ورزد ) بخل نكند و در برابر بخل دیگران صبر كند ، تعقل كند تا شرم ورزد و قناعت كند تا بی نیاز گردد.

شرمش بر شهوتش برتری دارد و دوستیش بر حسدش و گذشتش بر كینه اش ، جز سخن درست نگوید و جز لباس اقتصاد نپوشد ، با تواضع راه رود و در اطاعت پروردگارش خاضع باشد، در همه احوال از خدا راضی است ، نیتش خالص است و اعمالش بی غش و نیرنگ بازی ، نگاهش عبرت است و سكوتش فكرت و سخنش حكمت ، خیر خواه و بخشنده و برادر است ،در نهان و آشكار نصیحت كند ، از برادرش دوری نكند و غیبت ننماید و با او مكر نورزد ، بر آنچه از دستش رفته افسوس نخورد و بر مصیبتی كه به اورسیده اندوهگین نشود ، توقع بیجا ندارد و هنگام سختی سست نشود ، در زمان خوشی مست نگردد ، بردباری را با دانش آمیزد و عقل را با صبر ، تنبلی را از او دور بینی ونشاطش را پیوسته ، آرزویش نزدیك و لغزشش كم است ، منتظر مرگ است و دلش خاشع ، به یاد خداست و نفسش قانع و جهلش زدوده و كارش آسان است ، برای گناهش غمگین است و شهوتش مرده و خشمش فرو خورده و خلقش نا آلوده ، همسایه اش از او آسوده است و بر سر خود پسندی نیست ، به آنچه برایش مقدر شده قانع است ، بردباریش متین و كارش محكم و تفكرش بسیار است.

با مردم در آمیزد كه دانا شود وسكوت كند كه سالم ماند و بپرسد كه بفهمد و تجارت كند كه سود برد ، گوش دادنش به سخن خوب برای بالیدن به دیگران نیست ( پست حساس را نپذیرد كه آن را وسیله گناه و زشت كاری سازد ) و سخن گفتنش برای زورگویی به دیگران نیست ، خودش از خویش در زحمت است و مردم از او در راحت ، خودش را برای آخرتش به زحمت افكنده و مردم را از شر وآزار خود راحت ساخته ، اگر بر او ستمی شود صبر كند تا خدا برایش انتقام گیرد ، دوریش از هركه دوری می كند بغض و كناره گیری از آلودگی است و نزدیكی اش به هر كه نزدیك میشود ملایمت و مهربانی است ، دوریش برای خود پسندی و بزرگ فروشی نیست و نزدیكی اش برای فریب ونیرنگ نیست بلكه از پیشینیان اهل خیر پیروی كند و خود پیشوای نیكان پس از خود باشد.

راوی گوید : همام فریادی كشید و بیهوش بیفتاد ، امیرالمومنین (ع) فرمود : همانا به خدا من از بیتابی او ترسان بودم . سپس فرمود : اندرزهای رسا با اهل اندرز چنین میكند.

شخصی عرض كرد : شما را چه شده ؟ ( كه فریاد نكشی و بیهوش نشوی ) فرمود : هركسی را اجلی است كه از آن نگذرد و سببی است كه از آن تجاوز نكند ، آرام باش و دیگر مگو كه شیطان این سخن را به زبانت دمید.
درباره بیماری روح ، ابتدا باید گفت که اخلاق جمع خلق است. خلق و خوی در صورتی که تداوم پیدا کند صفت می شود. وقتی یکبار حسودی می کنیم ، خلق حسادت داریم ؛ ولی ، اگر این خلق بارها تکرار شود تا حدی که جز ذات ما گردد و از آن جدا نشویم ، تبدیل به صفت می شود. خلق رذیله ، ما را از قرب به حق تعالی باز می دارد ؛ لذا ، باید از آن دوری کنیم.
اکثر انسانها خلق رذیله دارند ، نه صفت رذیله و نشانه آن پشیمانی و توبه آنها از خلق ناشایست خود است. وقتی توبه واقعی _ توبه نصوح _ می کنیم ؛ در واقع ، جلوی تبدیل شدن خلق ( رذیله ) به صفت را می گیریم. زمانی که خلق تبدیل به صفت شد ، پایه های آن محکم می شود و به راحتی نمی توان از آن دور شد. در قرآن کریم محکم شدن صفت را در روح و قلب اینگونه معرفی می کند : « فی قُلُوبِهِم مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللهُ مَرَضاً وَ لَهُم عَذابٌ اَلیمٌ بِما کانُوا یَکذِبُون : دلهای آنان مریض است ؛ پس ، خدا بر مرض ( جهل و عناد ) ایشان بیفزاید و برای آنهاست عذاب دردناک ، بدین سبب که دروغ می گویند و با اهل ایمان دورنگی و نفاق می کنند. » ( بقره / ۱۰ )
تصور کنید صفحه سفیدی در دست شما است و با قلم تیره ، لکه ای روی آن می گذارید ؛ سپس ، تعـداد لکـه ها را بیشـتر می کنیـد تا حـدی که میـزان تیرگـی بقـدری زیـاد می شـود کـه سفیـدی را مـی پوشاند. حال صفحه کاغذ دیگر سفید نیست. صفحه سفید ، مثل روح پاک یک نوزاد است. این صفحه از جانب خداست و همان نفخه الهی است که قبلاً هم گفتیم. ما با ارتکاب به عمل ناشایست یا اکتساب خلق رذیله ، لکه ای تیره بر این صفحه می گذاریم. وقتی خلق رذیله در ما تکرار شد _ چه تکرار یک خلق و یا رذایل مختلف _ تعداد این لکه ها زیاد می شود ، به حدی که روح را آلوده می کند. در چنین حالتی روح بیمار می شود و روح بیمار ، با گذشت زمان ، خلق رذیله را به صورت صفت (رذیله) کسب می کند. در حقیقت روح به قدری اخلاق رذیله را در خود جای می دهد که رذیله ، از خلق به صفت تبدیل می شود. وقتی روح و دل تاریک و ظلمانی شد ، در یک حجاب غلیظ فرو می رود. این حجاب غلیظ ظلمانی ، روح را نه تنها از نیل به سعادت باز می دارد ؛ بلکه آن را به سوی شقاوت و هلاکت می کشاند. حجابی که مانند غبار بر جان و دل می نشیند. این حجاب همان حجابی است که حافظ در اشعار خود بدان اشاره می کند و اهل معرفت را به دوری از آن امر می کند.
حجاب چهره جان می شود غبار تنم خوشا دمی که از این چهره پرده برافکنم
انسانی که روح تاریک و محجوب دارد ، عقلش هم زایل می شود. آنچه را که می گوید و آنچه را که انجام می دهد درک نمی کند. هر چـه به او هشـدار می دهنـد تا بیدار شـود ، اصـلاً نمی فهمـد چـه می گویند تا چه رسد به بیدار شدن. احوال ایشان در قرآن اینگونه است : « خَتَمَ اللهُ عَلی قُلُوبِهِم وَ عَلی سَمعِهِم وَ عَلی اَبصارِهِم غِشاوَه وَ لَهُم عَذابٌ عَظیمٌ : قهر خدا مهر بر دلها ، پرده بر گوشها و چشمهای ایشان نهاد ( که فهم حقایق و معارف الهی را نمی کنند ) و برای ایشان عذابی سخت است.»( بقره / ۷ )
روح و دل ، جان و قلب ، فطرت و سرشت ، ذات و درون انسان زمانی که از عقل جدا شود تنها جسم می ماند و تاثیر بیماری روح بر آن. این جسم ، هیچ کاری را به درستی انجام نمی دهد. حتی اگر با صدای زیبا و لحن صحیح قرآن و دعا بخواند _ که آن هم توفیقی از جانب خداست _ تاثیر معنوی بر او و دیگران ندارد. هر چه بیشتر زندگی می کند ، بیشتر از خدا دور می شود. هیچ حسنه ای از او صادر نمی گردد. زیارت می رود ، به امام یا امامزاده سلام می دهد و جوابی نمی شنود. _ البته ، مقصود شنیدن به گوش جان است _
در مقابل ، افرادی هستند که بی سوادند ، قرآن و دعا را اشتباه می خوانند ، اعراب درست نمی گذارند، تجوید را رعایت نمی کنند ؛ ولی ، چون روحشان سالم است ، خواندن آنها به دل می نشیند و خداوند هم می پذیرد. چنین افرادی در عین بی سوادی و جهالت ، نورانی و پاک هستند.
انسانی که روحش از حجابهای ظلمانی رها شود ، همه اعمالش عبادت است. قرآن کریم در این باره چنین می فرماید : « قُل اِنَّ صَلاتی و نُسُکی و مَحیایَ وَ مَماتی لِلّهِ رَبِّ العالَمین : بگو ای پیغمبر نماز و طاعت و کلیه اعمال و مرگ و زندگی من همه برای خداست که پروردگار جهانهاست. » (انعام / ۱۶۲


از تمامیه دوستان میخوام متن بالارو به دقت بخونن
و به چندتا سوال جواب بدن:
1)کجای این کارا موجب شکست میشه
2)کجای این کارا موجب پسرفت میشه
خیلی از مواردی که نیست و ما تو افکار خودمون ساختیم مشخص میشه
فکر میکنم کاملترین بوده
مسلمان واقعی یعنی این
همه تلاش میکنیم به اینجا برسیم.....شاید یکی بیشتر از ما
اما باید به اینجا رسید....همه از حقیقت تصلی دوریم چون با ذهن خودمون تشخیصص میدیک این درسته این نیست
درست اینه که بالا نوشته
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان یکسری مبانی هست که همه ما در اونها اشتراک نظر داریم و اگه این اشتراک نظرها رو کنارهم بزاریم زیادهست. اما چیزی که ماها رو از هم دورنگه داشته و اختلافات گاهی باتوهین به هم و بیشتر به مصادیق هست، بهتره فاز این مسائل رو در پست ها از هم جدا کنیم.
بعضی دوستان اینجا یک جور صحبت می کنن و در تاپیک دیگه ای وارد فاز توهین میشن خوبه که همه جا یک شکل عمل بشه. تا کسی فکرنکنه طرف یک جور نفاقی در درونش هست و جانماز آب میکشه.
قصد جسارت به هیچکس رو نداشتم.
 

wasper

عضو جدید
ببین دوست عزیز(منظورم استارتر تاپیکه) بله مسلمونه واقعی کسی هست که به تمام تعالیم دینش عمل کنه اصلا هر دینی نه فقط اسلام...اگه منظورتو درست متوجه شده باشم منظورت اینه که وقتی مسلمونی باید همه دستوراتشو اجرا کنی نه یکیشو اجرا کنیو اون یکی و نه...اگه درست فهمیدم باید بگم که توی جامعه ما و اصلا تمام دنیا همچین کسایی به تعداد انگشتای دستم نیستن...شما مسلمونی ولی غیبت نمیکنی؟دروغ نمیگی؟توهین نکردی؟تهمت چی تهمت نمیزنی؟ و هزارتا چیز دیگه که در تعالیم اسلام منع شدن ولی انجام میشه(منظورم از شما شمای نوعی هستش) پس همونطور که میبینی همه اون قسمتی از دینو اجرا میکنن که دلشون میخواد حالا یکی دلش میخواد حجابشو ندید میگیره یکی نمازشو یکی غیبتشو و غیره...من نمیگم این مسئله درسته یا غلط میگم همه دارن همین کارو میکنن فقط دستوراتی که باید انجام بدن و نمیدن با هم فرق داره

متاسفانه شما منظور من را اشتباه گرفتی.
پست اول را دوباره بخون.
من اصلا بخث این نمیکنم.اصلا قضیه به عمل کردن دستورات دین نیست.
قضیه اعتقاد نداشتن به اینها هست.
مثلا یکی نماز نمیخونه .من با این شخص کاری ندارم.
ولی یکی اصلا به نماز خوندن که اساس دین اسلام هست اعتقاد نداره و باز هم میگه من مسلمونم.
شما باید بارها از افراد شنیده باشید میگویند که نماز خوندن چیه .من تو دلم با خدای خودم حرف میزنم و از این بهانه
یعنی این افراد به نماز اعتقادی ندارند ولی باز بهشون بگی دینت چیه.میگه مسلمون هستم.
اگه قضیه به خدا پرتی باشه.که یک بودا هم خدا را میپرسته.
منظور من این بود
 

oneunited

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه عزیزم، اینها همه برداشته جناب عالیه از اسلام که همه از کینه و نفرت نشأت میگیره. اینها همه کارهایی‌ که هم نوت انجام میدان منتهی زورت بهشون نمیرسه به اسلام بند میکنی‌. آخه اسلام زبون نداره بیاد جوابتو بده. اما مسلمونای واقعی‌ که دارن پس لطفا دیگه هرچی‌ به ذهن مبارک میرسه تایپ نکن اینجا یه کم هایا و عفت داشته باش.

چقدم جوابت با آواتارت همخونی داره :surprised: مسلمان واقعی !!!!!
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو غره بدان مشو كه مي مينخوري
صد لقمه خوري كه مي غلام است آنرا!!!
غره بدان شد که مِی خورَد و مینخورََد صد لقمه

دانی که شروع لقمه ها ز مِی بوده او را؟!

:gol::gol:

مسلمانی فقط به نماز و روزه نیست مجموعه ای از رفتارها رو هم شامل میشه که اگه در ما نباشه این میشه که بیتی که گفتی. اما مشکل اینه که ما شرایطمون رو با کسایی مقایسه می کنیم که میگیم اگه مسلمانی اینه که نخواستیم.
کافراش مسلون ترند.
اخلاق شخصی
اخلاق اجتماعی
ما در هردو مشکل داریم.
 

vleila

عضو جدید
ایشون منظورشون یک عده ای از مسلمانهاست که خودشان را از بقیه بهتر میبینند و هر کس مثل انها فکر نکند کافر و منافق و...هزار تا انگ میخوره است .اما نباید تعمیم داد.همه که این طوری نیستند. تازه اگر با اسلام حقیقی اشنا شویم میبینیم که این جور روحیه ها شیطانی است.
اصلا شیطان کلامش همین بود "انا خیر منه"من بهتر از ادمم و به محض اینکه اینطور حرف زد خداوند او را رجیم نامید.
منظورم دقیقا" همین آدما بود که اتفاقا" اصلا" تعدادشون هم کم نیست .
به اعتقادات خودشون عمل نمیکنن اما تمام کسایی رو هم که مسلمون نیستن اما به یه سری اصول اخلاقی بایبندن رو هم گناهکار میدونن .به نظر من صرف مسلمون بودن هیچ ارزشی نداره. بایبند بودن به ارزشهای اخلاقیه که ارزشمنده .حالا بعضیا به خاطر ترس از خدا از این خط قرمزای اخلاقی رد نمیشن بعضیا به خاطر راحتی وجدانشون.
 

.MosTaFa.

کارشناس تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
منظورم دقیقا" همین آدما بود که اتفاقا" اصلا" تعدادشون هم کم نیست .
به اعتقادات خودشون عمل نمیکنن اما تمام کسایی رو هم که مسلمون نیستن اما به یه سری اصول اخلاقی بایبندن رو هم گناهکار میدونن .به نظر من صرف مسلمون بودن هیچ ارزشی نداره. بایبند بودن به ارزشهای اخلاقیه که ارزشمنده .حالا بعضیا به خاطر ترس از خدا از این خط قرمزای اخلاقی رد نمیشن بعضیا به خاطر راحتی وجدانشون.


به نقطه اشتراک رسیدیم

یکی را گفتند عالم بی عمل به چه ماند، گفت به زنبود بی عسل



عنان به میکده خواهیم تافت زین مجلس که وعظ بی عملان واجب است نشنیدن
 

AmirtotY

عضو جدید
بهتره برید ببینید شان نزول ایات چه بوده و ایات درباره چه کسانی با چه شرایطی نازل شده.
درست نیست بدون تحقیق حرفی را رد یا قبول کنیم.

به این میگن نگاه عمقی به قرآن
عزیزم از هر کتابی اگه چند خطش رو ببری بذاری کنار هم میشه متضاد پیدا کرد، باید کل مطلب رو بخونی، هم قبلش و هم بعدش

البته اگه از قبل نتیجه گیری نکرده باشی و عناد هم نداشته باشی.
اینم میگن نگاه متعصبانه
این یک گوشه ای ازش هست
از شماانتظاری نیست
اگر معجزه ای است باید خط به خط و حتی کلمه به کلمه معنی بده!
اینجوریشو همه بلد بودن بنویسن
 

AmirtotY

عضو جدید
چقدم جوابت با آواتارت همخونی داره :surprised: مسلمان واقعی !!!!!

http://www.www.www.iran-eng.ir/customavatars/avatar22581_19.gif

واقعا که...
مشکل همه ما همینه!
چرا عادت کردیم مسلمونارو تو یک چهره پلشتو پر پشم با یک سرتاپای کثیف ببنیم!
چرا یک فرد خوشتیپ و با شخصیت از اسلام دور میدونیم؟
مشکل واقعا کجایه؟ ما؟ اونا؟ یا اسلام؟
 

.MosTaFa.

کارشناس تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
اینم میگن نگاه متعصبانه
این یک گوشه ای ازش هست
از شماانتظاری نیست
اگر معجزه ای است باید خط به خط و حتی کلمه به کلمه معنی بده!
اینجوریشو همه بلد بودن بنویسن

این که یکی چند خط از جاهای مختلف قرآن بزاره کنار هم بگه با هم تناقض دارن متعصبانه هست یا اینکه من بگم باید بری عمقی مطالعه کنی؟ باید بری همه مطلب رو بخونی؟
مطمئنا حرف به حرفش معنی داره ولی درک هر فردی متفاوته، فراموش نکنیم که قرآن آخرین کتاب خداست و قراره تا آخر الزمان حرف برای گفتن داشته باشه، قرار نیست ما یک شبه و چند شبه همه اون رو درک کنیم



http://www.www.www.iran-eng.ir/customavatars/avatar22581_19.gif

واقعا که...
مشکل همه ما همینه!
چرا عادت کردیم مسلمونارو تو یک چهره پلشتو پر پشم با یک سرتاپای کثیف ببنیم!
چرا یک فرد خوشتیپ و با شخصیت از اسلام دور میدونیم؟
مشکل واقعا کجایه؟ ما؟ اونا؟ یا اسلام؟



مشکل از موارد اول و دومه
کی اسلام گفته کثیف باشیم؟؟؟؟؟؟؟
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میدونم میخوای چی بگی
یه رزمانی مشکل من این بود دین کی درسته؟!
ولی به این نتیجه رسیدم
از قدیم همین چیزا بوده
و این بوده که دین های دیگه به تحریف رسیدن
ولی خدارو شکر اسلام تحریف نشده
وگرنه الان منو شما نمی تونستیم تشخیص بدیم این کار درسته یا غلط
مطمئن باش چیزی که قران منع کرده درسته
و این کسی که حرفی میزنه ملاک شیطانی خودش رو به اسم دین میزاره
بین صراط مستقیم و نا مستقیم شاید یک قدم کوچیک فاصله هستش
با حرفات موافقم
ولی...........
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ولی امضات یه چیزه دیگست
کشت منو
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یه بنده خدایی تو تلویزیون میگفت انجام فرایض دینی و التزام به ولایت مثل دو رشته سیم برقه!!! اگه یکیش نباشه اون دنیا لامپت روشن نمیشه.

پس تو هم مثل من چراغ خاموشی ;)

یه بنده خداهای دیگه ای هم که میگن کلا کارت تمومه. پس بیا بیخودی نماز نخونیم دیگه. بریم کار بد کنیم چون فرقی نداره:biggrin:
با این تیکش موافقم
راس گفته
جون این دوتا اگه با هم باشن (فاز و نول)اتصالی پیش میاد و منفجر میشی
پس نتیجه میگیریم باید از هم جدا باشن
 

Similar threads

بالا